Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 18:23:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2055247 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3850 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 17:25:59 »

Vazze,ez az autó visszafelé megy az időben...
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_svt-5062323
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3851 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 17:39:35 »

Ezt mire érted?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3852 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 17:39:48 »

Ezt mire érted?
a km-re hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3853 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 17:46:15 »

szíj ugyan van kettő is rajta, de egyik sem vezérlő, mert az lánc.
mi km van a gépben?
annak azért örülök, hogy vettél egy gépet, mert tuti fel fog pörögni ez a topik. taps

Nem tom mi igaz belöle én nem hisszek benne óra szerint 130 e km de ahogy érzem meg látom mik lettek cserélve én inkáb 250 e km -t mondom ami nem sok egy ilyen autónak.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3854 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 18:52:35 »

Vazze,ez az autó visszafelé megy az időben...
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_svt-5062323
tyű bammeg wow1 wow1
már megint a hahun...és valóban ...ezzel szerintem tolattak az elmúlt egy évben hehe
bár itt lellén határozottan előre fele ment. hogy hogy lett ebbe ennyi km és mitől kerül ennyibe.... vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3855 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 19:09:46 »

tyű bammeg wow1 wow1
már megint a hahun...és valóban ...ezzel szerintem tolattak az elmúlt egy évben hehe
bár itt lellén határozottan előre fele ment. hogy hogy lett ebbe ennyi km és mitől kerül ennyibe.... vigyor3
Amikor legelőször néztem ki még simán 100 fölött volt,bár szerintem drof jobban emlékszik.Most meg...nevetséges.Az elmúlt két évben háromszor linkeltem be,mindig kicsit kevesebb lett...szerintem az óratekerő manufaktúrában már kedvezményt adnak,ha ezt viszik...
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #3856 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 19:51:20 »

Vazze,ez az autó visszafelé megy az időben...
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_svt-5062323
Valóban, március óta eltünt belőle 60 000 km! vigyor3
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #3857 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 08:41:59 »

Jóreggelt, van valakinek ötlete a következő hibajelenséggel kapcsolatban?

Reggeli első indításkor remeg a motor, olyan, mintha nem menne egy henger. Alapjárat rendben van, nem ugrál és kb. 3-4 másodperc után elmúlik teljesen a remegés, onnantól fogva semmi gond vele, az összes többi indításkor is jó. Csak a reggeli első indításnál van ez. Hideg nincs (10 fok), olaj van benne, hiba lámpa nem gyullad ki. Ötlet Huh?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3858 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 09:54:20 »

Jóreggelt, van valakinek ötlete a következő hibajelenséggel kapcsolatban?

Reggeli első indításkor remeg a motor, olyan, mintha nem menne egy henger. Alapjárat rendben van, nem ugrál és kb. 3-4 másodperc után elmúlik teljesen a remegés, onnantól fogva semmi gond vele, az összes többi indításkor is jó. Csak a reggeli első indításnál van ez. Hideg nincs (10 fok), olaj van benne, hiba lámpa nem gyullad ki. Ötlet Huh?
Szerintem ezen kár görcsölni.A hideg az hideg,főleg ha kint áll az utcán.
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #3859 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:21:45 »

már megint a hahun...és valóban ...ezzel szerintem tolattak az elmúlt egy évben hehe

Bár tolatáskor is előre számol a számláló.
Én nem is gondoltam volna.  vigyor3
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #3860 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:31:40 »

Reggeli első indításkor remeg a motor, olyan, mintha nem menne egy henger. Alapjárat rendben van, nem ugrál és kb. 3-4 másodperc után elmúlik teljesen a remegés, onnantól fogva semmi gond vele, az összes többi indításkor is jó. Csak a reggeli első indításnál van ez. Hideg nincs (10 fok), olaj van benne, hiba lámpa nem gyullad ki. Ötlet Huh?

Én gyertya/kábel irányban gondolkodnék. Vagy valamilyen mechanikus dolog valamelyik hengernél. pl lifterek. De ha ilyen könnyen elmúlik, szerintem sem érdemes még foglalkozni vele.
Milyen gyakran jön elő? Minden reggel? Vajon ugyanannál a hengernél? Olaj mikori?
Ha nagyon ráérsz ki lehetne szedegetni a gyertyákat és megnézni, de szerintem egy keresztbe (rossz irányba eplus2 ) beépített v motornál giga nagy sz@pás lehet. Ha meg kint a gyertya lehetne akár kompressziót is mérni, de ez már tényleg felesleges ilyen kis problémánál.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3861 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:35:05 »

Én gyertya/kábel irányban gondolkodnék. Vagy valamilyen mechanikus dolog valamelyik hengernél. pl lifterek. De ha ilyen könnyen elmúlik, szerintem sem érdemes még foglalkozni vele.
Milyen gyakran jön elő? Minden reggel? Vajon ugyanannál a hengernél? Olaj mikori?
Ha nagyon ráérsz ki lehetne szedegetni a gyertyákat és megnézni, de szerintem egy keresztbe (rossz irányba eplus2 ) beépített v motornál giga nagy sz@pás lehet. Ha meg kint a gyertya lehetne akár kompressziót is mérni, de ez már tényleg felesleges ilyen kis problémánál.
a nagy gebasz is elindul valamiből ...
mitől lenne szopás a gyertyacsere?
megint olyan szól bele, aki még nem is látott ilyen motort  vigyor3
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3862 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:45:22 »

Én gyertya/kábel irányban gondolkodnék. Vagy valamilyen mechanikus dolog valamelyik hengernél. pl lifterek. De ha ilyen könnyen elmúlik, szerintem sem érdemes még foglalkozni vele.
Milyen gyakran jön elő? Minden reggel? Vajon ugyanannál a hengernél? Olaj mikori?
Ha nagyon ráérsz ki lehetne szedegetni a gyertyákat és megnézni, de szerintem egy keresztbe (rossz irányba eplus2 ) beépített v motornál giga nagy sz@pás lehet. Ha meg kint a gyertya lehetne akár kompressziót is mérni, de ez már tényleg felesleges ilyen kis problémánál.
Ha már egyszer-kétszer szedett ki az ember gyertyákat a hátsó hengersorból,meglesz a kellő tapasztalata a szükséges csuklómozdulatokhoz.És a száj b..a..d meg a jó q...r...a anyádat többszöri elismétlésének a felhasználásához...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3863 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:45:41 »


Ha nagyon ráérsz ki lehetne szedegetni a gyertyákat és megnézni, de szerintem egy keresztbe (rossz irányba eplus2 ) beépített v motornál giga nagy sz@pás lehet.

Na megint egy V6 szakértő! taps hehe
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #3864 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:58:30 »

Ha már egyszer-kétszer szedett ki az ember gyertyákat a hátsó hengersorból,meglesz a kellő tapasztalata a szükséges csuklómozdulatokhoz.És a száj b..a..d meg a jó q...r...a anyádat többszöri elismétlésének a felhasználásához...

Igen erre gondoltam. Az én kezem tutira nem férne be oda.
Volt olyan V6-om ami hosszába volt, de ott a 6 gyertyából csak egyet lehetett látni egyáltalán. Ott segített a felemelés és a kerékjárat felől lehetett hozzáférni , de a sok kiegészítő cucc és cső miatt még ott is kínlódás volt elférni a kezemmel és a kulccsal.
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #3865 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 14:42:24 »

Én gyertya/kábel irányban gondolkodnék. Vagy valamilyen mechanikus dolog valamelyik hengernél. pl lifterek. De ha ilyen könnyen elmúlik, szerintem sem érdemes még foglalkozni vele.
Milyen gyakran jön elő? Minden reggel? Vajon ugyanannál a hengernél? Olaj mikori?
Ha nagyon ráérsz ki lehetne szedegetni a gyertyákat és megnézni, de szerintem egy keresztbe (rossz irányba eplus2 ) beépített v motornál giga nagy sz@pás lehet. Ha meg kint a gyertya lehetne akár kompressziót is mérni, de ez már tényleg felesleges ilyen kis problémánál.

Eddig háromszor csinálta, mindig a reggeli első indításnál. Olajban kb. 5000 km van. Amíg csak ennyi, addig nem akarok gyertyákat kiszedegetni, csak félek, hogy súlyosbodni fog a gond. Gondoltam hátha valaki találkozott már ilyennel.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3866 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 14:50:55 »

Eddig háromszor csinálta, mindig a reggeli első indításnál. Olajban kb. 5000 km van. Amíg csak ennyi, addig nem akarok gyertyákat kiszedegetni, csak félek, hogy súlyosbodni fog a gond. Gondoltam hátha valaki találkozott már ilyennel.

Ahhoz, hogy tudjuk, milyennel kellett volna találkoznunk, kellene egy videó a reggeli hidegindítás zajáról. Így elmesélős alapon nem tudjuk megszakérteni, hogy honnan jöhet.

Szal kamerára fel és dokumentáld a hangzavart. integet2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3867 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 15:01:39 »

Ahhoz, hogy tudjuk, milyennel kellett volna találkoznunk, kellene egy videó a reggeli hidegindítás zajáról. Így elmesélős alapon nem tudjuk megszakérteni, hogy honnan jöhet.

Szal kamerára fel és dokumentáld a hangzavart. integet2
vajon eltérő-e a hangja egy mk2 és mk3 v6-nak?  vigyor3
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3868 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 17:30:46 »

Helló.

Nekem is kint áll szegény kis mondi az utcán a hidegben.
És pont ugyan ezen jelenséget csinálja.
Beinditom kicsit dadorászik kb 3-5 másodpercig utána meg semmi baja.
Szerintem ez természetes, mert a 1.3 as swiftemen is ugyan ez volt.
A tény az tény nem szereti egyik kocsi sem a kint parkolást.

Valakinek sikerül úgy gyertyát cserélni-e hogy nem szedi le a szívó sort?  Grin worship
Vagy csak az én szerelő kezeim túl nagyok  wave Shocked

Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3869 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 17:32:22 »

vajon eltérő-e a hangja egy mk2 és mk3 v6-nak?  vigyor3

Hátha nem vagyok naon süket akkor kissé eltérő.
Annak hogy is fogalmazzak, kissé preciziosabb a hangja.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3870 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 17:32:26 »

vajon eltérő-e a hangja egy mk2 és mk3 v6-nak?  vigyor3

Mámemélennemás? Ugyan az a motor, ugyan az a szívósor, ugyan az a befecsi van 1993-2007-ig.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3871 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 17:40:06 »

Helló.

Nekem is kint áll szegény kis mondi az utcán a hidegben.
És pont ugyan ezen jelenséget csinálja.
Beinditom kicsit dadorászik kb 3-5 másodpercig utána meg semmi baja.
Szerintem ez természetes, mert a 1.3 as swiftemen is ugyan ez volt.
A tény az tény nem szereti egyik kocsi sem a kint parkolást.

Valakinek sikerül úgy gyertyát cserélni-e hogy nem szedi le a szívó sort?  Grin worship
Vagy csak az én szerelő kezeim túl nagyok  wave Shocked



Szal' mert az előző autódon is így volt, akkor minden autón így van? Nem hiszem, hogy a kinti parkolástól egy jó állapotú motornak az első másodpercekben dadorászni és tőkecsattognia kellene. Enyim se szokott, pedig állok kint is vele a mínusz 20-ban is, ha éppen úgy van. Oszt mégse dadog, nem fuldoklik és nem zakatolnak a tőkék indításkor.
Ehhez persze az is kell, hogy előző nap még járt a motor és nem folyt le minden olaj a tőkékből. Ha heteket áll, akkor egy kis tőkecsattogás talán beleférhet. De az is max 0.1-0.5 sec-ig, amíg oda nem ér az olaj.

Az más, ha kopott motorról, kinyúlt tőkékről és bizonytalan karbantartási előéletről van szó. Akkor rendben van a reggeli zakatolás. (hidrotőkés autónál elég, ha 1 téli szezont tecsó gazdaságos olajjal használják az autót. A reggeli hidegindításkor fellépő kenéshiány igen gyorsan megeszi a tőkéket).

Ott van pl: astor motorja. Jó állapotban van, de amit a tőkék csináltak legutóbb a 4 fokos hidegben az első 0.5 sec-ben, az valami borzasztó volt.

Ha még pluszban sokat áll beindítás nélkül, akkor zakatolhat és dadorászhat, de normálisnak és egészségesnek azért nem nevezném. Cheesy
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3872 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 17:42:17 »

Helló.

Valakinek sikerül úgy gyertyát cserélni-e hogy nem szedi le a szívó sort?  Grin worship
Vagy csak az én szerelő kezeim túl nagyok  wave Shocked



Hátsós sorhoz le kell kapni a szívósort, másképp nem férsz hozzá. 2-3 perc az egész.

szerk: Ez nem igaz, anélkül is cserélhető.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.18 csütörtök, 14:58:20 írta drof » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3873 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 19:03:11 »

Mámemélennemás? Ugyan az a motor, ugyan az a szívósor, ugyan az a befecsi van 1993-2007-ig.
akkor valami bonyolultabbat is csinálhattunk volna az st200 helyett ...  hehe
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3874 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 19:48:40 »

Szal' mert az előző autódon is így volt, akkor minden autón így van? Nem hiszem, hogy a kinti parkolástól egy jó állapotú motornak az első másodpercekben dadorászni és tőkecsattognia kellene. Enyim se szokott, pedig állok kint is vele a mínusz 20-ban is, ha éppen úgy van. Oszt mégse dadog, nem fuldoklik és nem zakatolnak a tőkék indításkor.
Ehhez persze az is kell, hogy előző nap még járt a motor és nem folyt le minden olaj a tőkékből. Ha heteket áll, akkor egy kis tőkecsattogás talán beleférhet. De az is max 0.1-0.5 sec-ig, amíg oda nem ér az olaj.

Az más, ha kopott motorról, kinyúlt tőkékről és bizonytalan karbantartási előéletről van szó. Akkor rendben van a reggeli zakatolás. (hidrotőkés autónál elég, ha 1 téli szezont tecsó gazdaságos olajjal használják az autót. A reggeli hidegindításkor fellépő kenéshiány igen gyorsan megeszi a tőkéket).

Ott van pl: astor motorja. Jó állapotban van, de amit a tőkék csináltak legutóbb a 4 fokos hidegben az első 0.5 sec-ben, az valami borzasztó volt.

Ha még pluszban sokat áll beindítás nélkül, akkor zakatolhat és dadorászhat, de normálisnak és egészségesnek azért nem nevezném. Cheesy

Helló.

Te valaha is le vetted a polcrol a Te*cos olajat?
Nem reklám meg semmi de ugyan ugy meg kapta mind az API és az ACEA minősítést, nincs külön gyártó sor minden egyes olaj gyártónak csak más csomagoló üzeme :-)

A reggeli indításnál valszeg nekem a swiftem azért darorászott mert naon hideg levegöt szívott be és nem tudta az a minimális computernyi agya eldönteni hogy most menyi levegöt is adjon az injektor által befecskendezett benzin mellé.

Valszeg a mondeonál föleg a v6 nál meg tele van ba*va anyi felesleges elektronikai kütyüvel hogy mivel mindnt a komputer vezérel itt is ezért sokáig tart neki mire eldönti hogy mit is kell pontosan tennie a motor életben tartására.

Ez csak egy autó szerelő véleménye :-) Shocked
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3875 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 19:52:37 »

Helló.

Te valaha is le vetted a polcrol a Te*cos olajat?
Nem reklám meg semmi de ugyan ugy meg kapta mind az API és az ACEA minősítést, nincs külön gyártó sor minden egyes olaj gyártónak csak más csomagoló üzeme :-)

A reggeli indításnál valszeg nekem a swiftem azért darorászott mert naon hideg levegöt szívott be és nem tudta az a minimális computernyi agya eldönteni hogy most menyi levegöt is adjon az injektor által befecskendezett benzin mellé.

Valszeg a mondeonál föleg a v6 nál meg tele van ba*va anyi felesleges elektronikai kütyüvel hogy mivel mindnt a komputer vezérel itt is ezért sokáig tart neki mire eldönti hogy mit is kell pontosan tennie a motor életben tartására.

Ez csak egy autó szerelő véleménye :-) Shocked
biztosan sokat gondolkozik rajta, még tán meg is izzad a kompóter közben
és mi van, ha lefagy közben?  eplus2

olaj: igen, valaki biztosan sokkal olcsóbban tud dobozt gyártani, de nem adja el mindenkinek  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3876 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 20:16:19 »

Helló.

Te valaha is le vetted a polcrol a Te*cos olajat?
Nem reklám meg semmi de ugyan ugy meg kapta mind az API és az ACEA minősítést, nincs külön gyártó sor minden egyes olaj gyártónak csak más csomagoló üzeme :-)
Hali!

Nem csak hogy levettem és elolvastam az API/SCI megfelelési szabványokat, de még bele is töltöttem a Skodrimba és a Fiestámba. Így van vele tapasztalatom bőven. Sőt adalékot is tettem az olajba és a benzinbe is azokon a szerencsétlen autókon. Hát nem köszönte meg egyik sem a "törődést".

A többire csak annyit tudok mondani, hogy az enyém mínusz húszban sem dadorászik és nem zakatolnak a tőkéim a leghidegebb reggelen se. Ahogy az előző V6-om se tette és az az előtti Escortom se.

Ezt meg egy olyan ember mondja, aki bontott már szét motort és cserélt már hidrotőkét Ford motorban, így látta mit művelnek a gazdaságos olajok.

Komolyan azt írod, hogy azért, mert a szerelő azt mondta, az úgy is van? Te még hiszel a mesékben? Itthon olyan szerelő, aki ért a V6-os Fordokhoz? Egyet ismerek, de kizárt, hogy nála jártál, mert ő ilyeneket nem mond. Ha gondolod megadhatom az elérhetőségét. wave

A reggeli indításnál valszeg nekem a swiftem azért darorászott mert naon hideg levegöt szívott be és nem tudta az a minimális computernyi agya eldönteni hogy most menyi levegöt is adjon az injektor által befecskendezett benzin mellé.

Valszeg a mondeonál föleg a v6 nál meg tele van ba*va anyi felesleges elektronikai kütyüvel hogy mivel mindnt a komputer vezérel itt is ezért sokáig tart neki mire eldönti hogy mit is kell pontosan tennie a motor életben tartására

Ez csak egy autó szerelő véleménye :-) Shocked

Hát, amennyiben a 0.001 sec soknak számít, akkor igaza lehet a szakinak. Nagyjából ennyi kell az ECU-nek a vezérlés utánállításához az adott körülményekhez. Konkrétan, mikor ráadod a gyújtást addigra már készen is van az indítási program a motorhoz és az aktuális körülményekhez igazítva. mire leolvasod, hogy hány fok van kint, addigra az ECU 456x újraszámolta, hogy mit is kell pontosan tennie egy sima indításhoz.

Nem szaporítanám a szót. Reggeli hidegindításnál a zakatolás és a bedadogás nem jó dolog. Gyakori és megszokható, de nem úgy kell annak indulnia.
 
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3877 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 20:17:58 »

Helló.

Te valaha is le vetted a polcrol a Te*cos olajat?
Nem reklám meg semmi de ugyan ugy meg kapta mind az API és az ACEA minősítést, nincs külön gyártó sor minden egyes olaj gyártónak csak más csomagoló üzeme :-)

A reggeli indításnál valszeg nekem a swiftem azért darorászott mert naon hideg levegöt szívott be és nem tudta az a minimális computernyi agya eldönteni hogy most menyi levegöt is adjon az injektor által befecskendezett benzin mellé.

Valszeg a mondeonál föleg a v6 nál meg tele van ba*va anyi felesleges elektronikai kütyüvel hogy mivel mindnt a komputer vezérel itt is ezért sokáig tart neki mire eldönti hogy mit is kell pontosan tennie a motor életben tartására.

Ez csak egy autó szerelő véleménye :-) Shocked
nana,csak óvatosan.Én tavaly nyáron jártam teszkós olajjal.Annyira dzsuvás volt a motor,hogy értelmetlen lett volna mást rakni bele,amíg valamennyire ki nem pucolja.És igen,hiába van meg a minősítése,az állaga alapján közelebb volt a váltóolajhoz mint a motorolajhoz.Azért az egyért raktam bele,mert nyáron a melegben hígult...Az,hogy a szerelők mit mondanak,egy dolog.A teszkós olajjal is az a gond,hogy olyat csomagolnak,amilyet épp kapnak.És ez a reaktivált ***tól kezdve lehet bármi.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3878 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 20:26:30 »

Beteg moci hidegindítás (hallani a zakatolást az elején):

http://www.youtube.com/watch?v=Oso163vrQhI&feature=related


Egészséges moci hidegindítás:

http://www.youtube.com/watch?v=GBnuUSHBVzQ&feature=related

Tudom, én megszállott vagyok, de nagyon nagy különbség van a két motor állapota között és jól ki is hallani a videókból az indítás után közvetlenül.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3879 Dátum: 2011.10.25 kedd, 07:17:45 »

Helló.

Nem kötekedésként meg semi sem, én vagyok autó szerelő. :-)
Mostmár inmáron 4 éve tanulom, üzöm az ipart :-)
Lehet hogy igazatok van a te*cos olajjal persze lehet hogy sz*r, még szerencsére nem probáltam.
drof lehet hogy még ezen fajta ford motorhóz nem volt szerencsém hogy legozak velle egy sort remélem nem is kell, de már láttam furcsaságokat.
Pl: multkor volt egy 12 éves bömös 2.0 sor 6 csak castrol magnateck olajat töltött bele (állitólag) egész életébe a csávokám és neki is ki voltak a hidró tökéi, mondtam neki hogy vegyen egy bizonyos verseny adalékot az autóhóz amitöl el fog halgatni ha nem szeretné szét bontatni és szerencsére bevált nála.
Egy a lényeg én szerintem mindenki csak a gyári olajat rakja Ford-hóz ford olajat :-)
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3880 Dátum: 2011.10.25 kedd, 08:40:18 »

Helló.

Ne aggódj, ha sokáig marad a V6 nálad, akkor lesz alkalmad szétlegózni, mert sajnos az itthoni példányok között nagyon ritka a megkímélt.

A fő probléma, hogy hidegen hajtják őket, nem cserélnek idpőben olajat (ennél a motornál 15e-ként kell egyébként), nem a gyári olajat használják, nem ellenőrzik az olaj és a vízszintet és kemény hajtások után nem hűtik vissza a motort. Emiatt 100 V6-osból 95-nek kivannak a hidrotőkéi, hengerfejes és xar a kuplungja/váltója is. Ha nálad ezek rendben vannak, akkor nagyon szerencsésnek tekintheted magad.

Megnézted a linkelt videókat? A tiéd is úgy "zakatol" reggel, ahogy az első, vagy inkább a második videón szereplő hangja van?

Jó tudni, hogy szaki vagy, de jótanácsként szívleld meg, hogy a Duratec V6 az egy nagyon egyedi és érdekes konstrukvió, olyan dolgokat tud produkálni, amiket más gyártók V6-osai soha. Emiatt soxor hülyének néznek, amikor elmondom, hogy mi a hiba és váltig állítja mindenki, hogy a V6 ilyen és olyan hibát nem tud produkálni. Hát ez tud! Én már úgy vagyok vele, hogy csak annak a véleményére adok ezzel a motorral kapcsolatosan, akinek van ilyenje és szerelte is, nem csak hajtotta. Külön kicsi világ ez, de legalább örömteli többnyire. integet2

Mutathatnál képet/videót az autóról, érdekelne, hogy melyik az.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3881 Dátum: 2011.10.25 kedd, 08:44:44 »

Helló.

Nem kötekedésként meg semi sem, én vagyok autó szerelő. :-)
Mostmár inmáron 4 éve tanulom, üzöm az ipart :-)
Lehet hogy igazatok van a te*cos olajjal persze lehet hogy sz*r, még szerencsére nem probáltam.
drof lehet hogy még ezen fajta ford motorhóz nem volt szerencsém hogy legozak velle egy sort remélem nem is kell, de már láttam furcsaságokat.
Pl: multkor volt egy 12 éves bömös 2.0 sor 6 csak castrol magnateck olajat töltött bele (állitólag) egész életébe a csávokám és neki is ki voltak a hidró tökéi, mondtam neki hogy vegyen egy bizonyos verseny adalékot az autóhóz amitöl el fog halgatni ha nem szeretné szét bontatni és szerencsére bevált nála.
Egy a lényeg én szerintem mindenki csak a gyári olajat rakja Ford-hóz ford olajat :-)
ha visszaolvasol láthatod,hogy nagyrészt mindenkinek a ford 5w-t ajánlják.Pár éve,amíg a mobil együtt fejlesztett a ford-dal,addig a gyári is mobil volt.Illetve fejleszt most is csak a gyári olaj tudtommal jelenleg castrol.Én a mobilra szoktam rá,azóta is azt használom.A teszkós olaj kb. 2 hónapig volt az autóban,se előtte se azóta nem használtam.A lidl-be is egyszer vettem olajat,azóta is áll a polcomon (a teszkóshoz kellett volna utántölteni,nagyhirtelen nem volt más,aztán úgy maradt) ha valami alkatrészt olajban kell áztatni,arra jó.De még annak az állaga is jobb mint a teszkósé...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3882 Dátum: 2011.10.25 kedd, 15:49:16 »

Helló.

Nem kötekedésként meg semi sem, én vagyok autó szerelő. :-)

Pedig mondani akartam, hogy azt az autószerelőt kerüld. laugh eplus2

Nekem csinálta ezt a Suzukim, és a Mondeom is, mint amit Te írtál. Ekkor tudtam, hogy Suzuki esetében gyertya, Mondeo esetében minden második cserekor kábelcsere is játszik. Wink
Mi nem csak 4 éve űzzük ezt a "szakmát" Wink.

Szóval cseréld ki mind a 6 gyertyát, és a kábelszettet is gyárira! Fontos, hogy most, és egyben, különben cserélheted a trafót is...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3883 Dátum: 2011.10.25 kedd, 15:57:45 »

Helló.

Köszönöm, meghalgatam a linkelt videokat.   worship
Sajnos az elsőre hasonlít inkább.  falbav
A váltóm az nem a legjobb, majd finomra kell hangolnom,
meg a kuliszán ki kell cserélni pár gömbfejett.
Én 10 e km-nél szoktam olajat cserélni általában, és mindig kap egy teflon adalékot, mind 2. meg prolongot.
Nem ismim tud szerezni gyári ford olajat Ford 5w-30 at, az jó belle?
Vagy inkáb mást ajánlótók?

Hogyan tudok ide képet berakni?Huh?Huh?  wow1
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3884 Dátum: 2011.10.25 kedd, 17:07:28 »

Helló.

Köszönöm, meghalgatam a linkelt videokat.   worship
Sajnos az elsőre hasonlít inkább.  falbav
A váltóm az nem a legjobb, majd finomra kell hangolnom,
meg a kuliszán ki kell cserélni pár gömbfejett.
Én 10 e km-nél szoktam olajat cserélni általában, és mindig kap egy teflon adalékot, mind 2. meg prolongot.
Nem ismim tud szerezni gyári ford olajat Ford 5w-30 at, az jó belle?
Vagy inkáb mást ajánlótók?

Hogyan tudok ide képet berakni?Huh?Huh?  wow1


Nem muszáj gyári Fordot, de márkás legyen és mindenképp 5W30-as.

www.postimage.org

Ezzel tudsz képet felrakni.
Naplózva
vistvan
Vendég
« Új hozzászólás #3885 Dátum: 2011.10.25 kedd, 17:52:09 »

Üdvözlet mindenkinek.

A reggeli hideginditás hangját az is okozhatja, ha az előző leálláskor nem tisztultak ki a lambda szondák. Főleg ha a szonda fűtése rossz, vagy eleve nincs is.


V6-os mondeom van, és töltés problémám is egyben. Kerestem a fórumokon ilyen témát, de konkrétan ezzel kapcsolatban nem találtam. Szóval a generátorom fel lett újítva, új diódák, új állórész tekercs. De a töltöfeszöltség továbbra is ingadozott, a lámpák pulzálva villogtak, és 1-2 nap múlva
meg is szünt a töltés. Én feszültségszabályzóra gyanakszom. Hallottam olyasmit, ebben a típusban nincs is hagyományos fesszabályzó, hanem a motorvezérlés végzi ezt el. Ha tényleg így van, akkor ki kell cserélni a motorvezérlőt? Nem lehet hagyományos fesszabályzósra átalakítani?
Van  valakinek van ilyen irányú tapasztalata ? V6-os kapcsolási rajzot sehol sem találtam.
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #3886 Dátum: 2011.10.25 kedd, 18:32:30 »

Sziasztok!

Fájó, de talán megkönnyebbült szívvel, elérkezett a búcsú ideje. A kicsi Mondi új gazdára lelt, én pedig egy másik hajóra nyergeltem.

Jellegét tekintve egy dolog maradt meg, az pedig a V6. Minden más megváltozott. Immár 'négykarikás' lett a kulcstartóm, a kézi váltás élményét átvette az automata kényelme, a benzines motor pörgését pedig a dízel motor nyomatéka.

Sok örömet okozott, de sok bosszúságot is, ezeket igyekszem megőrizni/elfeledni, és derűsen visszagondolni az elmúlt másfél évre.


Örülök, hogy megismertelek Titeket és köszönöm a sok segítséget, amit adtatok! Nem fogok végleg eltűnni, maradok köztetek, de ezentúl már csak külső tagként.


Üdv,
Attila /seekay/
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #3887 Dátum: 2011.10.25 kedd, 20:08:33 »

Üdvözlet mindenkinek.

A reggeli hideginditás hangját az is okozhatja, ha az előző leálláskor nem tisztultak ki a lambda szondák. Főleg ha a szonda fűtése rossz, vagy eleve nincs is.


V6-os mondeom van, és töltés problémám is egyben. Kerestem a fórumokon ilyen témát, de konkrétan ezzel kapcsolatban nem találtam. Szóval a generátorom fel lett újítva, új diódák, új állórész tekercs. De a töltöfeszöltség továbbra is ingadozott, a lámpák pulzálva villogtak, és 1-2 nap múlva
meg is szünt a töltés. Én feszültségszabályzóra gyanakszom. Hallottam olyasmit, ebben a típusban nincs is hagyományos fesszabályzó, hanem a motorvezérlés végzi ezt el. Ha tényleg így van, akkor ki kell cserélni a motorvezérlőt? Nem lehet hagyományos fesszabályzósra átalakítani?
Van  valakinek van ilyen irányú tapasztalata ? V6-os kapcsolási rajzot sehol sem találtam.
Szia!
Nekem 2000. 6. havi a V 6-s mondeóm, nem régen cseréltem szénkeféket a generátorban, amik a fesszabályzóhoz illeszkedő szénkefetartóban foglalnak helyet. Tehát az enyémben van cserélhető fesszabályzó, amit vásároltam is hogy legyen kéznél, ha szükség lenne rá. Aki a generátorod fejújítását végezte nem ad infót, hogy milyen a generátorod? Wink
Üdv.  wave
Naplózva
vistvan
Vendég
« Új hozzászólás #3888 Dátum: 2011.10.25 kedd, 23:22:24 »

Szia!
Nekem 2000. 6. havi a V 6-s mondeóm, nem régen cseréltem szénkeféket a generátorban, amik a fesszabályzóhoz illeszkedő szénkefetartóban foglalnak helyet. Tehát az enyémben van cserélhető fesszabályzó, amit vásároltam is hogy legyen kéznél, ha szükség lenne rá. Aki a generátorod fejújítását végezte nem ad infót, hogy milyen a generátorod? Wink
Üdv.  wave
Nem. Nincs infom. Az evjaratom 1999 02. Valószínűleg akkor nekem is van benne feszszabalyzo. Így könnyebben javítható . Köszönöm a választ .
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3889 Dátum: 2011.10.25 kedd, 23:24:31 »

Nem. Nincs infom. Az evjaratom 1999 02. Valószínűleg akkor nekem is van benne feszszabalyzo. Így könnyebben javítható . Köszönöm a választ .
azért érdekes, hogy ezt nem vették észre felújításnál, pláne ha elmondtad a hibajelenséget nekik ...
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3890 Dátum: 2011.10.26 szerda, 02:24:05 »

Üdvözlet mindenkinek.

A reggeli hideginditás hangját az is okozhatja, ha az előző leálláskor nem tisztultak ki a lambda szondák. Főleg ha a szonda fűtése rossz, vagy eleve nincs is.


V6-os mondeom van, és töltés problémám is egyben. Kerestem a fórumokon ilyen témát, de konkrétan ezzel kapcsolatban nem találtam. Szóval a generátorom fel lett újítva, új diódák, új állórész tekercs. De a töltöfeszöltség továbbra is ingadozott, a lámpák pulzálva villogtak, és 1-2 nap múlva
meg is szünt a töltés. Én feszültségszabályzóra gyanakszom. Hallottam olyasmit, ebben a típusban nincs is hagyományos fesszabályzó, hanem a motorvezérlés végzi ezt el. Ha tényleg így van, akkor ki kell cserélni a motorvezérlőt? Nem lehet hagyományos fesszabályzósra átalakítani?
Van  valakinek van ilyen irányú tapasztalata ? V6-os kapcsolási rajzot sehol sem találtam.

Helló.

Nha szóval ahogy olvastam ki lett cserélve a a diodahid, állorész, és a forgórészen a comutátor ujra lett esztergálva?
De ezt okozhatja a szénkefe nem megfelelő érintkezése, de ezt csak egy szaki tudja megmondani.
Ahol csináltattad szerintem vid vissza hogy gariba csinálják meg.
Vagy én öket ajánlom ök meg csinálnak mindent és nem is annyira lehúzosak. http://aranyoldalak.hu/budapest/autovillamossag/45674/Metal_Andras/hirdetes.mtt
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #3891 Dátum: 2011.10.26 szerda, 13:34:53 »

Hali!

Történet:
Múlthéten összeraktam a kocsi belsejét, (tudniillik kiszedtem a műszerfalat, mert baromira zörgött benne valami), és gondoltam végre egy laza 3 hónap után azért csak átmozgatom, tekintve h cégautó lévén letámasztottam. MInden a helyén, akkusaru vissza, indítózás, pöcc röff. Hurrá! Szépen duruzsol a motor, de o.O alapjáraton villog a töltés lámpa.
Pici gáz neki elalszik. Hmm. Rámérünk az akksira, 11,6, de volt h felugrott 14,4-re... Nembaj, biztos szhar a műszer. Én már éreztem, h gond lesz... Elmegyünk egy laza 2-3 km-t leállítom, közben persze villogott alapjáraton a töltés lámpa. Kb 10 perc múlva vissza a kocsiba, indítózás, már nehezebben indult, mondom ok, most már tuti, h nincs töltés. Sietés haza, félúton elkezd remegni a fordulatszám mérő, majd leesik, műszerfal fények kezdenek elhalványulni, kinti világítás is nagyon lanyhul. Jó. Lámpa le, kisutcákon épphogy haza, gyorsan beállás. Huhh hazaértünk. Furcsa égett szag csapta meg leállítás előtt pár perccel már az orrom.

Kérdés:
Komplett generátort kell felújítanom, vagy lehet elég csak szénkeféket cserélni?
Illetve, hogy férek hozzá, meg hogyan tudom kiszedni a generátort? (Remélem jó rohadt nagy szívás...  Huh?)
Köszi előre is.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.26 szerda, 13:38:08 írta Kuk3sz » Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3892 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:48:36 »

Hali!

Történet:
Múlthéten összeraktam a kocsi belsejét, (tudniillik kiszedtem a műszerfalat, mert baromira zörgött benne valami), és gondoltam végre egy laza 3 hónap után azért csak átmozgatom, tekintve h cégautó lévén letámasztottam. MInden a helyén, akkusaru vissza, indítózás, pöcc röff. Hurrá! Szépen duruzsol a motor, de o.O alapjáraton villog a töltés lámpa.
Pici gáz neki elalszik. Hmm. Rámérünk az akksira, 11,6, de volt h felugrott 14,4-re... Nembaj, biztos szhar a műszer. Én már éreztem, h gond lesz... Elmegyünk egy laza 2-3 km-t leállítom, közben persze villogott alapjáraton a töltés lámpa. Kb 10 perc múlva vissza a kocsiba, indítózás, már nehezebben indult, mondom ok, most már tuti, h nincs töltés. Sietés haza, félúton elkezd remegni a fordulatszám mérő, majd leesik, műszerfal fények kezdenek elhalványulni, kinti világítás is nagyon lanyhul. Jó. Lámpa le, kisutcákon épphogy haza, gyorsan beállás. Huhh hazaértünk. Furcsa égett szag csapta meg leállítás előtt pár perccel már az orrom.

Kérdés:
Komplett generátort kell felújítanom, vagy lehet elég csak szénkeféket cserélni?
Illetve, hogy férek hozzá, meg hogyan tudom kiszedni a generátort? (Remélem jó rohadt nagy szívás...  Huh?)
Köszi előre is.

Helló.

Ilyen gyantás szaga volt?
Olyan mint mikor felforralt vasra raksz egy kis müanyagot?
Mert ha igen akkor vagy állo, vagy forgo rész cserés.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #3893 Dátum: 2011.10.26 szerda, 17:17:55 »

Helló.

Ilyen gyantás szaga volt?
Olyan mint mikor felforralt vasra raksz egy kis müanyagot?
Mert ha igen akkor vagy állo, vagy forgo rész cserés.

Ja-ja-ja olyan volt, mint amikor műanyagot próbáltam összeolvasztani.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3894 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:18:18 »

Ja-ja-ja olyan volt, mint amikor műanyagot próbáltam összeolvasztani.

Én öket ajánlom ök meg csinálnak mindent és nem is annyira lehúzosak. http://aranyoldalak.hu/budapest/autovillamossag/45674/Metal_Andras/hirdetes.mtt
Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #3895 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:34:35 »

Hátsós sorhoz le kell kapni a szívósort, másképp nem férsz hozzá. 2-3 perc az egész.
Szia!
Nem kell leszedni a szívósort a hátsó gyertyasorhoz! Én két alakalommal cseréltem gyertyákat! A lényeg hogy olyan szerszámot használj ami "kétszer csuklós" azzal ki lehet szedni és nem több idő, mint az elsősoré!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #3896 Dátum: 2011.10.26 szerda, 21:26:51 »

Szia!
Nem kell leszedni a szívósort a hátsó gyertyasorhoz! Én két alakalommal cseréltem gyertyákat! A lényeg hogy olyan szerszámot használj ami "kétszer csuklós" azzal ki lehet szedni és nem több idő, mint az elsősoré!

Helló.

Nha majd akkor legközelebb megpróbálom egy dupla csuklós kulccsal  smile
Köszi a tippet  worship
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #3897 Dátum: 2011.10.26 szerda, 23:37:05 »

Szia!
Nem kell leszedni a szívósort a hátsó gyertyasorhoz! Én két alakalommal cseréltem gyertyákat! A lényeg hogy olyan szerszámot használj ami "kétszer csuklós" azzal ki lehet szedni és nem több idő, mint az elsősoré!
Helyes, nálad a pont, én sem szedtem szét az egész motort, hogy gyertyát cseréljek, csak megfelelő szerszám kell! wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #3898 Dátum: 2011.10.28 péntek, 09:18:21 »

Éjjel kettőkor visszakaptam az autót.Én már lemondtam róla,hogy a tiszába lökték...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3899 Dátum: 2011.10.28 péntek, 09:28:16 »

Éjjel kettőkor visszakaptam az autót.Én már lemondtam róla,hogy a tiszába lökték...
éjszakai műszakban dolgoztak rajta? wow1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.