Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 16:01:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93 94 95 96 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2055197 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4400 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 22:24:37 »

Az IACV nem vákuum vezérelt, hanem elektronikus szolenoidos. Vagyis nem jelet ad, hanem jelet vesz és az alapján nyit. Ha jó a moci és nincs fals levegő, akkor alapjáraton csak a szelepen keresztül mehet levegő. A pillangó lika kevés lenne bármihez is.
Ha lehúzod a csatit, akkor az IACV bezár, vagyis ebben az esetben zárva van a pillangó és az alapjárati is, semmi levegőt nem kap a moci, ezért leáll.

Ha lehúzás után járva marad a motor (fuldokol), akkor falsot szív, kezdődhet a szívósor pucolás és a tömítés csere.

ez gondolom zetec motornál is így van? mert akkor kipróbálnám jók-e a tömítéseim....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4401 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 22:26:28 »

ez gondolom zetec motornál is így van? mert akkor kipróbálnám jók-e a tömítéseim....

Ahhoz nem szakértek. angel
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #4402 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 15:25:13 »

Az IACV nem vákuum vezérelt, hanem elektronikus szolenoidos. Vagyis nem jelet ad, hanem jelet vesz és az alapján nyit. Ha jó a moci és nincs fals levegő, akkor alapjáraton csak a szelepen keresztül mehet levegő. A pillangó lika kevés lenne bármihez is.
Ha lehúzod a csatit, akkor az IACV bezár, vagyis ebben az esetben zárva van a pillangó és az alapjárati is, semmi levegőt nem kap a moci, ezért leáll.

Ha lehúzás után járva marad a motor (fuldokol), akkor falsot szív, kezdődhet a szívósor pucolás és a tömítés csere.

Szívósor tiszta, tömítések újak. Azt még nem néztem, hogy mit csinál az iacv ha kiveszem és a kezembe játszok a csatival, de gyanítom, hogy meg se fog mozdulni, és akkor megvan, h miért nem áll le ha lehúzom a csatit.  vigyor3
Viszont ez egyáltalán javítható?
A régit próbáltam kipucolni, meg is járattam kézzel, valahol azt írták benzinbe kell beáztatni de sokat nem ért.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4403 Dátum: 2012.03.12 hétfő, 20:01:47 »

hámáccs iz dö fis?  nyes
Naplózva
Zsloth
Vendég
« Új hozzászólás #4404 Dátum: 2012.03.14 szerda, 13:03:50 »

MkI ugyan, de ide írom, mert itt nagyobb a forgalom. A probléma tömören a következő: nem indul. Előzmények: a szervoszivattyú lelőtte a nagynyomású csövet, emiatt az egész motor trutyis lett. A csatlakozás javítása után a szerelőnk úgy gondolta, nem dzsuvásan szeretné visszaadni az autót, tehát lemosta. Ezután a motor kb. 10 percet járt alapjáraton, lefulladt és azóta nem indul. Tegnap este még volt szikra, ma reggel már az sem. Eddig mindenki azt mondta, hogy ez egyértelműen beázás, meg kell várni, amíg kiszárad. Az elgondolást alátámasztja, hogy a hengersorok közti kábelek szigetelése meglehetősen töredezett. Viszont szombaton ugyanúgy le lett mosva a motor (akkor is lecsapta a csövet...) és nem volt gond vele. Igaz, akkor üzemmeleg volt a gép és mosás után 10 km-t jött hazafelé, míg most egész nap állt. Lehet, hogy tényleg csak ennyi a gond és a magyarázat? Jópár emberrel beszéltünk már telefonon, nem volt más ötletük. Szenzorok a helyükön, szemmel látható gond nincs. Arra kérem a V6-os szakikat, segítsenek, vagy adjanak tippet, kihez forduljak. Az autó a XVII. kerületben áll. Köszönöm!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4405 Dátum: 2012.03.14 szerda, 13:55:16 »

MkI ugyan, de ide írom, mert itt nagyobb a forgalom. A probléma tömören a következő: nem indul. Előzmények: a szervoszivattyú lelőtte a nagynyomású csövet, emiatt az egész motor trutyis lett. A csatlakozás javítása után a szerelőnk úgy gondolta, nem dzsuvásan szeretné visszaadni az autót, tehát lemosta. Ezután a motor kb. 10 percet járt alapjáraton, lefulladt és azóta nem indul. Tegnap este még volt szikra, ma reggel már az sem. Eddig mindenki azt mondta, hogy ez egyértelműen beázás, meg kell várni, amíg kiszárad. Az elgondolást alátámasztja, hogy a hengersorok közti kábelek szigetelése meglehetősen töredezett. Viszont szombaton ugyanúgy le lett mosva a motor (akkor is lecsapta a csövet...) és nem volt gond vele. Igaz, akkor üzemmeleg volt a gép és mosás után 10 km-t jött hazafelé, míg most egész nap állt. Lehet, hogy tényleg csak ennyi a gond és a magyarázat? Jópár emberrel beszéltünk már telefonon, nem volt más ötletük. Szenzorok a helyükön, szemmel látható gond nincs. Arra kérem a V6-os szakikat, segítsenek, vagy adjanak tippet, kihez forduljak. Az autó a XVII. kerületben áll. Köszönöm!
egyrészt a gyertyapipákat szedd ki és fúvasd ki a vizet, ezen felül valszeg gyertya és kábelcsere is esedékes lesz
másrészt a szervó nem nagyon szokott csöveket lövöldözni, tehát ott komoly gond van, amit el kellene hárítani
Naplózva
Zsloth
Vendég
« Új hozzászólás #4406 Dátum: 2012.03.15 csütörtök, 16:23:54 »

Köszi a választ! A szervócső melletti csatlakozókban volt a zárlat. Az autó most működik. Viszont a jövőben szeretném elkerülni az ehhez hasonló problémákat. Úgy gondolom, a komplett motortéri kábelezés megérett a cserére. Még nem néztem utána, hogy ezt miképpen tudnám kivitelezni, de ez lesz a következő.

A csövet azért lőtte le (kétszer is), mert tákolva volt. A gyári csatlakozó csöpögött, és mivel azt nem lehet javítani, a szerelőnk kiváltotta egy gumicsöves-bilincses megoldással. Egy hétig bírta... Mivel a szivattyú felújítása után nem volt "kedvünk" újabb 30-at elkölteni az új csőre, egy hidrós szakműhelyben rátettek egy hollanderes csatlakozót. Remélhetőleg ez már tartós megoldás lesz.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4407 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 15:08:55 »

Akinek van sport betétszűrője attól kérdem: ennek az áteresztése érzésre sokkal jobb mint a papír? Csak mert a direkt szűrős megoldást megszüntettem örökre. Viszont most a gyári papír megoldással drámaian romlott a gázreakció a megszokott direktszűrőhöz képest. Fordulaton tartva hirtelen rálépek a gázra, azt pillanatig semmi nem történik, de aztán utána sem olyan hirtelen, és kihuzatva is érződik, hogy picit erőtlenebb.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4408 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 15:25:05 »

Akinek van sport betétszűrője attól kérdem: ennek az áteresztése érzésre sokkal jobb mint a papír? Csak mert a direkt szűrős megoldást megszüntettem örökre. Viszont most a gyári papír megoldással drámaian romlott a gázreakció a megszokott direktszűrőhöz képest. Fordulaton tartva hirtelen rálépek a gázra, azt pillanatig semmi nem történik, de aztán utána sem olyan hirtelen, és kihuzatva is érződik, hogy picit erőtlenebb.

könnyítsd ki a légszűrőházat...had kapjon levegőt az a szerencsétlen...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #4409 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 16:33:45 »

Akinek van sport betétszűrője attól kérdem: ennek az áteresztése érzésre sokkal jobb mint a papír? Csak mert a direkt szűrős megoldást megszüntettem örökre. Viszont most a gyári papír megoldással drámaian romlott a gázreakció a megszokott direktszűrőhöz képest. Fordulaton tartva hirtelen rálépek a gázra, azt pillanatig semmi nem történik, de aztán utána sem olyan hirtelen, és kihuzatva is érződik, hogy picit erőtlenebb.


Mé nem volt jó a dájrekt filter?
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4410 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 19:43:42 »

Akinek van sport betétszűrője attól kérdem: ennek az áteresztése érzésre sokkal jobb mint a papír? Csak mert a direkt szűrős megoldást megszüntettem örökre. Viszont most a gyári papír megoldással drámaian romlott a gázreakció a megszokott direktszűrőhöz képest. Fordulaton tartva hirtelen rálépek a gázra, azt pillanatig semmi nem történik, de aztán utána sem olyan hirtelen, és kihuzatva is érződik, hogy picit erőtlenebb.

Szia! Én a K&N panel szűrőt használom már évtizedek óta, ennek ugyanannyi a légáteresztő képessége, mint a direktszűrőnek kb. úgy 40%-al többet enged át mint a gyári papír szürő. wave
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4411 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:34:50 »

Mé nem volt jó a dájrekt filter?

Mert szembesültem a direktszűrők nagy problémájával: le volt rakódva finomabb szemcsés homok a szívócsőben a maf érzékelője mögötti részen (ahol a turbulencia miatt le tudott rakódni)... Tény, hogy nem egy K&N szintű szűrő volt, de hasonlóan minőségi, és olajozva is volt, de látszik, hogy tényleg túl sok port átenged. Az pedig tönkreteszi a mafot nem beszélve a blokkról... A másik, hogy a forró levegőt szívja a motor mellől.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4412 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:39:54 »

Szia! Én a K&N panel szűrőt használom már évtizedek óta, ennek ugyanannyi a légáteresztő képessége, mint a direktszűrőnek kb. úgy 40%-al többet enged át mint a gyári papír szürő. wave

Szia
Hát igen, lehet, hogy ez a megoldás lesz. Bár még ebben az esetben fenn áll, hogy a sárvédő alól szív, ami némileg még jelenthet folytást egy nyitottabb rendszerhez képest, úgyhogy mielőtt vennék ilyet + kifúrkálnám a légszűrőházat, utánajárok a szivacs direktszűrőknek. Ha az megfelelő, akkor majd kreálok hozzá hőpajzsot, meg valahogy felvezetek egy alu gégecsövet.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4413 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 12:36:25 »

Szia
Hát igen, lehet, hogy ez a megoldás lesz. Bár még ebben az esetben fenn áll, hogy a sárvédő alól szív, ami némileg még jelenthet folytást egy nyitottabb rendszerhez képest, úgyhogy mielőtt vennék ilyet + kifúrkálnám a légszűrőházat, utánajárok a szivacs direktszűrőknek. Ha az megfelelő, akkor majd kreálok hozzá hőpajzsot, meg valahogy felvezetek egy alu gégecsövet.
Szia!
Attól, hogy a sárvédő alól szívja a levegőt az nem folytja, mert a szűrőház bemeneti nyilása a mérvadó, annyi előnye még van is a sárvédő alól való szivásnak, hogy talán tisztább levegőt szív. wave
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4414 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 13:08:35 »

Szia!
Attól, hogy a sárvédő alól szívja a levegőt az nem folytja, mert a szűrőház bemeneti nyilása a mérvadó, annyi előnye még van is a sárvédő alól való szivásnak, hogy talán tisztább levegőt szív. wave

Igen, csak aztán a sárvédő alatt is még ilyen-olyan csövecskék-dobozkák vannak:

De ha te aszondod elég közvetlen a reakció, akkor elhiszem Smiley Mennyiért esélyes szerezni K&N panelszűrőt? UNIX-nál, Lángauto-nál 22.000ért van, aztán jó lenne, ha lenne olcsóbb módja is, mert MAF-ot is kéne vennem, meg még ezt-azt.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4415 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 13:44:07 »

Igen, csak aztán a sárvédő alatt is még ilyen-olyan csövecskék-dobozkák vannak:

De ha te aszondod elég közvetlen a reakció, akkor elhiszem Smiley Mennyiért esélyes szerezni K&N panelszűrőt? UNIX-nál, Lángauto-nál 22.000ért van, aztán jó lenne, ha lenne olcsóbb módja is, mert MAF-ot is kéne vennem, meg még ezt-azt.
Szia! Ment PÜ. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4416 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 14:44:27 »

De ha te aszondod elég közvetlen a reakció, akkor elhiszem Smiley Mennyiért esélyes szerezni K&N panelszűrőt? UNIX-nál, Lángauto-nál 22.000ért van, aztán jó lenne, ha lenne olcsóbb módja is, mert MAF-ot is kéne vennem, meg még ezt-azt.

Bár én nem értek az autókhoz, azért mellékesen megjegyeznék 1 dolgot. ST200 +34le, +15Nm, amihez plusz levegő kell (50mm-es helyett 60mm-es throttle body).
Adtak neki sportszűrőt? Nem adtak neki. Mit csináltak akkor? Vágtak még1 likat a légszűrőház aljára és levezették a váltó alá a csövet. 2 helyről szív több levegőt ugyan azzal a szűrővel, mint a sima V6. Megkapja a több levegőt a nagyobb injektorok által befecsizett több üzemanyaghoz? Meg. Erősebb a motor. Igen.

Akkor miről is szól ez a K&N 22ezeré'? Attól, hogy a szűrő több levegőt tud átengedni, még nem lesz több levegő a légszűrőházban. Ahhoz valahonnan keríteni kellene több levegőt. Az meg a változatlan átmérőjű szívónyíláson nem fog hirtelen kopogtatni, csak mert a légszűrő több levegőt tud átengedni.
A 60-as kipuffon tényleg több kifér, mint a 40-esen, de ha 1.1-es motorral tolod ki a levegőt, akkor pont ugyan annyi fog kijönni a 60-ason, mint a 40-esen.

Én lehet, hogy hülyeségeket írogatok, de a Ford mérnökei szerintem többet értettek a V6 levegőrendszeréhez, mint a K&N mérnökei. És ők nem a betétet cserélték le, hanem a légszűrőházat.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4417 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 15:44:55 »

Bár én nem értek az autókhoz, azért mellékesen megjegyeznék 1 dolgot. ST200 +34le, +15Nm, amihez plusz levegő kell (50mm-es helyett 60mm-es throttle body).
Adtak neki sportszűrőt? Nem adtak neki. Mit csináltak akkor? Vágtak még1 likat a légszűrőház aljára és levezették a váltó alá a csövet. 2 helyről szív több levegőt ugyan azzal a szűrővel, mint a sima V6. Megkapja a több levegőt a nagyobb injektorok által befecsizett több üzemanyaghoz? Meg. Erősebb a motor. Igen.

Akkor miről is szól ez a K&N 22ezeré'? Attól, hogy a szűrő több levegőt tud átengedni, még nem lesz több levegő a légszűrőházban. Ahhoz valahonnan keríteni kellene több levegőt. Az meg a változatlan átmérőjű szívónyíláson nem fog hirtelen kopogtatni, csak mert a légszűrő több levegőt tud átengedni.
A 60-as kipuffon tényleg több kifér, mint a 40-esen, de ha 1.1-es motorral tolod ki a levegőt, akkor pont ugyan annyi fog kijönni a 60-ason, mint a 40-esen.

Én lehet, hogy hülyeségeket írogatok, de a Ford mérnökei szerintem többet értettek a V6 levegőrendszeréhez, mint a K&N mérnökei. És ők nem a betétet cserélték le, hanem a légszűrőházat.


Szívemből írtál  hehe Nekem k&n betét szűrőm van és rengetek + levegőt beenged csak az a baj vele hogy szegény a keverék hozzá amit a gyertyák is igazolnak (kivéve 2000fordtól kb3000 nem) hehe hiába a többlet levegő ha a benzin mennyiség a régi hozzá  szomoru1  5000nél gyenge volt a motor mint a ***, pont mikor a legjobban menne.... Így vissza tettem a faxa kis Maan papírszűrőm és kb 1000 jobban megy mint ezekkel a humbuk szűrőkkel... nem is értem miért nem dobtam már ki rég a szűrőházból ezt a xart vigyor3 Egyébként ha  chip lenne írva a szűrőhöz akkor jó lenne ez a k&n dolog + a befecsik is le lennének cserélve  valami komolyabbra  vigyor3  ez csak saját tapasztalatból írtam 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4418 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 17:29:10 »

Bár én nem értek az autókhoz, azért mellékesen megjegyeznék 1 dolgot. ST200 +34le, +15Nm, amihez plusz levegő kell (50mm-es helyett 60mm-es throttle body).
Adtak neki sportszűrőt? Nem adtak neki. Mit csináltak akkor? Vágtak még1 likat a légszűrőház aljára és levezették a váltó alá a csövet. 2 helyről szív több levegőt ugyan azzal a szűrővel, mint a sima V6. Megkapja a több levegőt a nagyobb injektorok által befecsizett több üzemanyaghoz? Meg. Erősebb a motor. Igen.

Akkor miről is szól ez a K&N 22ezeré'? Attól, hogy a szűrő több levegőt tud átengedni, még nem lesz több levegő a légszűrőházban. Ahhoz valahonnan keríteni kellene több levegőt. Az meg a változatlan átmérőjű szívónyíláson nem fog hirtelen kopogtatni, csak mert a légszűrő több levegőt tud átengedni.
A 60-as kipuffon tényleg több kifér, mint a 40-esen, de ha 1.1-es motorral tolod ki a levegőt, akkor pont ugyan annyi fog kijönni a 60-ason, mint a 40-esen.

Én lehet, hogy hülyeségeket írogatok, de a Ford mérnökei szerintem többet értettek a V6 levegőrendszeréhez, mint a K&N mérnökei. És ők nem a betétet cserélték le, hanem a légszűrőházat.
Szia! Jó amiket írsz, de itt a lényeg, amit sokan nem hisznek el, nem mindegy, hogy mekkora ellenállást hoz létre a szűrő papírja.
Ez hasonló dolog mint az üzemanyag nyomás, ugyanazon furaton azonos idő alatt, különböző nyomáson, különböző mennyiségű üzemanyagot lehet juttatni a hengerbe. Ez a levegőre is igaz, azonos szívóhatással, azonos idő alatt kisebb ellenállássú szürőn több levegő tud bejutni! Tehát a gyári helyére betett panel K&N szűrő, több levegőt enged át, de nem tud annyi plussz levegőt beengedni, mivel a szűrőház határt szab neki és így a gyári motorvezérlő elektronika által nyújtott határokon belül marad a keverék képzés!  Ezért sokaknak csalódást okoz a direkt szűrő, mert az azon bejutó jóval több levegőt, nem tudja a gyári motorvezérlő elektronika megfelelő mennyiségű plussz üzemanyaggal ellátni, hogy megfelelő arányú legyen a keverék a hengerekben. Mivel szegényebb lesz a benzin levegő elegy, ezért nem, hogy teljesítménynövekedés, hanem csökkenés jön létre, direkt szűrővel.
De mivel ott van a direkt szűrő okozta szívóhang, ettől sokan azt érzik, hogy erősebb a motor, pedig csak jobban üvölt, ennyi.
Még egy példát írnék. Ez már kemény versenytechnika, a Forma autóknál pl. Forma 2000, itt használnak Ford 4 hengeres motorokat is, ezek forognak még 10000 felett is, egy ilyen 2000ccm-es motornak a szívócső levegő belépő nyilásának az átmérőjét 26 és 32mm között szabályozzák és ettől  és az üzemanyag nyomásának állításával 200-275 Le-t tudnak leadni ezek a szívó motorok!
Magyarul 26mm szivócső nyilással 3 baros üzemanyag nyomással 200 LE, 32mm szivőcső nyilással és 4.5 baros üzemanyag nyomással 275 LE ! Remélem érthető amiket leírtam. Bocsika, hogy ilyen hosszúra sikerült. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4419 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 17:48:06 »

Szia! Jó amiket írsz, de itt a lényeg, amit sokan nem hisznek el, nem mindegy, hogy mekkora ellenállást hoz létre a szűrő papírja.
Ez hasonló dolog mint az üzemanyag nyomás, ugyanazon furaton azonos idő alatt, különböző nyomáson, különböző mennyiségű üzemanyagot lehet juttatni a hengerbe. Ez a levegőre is igaz, azonos szívóhatással, azonos idő alatt kisebb ellenállássú szürőn több levegő tud bejutni! Tehát a gyári helyére betett panel K&N szűrő, több levegőt enged át, de nem tud annyi plussz levegőt beengedni, mivel a szűrőház határt szab neki és így a gyári motorvezérlő elektronika által nyújtott határokon belül marad a keverék képzés!  Ezért sokaknak csalódást okoz a direkt szűrő, mert az azon bejutó jóval több levegőt, nem tudja a gyári motorvezérlő elektronika megfelelő mennyiségű plussz üzemanyaggal ellátni, hogy megfelelő arányú legyen a keverék a hengerekben. Mivel szegényebb lesz a benzin levegő elegy, ezért nem, hogy teljesítménynövekedés, hanem csökkenés jön létre, direkt szűrővel.
De mivel ott van a direkt szűrő okozta szívóhang, ettől sokan azt érzik, hogy erősebb a motor, pedig csak jobban üvölt, ennyi.
Még egy példát írnék. Ez már kemény versenytechnika, a Forma autóknál pl. Forma 2000, itt használnak Ford 4 hengeres motorokat is, ezek forognak még 10000 felett is, egy ilyen 2000ccm-es motornak a szívócső levegő belépő nyilásának az átmérőjét 26 és 32mm között szabályozzák és ettől  és az üzemanyag nyomásának állításával 200-275 Le-t tudnak leadni ezek a szívó motorok!
Magyarul 26mm szivócső nyilással 3 baros üzemanyag nyomással 200 LE, 32mm szivőcső nyilással és 4.5 baros üzemanyag nyomással 275 LE ! Remélem érthető amiket leírtam. Bocsika, hogy ilyen hosszúra sikerült. wave

Mindent értek!

Én nem javasolom a sportszűrőt, csak akkor, ha van mellé más is (befecsi, chip, kipuff). Egy rendszerben kizárólag egy elem módosításával nem lehet csodákat tenni. Wink
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4420 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:05:53 »

Mindent értek!

Én nem javasolom a sportszűrőt, csak akkor, ha van mellé más is (befecsi, chip, kipuff). Egy rendszerben kizárólag egy elem módosításával nem lehet csodákat tenni. Wink
Én azért benne hagyom a K&N panelszürőt, nehogy félre értsd, nem is várok csodákat tőle csak olcsóbb mint évente cserélni a papír szűrőt. Pont azért nem használom a direkt szürőt, mert az csak abban a kombinációban működik megfelelően, amit itt leírtál. Üdv. Kusti
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4421 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:08:29 »

Én azért benne hagyom a K&N panelszürőt, nehogy félre értsd, nem is várok csodákat tőle csak olcsóbb mint évente cserélni a papír szűrőt. Pont azért nem használom a direkt szürőt, mert az csak abban a kombinációban működik megfelelően, amit itt leírtál. Üdv. Kusti

Ez mondjuk érthető.  nyes
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4422 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:16:42 »

Ez mondjuk érthető.  nyes
Hol tartasz a fék projekttel?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4423 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 21:41:20 »

Szia! Jó amiket írsz, de itt a lényeg, amit sokan nem hisznek el, nem mindegy, hogy mekkora ellenállást hoz létre a szűrő papírja.
Ez hasonló dolog mint az üzemanyag nyomás, ugyanazon furaton azonos idő alatt, különböző nyomáson, különböző mennyiségű üzemanyagot lehet juttatni a hengerbe. Ez a levegőre is igaz, azonos szívóhatással, azonos idő alatt kisebb ellenállássú szürőn több levegő tud bejutni! Tehát a gyári helyére betett panel K&N szűrő, több levegőt enged át, de nem tud annyi plussz levegőt beengedni, mivel a szűrőház határt szab neki és így a gyári motorvezérlő elektronika által nyújtott határokon belül marad a keverék képzés!  Ezért sokaknak csalódást okoz a direkt szűrő, mert az azon bejutó jóval több levegőt, nem tudja a gyári motorvezérlő elektronika megfelelő mennyiségű plussz üzemanyaggal ellátni, hogy megfelelő arányú legyen a keverék a hengerekben. Mivel szegényebb lesz a benzin levegő elegy, ezért nem, hogy teljesítménynövekedés, hanem csökkenés jön létre, direkt szűrővel.
De mivel ott van a direkt szűrő okozta szívóhang, ettől sokan azt érzik, hogy erősebb a motor, pedig csak jobban üvölt, ennyi.
Még egy példát írnék. Ez már kemény versenytechnika, a Forma autóknál pl. Forma 2000, itt használnak Ford 4 hengeres motorokat is, ezek forognak még 10000 felett is, egy ilyen 2000ccm-es motornak a szívócső levegő belépő nyilásának az átmérőjét 26 és 32mm között szabályozzák és ettől  és az üzemanyag nyomásának állításával 200-275 Le-t tudnak leadni ezek a szívó motorok!
Magyarul 26mm szivócső nyilással 3 baros üzemanyag nyomással 200 LE, 32mm szivőcső nyilással és 4.5 baros üzemanyag nyomással 275 LE ! Remélem érthető amiket leírtam. Bocsika, hogy ilyen hosszúra sikerült. wave

Ennyire szakszerűen nem akartam bele menni, de le a kalappal nagyon szépen le írtad  eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4424 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 22:05:47 »

Hol tartasz a fék projekttel?

Szereztem MK III-as féknyerget és ST170 fúrt-mart tárcsákat. Aztán nem mentem el egyikért sem, parkolópályára helyeztem a projektet.  Roll Eyes

Az a helyzet, hogy kezd elhatalmasodni rajtam a Fiesta láz, ugyanis ehhez még nagyobb kihívás és azzal arányosan még nagyobb öröm ritka extrákat találni és beszerelni. A héten vettem egy kibebhaszott ritka Racing Edition FRST (Fiesta RSturbo) Recaro ülésszettet (a gyári Recarok-nál is szűkebb és ritkább, na az el is vitte a fékprojekt árát) és a hétvégén kap egy új tetőt a kis fehér dög, ami egy jó kis Calypso Faltdach lesz (http://de.wikipedia.org/wiki/Faltdach). Na az sem egyszerű eset. pias

Úgyhogy most a Mondeo várja a sorát. integet2 
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4425 Dátum: 2012.03.27 kedd, 11:41:23 »

Szereztem MK III-as féknyerget és ST170 fúrt-mart tárcsákat. Aztán nem mentem el egyikért sem, parkolópályára helyeztem a projektet.  Roll Eyes

Az a helyzet, hogy kezd elhatalmasodni rajtam a Fiesta láz, ugyanis ehhez még nagyobb kihívás és azzal arányosan még nagyobb öröm ritka extrákat találni és beszerelni. A héten vettem egy kibebhaszott ritka Racing Edition FRST (Fiesta RSturbo) Recaro ülésszettet (a gyári Recarok-nál is szűkebb és ritkább, na az el is vitte a fékprojekt árát) és a hétvégén kap egy új tetőt a kis fehér dög, ami egy jó kis Calypso Faltdach lesz (http://de.wikipedia.org/wiki/Faltdach). Na az sem egyszerű eset. pias

Úgyhogy most a Mondeo várja a sorát. integet2 
Jó kis munka ez a tető átalakítás is! Érthető, hogy így parkolópályára került a fék projekt. Jó munkát a tető átalakításhoz. wave
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4426 Dátum: 2012.03.27 kedd, 11:42:09 »

Ennyire szakszerűen nem akartam bele menni, de le a kalappal nagyon szépen le írtad  eljen
Köszi! worship
Naplózva
don80
Vendég
« Új hozzászólás #4427 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:51:00 »

sziasztok!!jo lenne ha adnátok ötleteket mi lehet a kocsim gondja.nagy gáznál ritkán alkalom szerüen megtorpan a motor kigyorsitásnál olyan mintha szünet lenne majd jön egy hátbarugásos észheztérés.elég égö mert olyan mintha vmi rossz automata váltos kocsival kinlodnék.csinálja ezt hideg és üzemmelegen is.asr ki és bekapcsolva is.mi lehet a gond?vákum tán?de hol keresse a szerelöm a hibát?macerás az egész.müszakin most volt semmi baja a v6-nak.tippek?
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #4428 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:09:03 »

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Olajfolyással küzdök, de nem tudom, kideríteni, hogy honnan jön. Szerelőhöz csak úgy szeretnék menni, hogy már tudom, milyen tömétés szorul cserére, mivel nem szeretném, ha óradíjért találgatna, vagy cserélne mindent, ami csak eszébe jut.

A tünetek hasonlóak, mint amilyet a Mondeo III/V6 fórumban is olvastam már, de ott nem találtam választ:
250 km-nyi autópályázás után (törvénytisztelő tempó, 3500/perc) 0,5 l olaj tűnik el. A kipufogóból nem dől kékes füst, a füstnek nincs olajszaga, olajsárnak nyoma sincs, csak száraz kormot találtam benne.
A hűtővíz tiszta, buborékokat nem ereget.
Álló helyzetben 1-2 csepp marad a kocsi alatt 1 hét(!) alatt, tehát csak magasabb forulatszámon van folyás, de akkor jelentős.
A blokk tűzfal felőli oldala olajos (még a generátor és a kormányösszekotő gumiharangja is), meg persze az olajteknő (az olaj is jobbára lefelé folyik), de ennek tömítését, ahogy a főtengelyszimeringet is kizárnám a gyanúsítottak köréből, mivel ezek álló motornál is eregetnék az olajat.

Biztosan tudjátok, hogy milyen kütyük vannak a tűzfal felőli oldalon, amiknek a tömítése lehet bűnös, de én még csak be sem látok oda. (V6, keresztben)


Mindent egybevetve imádom a vasat, de ekkora olajfolyástól dobtam egy hátast.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4429 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:53:37 »

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Olajfolyással küzdök, de nem tudom, kideríteni, hogy honnan jön. Szerelőhöz csak úgy szeretnék menni, hogy már tudom, milyen tömétés szorul cserére, mivel nem szeretném, ha óradíjért találgatna, vagy cserélne mindent, ami csak eszébe jut.

A tünetek hasonlóak, mint amilyet a Mondeo III/V6 fórumban is olvastam már, de ott nem találtam választ:
250 km-nyi autópályázás után (törvénytisztelő tempó, 3500/perc) 0,5 l olaj tűnik el. A kipufogóból nem dől kékes füst, a füstnek nincs olajszaga, olajsárnak nyoma sincs, csak száraz kormot találtam benne.
A hűtővíz tiszta, buborékokat nem ereget.
Álló helyzetben 1-2 csepp marad a kocsi alatt 1 hét(!) alatt, tehát csak magasabb forulatszámon van folyás, de akkor jelentős.
A blokk tűzfal felőli oldala olajos (még a generátor és a kormányösszekotő gumiharangja is), meg persze az olajteknő (az olaj is jobbára lefelé folyik), de ennek tömítését, ahogy a főtengelyszimeringet is kizárnám a gyanúsítottak köréből, mivel ezek álló motornál is eregetnék az olajat.

Biztosan tudjátok, hogy milyen kütyük vannak a tűzfal felőli oldalon, amiknek a tömítése lehet bűnös, de én még csak be sem látok oda. (V6, keresztben)


Mindent egybevetve imádom a vasat, de ekkora olajfolyástól dobtam egy hátast.

nekem igaz nincs v6 de vagy a szelepfedél tömítés adta meg magát a tűzfal felőli oldalon, vagy az olajszűrőd nincs jól meghúzva. de a legjobban motor mosás segítene aztán van valami speckó fehér por amit a gyanús helyekre felszórnak aztán mennek egy jó 30km próba utat. ezt követően megnézik hol a hiba a gépezetben. De konkrét választ szerintem nem tud adni senki mert azt látni kellene ahoz...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #4430 Dátum: 2012.03.31 szombat, 00:05:17 »

nekem igaz nincs v6 de vagy a szelepfedél tömítés adta meg magát a tűzfal felőli oldalon, vagy az olajszűrőd nincs jól meghúzva. de a legjobban motor mosás segítene aztán van valami speckó fehér por amit a gyanús helyekre felszórnak aztán mennek egy jó 30km próba utat. ezt követően megnézik hol a hiba a gépezetben. De konkrét választ szerintem nem tud adni senki mert azt látni kellene ahoz...

Mi a gyárban ilyen spay-ket használunk, hogy a szivárgási helyet meghatározzuk: http://www.gdrexl.ro/Locher/szivargas_kereso_spray.php

Be kell fújni azt a helyet, ahol szerinted szivárog, és nyomást adni rá (mi 0,3 bart szoktunk max ráadni, mert azt még a legkisebb O-gyűrű is elviseli). Neked nem kell nyomást adni rá, hisz amint beindítod, felépül az olajnyomás... Aztán ahol szivárgási pont van, ott azonnal tolja a buborékokat a spay (nagyon intenzíven, nem 1-2 bubit kell elképzelni, hanem sok-sok fehér buborékot. Engem a rosszul csapolt sör hanbjára szokott emlékeztetni  nyes ) Így hamar ki lehet szúrni a hibás pontot (már ha sikerül a motort körbe szemmel tartani). Gondolom a tűzfal felőli oldalt alulról, esetleg aknából lehet simán látni, ha felülről nem is. Aztán hibakeresés indul. Egy kis terület befúj, motor indít, leállít. Ha szivárgott, filctollal megjelöl a területet. Aztán jöhet a következő területen ugyanez a próba. 1 napos othoni játék után simán ki lehet szúrni hol a hiba szerintem.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #4431 Dátum: 2012.03.31 szombat, 09:20:37 »

Sziasztok!

Köszi az infókat! Keresek egy szerelőaknával felvértezett ismerős szerelőt, van is egy tippem.
A szelepfedéltömítés csere finom mókának tűnik, de bizakodó vagyok. Még amihez nyúltam ebben az autóban, mindenhol éreztem, hogy a helyszűke ellenére a mérnökök figyeltek a szerelhetőségre (pl. a gyertyák ki- és beszerelésénél éppen elfér a kulcs a szívósorok mellett, a jeladók csatlakozói könnyen oldhatók, nem törnek... tudnék mesélni, hogy más gyártók mennyi rémálmot építenek be az ilyen egyszerű rutinmunkákba...)
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4432 Dátum: 2012.03.31 szombat, 12:37:37 »

Sziasztok!

Köszi az infókat! Keresek egy szerelőaknával felvértezett ismerős szerelőt, van is egy tippem.
A szelepfedéltömítés csere finom mókának tűnik, de bizakodó vagyok. Még amihez nyúltam ebben az autóban, mindenhol éreztem, hogy a helyszűke ellenére a mérnökök figyeltek a szerelhetőségre (pl. a gyertyák ki- és beszerelésénél éppen elfér a kulcs a szívósorok mellett, a jeladók csatlakozói könnyen oldhatók, nem törnek... tudnék mesélni, hogy más gyártók mennyi rémálmot építenek be az ilyen egyszerű rutinmunkákba...)

azért ne bízd el magad ezek a mondeók is tudnak meglepetéseket okozni szerelhetőséget tekintvén  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #4433 Dátum: 2012.03.31 szombat, 17:06:13 »

a helyszűke ellenére a mérnökök figyeltek a szerelhetőségre

Szeretném hallani ugyanezt a mondatot pl. egy jó generátor csere utáni alkalommal (Bár kívánom ne kelljen ilyet csinálnod)  Cheesy
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4434 Dátum: 2012.03.31 szombat, 19:21:32 »

Szeretném hallani ugyanezt a mondatot pl. egy jó generátor csere utáni alkalommal (Bár kívánom ne kelljen ilyet csinálnod)  Cheesy

Vagy egy vízpumpa csere után  hehe nem sok szerelő van aki szereti őket szerelni, de olyan se sok van aki ért is hozzájuk  hehe  ezek nem a mondeók előnyei. Bár én szeretem szerelni őket, olykor nem kicsi kihívást okoznak Tongue
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #4435 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 18:27:15 »

Hali!

Kérdeznék: Tudja valaki mi az a PCV? Azt tudom, hogy hogy néz ki, hogy hol van, meg olyasmit olvastam, hogy elviekben az alapjárathoz van köze, meg, hogy állítólag nem árt néha pucolni. De mi értelme van? Ott az IACV, ott a TPS mi a francnak még egy 3. bizbhasz ami egy újabb hibalehetőséghez vezethez akár?
Ha nem így van akkor szori, csak most bhassza ez az izé a csőröm, tekintve, hogy beáztattam, kipucoltam, bezsíroztam az alapjáratim és most legalább 3 ezren tartja a fordulatot és semmi se változik, ha lehúzom a csatit róla :S ...
Úgyhogy ebből szerintem Krisz lesz.

Apropó:
Mi a különbség a különböző fajta IACV-k között?
Nekem olyan van, amire ha szembe állok a motorral, akkor jobb oldalt felül megy rá a csati és a tetején van egy fekete tekerentyű (kupak?), de láttam olyat aminek a hátulján van tekerentyű és alul megy a csati, meg amin nincs tekerentyű és felülről dugom rá a csatit.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.01 vasárnap, 18:56:12 írta Kuk3sz » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4436 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 21:10:46 »

Vagy egy vízpumpa csere után  hehe nem sok szerelő van aki szereti őket szerelni, de olyan se sok van aki ért is hozzájuk  hehe  ezek nem a mondeók előnyei. Bár én szeretem szerelni őket, olykor nem kicsi kihívást okoznak Tongue
hát ezt pont rossz helyen sütötted el, mert a v6-ban egyszerű Cheesy
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4437 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 23:04:12 »

hát ezt pont rossz helyen sütötted el, mert a v6-ban egyszerű Cheesy

Vártam hogy bele köss, azért írtam vízpumpát.... csak jó ez a Haynes manual   hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4438 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 23:08:48 »

Vártam hogy bele köss, azért írtam vízpumpát.... csak jó ez a Haynes manual   hehe
hehe
Naplózva
gihafiu
Vendég
« Új hozzászólás #4439 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 18:34:46 »

sziasztok csöpög a víz a kipufogobol mit jelent
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4440 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 18:35:03 »

sziasztok csöpög a víz a kipufogobol mit jelent

Semmit.
Naplózva
gihafiu
Vendég
« Új hozzászólás #4441 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 18:41:26 »

köszi! És még egy kérdés. az mitől van, hogy álló helyzetben rángat az egész autó. Nem csak alapjáraton
hanem ha gázt adok akkor is. Előre is köszi.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4442 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:13:33 »

köszi! És még egy kérdés. az mitől van, hogy álló helyzetben rángat az egész autó. Nem csak alapjáraton
hanem ha gázt adok akkor is. Előre is köszi.
földrengés van, vagy orkán erejű szél fúj...ne szállj ki a kocsiból  vigyor3
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4443 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:14:56 »

földrengés van, vagy orkán erejű szél fúj...ne szállj ki a kocsiból  vigyor3
látom, hazaértél sikeresen  hehe
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4444 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:15:58 »

látom, hazaértél sikeresen  hehe
igen, és ki is pihentem magam  eljen  nyes
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4445 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:18:11 »

köszi! És még egy kérdés. az mitől van, hogy álló helyzetben rángat az egész autó. Nem csak alapjáraton
hanem ha gázt adok akkor is. Előre is köszi.

Motortartó bak, lendkerék, gyújtás (trafó-kábel-gyertya). Valamelyik. Én a bakokkal kezdeném.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4446 Dátum: 2012.04.04 szerda, 13:26:19 »

Vajon hány kg lehet a motorháztető? Gondolkozom a cseréjén üvegszálra vagy karbonra.
De lehet, hogy fölösleges, mert ilyen 2.5 V6-nak nemigazán számít +/- 30-40kg súly.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4447 Dátum: 2012.04.04 szerda, 13:29:53 »

Vajon hány kg lehet a motorháztető? Gondolkozom a cseréjén üvegszálra vagy karbonra.
De lehet, hogy fölösleges, mert ilyen 2.5 V6-nak nemigazán számít +/- 30-40kg súly.
30-nál nem igazán több szerintem, legalábbis érzésre
én egyedül raktam fel az enyémre és nem törtem rommá semmit közben
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4448 Dátum: 2012.04.04 szerda, 13:49:44 »

Vajon hány kg lehet a motorháztető? Gondolkozom a cseréjén üvegszálra vagy karbonra.
De lehet, hogy fölösleges, mert ilyen 2.5 V6-nak nemigazán számít +/- 30-40kg súly.

Olyan 20-25 körül lehet.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4449 Dátum: 2012.04.04 szerda, 13:50:14 »

30-nál nem igazán több szerintem, legalábbis érzésre
én egyedül raktam fel az enyémre és nem törtem rommá semmit közben

Még én is le tudtam egyedül cserélni, szal max 10 kiló lehet. eplus2 hehe
Naplózva
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93 94 95 96 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.