Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 22:17:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2055341 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 06:57:20 »

Helló BeG!
Nekem is ilyen felnim van! Cheesy 

De ahogy látom neked nem 15 colos, hanem nagyobb.  wow1
Neked milyen szinü a géped, mert így sötétben nem igazán lehet rá jönni.
Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 07:13:35 »

De ahogy látom neked nem 15 colos, hanem nagyobb.  wow1
Neked milyen szinü a géped, mert így sötétben nem igazán lehet rá jönni.
A kerèk 17"-os, a színe indigò kék. Az a kèkes -lilás színû.
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:05:26 »

Ha a bölcső teljes áttervezése nem számít annak, akkor tényleg nem változtattak.

A bölcsőt csak annyiban tervezték át, hogy a lengőkarnak megfeleljen a felfogatása. A többi része egy az egyben megegyezik. Tudom, mert nemrég csináltattam ST bölcsőt automatáshoz, és akkor minden körbe lett mérve rajta.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:09:37 »

A bölcsőt csak annyiban tervezték át, hogy a lengőkarnak megfeleljen a felfogatása. A többi része egy az egyben megegyezik. Tudom, mert nemrég csináltattam ST bölcsőt automatáshoz, és akkor minden körbe lett mérve rajta.

Így van. De áttervezett bölcső nélkül a hajadra kenheted az erősebb lengőkart, meg a hozzá tervezett 17-es felnit is, mert az ST lengőkar csak az ST bölcsőre megy fel.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:31:52 »

Így van. De áttervezett bölcső nélkül a hajadra kenheted az erősebb lengőkart, meg a hozzá tervezett 17-es felnit is, mert az ST lengőkar csak az ST bölcsőre megy fel.

Nyilván nem megy fel. Ettől még nem lett a bölcső se erősebb, se jobb, csak az adott lengőkarnak megfelelő csatlakozást alakítottak ki bele. Az alap problémánál maradva: a lengőkar rögzítésétől/szilentjeitől eltekintve a futómű ugyanaz. Ugyanazok a gömbfejek, ugyanaz a kormánymű van benne, ugyanazokkal az összekötőkkel, lengéscsillapítóval, keresztstabilizátorral, mint egy átlag V6-ban.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 14:43:00 »

Nyilván nem megy fel. Ettől még nem lett a bölcső se erősebb, se jobb, csak az adott lengőkarnak megfelelő csatlakozást alakítottak ki bele. Az alap problémánál maradva: a lengőkar rögzítésétől/szilentjeitől eltekintve a futómű ugyanaz. Ugyanazok a gömbfejek, ugyanaz a kormánymű van benne, ugyanazokkal az összekötőkkel, lengéscsillapítóval, keresztstabilizátorral, mint egy átlag V6-ban.

Gátlókban nem vagyok biztos, nekem az keményebbnek tűnt.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 16:18:27 »

Gátlókban nem vagyok biztos, nekem az keményebbnek tűnt.

A sportosság miatt lehet. Bár gyárilag ültetve is van valamennyit. A megnövekedett felniméret miatt ható erőket ez mégse kompenzálja a futóműn. Ahhoz más kormánymű, más gömbfejek kellenének.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 17:43:54 »

A sportosság miatt lehet. Bár gyárilag ültetve is van valamennyit. A megnövekedett felniméret miatt ható erőket ez mégse kompenzálja a futóműn. Ahhoz más kormánymű, más gömbfejek kellenének.

Mármint, hogy az enyémbe átrakva tűntek keményebbnek.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2012.07.03 kedd, 11:57:39 »

Mármint, hogy az enyémbe átrakva tűntek keményebbnek.

Akkor a gátlódat úgy hívják, hogy XS7J 18K045 CA (ST200 gátló). Valóban keményebb (mondjuk árban is  vigyor3).
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2012.07.03 kedd, 13:04:34 »

Akkor a gátlódat úgy hívják, hogy XS7J 18K045 CA (ST200 gátló). Valóban keményebb (mondjuk árban is  vigyor3).

Pattog is, mint a kecskeszhar. vigyor3
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2012.07.03 kedd, 13:30:13 »

Pattog is, mint a kecskeszhar. vigyor3
kölcsönadom a gyereket...a második hányás után már nem is akarnád annyira.... nyes
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2012.07.03 kedd, 13:41:40 »

kölcsönadom a gyereket...a második hányás után már nem is akarnád annyira.... nyes

A gyereket. eplus2
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2012.07.03 kedd, 14:33:57 »

A gyereket. eplus2
így van..néha bosszantson mást is...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2012.07.03 kedd, 15:12:42 »

így van..néha bosszantson mást is...

Mármint, hogy a gyereket raknám ki a 2. behányás után az autóból, nem a kemény gátló/rugót.

Aki nem bírja a kiképzést, az menjen mással, ne velem. Főleg, hogy nem is az én gyerekem.  hehe
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2012.07.03 kedd, 15:34:48 »

Mármint, hogy a gyereket raknám ki a 2. behányás után az autóból, nem a kemény gátló/rugót.

Aki nem bírja a kiképzést, az menjen mással, ne velem. Főleg, hogy nem is az én gyerekem.  hehe
Majd rájössz....Wink...bár már én is többre tartom a kényelmet mint a sportos kanyarodást...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2012.07.03 kedd, 15:48:34 »

Majd rájössz....Wink...bár már én is többre tartom a kényelmet mint a sportos kanyarodást...
szerintem a te gyereked sosem fogja őt meghatni ...  hehe
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2012.07.03 kedd, 19:27:06 »

szerintem a te gyereked sosem fogja őt meghatni ...  hehe
hát na...
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 12:36:57 »


Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 12:48:53 »

Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.
Szia!
Ha 82 celsius fokos termosztát van benne, akkor normális, nálam is így volt. Ezt a termosztátot hívják a szakzsargonban nyári termosztátnak. Gyártótól függően létezik több hőfokkal gyártott termosztát, gyáriban, ha jól emlékszem csak 2 féle van. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:05:44 »

Szia!
Ha 82 celsius fokos termosztát van benne, akkor normális, nálam is így volt. Ezt a termosztátot hívják a szakzsargonban nyári termosztátnak. Gyártótól függően létezik több hőfokkal gyártott termosztát, gyáriban, ha jól emlékszem csak 2 féle van. wave

Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.

De javíts ki, ha tévedek. laugh
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:08:36 »

Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.

De javíts ki, ha tévedek. laugh
Szia!
Ezért irtam, hogy gyártó függő! Én mikor vettem az enyémhez, akkor találkoztam 82 celsius fokossal.  Nem gyáriról, utángyártottról beszélek.  wave
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:10:30 »

Én még nem láttam 82 fokos termosztátot V6-ban. Tudtommal 82 fokos a sor4-ekbe való, V6-ba csak 88 és 93 fokos van.

De javíts ki, ha tévedek. laugh
én sor4-be se láttam még ...
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:10:39 »

Ha a motor közlekedés utáni üzemmeleg állapotban 85 fokos álló helyzetben, kánikulában mérve (diag szoftverrel) az nem kevéske kicsit? Ilyenkor ha jól emlékszem az O betű alja körül van a hőfokmutató, de menetközben az N-t takargatja csak. Az O-t sosem lépi át. Még nem csekkoltam, hogy a termosztát nyitva van-e mindig, de ha azt modjátok nem jó így, akkor lépek az ügyben.

Én kevésnek tartom. Lehetséges, hogy Kusti által írtaknak megfelelően 82-es termoszod van, az hozza a 84-85 fokot.

88 fokos 90 fokon tartja a mocit, 93 fokos meg 95-ön.

Nyár-tél ilyen szempontból mindegy, mert a termosz mindig ugyan akkor nyit és az ECU tartja ugyan azt az üzemi hőfokot (ha kell, akkor venti beavatkozással). Szal normál állapotú hűtőrendszer esetén télen-nyáron ugyan annyi az üzemi hőfok alapjáraton, álló helyzetben, csukott mocitetőnél.

Én semmiképpen sem tartom egészségesnek a 85 fokos üzemi hőfokot V6-nál. Normál tartományba esik, de 90-re van tervezve, a többi periféria is arra van optimailzálva. Én tennék bele egy új, 88-as termoszt. Ártani nem árt, nem drága és nem is felesleges, mert inkább most cseréld ki, mint mondjuk télen a -20 fokban, ha éppen akkor marad niytva végleg.

Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 13:14:39 »

Szia!
Ezért irtam, hogy gyártó függő! Én mikor vettem az enyémhez, akkor találkoztam 82 celsius fokossal.  Nem gyáriról, utángyártottról beszélek.  wave

Jah, értem! Attól, hogy én nem láttam, még létezik. vigyor3

Valahol régen olvastam, hogy sivatagi klímára (napi átlaghőm 30 fok feletti) javasolt a kisebb hőfokú termosz. Itthon biztosan nem indokolt. Én sarkköri termosszal járok 1 éve, ami 95 fokon tartja a rendszert. Ebben a kutya melegben is 95 fok és hidegben gyorsabban melegszik. 85 fok szerintem kicsit kevés, de semmi esetre sem abnormális. Feltétlen beavatkozást nem igényel, de jobb a békesség.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 14:34:52 »

Jah, értem! Attól, hogy én nem láttam, még létezik. vigyor3

Valahol régen olvastam, hogy sivatagi klímára (napi átlaghőm 30 fok feletti) javasolt a kisebb hőfokú termosz. Itthon biztosan nem indokolt. Én sarkköri termosszal járok 1 éve, ami 95 fokon tartja a rendszert. Ebben a kutya melegben is 95 fok és hidegben gyorsabban melegszik. 85 fok szerintem kicsit kevés, de semmi esetre sem abnormális. Feltétlen beavatkozást nem igényel, de jobb a békesség.
Benne van az igazság abban amit leírtál, annyiban egészíteném ki, hogy nyáron, főleg amilyen mostanában van 40 celsius, ilyenkor jobb az alacsonyabb hőfokú termosztát, főleg aki sokat jár városi forgalomban és sokat kényszerül araszolni, mert ezzel a ventillt is lehet kimélni, nem kell neki egyfolytában menni. Télen pedig a magasabb hőfok az ajánlottabb egyértelműen az optimálisabb üzemi hőfok elérése miatt, na és a fűtésen is érezhető, ha magasabb hőfokú termosztát van a rendszerben. Ettől függetlenül én sem cserélgetem a termosztátot vigyor3 A termosztáton megadott hőfok, egyébként a termosztát nyitáskezdetét jelöli, tehát egy 88 fokos termosztát kb. 92 fokon vagy még magasabb hőfokon van teljesen nyitva és amikor már ez is kevés, akkor jön a ventillátor szerepe. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 22:22:36 »

Mi a különbség Magyarország és a NYEU között? Ebay-en beírom, hogy Cosworth és komoly versenytechnikai kiegészítők jönnek fel. Vaterán beírom hogy Cosworth és Matchbox-ok, makettek jönnek fel. szomoru1

Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 22:27:43 »

Mi a különbség Magyarország és a NYEU között? Ebay-en beírom, hogy Cosworth és komoly versenytechnikai kiegészítők jönnek fel. Vaterán beírom hogy Cosworth és Matchbox-ok, makettek jönnek fel. szomoru1


hát mert itt inkább csak játékautók formájában ismerik,nem?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2012.07.20 péntek, 14:05:45 »

Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele Cheesy

http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo

És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2012.07.20 péntek, 14:24:10 »

Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele Cheesy

http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo

És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.

A szomszédok is biztosan nem győznek betelni vele  vigyor3 egyébként jó  eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2012.07.20 péntek, 14:32:57 »

Na végre egy egész elfogadható felvétel. Élőben azért mélyebb és rotyogósabb. Nem lehet betelni vele Cheesy

http://www.youtube.com/watch?v=gcMDEObFERo

És a 8.3-as fogyasztás 5 emberrel, roskadásik megpakolva, hegyvidékes tájakon (kb 15% várossal) mégjobban növeli az elégedettségem végre az autóval.
Valóban szépen szól. Menyire zavaró vagy élvezhető a kasztniban tartós 3500 fordulat környékén, mondjuk autópályán?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2012.07.20 péntek, 15:40:19 »

Valóban szépen szól. Menyire zavaró vagy élvezhető a kasztniban tartós 3500 fordulat környékén, mondjuk autópályán?

Alig hallatszik be (kivéve, ha minden ablak le van tekerve). Bár engem akkor sem zavarna egy többhengeres muzsika, ha bent is hangos lenne. Smiley Kívülről sem hiszem, hogy zavaró, mert bár elég nyitott a rendszer, kultúráltan közelekedve egyáltalán nem dúrva, viszont jellegzetes, sokan forgatják a fejüket, meg lesnek utána. Persze, ha valaki autópályán jön mögöttem az más tészta, akkor komolyabb hangorkánról számoltak be  Grin De a beltérben utazóknak nem tűnt fel, hogy olyan hard lenne, sőt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 15:43:32 írta Rocco » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2012.07.20 péntek, 15:42:29 »

Alig hallatszik be (kivéve, ha minden ablak le van tekerve). Bár engem akkor sem zavarna egy többhengeres muzsika, ha bent is hangos lenne. Smiley Kívülről sem hiszem, hogy zavaró, mert bár elég nyitott a rendszer, kultúráltan közelekedve egyáltalán nem dúrva, viszont jellegzetes, sokan forgatják a fejüket, meg lesnek utána. Persze, ha valaki autópályán jön mögöttem az más tészta, akkor komolyabb hangorkánról számoltak be  Grin
Akkor jól sikerült a hangolása. Te csináltad?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2012.07.20 péntek, 15:53:19 »

Akkor jól sikerült a hangolása. Te csináltad?

Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs végdob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 18:39:25 írta Rocco » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2012.07.20 péntek, 17:58:08 »

Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs dob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.
Értelek, lényeg, hogy jól sikerült. Régebben egy Corvette-t csináltam és levolt véve a kipufogó rendszer, csak a csonkok voltak rajt, kiváncsiságból beröffentettem, hát majdnem összedőlt a műhely, remegtek a falak a tető. Szóval nem semmit szólt a V 8, egyébként nálam az a csúcs, még a V10-12 hengeresek sem szólnak olyan szépen.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2012.07.20 péntek, 18:38:15 »

Értelek, lényeg, hogy jól sikerült. Régebben egy Corvette-t csináltam és levolt véve a kipufogó rendszer, csak a csonkok voltak rajt, kiváncsiságból beröffentettem, hát majdnem összedőlt a műhely, remegtek a falak a tető. Szóval nem semmit szólt a V 8, egyébként nálam az a csúcs, még a V10-12 hengeresek sem szólnak olyan szépen.

Hát igen, még a V8 azért nekem is közel áll a szívemhez. http://www.youtube.com/watch?v=E0q6cwDr8u0&list=FLooDPv3LrPFEco6fatwSJXQ&index=40&feature=plpp_video
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2012.07.20 péntek, 18:53:58 »

Nem tudok hegeszteni, úgyhogy kipufogósra bíztam a megvalósítást. Abból indultam ki, hogy egy többhengeres motor hangja akkor sem dobhártyaszaggató, ha nincs végdob (kultúrált közlekedést feltételezve). Így hátul csak cső van Y-ban. Így jobban kijön a rotyogás, meg a kis pukkanások. A csúnya magas hangokat pedig az átömlős középdob tünteti el, de nem a gyári, mert az nem volt teljesen egyenes átömlésű (a végein van némi üres kamra és a kivezetés el van tolva a közepéhez képest emlékeim szerint). A 3. katalizátor kivágása a frekvenciákon nem változtatott, csak a hang erejét emelte egy fokkal.

És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:09:17 »

És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.
Nem a lovak szoktak eltűnni, ha felszabadítod a kipufogó folytását, hiszen szabadabban forog a motor, hanem a nyomaték.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:27:53 »

Nem a lovak szoktak eltűnni, ha felszabadítod a kipufogó folytását, hiszen szabadabban forog a motor, hanem a nyomaték.

Együtt tűnnek el. lehet hogy szabadabban pörög, de nincs meg a motornak az optimalizált fojtása ahhoz hogy elérje a gyárilag maxim teljesítményt. így csak a motor fog előbb elkopni...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:36:41 »

Együtt tűnnek el. lehet hogy szabadabban pörög, de nincs meg a motornak az optimalizált fojtása ahhoz hogy elérje a gyárilag maxim teljesítményt. így csak a motor fog előbb elkopni...
Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb. wave
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2012.07.20 péntek, 20:39:27 »

Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb. wave
Amikor rocco dobjai fel lettek rakva az új rendszerrel együtt,semmi erő eltűnést nem tapasztaltam.Az inkább most van... rinya rinya rinya
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2012.07.20 péntek, 21:42:39 »

Azt nem értem, hogy mitől kopna el hamarabb, hiszen nincs extrém terhelésnek kitéve, fordulatszám növekedés sem következik belőle a (chipeléssel ellentétben, mert ott a leszabályzási fordulatot is emelik a gyárihoz képest) meg a kenőrendszer sem módosúl ettől, csak a hengerek benzin levegő keverékkel való feltöltése lesz gyorsabb, jobb. wave

Levegő-üzemanyag arány megváltozik (nem a jobbik irányba), szívás és kipufogás üteme, megváltozik. Vagy az kipu rendszer hangolva lett a levegő szűrő áteresztő képességéhez? vagy szemre megállapítja, na az új kipurndszerhez ez a direktszűrő pont biztosítja a megfelelő levegő és üzemanyag mennyiséget? katalizátor kiütve, lamda milyen fals adatokat küld dúsíts, szegényíts? Másik dolog minden rendszernek kell, hogy legyen egy bizonyos fojtása, hogy az adott típusú motor megfelelően működjön, mégpedig akkora fojtás, amekkorát a gyári optimalizálás megkíván. Szorri de én ebben a fűl tuningban nem hiszek.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2012.07.20 péntek, 21:48:26 »

Amikor rocco dobjai fel lettek rakva az új rendszerrel együtt,semmi erő eltűnést nem tapasztaltam.Az inkább most van... rinya rinya rinya


Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2012.07.20 péntek, 22:07:00 »


Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar smile
Egy frászt.Jobban nem ment,a gyári rendszer megmaradt pontosabban az eredetileg alatta levő st rendszer alapján lettek az új csövek hajlítva.De még tavaly raktam fel róla képet.Átmérő nem lett változtatva,csak a rozsdamentes dobok kerültek fel a gyáriak helyett+egy új katalizátor.Szép mélyebb lett a hangja,ami még a családot sem zavarja.Pont olyan lett,amilyenre gondoltam.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.20 péntek, 22:11:30 írta szuperhangya » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2012.07.20 péntek, 23:15:51 »


Persze mert a hangja még azt az érzetet kelti hogy jobban is megy. Ezek már nem ladák, itt már komoly mérnöki munkákat borítanak fel az ilyen átalakításokkal....
De nem is érdekel, mindenki azt csinál az autójával amit akar smile

Igaz TD-re kicsit hülye dolog sport dobot rakni, de nekem speciel bejött. Nem bőg, isten ments, csak szépen csendben és mélyen duruzsol, amit igazából csak hátul lehet hallani, vagy messzebb az autótól. Viszont ha egy hangyaf*szányit is, de dinamikusabb tőle az öreg. (nem a hang miatt, azt belül jóformán nem is hallani Cheesy )
A donor is TD volt, logikusan, azon egy Remus dob volt, nah annak nagyon klassz hangja volt. Szintén csendes, de sportos.
(eredeti dobnak tűnik, meg azért az osztrákoknál a kínai Rémes dob nem olyan elterjedt Smiley)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2012.07.20 péntek, 23:42:47 »

Egy frászt.Jobban nem ment,a gyári rendszer megmaradt pontosabban az eredetileg alatta levő st rendszer alapján lettek az új csövek hajlítva.De még tavaly raktam fel róla képet.Átmérő nem lett változtatva,csak a rozsdamentes dobok kerültek fel a gyáriak helyett+egy új katalizátor.Szép mélyebb lett a hangja,ami még a családot sem zavarja.Pont olyan lett,amilyenre gondoltam.

Sajnos meg is adta magát a motor. Vagy az nem attól lett? (most nem a véredet szívom) Jó Jó st rendszer de más nem volt st... ott már erősített főtengely, erősített hajtókar, dugattyúk, más légbeszívás, más befecsi, más ecu...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2012.07.20 péntek, 23:45:45 »

Igaz TD-re kicsit hülye dolog sport dobot rakni, de nekem speciel bejött. Nem bőg, isten ments, csak szépen csendben és mélyen duruzsol, amit igazából csak hátul lehet hallani, vagy messzebb az autótól. Viszont ha egy hangyaf*szányit is, de dinamikusabb tőle az öreg. (nem a hang miatt, azt belül jóformán nem is hallani Cheesy )
A donor is TD volt, logikusan, azon egy Remus dob volt, nah annak nagyon klassz hangja volt. Szintén csendes, de sportos.
(eredeti dobnak tűnik, meg azért az osztrákoknál a kínai Rémes dob nem olyan elterjedt Smiley)

Csak egz biyonzos ford tartománzba max a syámok mást mondanának egz mérés alkalmával. A fasyba eyyel ay osztrák laptopal  vigyor3 falbav bocsi a z, y miatt  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2012.07.20 péntek, 23:57:23 »

És az ecut utána csipeltétek? mert biztos elszaladt pár ló egy ekkora átalakítás után.

Csak ennyi módosítás után még semmi szükség programozásra. A fojtás nem csökken hátrányos mértékben a hátsódobok levételével és 3ból 1 kati eltávolításával. Nagyobb átmérőjű rendszernél, új leömlőkkel már egész más a helyzet. Ennyi könnyítés még nem ront, max picit javít a helyzeten.
De erősen gondolkozom egy fékpadi mérésen. Tudtok ajánlani erre bevált helyet?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.22 vasárnap, 15:06:55 írta Rocco » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:03:17 »

Csak ennyi módosítás után még semmi szükség programozásra. A folytás nem csökken hátrányos mértékben a hátsódobok levételével és 3ból 1 kati eltávolításával. Nagyobb átmérőjű rendszernél, új leömlőkkel már egész más a helyzet. Ennyi könnyítés még nem ront, max picit javít a helyzeten.
De erősen gondolkozom egy fékpadi mérésen. Tudtok ajánlani erre bevált helyet?


http://www.autokorbel.hu/teljesitmenymeres.html
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:06:27 »

Sajnos meg is adta magát a motor. Vagy az nem attól lett? (most nem a véredet szívom) Jó Jó st rendszer de más nem volt st... ott már erősített főtengely, erősített hajtókar, dugattyúk, más légbeszívás, más befecsi, más ecu...
a kipufnak nem sok köze volt hozzá...én meg nem akarlak bántani,de inkább ne írj már hülyeséget.Szerinted attól,hogy a gyári kialakítás szerint lett megcsinálva egy kipufogó,gyári mérettel stb. miért menne szét?A vérszívás helyett inkább gondolkozz egy kicsit.A szimpla véhat kipuf. rendszer is kétdobos,csak a baloldali dob átmenő,annak nincs kivezetése,arról a jobb oldalira megy egy cső és annyi.Az előző autómból például szimplán ki lett vágva és csak a jobboldali volt bekötve.De biztos emiatt mentem neki a villanyoszlopnak,mert az tehetett mindenről.A motor se ment tönkre,csak momentán a 24 szelepből és a hat hengerből olyan 20-22 szelep és 5 henger működik rendesen.A hiba ok az,hogy az alapjárati rugója eltört és az 5. hengernél kötött ki...de bizonyára ez is a kipufogó hibája...az egyéb st motoros változtatásokról való leírást megtalálod drof egyik hsz-ben.Ami emlékeim szerint tartalmazza azt,hogy a közhiedelemmel ellentétben nincs is olyan sok eltérés...
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.21 szombat, 00:08:59 írta szuperhangya » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:17:26 »

hogy ti mennyi hülyeséget össze tudtok hordani ebben a topikban... taps
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.