Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 16:17:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2055197 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5000 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:21:06 »

Csak ennyi módosítás után még semmi szükség programozásra. A folytás nem csökken hátrányos mértékben a hátsódobok levételével és 3ból 1 kati eltávolításával. Nagyobb átmérőjű rendszernél, új leömlőkkel már egész más a helyzet. Ennyi könnyítés még nem ront, max picit javít a helyzeten.
De erősen gondolkozom egy fékpadi mérésen. Tudtok ajánlani erre bevált helyet?

Én nem foglalnék állást senki mellett sem, tudom, amit amatőr fejjel tudni lehet erről a motorról és a gyári fojtásáról. Mindkét oskolának megvannak a követői. Egyesek a dobokkal és a középkatival variálnak, mások a leömlőket szabják át, megint mások meg az egész rendszert. Utóbbi kettő esetében tényleg kell remap, az első esetében felesleges.

Rocco esetében semmilyen változásra nem kell fogadni a hangon kívül, mivel ezen a rendszeren - a józan paraszti ésszel ellentétben - a fojtást nem a dobok, hanem a leömlő katalizátorok adják. A középső és a hátsó dobok ennél a konfignál csak zajt csillapítanak, a fojtást a katik már elvégzik az elején.  

Aki nem hiszi, az kösse le a csigánál a kipuff rendszert és menjen vele egy kört. A Le/Nm változatlansága mellett ordenáré hanghatást fog csak tapasztalni, a fojtás megmarad. Utána (ha van otthon elfekvőben) tegye fel a Toyosport katimentes leömlőket. Nem csak a hang fog még erősebbre váltani, de a nyomatékgörbe is eltolódik magasabb fordulattartományba.

Rocco féle kipuffhangolás a hangra megy, nem bántja az ECU által felügyelt Fuel/Air Ratio témát. Azt az ECU a katis leömlőkben méri és az onnan kapott értékek alapján korrigál. Magyarul az ECU-t és így a motort nem érdekli, hogy mi van a csiga után. Ha ott variálunk, az csak a decibeleket és a frekvenciát módosítja.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5001 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:24:35 »

Én nem foglalnék állást senki mellett sem, tudom, amit amatőr fejjel tudni lehet erről a motorról és a gyári fojtásáról. Mindkét oskolának megvannak a követői. Egyesek a dobokkal és a középkatival variálnak, mások a leömlőket szabják át, megint mások meg az egész rendszert. Utóbbi kettő esetében tényleg kell remap, az első esetében felesleges.

Rocco esetében semmilyen változásra nem kell fogadni a hangon kívül, mivel ezen a rendszeren - a józan paraszti ésszel ellentétben - a fojtást nem a dobok, hanem a leömlő katalizátorok adják. A középső és a hátsó dobok ennél a konfignál csak zajt csillapítanak, a fojtást a katik már elvégzik az elején.  

Aki nem hiszi, az kösse le a csigánál a kipuff rendszert és menjen vele egy kört. A Le/Nm változatlansága mellett ordenáré hanghatást fog csak tapasztalni, a fojtás megmarad. Utána (ha van otthon elfekvőben) tegye fel a Toyosport katimentes leömlőket. Nem csak a hang fog még erősebbre váltani, de a nyomatékgörbe is eltolódik magasabb fordulattartományba.

Rocco féle kipuffhangolás a hangra megy, nem bántja az ECU által felügyelt Fuel/Air Ratio témát. Azt az ECU a katis leömlőkben méri és az onnan kapott értékek alapján korrigál. Magyarul az ECU-t és így a motort nem érdekli, hogy mi van a csiga után. Ha ott variálunk, az csak a decibeleket és a frekvenciát módosítja.
és szólt hozzánk az úr worship ámen.
de ettől még tönkre megy a moci ugye?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5002 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:27:42 »

hogy ti mennyi hülyeséget össze tudtok hordani ebben a topikban... taps

Túl sok filmet néznek és legyártják hozzá a saját elméleteiket. Külön szakág a V6 egy olyan gyártónál, ahol a sor4 a fő profil. Működik itt is a "rádobok egy sportdörrenőt, oszt jobban megy" dolog, csak nem pont úgy, ahogy azt elképzelik előtte.

Az tény, hogy a tényleges kipuff tuning az ott kezdődik, hogy ohne kati, 1, max. 2 végdob (nem átmenős!!!) és remap hozzá. Azzal jön is 5-10 plusz ló, de olyat itt én még nem láttam. Ez most inkább audio tuning.  
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #5003 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:29:36 »

Túl sok filmet néznek és legyártják hozzá a saját elméleteiket. Külön szakág a V6 egy olyan gyártónál, ahol a sor4 a fő profil. Működik itt is a "rádobok egy sportdörrenőt, oszt jobban megy" dolog, csak nem pont úgy, ahogy azt elképzelik előtte.

Az tény, hogy a tényleges kipuff tuning az ott kezdődik, hogy ohne kati, 1, max. 2 végdob (nem átmenős!!!) és remap hozzá. Azzal jön is 5-10 plusz ló, de olyat itt én még nem láttam. Ez most inkább audio tuning.  
erre írtam, amit írtam...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5004 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:30:12 »

és szólt hozzánk az úr worship ámen.
de ettől még tönkre megy a moci ugye?

A rugóevő lovakat lelövik ugye?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5005 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:30:51 »

erre írtam, amit írtam...

Én tudom, de kell magyarázat is az utókornak. wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5006 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:34:16 »

a kipufnak nem sok köze volt hozzá...én meg nem akarlak bántani,de inkább ne írj már hülyeséget.Szerinted attól,hogy a gyári kialakítás szerint lett megcsinálva egy kipufogó,gyári mérettel stb. miért menne szét?A vérszívás helyett inkább gondolkozz egy kicsit.A szimpla véhat kipuf. rendszer is kétdobos,csak a baloldali dob átmenő,annak nincs kivezetése,arról a jobb oldalira megy egy cső és annyi.Az előző autómból például szimplán ki lett vágva és csak a jobboldali volt bekötve.De biztos emiatt mentem neki a villanyoszlopnak,mert az tehetett mindenről.A motor se ment tönkre,csak momentán a 24 szelepből és a hat hengerből olyan 20-22 szelep és 5 henger működik rendesen.A hiba ok az,hogy az alapjárati rugója eltört és az 5. hengernél kötött ki...de bizonyára ez is a kipufogó hibája...az egyéb st motoros változtatásokról való leírást megtalálod drof egyik hsz-ben.Ami emlékeim szerint tartalmazza azt,hogy a közhiedelemmel ellentétben nincs is olyan sok eltérés...

Már ne is haragudj de hülyeséget te írsz azzal hogy gyári kipufogó, az már hol gyári mikor st mintára van építve, és valami idegen rozda mentes más áteresztő képességű dobot raksz fel? hajlításoknak is szerepe van, nem csak annyi mert éppen ott fért el,és hát kénytelenek voltak ott elvezetni. Egyébként ismerem a v6 kiput mivel ugyan olyan mint az enyém csak vastagabb a cső átmérő (még csak a dobok is ugyan azok. St dobok viszont már teljesen mások, főleg a végdobok.  Csak annyi eltérés van kb amennyit leírtam, ami pont elég. Alapjárati rúgóját viszont el sem tudom képzelni hogyan tud eltörni, gondolom az etanoltól kapott extra hő+a gyári kipufogód miatt.  
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #5007 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:37:50 »

Már ne is haragudj de hülyeséget te írsz azzal hogy gyári kipufogó, az már hol gyári mikor st mintára van építve, és valami idegen rozda mentes más áteresztő képességű dobot raksz fel? hajlításoknak is szerepe van, nem csak annyi mert éppen ott fért el,és hát kénytelenek voltak ott elvezetni. Egyébként ismerem a v6 kiput mivel ugyan olyan mint az enyém csak vastagabb a cső átmérő (még csak a dobok is ugyan azok. St dobok viszont már teljesen mások, főleg a végdobok.  Csak annyi eltérés van kb amennyit leírtam, ami pont elég. Alapjárati rúgóját viszont el sem tudom képzelni hogyan tud eltörni, gondolom az etanoltól kapott extra hő+a gyári kipufogód miatt.  
alapvetően ebből ered a sok tévedésed.
a v6 "rendszernek" nem ott van a lényege, amit te ismersz belőle...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5008 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:39:01 »

Már ne is haragudj de hülyeséget te írsz azzal hogy gyári kipufogó, az már hol gyári mikor st mintára van építve, és valami idegen rozda mentes más áteresztő képességű dobot raksz fel? hajlításoknak is szerepe van, nem csak annyi mert éppen ott fért el,és hát kénytelenek voltak ott elvezetni. Egyébként ismerem a v6 kiput mivel ugyan olyan mint az enyém csak vastagabb a cső átmérő (még csak a dobok is ugyan azok. St dobok viszont már teljesen mások, főleg a végdobok.  Csak annyi eltérés van kb amennyit leírtam, ami pont elég. Alapjárati rúgóját viszont el sem tudom képzelni hogyan tud eltörni, gondolom az etanoltól kapott extra hő+a gyári kipufogód miatt.  

Ad 1. Kéretik nem beszólni egymásnak. Akkor sem, ha nem szimpi a másik.

Ad 2. V6 témában akkor tessék szakérteni, ha V6 a vas. Addig kéretik megfigyelőként szemlélődni és nem veszekedni feltételezésekre alapozva. angel
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5009 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:40:09 »

alapvetően ebből ered a sok tévedésed.
a v6 "rendszernek" nem ott van a lényege, amit te ismersz belőle...

Erről nem is beszélve....
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5010 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:40:37 »

Már ne is haragudj de hülyeséget te írsz azzal hogy gyári kipufogó, az már hol gyári mikor st mintára van építve, és valami idegen rozda mentes más áteresztő képességű dobot raksz fel? hajlításoknak is szerepe van, nem csak annyi mert éppen ott fért el,és hát kénytelenek voltak ott elvezetni. Egyébként ismerem a v6 kiput mivel ugyan olyan mint az enyém csak vastagabb a cső átmérő (még csak a dobok is ugyan azok. St dobok viszont már teljesen mások, főleg a végdobok.  Csak annyi eltérés van kb amennyit leírtam, ami pont elég. Alapjárati rúgóját viszont el sem tudom képzelni hogyan tud eltörni, gondolom az etanoltól kapott extra hő+a gyári kipufogód miatt.  
khmmm....az etanoltól nem épp extra hőt kap...légyszíves inkább most fejezd be,már épp eleget röhögtem cshapo csabán...másrészt amióta az szfb 3. számú őrtornya alatti részt kineveztem magánparkolónak,azóta többet biciklizek mint autózok.Ebből kifolyólag az etanolozást épp szüneteltem (pár hónapja) visszaálltam a szimpla benzinre.Bár biztos jobban tisztában vagy azzal mit csinálok mint saját magam.Dehát ilyen az élet,távszakérteni másokat könnyű mégha botor dolog is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.21 szombat, 00:44:20 írta szuperhangya » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5011 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:42:47 »

Ad 1. Kéretik nem beszólni egymásnak. Akkor sem, ha nem szimpi a másik.

Ad 2. V6 témában akkor tessék szakérteni, ha V6 a vas. Addig kéretik megfigyelőként szemlélődni és nem veszekedni feltételezésekre alapozva. angel

résyemről nincs syimpátia gonddal, max nem értünk egzet...
Nem v6 volt a fő profíl, általánosan a motorokról.. kipukról...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5012 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:46:57 »

alapvetően ebből ered a sok tévedésed.
a v6 "rendszernek" nem ott van a lényege, amit te ismersz belőle...

a leömlőnkénti 2katiban, 3-dik rezonátor cső előttiben? 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5013 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:49:06 »

résyemről nincs syimpátia gonddal, max nem értünk egzet...

Ennek felettébbmód örülök. vigyor3
Nem v6 volt a fő profíl, általánosan a motorokról.. kipukról...

V6 topicban vagyunk, V6 kipuffrendszere merőben más, mint a sor4-é, nem lehet általánosságban beszélni a kettőről egyszerre. A lényegi eltérés a fojtáspontban van, ami meghatározza az ECU-lambda mintavételezési helyét és ezzel az egész munkaütem időzítését. Amiről te beszélsz, az a kipuffrendszer utolsó szegmense. Ahol a V6 lényege van, az a kipuff szelepek után egyből lefelé található. integet2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5014 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:53:25 »

a leömlőnkénti 2katiban, 3-dik rezonátor cső előttiben? 

A 3. kati az egy "gyűjtő" égésgyorsító, annak már csak az emisszió szempontjából van szerepe. A 2 leömlőkati fojt és utánéget. A 3. kati már csak utánégeti a másik 2 által esetleg el nem égetett porlasztott benyát. Pont ezért nincs is előtte 3. lambda, mert az már csak környezetvédelmi szerepet tölt be, a motorvezérléshez semmi köze.

Ellentétben sok más márka V6 mocijaival, ahol van 3. lambda.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5015 Dátum: 2012.07.21 szombat, 00:55:10 »

A 3. kati az egy "gyűjtő" égésgyorsító, annak már csak az emisszió szempontjából van szerepe. A 2 leömlőkati fojt és utánéget. A 3. kati már csak utánégeti a másik 2 által esetleg el nem égetett porlasztott benyát. Pont ezért nincs is előtte 3. lambda, mert az már csak környezetvédelmi szerepet tölt be, a motorvezérléshez semmi köze.

Ellentétben sok más márka V6 mocijaival, ahol van 3. lambda.
worship

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5016 Dátum: 2012.07.21 szombat, 01:08:55 »

A 3. kati az egy "gyűjtő" égésgyorsító, annak már csak az emisszió szempontjából van szerepe. A 2 leömlőkati fojt és utánéget. A 3. kati már csak utánégeti a másik 2 által esetleg el nem égetett porlasztott benyát. Pont ezért nincs is előtte 3. lambda, mert az már csak környezetvédelmi szerepet tölt be, a motorvezérléshez semmi köze.

Ellentétben sok más márka V6 mocijaival, ahol van 3. lambda.

De tudtam a három katiról  taps  beka3 csak látod pont a harmadik lambda vezetett meg smile de valamilzen syinten annak is van folytása ami bele lett kalkulálva a gzári beállításba!
Mindenesetre nagyon félre értettek azzal hogy megakarlak szakérteni a v6 motorral, mert ilyenről szó sem volt! A folytás ay minden motoron folztás, és a legapróbb váltoytatás is kedveyőtlen hatáshoy veyet erről viszont a véleményem nem változik akkor sem ha misi107 a falat kaparja már hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5017 Dátum: 2012.07.21 szombat, 01:13:45 »

De tudtam a három katiról  taps  beka3 csak látod pont a harmadik lambda vezetett meg smile de valamilzen syinten annak is van folytása ami bele lett kalkulálva a gzári beállításba!
Mindenesetre nagyon félre értettek azzal hogy megakarlak szakérteni a v6 motorral, mert ilyenről szó sem volt! A folytás ay minden motoron folztás, és a legapróbb váltoytatás is kedveyőtlen hatáshoy veyet erről viszont a véleményem nem változik akkor sem ha misi107 a falat kaparja már hehe

Csak ez így ilyen formában akkor sem igaz, ha meg vagy róla győződve. Megfelelő szinten és a megfelelő helyen elvett fojtás - ha az nem az ECU által direktben felügyelt helyen történik - javítja a motoröblítést, ami jobb esetben hoz pár lovat, rosszabb esetben meg nem változtat semmit. Kedvezőtlen hatás csak bizonyos szint felett van, nem magától értetődően automatikus.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5018 Dátum: 2012.07.21 szombat, 11:48:59 »

Levegő-üzemanyag arány megváltozik (nem a jobbik irányba), szívás és kipufogás üteme, megváltozik. Vagy az kipu rendszer hangolva lett a levegő szűrő áteresztő képességéhez? vagy szemre megállapítja, na az új kipurndszerhez ez a direktszűrő pont biztosítja a megfelelő levegő és üzemanyag mennyiséget? katalizátor kiütve, lamda milyen fals adatokat küld dúsíts, szegényíts? Másik dolog minden rendszernek kell, hogy legyen egy bizonyos fojtása, hogy az adott típusú motor megfelelően működjön, mégpedig akkora fojtás, amekkorát a gyári optimalizálás megkíván. Szorri de én ebben a fűl tuningban nem hiszek.
Na akkor kezdjük az elején, miért változik meg a levegő-üzemanyag  arány? Nem változik meg, hiszen a légtömeg mérő nincsen bántva a lambda szonda szerepe pedig pont az hogy érzékelje a kipufogó gáz emisszióját és azt elemezve ad jelet a motorvezérlő elektronikának, hogy milyen írányú beavatkozás szűkséges és nem fals értéket, hanem azt amit érzékel és az nem fals. A szívás és kipufogás üteme sem változik, mivel, sem a hajtókarok hossza, sem a löket hossza, sem pedig a vezérműtengely fokolása nincs módosítva.  integet2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5019 Dátum: 2012.07.21 szombat, 14:21:27 »

Csak ez így ilyen formában akkor sem igaz, ha meg vagy róla győződve. Megfelelő szinten és a megfelelő helyen elvett fojtás - ha az nem az ECU által direktben felügyelt helyen történik - javítja a motoröblítést, ami jobb esetben hoz pár lovat, rosszabb esetben meg nem változtat semmit. Kedvezőtlen hatás csak bizonyos szint felett van, nem magától értetődően automatikus.

Szó szót követ, úgy is egy mérés mondaná meg a valót. Egy előtte, utána mérés. De én annak örülnék a legjobban ha nem az én elgondolásom lenne a helyes  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5020 Dátum: 2012.07.21 szombat, 14:36:49 »

Na akkor kezdjük az elején, miért változik meg a levegő-üzemanyag  arány? Nem változik meg, hiszen a légtömeg mérő nincsen bántva a lambda szonda szerepe pedig pont az hogy érzékelje a kipufogó gáz emisszióját és azt elemezve ad jelet a motorvezérlő elektronikának, hogy milyen írányú beavatkozás szűkséges és nem fals értéket, hanem azt amit érzékel és az nem fals. A szívás és kipufogás üteme sem változik, mivel, sem a hajtókarok hossza, sem a löket hossza, sem pedig a vezérműtengely fokolása nincs módosítva.  integet2

Miért, mert ha jól emlékszem direkt szűrő is fel van téve, több levegő, jobb kipugáz áramlás. És hol a töblet benzin? Azt ne mondjátok hogy a maff után állít. Saját tapasztalatból mondom hogy nem állít utána, van egy k&N sport betét szűrőm a gyertyán hófehér lerakódás volt, ami szegény keveréket jelent. Vissza tettem a gyári szűrőt és a gyertyákon szép egészséges barnás lerakódás van ismét, és jobban is megy mint a sport betéttel, csak eleinte a morgóbb hang megtévesztett hehe  smile   Az én elgondolásom, többlet levegő, jobb gázáramlás, változatlan befecsizés igen is borít a gyári hangoláson, ha csak józan paraszti ésszel is átgondolom ezerszer, akkor is  falbav Ezt így gondolom ha kiutáltok is a fórumról, addig míg nem látok meggyőző számokat. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5021 Dátum: 2012.07.21 szombat, 16:30:28 »

Miért, mert ha jól emlékszem direkt szűrő is fel van téve, több levegő, jobb kipugáz áramlás. És hol a töblet benzin? Azt ne mondjátok hogy a maff után állít. Saját tapasztalatból mondom hogy nem állít utána, van egy k&N sport betét szűrőm a gyertyán hófehér lerakódás volt, ami szegény keveréket jelent. Vissza tettem a gyári szűrőt és a gyertyákon szép egészséges barnás lerakódás van ismét, és jobban is megy mint a sport betéttel, csak eleinte a morgóbb hang megtévesztett hehe  smile   Az én elgondolásom, többlet levegő, jobb gázáramlás, változatlan befecsizés igen is borít a gyári hangoláson, ha csak józan paraszti ésszel is átgondolom ezerszer, akkor is  falbav Ezt így gondolom ha kiutáltok is a fórumról, addig míg nem látok meggyőző számokat. 
Szóval józan paraszti ésszel, korábbi válaszodban írtad a lambda fals infóit, hogy dúsítson vagy szegényítsen, hát, több levegőhöz dúsít, persze az igaz, hogy bizonyos határig képes az ECU dúsítani, na meg a befecs fúvókák fizikai áteresztő képessége is véges, de elárulom neked, hogy egy panel K&N szűrő által bíztosított többlet levegőt, még tudja kezelni az ECU, a direkt szűrőét már nem. wave 
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5022 Dátum: 2012.07.21 szombat, 16:40:29 »

Szóval józan paraszti ésszel, korábbi válaszodban írtad a lambda fals infóit, hogy dúsítson vagy szegényítsen, hát, több levegőhöz dúsít, persze az igaz, hogy bizonyos határig képes az ECU dúsítani, na meg a befecs fúvókák fizikai áteresztő képessége is véges, de elárulom neked, hogy egy panel K&N szűrő által bíztosított többlet levegőt, még tudja kezelni az ECU, a direkt szűrőét már nem. wave 

Úgy hittem már ennél is van a harmadik katinál is szonda.... így azt benéztem, (katinlkül a szonda ép hogy szegényít a keveréken) de itt lényegtelen Rocco esetében mert nem szabályzott a harmadik kati mint kiderült..... Nekem nem tudta kezelni amit a gyertyák el is árultak  integet2
Egyébként eladó a betét ha valakit érdekel az ilyesféle tuning  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5023 Dátum: 2012.07.21 szombat, 17:53:29 »

Úgy hittem már ennél is van a harmadik katinál is szonda.... így azt benéztem, (katinlkül a szonda ép hogy szegényít a keveréken) de itt lényegtelen Rocco esetében mert nem szabályzott a harmadik kati mint kiderült..... Nekem nem tudta kezelni amit a gyertyák el is árultak  integet2
Egyébként eladó a betét ha valakit érdekel az ilyesféle tuning  vigyor3
Köszi, nekem V6 van és van már benne, de nekem is van egy eladó soros motorokhoz. Üdv. Kusti1 wave
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5024 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 19:38:48 »

Káosz Amigos, segítség!  falbav


Előadom az autó alig egy hónap alatt lezajló leépülésének saga-ját, bármilyen ötletnek nagyon örülnék, mert én kifogytam.

Minden egy olajszivárgás forrásának kikutatásával indult.

Az első felesleges beavatkozás a klímagáz leengedése és a klímakompresszor le- és felszerelése volt, de az általa takart szenzorok alól nem szivárog az olaj.

Egyetlen gyanúsított a főtengelyszimering maradt, amiről nem sikerült lehúzni a szíjtárcsát, mert az előző tulaj konkrétan felragasztotta a tengelyre.

A szíj felrakása után már nem indult be a motor. A főtengely jeladó csatlakozójának széthúzása, kontaktozása, összedugása után 4-5 hengeres traktorozással életre kelt a gép, a következő indítástól már normálisan ment, kb. 1 hónapig.

Egy hete alacsony és közepes fordulaton, leheletnél nagyobb gázra brutálisan rángatott. Oda-vissza 8-10 km után egyre borzalmasabb volt, itthon leállítottam, de már alig indult (csak gázadással, alig pörgött fel, 3-4 henger ment). Másnap már be sem indult... sehogyan sem.

Egy ismerős szerzett computert, eredmény: egyetlen henger sem kap gyújtást, de az önindítózást 197-202 közötti fordulatszámmal jelezte, tehát a főtengely jeladó működött... mégis, annak újabb kontaktozása után beindult, jeladó cseréje után már pöccre! DE... a hűtő felőli első (talán 4-es?) henger azóta nem megy!

Össze- és tartalékra cserélgetve a gyertyát és a kábelt a kérdéses hengeren ugyanaz nem megy. Amelyik gyertyát először kivettük kormos volt.

A motor járása 4000-4500 felett, tehát bőven az IMRC kapcsolása felett sem símul ki.

A szemközti henger is megy... (ha trafó egy-egy tekercsére két-két szemközti gyertya jut, gondolom ez is fontos lehet).

Az ismerős szerelő mechanikus hibára gyanakszik, DE mivel az autó még a rángatózós, nem indulós napján is ment mind a 6 hengerrel, azóta pedig be sem indult, mikor szerzett vona mechanikus hibát? Egyébként is: IMRC pillangó? Szelephimba? Gyűrűtörés? Dugó kiégés? A három utóbbinak durva zaja lenne, de az nincs, 5000-ig kihúzattam, de ott is rezonált.


Ez durván hosszú lett, de előre is köszönet minden ötletért!
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5025 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 19:53:58 »

Káosz Amigos, segítség!  falbav


Előadom az autó alig egy hónap alatt lezajló leépülésének saga-ját, bármilyen ötletnek nagyon örülnék, mert én kifogytam.

Minden egy olajszivárgás forrásának kikutatásával indult.

Az első felesleges beavatkozás a klímagáz leengedése és a klímakompresszor le- és felszerelése volt, de az általa takart szenzorok alól nem szivárog az olaj.

Egyetlen gyanúsított a főtengelyszimering maradt, amiről nem sikerült lehúzni a szíjtárcsát, mert az előző tulaj konkrétan felragasztotta a tengelyre.

A szíj felrakása után már nem indult be a motor. A főtengely jeladó csatlakozójának széthúzása, kontaktozása, összedugása után 4-5 hengeres traktorozással életre kelt a gép, a következő indítástól már normálisan ment, kb. 1 hónapig.

Egy hete alacsony és közepes fordulaton, leheletnél nagyobb gázra brutálisan rángatott. Oda-vissza 8-10 km után egyre borzalmasabb volt, itthon leállítottam, de már alig indult (csak gázadással, alig pörgött fel, 3-4 henger ment). Másnap már be sem indult... sehogyan sem.

Egy ismerős szerzett computert, eredmény: egyetlen henger sem kap gyújtást, de az önindítózást 197-202 közötti fordulatszámmal jelezte, tehát a főtengely jeladó működött... mégis, annak újabb kontaktozása után beindult, jeladó cseréje után már pöccre! DE... a hűtő felőli első (talán 4-es?) henger azóta nem megy!

Össze- és tartalékra cserélgetve a gyertyát és a kábelt a kérdéses hengeren ugyanaz nem megy. Amelyik gyertyát először kivettük kormos volt.

A motor járása 4000-4500 felett, tehát bőven az IMRC kapcsolása felett sem símul ki.

A szemközti henger is megy... (ha trafó egy-egy tekercsére két-két szemközti gyertya jut, gondolom ez is fontos lehet).

Az ismerős szerelő mechanikus hibára gyanakszik, DE mivel az autó még a rángatózós, nem indulós napján is ment mind a 6 hengerrel, azóta pedig be sem indult, mikor szerzett vona mechanikus hibát? Egyébként is: IMRC pillangó? Szelephimba? Gyűrűtörés? Dugó kiégés? A három utóbbinak durva zaja lenne, de az nincs, 5000-ig kihúzattam, de ott is rezonált.


Ez durván hosszú lett, de előre is köszönet minden ötletért!
Ne legyél biztos a durva zajban.Nekem konkrétan az 5. henger van kész,mégis normális a hangja és a járása,csak épp zabálja az olajat és az üzemanyagot...a helyedben kimérném az összes jeladót,a rángatásos téma meg bármi lehet.Ha nem indul,akkor trafóhalál,a trafó vezetékének törése,test hiánya (nincs elszakadva a trafó testkábele?),injektorok vezetékének törése,vez. tengely jeladó,vezérlés hiba vagy bármi lehet...ha leveszed a szelepfedelet,pár dolgot már ki is szűrhetsz (vezérlés,himbatörés...) Tárcsa ragasztása érdekes...de attól még le kellene tudni venni pl. 3 darab csavarral.A kompresszor levételét nem igazán értem.Mi a nyavalyának kellett?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.22 vasárnap, 19:56:42 írta szuperhangya » Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5026 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 20:29:24 »

Ne legyél biztos a durva zajban.Nekem konkrétan az 5. henger van kész,mégis normális a hangja és a járása,csak épp zabálja az olajat és az üzemanyagot...a helyedben kimérném az összes jeladót,a rángatásos téma meg bármi lehet.Ha nem indul,akkor trafóhalál,a trafó vezetékének törése,test hiánya (nincs elszakadva a trafó testkábele?),injektorok vezetékének törése,vez. tengely jeladó,vezérlés hiba vagy bármi lehet...ha leveszed a szelepfedelet,pár dolgot már ki is szűrhetsz (vezérlés,himbatörés...) Tárcsa ragasztása érdekes...de attól még le kellene tudni venni pl. 3 darab csavarral.A kompresszor levételét nem igazán értem.Mi a nyavalyának kellett?


Köszi!


A kompresszor levételéről kiderült, hogy felesleges volt, mert a jeladót sikerült kicserélni, úgy, hogy fent volt.

A trafó ki tud úgy nyiffanni, hogy csak egy henger nem megy? Egyébként, elfelejtettem írni, hogy a kérdéses hengerhez komoly szikrát küld, de ha lehúzzuk a pipát a gyertyáról mégsem változik a motor járása.
A trafó testkábele hol van? A négylábú csatlakozóban valamelyik?

A gyertya be volt kormolva. Attól lehet injekor-kábel? A korom nem zárná ki a szívoszelep nyitásának hiányát is?
Ha a kipufogószelep nem nyit, akkor visszaböföghet a szívósorba? (ilyet egyébként nem tapasztalok)
A vezérműtengely-jeladó újszerűen hangzik. Meg tud kavarni egyetlen hengert?
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5027 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 20:39:16 »


Köszi!


A kompresszor levételéről kiderült, hogy felesleges volt, mert a jeladót sikerült kicserélni, úgy, hogy fent volt.

A trafó ki tud úgy nyiffanni, hogy csak egy henger nem megy? Egyébként, elfelejtettem írni, hogy a kérdéses hengerhez komoly szikrát küld, de ha lehúzzuk a pipát a gyertyáról mégsem változik a motor járása.
A trafó testkábele hol van? A négylábú csatlakozóban valamelyik?

A gyertya be volt kormolva. Attól lehet injekor-kábel? A korom nem zárná ki a szívoszelep nyitásának hiányát is?
Ha a kipufogószelep nem nyit, akkor visszaböföghet a szívósorba? (ilyet egyébként nem tapasztalok)
A vezérműtengely-jeladó újszerűen hangzik. Meg tud kavarni egyetlen hengert?
a vezérlésbe bele tud kavarni,aztán,hogy épp mi megy el,az jó kérdés...nekem a rángatós dolog legvégén maradt a főtengely jeladó.Kiderült,hogy mk3-as volt belerakva,ami nagyságra jó,csak épp tök más értékeket produkál...a kormos gyertya tudtommal a nem megfelelő égés következménye,inkább az okozat mint ok.Az a baj,hogy ezt így nehéz megtippelni,mi a gond,mert amit írtál,bármi lehet.Talán drof tud valami okosságot mondani,ha erre jár.Nekem például egy gyertyám sem kormos,de eszméletlen benzinszagot nyom vissza.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.22 vasárnap, 20:41:31 írta szuperhangya » Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5028 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 21:15:12 »

Káosz Amigos, segítség!  falbav


Előadom az autó alig egy hónap alatt lezajló leépülésének saga-ját, bármilyen ötletnek nagyon örülnék, mert én kifogytam.

Minden egy olajszivárgás forrásának kikutatásával indult.

Az első felesleges beavatkozás a klímagáz leengedése és a klímakompresszor le- és felszerelése volt, de az általa takart szenzorok alól nem szivárog az olaj.

Egyetlen gyanúsított a főtengelyszimering maradt, amiről nem sikerült lehúzni a szíjtárcsát, mert az előző tulaj konkrétan felragasztotta a tengelyre.

A szíj felrakása után már nem indult be a motor. A főtengely jeladó csatlakozójának széthúzása, kontaktozása, összedugása után 4-5 hengeres traktorozással életre kelt a gép, a következő indítástól már normálisan ment, kb. 1 hónapig.

Egy hete alacsony és közepes fordulaton, leheletnél nagyobb gázra brutálisan rángatott. Oda-vissza 8-10 km után egyre borzalmasabb volt, itthon leállítottam, de már alig indult (csak gázadással, alig pörgött fel, 3-4 henger ment). Másnap már be sem indult... sehogyan sem.

Egy ismerős szerzett computert, eredmény: egyetlen henger sem kap gyújtást, de az önindítózást 197-202 közötti fordulatszámmal jelezte, tehát a főtengely jeladó működött... mégis, annak újabb kontaktozása után beindult, jeladó cseréje után már pöccre! DE... a hűtő felőli első (talán 4-es?) henger azóta nem megy!

Össze- és tartalékra cserélgetve a gyertyát és a kábelt a kérdéses hengeren ugyanaz nem megy. Amelyik gyertyát először kivettük kormos volt.

A motor járása 4000-4500 felett, tehát bőven az IMRC kapcsolása felett sem símul ki.

A szemközti henger is megy... (ha trafó egy-egy tekercsére két-két szemközti gyertya jut, gondolom ez is fontos lehet).

Az ismerős szerelő mechanikus hibára gyanakszik, DE mivel az autó még a rángatózós, nem indulós napján is ment mind a 6 hengerrel, azóta pedig be sem indult, mikor szerzett vona mechanikus hibát? Egyébként is: IMRC pillangó? Szelephimba? Gyűrűtörés? Dugó kiégés? A három utóbbinak durva zaja lenne, de az nincs, 5000-ig kihúzattam, de ott is rezonált.


Ez durván hosszú lett, de előre is köszönet minden ötletért!
Mechanikus hiba kiszűrésére egy sűrítési végnyomás ("kompresszió") mérésből lehet következtetni. wave
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5029 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 21:18:12 »


Köszi!


A kompresszor levételéről kiderült, hogy felesleges volt, mert a jeladót sikerült kicserélni, úgy, hogy fent volt.

A trafó ki tud úgy nyiffanni, hogy csak egy henger nem megy? Egyébként, elfelejtettem írni, hogy a kérdéses hengerhez komoly szikrát küld, de ha lehúzzuk a pipát a gyertyáról mégsem változik a motor járása.
A trafó testkábele hol van? A négylábú csatlakozóban valamelyik?

A gyertya be volt kormolva. Attól lehet injekor-kábel? A korom nem zárná ki a szívoszelep nyitásának hiányát is?
Ha a kipufogószelep nem nyit, akkor visszaböföghet a szívósorba? (ilyet egyébként nem tapasztalok)
A vezérműtengely-jeladó újszerűen hangzik. Meg tud kavarni egyetlen hengert?
gyújtókábel cserét megejtetted, mert mintha arról nem tettél volna említést?!
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5030 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 21:20:20 »

gyújtókábel cserét megejtetted, mert mintha arról nem tettél volna említést?!
...Össze- és tartalékra cserélgetve a gyertyát és a kábelt a kérdéses hengeren ugyanaz nem megy. Amelyik gyertyát először kivettük kormos volt.... integet2
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5031 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 21:54:03 »

gyújtókábel cserét megejtetted, mert mintha arról nem tettél volna említést?!

Igen, még januárban, mert akkor is rángatott. Kapott egy NGK készletet, azóta - az utóbbi egy hétig - kifogástalanul ment.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5032 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 00:46:55 »

Ezt azért már élőben kellene látni, mert ez bármi lehet. A 3 nagy csati részleges szétcsúszásától a trafó-kábel-gyertya halálon át a vezetékszakadáson keresztül a dugótörésig bármi.

Ami nem világos: azt írod, hogy a kérdéses hengernél (ami nem megy) van szikra a kábelen. Ez tényleg így van? Mert akkor már csak a mechanikai és az injektor ECU gond maradt.

Amitől tartok, az az ECU hiba. A jeladók-vezetékek indokolatlan piszkálása, cseréje okozhat zárlatot az ECU-ban, amit egy vezérlési hibával szokott megjutalmazni a nyomtatott áramkör. Pl. nem ad jelet egy injektornak, hogy nyisson.

Hol van a delikvens? Látni kellene élőben.

Ps.: ragasztott tárcsát is le lehet szedni, 2-3 csavar kell csak hozzá.  wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5033 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 00:49:24 »

Ja és még valami! A nyilvánvaló dolgokat (henger és gyertyakábel sorrend) leellenőriztétek már?

Csak mert ilyen darabos járást láttam már párszor felcserélt kábelek miatt is.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5034 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 11:46:48 »

A vezérlés nem mozdult el, a szimering csere próbálkozása közben?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5035 Dátum: 2012.07.25 szerda, 22:18:53 »

Ezt azért már élőben kellene látni, mert ez bármi lehet. A 3 nagy csati részleges szétcsúszásától a trafó-kábel-gyertya halálon át a vezetékszakadáson keresztül a dugótörésig bármi.

Ami nem világos: azt írod, hogy a kérdéses hengernél (ami nem megy) van szikra a kábelen. Ez tényleg így van? Mert akkor már csak a mechanikai és az injektor ECU gond maradt.

Amitől tartok, az az ECU hiba. A jeladók-vezetékek indokolatlan piszkálása, cseréje okozhat zárlatot az ECU-ban, amit egy vezérlési hibával szokott megjutalmazni a nyomtatott áramkör. Pl. nem ad jelet egy injektornak, hogy nyisson.

Hol van a delikvens? Látni kellene élőben.

Ps.: ragasztott tárcsát is le lehet szedni, 2-3 csavar kell csak hozzá.  wave



Köszi a segítséget!

Tegnap megvolt a kompresszió-mérés és a kérdéses henger a karter felé engedi a kompressziót, tehát mechanikus a hiba. Gondolom gyűrű. Lehet más is?
Olvastak hibakódot is, de semmi...

Nekem még így sem kerek a történet, mivel itthon és a szerviz között - oda is, vissza is - borzalmasan rángatott, alig bírtam 50-re feltornászni.
Erre a tünetre lehet magyarázat egy henger gyengélkedése? Egyik Mantám 150-et ment a négyes hengerről teljesen leesett gyertyapipával, pedig annak csak 3 henger maradt erre a mutatványra. (cih blokk volt, tehát olyan rezonanciamentesen járt, hogy csak a hiányzó lovakról vettem észre a malőrt)

Az ECU mennyire cserélhető? Nincsenek beleégetve mindenféle regisztrációs adatok, amiket ki kell takarítani?
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5036 Dátum: 2012.07.25 szerda, 22:24:29 »

Ja és még valami! A nyilvánvaló dolgokat (henger és gyertyakábel sorrend) leellenőriztétek már?

Csak mert ilyen darabos járást láttam már párszor felcserélt kábelek miatt is.


Én magam még nem, de már két szerelő is ellenőrizte a gyújtást, tehát nem valószínű a csere. Azért sem, mert amikor elhoztam a gépet símán indult, és hidegen az alapjárat is bársony volt, akkor megint biztosan ment mind a 6 henger. 50 méterre már ment a rángatózás, de az alapjárat símább lett.
Utóbbit annak tulajdonítom, hogy a gyújtás elemeit cserélgették és - bár a trafó és a kábelek rendben voltak - gyertyákból indokolt volt egy új készlet.
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5037 Dátum: 2012.07.25 szerda, 22:29:30 »

A vezérlés nem mozdult el, a szimering csere próbálkozása közben?


Nem valószínű. A szíjtárcsa sem jött le. A láncnak, lánckeréknek nem jártunk a közelében, nem is volt tervben. El lehet még valahogy kavarni a vezérlést?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5038 Dátum: 2012.07.25 szerda, 23:02:38 »


Nem valószínű. A szíjtárcsa sem jött le. A láncnak, lánckeréknek nem jártunk a közelében, nem is volt tervben. El lehet még valahogy kavarni a vezérlést?

Láncos, nem nagyon lehet átugrasztani. Meg akkor hidegen, indítás után is rángatna.

Mechanikai baj lesz ez, ECU-t szerintem felesleges még piszkálni. Mennyire szökik a kompresszió? Mennyi volt abban a hengerben?

Blokk repedést kellene nézni ultrahanggal. DE! Ez így nagyon drága mutatvány lesz, kérdezd meg a szerelődet, hogy mennyire van kedve motort cserélni. Mire a végére értek ennek a hibának addigra nagyon sok pénzed és időd lesz benne, amit lehet, hogy sajnálni fogsz. Normális motor van 50e körül, beszerelés sem több. Érdemes átgondolni. wave
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5039 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 00:30:21 »

Láncos, nem nagyon lehet átugrasztani. Meg akkor hidegen, indítás után is rángatna.

Mechanikai baj lesz ez, ECU-t szerintem felesleges még piszkálni. Mennyire szökik a kompresszió? Mennyi volt abban a hengerben?

Blokk repedést kellene nézni ultrahanggal. DE! Ez így nagyon drága mutatvány lesz, kérdezd meg a szerelődet, hogy mennyire van kedve motort cserélni. Mire a végére értek ennek a hibának addigra nagyon sok pénzed és időd lesz benne, amit lehet, hogy sajnálni fogsz. Normális motor van 50e körül, beszerelés sem több. Érdemes átgondolni. wave


Kösz, Drof!

40%-ot ereszt a karter felé.

Egy gyűrűzés nem egyszerűbb egy motorcserénél? Ennél a blokknál elég brutális mennyiségű cuccot kellene ki- és visszapakolni.
Persze a gyűrűzés is rémálomnak tűnik. Szívóház+szívósor+szelepfedél+komplett vezérlés+hengerfej+teknő+hajtókar le, dugó kihúz, aztán vissza minden. Isteni szerencse, ha nem sz_ródik el valami más, mire újra egyben a motor. Egy törött gyűrű meg hazavágja a hengerfalat is. Tényleg... egyáltalán cserélhető perselyes ez a blokk? Ha valami NiCaSil-es kacat, akkor vége...

Mit jelent a normális motor? Papírokkal, az utolsó drótig, érzékelőig, vagy csak blokk?
Nekem nem tűnik egyszerűnek egy ennél kevesebbet futott példány felhajtása. Most van az órában 157e, és - bár volt kereskedésben az autó - pl. a belső tér állagán sem látszik több, mint 200e.

Ha 150-200e környékén gyűrűtörés, blokkrepedés, dugó-kiégés fordul elő, akkor mire számíthatok egy legalább ennyit futott motortól?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5040 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 07:54:21 »

Kompresszióméréssel nem tudod kizárni, hogy nem csak gyűrű baja van, hanem pl. a dugó, vagy a blokk sérült meg.
Ezzel az a baj, hogy nincs hozzá dugó külön, nem gyártottak soha. Se gyári, se utángyártott nincs. Egyedileg kell gyártatni hozzá.

Lehet, hogy nem gyűrű, hanem blokk repedés, amihez ígyis-úgyis ki kell venni a motort.

Hidd el, munkadíjban sokkal több lesz egy gyűrűzés (vagy dugócsere, vagy alublokk hegesztés), mint egy motorcsere, tudom. A motorcsere szakműhelyben megvan 1 nap alatt, a gyűrűzés 2-3 nap. Óradíjban a 2-3x-osa és nem biztos, hogy utána jó is lesz, mivel a nagy szerelgetésben törnek-szakadnak a vákuumcsövek, a vezetékek és a többi nyalánkság. Tulajdonképpen ki merem jelenteni, hogy ennél a motornál a mechanikai gond egyben gazdasági totálkár is. Kivéve, ha magadnak csinálod, vagy a szerelőd ingyen dolgozik baráti segítség alapon. Az autó ér valahol 200e-500e között, egy blokkhiba javítása szervízben 100e-400e között van (kis hibától a nagy hibáig, kis szervíztől a nagy szervízig, ha érted mire gondolok).

Hidd el, ha mechanikai baja lett a blokknak, akkor abban nem 200e, de még csak nem is 300e van. Hanem több. Gondolj csak bele, hogy a főtárcsa fel volt ragasztva. A főtárcsát 300e km-ig le sem kell szedni (kivéve, ha hibajavítás szükséges), ennyi a lánc csereperiódusa és a főtengely szimering is kibír ennyit, ha nem bolygatod ok nélkül.

Most akkor képzeld el, hogy miért kellett leszedni a tárcsát korábban, ha csak 153e van az órában. Tudom, nehéz kimondani és szembesülni vele, de ezekben a motorokban 200e akkor volt, amikor behozták őket 10 éve Magyarországra. A legtöbben most 300-500e között van. Nem kellemes ezzel szembesülni, de muszáj lesz, ha ésszerűen akarod javítani az autót. És most nem elkeseríteni akarlak, vagy tolni a sztereotíp dumát a tekergetett órákról, egyszerűen láttam már 200e-t futott V6 Mondeo motort, sőt, raktam is a sajátomba egyet az egyik nagyrabecsült fórumozótársunk közreműködésével. Tudom milyen egy 200e-t futott motor és azt is tudom, hogy milyen az itthoni autókban 200e körül futottnak hazudott állomány (érdekes mód itthon minden V6 mondeo 150e-220e között futott óra szerint.......). 200e-nél mechanikai hiba ennél a motornál szinte kizárt. Nem hiszem, hogy pont hozzád került az az egy a millióból, ami anyaghiba miatt 200e-nél elromlott.
Volt ilyen blokkom 500e km-rel is, csak az olajat ette, a blokk nagyon sokat bír, még hülyegyerek üzemmódban is.

Ha tudsz találni angol bontott motort (márpedig tudsz itt a fórumon, ha éppen van "mk2" bontójában) 50e körül, akkor 100e magasságában megállhat a mutatvány. Azok a motorok szervízkönyvesek és 60e-220e km között futottak, valóban.

Ha szervízre bízod a javítást, akkor készülj fel lelkileg, hogy kifizeted az autó piaci értékét és kapsz majd mellé pár másik, apró, ám annál bosszantóbb hibát a szerelés után.

Egyszerűen nem éri meg, beyond repair gazdaságilag, ha nem magadnak csinálod. Bárcsak ne lenne igazam. wave

Szal nagy levegő, számolgatás, árajánlat kérés és beletörődés. Vagy nagyon drága javítás lesz, vagy motorcsere.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.26 csütörtök, 08:35:33 írta drof » Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5041 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 12:13:52 »


Kösz, Drof!

40%-ot ereszt a karter felé.

Egy gyűrűzés nem egyszerűbb egy motorcserénél? Ennél a blokknál elég brutális mennyiségű cuccot kellene ki- és visszapakolni.
Persze a gyűrűzés is rémálomnak tűnik. Szívóház+szívósor+szelepfedél+komplett vezérlés+hengerfej+teknő+hajtókar le, dugó kihúz, aztán vissza minden. Isteni szerencse, ha nem sz_ródik el valami más, mire újra egyben a motor. Egy törött gyűrű meg hazavágja a hengerfalat is. Tényleg... egyáltalán cserélhető perselyes ez a blokk? Ha valami NiCaSil-es kacat, akkor vége...

Mit jelent a normális motor? Papírokkal, az utolsó drótig, érzékelőig, vagy csak blokk?
Nekem nem tűnik egyszerűnek egy ennél kevesebbet futott példány felhajtása. Most van az órában 157e, és - bár volt kereskedésben az autó - pl. a belső tér állagán sem látszik több, mint 200e.

Ha 150-200e környékén gyűrűtörés, blokkrepedés, dugó-kiégés fordul elő, akkor mire számíthatok egy legalább ennyit futott motortól?
Szia! Azért annak örülök, hogy közelebb kerültél a hiba behatárolásához a kompresszió méréssel, az már elszomorítóbb, hogy mechanikus a hiba. Mennyire 100%, hogy az olajteknő felé szökik el a nyomás, mert ami még nem annyira vészes mechanikus hiba pl. egy hidrotőke hiba, csak egy tipp. Még egy kérdés, ha nem sikerült levenni a főtengely szíjtárcsáját, akkor honnan derült ki, hogy felvan ragasztva?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5042 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 13:24:33 »

Szia! Azért annak örülök, hogy közelebb kerültél a hiba behatárolásához a kompresszió méréssel, az már elszomorítóbb, hogy mechanikus a hiba. Mennyire 100%, hogy az olajteknő felé szökik el a nyomás, mert ami még nem annyira vészes mechanikus hiba pl. egy hidrotőke hiba, csak egy tipp. Még egy kérdés, ha nem sikerült levenni a főtengely szíjtárcsáját, akkor honnan derült ki, hogy felvan ragasztva?

Én azt nem értem, hogy az első pár percben hogyan lehet jó a motorjárás? A hengerfalrepedésen kívül nem tudok egyetlen olyan mechanikai hibát sem mondani, ami csak melegen jelentkezik. Errefelé kellene szerintem kutakodni kicsit, vagyis, hogy hidegen miért nem jelentkezik a hiba.

Egy tőke? Tudod, hogy hengerenként 4 van, egy szerintem ekkora rángatást nem tudna csinálni, de érdemes lecsekkolni, hátha beállt 2-2 szelep. szomoru1

Gondolom onnan következtetnek, hogy nem jött le nekik. Azt nem biztos hogy tudják, hogy kézzel nem is fog soha, csak a csavar bele és betekeréssel lelazít módszerrel. Elképzelhető, hogy be sincs ragasztva, csak nem gondolták, hogy az a 3 lik a leszedéshez van ott. (Minek ragasztana bárki is oda egy tárcsát, amit 18-as csavar rögzít a helyére rengeteg nyútonméterrel. Ez tényleg érdekes kérdés).
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5043 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 13:52:17 »

Én azt nem értem, hogy az első pár percben hogyan lehet jó a motorjárás? A hengerfalrepedésen kívül nem tudok egyetlen olyan mechanikai hibát sem mondani, ami csak melegen jelentkezik. Errefelé kellene szerintem kutakodni kicsit, vagyis, hogy hidegen miért nem jelentkezik a hiba.

Egy tőke? Tudod, hogy hengerenként 4 van, egy szerintem ekkora rángatást nem tudna csinálni, de érdemes lecsekkolni, hátha beállt 2-2 szelep. szomoru1

Gondolom onnan következtetnek, hogy nem jött le nekik. Azt nem biztos hogy tudják, hogy kézzel nem is fog soha, csak a csavar bele és betekeréssel lelazít módszerrel. Elképzelhető, hogy be sincs ragasztva, csak nem gondolták, hogy az a 3 lik a leszedéshez van ott. (Minek ragasztana bárki is oda egy tárcsát, amit 18-as csavar rögzít a helyére rengeteg nyútonméterrel. Ez tényleg érdekes kérdés).
Szia! Érdekes kérdés, de ahogy olvastam, ha jól emlékszem 50 méter megtételéig volt normális a működése a mocinak, nos ha a hidrotőke, amit természetesen tudok, hogy 4db van hengerenként és azt is tudom, ha egyszerre lenne rossz mind a 4, akkor nem csak 40% lenne a nyomás veszteség, szóval 50 m megtétele alatt nyomja fel annyira az olajnyomás, hogy kitámasszon, természetesen ez csak egy tipp volt, más tipusoknál már találkoztam ilyennel. Való igaz az is, hogy a hengerpersely repedése is ilyen tüneteket produkál, de az nem szokot csak úgy elrepedni, valami pl. dugattyú szelep találkozása, vízütés stb. szokta előidézni és annak szokott szemmel látható jele lenni, mert vagy a víztérbe dolgozik bele vagy az olajtérbe a hidrotőkék pedig hajlamosak elfáradni X km után. Hát ami a tárcsát illeti, ők tudják!!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.26 csütörtök, 14:00:51 írta Kusti1 » Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5044 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 15:53:30 »

Kompresszióméréssel nem tudod kizárni, hogy nem csak gyűrű baja van, hanem pl. a dugó, vagy a blokk sérült meg.
Ezzel az a baj, hogy nincs hozzá dugó külön, nem gyártottak soha. Se gyári, se utángyártott nincs. Egyedileg kell gyártatni hozzá.

Lehet, hogy nem gyűrű, hanem blokk repedés, amihez ígyis-úgyis ki kell venni a motort.

Hidd el, munkadíjban sokkal több lesz egy gyűrűzés (vagy dugócsere, vagy alublokk hegesztés), mint egy motorcsere, tudom. A motorcsere szakműhelyben megvan 1 nap alatt, a gyűrűzés 2-3 nap. Óradíjban a 2-3x-osa és nem biztos, hogy utána jó is lesz, mivel a nagy szerelgetésben törnek-szakadnak a vákuumcsövek, a vezetékek és a többi nyalánkság. Tulajdonképpen ki merem jelenteni, hogy ennél a motornál a mechanikai gond egyben gazdasági totálkár is. Kivéve, ha magadnak csinálod, vagy a szerelőd ingyen dolgozik baráti segítség alapon. Az autó ér valahol 200e-500e között, egy blokkhiba javítása szervízben 100e-400e között van (kis hibától a nagy hibáig, kis szervíztől a nagy szervízig, ha érted mire gondolok).

Hidd el, ha mechanikai baja lett a blokknak, akkor abban nem 200e, de még csak nem is 300e van. Hanem több. Gondolj csak bele, hogy a főtárcsa fel volt ragasztva. A főtárcsát 300e km-ig le sem kell szedni (kivéve, ha hibajavítás szükséges), ennyi a lánc csereperiódusa és a főtengely szimering is kibír ennyit, ha nem bolygatod ok nélkül.

Most akkor képzeld el, hogy miért kellett leszedni a tárcsát korábban, ha csak 153e van az órában. Tudom, nehéz kimondani és szembesülni vele, de ezekben a motorokban 200e akkor volt, amikor behozták őket 10 éve Magyarországra. A legtöbben most 300-500e között van. Nem kellemes ezzel szembesülni, de muszáj lesz, ha ésszerűen akarod javítani az autót. És most nem elkeseríteni akarlak, vagy tolni a sztereotíp dumát a tekergetett órákról, egyszerűen láttam már 200e-t futott V6 Mondeo motort, sőt, raktam is a sajátomba egyet az egyik nagyrabecsült fórumozótársunk közreműködésével. Tudom milyen egy 200e-t futott motor és azt is tudom, hogy milyen az itthoni autókban 200e körül futottnak hazudott állomány (érdekes mód itthon minden V6 mondeo 150e-220e között futott óra szerint.......). 200e-nél mechanikai hiba ennél a motornál szinte kizárt. Nem hiszem, hogy pont hozzád került az az egy a millióból, ami anyaghiba miatt 200e-nél elromlott.
Volt ilyen blokkom 500e km-rel is, csak az olajat ette, a blokk nagyon sokat bír, még hülyegyerek üzemmódban is.

Ha tudsz találni angol bontott motort (márpedig tudsz itt a fórumon, ha éppen van "mk2" bontójában) 50e körül, akkor 100e magasságában megállhat a mutatvány. Azok a motorok szervízkönyvesek és 60e-220e km között futottak, valóban.

Ha szervízre bízod a javítást, akkor készülj fel lelkileg, hogy kifizeted az autó piaci értékét és kapsz majd mellé pár másik, apró, ám annál bosszantóbb hibát a szerelés után.

Egyszerűen nem éri meg, beyond repair gazdaságilag, ha nem magadnak csinálod. Bárcsak ne lenne igazam. wave

Szal nagy levegő, számolgatás, árajánlat kérés és beletörődés. Vagy nagyon drága javítás lesz, vagy motorcsere.


Köszi!

Tisztult a kép! Erősen hajlok a motorcserére, bár még meg kell emészteni, hogy nem fog egyezni a VIN és a motorszám utolsó 6 karaktere, tehát, ha el akarom adni az autót egyértelműen látszani fog, hogy a motor nem eredeti. Tehát úgy kell - egyébként is illene - rágyúrni, hogy ez már örökautó lesz.

Az értékcsökkenés azért fáj, mert ez egy Cougar, aminek a piaci ára még nem fogott padlót. 600e-1.1m közöt árulgatják őket, állaga alapján az enyémet 8-9 körülire saccotam, mielőtt bekrepált...

Eredetileg éppen a típus miatt - nem túl praktikus - nem feltételeztem, hogy 4-500 ezret futott volna, de maradéktalanul meggyőztél.
Attól, hogy a Mondeo alkalmasabb utazóautónak (áttétel, szélzaj, használható hátsó ülések), egy magányos felhasználó, vagy egy pár már bőven elhasználhatta a motort, ami a rövidebb áttétel miatt hamarabb be is következik be mint a Mondeonál.

Az óratekergetés nálunk népsport, ezért ez már a negyedik coupém. Eddig nagyjából be is jött az az elmélet, hogy minél praktikátlanabb egy autó, annál kevesebb benne a kilométer. A CRX-emet pl. 17 éves korában vettem 146 ezerrel, motorikusan hibátlan is volt! Egy ilyen idős dízel kombiban 850-1.2 m kilométer is reális lehet, de egyben sem látni ilyen óraállást.

Egy szó, mint száz: a elérkezettnek tűnik egy motorcsere. Erre azonban nem vagyok felkészülve, azaz két dolog minimum hiányzik: motor és szerelő. Tudsz esetleg jogtiszta motort, meg egy lelkes profit, aki patentül beépítené? Az ismerősőm autoelektromos ügyekben bevallottan nem járatos és állandóan el is van havazva.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5045 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 17:38:45 »


Tisztult a kép! Erősen hajlok a motorcserére, bár még meg kell emészteni, hogy nem fog egyezni a VIN és a motorszám utolsó 6 karaktere, tehát, ha el akarom adni az autót egyértelműen látszani fog, hogy a motor nem eredeti. Tehát úgy kell - egyébként is illene - rágyúrni, hogy ez már örökautó lesz.

Megnyugtatlak, hogy ez abszolúte nincs így! Ezen a motoron minden megoldható.  nyes Wink

Egy szó, mint száz: a elérkezettnek tűnik egy motorcsere. Erre azonban nem vagyok felkészülve, azaz két dolog minimum hiányzik: motor és szerelő. Tudsz esetleg jogtiszta motort, meg egy lelkes profit, aki patentül beépítené? Az ismerősőm autoelektromos ügyekben bevallottan nem járatos és állandóan el is van havazva.
Ha emlékeim nem csalnak, az itteni bejáratott bontós tavaly év vége felé (vagy idén év elején? Már nem emlékszem) hozott és bontott egy Cougar-t is.
Igazából megadom a számát, majd ő elmond mindent, amit tudnod kell. Lesz ötlete a motorszámra és a szerelőre is.

nullahat20322harmincöt30

Krisztiánt keresd. Ő nem foglalkozik illegális dolgokkal, ahogy itt senki sem, így nem kell félned semmitől, csak jogtiszta megoldásokat fog ajánlani. Viszont hülyeségeket ne kérdezz tőle, mert azt nem szereti, ahogy az alkudozást sem.

Ha emlékeim nem csalnak, jelenleg nem te vagy az egyetlen, aki V6 motort keres és mintha tavasz óta ki is fogyott volna a raktárkészlete. Normál esetben szokott nála lenni polcon 3-4 darab, nem tom most mi a helyzet.

Itt fent van az aktuális kínálatuk is:
http://importautouk.hu/
(Eset és Avas vírust jelez és nem engedi megnyitni az oldalt, de garantáltan vírusmentes, keress rá itt a fórumon, ha kétséged támadna)  integet2
Naplózva
mounlion
Vendég
« Új hozzászólás #5046 Dátum: 2012.07.27 péntek, 00:56:17 »

Megnyugtatlak, hogy ez abszolúte nincs így! Ezen a motoron minden megoldható.  nyes Wink
Ha emlékeim nem csalnak, az itteni bejáratott bontós tavaly év vége felé (vagy idén év elején? Már nem emlékszem) hozott és bontott egy Cougar-t is.
Igazából megadom a számát, majd ő elmond mindent, amit tudnod kell. Lesz ötlete a motorszámra és a szerelőre is.

nullahat20322harmincöt30

Krisztiánt keresd. Ő nem foglalkozik illegális dolgokkal, ahogy itt senki sem, így nem kell félned semmitől, csak jogtiszta megoldásokat fog ajánlani. Viszont hülyeségeket ne kérdezz tőle, mert azt nem szereti, ahogy az alkudozást sem.

Ha emlékeim nem csalnak, jelenleg nem te vagy az egyetlen, aki V6 motort keres és mintha tavasz óta ki is fogyott volna a raktárkészlete. Normál esetben szokott nála lenni polcon 3-4 darab, nem tom most mi a helyzet.

Itt fent van az aktuális kínálatuk is:
http://importautouk.hu/
(Eset és Avas vírust jelez és nem engedi megnyitni az oldalt, de garantáltan vírusmentes, keress rá itt a fórumon, ha kétséged támadna)  integet2



Köszi!  Wink
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5047 Dátum: 2012.07.27 péntek, 12:52:18 »

Már ne is haragudj de hülyeséget te írsz azzal hogy gyári kipufogó, az már hol gyári mikor st mintára van építve, és valami idegen rozda mentes más áteresztő képességű dobot raksz fel? hajlításoknak is szerepe van, nem csak annyi mert éppen ott fért el,és hát kénytelenek voltak ott elvezetni. Egyébként ismerem a v6 kiput mivel ugyan olyan mint az enyém csak vastagabb a cső átmérő (még csak a dobok is ugyan azok. St dobok viszont már teljesen mások, főleg a végdobok.  Csak annyi eltérés van kb amennyit leírtam, ami pont elég. Alapjárati rúgóját viszont el sem tudom képzelni hogyan tud eltörni, gondolom az etanoltól kapott extra hő+a gyári kipufogód miatt.  
Hali! Ehhez mit szólsz? http://134judd.de/images/stories/Fahrzeug/110_aga1_sm.jpg  http://134judd.de/images/stories/Fahrzeug/111_aga2_sm.jpg  Igaz ez egy 3.4 V8 Judd motorhoz tartozik, ami kőkemény verseny technika. Tavaly debütált az autó és sajnos csak tavaly julius 11.-ig rótta Európa hegyi versenypályáit, de addig az élen! Sajnos az Olasz futamon, Georg Plasa eldobta a vasat és életét vesztette. Saját fejlesztése volt az a BMW a weboldalán http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=georg%20plasa&source=web&cd=2&sqi=2&ved=0CFMQFjAB&url=http%3A%2F%2F134judd.de%2F&ei=6XMSUJTYIeeq0AX2r4HQAg&usg=AFQjCNEG5BuK8ow1QZ7PQ6FwjDDHAAyt4A&sig2=bEju4amYW2vH2CK4Sex5hw meglehet tekinteni a fejlesztés folyamatait.  Verseny közben:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=l2IlrS6bd_w:wave:
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.27 péntek, 13:17:31 írta Kusti1 » Naplózva
bankazoli@gmail.com
Vendég
« Új hozzászólás #5048 Dátum: 2012.07.28 szombat, 13:41:06 »

sziasztok. új érdeklődő vagyok a mondeok világában. érdekelne a v6 os motor fogyasztása, ha van ilyen a birtokotokban szívesen venném az infót. wow1
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5049 Dátum: 2012.07.28 szombat, 17:14:13 »

sziasztok. új érdeklődő vagyok a mondeok világában. érdekelne a v6 os motor fogyasztása, ha van ilyen a birtokotokban szívesen venném az infót. wow1

Ha a fogyasztás érdekel, akkor ne is gondolkozz a V6-on. 2.0 lesz a jó választás neked. Megbízható, jól fogyaszt, olcsón szervizelhető.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.