Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 16:39:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2055206 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5250 Dátum: 2012.09.07 péntek, 19:16:55 »

és az honnan tudhato meg hogy az rossz-e?mert potyára azért nem akarok semmit cserélni.

Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
don80
Vendég
« Új hozzászólás #5251 Dátum: 2012.09.07 péntek, 19:37:36 »

Nem hiszem, hogy potyára cserélnéd. Minden 2. gyertyacsere alkalmával kell kábelt is cserélni, amit az átlag felhasználók gyakran elfelejtenek.
De egyébként ha tényleg átüt, akkor - korábban elhangzott, hogy - este kell nyitott motortérnél figyelgetni alapjáratom, meg megrúgatva, hogy húzza-e az ívet a kábelek körül.
jaaa hát erröl fogalmam se volt.és mennyibe kerül ez a móka?ha ezt cserélem cseréljem vele ismét a gyertyákat is?
Naplózva
don80
Vendég
« Új hozzászólás #5252 Dátum: 2012.09.07 péntek, 19:38:47 »

Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
köszönöm a segitséget.most már ezt is tudom.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5253 Dátum: 2012.09.07 péntek, 19:41:19 »

ez is sok neki ...  hehe
különben nem mehetnénk közútra  taps
Így meg nem bírtok közútra menni  nyes
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #5254 Dátum: 2012.09.07 péntek, 22:15:54 »

felgyújtottam a kocsival együtt a picsába  eplus2
na végre... hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5255 Dátum: 2012.09.07 péntek, 23:16:47 »

nem értek én ilyen szinten a kocsihoz.de még sok szrerelö se.hogy tudom ezt megnézni?
Alapjáratnál féktisztítóval megfújkálod jó alaposan a szívósort (mindenhol). Ha valahol felpörög a motor ott szív falsot  wave
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5256 Dátum: 2012.09.07 péntek, 23:17:22 »

Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
30KΩ?? Nem sok az egy kicsit egy kábelnek?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5257 Dátum: 2012.09.08 szombat, 00:05:21 »

30KΩ?? Nem sok az egy kicsit egy kábelnek?

Komolyan? Nem tudom. Etzold így írja, nem vagyok autóvillamossági szerelő  hehe ha hülyeséget írtam akkor az a könyv hibája. Viszont nálam az új kábeleknek az ellenálása 5,3 de van két darab régi kábelem a kocsihoz amik még szűrkék és a végeiken csak kis sima egyenes pipák vannak nem pedig vízzáros, de ez is motorcraft, ezeken  10,5 mértem  szóval még az is simán használható, de már nem olyan hatékony....  Lehet csak simán 30Ω viszont  nem vesz meg feleslegesen egy kábelszettet 36000ft-ért hehe ha a mostaniak jók
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5258 Dátum: 2012.09.08 szombat, 00:27:27 »

Szerintem meg van olyan típus, ami jó a simába és az ST-be is. De csak szerintem, mert engem nem érdekel. Azt tettem bele, amit az ST alvázszáma alapján adtak a bótban. Nem emlékszem a típusszámra, csak azt tudom, hogy van benne TR betű meg 5-ös szám, talán ez a TR55IX lesz az, de nem vagyok benne biztos.

A Yooccoo meg tudja mondani, mivel a gyertyák dobozai nála kötöttek ki, azon meg rajta van a típusszám.


Itt egy kereső, http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 00:29:44 írta Kalap ur » Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5259 Dátum: 2012.09.08 szombat, 08:43:26 »

Komolyan? Nem tudom. Etzold így írja, nem vagyok autóvillamossági szerelő  hehe ha hülyeséget írtam akkor az a könyv hibája. Viszont nálam az új kábeleknek az ellenálása 5,3 de van két darab régi kábelem a kocsihoz amik még szűrkék és a végeiken csak kis sima egyenes pipák vannak nem pedig vízzáros, de ez is motorcraft, ezeken  10,5 mértem  szóval még az is simán használható, de már nem olyan hatékony....  Lehet csak simán 30Ω viszont  nem vesz meg feleslegesen egy kábelszettet 36000ft-ért hehe ha a mostaniak jók
Inkább 30Ω lesz az. Én sem vagyok villanyász, de 30.000Ω az már igen nagy ellenállás. Nem tudom hány amper megy át a gyertyakábelen, de tételezzük fel, hogy 1A, akkor 30KΩ ellenállás 30.000V feszültségesést eredményezne, ami annyit jelent, hogy ha a trafó 30.001V feszültséget transzformál, abból a gyertyáig 1V jutna el  Wink
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5260 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:14:56 »

Nem hiszem, hogy potyára cserélnéd. Minden 2. gyertyacsere alkalmával kell kábelt is cserélni, amit az átlag felhasználók gyakran elfelejtenek.
De egyébként ha tényleg átüt, akkor - korábban elhangzott, hogy - este kell nyitott motortérnél figyelgetni alapjáratom, meg megrúgatva, hogy húzza-e az ívet a kábelek körül.

Akkor már nagy a baj, amikor áthúz. Akkor is rossz, ha már ment sok tízezret (mondjuk 40-60e), de még nem húz át.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5261 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:20:01 »


Itt egy kereső, http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702  vigyor3

Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.  rinya

Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5262 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:20:57 »

Ez egy sima hagyományos gyertya. Ti ilyennel hajtjátok a V6 motorokat? smile

Ilyennel. Ez egy sima, hagyományos ST200 motor, nem kell bele varázslógyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5263 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:22:30 »


Itt egy kereső, http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702  vigyor3
Ez a kereső ugyan azt hozza amit én is írtam. NGK PTR6D-13G  az ST-hez , aminek SGA a motorkódja,  PTR5D-10  ezt pedig a SEB, SEC motorkódhoz hozza amik a 170 LE V6-k.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5264 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:25:00 »

Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.  rinya

Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal. wave
Az Auto data szerint a különböző gyártmányú gyertyák különböző hézaggal adják a megfelelő szikrát vagyis gyártó függő a hézag.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5265 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:27:53 »

Ilyennel. Ez egy sima, hagyományos ST200 motor, nem kell bele varázslógyertya.
Ti tudjátok, én nem értek hozzá. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5266 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:28:09 »

Az Auto data szerint a különböző gyártmányú gyertyák különböző hézaggal adják a megfelelő szikrát vagyis gyártó függő a hézag.

Én elhiszem ezt a hivatalos gyártói álláspontot. Viszont tudom a 2 héttel ezelőtti személyes tapasztalatomból, hogy 1.3-mal dadog alapjárat felett, 0.9-cel meg tökéletesen selymes mindenhol.

Engem meggyőzött az ellenkezőjéről (hogy a motorhoz megadott gyertyahézag az irányadó, nem a gyertyához). wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5267 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:29:00 »

Ti tudjátok, én nem értek hozzá. wave

Én se, én is csak a saját káromon kísérletezgetek. De úgy tűnik, hogy nekem bevált. integet2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5268 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:30:16 »

Én elhiszem ezt a hivatalos gyártói álláspontot. Viszont tudom a 2 héttel ezelőtti személyes tapasztalatomból, hogy 1.3-mal dadog alapjárat felett, 0.9-cel meg tökéletesen selymes mindenhol.

Engem meggyőzött az ellenkezőjéről (hogy a motorhoz megadott gyertyahézag az irányadó, nem a gyertyához). wave
mire nem jó egy hézagmérő ...  Wink
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5269 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:31:17 »

mire nem jó egy hézagmérő ...  Wink

Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5270 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:35:23 »

Ti tudjátok, én nem értek hozzá. wave

Néztem egyébiránt a Hájneszt, hogy miket ír gyertyára. 2 féle gyertyát ad meg. Ír hézagot is, de nem gyertyánként, hanem általában (külön sorban). Namost, azt tudjuk, hogy nem csak az a két féle (FoMoCo, NGK) gyertya jó bele, hanem más gyártóé (Bosch, Champion stb) is.

Ha gyártónkénti hézag lenne az irányadó, akkor - szerintem - úgy kellene szerepelnie a leírásban, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxxx: 0.9
NGK xxxxx:1.3
Bosch xxx: 1.2
Champion xxxx: 1.1

De úgy van, hogy belevaló gyertyák:

FoMoCo xxx/NGK xxx.

Gyertyahézag: 0.9.

Nekem ebből az volt logikus, hogy 0.9, minden gyertyával. integet2   
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #5271 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:37:06 »

Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
a kerékőr leszedő mellet van eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5272 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:37:52 »

Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
a szívósor tetején .... volt ...  hehe
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5273 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:47:47 »

Néztem egyébiránt a Hájneszt, hogy miket ír gyertyára. 2 féle gyertyát ad meg. Ír hézagot is, de nem gyertyánként, hanem általában (külön sorban). Namost, azt tudjuk, hogy nem csak az a két féle (FoMoCo, NGK) gyertya jó bele, hanem más gyártóé (Bosch, Champion stb) is.

Ha gyártónkénti hézag lenne az irányadó, akkor - szerintem - úgy kellene szerepelnie a leírásban, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxxx: 0.9
NGK xxxxx:1.3
Bosch xxx: 1.2
Champion xxxx: 1.1

De úgy van, hogy belevaló gyertyák:

FoMoCo xxx/NGK xxx.

Gyertyahézag: 0.9.

Nekem ebből az volt logikus, hogy 0.9, minden gyertyával. integet2   
Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket. NGK 1.0, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5274 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:49:33 »

Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket. NGK 1.0, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5275 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:55:20 »

Én se, én is csak a saját káromon kísérletezgetek. De úgy tűnik, hogy nekem bevált. integet2
Érdekességként leírok egy általam tapasztalt dolgot, anno mikor volt egy Cosi Escortom raktam bele, bele való sima champion gyertyát és legnagyobb megdöbbenésemre egy keményebb gyorsúlást bírt ki, simán elcsöppent a negatív elektróda, ekkor megvettem bele a gyári Motorcraftot és láss csodát bárhogy rugtam a mocinak több tízezer km-n keresztül nem volt gond vele. Ez meg az én személyes tapasztalatom.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 11:32:29 írta Kusti1 » Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5276 Dátum: 2012.09.08 szombat, 11:02:18 »

Érdekességként leírok egy általam tapasztalt érdekes dolgot...
Hogy nézne már ki, ha érdekességként egy érdektelen dolgot írnál le...  eplus2
Naplózva
don80
Vendég
« Új hozzászólás #5277 Dátum: 2012.09.08 szombat, 11:07:42 »

Akkor már nagy a baj, amikor áthúz. Akkor is rossz, ha már ment sok tízezret (mondjuk 40-60e), de még nem húz át.
tehát ezt igy is ugy is cserélni kell?valoban akkor ez lehet a hiba nálam?és nekem ezt miért nem mondták az okos márkaszervizben és egyéb más helyeken?eldobom az agyamat.évi 40-50 ezret megyek a kocsim folyamatosan szervizelve van de ez hogy a pibe maradt ki?eldobom az agyamat mindjárt.ezek szerint a kocsim még nem volt valoban hozzáértö szerelönél.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5278 Dátum: 2012.09.08 szombat, 11:33:35 »

Hogy nézne már ki, ha érdekességként egy érdektelen dolgot írnál le...  eplus2
Köszi, kíjavítottam. Remélem így már megfelel neked is. wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5279 Dátum: 2012.09.08 szombat, 11:50:45 »

Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.  rinya

Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal. wave

Ez a gyertya amit hoz st-hez ez más autókhoz is jó, így az az 1.3 hézag csak egy általános beállítás, én a helyedben legközelebb azt venném amit hoz az általam linkelt oldal, és belőném 0.9-re a hézagot amit a gyártó előír. Ha gondolod megveszem neked a gyertyákat unixba van 40% om elpostázom.....
Sima v6-hoz sem azt hozza a rendszer amit te vettél hanem amit kusti ír http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR5D-10/7861/
ennek például 1milis a hézagja gyárilag....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5280 Dátum: 2012.09.08 szombat, 12:07:32 »

Köszi, kíjavítottam. Remélem így már megfelel neked is. wave
Rendben, így elfogadom  eplus2
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5281 Dátum: 2012.09.08 szombat, 12:10:51 »

Rendben, így elfogadom  eplus2
worship
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5282 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:35:16 »

Ez a gyertya amit hoz st-hez ez más autókhoz is jó, így az az 1.3 hézag csak egy általános beállítás, én a helyedben legközelebb azt venném amit hoz az általam linkelt oldal, és belőném 0.9-re a hézagot amit a gyártó előír. Ha gondolod megveszem neked a gyertyákat unixba van 40% om elpostázom.....
Sima v6-hoz sem azt hozza a rendszer amit te vettél hanem amit kusti ír http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR5D-10/7861/
ennek például 1milis a hézagja gyárilag....

Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.

Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla számlát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.

A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem. eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 17:42:19 írta drof » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5283 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:39:52 »

Így nem nagyon vagyok meggyőzve
kíváncsi vagyok, futnak-e még pár újabb kört, mielőtt ezt belátják ..  hehe
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5284 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:40:59 »

Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.

Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla szálát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.

A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem. eplus2


nekem aztán édes mind1 egyébként, ha neked jó nekem is eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5285 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:41:29 »

Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket. NGK 1.0, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.

Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.

Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.

Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve.    A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira. integet2  
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5286 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:44:25 »

Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.

Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla szálát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.

A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem. eplus2
Egy valamit hagytál figyelmen kivűl, amig a te általad használt gyertyának 10000 km körül van a csereintervalluma, addig a mi általunk használt és a gyári motorfejlesztő mérnökök által ajánlottnak 40000km körül van a csere intervalluma, magyarul árban ugyanott leszünk a 40000km megtételekor csak te kicsit többször gyakorlod a gyertya cserét. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5287 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:44:43 »

kíváncsi vagyok, futnak-e még pár újabb kört, mielőtt ezt belátják ..  hehe

Igazából azt kellene látni, hogy az autós fogyasztói társadalom kiszolgáló része nagyon szépen be van rendezkedve erre a "V6=mindenből a drágább kell bele, különben baj lesz" témára. De szerencsére ez csak egy jó nagy marketingblöff, ami hatalmas árrést csinál  a sima termékre.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5288 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:46:04 »

Egy valamit hagytál figyelmen kivűl, amig a te általad használt gyertyának 10000 km körül van a csereintervalluma, addig a mi általunk használt és a gyári motorfejlesztő mérnökök által ajánlottnak 40000km körül van a csere intervalluma, magyarul árban ugyanott leszünk a 40000km megtételekor csak te kicsit többször gyakorlod a gyertya cserét. wave

Te meg azt hagytad figyelmen kívül, hogy nálam a Mondeo hétvégi hobbiautó, így mire nálam eljön a 10e, addigra ti már másodszorra cserélitek a 40e km-es gyertyát. laugh

Szerk: Jobban átgondolva, nálam ennek semmi jelentősége sincs, mivel 10 ezrenként gyertya és olaj csere van, annak ellenére is, hogy 40e/15e a gyári előírás. Így pont nem érdekel, hogy mennyit bírna ki a gyártó szerint.

Nem véletlenül szereti astor72 a "kidobásra" váró xarjaimat. integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 17:58:01 írta drof » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #5289 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:57:40 »

Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.

Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.

Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve.    A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira. integet2  

 eljen taps
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5290 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:00:00 »

a kerékőr leszedő mellet van eplus2

Pilisen, az első kanyar utáni árokparton? Nem kizárt! eplus2

Közben meglett, a Mondeo csomijában volt.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5291 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:01:58 »

Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.

Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.

Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve.    A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira. integet2  
Egyébként Platina gyertyával adták ki még az MK I-s Mondeokat is bocs.
Itt kezdődnek a bajok az autójavításban, mert fogalmatok sincsen, hogy a gyári új gyertyán csak nagyjából van belőve a hézag, beszerelés előtt mindig lekell ellenőrizni és szűkség esetén beállítani, ez az egyik a másik meg, hogy amit leírtam ott megvan, hogy melyik gyertya mekkora hézaggal adja a megfelelő szikrát és ez függ a gyertyától is!
Biztosan láttál már gyújtógyertya ellenőrző készüléket, ugyanis az úgy ellenőrzi a gyertyát mintha a hengerfejbe lenne beszerelve, nyomás alá helyezve a gyertyát.
Ugyanis amelyik gyertyát kiszerelve a motor testjére helyezve ellenőríznek sokan és ott jól működő gyertyát vissza beszerelve csodálkoznak, hogy még sem üzemel, mert nyomás alatt már nem adja le a szikrát, de ezt sokan elsem tudják képzelni, mert kurvára értik a motor működését és tudják, hogy mi zajlik a hengerben. Érdekes, hogy nekem a Motorcraft van benne az 1.3mm hézaggal és gyönyörűen megy a motor minden fordulatszám és terhelési tartományban.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 18:04:43 írta Kusti1 » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #5292 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:05:14 »

Te meg azt hagytad figyelmen kívül, hogy nálam a Mondeo hétvégi hobbiautó, így mire nálam eljön a 10e, addigra ti már másodszorra cserélitek a 40e km-es gyertyát. laugh

Szerk: Jobban átgondolva, nálam ennek semmi jelentősége sincs, mivel 10 ezrenként gyertya és olaj csere van, annak ellenére is, hogy 40e/15e a gyári előírás. Így pont nem érdekel, hogy mennyit bírna ki a gyártó szerint.

Nem véletlenül szereti astor72 a "kidobásra" váró xarjaimat. integet2

A lényeg mellett mész el, a hőértéke magasabb az általad használtnak, míg amit mi mondunk az egy hidegebb gyertya, később melegszik be, nem okoz öngyulladást, és magasabb fordulaton is megfelelő szikrát ad....... már pedig te csapatod rendesen neki. majd ha bele olvad a tescos gyertyád a hengerbe majd rájössz.. hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5293 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:10:39 »

A lényeg mellett mész el, a hőértéke magasabb az általad használtnak, míg amit mi mondunk az egy hidegebb gyertya, később melegszik be, nem okoz öngyulladást, és magasabb fordulaton is megfelelő szikrát ad....... már pedig te csapatod rendesen neki. majd ha bele olvad a tescos gyertyád a hengerbe majd rájössz.. hehe

Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet. nyes Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.

De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5294 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:16:43 »

Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet. nyes Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.

De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
lehetne ezt nyomni tovább, de úgy sem itt fogom leírni, hogy mire gondolok ....  hehe
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5295 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:25:54 »

Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet. nyes Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.

De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
Én meg megvoltam győződve, hogy te *** sokat használod, mert 5X annyi bajod és szerelni való van az autódon, mint nekem 100000km megtétele alatt, ezek szerint én nem jól csinálok valamit. vigyor3
Nekem egyébként használati eszköz az autó, amelyik forgalmi rendszámmal ellátott azt, arra használom, hogy akár a több ezer km-re levő uticélomhoz elvigyen, aztán van a másik, amin nincsen rendszám, de az meg versenypályákra van építve és nem távolsági kényelmes utazásra, nálam az a hobby autó.
Egyébként igazad van, mindenki úgy baxa el az autóját ahogy csak akarja. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 18:27:50 írta Kusti1 » Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5296 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:39:31 »

Ma elmentem kútfejeket nézegetni és ha már elővettem a vasat, akkor ki is kormoltam a hétvégére rendesen. Érezhető a javulás az előző állapothoz képest. Kapott új NGK gyertyát (aminek a gyári 1.3 hézagát levettem 0.9-re, mert ide az kell), kábelt a gyertyákhoz, levegőszűrőt, benyaszűrőt meg egy kis friss olajat.

Selymesebb, nem prüszköl (nem rángatózik klímával sem) szebben pörög fel, kipuff hangja mélyebb lett és megint sikít a gumi 3.-ban is. laugh
nekem elég 1-ben...de az jó hosszan....amióta megjavult magától,azóta állatkodok.És a fogyim se megy 9.7 fölé.Az ngk gyertyák meg szerintem sokkal jobbak mint a motorcraft cucc,bár amikor először beírtam,le lettem baxva.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5297 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:41:44 »

Milyen típusú NGK gyertya jó a V6-ba?

A "BKR6E" jó-e bele?
http://www.ebay.co.uk/itm/6-X-NGK-PLATINUM-SPARK-PLUGS-FORD-MONDEO-2-5-V6-24-VALVE-Inc-ST24-10-94-10-00-/110893574739?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d1c5aa53
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #5298 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:42:18 »

nekem elég 1-ben...de az jó hosszan....amióta megjavult magától,azóta állatkodok.És a fogyim se megy 9.7 fölé.Az ngk gyertyák meg szerintem sokkal jobbak mint a motorcraft cucc,bár amikor először beírtam,le lettem baxva.
Én még az MK I be próbáltam az NGK platinát, valóban jó volt, de nem ment el annyi ideig, mint a Motorcraft, ennyi. wave
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #5299 Dátum: 2012.09.08 szombat, 18:42:32 »

És miközben érzed hogy ledadog a kocsi nem villog a kipörgés gátló jele?
Ha igen akkor huzd le róla a csatit és menyél vele úgy egy karikát, nagyon úgy sincs rá szükség. vigyor3
simán kikapcsolni nem elég?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.