Köszi a tippet. Úgy számoltam, hogy a sufnituningban javított porlasztókkal nem sokra megyek, a garancia hiánya miatt. Ha gond van, akkor hivatkozhatnak arra, hogy nem ők szerelték, hibás az üzemanyagrendszer, stb (Vik is ezt javasolta, mivel ő csak júliusban ért volna rá a szerelésre). Láttam rengeteg hirdetést. Mi alapján tudom eldönteni, hogy egyik webshop javítóműhely jobb-e mint a másik? A felújítás árai kb 40-80k körül mozognak bruttóban.
Egyébként szerdán elvittem az MPdiesel-be (
www.mpdiesel.hu), mert ez van a legközelebb, és itt ki/beszereléssel vállalják a munkát. Abban maradtunk, hogy kiszerelik mind a négy porlasztót, bevizsgálják, majd telefonon egyeztetünk. Hívtak is, hogy a 4 közül valóban csak egyet kell felújítani, azt amelyik a 4-es hengerben van, úgyhogy ezt bevállaltam. A vége összesen 169.300 HUF lett, számlával, jegyzőkönyvvel,
visszaszereléssel és a kódok visszaírásával (felújított porlasztó új kódját megkaptam jegyzőkönyvben). Referenciaként a végösszeg (bruttó, számlás) ezekből tevődik össze:
Műszeres diagnosztika: 20k
Injektorok, ki és beszerelése, fészek tisztítása: 50.8k
Injektor felújítás( anyag+munka): 70k
Injektor bevizsgálás (3 db, a 4. díját elengedték a javítás miatt): 28.5k
Nézőpont kérdése, hogy sok-e. Nekem így még belefért ( jutott banánra is pénz
), mert én magam nem tudtam volna ki- és visszaszerelni az injektorokat, szervizbe kellett volna vinnem (a végösszeg pedig kicsivel az autó vélt piaci értékének a felétől kevesebb lett). Itt megcsináltak mindent 1 nap alatt, kaptam rá garanciát, számlát, stb. Szerintem marad még egy kicsit az autó. Az utóbbi években már mindig kellett költeni 200-300k-t az autóra évente, ez még belül van a határon.
Az én türésembe ez nem fér bele ,hogy 1 db porlasztó csere az 169 ezer legyen. Nekem ez picit lehuzás is.
Amikor én vettem a gyári felujitottat igaz Nagykátára /hivatalos porlasztó felujitóhoz/kellet mennem miatta , de a 25 ezer/db árban benne volt a ki-beszerelés is és a programozás is.
Itt minek is csináltak 20 ezerért diagnosztikát ,mikor tudták miért vitted oda .
Itt mifelénk a legjobb porlasztós is 5 ezerért vizsgálja be darabonként és ez áfás számlás ár.
Ha meg kiveszem a porlasztó árát , akkor jó esetben fél óráért fizettél 100 ezer forintot , ez egy szép óra díj.
A másik,meg hogy nem cseréltek üa szürőt, holot az szinte kötelező, igaz sokan a rendszer tisztitást is mondják hogy az is kötelező , de attól ellehet tekinteni,
de az üa szürő cserétől nem. Azt nekem vinnem kellet mikor a porlasztót cseréltettem,kérte a fickó és ki is cserélte.
Arra is kiváncsi lennék,hogy miért kerül 50-be egy kicsavarás és becsavarás ,ez nem extra munka , a fészek tisztitást meg meg ?-m, mert azt akkor kell tisztitani
ha tönkre ment volna a tüzkarika vagy felül a szimering, de azt észre vetted volna használatnál, egyébbként patyolat tisztaság van a fészekben ha ezek is jók voltak,
mondom ugy hogy mostanában 4 külömböző fordon is cseréltem porlasztót (1.8 tdci,2.2 tranzit,2.2-s 3-s mondi ,2.0-s 4-s mondi) és sehol nem kellet a fészek tisztitása.
Petrányinál a gyári porlasztó 92 ezer forint.
De mindegy is, már kész és használd sokáig még azt az autót.