Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 07:08:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 [1241] 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19810990 alkalommal)
0 Felhasználó és 73 vendég van a témában
agocsrobert
Vendég
« Új hozzászólás #62000 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:35:19 »

Szia!
Kis akksi a fordulatszám mérő spirálhoz?Huh??Mindig van új magyarázat a nap alatt. falbav
A mondeonak az egész műszercsoportja egyetlen egység ami nem mechanikus.Csere az egész műszecsoportot a megoldás vagy kontakthiba keresés a csatlakozónál .Most mennyi kilométert mutat....?


200k km-t van az autoban ha erre gondolsz amugy sztem is vmi csatlakozasi hiba lehet akksija jonak tunik mert poc roff hidegben is szoval nem hiszem h az lenne.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62001 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:37:22 »

VZoli, Petike86:

Egyrészt ez itt nem a megfelelő fórum az ilyen vitákra, másrészt ilyen stílusú vitákra általában sincs hely a mondeo.hu-n.

Nem érdekel, hogy ki kezdte, vagy hogy ki ütött vissza. Fejezzétek be, különben mind a ketten mentek nyaralni egy hétre.

AndyAdmin

Vettem.
Naplózva
agocsrobert
Vendég
« Új hozzászólás #62002 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:40:44 »

Ford Formula 5w30. Se jobb, se drágább, se más nem kell bele.

A műszercsoport teljesen elektronikus, nincs hozzá bowden vagy hasonló, és nincs benne akksi sem.

Az ilyen meghülyülést okozhatja első körben kontakt hiba hátul, a műszercsoport csatlakozójánál. Ki kell szedni, megnézni-megigazítani.

Lehet még akku ill. generátor töltési probléma is, szeret hülyülni a műszer, ha nincs meg a névleges akkufesz. Mondjuk az akku gondot indítózásnál is észrevennéd, amikor leesik a feszültség a nagy áramfelvétel miatt.

AndyA


ertem ertem.De igazabol 7,5 eves autonal nem gyanakodnek generatorra max akksira de az tokeletesnek tunik indul poc roff es valszeg a V is jo mert nem pislakol a lampa.(anno suzukimnal tapasztaltam iet) szoval akkor az orat kene kiszedni megnezni.tudnatok segiteni ebben nehez melo vagy neki tudok allni itthon egy csavar huzoval es megcsinalni? Smiley
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62003 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:44:58 »


ertem ertem.De igazabol 7,5 eves autonal nem gyanakodnek generatorra max akksira de az tokeletesnek tunik indul poc roff es valszeg a V is jo mert nem pislakol a lampa.(anno suzukimnal tapasztaltam iet) szoval akkor az orat kene kiszedni megnezni.tudnatok segiteni ebben nehez melo vagy neki tudok allni itthon egy csavar huzoval es megcsinalni? Smiley

azért egy csavarhúzónál több kell. kettő. az egyik torx, a másik csillag. meg esetleg egy lapos, a kormányburkolat tetejét lepattintani.

a wikiben nézz körül, de alapvetően elindulsz a kormány alatti burkolattól és addig bontod a burkolatokat, amíg végül eljutsz a kilóméteróra 2db csavarjáig. Ezek az óra üvege előtti fekete burkolat alatt vannak, utána óvatosan ki lehet buktatni az órát.
A generátor 2 év után is lehet rossz, mielőtt bontani kezded, mérj töltést is.

olaj pont jó bele a fordos 5w30
Naplózva
agocsrobert
Vendég
« Új hozzászólás #62004 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:46:33 »

azért egy csavarhúzónál több kell. kettő. az egyik torx, a másik csillag. meg esetleg egy lapos, a kormányburkolat tetejét lepattintani.

a wikiben nézz körül, de alapvetően elindulsz a kormány alatti burkolattól és addig bontod a burkolatokat, amíg végül eljutsz a kilóméteróra 2db csavarjáig. Ezek az óra üvege előtti fekete burkolat alatt vannak, utána óvatosan ki lehet buktatni az órát.
A generátor 2 év után is lehet rossz, mielőtt bontani kezded, mérj töltést is.

olaj pont jó bele a fordos 5w30


Rendben koszonom szepen az infokat ,segitsegeket!! Smiley
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #62005 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:55:42 »

Vettem.

Akkor azért mégsem csak én repülök  nyes nyes

Amúgy nyilván nekem nem lesz nehéz "visszavenni"...de ezek után is "megvédem" magam...itt is, és az életben is bámely területen!

Köszi, és szép napot mindenkinek!! worship
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62006 Dátum: 2015.03.07 szombat, 10:58:23 »

Akkor azért mégsem csak én repülök  nyes nyes

Amúgy nyilván nekem nem lesz nehéz "visszavenni"...de ezek után is "megvédem" magam...itt is, és az életben is bámely területen!

Köszi, és szép napot mindenkinek!! worship
no comment.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #62007 Dátum: 2015.03.07 szombat, 11:28:26 »


ertem ertem.De igazabol 7,5 eves autonal nem gyanakodnek generatorra max akksira de az tokeletesnek tunik indul poc roff es valszeg a V is jo mert nem pislakol a lampa.(anno suzukimnal tapasztaltam iet) szoval akkor az orat kene kiszedni megnezni.tudnatok segiteni ebben nehez melo vagy neki tudok allni itthon egy csavar huzoval es megcsinalni? Smiley

Generátor bronzkefe kopás szokott ilyen feszültségugrálást okozni. Házilag is cserélhető, ha a csúszógyűrű és a csapágyak nincsenek oda. Amúgy meg lásd főoldali első hirdetés. Ugyanott kapsz pót-bronzkefét is a generátorba.

Találsz cikket a FAQ-ban a műszeregység kiszedéséről is, nem nagy ügy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #62008 Dátum: 2015.03.07 szombat, 11:29:18 »

Akkor azért mégsem csak én repülök  nyes nyes

Amúgy nyilván nekem nem lesz nehéz "visszavenni"...de ezek után is "megvédem" magam...itt is, és az életben is bámely területen!

Köszi, és szép napot mindenkinek!! worship

Az nem baj. Az a baj, ha olyan stílusban. Mert akkor meg tőled is megvédjük az illetékesek a fórumot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62009 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:56:46 »

megfelelő erő kifejtésével bármi elmozdítható, bár esetünkben ez az anyag roncsolásával járhat.
Annyira nem akarom előrébb hozni Smiley
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #62010 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 00:19:30 »

Annyira nem akarom előrébb hozni Smiley

Smiley Amúgy szerintem kifejezetten jó helyre került és megfelelő széles. Talán VW-ben volt az, hogy semmi értelme nem volt, mert ha előretoltam a váltót nem értem el, tehát mindig hátratolva volt. Akkor meg minek mozgatható? Smiley
Naplózva
vekony68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61


E-mail
« Új hozzászólás #62011 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 13:00:12 »

sziasztok
kiolvasta egy cimbora a hibakódot
P0251 befecskendező szivattyu üzemanyag adagolás vezérlés
C1302 bal első szigetelt csatlakozó áramkör hiba
C1100 szivattúkapcsoló áramkör hiba.
Ez az ismerős opeles, ezért gondolom, hogy itt tudtok valamit tanácsolni
köszi Csabi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #62012 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:50:11 »

Elinduláskor nem teljesen alátekert kerékállásnál ütést érzek a kormányon. Féltengely bibi kezdődik?
akár.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62013 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:30:24 »

Üdv!

Valaki tud nekem segíteni st220 ba szeretnék venni olajat de pontosan nem tudom melyik illik hozzá a legjobban, esetleg van vmi kereső ami segít ebben!

Kizárólag Motul, vagy Liqui Moly érdekelne.....
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #62014 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:36:29 »

Üdv!

Valaki tud nekem segíteni st220 ba szeretnék venni olajat de pontosan nem tudom melyik illik hozzá a legjobban, esetleg van vmi kereső ami segít ebben!

Kizárólag Motul, vagy Liqui Moly érdekelne.....
Itt a többség a sima Ford Formula F 5W-30 olajat szokta használni. Minden követelménynek megfelel, régebben Bp, mostanában Castrol a gyártója, és árban is jó. Ezzel gond még nem volt.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62015 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:39:09 »

Ahogy utána néztem a technikai leírásoknak, kb a gyári olaj pisi a Motul minőséghez képest, a Castrol meg már nem nyugtat meg régen jó volt........  wave
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62016 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:40:45 »

Gondoltam beírok hátha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, gyorsasági motorba Motult használok és megéri, viszont autónál nem tudom melyik tipus lenne a jó......
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #62017 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:43:21 »

Gondoltam beírok hátha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, gyorsasági motorba Motult használok és megéri, viszont autónál nem tudom melyik tipus lenne a jó......
http://gepex.hu/szemelygepkocsi/1012-motul-specific-ford-913c-5w30-5l.html
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #62018 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 21:56:52 »

Üdv!

Valaki tud nekem segíteni st220 ba szeretnék venni olajat de pontosan nem tudom melyik illik hozzá a legjobban, esetleg van vmi kereső ami segít ebben!

Kizárólag Motul, vagy Liqui Moly érdekelne.....


Liqui Molly-ból ez kell: http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20Leichtlauf%20Special%20F%205w-30%20(Ford)/4837/
Motult meg linkelte Ervin.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62019 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:17:06 »

Gondoltam beírok hátha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, gyorsasági motorba Motult használok és megéri, viszont autónál nem tudom melyik tipus lenne a jó......

a motoromba én is motult használok, de a kocsi ford olajat kap.
A liquiMolly-ról csak jókat hallottam eddig, állítólag van valami grafitos olajuk, ami drága ugyan, de kíméletes a motorral.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62020 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:28:31 »


Köszönet a Linkekért!
5w30 szerintem egy kicsit híg úgyhogy 5w40 et fogok venni, elvégre már nem új gép..... félek hogy enné......
kb 2-3 hét és darabjaira szedjük szét a blokkot csinálok majd hozzá képeket is meg talán videot, majd közzé teszem........
Teljes motor generál szimering , kettős tömegű, kuplung , kinyomo stb......
Már alig várom hogy elkezdjük.......
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.08 vasárnap, 22:31:02 írta SpeedR1Hun » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62021 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:32:55 »

Köszönet a Linkekért!
5w30 szerintem egy kicsit híg úgyhogy 5w40 et fogok venni, elvégre már nem új gép..... félek hogy enné......
kb 2-3 hét és darabjaira szedjük szét a blokkot csinálok majd hozzá képeket is meg talán videot, majd közzé teszem........
Teljes motor generál szimering , kettős tömegű, kuplung , kinyomo stb......
Már alig várom hogy elkezdjük.......

?? miért? széjjelküldte az előző gazda? vagy tuning lesz? esetleg 500e+ km van benne?
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62022 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:37:03 »

?? miért? széjjelküldte az előző gazda? vagy tuning lesz? esetleg 500e+ km van benne?

Egyrészt azért mert, mindent szétszedek, másrészt látni akarom, bár olajbeöntőn megnéztem a vezműtengelyt és nagyon jó állapotú volt......
Harmadrészt van 1 pici olajfolyás szimeringnél, és emiatt újraszimeringezzük...
A kuplung meg csúszik.......
Elvileg a kettős tömegű jó, de fosok azt visszatenni nehogy 30 E km mulva meg cserés legyen.......
Igazából elmenne még de szétt akarom szedni Cheesy  Wink
Am motorikusan tökéletes....
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62023 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:45:59 »

Egyrészt azért mert, mindent szétszedek, másrészt látni akarom, bár olajbeöntőn megnéztem a vezműtengelyt és nagyon jó állapotú volt......
Harmadrészt van 1 pici olajfolyás szimeringnél, és emiatt újraszimeringezzük...
A kuplung meg csúszik.......
Elvileg a kettős tömegű jó, de fosok azt visszatenni nehogy 30 E km mulva meg cserés legyen.......
Igazából elmenne még de szétt akarom szedni Cheesy  Wink
Am motorikusan tökéletes....
ja ha szét akarod szedni, akkor ok Cheesy
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #62024 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 23:12:37 »

Sziasztok,

Nem tudtok véletlenül valami hifi-szervízt, ahol az MK3 Sony 6CD-s rádióját tudják javítani?
Valószínű valami mechanikus gondja van, mert a CD-t nem adja ki, nem is olvassa be, CD error hibát ír...

Köszönöm!
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #62025 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 13:01:11 »

Köszönet a Linkekért!
5w30 szerintem egy kicsit híg úgyhogy 5w40 et fogok venni, elvégre már nem új gép..... félek hogy enné......
kb 2-3 hét és darabjaira szedjük szét a blokkot csinálok majd hozzá képeket is meg talán videot, majd közzé teszem........
Teljes motor generál szimering , kettős tömegű, kuplung , kinyomo stb......
Már alig várom hogy elkezdjük.......
Én 5W-30-at tennék bele bármennyit is futott...minden olajfurat és illesztés ahhoz van méretezve...persze nem lesz baja az 5-40-től sem, de nem az való bele.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62026 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 13:37:28 »

Én 5W-30-at tennék bele bármennyit is futott...minden olajfurat és illesztés ahhoz van méretezve...persze nem lesz baja az 5-40-től sem, de nem az való bele.
Manual szerint jó bele. 0w50 is.
Naplózva
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62027 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 13:55:51 »

Smiley Amúgy szerintem kifejezetten jó helyre került és megfelelő széles. Talán VW-ben volt az, hogy semmi értelme nem volt, mert ha előretoltam a váltót nem értem el, tehát mindig hátratolva volt. Akkor meg minek mozgatható? Smiley
Mert hosszútávon nem tudom pihentetni rajta az alkarom, csak a könyökömet.
Szerintem az ülés is pont azért állítható, h be lehessen állítani a megfelelő pozíciót. wow1
Gondold el, amikor az asszony vezet előrehúzott üléssel...  nyes
Szerinted le tudja tenni a könyökét?...
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #62028 Dátum: 2015.03.11 szerda, 10:27:46 »

Én 5W-30-at tennék bele bármennyit is futott...minden olajfurat és illesztés ahhoz van méretezve...persze nem lesz baja az 5-40-től sem, de nem az való bele.
Tisztelt Fórumtárs!
Maximálisan egyetértek a véleményeddel. eljen Ez a motor az 5W30 olajhoz lett tervezve. Nincs értelme törni a kobakot, és más esetleg drágább olajra cserélni ami nem biztos, hogy jót tesz a motornak. Nagyon sokunknak bizonyított az 5W 30 olaj hosszú távon, minden probléma nélkül. Utoljára de nem utolsó sorban, az árfekvése is tökéletesen megfelelő. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #62029 Dátum: 2015.03.11 szerda, 11:18:33 »

Sziasztok,

Nem tudtok véletlenül valami hifi-szervízt, ahol az MK3 Sony 6CD-s rádióját tudják javítani?
Valószínű valami mechanikus gondja van, mert a CD-t nem adja ki, nem is olvassa be, CD error hibát ír...

Köszönöm!
Doby

Hali! Valószínű, hogy fogaskerék betegség... én is átjártam ezt. Talán próbáld meg Szekeres Janit, Törökszentmiklós. Keresd meg Zsoelt itt és megadja a számát. De hozzáteszem, ha ugyanaz a baja mint az enyémnek akkor csak csere oldja meg, de hátha nem az Wink

kiscsaszi
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62030 Dátum: 2015.03.11 szerda, 11:55:09 »

Tisztelt Fórumtárs!
Maximálisan egyetértek a véleményeddel. eljen Ez a motor az 5W30 olajhoz lett tervezve. Nincs értelme törni a kobakot, és más esetleg drágább olajra cserélni ami nem biztos, hogy jót tesz a motornak. Nagyon sokunknak bizonyított az 5W 30 olaj hosszú távon, minden probléma nélkül. Utoljára de nem utolsó sorban, az árfekvése is tökéletesen megfelelő. wave
Tisztelettel László! worship


Igen nagy Dilemma 5w30 v 5w40, azért hajlok az 5w40 hez mert attól félek, hogy enni fogja az olajat, mert az 5w30 bak a melegoldali viszkozitása majdnem a vizzel egyenlő..... 9,6 asszem ellenben a 5w40 13,4 ez már nyári nagy melegben is 1 kicsivel söröbb......, és figyelembe véve a kopást, talán ez a megfelelőbb 13 éves autónál.
Vagy nem!? Ezen elgondolkoztam..
A gyári Ford olajnak tudja valaki, hogy ki a beszállítója, úgy olvastam h castrol ez igaz?
A
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #62031 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:03:19 »


Igen nagy Dilemma 5w30 v 5w40, azért hajlok az 5w40 hez mert attól félek, hogy enni fogja az olajat, mert az 5w30 bak a melegoldali viszkozitása majdnem a vizzel egyenlő..... 9,6 asszem ellenben a 5w40 13,4 ez már nyári nagy melegben is 1 kicsivel söröbb......, és figyelembe véve a kopást, talán ez a megfelelőbb 13 éves autónál.
Vagy nem!? Ezen elgondolkoztam..
A gyári Ford olajnak tudja valaki, hogy ki a beszállítója, úgy olvastam h castrol ez igaz?
A
Az enyém 320ezernél sem fogyasztja az olajat...5w30at használtam mindig...ha ez kell bele, minek baszod össze másikkal?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62032 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:09:04 »

Az enyém 320ezernél sem fogyasztja az olajat...5w30at használtam mindig...ha ez kell bele, minek baszod össze másikkal?

Az a gond hogy te ezt mondod de lehet a következő forumozó pedig majd a másikat ajánlja hallok ilyet is és olyat is....
Am megnyugtat amit írtál, hogy nem zabálja......
Esetleg valaki használ 5w30 az st220 ba 200.000 Km felett, mert nekem ebbe kellene.....
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62033 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:13:41 »

www.olajinfo.hu 

itt olvastam.:
K: Milyen viszkozitású motorolajat érdemes választani?
V: Csak olyan viszkozitású olajat használhatunk, amit az autó gyártója megenged. Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít. Műszakilag jobb, de drágább megoldás ha a téli viszkozitás alacsonyabb (5W vagy 0W), ugyanis ezek télen jobb teljesítményt nyújtanak. Az üzemanyag-fogyasztásra jótékony hatással lehet a melegoldali viszkozitás csökkentése, azaz 40 helyett, 30, vagy ritka esetekben 20. Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog. Ha kifejezetten sportosan, azaz magas fordulatszámon vezetünk, akkor szétnézhetünk az 50-es vagy akár a 60-as tartományban is. Bizonyos gyártói jóváhagyásokat csak bizonyos viszkozitású olajok kaphatnak meg. Hiába keresünk például néhány éves Opelünkhöz GM-LL-A-025 jóváhagyással rendelkező 10W40-es olajat, nem fogunk találni, mert ennek a jóváhagyásnak a követelményeit egy 10W40-es olaj nem tudja teljesíteni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #62034 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:19:19 »

www.olajinfo.hu 

itt olvastam.:
K: Milyen viszkozitású motorolajat érdemes választani?
V: Csak olyan viszkozitású olajat használhatunk, amit az autó gyártója megenged. Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít. Műszakilag jobb, de drágább megoldás ha a téli viszkozitás alacsonyabb (5W vagy 0W), ugyanis ezek télen jobb teljesítményt nyújtanak. Az üzemanyag-fogyasztásra jótékony hatással lehet a melegoldali viszkozitás csökkentése, azaz 40 helyett, 30, vagy ritka esetekben 20. Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog. Ha kifejezetten sportosan, azaz magas fordulatszámon vezetünk, akkor szétnézhetünk az 50-es vagy akár a 60-as tartományban is. Bizonyos gyártói jóváhagyásokat csak bizonyos viszkozitású olajok kaphatnak meg. Hiába keresünk például néhány éves Opelünkhöz GM-LL-A-025 jóváhagyással rendelkező 10W40-es olajat, nem fogunk találni, mert ennek a jóváhagyásnak a követelményeit egy 10W40-es olaj nem tudja teljesíteni.

Lassan olvasd, hogy te is megértsd ( police hehe)

Szóval itt a fórumon, már többször kitárgyaltuk, és mindig ott lukadunk ki, hogy a gyári ajánlásnál kell maradni, ami 5w-30, ami egyébként egy jó viszkozítású olaj.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62035 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:24:29 »

Lassan olvasd, hogy te is megértsd ( police hehe)

Szóval itt a fórumon, már többször kitárgyaltuk, és mindig ott lukadunk ki, hogy a gyári ajánlásnál kell maradni, ami 5w-30, ami egyébként egy jó viszkozítású olaj.



Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít

Én így értelmezem.......
Idővel ajánlott akár sűrűbb olajat használni...
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #62036 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:30:03 »

Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít

Én így értelmezem.......
Idővel ajánlott akár sűrűbb olajat használni...

Szerintem tölts bele olyan olajat, amit a gyár előír.


"A Ford Motor Compani a Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W30 motorolaj használatát javasolja. A jármű motorját kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztették ki. Az optimális teljesítmény eléréséhez mindig ezt az olajat kell használni. Más SAE 5W30 viszkozitású a Ford WSS-M2C913-A specifikációt kielégítő motorolajakat is lehet használni."
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.11 szerda, 12:40:41 írta Lacika71 » Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62037 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:31:03 »

Kicsit beleásom magam a témába, olvasgatok aztán majd kiderül, egyébként azért nagy dilemma ez mert sokat az 5w40 et ajánlották, versenytársak autószerelő stb.............
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #62038 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:34:40 »

Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít

Én így értelmezem.......
Idővel ajánlott akár sűrűbb olajat használni...

Ha elkezdi enni az olajat, arra nem a sűrűbb olaj a megoldás...
Amit linkeltél cikket az típus specifikusan Ford Mondeo-hoz íródott? Nem.
5W-30 a gyári előírás, azt használj.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #62039 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:41:27 »

Ha elkezdi enni az olajat, arra nem a sűrűbb olaj a megoldás...
Amit linkeltél cikket az típus specifikusan Ford Mondeo-hoz íródott? Nem.
5W-30 a gyári előírás, azt használj.

Kitaláltam első olajcserém 5w30 lesz........ Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.11 szerda, 12:44:38 írta SpeedR1Hun » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #62040 Dátum: 2015.03.11 szerda, 12:49:07 »

Kitaláltam első olajcserém 5w30 lesz........ Undecided

Szerintem, ha tudsz szerezni, akkor önts bele MT16P típusú olajat (a harckocsikban használt, V401-es típusú  motorba való olaj, ami olyan sűrű, mint a méz. Annak idején az eladás előtt álló Ladákba öntöttek 50/50 arányban, amitől olyan lett a kompresszió, mint új korában, igaz pár száz kilométer múlva letérdelt a motor, de az már az új tulaj problémája volt). Azt biztos nem fogja enni. De most minden viccet félretéve, az itt fórumozók 98%-a az 5W30-at használja és ajánlja, akkor miért annak a 2 %-nak hiszel?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #62041 Dátum: 2015.03.11 szerda, 13:27:19 »


Igen nagy Dilemma 5w30 v 5w40, azért hajlok az 5w40 hez mert attól félek, hogy enni fogja az olajat, mert az 5w30 bak a melegoldali viszkozitása majdnem a vizzel egyenlő..... 9,6 asszem ellenben a 5w40 13,4 ez már nyári nagy melegben is 1 kicsivel söröbb......, és figyelembe véve a kopást, talán ez a megfelelőbb 13 éves autónál.
Vagy nem!? Ezen elgondolkoztam..
A gyári Ford olajnak tudja valaki, hogy ki a beszállítója, úgy olvastam h castrol ez igaz?
A
Náhány komment:
-A kopás nem év függő, hanem egyrészt futott km és nagyrészt használat módja függő.
-Én megbízok a seregnyi Ford petrolkémikus szaktudásában, akik bő 10 évig a legtöbb európai modellbe az 5w30-as olaj tudását tervezték be, viszkoziktás, teljesítményszint, és még egy seregnyi tulajdonság alapján.
-Úgy gondolom a viszkozitás is ki lett számolva ahogy kell, és egy komolyabb vitában te is elbizonytalanodnál ha a "vízzel egyenlő viszkozitás" kijelentésed kellene védeni.
-Hőmérsékleti szélsőségről Mo-n nem beszélhetünk, mert 5w30-as olaj dolgozik skandináviától észek afrikáig a legtöbb Fordban.  Az üzemmeleg, normál használat melletti motorok olajának hőmérséklete 90-100 Celsius fok környékén mozog, viszont a keményen meghajtott, nagy fajlagos teljesítményű motorok olajteknőjében a motorolaj hőmérséklete elérheti akár a 140-160 Celsius fokot, a dugattyúpaláston pedig ennek kétszeresét. Kétlem hogy sokat számítana innetől hogy hány fok van odakint.
-Igen, Castrol. Szokott változni pár évente.
üdv, FD.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #62042 Dátum: 2015.03.11 szerda, 13:33:41 »

Náhány komment:
-A kopás nem év függő, hanem egyrészt futott km és nagyrészt használat módja függő.
-Én megbízok a seregnyi Ford petrolkémikus szaktudásában, akik bő 10 évig a legtöbb európai modellbe az 5w30-as olaj tudását tervezték be, viszkoziktás, teljesítményszint, és még egy seregnyi tulajdonság alapján.
-Úgy gondolom a viszkozitás is ki lett számolva ahogy kell, és egy komolyabb vitában te is elbizonytalanodnál ha a "vízzel egyenlő viszkozitás" kijelentésed kellene védeni.
-Hőmérsékleti szélsőségről Mo-n nem beszélhetünk, mert 5w30-as olaj dolgozik skandináviától észek afrikáig a legtöbb Fordban.  Az üzemmeleg, normál használat melletti motorok olajának hőmérséklete 90-100 Celsius fok környékén mozog, viszont a keményen meghajtott, nagy fajlagos teljesítményű motorok olajteknőjében a motorolaj hőmérséklete elérheti akár a 140-160 Celsius fokot, a dugattyúpaláston pedig ennek kétszeresét. Kétlem hogy sokat számítana innetől hogy hány fok van odakint.
-Igen, Castrol. Szokott változni pár évente.
üdv, FD.


 eljen eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #62043 Dátum: 2015.03.11 szerda, 13:58:35 »

Náhány komment:
-A kopás nem év függő, hanem egyrészt futott km és nagyrészt használat módja függő.
-Én megbízok a seregnyi Ford petrolkémikus szaktudásában, akik bő 10 évig a legtöbb európai modellbe az 5w30-as olaj tudását tervezték be, viszkoziktás, teljesítményszint, és még egy seregnyi tulajdonság alapján.
-Úgy gondolom a viszkozitás is ki lett számolva ahogy kell, és egy komolyabb vitában te is elbizonytalanodnál ha a "vízzel egyenlő viszkozitás" kijelentésed kellene védeni.
-Hőmérsékleti szélsőségről Mo-n nem beszélhetünk, mert 5w30-as olaj dolgozik skandináviától észek afrikáig a legtöbb Fordban.  Az üzemmeleg, normál használat melletti motorok olajának hőmérséklete 90-100 Celsius fok környékén mozog, viszont a keményen meghajtott, nagy fajlagos teljesítményű motorok olajteknőjében a motorolaj hőmérséklete elérheti akár a 140-160 Celsius fokot, a dugattyúpaláston pedig ennek kétszeresét. Kétlem hogy sokat számítana innetől hogy hány fok van odakint.
-Igen, Castrol. Szokott változni pár évente.
üdv, FD.


Alapvetően nem gond, ha valaki 5w40-et tölt bele. Amúgy ha a pénz nem számítana, akkor télre valahol 0w30, tavasztól meg 5w40-et használnék. Persze igazad van, hogy a motor kopása negyban függ a használattól, de nem látok problémát az 5w40 használatában. Annó Mk3-as 1.8-ban én is az 5w30 után inkább 5w40-et használtam, mert nyári nagy melegben a városban araszolva bizony becsörgött, de 5w40-et használva semmi ilyen gondja nem volt.
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #62044 Dátum: 2015.03.11 szerda, 15:00:13 »

Milyen márkájú lengéscsillapítót javasoltok? ami mondjuk még árban is elfogadható??
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #62045 Dátum: 2015.03.11 szerda, 15:44:19 »

Kellene nekem a turbócsövek bilincseinek mérete.
Sajnos a FAQban nem jeleníti meg a képet.
Vki be tudná linkelni?
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #62046 Dátum: 2015.03.11 szerda, 15:45:19 »

Milyen márkájú lengéscsillapítót javasoltok? ami mondjuk még árban is elfogadható??


Nekem Bilstein B4ek kerültek be par honapja. Egyelore semmi panasz rajuk, sokkal stabilabb lett az autó.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62047 Dátum: 2015.03.11 szerda, 16:33:21 »

Ezen belül a következő logika szerint érdemes mozognunk. A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít

Én így értelmezem.......
Idővel ajánlott akár sűrűbb olajat használni...
Lehet, de nem a v6ba. Az ha 10w40et kap, többet fog fogyasztani, hangosabb, és pocsékabb alapjáratú lesz. Vagy maradj az 5w30 nál, vagy 0w40 rosszabbat ne tegyél bele.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #62048 Dátum: 2015.03.11 szerda, 16:51:16 »

Kellene nekem a turbócsövek bilincseinek mérete.
Sajnos a FAQban nem jeleníti meg a képet.
Vki be tudná linkelni?


Csak az MMT6-hoz jó (Forge) csövekenek a bilincs mérete van....

Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #62049 Dátum: 2015.03.11 szerda, 16:59:29 »



Csak az MMT6-hoz jó (Forge) csövekenek a bilincs mérete van....



 worship

ehhez kell! Egyik haverom TDCIjén kellene cserélni őket!  eljen
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Oldalak: 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 [1241] 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.