Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:16:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 462 463 464 465 466 467 468 [469] 470 471 472 473 474 475 476 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7271618 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23400 Dátum: 2015.10.21 szerda, 19:38:06 »


Szuperfolyadék,jedi erő,mágneses go után reálisabb.A vigyor arc meg direkt volt a combi után...van még kérdés?
Wink
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23401 Dátum: 2015.10.21 szerda, 20:16:20 »

Ha belefér, akkor vegyél 4 UG9-et, és ezeket a gumikat meg add el még most, mielőtt jönne a tél. Én a 4 azonos gumira esküszöm, a 2+2 helyett.

Ugyanígy gondolom.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23402 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 00:19:47 »

Én CC-t tervezek venni, kihasználva fő előnyét a 4 évszakosságát... kizárólag téliként használnám vigyor3 Szerintem ilyen telek mellett ez a legjobb választás  fejvakaras

Veszel egy se-ilyen-se-olyan gumit, hogy a minden körülmények között rossz gumit abban a szezonban használd, ahol amúgyis kritikusabb a jó gumi megléte.

Hááát... Undecided

A logika benne a következő:

Magyarország lassan mediterrán éghajlatnak örvend. Télen jóformán nincs komolyabb mennyiségű hó, ráadásul olyan hőmérséklet is előfordul, ami mindennek jót tesz csak egy téli guminak nem. Ha nincs hó és meleg van, minek a téli gumi? Ha meg annyira nincs meleg, hogy nyári gumival lehessen járni, akkor adja magát a négyévszakos, aminek pont ez a semmilyen időjárás a kedvező.

Nyilván egy gumi ami bírja a telet, nem fogja olyan jól bírni a nyarat, ezért tervezem kizárólag télen használni.

Hol ebben a biznisz? Számításaim szerint ideális gumim lesz az enyhe téli időjáráshoz, amivel azért előmerészkedhetek akkor is ha van némi hó, de azért nem fog nyikorogni a körforgalomban, ha véletlenül 10-15 fokra melegszik az idő. Amire mostanában télen is sűrűn akad példa.
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23403 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 00:24:21 »

A logika benne a következő:

Magyarország lassan mediterrán éghajlatnak örvend. Télen jóformán nincs komolyabb mennyiségű hó, ráadásul olyan hőmérséklet is előfordul, ami mindennek jót tesz csak egy téli guminak nem. Ha nincs hó és meleg van, minek a téli gumi? Ha meg annyira nincs meleg, hogy nyári gumival lehessen járni, akkor adja magát a négyévszakos, aminek pont ez a semmilyen időjárás a kedvező.

Nyilván egy gumi ami bírja a telet, nem fogja olyan jól bírni a nyarat, ezért tervezem kizárólag télen használni.

Hol ebben a biznisz? Számításaim szerint ideális gumim lesz az enyhe téli időjáráshoz, amivel azért előmerészkedhetek akkor is ha van némi hó, de azért nem fog nyikorogni a körforgalomban, ha véletlenül 10-15 fokra melegszik az idő. Amire mostanában télen is sűrűn akad példa.

A téli gumi +7 fok alatt jobb mint a nyári és megfelelően működik. A téli hónapokban ritkán van ilyen meleg, azt a keveset meg jól viseli majd a téli gumi. Amúgy is 4-5 évente cserélni kell és neked is jobb érzés, ha úgy veszik le, hogy elkopott és nem úgy, hogy még van 8mm profil Cheesy

Amúgy én csak támogatom, hogy vegyél egy CC-t, mert kellene az infó. Én tavaly vettem új télit a csirkére, szóval még 2-3 évig használnám, de várom majd a beszámolókat tőled.
Naplózva
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23404 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 10:51:33 »

A téli gumi +7 fok alatt jobb mint a nyári és megfelelően működik. A téli hónapokban ritkán van ilyen meleg, azt a keveset meg jól viseli majd a téli gumi. Amúgy is 4-5 évente cserélni kell és neked is jobb érzés, ha úgy veszik le, hogy elkopott és nem úgy, hogy még van 8mm profil Cheesy

Amúgy én csak támogatom, hogy vegyél egy CC-t, mert kellene az infó. Én tavaly vettem új télit a csirkére, szóval még 2-3 évig használnám, de várom majd a beszámolókat tőled.

Nyilván télen a téli ideális, nyáron meg a nyári. Viszont mostanában se hó nincs, se nagy hideg. Pont ezért van nem kis létjogosultsága a CC-nek. És az ilyen tél mellett szerintem lassabban fog kopni, mint egy sima téli. Mondjuk ezt a szezont még simán kibírja a mostani szettem, max. akkor veszek télit ha majd nagyon lemennek az árak.
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #23405 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 11:20:16 »

A téli gumi +7 fok alatt jobb mint a nyári és megfelelően működik. A téli hónapokban ritkán van ilyen meleg, azt a keveset meg jól viseli majd a téli gumi. Amúgy is 4-5 évente cserélni kell és neked is jobb érzés, ha úgy veszik le, hogy elkopott és nem úgy, hogy még van 8mm profil Cheesy

Amúgy én csak támogatom, hogy vegyél egy CC-t, mert kellene az infó. Én tavaly vettem új télit a csirkére, szóval még 2-3 évig használnám, de várom majd a beszámolókat tőled.

A +7 nem napi középhőmérsékletre vonatkozik? Tehát amikor már reggel/este 0 alá megy.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23406 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 12:42:21 »

Nyilván télen a téli ideális, nyáron meg a nyári. Viszont mostanában se hó nincs, se nagy hideg. Pont ezért van nem kis létjogosultsága a CC-nek. És az ilyen tél mellett szerintem lassabban fog kopni, mint egy sima téli. Mondjuk ezt a szezont még simán kibírja a mostani szettem, max. akkor veszek télit ha majd nagyon lemennek az árak.

nagyon nem fognak lemenni az árak, csak szezon végén, mert akkor már semmiből nem lesz egy garnitúra. A nagyon hideg relatív. A téli gumi +7 fok alatt jó, a nyári meg felette. A 4 évszakosnak az lenne az értelme, hogy a hidegben és a melegben is egyformán jó tapadást biztosít, valamint a havon is nyújtja a téli gumi dolgait. Nem az átmeneti időre szóló gumi ez. A téli gumi +7-fok alatt jó, márpedig ma reggel amikor jöttem be, akkor 9-re melegedett fel +7 fokra az idő. Szóval a téli ideálisabb lett volna. A CC-nek az lenne a létjogosultsága, hogy ne kelljen cserélgetni a gumit, hanem ugyan azt lehessen használni, így a gumi élettartama és a megtehető km-ek közelítenek. Vagyis 5 évesen nem egy 50%-os profilmélységű gumit dobsz ki, hanem egy elhasznált gumit és nem kell 2 garnitúra felnit fenntartani, tárolni.

Szóval van hideg, mégpedig olyan hideg, amikor a téli a jó választás.

A +7 nem napi középhőmérsékletre vonatkozik? Tehát amikor már reggel/este 0 alá megy.

A gumi működési környezeti hőmérsékletre gondolnak, nem átlagra. Vagyis ha te reggel és este közlekedsz, mondjuk +5-ben, napközben meg van +14, akkor a téli jobb neked, mert a használati körülménye már a +7fok alatti tartományba esik. Ekkor lenne jó a jó 4 évszakos, ha közlekednél +14-ben is. Azonban ebben az átmeneti időszakban ez 1-3 hét, ami nudli, szóval nem érdemes vele számolni.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23407 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 22:56:40 »

nagyon nem fognak lemenni az árak, csak szezon végén, mert akkor már semmiből nem lesz egy garnitúra. A nagyon hideg relatív. A téli gumi +7 fok alatt jó, a nyári meg felette. A 4 évszakosnak az lenne az értelme, hogy a hidegben és a melegben is egyformán jó tapadást biztosít, valamint a havon is nyújtja a téli gumi dolgait. Nem az átmeneti időre szóló gumi ez. A téli gumi +7-fok alatt jó, márpedig ma reggel amikor jöttem be, akkor 9-re melegedett fel +7 fokra az idő. Szóval a téli ideálisabb lett volna. A CC-nek az lenne a létjogosultsága, hogy ne kelljen cserélgetni a gumit, hanem ugyan azt lehessen használni, így a gumi élettartama és a megtehető km-ek közelítenek. Vagyis 5 évesen nem egy 50%-os profilmélységű gumit dobsz ki, hanem egy elhasznált gumit és nem kell 2 garnitúra felnit fenntartani, tárolni.

Szóval van hideg, mégpedig olyan hideg, amikor a téli a jó választás.

A gumi működési környezeti hőmérsékletre gondolnak, nem átlagra. Vagyis ha te reggel és este közlekedsz, mondjuk +5-ben, napközben meg van +14, akkor a téli jobb neked, mert a használati körülménye már a +7fok alatti tartományba esik. Ekkor lenne jó a jó 4 évszakos, ha közlekednél +14-ben is. Azonban ebben az átmeneti időszakban ez 1-3 hét, ami nudli, szóval nem érdemes vele számolni.
A 7 fok egy ökölszabály. Még -10 fokban is jobb lesz szárazon egy nyári, mint egy téli.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23408 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 23:04:03 »

A 7 fok egy ökölszabály. Még -10 fokban is jobb lesz szárazon egy nyári, mint egy téli.

ez sajna nem igaz. Bár tény, hogy egy 0km-es nyári jobb lesz mint egy 10 éves téli, de egy 0km nyári szarabb -10 fokban mint egy 0km téli, mivel a nyári ilyenkor sokkal ridegebb és elveszti azt a tapadást
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23409 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 23:37:52 »

ez sajna nem igaz. Bár tény, hogy egy 0km-es nyári jobb lesz mint egy 10 éves téli, de egy 0km nyári szarabb -10 fokban mint egy 0km téli, mivel a nyári ilyenkor sokkal ridegebb és elveszti azt a tapadást
Hát, tesztek nem ezt igazolják.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23410 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 23:41:03 »

Hát, tesztek nem ezt igazolják.

nem tudom milyen tesztet láttál ami nem ezt igazolja, én csak olyat láttam ami ezt igazolta valamint a személyes tapasztalatom is ez.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23411 Dátum: 2015.10.23 péntek, 07:47:11 »

nem tudom milyen tesztet láttál ami nem ezt igazolja, én csak olyat láttam ami ezt igazolta valamint a személyes tapasztalatom is ez.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
Válasz
Dry testing also presented no surprises, with the summer tyre convincingly besting every winter tyre on test, stopping 4.6 metres shorter than the best winter tyre in dry braking, with a similar advantage in dry handling. The compromises a winter tyre has to make for snow performance means with todays technology, a winter tyre will never outperform a summer tyre during dry braking.

http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/89350/goodyear-efficientgrip-performance-for-winter
Válasz
Only in the dry did the summer tyre have the edge, plus it’s more efficient.

Szerintem van több is...
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23412 Dátum: 2015.10.23 péntek, 08:00:35 »

A 7 fok egy ökölszabály. Még -10 fokban is jobb lesz szárazon egy nyári, mint egy téli.
Hogy lehetne jobb?   
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23413 Dátum: 2015.10.23 péntek, 08:14:30 »

Hogy lehetne jobb?   
Úgy, hogy a rendes téligumit vízre és hóra optimalizálják. Ez mindig kompromisszum, egyszerűen sem a keverék, sem a minta nem alkalmas arra, hogy jobb legyen a nyárinál szárazon.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #23414 Dátum: 2015.10.23 péntek, 08:29:57 »

Hát, tesztek nem ezt igazolják.

Más "öreg gumi" tesztet nem ismerek:

http://www.oeamtc.at/portal/sommerreifen-wie-gut-sind-alte-gummis+2500+1359800

Eredmények jobbra fent, a PDF-ben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #23415 Dátum: 2015.10.23 péntek, 09:09:29 »

Úgy, hogy a rendes téligumit vízre és hóra optimalizálják. Ez mindig kompromisszum, egyszerűen sem a keverék, sem a minta nem alkalmas arra, hogy jobb legyen a nyárinál szárazon.
ez butaság
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23416 Dátum: 2015.10.23 péntek, 09:10:54 »

nem tudom milyen tesztet láttál ami nem ezt igazolja, én csak olyat láttam ami ezt igazolta valamint a személyes tapasztalatom is ez.

A kérdésről éppen a napokban írtam részletesebben:

http://abroncs.blog.hu/2015/10/18/hany_fok_az_a_7_fok
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23417 Dátum: 2015.10.23 péntek, 09:15:36 »

Megvolt az Autónavigátor-féle téli teszt.

Szerencsénk volt, mert a talaj hőmérséklete végig konstans +2 fok volt, pedig este 10-től reggel 6-ig zajlottak a mérések.

Az eredményekről annyit, hogy a téli hőmérsékleten a CC kifejezetten jó volt szárazon és nedvesen, de a csúszós utat modellező locsolt műanyagon gyakorlatilag mozgásképtelenné vált - ellentétben az igazi téli gumikkal.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23418 Dátum: 2015.10.23 péntek, 09:26:52 »

Nyilván télen a téli ideális, nyáron meg a nyári. Viszont mostanában se hó nincs, se nagy hideg. Pont ezért van nem kis létjogosultsága a CC-nek. És az ilyen tél mellett szerintem lassabban fog kopni, mint egy sima téli.

Ha te magad is elismered, hogy "télen a téli az ideális," akkor nem értem, miért akarnál egy a legjobb télieknél is drágább, de mindenképpen kompromisszumosabb gumit venni télre?

Az a gondolkodás, hogy mostanában "se hó nincs, se nagy hideg," az egyrészt statisztikailag sem feltétlenül igaz, másrészt az okos ember a legrosszabb eshetőségre készül fel. Én is mondhatnám, hogy mostanában soha nem baleseteztem, ezért nem kötöm be a biztonsági övet - de ez ugye nyilván butaság lenne.

A CC-nek és társainak van létjogosultsága, mert valóban költségektől és kellemetlenségektől kíméli meg a tulajt, de mi is mindig felhívjuk a vevők figyelmét, hogy csak akkor válasszák, ha a kompromisszumokkal is tisztában vannak - a nyári kanyarvadászat felejtős, és ha télen egyszer tényleg leesik a nagy hó, akkor bizony ajánlatos tömegközlekedéssel útnak indulni.

Én is elgondolkoztam azon, hogy a feleségem kisautójára, ami gyakorlatilag csak Budapesten mozog, egy ilyen újgenerációs egész éves gumi kerüljön, de nálunk még marad a téli/nyári felállás.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #23419 Dátum: 2015.10.23 péntek, 09:33:43 »

Megvolt az Autónavigátor-féle téli teszt.

Szerencsénk volt, mert a talaj hőmérséklete végig konstans +2 fok volt, pedig este 10-től reggel 6-ig zajlottak a mérések.

Az eredményekről annyit, hogy a téli hőmérsékleten a CC kifejezetten jó volt szárazon és nedvesen, de a csúszós utat modellező locsolt műanyagon gyakorlatilag mozgásképtelenné vált - ellentétben az igazi téli gumikkal.


eljen a tesztnek.

Ergo amikor arról beszélsz,hogy kompromisszumokkal kell együttélni,az azt jelenti,hogy gyakorlatilag arra sem jó,amire promózzák. Tongue
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23420 Dátum: 2015.10.23 péntek, 13:40:02 »

Úgy, hogy a rendes téligumit vízre és hóra optimalizálják. Ez mindig kompromisszum, egyszerűen sem a keverék, sem a minta nem alkalmas arra, hogy jobb legyen a nyárinál szárazon.
Ezt nemtom miből gondolod.  Teljesen más a 2 gumi. Próbáld ki aztán rajossz.  De reggel is mikor -10 van! 
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23421 Dátum: 2015.10.23 péntek, 16:38:01 »

Ha te magad is elismered, hogy "télen a téli az ideális," akkor nem értem, miért akarnál egy a legjobb télieknél is drágább, de mindenképpen kompromisszumosabb gumit venni télre?
...

Ne felejtsük el, hogy a képzeletbeli mérleg két oldalán, nem egy kompromisszumos megoldás és egy kompromisszum nélküli megoldás van. A cc is és a téli gumi is erőteljesen kompromisszumos megoldás.

Innentől pedig az ember három dolog közül választhat:

a, Felpattint egy szett téli gumit. Ha hideg a tél és van hó akkor, minden ok, örülhet. Viszont ha enyhe a tél akkor mehet száraz aszfalton, ami akármilyen hideg is van, az okosok szerint nem ideális a télinek. Ráadásul, ha még van egy jó kis 10 fok napközben vagy akár még több, akkor végképp nem ideálisak a körülmények a télinek.

b, Fent hagyja a nyárit. Ezt a változatot hagyjuk inkább smile

c, Vesz egy szett cc-t. Ha hideg havas tél van, akkor kicsivel körültekintőbben kell majd menni az biztos. Viszont ha az újabban szokásos tél van, ami abból áll, hogy napközben vastagon 0 °C felett van a hőmérséklet éjjel pedig kb. elvétve megy -10 alá, hó meg max. képeslapokon fordul elő, akkor simán jó a cc.

Értem én, hogy a teszten a csúszós műanyagon ami kb. a masszív letaposott havat vagy a jeget szimulálja meg sem tud moccani, de azért azt ne felejtsük el, hogy manapság elég gyorsan elkotorják a havat az utakról. Persze-persze én is tudok ellenpéldát, de azért a magam részéről hozzátenném, hogy az elmúlt 3 évben 2x fordult elő hogy komolyabb havazás volt mikor autóba ültem, és akkor sem volt zavaró, mert elég gyorsan elkotorták.

Nyilván annak aki Borsodban, egy eldugott hegyi faluban él,  inkább ajánlatos beszerezni egy szett télit. Viszont annak, aki Pesten vagy bármelyik nagyobb városban él, szerintem tök felesleges beruháznia mostanában téli gumira, mert nem is kerül olyan helyzetbe, ahol a cc ne tudna helytállni.

Persze ez az én személyes véleményem. Gyakorlatban még nem teszteltem, mivel idén még a meglévő téli szettemet tervezem elhasználni. Viszont az biztos, hogy jövőre beszerzek egy szett cc-t és azt fogom használni váltásban a meglévő nyárimmal. Nyilván a nagy hőségben nem fogom használni, viszont szerintem a kb. Október végétől Áprilisig tartó enyhébb időben ideális választás lesz.

Ha mégsem, akkor majd meghirdetem Jófogáson hehe
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.23 péntek, 16:43:35 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23422 Dátum: 2015.10.23 péntek, 20:02:36 »

Úgy, hogy a rendes téligumit vízre és hóra optimalizálják. Ez mindig kompromisszum, egyszerűen sem a keverék, sem a minta nem alkalmas arra, hogy jobb legyen a nyárinál szárazon.

ez butaság szerintem is
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #23423 Dátum: 2015.10.23 péntek, 21:27:49 »

Megvolt az Autónavigátor-féle téli teszt.

Szerencsénk volt, mert a talaj hőmérséklete végig konstans +2 fok volt, pedig este 10-től reggel 6-ig zajlottak a mérések.

Az eredményekről annyit, hogy a téli hőmérsékleten a CC kifejezetten jó volt szárazon és nedvesen, de a csúszós utat modellező locsolt műanyagon gyakorlatilag mozgásképtelenné vált - ellentétben az igazi téli gumikkal.



A "CC kifejezetten jó volt"-at úgy kell érteni, hogy a vártakhoz képest volt jó vagy azt, hogy hozta az igazi téli gumik szintjét (netalántán még jobbat is)?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23424 Dátum: 2015.10.23 péntek, 22:38:25 »

A "CC kifejezetten jó volt"-at úgy kell érteni, hogy a vártakhoz képest volt jó vagy azt, hogy hozta az igazi téli gumik szintjét (netalántán még jobbat is)?

A téli gumik között is jó volt.

A pontos eredményeket 29-én csütörtökön 14 órakor hozzák nyilvánosságra.

 Wink
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #23425 Dátum: 2015.10.23 péntek, 22:48:32 »

A téli gumik között is jó volt.

A pontos eredményeket 29-én csütörtökön 14 órakor hozzák nyilvánosságra.

 Wink
Kíváncsi leszek a cikkre Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23426 Dátum: 2015.10.24 szombat, 00:22:45 »

Ne felejtsük el, hogy a képzeletbeli mérleg két oldalán, nem egy kompromisszumos megoldás és egy kompromisszum nélküli megoldás van. A cc is és a téli gumi is erőteljesen kompromisszumos megoldás.

Innentől pedig az ember három dolog közül választhat:

a, Felpattint egy szett téli gumit. Ha hideg a tél és van hó akkor, minden ok, örülhet. Viszont ha enyhe a tél akkor mehet száraz aszfalton, ami akármilyen hideg is van, az okosok szerint nem ideális a télinek. Ráadásul, ha még van egy jó kis 10 fok napközben vagy akár még több, akkor végképp nem ideálisak a körülmények a télinek.

b, Fent hagyja a nyárit. Ezt a változatot hagyjuk inkább smile

c, Vesz egy szett cc-t. Ha hideg havas tél van, akkor kicsivel körültekintőbben kell majd menni az biztos. Viszont ha az újabban szokásos tél van, ami abból áll, hogy napközben vastagon 0 °C felett van a hőmérséklet éjjel pedig kb. elvétve megy -10 alá, hó meg max. képeslapokon fordul elő, akkor simán jó a cc.

Értem én, hogy a teszten a csúszós műanyagon ami kb. a masszív letaposott havat vagy a jeget szimulálja meg sem tud moccani, de azért azt ne felejtsük el, hogy manapság elég gyorsan elkotorják a havat az utakról. Persze-persze én is tudok ellenpéldát, de azért a magam részéről hozzátenném, hogy az elmúlt 3 évben 2x fordult elő hogy komolyabb havazás volt mikor autóba ültem, és akkor sem volt zavaró, mert elég gyorsan elkotorták.

Nyilván annak aki Borsodban, egy eldugott hegyi faluban él,  inkább ajánlatos beszerezni egy szett télit. Viszont annak, aki Pesten vagy bármelyik nagyobb városban él, szerintem tök felesleges beruháznia mostanában téli gumira, mert nem is kerül olyan helyzetbe, ahol a cc ne tudna helytállni.

Persze ez az én személyes véleményem. Gyakorlatban még nem teszteltem, mivel idén még a meglévő téli szettemet tervezem elhasználni. Viszont az biztos, hogy jövőre beszerzek egy szett cc-t és azt fogom használni váltásban a meglévő nyárimmal. Nyilván a nagy hőségben nem fogom használni, viszont szerintem a kb. Október végétől Áprilisig tartó enyhébb időben ideális választás lesz.

Ha mégsem, akkor majd meghirdetem Jófogáson hehe
1 dolog sántít.  Télen mikor 10 fok körül van, az aszfalt a közelében sincs a 10 foknak. A nap csak világít,  nem süt.

Persze mindenki veszi ami tetszik, vagy amire pénze van.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23427 Dátum: 2015.10.24 szombat, 08:03:39 »

1 dolog sántít.  Télen mikor 10 fok körül van, az aszfalt a közelében sincs a 10 foknak. A nap csak világít,  nem süt.

Persze mindenki veszi ami tetszik, vagy amire pénze van.

Általában az aszfalthőmérséklet még magasabb is, mint a levegőé.
Amúgy nem tudom sokan honnan szedik azt, hogy a cc olyan marha drága, neten nézelődve, kb. a középmezőnyben van.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.24 szombat, 08:05:24 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23428 Dátum: 2015.10.24 szombat, 09:08:20 »

ez butaság szerintem is
Hittel nehéz vitázni, gugliztam kicsit. Biztos van több forrás is, arra viszont nem igazán találtam mérési eredményt, hogy a téli jobb lenne a nyárinál hidegben szárazon.

http://www.welt.de/motor/article11212372/Winterreifen-koennen-Bremswege-verlaengern.html

Válasz
Trotzdem sind Winterreifen auch bei kalten Temperaturen nicht immer besser als Sommerreifen. Das zeigt zum Beispiel ein kürzlich durchgeführter Winterreifen-Test des Fachmagazins "Auto Bild Allrad". Das Fazit: Auf trockener und nasser Fahrbahn sind Sommerreifen einem Winterreifen fast immer überlegen, auch bei Kälte. Selbst die im Test besten Winterreifen verschenkten beim Bremsen auf trockenem Asphalt aus Tempo 100 bereits mehr als vier Meter Bremsweg gegenüber einem Sommerreifen. Der schlechteste Winterreifen brauchte sogar über neun Meter mehr.

Itt 5 fokban tesztelnek, bár a gumik típusa nem derül ki: http://www.etyres.co.uk/winter-tyres/braking-distances/

Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23429 Dátum: 2015.10.24 szombat, 09:32:23 »

Hittel nehéz vitázni, gugliztam kicsit. Biztos van több forrás is, arra viszont nem igazán találtam mérési eredményt, hogy a téli jobb lenne a nyárinál hidegben szárazon.

http://www.welt.de/motor/article11212372/Winterreifen-koennen-Bremswege-verlaengern.html

Itt 5 fokban tesztelnek, bár a gumik típusa nem derül ki: http://www.etyres.co.uk/winter-tyres/braking-distances/


A baj az, hogy tesztekkel barmit be lehet bizonyitani, meg annak az ellenkezojet is.  Undecided

A forrast megmondani nem tudom, de par helyen emlekszem, hogy azt olvastam, hogy bizonyos homersekletig, 7 fok alatt, szaraz uton a nyari jobb, mint a teli. Ettol fuggetlenul en is a kulon teli-nyari szettre eskuszom. Es a teli papucsok egy hete mar fent is vannak a kocsin.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23430 Dátum: 2015.10.24 szombat, 10:28:25 »

A forrast megmondani nem tudom, de par helyen emlekszem, hogy azt olvastam, hogy bizonyos homersekletig, 7 fok alatt, szaraz uton a nyari jobb, mint a teli.

Ezt akár nálam is olvashattad:

http://abroncs.blog.hu/2015/10/18/hany_fok_az_a_7_fok

:-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23431 Dátum: 2015.10.24 szombat, 10:36:08 »

Általában az aszfalthőmérséklet még magasabb is, mint a levegőé.

Nyáron inkább, télen nem. A "talajmenti fagy" kifejezés ismerős? :-)

"A derült éjszakákon a talajfelszín hőkisugárzása miatt lehűl, és lehűti a közvetlen felette lévő légréteget. Ezért mindig a talaj felszínén a leghidegebb a levegő, általában 2-3 Co- kal, mint két méter magasságban."

http://www.permakultura.hu/iras_bela_terepplasztika.php


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23432 Dátum: 2015.10.24 szombat, 10:59:37 »

Amúgy nem tudom sokan honnan szedik azt, hogy a cc olyan marha drága, neten nézelődve, kb. a középmezőnyben van.

A Michelin tudatosan az összes többi márka fölé árazza a termékeit. A Michelin terméksorában a téli gumiknál mérettől függően 10-15 százalékkal magasabbak a Cross Climate árai.

Ezek természetesen csak a listaárak, a valós piaci helyzet sokat változtathat a végső "bolti" árakon.

Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a lehengerlő médiakampány hatására az emberek erősen érdeklődnek a CC iránt, de az utolsó pillanatban megremeg a kezük, és inkább mégis a hagyományos téli gumit választják. Ennek az is oka lehet, hogy a Misi valamiért éppen a nagy méretekben kezdte el forgalmazni a CC-t: kezdetben a 16-os méretosztálytól indítottak, most őszre már van pár 15-ös méret is.

Eközben a szintén újgenerációs Vredestein Quatrac 5 "egész évest" úgy viszik, mint a cukrot - tipikusan kisautókra, a családok városi szaladgálós második autójára. Egy ismerős épp tegnap rendelte meg a Skoda Feliciájára 165/70R13 méretben, de egyik aktív topiktársunk anyukájának Fiestájára is az került.

A CC árait tehát csökkentheti, hogy egyes kereskedők a kampány hatására jelentős mennyiségeket rendelhettek be raktárra, de mivel nem fogy, igyekeznek megszabadulni a készleteiktől, akár árcsökkentés útján is.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23433 Dátum: 2015.10.24 szombat, 12:15:19 »

A Michelin tudatosan az összes többi márka fölé árazza a termékeit. A Michelin terméksorában a téli gumiknál mérettől függően 10-15 százalékkal magasabbak a Cross Climate árai.

Ezek természetesen csak a listaárak, a valós piaci helyzet sokat változtathat a végső "bolti" árakon.


Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a lehengerlő médiakampány hatására az emberek erősen érdeklődnek a CC iránt, de az utolsó pillanatban megremeg a kezük, és inkább mégis a hagyományos téli gumit választják. Ennek az is oka lehet, hogy a Misi valamiért éppen a nagy méretekben kezdte el forgalmazni a CC-t: kezdetben a 16-os méretosztálytól indítottak, most őszre már van pár 15-ös méret is.


Tehát szerinted az emberek az utolsó pillanatban azért pártolnak el a CC-től, mert lehengerli őket a média kampány, és vásárláskor megvilágosodnak? Nem inkább az áll a háttérben, hogy meggyőzitek őket arról, hogy inkább mit vegyenek? Vagy leginkább az, hogy látják, hogy feleannyiért kaphatnak noname gumikat?

"Kezdetben csak nagy méretekben kezdték el forgalmazni, de azóta már van kisebb méretben is."- És ez miért is zavar egy vásárlót?

Eközben a szintén újgenerációs Vredestein Quatrac 5 "egész évest" úgy viszik, mint a cukrot - tipikusan kisautókra, a családok városi szaladgálós második autójára. Egy ismerős épp tegnap rendelte meg a Skoda Feliciájára 165/70R13 méretben, de egyik aktív topiktársunk anyukájának Fiestájára is az került.

Tehát akkor mégis csak van annak létjogosultsága, hogy aki nem borsodi hegyi zsákfaluban lakik, az nyugodtan elrohangálhat télen a négy évszakossal  Wink

A CC árait tehát csökkentheti, hogy egyes kereskedők a kampány hatására jelentős mennyiségeket rendelhettek be raktárra, de mivel nem fogy, igyekeznek megszabadulni a készleteiktől, akár árcsökkentés útján is.

Ez önmagában minden termékre igaz. Másfelől nézve, ha elakarok adni egy gombóc fagyit, a leggyorsabb módja ennek az, hogy kiírom, hogy fagyi 180 forint, eredeti ár 250 Smiley

Nyáron inkább, télen nem. A "talajmenti fagy" kifejezés ismerős? :-)

"A derült éjszakákon a talajfelszín hőkisugárzása miatt lehűl, és lehűti a közvetlen felette lévő légréteget. Ezért mindig a talaj felszínén a leghidegebb a levegő, általában 2-3 Co- kal, mint két méter magasságban."

http://www.permakultura.hu/iras_bela_terepplasztika.php


A gond csak az, hogy ez a jelenség éjszaka és reggel fordul elő leginkább. Mi a helyzet azokkal a szép téli napsütéses napokon, amikor a 10-12 fokok vannak? Főleg úgy, hogy a "mágikus" 7 fok nem azt jelenti, hogy az a legideálisabb a téli számára, hanem azt, hogy 7, alatt már ajánlatosabb. Tehát egy olyan guminak, amit téli használatra terveznek, és bírja a -20 vagy annál hidegebbet is, mennyire is optimális egy átlagos magyar tél? Ha valami +7 és mondjuk -30 fok közötti üzemre van optimalizálva, mennyire is tesz neki jót ha általában 0 és 12 fok között használják?

Na meg arról se feledkezzünk el, hogy fogyasztás szempontjából mennyire "optimális", hogy havas körülményekre mintázott gumival mászkál valaki a csontszáraz esetleg kicsit vizes aszfalton.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.24 szombat, 12:24:00 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23434 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 13:46:19 »

hát sok minden született itt téli gumira és bár rám írták, hogy a hittel nehéz vitatkozni, de úgy érzem, hogy nem én élek a hit világában.
- németül nem tudok, így hiába linkelsz be német tesztet nem fogom elolvasni
- a kémia és a tények macerás dolgok, de a tény, hogy a nyári gumit arra optimalizálták, hogy magas hőmérsékleten (amikor 30-35 fok van és az aszfalt 60 fok-os) is jól működjön és megfelelően tartós legyen. Ezért, amikor eljutunk télre, amikor az aszfaltot megvilágító nap, csak egy lámpa és nem melegít semmit, akkor rájövünk, hogy hiába mutat 7 fokot a hőmérő a flaszter csak 3 fokos. Na ekkor a nyári gumink kemény lesz mint a bakelit.
- aki télen csak enyhe időben autózik, amikor a hőmérséklet 10 fok felett van és az aszfalt is legalább 9, annak jó a nyári. Azonban a legtöbb esetben az autósok reggel és este közlekednek (télen rövidebb a nappal ugye ez is tény) és az aszfalt bizony hideg és a nyári szart sem ér.
- van két jó példám is, amit én éltem át
-- bejött a tél, de húztam a téligumi cserét, mignem bejöttek a 0 fokok. A gyereket vittem az iskolába, é ugyan úgy vezettem mint addig, majd az egyik kanyarnál az autó sodródott kifele. Azonnal cseréltem télire és lám, a kanyart megint normálisan vehettem be. Száraz idő, csak hideg volt.
-- a másik, amikor elmentem a minden évben szokásos téli vezetéstechnikai trainingre és nem volt időm a nyárit lecserélni. Az asszony a fókával + téli gumi vígan vette az akadályokat, amin én a mondival és a nyárival elvéreztem. Meg is jegyezte az oktató, hogy ezért kérik, hogy a téli kurzusra téli gumival jöjjünk, de én most egy jó példa vagyok a többinek.

Értem, hogy D és Carmaged hitével nehéz vitázni, a tapasztalat, a gumisok véleménye meg szart sem ér, de azért érdemes lenne egy picit gondolkodni, hogy az eddig olvasottal lehet, hogy tévednek.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #23435 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 15:45:36 »

Megvolt az Autónavigátor-féle téli teszt.

Szerencsénk volt, mert a talaj hőmérséklete végig konstans +2 fok volt, pedig este 10-től reggel 6-ig zajlottak a mérések.

Az eredményekről annyit, hogy a téli hőmérsékleten a CC kifejezetten jó volt szárazon és nedvesen, de a csúszós utat modellező locsolt műanyagon gyakorlatilag mozgásképtelenné vált - ellentétben az igazi téli gumikkal.




Örülök,hogy megvolt a teszt.Érdekelt volna élőben mit tud a misi cc, de válaszra se méltattad az üzenetemet, hogy érdekelne az ajánlott bejutási lehetőség a tesztre.Ha olvasgattad elejétől ezt a "CrossClimate témát" akkor láthattad, hogy érdekelt a dolog vásárlási szinten.Ahogy kiveszem a leírtakból,neked mindig mindenre van cáfolatod és gumi témában mindent tudó vagy/hiszed magad.Viszont úgy fest elferdíted a dolgokat(gondolom anyagi érdek) és meg is van a "miért rossz és miért nem veszik a CC-t". Majd ezt is megmagyarázod és megcáfolod szerintem.....
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23436 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 18:17:45 »

hát sok minden született itt téli gumira és bár rám írták, hogy a hittel nehéz vitatkozni, de úgy érzem, hogy nem én élek a hit világában.
- németül nem tudok, így hiába linkelsz be német tesztet nem fogom elolvasni
- a kémia és a tények macerás dolgok, de a tény, hogy a nyári gumit arra optimalizálták, hogy magas hőmérsékleten (amikor 30-35 fok van és az aszfalt 60 fok-os) is jól működjön és megfelelően tartós legyen. Ezért, amikor eljutunk télre, amikor az aszfaltot megvilágító nap, csak egy lámpa és nem melegít semmit, akkor rájövünk, hogy hiába mutat 7 fokot a hőmérő a flaszter csak 3 fokos. Na ekkor a nyári gumink kemény lesz mint a bakelit.
- aki télen csak enyhe időben autózik, amikor a hőmérséklet 10 fok felett van és az aszfalt is legalább 9, annak jó a nyári. Azonban a legtöbb esetben az autósok reggel és este közlekednek (télen rövidebb a nappal ugye ez is tény) és az aszfalt bizony hideg és a nyári szart sem ér.
- van két jó példám is, amit én éltem át
-- bejött a tél, de húztam a téligumi cserét, mignem bejöttek a 0 fokok. A gyereket vittem az iskolába, é ugyan úgy vezettem mint addig, majd az egyik kanyarnál az autó sodródott kifele. Azonnal cseréltem télire és lám, a kanyart megint normálisan vehettem be. Száraz idő, csak hideg volt.
-- a másik, amikor elmentem a minden évben szokásos téli vezetéstechnikai trainingre és nem volt időm a nyárit lecserélni. Az asszony a fókával + téli gumi vígan vette az akadályokat, amin én a mondival és a nyárival elvéreztem. Meg is jegyezte az oktató, hogy ezért kérik, hogy a téli kurzusra téli gumival jöjjünk, de én most egy jó példa vagyok a többinek.

Értem, hogy D és Carmaged hitével nehéz vitázni, a tapasztalat, a gumisok véleménye meg szart sem ér, de azért érdemes lenne egy picit gondolkodni, hogy az eddig olvasottal lehet, hogy tévednek.

Milyen hitemmel nehéz vitatkozni?  Grin  Mikor írtam én, hogy jó a nyári gumi télen? Én arról beszélek, hogy a négy évszakos jó télen, a manapság jellemző hómentes enyhe teleken. ejnye1

Amiket írtál azok egyébként fordítva is igazak. A télit nem 7 fokra optimalizálják, hanem 7 foktól ajánlott a használata, vagyis annak sem tesz túl jót az, ha szárazon 7 fokban használják, hiszen arra van kitalálva, hogy -30 fokban hóban is helytálljon.

Nyáron a napnak van ereje, más kérdés, hogy ahol nem éri az utat a nap ott valóban napközben is veszett hideg az aszfalt.

Azt pedig, hogy egy gumis mit mond, azt meg azért ne vegyük szentírásnak. Tisztelet a kivételnek, de találkoztam már olyan gumissal, aki a kocsimra abszolút nem megfelelő sebesség indexű gumit akarta nekem olyan szöveggel eladni, hogy télen úgy sem fogok gyorsan menni Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.25 vasárnap, 19:05:29 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23437 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 18:50:08 »


Mondjuk a vicc az, hogy - függetlenül attól, hogy a te pártodon állok - egy olyan gumiról vitázgatunk itt oldalak óta, amiről valós teszteredménye, vagy tapasztalata még senkinek sincs, csak véleménye  smile
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23438 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 20:22:41 »

Mondjuk a vicc az, hogy - függetlenül attól, hogy a te pártodon állok - egy olyan gumiról vitázgatunk itt oldalak óta, amiről valós teszteredménye, vagy tapasztalata még senkinek sincs, csak véleménye  smile

 nyes én nem a CC-ről alkotok véleményt, arról csak jeleztem, hogy jókat olvastam. Inkább a dolog azon oldalát próbáltam megvilágítani, hogy 7 fok alatt a téli gumi tapadása jobb száraz úton is, illetve azt, hogy nem a napi csúcshőmérsékletet kell nézni, hanem amikor az ember közlekedik.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23439 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 21:14:20 »

Tehát szerinted az emberek az utolsó pillanatban azért pártolnak el a CC-től, mert lehengerli őket a média kampány, és vásárláskor megvilágosodnak? Nem inkább az áll a háttérben, hogy meggyőzitek őket arról, hogy inkább mit vegyenek? Vagy leginkább az, hogy látják, hogy feleannyiért kaphatnak noname gumikat?

Nem értem, mit nem értesz. Rengeteg emberrel vagyok kapcsolatban gumi ügyben. Amikor megjelent a CC hírverése, legalább 100 ember kérdezett rá, kértek árajánlatot, stb.

Ugyanakkor összesen két szettet adtunk el.

Válasz
"Kezdetben csak nagy méretekben kezdték el forgalmazni, de azóta már van kisebb méretben is."- És ez miért is zavar egy vásárlót?


Például azért, mert kicsi autóra szeretne négyévszakos gumit venni. Amivel csak városban járnak, és ami mellett van a családban egy nagyobb, komolyabb kocsi is, amivel rossz útviszonyok között is el tudnak indulni.

Nekem az a meggyőződésem, hogy a négyévszakos gumi a kisautókhoz adható el.

Ebben természetesen tévedhetek is.

Válasz
Tehát akkor mégis csak van annak létjogosultsága, hogy aki nem borsodi hegyi zsákfaluban lakik, az nyugodtan elrohangálhat télen a négy évszakossal  Wink

Lásd fent.

Válasz
Ez önmagában minden termékre igaz. Másfelől nézve, ha elakarok adni egy gombóc fagyit, a leggyorsabb módja ennek az, hogy kiírom, hogy fagyi 180 forint, eredeti ár 250 Smiley

A fagyi piaca jelentősen különbözik az autó gumiabroncsok piacától. Ha gondolod, szívesen kifejtem.


Válasz
A gond csak az, hogy ez a jelenség éjszaka és reggel fordul elő leginkább. Mi a helyzet azokkal a szép téli napsütéses napokon, amikor a 10-12 fokok vannak? Főleg úgy, hogy a "mágikus" 7 fok nem azt jelenti, hogy az a legideálisabb a téli számára, hanem azt, hogy 7, alatt már ajánlatosabb. Tehát egy olyan guminak, amit téli használatra terveznek, és bírja a -20 vagy annál hidegebbet is, mennyire is optimális egy átlagos magyar tél? Ha valami +7 és mondjuk -30 fok közötti üzemre van optimalizálva, mennyire is tesz neki jót ha általában 0 és 12 fok között használják?


Mindenki egyénileg választhatja meg a saját túlélési technikáját. Szerintem az a helyes, hogyha a legrosszabbra készülünk. A "szép téli napsütéses" napoknak mindenki örül, de sajnos ezek elég ritkák. Magyarországon a havi átlagos léghőmérséklet adatok az alábbiak a téli gumis időszakban (az ország közepén, Kecskeméten mérve):

november: + 4.6
december: + 0.6
január: - 1.7
február: + 0.1
március: + 5.1

Adatok: http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/102.html


Válasz
Na meg arról se feledkezzünk el, hogy fogyasztás szempontjából mennyire "optimális", hogy havas körülményekre mintázott gumival mászkál valaki a csontszáraz esetleg kicsit vizes aszfalton.

A mintázatnak gyakorlatilag nincs mérhető hatása a fogyasztásra.

Az autók fogyasztására ható tényezők között a gördülési ellenállás városban és autópályán szinte elhanyagolható (mindenhol a legfontosabb tétel a motor hatásfoka, városban a második legfontosabb tényező a mozgatott tömeg, autópályás sebességnél pedig a légellenállás). A gördülési ellenállás tételén belül a legfontosabb faktor a karkasz kiképzése, nem a mintázat.

A gördülési ellenállásról korábban már sokat írtam. Röviden: a gumi az autón nem kerek, hanem az alján belapult kör. Ahhoz, hogy így nézzen ki, az előre gördülő autónak be kell azt hajtogatnia erre az alakra. Ez a hajtogatás energia befektetést igényel. Minél nagyobb egy abroncs gördülési ellenállása, annál többet.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23440 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 21:41:29 »


Örülök,hogy megvolt a teszt.Érdekelt volna élőben mit tud a misi cc, de válaszra se méltattad az üzenetemet, hogy érdekelne az ajánlott bejutási lehetőség a tesztre.



Ne haragudj, de nem emailt írtál, hanem az itteni üzenőrendszert használtad. Azért van az aláírásomban a kezdetek óta az email címem, hogy oda kérem a leveleket. Az emailemet megkapom akár a telefonomra is valós időben, a fórumot viszont nem használom minden nap. Sajnos nem láttam a leveledet időben. Egy másik itteni topiktárssal (Gy. Csaba) emailben egyeztettünk.

Válasz
Ahogy kiveszem a leírtakból,neked mindig mindenre van cáfolatod és gumi témában mindent tudó vagy/hiszed magad.

A helyzet az, hogy ellentétben az itteni többséggel én uszkve másfél évtizede foglalkozom autógumikkal főállásban. Dolgoztam forgalmazónál, nagykernél és kiskernél is, részt vettem évi 3-4 továbbképzésen, tréningen, a napjaimat egyrészt gyakorló gumisok, másrészt gumikereskedők, harmadrészt gumiipari menedzserek között töltöm. Ez önmagában persze nem nagy érdem.

Viszont nem szoktam a sarki pékségben megmagyarázni, milyen lisztet használjanak. A kedvenc kézműves sörfőzdémben sem adok tanácsot a komló kiválasztásánál. Amikor a vízvezetékszerelővel/gázossal/hidegburkolóval tárgyalok, ugyanúgy szopat, mint mindenki más júzert.

Szerintem az a helyes, ha mindenki a saját dolgához ért, de ahhoz nagyon.

Válasz
Viszont úgy fest elferdíted a dolgokat(gondolom anyagi érdek) és meg is van a "miért rossz és miért nem veszik a CC-t". Majd ezt is megmagyarázod és megcáfolod szerintem.....

Megmondom őszintén, kezd az ideigeimre menni ez az "anyagi érdek" dolog.

Lássuk tisztán a dolgokat: a topikban körülbelül 10-12 állandóan akív tag van, ezen kívül szezononként belátogat még újabb 10-12 ember.

Én természetesen szívesen adok el nekik gumit, de könyörgöm, lássátok be, ez a szezononként 20-25 fő mint potenciális vásárló egyszerűen nem komoly piac. Nagyon örülök, amikor topiktárs vásárol tőlem, de kérlek, számoljatok utána, hogy mennyi gumit adhatok el itt. (És a valóság feltehetően ennél is kevesebb.)

Szeretném, ha megértenétek, hogy nekem itt nincsenek valami hatalmas üzleti érdekeim. Szívesen írok ide, mert a magyar neten ez az egyik legpörgősebb gumis fórum, de nem ebből a fórumból élek.

Ami a CC-t illeti, elég régen elmondtam itt, hogy négy márka mellett köteleződtünk el (Hankook, Vredestein, Bridgestone, Michelin), az árajánlataimban is 90 százalékban ezek a márkák szerepelnek.

Azaz a Michelin is.

A Michelin márka termékeit ezerszer dicsértem, azt sem tartottam titokban, hogy a saját autómon szinte kizárólag a Misi abroncsait használom. (Idén télen Brigi LM001 kerül fel, de ez a kivétel.)

Ha a Misi egyik termékével (pontosabban az azt kísérő marketing kampánnyal) szemben az ellenérzéseimnek adok hangot, annak aligha lehet holmi "anyagi érdek" a hátterében. Annál is kevésbé, mert itt a fórumban nyilvánosan is adtam ajánlatot CC-re több méretben is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.25 vasárnap, 21:57:15 írta kulani » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #23441 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 21:44:38 »

A fagyi piaca jelentősen különbözik az autó gumiabroncsok piacától. Ha gondolod, szívesen kifejtem.

Lécci, lécci, lécci... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23442 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 21:48:36 »

Lécci, lécci, lécci... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

A nyalással kapcsolatos dolgok érdekelnek, mi?  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 hétfő, 19:50:16 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23443 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 07:43:13 »

Nem értem, mit nem értesz. Rengeteg emberrel vagyok kapcsolatban gumi ügyben. Amikor megjelent a CC hírverése, legalább 100 ember kérdezett rá, kértek árajánlatot, stb.

Ugyanakkor összesen két szettet adtunk el.


Például azért, mert kicsi autóra szeretne négyévszakos gumit venni. Amivel csak városban járnak, és ami mellett van a családban egy nagyobb, komolyabb kocsi is, amivel rossz útviszonyok között is el tudnak indulni.

Nekem az a meggyőződésem, hogy a négyévszakos gumi a kisautókhoz adható el.

Ebben természetesen tévedhetek is.

Lásd fent.

A fagyi piaca jelentősen különbözik az autó gumiabroncsok piacától. Ha gondolod, szívesen kifejtem.



Mindenki egyénileg választhatja meg a saját túlélési technikáját. Szerintem az a helyes, hogyha a legrosszabbra készülünk. A "szép téli napsütéses" napoknak mindenki örül, de sajnos ezek elég ritkák. Magyarországon a havi átlagos léghőmérséklet adatok az alábbiak a téli gumis időszakban (az ország közepén, Kecskeméten mérve):

november: + 4.6
december: + 0.6
január: - 1.7
február: + 0.1
március: + 5.1

Adatok: http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/102.html


A mintázatnak gyakorlatilag nincs mérhető hatása a fogyasztásra.

Az autók fogyasztására ható tényezők között a gördülési ellenállás városban és autópályán szinte elhanyagolható (mindenhol a legfontosabb tétel a motor hatásfoka, városban a második legfontosabb tényező a mozgatott tömeg, autópályás sebességnél pedig a légellenállás). A gördülési ellenállás tételén belül a legfontosabb faktor a karkasz kiképzése, nem a mintázat.

A gördülési ellenállásról korábban már sokat írtam. Röviden: a gumi az autón nem kerek, hanem az alján belapult kör. Ahhoz, hogy így nézzen ki, az előre gördülő autónak be kell azt hajtogatnia erre az alakra. Ez a hajtogatás energia befektetést igényel. Minél nagyobb egy abroncs gördülési ellenállása, annál többet.


Nekem minden világos. Amit korábban írtál, azzal kapcsolatban kérdeztelek. Te pedig nem arra adsz választ.

Napok óta arról írok, hogy jó a CC azoknak. akik, nagyobb városban élnek és nem a hegyek között egy zsákfaluban, ahol hírből sem ismerik a hókotrót és a sózást. Mert manapság enyhék a telek, ha pedig havazik is pik-pakk letakarítják az utakat. Te leírtad számtalanszor, hogy alapvetően jó, egyedül jeges-havas viszonyok között nem, de azért biztos ami biztos írogatod, hogy miért nem jó. Szerintem nem én vagyok, aki nem érti a másikat Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 hétfő, 07:45:51 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23444 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 08:07:17 »

Nekem minden világos. Amit korábban írtál, azzal kapcsolatban kérdeztelek. Te pedig nem arra adsz választ.

Napok óta arról írok, hogy jó a CC azoknak. akik, nagyobb városban élnek és nem a hegyek között egy zsákfaluban, ahol hírből sem ismerik a hókotrót és a sózást. Mert manapság enyhék a telek, ha pedig havazik is pik-pakk letakarítják az utakat. Te leírtad számtalanszor, hogy alapvetően jó, egyedül jeges-havas viszonyok között nem, de azért biztos ami biztos írogatod, hogy miért nem jó. Szerintem nem én vagyok, aki nem érti a másikat Smiley
Ez a mostanában enyhék a telek dolog is relatív. Igaz, hogy ritkák a -10 fok alatti hőmérsékletek, de azért 1-2 fok felett se sűrűn vagyunk. Számomra ez már téligumis tartomány. Ráadásul ha esik egy kis hó vagy eső, akkor az alacsony hőmérséklet miatt nem szárad fel gyorsan az aszfalt, úgyhogy sokat nedves, taknyos az út, ami szintén inkább téligumis viszony.
A nincs hó, és ha van, akkor is gyorsan eltakarítják elméletekre meg jó példa 2013. márc. 15. eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #23445 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 09:18:05 »

Ez a mostanában enyhék a telek dolog is relatív. Igaz, hogy ritkák a -10 fok alatti hőmérsékletek, de azért 1-2 fok felett se sűrűn vagyunk. Számomra ez már téligumis tartomány. Ráadásul ha esik egy kis hó vagy eső, akkor az alacsony hőmérséklet miatt nem szárad fel gyorsan az aszfalt, úgyhogy sokat nedves, taknyos az út, ami szintén inkább téligumis viszony.
A nincs hó, és ha van, akkor is gyorsan eltakarítják elméletekre meg jó példa 2013. márc. 15. eplus2

A legtöbb dolog relatív Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 hétfő, 09:30:38 írta D » Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23446 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 10:43:06 »

Ez a mostanában enyhék a telek dolog is relatív. Igaz, hogy ritkák a -10 fok alatti hőmérsékletek, de azért 1-2 fok felett se sűrűn vagyunk. Számomra ez már téligumis tartomány. Ráadásul ha esik egy kis hó vagy eső, akkor az alacsony hőmérséklet miatt nem szárad fel gyorsan az aszfalt, úgyhogy sokat nedves, taknyos az út, ami szintén inkább téligumis viszony.
A nincs hó, és ha van, akkor is gyorsan eltakarítják elméletekre meg jó példa 2013. márc. 15. eplus2

igen, egyetértek. a CC-nek a csak városlaktó, télen azt el nem hagyó embereknél van értelme, bár ha a hegyoldalban lakik és havas az út, akkor ne induljon neki egy CC-vel Smiley

...
Amin folyt a vita, legalábbis ahogy én láttam, miszerint a száraz téli úton jobb a nyári gumi mint a téli és ez az amivel nem értettünk egyet. Utána amivel nem értettünk egyet, hogy valaki vesz nyárit és téli helyett CC-t. Ez az amit szintén butaságnak vélünk, hiszen ha van nyári gumija, akkor inkább téli kellene, így sokkal nagyobb tartomány van lefedve és a télen egy-két 10 fok körüli déli hőmérséklet nem fog gondot okozni. A CC úgy került a képbe a részemről, hogy jókat olvastam róla és tényleg érdekel, hogy ez végre egy olyan 4 évszakos ami tényleg az vagy nem. A teszten szerintem havas rész nem volt (gondolom nem vittek hógépet, ha igen az király), így nagyon érdekel majd a téli havas tapasztalat.

Ha valaki szponzorálja, akkor én szívesen tesztelem télen a CC-t és akár hetente váltok CC-ről télire.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23447 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 11:06:23 »

Nekem minden világos. Amit korábban írtál, azzal kapcsolatban kérdeztelek. Te pedig nem arra adsz választ.


Mi volt az a kérdés, ami felett elsiklott a figyelmem?
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #23448 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 11:06:57 »

Mi volt az a kérdés, ami felett elsiklott a figyelmem?


Az ÁFA...  eplus2 Cheesy Grin
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #23449 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 11:48:59 »

http://www.anna.hu/szabadido/enyhe-telunk-lesz-sok-csapadekkal-8842.html
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 462 463 464 465 466 467 468 [469] 470 471 472 473 474 475 476 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.