Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 21:20:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Egy új Mondeós kérdései  (Megtekintve 1876273 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1607



« Új hozzászólás #5000 Dátum: 2007.11.06 kedd, 09:49:42 »

...Egy kis segítséget kérek tőletek.
2002-es Mondeo III kombim van és a hátsó gumikat 2 hete ette meg,...
Kérdezd meg az index Gumikerdes, felnikerdes fórumán. Esetleg néz szét itt (sajnos csak angolul értőknek): http://www.aa1car.com/align.htm Ez egész hasznos lehet: http://www.aa1car.com/library/tire_wear.htm
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1607



« Új hozzászólás #5001 Dátum: 2007.11.06 kedd, 09:57:29 »

...összetartás is a határon belül volt, ezét ajánlotta a rugó cserét a pasi mert nagyon ő sem értette hogy mi ette meg a gumit.

Ha nem érti, hogy mitől van, az még sajnos egyáltalán nem azt jelenti, hogy ki kell cserélni a rugókat. Kérdezz meg több embert mielőtt kicseréltetnél bármit. Nekem volt egy kormányelhúzásos kálváriám, új nyári gumikkal, aminek során sokan sokfélét mondtak, meg annak az ellenkezőjét is. Most a téli gumikkal semmi gondom. Cserélnem is csak a nyári abroncsokat kellett.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
flaci
Vendég
« Új hozzászólás #5002 Dátum: 2007.11.06 kedd, 10:18:45 »

...Egy kis segítséget kérek tőletek.
2002-es Mondeo III kombim van és a hátsó gumikat 2 hete ette meg,...
Kérdezd meg az index Gumikerdes, felnikerdes fórumán. Esetleg néz szét itt (sajnos csak angolul értőknek): http://www.aa1car.com/align.htm Ez egész hasznos lehet: http://www.aa1car.com/library/tire_wear.htm

Köszönöm, probálkozom.....
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5003 Dátum: 2007.11.06 kedd, 10:19:11 »

Es az vajon mitol lehet, hogy a gep ide-oda maszkal nem teljesen egyenletes uton ? Nem erzem azta sinauto fillinget. Inkabb olyan, mintha egy traktort vezetnek, ide-oda tekergetem a kromanyt, hogy egyenesen tudjak haladni. Csak akkor jo az egyenesfutas, ha palyan gurulok. Mi lehet ez ? Lengokar szilentek ? Gombcsuklo ? Nem zorog a futomu. Mintha kulon eletet elne a 2 elso kerekem...
Naplózva

blah blah blah
flaci
Vendég
« Új hozzászólás #5004 Dátum: 2007.11.06 kedd, 10:22:24 »

...összetartás is a határon belül volt, ezét ajánlotta a rugó cserét a pasi mert nagyon ő sem értette hogy mi ette meg a gumit.

Ha nem érti, hogy mitől van, az még sajnos egyáltalán nem azt jelenti, hogy ki kell cserélni a rugókat. Kérdezz meg több embert mielőtt kicseréltetnél bármit. Nekem volt egy kormányelhúzásos kálváriám, új nyári gumikkal, aminek során sokan sokfélét mondtak, meg annak az ellenkezőjét is. Most a téli gumikkal semmi gondom. Cserélnem is csak a nyári abroncsokat kellett.

Majd ha átcseréltem mind a 4 kereket téli gumikra akkor majd körbejárom a kérdést, de addig is majd nézem a téli gumis hátsókat hogy hogyan kopnak....Köszönöm...
Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1607



« Új hozzászólás #5005 Dátum: 2007.11.06 kedd, 10:28:47 »

Es az vajon mitol lehet, hogy a gep ide-oda maszkal nem teljesen egyenletes uton ?...
Neked az alábbiakon túl még ezt a cikket ajánlom: http://www.aa1car.com/library/steerpul.htm
Bár csináltam egy hevenyészett fordítást, de mivel senki sem jelentkezett lektorálásra (a fórumról. Ez felhívás is egyben), ezért nem tettem még fel sehova. (Nem beszélve az amerikai szerző copyright dolgairól.)
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5006 Dátum: 2007.11.06 kedd, 11:03:43 »

... Mi lehet ez ? ...
Első hallásra kormányösszekötőre vagy trapézkarszilentekre gyanakodnék.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5007 Dátum: 2007.11.06 kedd, 11:08:57 »

... Mi lehet ez ? ...
Első hallásra kormányösszekötőre vagy trapézkarszilentekre gyanakodnék.

A kormanyosszekoto a gombfej, ami a kormany rud 2 vegen van es a kerekeknel lakik ?
A trapezkar meg a lengokar ?
Naplózva

blah blah blah
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5008 Dátum: 2007.11.06 kedd, 11:21:19 »

A kormanyosszekoto a gombfej, ami a kormany rud 2 vegen van es a kerekeknel lakik ?
Igen. Van egy göbfej a kerékagyon, meg van egy benn is a kormánírúd és a kormánymű között is oldalabként. (külső és belső összekötő)
A trapézkar a lengőkar.
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5009 Dátum: 2007.11.06 kedd, 11:23:38 »

... Mi lehet ez ? ...
Emeld fel az autót és kormányzásirányban mozdatsd meg a kereket (nézd meg, lóg-e) Ha lóg, valszeg gömbfej.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5010 Dátum: 2007.11.08 csütörtök, 15:17:33 »

... Mi lehet ez ? ...
Emeld fel az autót és kormányzásirányban mozdatsd meg a kereket (nézd meg, lóg-e) Ha lóg, valszeg gömbfej.

THX! Igazabol nemreg voltam futomu allitason es ott az urge rendben talalt mindent. Azt mondta nem log semmi. Lehet meg egyszer el kell vinnem, hogy nezzek meg tuzetesebben...Sajna nekem nincs lehetosegem emelgetni a verdat 8(
Naplózva

blah blah blah
t.godany
Vendég
« Új hozzászólás #5011 Dátum: 2007.11.23 péntek, 23:25:05 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5012 Dátum: 2007.11.24 szombat, 03:36:33 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás
Ha már benzin, akkor sztem 2.0 Elég sok a céges flottákban az 1.8 és hát tudjuk, hogy azokat nem kíméli senki. szomoru1 Szerintem 9 literrel vegyesben el lehet vele járkálni és talán ekkora kasztnihoz kell is az a plussz lóerő. (nekem a Moneo II, kombi, 2.0, automatával evett 10-et átlagban)
Ha van idő olvasgass vissza a topikokban, esetleg kereső funkciót használva, és sok tapasztalatot olvashatsz.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.24 szombat, 03:38:47 írta ticu » Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5013 Dátum: 2007.11.24 szombat, 10:46:56 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás

Ezek nagyon jó motorok, különösebb típushibájuk, hibájuk nincsen, ha belefér a kb +1 max 1,5 literes fogyi akkor 2.0 , de az 1.8as sem rossz, csak az nem lesz annyira dinamikus bár abból is van 110 és 125LEs, érdemes az erősebbiket abból is. 2.0ással vegyesben 9 liter alá is lehet menni, 8,6 körülre emlékszem átlagban mikor ilyet hajtottam.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5014 Dátum: 2007.11.24 szombat, 20:16:03 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás
Komoly tipushiba 1 van: SZIVOSOR ! Ha az elromlik szivas van. Moci general. Szla mindenkeppen ellenoriztesd le a szivosor allapotat, mert olyan kb. 150e km kornyeken hajlamosak az orvenylapok kiszallni belole es a dugattyu tetejen landolni.
Javitas 2 fele modon tortenhet. Vagy csere (kb.60e+munkadij) vagy csak az orvenylapokat cserelik (kb. 10e+munkadij), de ez tipus fuggo.
Mas komolyabb tipushibarol nem tudok. Jah, de rohadnak az ajtok also resze, de ezt gariban megcsinazzak, mar ha van szervizkonyved.
Hameg mindig van hozza kedved, akkor ha sikerul talalnod egyetszivesen kommentaljuk, ha beraksz ide kepet, adatokat stb. Ha pesti vagy, akkor akar segiteni is tudok. Joool megszemlezem a verdat  wow1 vigyor3
2.0L ala ne menj !
Naplózva

blah blah blah
bucho
Vendég
« Új hozzászólás #5015 Dátum: 2007.11.24 szombat, 20:57:33 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás

Hello!

Nekem egy 1.8-as 110LE autóm van ekkora motorral  nem versenyautó, de a ezt szemelött tartod döntesz akkor ez sem rossz. Fogyasztás átlagban 8.2l A döntésednél  az autó állapota legyen fő érv csak utánna a motor. Szerintem lehet vele együtt élni. Két év alatt 45000km-t haladtam vele. Hibái: ajtó alsó peremének korróziója, alapjárati motor.

Jó autó, szeretem a következő is Mondeo lesz.

Üdv.
Naplózva
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #5016 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 13:05:43 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás

Hello!

Nekem egy 1.8-as 110LE autóm van ekkora motorral  nem versenyautó, de a ezt szemelött tartod döntesz akkor ez sem rossz. Fogyasztás átlagban 8.2l A döntésednél  az autó állapota legyen fő érv csak utánna a motor. Szerintem lehet vele együtt élni. Két év alatt 45000km-t haladtam vele. Hibái: ajtó alsó peremének korróziója, alapjárati motor.

Jó autó, szeretem a következő is Mondeo lesz.

Üdv.

Amikor az alapjárati motor megadta magát mi volt a jelenség?
Naplózva
bucho
Vendég
« Új hozzászólás #5017 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 17:45:10 »

Hello Mindenki!

Újként szeretnék Mondeossá válni. Eddíg egy Audi 100íam vol. Isteni de műszakilag nekem Pfüüü! Szoval   :falbav:most nézegetem a 2003-as mondeokat. 1.8-as vagy 2.0-ás benzines. Mi a vélemény ezekről az autókról? Megbízhatóak? Milyen tipushibáik vannak? Egy nem elhanyagolható kérdés: Mennyit eszik? A kisebb vagy a nagyobb motor a jobb? Sok kérdésem van a rossz tapasztalatok miatt. Szoval mit tanácsoltok?

Köszi a segítséget: Tamás

Hello!

Nekem egy 1.8-as 110LE autóm van ekkora motorral  nem versenyautó, de a ezt szemelött tartod döntesz akkor ez sem rossz. Fogyasztás átlagban 8.2l A döntésednél  az autó állapota legyen fő érv csak utánna a motor. Szerintem lehet vele együtt élni. Két év alatt 45000km-t haladtam vele. Hibái: ajtó alsó peremének korróziója, alapjárati motor.

Jó autó, szeretem a következő is Mondeo lesz.

Üdv.

Amikor az alapjárati motor megadta magát mi volt a jelenség?

Eleinte nehezenn indult , majd nem akart visszaesni a fordulatszám. Volt, hogy 1250-en pörgött.
Naplózva
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5018 Dátum: 2007.12.09 vasárnap, 18:58:59 »

Sziasztok!

2 hónapja van nálam céges keretek között egy 2003-as 130 lovas TDCI.
223000km-rel vettem át, ma fordult át a 230-on taps

Bár nem qtattam agyon a fórumcímeket, de fogyiról nem találtam külön topicot.
Így kezdőként itt pofátlankodok. Szal' nem tudom, hogy mennyire működik jól a Vas alattam.
Ha nem nyúzom városban, de kíméletlenül 2-3km-es távokon futok vele, akkor 6,7L körül szürcsöl, autópályán 120-130 között hullámozva a rosszul "beállított" humán tempomatom végett pedig 5,3-5,4L, 140km/h magasságában pedig 5,6.

Azt meg már le se írom, mert már-már népmesei motívum, hogy a vidékről autópályán felkapaszkodott főhősünk szerintem belefeledkezik a városnézésbe és elfelejt szürcsölni. Debrecenben tankoltam, az autópályán a fent megadott 5,4 majszolta el, a budai alsó rakparton a Budafoki út irányába menekülve Dunával szelt fővárosunkból pedig lement 5,2-re. De még a rakparton...

Spurit raktam bele 1 tankkal ezelőtt, de eddig is hasonló értékeket produkált, messze a gyári fogyi átlag (6,5L) alatt.

Más valakinek fogyi tapasztalata kímélő üzemmódban?
Spurit vagy más üzemanyag, vagy olajadalékok közül mit ajánlotok?

Előre is köszi,

Mongyő
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5019 Dátum: 2007.12.09 vasárnap, 19:04:13 »

Sziasztok!

2 hónapja van nálam céges keretek között egy 2003-as 130 lovas TDCI.
223000km-rel vettem át, ma fordult át a 230-on taps

Fogyi: kb ekkora szokott lenni nekünk is. Esetleg egy hajszányival alacsonyabb. Majd belejössz, hogy kell spórolósan vezetni.
Persze ha kibírod...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5020 Dátum: 2007.12.09 vasárnap, 19:36:19 »

Spurit vagy más üzemanyag, vagy olajadalékok közül mit ajánlotok?

Leginkább ezt se, semmit.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5021 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 07:18:32 »

...Majd belejössz, hogy kell spórolósan vezetni.
Persze ha kibírod...

Pofaleszakadás a részemről wow1
Én már vártam az ekkor szokásos: "ja, persze, meg termeli az üzemanyagot, mi?!" -féle beszólásokat, erre kapok egy "majd belejössz"-öt nyes
Kibírni kibírok én mindent. Szegény megboldogult 1,6-os '93-as Mondeonkból hoztam ki én annak idején ördeguras 70-80-assal országúton 4,7 is. Nem csodáltam, hogy senki sem hitte el hehe

Kíváncsian várom a tippeket a spórolós vezetésre worship

Mongyő
Naplózva
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5022 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 07:19:57 »

Leginkább ezt se, semmit.

Zsigerből idegenkedtek ezektől, vagy van vmi negatív tapasztalatotok?
Köszi,

Mongyő
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5023 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 09:39:50 »

...Majd belejössz, hogy kell spórolósan vezetni.
Persze ha kibírod...

Pofaleszakadás a részemről wow1
Én már vártam az ekkor szokásos: "ja, persze, meg termeli az üzemanyagot, mi?!" -féle beszólásokat, erre kapok egy "majd belejössz"-öt nyes
Kibírni kibírok én mindent. Szegény megboldogult 1,6-os '93-as Mondeonkból hoztam ki én annak idején ördeguras 70-80-assal országúton 4,7 is. Nem csodáltam, hogy senki sem hitte el hehe

Kíváncsian várom a tippeket a spórolós vezetésre worship

Mongyő

Zoli79 a te embered!

80-90-es tempóval több, mint 1000 kilóméter megtéve 4.29 lett az átlaga, ha jól emlékszem.

Ha hosszú uton 100 felé nem mész, akkor 4.5-5 között kell lenni a fogyinak.
Tempomat előny mindenképpen.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5024 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 09:43:37 »

Leginkább ezt se, semmit.

Zsigerből idegenkedtek ezektől, vagy van vmi negatív tapasztalatotok?
Köszi,

Mongyő

Én használom a spurit, télen!
Ezzel támogatom a magyar termékeket. Itt gyártják a közelemben, talán vidéken még használható termékeket is forgalmaznak.  nyes
Negatív tapasztalat nincs róla. Én amiatt használom, mert igy biztos vagyok benne, hogy van a kocsiban hidegindítást segítő adalék.
Leírása szerint tisztítja is a rendszert!
Nem tudom, de az biztos, hogy nekem még nem volt problémám a dizellel, pedig ez már a 3-ik.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5025 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 09:50:06 »

Sziasztok!

2 hónapja van nálam céges keretek között egy 2003-as 130 lovas TDCI.
223000km-rel vettem át, ma fordult át a 230-on :ta :

Fogyi: kb ekkora szokott lenni nekünk is. Esetleg egy hajszányival alacsonyabb. Majd belejössz, hogy kell spórolósan vezetni.
Persze ha kibírod...
Nekem nem Smiley eplus2 mondjuk nem is tartok tojást a gázpedál alatt..
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.10 hétfő, 09:51:58 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5026 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:10:32 »

Én használom a spurit, télen!...
...Leírása szerint tisztítja is a rendszert!
Nem tudom, de az biztos, hogy nekem még nem volt problémám a dizellel, pedig ez már a 3-ik.

Én kipróbálom Spurival és anélkül. Persze akkor hiteles leginkább, ha ugyanolyan körülmények között próbálja az ember: hőmérséklet, terhelés, útvonal, forgalom, ja és szélsebesség nyes Reméelm, azért a nem éppen klinikai körülmények is hozzák majd az eredményt. Nem Mondeo-s körökben sok jót hallottam már róla.

Zoli79-nek innen grat. eljen Türelem, tornaterem.

Mongyő
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5027 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:21:01 »

...Majd belejössz, hogy kell spórolósan vezetni.
Persze ha kibírod...
Kíváncsian várom a tippeket a spórolós vezetésre worship

Mongyő

Zoli79 a te embered!

80-90-es tempóval több, mint 1000 kilóméter megtéve 4.29 lett az átlaga, ha jól emlékszem.

Ha hosszú uton 100 felé nem mész, akkor 4.5-5 között kell lenni a fogyinak.
Tempomat előny mindenképpen.

Ugyan én nem járok annyit vidéki, 2 sávos utakon, meg izé... nem pont a fogyira gyúrok...
Eddig nekem olyan volt, hogy Stuttgartból haza, az 900 km-nél kevesebb (a város innenső felén tankoltam),
hazajöttem: németeknél kb 130 (azon a szakaszon nem nagyon lehet jönni), osztrák 140 (én sajnálom a pénzt a büntire), itthon 150 (ennyiért még nem szoktak szólni), persze mindezt óra, és nem gps szerint. Aztán még kb 200 kilométer város (bp). Na így jött ki 53 literrel 1060 km. Ez kereken 5 liter. Igazából a város eléggé lerontotta az átlagot.
A Zoli79 majd 1300 km körülit alkotott, persze itt már gázt nem szabad adni.

Ha egyszer ráérek, elmegyek Miskolczramondjuk 70-nel, tempomat, meglátogatom az ottaniakat, majd trapp Győr, megnézem a Nolfit, és irány Szeged, az ottani szekció, majd haza. Mindezt tk kétszer... csak ez kb 20 óra... ennyit nem ér az egész.
A Zoli előtt én tartottam a rekordot... sajna már a múlté.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5028 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:32:40 »

A Zoli előtt én tartottam a rekordot... sajna már a múlté.

Húh, nekem most az 5 is erősnek tűnik.  worship
Én max akkor állíthatok fel rekordot, ha a 4-esen pöfögök 1 ifa árnyékában debrecen és dúv között. Az autópályán nyócvannal' már veszélyes mozgó akadály az ember. Sad

Tempomat hiányában én a jobb lábamra és a Spurira hagyatkozok majd.

Apropó, másnak nincs gondja a fűtéssel? Beállítok egy hőfokot és mikor milyen kedve van, illetve ha lassan megyek okádja a hőt, ha 140-nel, akkor pedig 21 C-on is már-már fagyaszt. Persze légkondi nélkül értem.
Ilyenkor ha lehül, rányomom a max ablakfűtést és utána lekapcsolva a szellőzőből is 4 percig jön a meleg. rinya
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5029 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:35:38 »

A Zoli előtt én tartottam a rekordot... sajna már a múlté.

Húh, nekem most az 5 is erősnek tűnik.  worship
Én max akkor állíthatok fel rekordot, ha a 4-esen pöfögök 1 ifa árnyékában debrecen és dúv között. Az autópályán nyócvannal' már veszélyes mozgó akadály az ember. Sad

Tempomat hiányában én a jobb lábamra és a Spurira hagyatkozok majd.

Apropó, másnak nincs gondja a fűtéssel? Beállítok egy hőfokot és mikor milyen kedve van, illetve ha lassan megyek okádja a hőt, ha 140-nel, akkor pedig 21 C-on is már-már fagyaszt. Persze légkondi nélkül értem.
Ilyenkor ha lehül, rányomom a max ablakfűtést és utána lekapcsolva a szellőzőből is 4 percig jön a meleg. rinya

Hogy áll a hőfokmutató? Ha nem középen, már menj is át a termosztát topicban, és ott folytassuk...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5030 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:55:59 »

Én kipróbálom Spurival és anélkül. Persze akkor hiteles leginkább, ha ugyanolyan körülmények között próbálja az ember: hőmérséklet, terhelés, útvonal, forgalom, ja és szélsebesség nyes Reméelm, azért a nem éppen klinikai körülmények is hozzák majd az eredményt. Nem Mondeo-s körökben sok jót hallottam már róla.

Zoli79-nek innen grat. eljen Türelem, tornaterem.

Mongyő
Köszönöm worship

A teljes megtett táv amit mentem egy tankkal az 1382km volt.
Kombi, 6gang, én és a csomitartóban mindig egy 50kg-os táska.
A tempomatal nem biztos, hogy ilyen eredményt el lehet érni, mert az nem finomkodik a gyorsításnál!!!
Volt benne város is és falvak és ..., de túlnyomó többségben országút és autópálya.
Ha sík úton haladok akkor már simán elviseli az egyenletes haladásnál akár a 70km/h-t is!!! De inkább 75-80 körül váltok 6-ba.
Kereszteződés elött jóval, ki üresbe had guruljon vagy motorfékkel lassítás és akkor még annyit sem fogyaszt a verda mint alpjáraton.
A computer szerint az első 100-200km-en 3.4-et tudok.Ez egészen felmegy a végén 3.9-re és számolás szerint meg 4.2626 volt azt hiszem(de lehet, hogy 4.29?)
Volt olyan is, hogy a megtett és a megtehető távolságok összege 1460km körül volt.

Sok sikert!!!
Naplózva
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5031 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 19:58:47 »


Hogy áll a hőfokmutató? Ha nem középen, már menj is át a termosztát topicban, és ott folytassuk...

Éppen hogy a közép állástól talán egy leheletnyivel lentebb angel

Bár látom, van Mondeo bibik, vagy mi topik is, de itt még kitárulkozok, és megyek hunyni.
Párásodik az ablakom is holott nem volt szélvédőcsere, nem repedt és a pollenszűrő is új + az ereszcsatortánt rendre kotrom, persze amennyire a rostélyok között beférnek a hurka ujjaim... fejvakaras

Köszönöm a tippet,

M
Naplózva
Mongyő_2.0 TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #5032 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 20:07:48 »

Köszönöm worship

A teljes megtett táv amit mentem egy tankkal az 1382km volt.
Kombi, 6gang, én és a csomitartóban mindig egy 50kg-os táska.
A tempomatal nem biztos, hogy ilyen eredményt el lehet érni, mert az nem finomkodik a gyorsításnál!!!
Volt benne város is és falvak és ..., de túlnyomó többségben országút és autópálya.
Ha sík úton haladok akkor már simán elviseli az egyenletes haladásnál akár a 70km/h-t is!!! De inkább 75-80 körül váltok 6-ba.
Kereszteződés elött jóval, ki üresbe had guruljon vagy motorfékkel lassítás és akkor még annyit sem fogyaszt a verda mint alpjáraton.
A computer szerint az első 100-200km-en 3.4-et tudok.Ez egészen felmegy a végén 3.9-re és számolás szerint meg 4.2626 volt azt hiszem(de lehet, hogy 4.29?)
Volt olyan is, hogy a megtett és a megtehető távolságok összege 1460km körül volt.

Sok sikert!!!

Ööö, hoppá.
Minden tiszteletem. ööö
Esélyt sem adsz, hogy egy kicsit örömködjek az elért fogyinak.  Wink

Milyen olaj van a masinádban?
Oh, kombi finom ha lesz alkupozícióm a cégemnél, olyat kérek következőnek, meg persze kevesebb km-rel.
A gurulós dolgot és is mívelem, meg a lájtos gyorsítást (ez utóbbit néha nagyon nem tudom megállni), + 1 picivel magasabb PSI a papucsokba és indulhat a móka. Márcsak azt kellene elérnem, hogy ne akarjak-kelljen sietne A-ból B-be.
A motorfék nekem furcsa. A 25 éves dízel Volvo-mon van érezhető motorfék, csakúgy mint a 14 éves Astrán, de itt ennél a böszme jószágnál én értékelhetőt nem tapasztalatam, így maradtam a gurulnál.

Még egyszer grat, csak így tovább, avagy védd a fákat, egyél hódot! taps

M
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5033 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 20:57:53 »

A tempomatal nem biztos, hogy ilyen eredményt el lehet érni, mert az nem finomkodik a gyorsításnál!!!
De, biztos. Ugyan intenzívebben gyorsít, de rövidebb ideig. Meg, ha lábbal tartod, nem is veszed észre, és nyomsz rajta 1 millimétert.
Ha dombos úton mész, én megek tempomattal, te mellettem lábbal nyomod a gázt, és utol is akarsz érni, hogy együtt érkezzünk, a tiéd fogyasztana többet.
A másik meg, hogy az lenne a lényeg, ne kelljen gyorsítani. Állandó sebességgel kéne menni.
Mentem már én is lassan, jó fogyit produkálva, de én kb 200km után feladtam...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
komozol
Vendég
« Új hozzászólás #5034 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 21:11:48 »

Én kipróbálom Spurival és anélkül. Persze akkor hiteles leginkább, ha ugyanolyan körülmények között próbálja az ember: hőmérséklet, terhelés, útvonal, forgalom, ja és szélsebesség nyes Reméelm, azért a nem éppen klinikai körülmények is hozzák majd az eredményt. Nem Mondeo-s körökben sok jót hallottam már róla.

Zoli79-nek innen grat. eljen Türelem, tornaterem.

Mongyő
Köszönöm worship

A teljes megtett táv amit mentem egy tankkal az 1382km volt.
Kombi, 6gang, én és a csomitartóban mindig egy 50kg-os táska.
A tempomatal nem biztos, hogy ilyen eredményt el lehet érni, mert az nem finomkodik a gyorsításnál!!!
Volt benne város is és falvak és ..., de túlnyomó többségben országút és autópálya.
Ha sík úton haladok akkor már simán elviseli az egyenletes haladásnál akár a 70km/h-t is!!! De inkább 75-80 körül váltok 6-ba.
Kereszteződés elött jóval, ki üresbe had guruljon vagy motorfékkel lassítás és akkor még annyit sem fogyaszt a verda mint alpjáraton.
A computer szerint az első 100-200km-en 3.4-et tudok.Ez egészen felmegy a végén 3.9-re és számolás szerint meg 4.2626 volt azt hiszem(de lehet, hogy 4.29?)
Volt olyan is, hogy a megtett és a megtehető távolságok összege 1460km körül volt.

Sok sikert!!!
50 kg-os táska a csomagtartóba? fejvakaras
 heureka heureka heureka heureka
Megvan!
Benne egy 50 literes kanna gázolaj egyenesen a tankba kötve!
Így már értem a fogyit!
 Grin worship worship worship worship
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5035 Dátum: 2007.12.10 hétfő, 23:49:06 »

A tempomatal nem biztos, hogy ilyen eredményt el lehet érni, mert az nem finomkodik a gyorsításnál!!!
De, biztos. Ugyan intenzívebben gyorsít, de rövidebb ideig. Meg, ha lábbal tartod, nem is veszed észre, és nyomsz rajta 1 millimétert.
Ha dombos úton mész, én megek tempomattal, te mellettem lábbal nyomod a gázt, és utol is akarsz érni, hogy együtt érkezzünk, a tiéd fogyasztana többet.
A másik meg, hogy az lenne a lényeg, ne kelljen gyorsítani. Állandó sebességgel kéne menni.
Mentem már én is lassan, jó fogyit produkálva, de én kb 200km után feladtam...
Akkor kinek van több tapasztalata 2.0TCi-vel???
A tempomat, ha dombon mész akkor nem rögtön reagál.
Ha 100-ra beállítod és jön egy lejtő, akkor elveszi és mikor emelkedik akkor később ad neki gázt mint mondjuk én.
Dimbes-dombos úton, nem biztos, hogy állandó sebességgel megyek. Lejtőn finaman egy kis lendületet veszek és az emelkedő tetején meg lassabban vagy pont annyival mint, ha tempomattal mennék állandó sebességgel.
Mondjuk, hogy 80-al mész tempomattal, na ott fogod érezni és hallani, hogy nem finomkodik a tempomat. Nem csak a talpamra figyelek, hanem a motor hangját is hallgatom.
Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5036 Dátum: 2007.12.11 kedd, 00:08:57 »

Akkor kinek van több tapasztalata 2.0TCi-vel???
A tempomat, ha dombon mész akkor nem rögtön reagál.
Ha 100-ra beállítod és jön egy lejtő, akkor elveszi és mikor emelkedik akkor később ad neki gázt mint mondjuk én.
Dimbes-dombos úton, nem biztos, hogy állandó sebességgel megyek. Lejtőn finaman egy kis lendületet veszek és az emelkedő tetején meg lassabban vagy pont annyival mint, ha tempomattal mennék állandó sebességgel.
Mondjuk, hogy 80-al mész tempomattal, na ott fogod érezni és hallani, hogy nem finomkodik a tempomat. Nem csak a talpamra figyelek, hanem a motor hangját is hallgatom.
Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!

Nekem több mint 4 éve van meg... az elég? szerintem az aktív fórumozók közül nekem van meg a legrégebben.
Bár én nem a fogyira gyúrok.
De. Ha a cél, hogy egyszerre érjünk oda, te figyelsz a széljárásra, én meg bebököm a tempomatot, akármibe fogadok, hogy én fogok nyerni...
Neked azért alacsonyabb abban az esetben a fogyid, mert lassabban mész. Azaz az átlagsebességed kisebb.
A többi inkább a placebo hatás...
Egy kérdés. Hogy mérted a litert, a megtett kilométert? Az elején megtankoltál a dugóig, lenulláztad, majd megtetted a távot, megnézted a megtett kilométert,  teletankoltad a dugóig?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5037 Dátum: 2007.12.11 kedd, 07:59:01 »


Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!

Nekem több mint 4 éve van meg... az elég? szerintem az aktív fórumozók közül nekem van meg a legrégebben.
Bár én nem a fogyira gyúrok.
De. Ha a cél, hogy egyszerre érjünk oda, te figyelsz a széljárásra, én meg bebököm a tempomatot, akármibe fogadok, hogy én fogok nyerni...
Neked azért alacsonyabb abban az esetben a fogyid, mert lassabban mész. Azaz az átlagsebességed kisebb.
A többi inkább a placebo hatás...
Egy kérdés. Hogy mérted a litert, a megtett kilométert? Az elején megtankoltál a dugóig, lenulláztad, majd megtetted a távot, megnézted a megtett kilométert,  teletankoltad a dugóig?
Igen! Úgy mértem.
Hány km-t tettél meg eddig az autóddal???
Naplózva
thevenin
Vendég
« Új hozzászólás #5038 Dátum: 2007.12.24 hétfő, 15:43:33 »


Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!

Smiley ez egy erdekes tema, remelem tobben is hozzaszolnak majd.
szerintem Angel allaspontjat igazolja a gyakorlat, de csak akkor ha kelloen nagy szamokkal jatsznuk.Sok vezetesi ido,sok megtett ut. A tempomat folyamatosan azonos sebessegen igyekszik tartani a kocsit. Az elektronika reakciodieje messze alatta van az emberenek, ezzel tehat nem erdemes versenyezni. viszont az elektronika nem tudja a varatlan helyzeteket lekezelni, nem tudja kihasznalni a jarmu lenduletet. Igy ha jon egy lejto-domb-lejto-domb szakasz jo eselye lehet emberi gyozelemnek. Ha kicsit megnyomom a lejton kevesebb energiamba kerul atjutni a dombon, es osszesitvesben is kevesebb lesz az elegetett uzemanyag, tempomat nem hasznalja ki a lejto elonyet megfogja fekezni a kocsit, amikor megindulna. De ez valszeg a statisztikailag ritkabban elofordulo esetek koze tartozik.
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.24 hétfő, 15:46:27 írta thevenin » Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5039 Dátum: 2007.12.24 hétfő, 22:09:03 »

Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!
Smiley ez egy erdekes tema, remelem tobben is hozzaszolnak majd.
szerintem Angel allaspontjat igazolja a gyakorlat, de csak akkor ha kelloen nagy szamokkal jatsznuk.Sok vezetesi ido,sok megtett ut. A tempomat folyamatosan azonos sebessegen igyekszik tartani a kocsit. Az elektronika reakciodieje messze alatta van az emberenek, ezzel tehat nem erdemes versenyezni. viszont az elektronika nem tudja a varatlan helyzeteket lekezelni, nem tudja kihasznalni a jarmu lenduletet. Igy ha jon egy lejto-domb-lejto-domb szakasz jo eselye lehet emberi gyozelemnek. Ha kicsit megnyomom a lejton kevesebb energiamba kerul atjutni a dombon, es osszesitvesben is kevesebb lesz az elegetett uzemanyag, tempomat nem hasznalja ki a lejto elonyet megfogja fekezni a kocsit, amikor megindulna. De ez valszeg a statisztikailag ritkabban elofordulo esetek koze tartozik.
Arra kérdésre nem válaszolt, hogy mennyit ment eddig a 4 év alatt az autóval.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5040 Dátum: 2007.12.24 hétfő, 22:36:23 »

Na de mindegy 1szónak is 100 a vége: 1382km!!!
Smiley ez egy erdekes tema, remelem tobben is hozzaszolnak majd.
szerintem Angel allaspontjat igazolja a gyakorlat, de csak akkor ha kelloen nagy szamokkal jatsznuk.Sok vezetesi ido,sok megtett ut. A tempomat folyamatosan azonos sebessegen igyekszik tartani a kocsit. Az elektronika reakciodieje messze alatta van az emberenek, ezzel tehat nem erdemes versenyezni. viszont az elektronika nem tudja a varatlan helyzeteket lekezelni, nem tudja kihasznalni a jarmu lenduletet. Igy ha jon egy lejto-domb-lejto-domb szakasz jo eselye lehet emberi gyozelemnek. Ha kicsit megnyomom a lejton kevesebb energiamba kerul atjutni a dombon, es osszesitvesben is kevesebb lesz az elegetett uzemanyag, tempomat nem hasznalja ki a lejto elonyet megfogja fekezni a kocsit, amikor megindulna. De ez valszeg a statisztikailag ritkabban elofordulo esetek koze tartozik.
Arra kérdésre nem válaszolt, hogy mennyit ment eddig a 4 év alatt az autóval.
Ha valakinek alapból jó érzéke van a takarékos vezetéshez, bármilyen távon, bármilyen viszonyok közt simán veri a tempomatot a mi autóinknál min. 3-4 decivel, ez szerintem nem is kérdés. Én pl nem tudtam soha megszokni, jobban lefáradtam hosszú úton vele mint nélküle, aztán nem is használtam.  Legfőbb hiányossága, hogy nem gondolkodik előre, ezzel el is mondtam mindent.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #5041 Dátum: 2007.12.25 kedd, 07:30:52 »

Legfőbb hiányossága, hogy nem gondolkodik előre, ezzel el is mondtam mindent.

Az biztos, hogy a tempomatot a helyén kell használni. A sokkamionoskerülgetős útszakaszokon nem lehet vele menni, mert nem észleli a többi közlekedőt. De pl. Hovátországban Splitig elautózni az üres autópályán, na arra marha jó és elég kényelmes, hogy keresztbe tett lábbal lehet ücsörögni... nyes nyes nyes
Naplózva
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #5042 Dátum: 2007.12.25 kedd, 07:56:20 »

Az biztos, hogy a tempomatot a helyén kell használni. A sokkamionoskerülgetős útszakaszokon nem lehet vele menni, mert nem észleli a többi közlekedőt. De pl. Hovátországban Splitig elautózni az üres autópályán, na arra marha jó és elég kényelmes, hogy keresztbe tett lábbal lehet ücsörögni... nyes nyes nyes

azt hiszem én is vezetek egy évben eleget, hogy hozzászóljak ehhez: egyetlen bajom van a tempomattal, hogy egy olyan dolgot helyettesít, ami folytonos odafigyelést igényel. mert ugye ha a gázt nem nyomod, nem megy az autó. tempomattal meg megy. persze normáliséknál nem ül az ember egy 15 órás műszak után kocsiba, hogy hazajöjjön 300km-ről, de én igen.  vigyor3 szóval legtöbb esetben inkább kihagyom az ilyen kényelmi funkciókat, mert az ember hajlamos kevésbé odafigyelni a vezetésre szerintem, ha túl sok automata dolog van körülötte. hasonló megfontolásból mellőzöm az automataváltót is...  wave
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5043 Dátum: 2007.12.25 kedd, 09:10:01 »

Az biztos, hogy a tempomatot a helyén kell használni. A sokkamionoskerülgetős útszakaszokon nem lehet vele menni, mert nem észleli a többi közlekedőt. De pl. Hovátországban Splitig elautózni az üres autópályán, na arra marha jó és elég kényelmes, hogy keresztbe tett lábbal lehet ücsörögni... nyes nyes nyes

azt hiszem én is vezetek egy évben eleget, hogy hozzászóljak ehhez: egyetlen bajom van a tempomattal, hogy egy olyan dolgot helyettesít, ami folytonos odafigyelést igényel. mert ugye ha a gázt nem nyomod, nem megy az autó. tempomattal meg megy. persze normáliséknál nem ül az ember egy 15 órás műszak után kocsiba, hogy hazajöjjön 300km-ről, de én igen.  vigyor3 szóval legtöbb esetben inkább kihagyom az ilyen kényelmi funkciókat, mert az ember hajlamos kevésbé odafigyelni a vezetésre szerintem, ha túl sok automata dolog van körülötte. hasonló megfontolásból mellőzöm az automataváltót is...  wave
Egyetértek!
A ma divatos dolgok közül egyedül az ESP-ért adnék pénzt, de azért is csak az asszony miatt, nekem nincs rá szükségem.
A tempomatra visszatérve, egy-kétszer voltam én is olyan szituban, hogy 2-3órás tempomatos alvás és láblógatás után, bizony nem addíg tartott a fékpedálhoz eljutni, mint a jól megszokott gáz-fék útvonalon. Az a fél sec. plussz 150-nél jó pár méter.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5044 Dátum: 2007.12.25 kedd, 09:17:09 »

Ha valakinek alapból jó érzéke van a takarékos vezetéshez, bármilyen távon, bármilyen viszonyok közt simán veri a tempomatot a mi autóinknál min. 3-4 decivel, ez szerintem nem is kérdés. Én pl nem tudtam soha megszokni, jobban lefáradtam hosszú úton vele mint nélküle, aztán nem is használtam.  Legfőbb hiányossága, hogy nem gondolkodik előre, ezzel el is mondtam mindent.

Urak, azért pontosítsunk. A tempomat tart egy állandó sebességet, ha te meg játszol a gázpedállal, állandóan leveszed, meg ilyenek, azt nem lehet egy állandó sebességgel összevetni. Én azt állítom: ha ugyanaz az átlagsebesség, mondjuk legyen 80, és ha ez úgy történik, hogy te lejtőn fel 60-nal, le meg 100-zal mész, míg a tempo 80-nal, akkor így első körben azt mondom, a tempomat fog nyerni, mert ő a létező minimumot nyomja, soha nem megy a 80 fölé, míg te amikor a 100-at akarod belőni, először 100 fölé fog szaladni.
Szóval kevesebb lesz a lábbal nyomott fogyi, de csak azért, mert lasabban mész.
A fogyi attól is függ, hogy melyik fordulattartományban van az autó. Mondjuk 1500, emelkedőnél biztosan többet fog fogyasztani, mint 1800 emelkedő. Ha elég nagy a terhelés, valószínűleg a nyomatékmaximumnál eszi a legkevesebbet.
Én megkockáztatom, ha együtt mentünk volna, én többet megtettem volna, mint te. Egyrészt, mert az enyám nem kombi, másrészt csak kevesebb a km benne. Hogy én hogy csinálnám: Országúton tempomattal, mondjuk 70, arra ügyelnék, hogy ne kelljen fékezni, a fordulatot nem vinném 2500 fölé, és lehetőleg 1800 környékén tartanám.
Ja, én ezzel a tdci-vel 85 ezer kilométert tettem meg. De nagyon kevés volt az a km, amikor valóban a fogyival foglalkoztam.
Ha az számít, vettem volna egy 1,2-es tdi skodrit (vagy lupót).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #5045 Dátum: 2007.12.25 kedd, 09:18:48 »

SGabónak igaza van abban, hogy egy hosszú műszak után veszélyes a használata. De nagyon egyszerűen csak nem kell bekapcsolni. Amúgy sokszor nagyon jó! Lehet, hogy az ESP mellé odatenném. Bár most csak tempomatom van, mert franciában felesleges volt az ESP. (kár)
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



WWW
« Új hozzászólás #5046 Dátum: 2007.12.25 kedd, 09:55:32 »

Szerény véleményem szerint a tempomat nagyon jó dolog, akkor ha folymatosan hosszabb távot tud menni az ember vele, nem előzgetve kényelmesen, nyugodtan. Az igaz hogy emelkedőknél lassabban reagál és utána keményen oda tud nyomni a nyomatéknak és ilyenkor rendszerint túl is lépi a beállított sebességet. Én rendszerint használni szoktam olyan helyeken, ahol 40-es tábla van kint  persze csak szigorúan, ha kevesen vannak az úton és akkor is rajta a fékpedálon a lábam. Próbálok egyenletes tempóban autózni, de nekem eddig a legöbb, amit el tudtam menni, az 999Km volt. Ebben volt városi közlekedés is, de inkább autóút 80-100-as tempó. Most meg full karácsonyi közlekedésben itt a fővárosban 8,5 lityit evett a jószág sok megállással.  wow1
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



WWW
« Új hozzászólás #5047 Dátum: 2007.12.25 kedd, 09:57:57 »

Szerény véleményem szerint a tempomat nagyon jó dolog, akkor ha folymatosan hosszabb távot tud menni az ember vele, nem előzgetve kényelmesen, nyugodtan. Az igaz hogy emelkedőknél lassabban reagál és utána keményen oda tud nyomni a nyomatéknak és ilyenkor rendszerint túl is lépi a beállított sebességet. Én rendszerint használni szoktam olyan helyeken, ahol 40-es tábla van kint  persze csak szigorúan, ha kevesen vannak az úton és akkor is rajta a fékpedálon a lábam. Próbálok egyenletes tempóban autózni, de nekem eddig a legöbb, amit el tudtam menni, az 999Km volt. Ebben volt városi közlekedés is, de inkább autóút 80-100-as tempó. Most meg full karácsonyi közlekedésben itt a fővárosban 8,5 lityit evett a jószág sok megállással.  wow1


Azt még azért hozzá kell tennem, hogy amikor tempomattal közlekedem, akkor amellett, hogy pihen a lábam jobban figyelek a nem vált közlekedési eseményre, mert pihenő pizícióból, amíg a fék pedálhoz érne a lábam elég hoszzú idő.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5048 Dátum: 2007.12.25 kedd, 19:32:07 »

Ha valakinek alapból jó érzéke van a takarékos vezetéshez, bármilyen távon, bármilyen viszonyok közt simán veri a tempomatot a mi autóinknál min. 3-4 decivel, ez szerintem nem is kérdés. Én pl nem tudtam soha megszokni, jobban lefáradtam hosszú úton vele mint nélküle, aztán nem is használtam.  Legfőbb hiányossága, hogy nem gondolkodik előre, ezzel el is mondtam mindent.

Urak, azért pontosítsunk. A tempomat tart egy állandó sebességet, ha te meg játszol a gázpedállal, állandóan leveszed, meg ilyenek, azt nem lehet egy állandó sebességgel összevetni. Én azt állítom: ha ugyanaz az átlagsebesség, mondjuk legyen 80, és ha ez úgy történik, hogy te lejtőn fel 60-nal, le meg 100-zal mész, míg a tempo 80-nal, akkor így első körben azt mondom, a tempomat fog nyerni, mert ő a létező minimumot nyomja, soha nem megy a 80 fölé, míg te amikor a 100-at akarod belőni, először 100 fölé fog szaladni.
Szóval kevesebb lesz a lábbal nyomott fogyi, de csak azért, mert lasabban mész.
A fogyi attól is függ, hogy melyik fordulattartományban van az autó. Mondjuk 1500, emelkedőnél biztosan többet fog fogyasztani, mint 1800 emelkedő. Ha elég nagy a terhelés, valószínűleg a nyomatékmaximumnál eszi a legkevesebbet.
Én megkockáztatom, ha együtt mentünk volna, én többet megtettem volna, mint te. Egyrészt, mert az enyám nem kombi, másrészt csak kevesebb a km benne. Hogy én hogy csinálnám: Országúton tempomattal, mondjuk 70, arra ügyelnék, hogy ne kelljen fékezni, a fordulatot nem vinném 2500 fölé, és lehetőleg 1800 környékén tartanám.
Ja, én ezzel a tdci-vel 85 ezer kilométert tettem meg. De nagyon kevés volt az a km, amikor valóban a fogyival foglalkoztam.
Ha az számít, vettem volna egy 1,2-es tdi skodrit (vagy lupót).
Na ebben a hozzászólásban  van pár olyan dolog amivel 100%-ig egyetértek!
A tempomat nem vált vissza emelkedőnél, mint ahogy említetted a fordulatszám tartomány az fontos!
Mondjuk én azt a fordulat tartományt a mit említettél sokkal lejjebb vinném. 1300-2000 között nagyon jól ellehet vele kocsikázni úgy, hogy az enémy kombi és ezért nehezebb, nagyobb a légelleneállás, .....(mondjuk én könnyebb vagyok Nálad egy kicsivel (93kg) nyes)
Sík úton, nem gyorsulva simán megeszi a 70-75-öt 6-ban, hogy nem erőlködik a motor, de ha innen gyorsulni kéne akkor gyök 2-vel vagy visszaváltok.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5049 Dátum: 2007.12.25 kedd, 22:03:34 »

Na ebben a hozzászólásban  van pár olyan dolog amivel 100%-ig egyetértek!
A tempomat nem vált vissza emelkedőnél, mint ahogy említetted a fordulatszám tartomány az fontos!
Mondjuk én azt a fordulat tartományt a mit említettél sokkal lejjebb vinném. 1300-2000 között nagyon jól ellehet vele kocsikázni úgy, hogy az enémy kombi és ezért nehezebb, nagyobb a légelleneállás, .....(mondjuk én könnyebb vagyok Nálad egy kicsivel (93kg) nyes)
Sík úton, nem gyorsulva simán megeszi a 70-75-öt 6-ban, hogy nem erőlködik a motor, de ha innen gyorsulni kéne akkor gyök 2-vel vagy visszaváltok.
Szerintem az 1300 nem a legjobb a motor számára. Másrészt, ha sík úton mész, és jön az emelkedő, miért kellene visszaváltani?
A másik: gyorsításnál biztos, hogy nem az a legelőnyösebb, hogy iszonyú lassan gyorsítasz (bár így az átlagsebességed kisebb), hanem egy 25%-os gáz.
És az sem igaz, minél kisebb a fordulatszám, annál kisebb a fogyi. Persze nem minden esetben a legalacsonyabb a nyomatékmaximumnál, de általában.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.