Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 14:57:56
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
144
145
146
147
148
149
150
[
151
]
152
153
154
155
156
157
158
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300577 alkalommal)
Tomi73
és 31 vendég van a témában
Pityke78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7500 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 16:16:23 »
Sziasztok!
Azt hogyan tudom megnézni, hogy az ambiente felszereltségű mondeoban ki van-e alakítva, be van-e kábelezve a fűthető első szélvédőnek a rendszer?
Ki kell cserélnem a szélvédőt és ha lehet, akkor már fűthetőt tennék bele, persze ha ez lehetséges és működik.
Vélemény?
Köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7501 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 17:12:16 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2017.03.26 vasárnap, 16:03:43
2.0 tdci automata 140 lovas. 2010 januári
Közben raneztem újra,az van hogy a bal oldalon sem a fej lámpa sem a ködlámpa sem a tolatólámpa nem működik..
Jobb oldalon?
Fej lámpa?
Csatlakozó a helyén?
Milyen kivitel, 4-5 ajtós, kombi?
Átvezető, kábel szakadás?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7502 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 17:55:33 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.03.26 vasárnap, 17:12:16
Fej lámpa?
ja.angolul.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7503 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 18:11:55 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.26 vasárnap, 17:55:33
ja.angolul.
Head lamp nincs hátul a ködlámpa és a tolató lámpa környékén.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7504 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 18:23:16 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.03.26 vasárnap, 18:11:55
Head lamp nincs hátul a ködlámpa és a tolató lámpa környékén.
de elöl van.kis fantáziával az egyik oldalon semmi nem ég.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7505 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 18:26:20 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.26 vasárnap, 18:23:16
de elöl van.kis fantáziával az egyik oldalon semmi nem ég.
Nagyobb fantáziával pedig szó nem esik a hátsó -normál- világításról, amivel kapcsolatban lehet a head lamp és a normál világításnak fantázia nélkül sincs köze a tolatólámpához és a ködlámpához.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7506 Dátum:
2017.03.26 vasárnap, 18:36:45 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.03.26 vasárnap, 18:26:20
Nagyobb fantáziával pedig szó nem esik a hátsó -normál- világításról, amivel kapcsolatban lehet a head lamp és a normál világításnak fantázia nélkül sincs köze a tolatólámpához és a ködlámpához.
elöl is van ködlámpa.Elég gyakran előforduló hiba,hogy az egyik oldalon semmi nem ég elöl és hátul sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 396
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7507 Dátum:
2017.03.27 hétfő, 20:53:33 »
Idézetet írta: titta - 2017.03.26 vasárnap, 11:39:37
Ha jol emlekszem Tibo69 megoldotta ezt, irj ra.
Köszönöm, írtam Neki!
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 396
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7508 Dátum:
2017.03.27 hétfő, 20:54:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.26 vasárnap, 11:53:59
jobb első lámpát kivéve látszik, hogy elő van-e kábelezve. ha igen, akkor megoldható, ha nem akkor is, csak nagyobb macera és költség
Mit kell keresni, ha kint a lámpa?
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7509 Dátum:
2017.03.27 hétfő, 23:22:39 »
Idézetet írta: steve78 - 2017.03.27 hétfő, 20:54:29
Mit kell keresni, ha kint a lámpa?
egy üres csatlakozót az ütközés elnyelőn
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dexter01
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7510 Dátum:
2017.03.29 szerda, 23:07:15 »
Üdv. Mitől lehet az hogy ha a világítás kapcsolóm 0 állásban van akkor is ég a tomoított? Helyzetjelzőt csak a helyzetjelző ég. Vagyis le sem tudom kapcsolni a világítást.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7511 Dátum:
2017.03.29 szerda, 23:27:49 »
Idézetet írta: Dexter01 - 2017.03.29 szerda, 23:07:15
Üdv. Mitől lehet az hogy ha a világítás kapcsolóm 0 állásban van akkor is ég a tomoított? Helyzetjelzőt csak a helyzetjelző ég. Vagyis le sem tudom kapcsolni a világítást.
fel van programozva a drl funkció
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dexter01
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7512 Dátum:
2017.03.30 csütörtök, 08:06:45 »
Ki lehet ezt valahogy kapcsolni?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7513 Dátum:
2017.03.30 csütörtök, 09:59:51 »
Idézetet írta: Dexter01 - 2017.03.30 csütörtök, 08:06:45
Ki lehet ezt valahogy kapcsolni?
central config-ban kikapcsolható, IDS vagy elmconfig+usb-s elm327 kell hozzá. kb 10perc.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7514 Dátum:
2017.03.30 csütörtök, 15:37:11 »
Sziasztok!
A kédésem az lenne hol kezdjem a hiba feltárását?
Eddig (hónapokon át) 1-2 alkalommal nem működött a gyári parkradarom, a napokban viszont már egyáltanán nem jelez semmit csak villog a ON a gombon. Külsérelmi nyom/sérülés nem látható rajta!
Esetleg ötlet?
Köszi az esetleges tanácsokat előre is!
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7515 Dátum:
2017.03.31 péntek, 00:08:08 »
Idézetet írta: Tike - 2017.03.30 csütörtök, 15:37:11
Sziasztok!
A kédésem az lenne hol kezdjem a hiba feltárását?
Eddig (hónapokon át) 1-2 alkalommal nem működött a gyári parkradarom, a napokban viszont már egyáltanán nem jelez semmit csak villog a ON a gombon. Külsérelmi nyom/sérülés nem látható rajta!
Esetleg ötlet?
Köszi az esetleges tanácsokat előre is!
szenzor hiba, lesz benne hibakód, hogy pontosan melyik
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7516 Dátum:
2017.03.31 péntek, 04:58:03 »
Köszi szépe a választ! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire részletes a diagnosztikájuk...
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.31 péntek, 00:08:08
szenzor hiba, lesz benne hibakód, hogy pontosan melyik
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7517 Dátum:
2017.03.31 péntek, 07:06:55 »
Idézetet írta: Tike - 2017.03.31 péntek, 04:58:03
Köszi szépe a választ! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire részletes a diagnosztikájuk...
20+ éve vannak ilyen parkolássegítő rendszerek, diadnosztival. Vagyis a digitális (gyári) rendszer mind diagnosztizálható.
Kivéve néhány francia selejtet....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
karolyp
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7518 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 08:07:41 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy most lett (sokadjára) tisztítva a részecskeszűrőm, és hibakód törlés után ugyanúgy megjelenik a hiba. Azonban nem csak egy csekklámpa jelezte a hibát, hanem a kijelzőn is megjelent egy "Engine malfunction" hibaüzenet is. Aminek következtében a motor is le van tiltva, és rángat. Gondoltam arra, hogy lehet, hogy valamilyen univerzális hibakódolvasóval próbálták törölni, ami valószínüleg az ilyen "mélysegű" hibát nem tudja törölni.
Szerintetek érdemes beruházni egy gyártóspecifikus hibakódolvasásra? Vagy valószínűleg még mindig rossz a részecskeszűrő, és nem a hibakódolvasón múlik?
(MK4, 2007, 2.0 TDCi, QXBA)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7519 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 09:27:13 »
Idézetet írta: karolyp - 2017.04.02 vasárnap, 08:07:41
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy most lett (sokadjára) tisztítva a részecskeszűrőm, és hibakód törlés után ugyanúgy megjelenik a hiba. Azonban nem csak egy csekklámpa jelezte a hibát, hanem a kijelzőn is megjelent egy "Engine malfunction" hibaüzenet is. Aminek következtében a motor is le van tiltva, és rángat. Gondoltam arra, hogy lehet, hogy valamilyen univerzális hibakódolvasóval próbálták törölni, ami valószínüleg az ilyen "mélysegű" hibát nem tudja törölni.
Szerintetek érdemes beruházni egy gyártóspecifikus hibakódolvasásra? Vagy valószínűleg még mindig rossz a részecskeszűrő, és nem a hibakódolvasón múlik?
(MK4, 2007, 2.0 TDCi, QXBA)
nem.sima elm327 + Forscan elég hozzá.Gyanítom nem a részecskeszűrővel van gond alapvetően.Lukas kipufogórendszer,esetleg kilukadt a nyomáskülönbségmérő csővezetéke,vagy maga az érzékelő xar.Az izzítógyertyáid halála is okozhatja,-azok jók,kimértétek?.Diaggal kideríthető a szenzor.Délpesten tudok neked segíteni diagban karitatíve.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7520 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 09:33:11 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 09:27:13
nem.sima elm327 + Forscan elég hozzá.Gyanítom nem a részecskeszűrővel van gond alapvetően.Lukas kipufogórendszer,esetleg kilukadt a nyomáskülönbségmérő csővezetéke,vagy maga az érzékelő xar.Az izzítógyertyáid halála is okozhatja,-azok jók,kimértétek?.Diaggal kideríthető a szenzor.Délpesten tudok neked segíteni diagban karitatíve.
2007-es az autó, ott még a motorból jön a regeneráció!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7521 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 09:41:16 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.02 vasárnap, 09:33:11
2007-es az autó, ott még a motorból jön a regeneráció!
igen,és?el is olvastad amit írtam?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7522 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 09:47:40 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 09:41:16
igen,és?el is olvastad amit írtam?
Hogy dpf hibád a dpf-ben lévő izzítógyertya szokott okozni, ebben meg ott nincs. Neki Csak a motorban, és bár köze van a regenhez, de ha rossz, akkor is lemenne a regen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7523 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 10:25:14 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.02 vasárnap, 09:47:40
Hogy dpf hibád a dpf-ben lévő izzítógyertya szokott okozni, ebben meg ott nincs. Neki Csak a motorban, és bár köze van a regenhez, de ha rossz, akkor is lemenne a regen.
nemígy van Kiskuki!
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Az fl előttiekben is csak akkor lesz sikeres regeneráció,ha az izzítógyertyák jók! Ugyanis szükséges a működésük a reg során,és végig izzítanak is! A kipuff felmelegedéséhez kell,mert a kipufogás ütemben befecskendezett go-t az izzítógyertyák gyujtják be.Ha nem történik ez meg,akkor van az ,hogy az elégetlen go bizonyos mennyisége képes lesz lecsorogni a henger falán a motorolajba és felhigítja azt.Ezért is van az, hogy 5-6 sikertelen reg után olajcsere üzenetet küld a rendszer.Van az az üzemmód,amikor képes a kipuff úgy felmelegedni,hogy a reg letud futni,de pl alapjáraton is képesnek kell lennie a rendszernek regenerálni.
Szóval,akkor most menj és barátkozz a bal kezeddel!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
karolyp
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7524 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 10:48:04 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 10:25:14
nemígy van Kiskuki!
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Az fl előttiekben is csak akkor lesz sikeres regeneráció,ha az izzítógyertyák jók! Ugyanis szükséges a működésük a reg során,és végig izzítanak is! A kipuff felmelegedéséhez kell,mert a kipufogás ütemben befecskendezett go-t az izzítógyertyák gyujtják be.Ha nem történik ez meg,akkor van az ,hogy az elégetlen go bizonyos mennyisége képes lesz lecsorogni a henger falán a motorolajba és felhigítja azt.Ezért is van az, hogy 5-6 sikertelen reg után olajcsere üzenetet küld a rendszer.Van az az üzemmód,amikor képes a kipuff úgy felmelegedni,hogy a reg letud futni,de pl alapjáraton is képesnek kell lennie a rendszernek regenerálni.
Szóval,akkor most menj és barátkozz a bal kezeddel!
Valóban ugyan ezeket a tüneteket (feltűnően sok olajcserét követelt) produkálta. Amit az előzőekben említettél elm327+forscan kombóval kideríthető az izzítógyertya problémája? Illetve ha jól tudom, így el lehet indítani egy regenerációt is. Hogyha így, manuálisan indítok el egy regenerációt, az szintén nem lehet sikeres, ha az izzítógyertya a rossz?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7525 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 11:12:13 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 10:25:14
nemígy van Kiskuki!
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Az fl előttiekben is csak akkor lesz sikeres regeneráció,ha az izzítógyertyák jók! Ugyanis szükséges a működésük a reg során,és végig izzítanak is! A kipuff felmelegedéséhez kell,mert a kipufogás ütemben befecskendezett go-t az izzítógyertyák gyujtják be.Ha nem történik ez meg,akkor van az ,hogy az elégetlen go bizonyos mennyisége képes lesz lecsorogni a henger falán a motorolajba és felhigítja azt.Ezért is van az, hogy 5-6 sikertelen reg után olajcsere üzenetet küld a rendszer.Van az az üzemmód,amikor képes a kipuff úgy felmelegedni,hogy a reg letud futni,de pl alapjáraton is képesnek kell lennie a rendszernek regenerálni.
Szóval,akkor most menj és barátkozz a bal kezeddel!
Nem akarok belefolyni, mert nincs értelme a szóf.sásnak....
Nem az izzítógyertyák gyújtják be a kipufogó ütembe való befecskendezett tüzelőanyagot.
Normál körülmények között is van kicsi utó-befecskendezés, aminek a szerepe a koromképződés csökkentés a kiégési folyamat növelése. A regenerálás szükségességekor megnövelik az utó-befecskendezés mennyiségét és ezzel elnyújtják az égési folyamatot a hengeren kívűl, de még ezután is van egy késői utó-befecskendezés aminek az égése melegíti fel a katalizátort/részecskeszűrőt.
A rendszer tele van hőmérséklet érzékelőkkel
http://toirkens.cl/web/wp-content/uploads/2015/10/DPF-diesel-particulate-filter-image-provided-by-Renault.jpg
amiknek a hibája, működési zavara sokkal inkább befolyásolja a regenerációs folyamatot.
(Itt megint tovább lehetne csavarni, hogy van külön katalizátor a DPF előtt vagy egy házba épített katalizátoros DPF...stb.
http://www.technology.matthey.com/images/articles/53/1/Twigg-53-1-jan09-f5.jpg
)
Vagyis ahogy klein schwanz írja, lezajlik és le tud zajlani az izzítógyertyák nélkül is a regenerációs folyamat, ha minden egyéb feltétel teljesül.
A probléma az, ha a manók szabadságon vannak vagy megbetegednek, mert akkor nem működik a lent látható folyamat.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.02 vasárnap, 11:36:16 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7526 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 15:11:40 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 11:12:13
Nem akarok belefolyni, mert nincs értelme a szóf.sásnak....
Nem az izzítógyertyák gyújtják be a kipufogó ütembe való befecskendezett tüzelőanyagot.
Normál körülmények között is van kicsi utó-befecskendezés, aminek a szerepe a koromképződés csökkentés a kiégési folyamat növelése. A regenerálás szükségességekor megnövelik az utó-befecskendezés mennyiségét és ezzel elnyújtják az égési folyamatot a hengeren kívűl, de még ezután is van egy késői utó-befecskendezés aminek az égése melegíti fel a katalizátort/részecskeszűrőt.
A rendszer tele van hőmérséklet érzékelőkkel
http://toirkens.cl/web/wp-content/uploads/2015/10/DPF-diesel-particulate-filter-image-provided-by-Renault.jpg
amiknek a hibája, működési zavara sokkal inkább befolyásolja a regenerációs folyamatot.
(Itt megint tovább lehetne csavarni, hogy van külön katalizátor a DPF előtt vagy egy házba épített katalizátoros DPF...stb.
http://www.technology.matthey.com/images/articles/53/1/Twigg-53-1-jan09-f5.jpg
)
Vagyis ahogy klein schwanz írja, lezajlik és le tud zajlani az izzítógyertyák nélkül is a regenerációs folyamat, ha minden egyéb feltétel teljesül.
A probléma az, ha a manók szabadságon vannak vagy megbetegednek, mert akkor nem működik a lent látható folyamat.
[img]http://www.autoszektor.hu/sites/default/files/u1445/1kep_vw-grafika_0.jpg
...ha minden egyéb feltétel teljesül.Minden más esetben pedig szükség van az izzítógyertyák működésére!Ugyan arról beszélünk.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7527 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 15:13:25 »
Idézetet írta: karolyp - 2017.04.02 vasárnap, 10:48:04
Valóban ugyan ezeket a tüneteket (feltűnően sok olajcserét követelt) produkálta. Amit az előzőekben említettél elm327+forscan kombóval kideríthető az izzítógyertya problémája? Illetve ha jól tudom, így el lehet indítani egy regenerációt is. Hogyha így, manuálisan indítok el egy regenerációt, az szintén nem lehet sikeres, ha az izzítógyertya a rossz?
izzítógyertya nem diagolható a te autódban.azt műszerrel kell kimérni.De hanem volt még cserélve,akkor vakon érdemes kidobni mindet,mert 120e km a csere intervallum eleve.És nem egy nagy tétel,kb 4e ft/db a gyári NGK.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7528 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 15:28:37 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 15:11:40
...ha minden egyéb feltétel teljesül.Minden más esetben pedig szükség van az izzítógyertyák működésére!Ugyan arról beszélünk.
Nincs kedvem felsorolni a feltételeket, de az izzítógyertya nincs köztük.
Az csak egy mentsvára a vezérlőnek, amit be tud még vetni ha valami nem az elvártak szerint alakul. Tehát valami vagy valamik már nem teljesen jók.
Értsd pl. a felmelegedés nem elég gyors. De akkor már valamivel lehet probléma, amiért "magától" nem elég.
De én befejeztem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7529 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 15:50:40 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 15:28:37
Nincs kedvem felsorolni a feltételeket, de az izzítógyertya nincs köztük.
Az csak egy mentsvára a vezérlőnek, amit be tud még vetni ha valami nem az elvártak szerint alakul. Tehát valami vagy valamik már nem teljesen jók.
Értsd pl. a felmelegedés nem elég gyors. De akkor már valamivel lehet probléma, amiért "magától" nem elég.
De én befejeztem.
Te most általánosságban írsz, vagy a 2007-es széria motorjáról?
A múltkor azt láttam, hogy az enyémben csak alapjáraton kapcsolja rá az izzítást, gázadásra lekapcsolja, alapjáratnál meg vissza. Sajnos üa mennyiség PID-et nem néztem. Alapjárati FRP kb. 5000kpa-val volt magasabb alapjáraton a regen alatt.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7530 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 16:19:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.04.02 vasárnap, 15:50:40
Te most általánosságban írsz, vagy a 2007-es széria motorjáról?
A múltkor azt láttam, hogy az enyémben csak alapjáraton kapcsolja rá az izzítást, gázadásra lekapcsolja, alapjáratnál meg vissza. Sajnos üa mennyiség PID-et nem néztem. Alapjárati FRP kb. 5000kpa-val volt magasabb alapjáraton a regen alatt.
Általánosságban a CR motorról.
Alapjáraton a járás egyenlőtlenségek kiegyenlítése miatt próbálkozik ezzel -is- kompenzálni. Mert alapjáraton "hidegebb" a motor a "ritka" égések miatt.
Ez már nem neked szól:
De nem szeretnék tovább foglalkozni a DPF és annak dolgaival, higgyen mindenki azt amit akar és neki tetszik....akár igaz, akár nem.
Ahogy sok cikkben is hiba van a FAQ-ban....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.02 vasárnap, 16:22:57 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7531 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 17:24:53 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 15:28:37
Nincs kedvem felsorolni a feltételeket, de az izzítógyertya nincs köztük.
Az csak egy mentsvára a vezérlőnek, amit be tud még vetni ha valami nem az elvártak szerint alakul. Tehát valami vagy valamik már nem teljesen jók.
Értsd pl. a felmelegedés nem elég gyors. De akkor már valamivel lehet probléma, amiért "magától" nem elég.
De én befejeztem.
még mindig ugyan arról beszélünk.Vannak helyzetek,amikor fontos az izzítógyertya,és vannak,amikor nincs jelentősége.Amikor viszont kell e nem működik,akkor sikertelen lesz e regen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7532 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 17:25:23 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 16:19:45
Általánosságban a CR motorról.
Alapjáraton a járás egyenlőtlenségek kiegyenlítése miatt próbálkozik ezzel -is- kompenzálni. Mert alapjáraton "hidegebb" a motor a "ritka" égések miatt.
Ez már nem neked szól:
De nem szeretnék tovább foglalkozni a DPF és annak dolgaival, higgyen mindenki azt amit akar és neki tetszik....akár igaz, akár nem.
Ahogy sok cikkben is hiba van a FAQ-ban....
Ha hiba van bennük javítsd ki!Addig csak kíbic vagy....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7533 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 17:40:49 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 17:25:23
Ha hiba van bennük javítsd ki!Addig csak kíbic vagy....
Illetve annak mondasz, de közben felnéztem az égre.....
Csak tudod sokat szentírásnak veszik (bár nem tudom milyen alapon) a FAQ cikkeit és ez bizony okozhat problémákat, félreértéseket. De igazából ezzel kapcsolatosan is kimegyek és felnézek újra..... aki onnan fenntartások nélkül táplálkozik, meg is érdemli ha elrontja néha a gyomrát.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7534 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 19:46:12 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 17:40:49
Illetve annak mondasz, de közben felnéztem az égre.....
Csak tudod sokat szentírásnak veszik (bár nem tudom milyen alapon) a FAQ cikkeit és ez bizony okozhat problémákat, félreértéseket. De igazából ezzel kapcsolatosan is kimegyek és felnézek újra..... aki onnan fenntartások nélkül táplálkozik, meg is érdemli ha elrontja néha a gyomrát.
én ezt tudom...kibic...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7535 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 20:09:29 »
Fl-ben diagolható?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7536 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 20:16:01 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 20:09:29
Fl-ben diagolható?
csak abban amelyik modullal vezérli őket.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7537 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 20:29:48 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 20:16:01
csak abban amelyik modullal vezérli őket.
bocsi h értetlen vagyok, de ez mit takar? honnan tudom, hogy modul vezérli őket? van elm327 kábelem (kapcsolós) meg forscan-em is. ha lefuttatom a teszteket és nem ad ki hibát akkor elvileg jó mindegyik?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7538 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 20:43:06 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 20:29:48
bocsi h értetlen vagyok, de ez mit takar? honnan tudom, hogy modul vezérli őket? van elm327 kábelem (kapcsolós) meg forscan-em is. ha lefuttatom a teszteket és nem ad ki hibát akkor elvileg jó mindegyik?
ha a forscan külön modulként ismeri fel,akkor modulos,ha nem,akkor sosem deríted ki forscannel melyik gyertya xar.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7539 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:06:29 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 20:43:06
ha a forscan külön modulként ismeri fel,akkor modulos,ha nem,akkor sosem deríted ki forscannel melyik gyertya xar.
azt el tudod magyarázni, hogy melyik az a modul? mi a neve? hol találom?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7540 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:15:09 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 21:06:29
azt el tudod magyarázni, hogy melyik az a modul? mi a neve? hol találom?
nem kell megtalálni. a forscan az összes modult megjeleníti.ha köztük van,akkor van,ha nincs,akkor hagyományos relés.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7541 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:20:14 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 21:06:29
azt el tudod magyarázni, hogy melyik az a modul? mi a neve? hol találom?
Nagy valószínűséggel modulos az izzításod. (2012)
Ilyet keress és ott ahol látod. Egyébként mit szeretnél vele?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7542 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:24:40 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.02 vasárnap, 21:15:09
nem kell megtalálni. a forscan az összes modult megjeleníti.ha köztük van,akkor van,ha nincs,akkor hagyományos relés.
oké, hogy megjeleníti, de mi a modul neve? nem vagyok még profi a forscanben, még csak ismerkedek vele.
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7543 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:26:03 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 21:20:14
Nagy valószínűséggel modulos az izzításod. (2012)
Ilyet keress és ott ahol látod. Egyébként mit szeretnél vele?
[img width=800 height=562]http://kephost.com/images/2017/04/02/MK4_Diesel_Glow_module.jpg
Köszi szépen! holnap rá is pillantok!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.02 vasárnap, 21:33:34 írta alf®
»
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7544 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:27:34 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 21:24:40
oké, hogy megjeleníti, de mi a modul neve? nem vagyok még profi a forscanben, még csak ismerkedek vele.
Ha magyar nyelvű, akkor izzító/előmelegítő (Attól függ AdminA hogyan fordította le a google-val
)
Ha angol nyelvű, akkor meg angolul ugyanez. Glow, pre-heat module
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7545 Dátum:
2017.04.02 vasárnap, 21:33:16 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.02 vasárnap, 21:24:40
oké, hogy megjeleníti, de mi a modul neve? nem vagyok még profi a forscanben, még csak ismerkedek vele.
Tibi írta.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7546 Dátum:
2017.04.03 hétfő, 13:02:12 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.02 vasárnap, 21:27:34
Ha magyar nyelvű, akkor izzító/előmelegítő (Attól függ AdminA hogyan fordította le a google-val
)
Ha angol nyelvű, akkor meg angolul ugyanez. Glow, pre-heat module
Nem találok ilyen modult a forscan dokumentációjában. Ez a PCM-en belül van?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7547 Dátum:
2017.04.04 kedd, 07:38:36 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.04.03 hétfő, 13:02:12
Nem találok ilyen modult a forscan dokumentációjában. Ez a PCM-en belül van?
Nem, ott van ahol a képen mutattam!
Nem kizárt, hogy a motorvezérlőben generálódik le a hiba, ha keletkezik.
Ha találtál ott modult, akkor annak a csatlakozóját lehúzva ott a 4 db izzítógyertya vezetéke. Egyenként rá lehet mérni vagy lakatfogó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kisimi69
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 60
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7548 Dátum:
2017.04.04 kedd, 21:28:59 »
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni volt egy kis problémám azt hittem meg halt a generátorom de mert nem töltött rendesen de kiderült hogy test kábel probléma volt meg let csinálva amikor kész lett inditásnál le tiltott a immobilézer maj 2 3 inditás után elindult rendesen .megnézték a komputert a karoszéria modem hamis adatokat kap ugyan ugy az abs is.Két honappal ezelött amikor kicserélték a motort ugyan ezt produkálta akkor nem komunikált a karosszéria modem a abs szel.akkor a biztositék tábla tisztitása után rendbe jött mert be volt ázva . Valakinek volt ilyen vagy van valakinek ötlete vagy egy jo elektromos szerelöje budapesten aki vágja
köszönöm
Naplózva
2013 Ford Mondeo 1,6 trend tdci
kisimi69
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 60
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #7549 Dátum:
2017.04.04 kedd, 22:10:44 »
Idézetet írta: kisimi69 - 2017.04.04 kedd, 21:28:59
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni volt egy kis problémám azt hittem meg halt a generátorom de mert nem töltött rendesen de kiderült hogy test kábel probléma volt meg let csinálva amikor kész lett inditásnál le tiltott a immobilézer maj 2 3 inditás után elindult rendesen .megnézték a komputert a karoszéria modem hamis adatokat kap ugyan ugy az abs is.Két honappal ezelött amikor kicserélték a motort ugyan ezt produkálta akkor nem komunikált a karosszéria modem a abs szel.akkor a biztositék tábla tisztitása után rendbe jött mert be volt ázva . Valakinek volt ilyen vagy van valakinek ötlete vagy egy jo elektromos szerelöje budapesten aki vágja
köszönöm
Aki tud megoldás az irhat a email cimemre hogy tudjam olvasni
kisimi69@gmail.com
Naplózva
2013 Ford Mondeo 1,6 trend tdci
Oldalak:
1
...
144
145
146
147
148
149
150
[
151
]
152
153
154
155
156
157
158
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ