Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 14:51:33
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
168
169
170
171
172
173
174
[
175
]
176
177
178
179
180
181
182
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300574 alkalommal)
Tomi73
és 31 vendég van a témában
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8700 Dátum:
2018.05.09 szerda, 15:09:11 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 15:05:29
Csak a Sony fejegységek érintettek? Blaupunkt-okkal nem kell ettől félni?
Sajnos ezt nem tudom megmondani, le kellene tesztelni.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
juppe008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8701 Dátum:
2018.05.09 szerda, 15:10:18 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.09 szerda, 14:29:46
Az én autómban nincs gyári Sony-s BT, ezért én még nem találkoztam ezzel a problémával.
Aha ... nekem se Sony csak FORD 6000 CD + gyári bluetooth kihangosító.
De érdekes hallani, hogy vannak ilyen problémák.
Naplózva
2013 / MK4 fl / Kombi / Titanium / 2.0 Benzin
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8702 Dátum:
2018.05.09 szerda, 15:15:38 »
Idézetet írta: juppe008 - 2018.05.09 szerda, 15:10:18
Aha ... nekem se Sony csak FORD 6000 CD + gyári bluetooth kihangosító.
De érdekes hallani, hogy vannak ilyen problémák.
Itt érhető el az angol topic a "battery drain"-ről:
http://www.talkford.com/community/topic/196899-ford-mondeo-flat-battery-syndrome/page-58
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8703 Dátum:
2018.05.09 szerda, 15:22:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 15:05:29
Csak a Sony fejegységek érintettek? Blaupunkt-okkal nem kell ettől félni?
Nagynavi nem érintett. Az enyém állt már 5 napot egy helyben és simán indult.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8704 Dátum:
2018.05.09 szerda, 15:36:37 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.09 szerda, 15:22:35
Nagynavi nem érintett. Az enyém állt már 5 napot egy helyben és simán indult.
Úgy, hogy telefonálás közben állítottad le a motort?
Mert normál használatban nekünk is állt már >1hetet is, és indult, csak kérdés, hogy akkor kell-e ügyelni hosszú állás előtt, hogy nehogy telefonálás közben legyen a motor leállítva.
Naplózva
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8705 Dátum:
2018.05.09 szerda, 16:05:04 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 15:36:37
Úgy, hogy telefonálás közben állítottad le a motort?
Mert normál használatban nekünk is állt már >1hetet is, és indult, csak kérdés, hogy akkor kell-e ügyelni hosszú állás előtt, hogy nehogy telefonálás közben legyen a motor leállítva.
Érdemes lenne az áramfelvételt megmérni. Ha van multimétered nagyon egyszerű, de kétemberes művelet.
- Az autó zárását követően várj kb. 15-20 percet, míg az összes relé el nem enged.
- Lazítsd ki a sarubilincsen lévő 10-es anyacsavart.
- A mérőműszer egyik kábelvégét érints az akku pozitív sarujához a sarubilincshez a másikat.
- Lassan húzd fel addig a sarubilincset, amíg a sarukontaktus megszűnik.
- Nézd meg mennyi ampert mutat a multiméter
Arra figyelj hogy ne szakítsd meg mérés közben az áramkört!
Jó érték 10-20mA a rossz kb. 650mA.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8706 Dátum:
2018.05.09 szerda, 17:54:35 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.09 szerda, 16:05:04
Érdemes lenne az áramfelvételt megmérni. Ha van multimétered nagyon egyszerű, de kétemberes művelet.
- Az autó zárását követően várj kb. 15-20 percet, míg az összes relé el nem enged.
- Lazítsd ki a sarubilincsen lévő 10-es anyacsavart.
- A mérőműszer egyik kábelvégét érints az akku pozitív sarujához a sarubilincshez a másikat.
- Lassan húzd fel addig a sarubilincset, amíg a sarukontaktus megszűnik.
- Nézd meg mennyi ampert mutat a multiméter
Arra figyelj hogy ne szakítsd meg mérés közben az áramkört!
Jó érték 10-20mA a rossz kb. 650mA.
Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8707 Dátum:
2018.05.09 szerda, 19:08:11 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 17:54:35
Maradok a DC lakatfogónál
, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8708 Dátum:
2018.05.10 csütörtök, 11:12:52 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 17:54:35
Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
Várjuk a mérési eredményeket.
Milyen fejegység van a Mondidban?
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8709 Dátum:
2018.05.10 csütörtök, 15:40:30 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.09 szerda, 14:29:46
A feleségem autójával is ez a probléma. Télen 2x teljesen lemerült az aksi 4-5 napos állást követően.
A fordtalkon is elolvastam vagy 500 hozzászólást a problémáról.
A lényeg:
BT-os Sony fejegységű Mondikat érinti. Úgy olvastam hogy a Sony fejegység/BT kombo-val szerelt más modellekben (Fiesta, Focus....) is jelentkezik az akksilemerülés "battery flat" szindróma.
Ha a gyújtás lekapcsolását követően teszed csak le a telefont, akkor az autó zárását követően - vélhetőleg a rosszul megírt szoftver miatt a BT kapcsolatot a háttérben élőként értelmezve - a fejegység 650mA áramot vesz fel. Ha ezt követően a fejegység biztosítékát (Faceliftnél: motortéri F43-ast. 15A, Audio/BVC module/DAB module) egy pillanatra kiveszed, megszakítod az áramkört, akkor a Mondi visszaáll normál alvó áramfogyasztásra 10-20mA-re.
Ha a gyújtáslevétel előtt teszed le a telefont, akkor normál alvó áramfogyasztása lesz az autónak.
A feleségem autóján épp most méricskéljük az egyes esetek áramfelvételét.
A legfrissebb BT/VC 2012 novemberi firmware frissítéssel is próbálkoztunk, de a fenti problémát nem oldotta meg. Viszont most az frissítéssel az USB-ről történő lejátszásnál van bug: Gyújtás ráadáskor indul az USB-s lejátszás, viszont az ezt követő indítás után megáll a lejátszás, csak az előző szám gombbal folytatható a lejátszás, pontosabban újrakezdi játszani az aktuális számot az elejéről.
Az én autómban nincs gyári Sony-s BT, ezért én még nem találkoztam ezzel a problémával.
Ha újra ráadod a gyújtást, csatlakoztatod a telefont, hívsz egy rövidet (csöngetsz) leteszed és utána rendesen leveszed a gyújtást az nem oldja meg? Mindenképpen szükséges a biztosítékkal játszani?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8710 Dátum:
2018.05.11 péntek, 08:53:09 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.09 szerda, 17:54:35
Maradok a DC lakatfogónál, ott nincs hibalehetőség. Szerintem pénteken kipróbálom.
Ha már ilyen szuper mérőműszered van, meg tudnád mérni, hogy mennyi áramot vesz fel a hátsó szélvédő fűtés (20A a biztosítéka) és ha van első szélvédő fűtés (2x40A)?
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8711 Dátum:
2018.05.11 péntek, 09:19:58 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.11 péntek, 08:53:09
Ha már ilyen szuper mérőműszered van, meg tudnád mérni, hogy mennyi áramot vesz fel a hátsó szélvédő fűtés (20A a biztosítéka) és ha van első szélvédő fűtés (2x40A)?
Miért olyan fontos ez?
A tervezettnél kevesebbet nem fog, ha többet venne fel (zárlat, amire nem sok esély van, mert nem mozognak a szálak) kiolvad a biztosíték.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8712 Dátum:
2018.05.11 péntek, 10:38:21 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.10 csütörtök, 11:12:52
Várjuk a mérési eredményeket.
Milyen fejegység van a Mondidban?
Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8713 Dátum:
2018.05.11 péntek, 11:53:49 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.11 péntek, 10:38:21
Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.
Szerintem az említett probléma sem áll fenn mindegyik említett kiépítésnél, csak előfordulhat.....
(Én is fejeztem már be telefonálást motorleállítás után és semmi rendellenes nem történt. MK4 Sony+gyári BT modul.)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 396
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8714 Dátum:
2018.05.12 szombat, 07:59:48 »
Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.
Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8715 Dátum:
2018.05.12 szombat, 11:35:42 »
Idézetet írta: steve78 - 2018.05.12 szombat, 07:59:48
Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.
Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?
Köszönöm előre is a válaszokat!
lehet.modul reset.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8716 Dátum:
2018.05.12 szombat, 11:59:16 »
Idézetet írta: steve78 - 2018.05.12 szombat, 07:59:48
Helló!
Az utasoldali elektromos ablaknál nem működik az automata funkció, de csak ha felfelé mozgatnám. Lefelé tökéletesen teszi a dolgát.
Mi okozhatja a problémát, illetve egy akku saru le-vissza megoldhatja-e azt?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8717 Dátum:
2018.05.12 szombat, 12:19:52 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.05.12 szombat, 11:59:16
Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.
az megvan,hiszen lefelé megy automatán.Ha nem lenne meg,lefelé is csak szakaszosan menne.Ott a modulreset fog szerintem segíteni.Összeakadtak az elektronok...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8718 Dátum:
2018.05.12 szombat, 13:39:48 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.12 szombat, 12:19:52
az megvan,hiszen lefelé megy automatán.Ha nem lenne meg,lefelé is csak szakaszosan menne.Ott a modulreset fog szerintem segíteni.Összeakadtak az elektronok...
Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8719 Dátum:
2018.05.12 szombat, 17:16:56 »
Idézetet írta: titta - 2018.05.12 szombat, 13:39:48
Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
Jaja. Lefelé megy automatikusan. Pont 1 hete cseréltem akksit. Friss az emlék.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 396
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8720 Dátum:
2018.05.12 szombat, 17:48:58 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.05.12 szombat, 11:59:16
Felhúzott ablaknál mégegyszer rányomsz a felhúzásra és úgytartod 2-3mp-ig a kapcsolót.
Köszi, ez a módszer megoldotta.
Mindenkinek köszi, aki próbált tanácsot adni.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Petya1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8721 Dátum:
2018.05.12 szombat, 19:34:41 »
Sziasztok!
2014-es mondeomban szeretném a navigációt frissíteni. Sajnos nem tudom hogyan tudom megoldani. Legyetek szívesek osszátok meg velem hogyan lehet. Fizetős megoldás is jöhet, a lényeg hogy jó legyen.
Köszönöm!
Naplózva
MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6474
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8722 Dátum:
2018.05.12 szombat, 20:39:53 »
Idézetet írta: Petya1 - 2018.05.12 szombat, 19:34:41
Sziasztok!
2014-es mondeomban szeretném a navigációt frissíteni. Sajnos nem tudom hogyan tudom megoldani. Legyetek szívesek osszátok meg velem hogyan lehet. Fizetős megoldás is jöhet, a lényeg hogy jó legyen.
Köszönöm!
PÜ Somasoft!
PS: legközelebb az ilyen jellegű kívánságaidat a GPS/Navi topikba írjad. Ez csak 1 baráti figyelmeztetés volt, mert azután jönnek a
és lesz neked 1 hét
. És most tehetnék ide
meg
, de akkor mindenki azt gondolná, hogy már megint túltoltam a
. Pedig nem is!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.12 szombat, 20:44:20 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8723 Dátum:
2018.05.12 szombat, 21:28:43 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.05.12 szombat, 20:39:53
És most tehetnék ide
meg
, de akkor mindenki azt gondolná, hogy már megint túltoltam a
. Pedig nem is!
pedig de!
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Petya1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8724 Dátum:
2018.05.12 szombat, 22:08:15 »
Ezer bocsanat!!!!
Naplózva
MKIV Turnier 2014 2.0 Tdci Manual 6 seb.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8725 Dátum:
2018.05.12 szombat, 22:33:06 »
Idézetet írta: titta - 2018.05.12 szombat, 13:39:48
Nem, hiszen akkusaru levétel után is lefelé megy automatikusan csak felfelé nem. A felső végállást kell újraprogramozni. Szerintem.
rendben.nekem a lefelemenetet is csak kéziben teszi meg,ha nincs felprogizva.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8726 Dátum:
2018.05.13 vasárnap, 00:07:28 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.12 szombat, 22:33:06
rendben.nekem a lefelemenetet is csak kéziben teszi meg,ha nincs felprogizva.
lefele megy automatán programozásnélkül, még mk3nál is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8727 Dátum:
2018.05.14 hétfő, 10:42:37 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.05.11 péntek, 10:38:21
Faceliftes, SD kártyás Blaupunkt NX van benne.
Kipróbáltam, kb. ugyanakkor esik vissza, ugyanúgy minimális, 10-20mA-es nagyságrendre az áramfelvétel, ha telefonálás közben állítom le a motort.
Szóval ebben a problémában szerencsére nem értintett.
Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.14 hétfő, 11:09:18 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8728 Dátum:
2018.05.14 hétfő, 10:46:44 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.11 péntek, 09:19:58
Miért olyan fontos ez?
A tervezettnél kevesebbet nem fog, ha többet venne fel (zárlat, amire nem sok esély van, mert nem mozognak a szálak) kiolvad a biztosíték.
Mert kíváncsi lennék a valós áramfelvételre, hogy télen ha bekapcsoljuk a fűtéseket 5 percre mennyi energiát vesz le az akksiról. Egyébként járó motornál a generátor mekkora árammal tölti az akksit? A töltőfeszültséget az tudtam mérni 14,4V. Sajnos csak 20A-ig tudok mérni a multiméteremmel.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.14 hétfő, 10:50:03 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8729 Dátum:
2018.05.14 hétfő, 19:52:04 »
Sziasztok,
egyik pillanatról a másikra a távirányítóval nem tudom nyitni-zárni a kocsit.
Elemet cseréltem a távirányítóban, akksiról levettem a sarut pár percre. Ezek nem jöttek be. Van egyéb ötletetek?
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8730 Dátum:
2018.05.14 hétfő, 21:17:48 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.14 hétfő, 10:46:44
Mert kíváncsi lennék a valós áramfelvételre, hogy télen ha bekapcsoljuk a fűtéseket 5 percre mennyi energiát vesz le az akksiról. Egyébként járó motornál a generátor mekkora árammal tölti az akksit? A töltőfeszültséget az tudtam mérni 14,4V. Sajnos csak 20A-ig tudok mérni a multiméteremmel.
Még mindig furcsa, hogy ezzel foglalkozol.... Neked van villanyóra az autón is?
Ha bekapcsolod a fűtéseket, megnő az áramigény és a generátor is többet kezd el tölteni.
Nyilván járó motornál tölti a generátor az akkut, ezt nem is kellett volna külön említened!
Az attól függ mennyire merült az akku, mennyi fogyasztó van bekapcsolva, hány °C a külső hőmérséklet...stb.
Ja, DC lakatfogó!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8731 Dátum:
2018.05.14 hétfő, 21:24:58 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.14 hétfő, 10:42:37
Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.
Nem találkoztam még más autóknál ilyesmi problémával...
Igazából nem is értem, hogy "nem bontódott a BT kapcsolat".... Miért? Ott hagytad a telefont a kocsiban? Logikusan megékezel, esetleg befejezed a beszélgetést. Kiszállsz és elmész a kocsitól, feltehetően 6-7 méternél messzebbre.
Vagyis a BT hatósugarán kívülre esnek a korábban kapcsolódott eszközök. Akkor hogyan tud a BT kapcsolat "nem bontódni"?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8732 Dátum:
2018.05.15 kedd, 08:51:24 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.14 hétfő, 21:24:58
Nem találkoztam még más autóknál ilyesmi problémával...
Igazából nem is értem, hogy "nem bontódott a BT kapcsolat".... Miért? Ott hagytad a telefont a kocsiban? Logikusan megékezel, esetleg befejezed a beszélgetést. Kiszállsz és elmész a kocsitól, feltehetően 6-7 méternél messzebbre.
Vagyis a BT hatósugarán kívülre esnek a korábban kapcsolódott eszközök. Akkor hogyan tud a BT kapcsolat "nem bontódni"?
A mi esetünkben beszélgetés közben állítom le az autót, kiszállok, bezárom az autót, ilyenkor még lehet látni a fejegység kijelzőjén a kontaktot és hallani a beszélőt a hangszórókban, a megfelelő távolságnál a telefon és a fejegység között a BT kapcsolat megszakad. Ezt követően az autó nem tud a normál alvó állapotba kerülni. Az autó úgy "értelmezheti", hogy ""nem bontódott a BT kapcsolat" és ezért nem tud alvó üzemmódra kapcsolni. Ha úgy gondolod a "nem bontódott a BT kapcsolat" megfogalmazás félrevezető, akkor mondj valami megfelelőbb kifejezést.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.15 kedd, 08:55:05 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8733 Dátum:
2018.05.15 kedd, 10:39:17 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.15 kedd, 08:51:24
A mi esetünkben beszélgetés közben állítom le az autót, kiszállok, bezárom az autót, ilyenkor még lehet látni a fejegység kijelzőjén a kontaktot és hallani a beszélőt a hangszórókban, a megfelelő távolságnál a telefon és a fejegység között a BT kapcsolat megszakad. Ezt követően az autó nem tud a normál alvó állapotba kerülni. Az autó úgy "értelmezheti", hogy ""nem bontódott a BT kapcsolat" és ezért nem tud alvó üzemmódra kapcsolni. Ha úgy gondolod a "nem bontódott a BT kapcsolat" megfogalmazás félrevezető, akkor mondj valami megfelelőbb kifejezést.
Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
bakolaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8734 Dátum:
2018.05.15 kedd, 12:06:46 »
Sziasztok,
Az elmult pár napban menet közben kikapcsolt a klímám. Most már be se kapcsol. Tegnap voltam klímásnál. Mint kiderült, van hűtőközeg a rendszerben, viszont nem kap áramot a kompresszor. Mi okozhatja ezt a problémát? A szerelő a nyomáskapcsolóra mutogatott, de kimérni nem tudta, a cromax-os szervizes telefonon elsőre a hűtőventillátor modulhibára gondolt, mivel ez "típushiba" az MK4 mondeónál. Ma megyek a cromaxba OBD-s hibafeltárásara.
Amit észrevettem, hogy leállított motornál nem áll alaphelyzetre a hőfokjelző a műszerfalon, hanem kb 60-70 C° között mozog egy darabig.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e összefüggés a klímaleállás és a visszajelző mozgása között?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv BL.
Naplózva
2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
juppe008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8735 Dátum:
2018.05.15 kedd, 12:16:56 »
Idézetet írta: titta - 2018.05.15 kedd, 10:39:17
Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.
Ezt megerősítem, nálam is így működik.
Naplózva
2013 / MK4 fl / Kombi / Titanium / 2.0 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8736 Dátum:
2018.05.15 kedd, 12:21:37 »
Idézetet írta: bakolaci - 2018.05.15 kedd, 12:06:46
Sziasztok,
Az elmult pár napban menet közben kikapcsolt a klímám. Most már be se kapcsol. Tegnap voltam klímásnál. Mint kiderült, van hűtőközeg a rendszerben, viszont nem kap áramot a kompresszor. Mi okozhatja ezt a problémát? A szerelő a nyomáskapcsolóra mutogatott, de kimérni nem tudta, a cromax-os szervizes telefonon elsőre a hűtőventillátor modulhibára gondolt, mivel ez "típushiba" az MK4 mondeónál. Ma megyek a cromaxba OBD-s hibafeltárásara.
Amit észrevettem, hogy leállított motornál nem áll alaphelyzetre a hőfokjelző a műszerfalon, hanem kb 60-70 C° között mozog egy darabig.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e összefüggés a klímaleállás és a visszajelző mozgása között?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv BL.
Gyúrcsók legyen a talpán, aki ezt egy monitor mögül meg tudná mondani ...
A kompresszort sok dolog miatt lekapcsolhatja a rendszer.
Találgatás, telefonos tippelgetés (Nem is értem, hogy hogyan mondhat bárki -komoly szakember- valamit telefonon keresztül.
) helyett és -szerencsére meg nem történt- méregetés előtt hibatároló kiolvasás, élő adatok....stb. Így kell kezdeni és ha itt minden rendben, akkor kell nyomozni.
Meg nem is értem melyik nyomáskapcsolóra mutogatott (nincs az autóban kapcsoló, nyomás érzékelő van....azt tuti nem tudja kimérni)
Ezeknél már kizárt, hogy ne lehetne műszeres vizsgálat után meghatározni, hogy merre lehet a probléma.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bakolaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8737 Dátum:
2018.05.15 kedd, 15:13:55 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.15 kedd, 12:21:37
Gyúrcsók legyen a talpán, aki ezt egy monitor mögül meg tudná mondani ...
A kompresszort sok dolog miatt lekapcsolhatja a rendszer.
Találgatás, telefonos tippelgetés (Nem is értem, hogy hogyan mondhat bárki -komoly szakember- valamit telefonon keresztül.
) helyett és -szerencsére meg nem történt- méregetés előtt hibatároló kiolvasás, élő adatok....stb. Így kell kezdeni és ha itt minden rendben, akkor kell nyomozni.
Meg nem is értem melyik nyomáskapcsolóra mutogatott (nincs az autóban kapcsoló, nyomás érzékelő van....azt tuti nem tudja kimérni)
Ezeknél már kizárt, hogy ne lehetne műszeres vizsgálat után meghatározni, hogy merre lehet a probléma.
Sziasztok,
Az OBD-s vizsgálat eredménye: zárlatos a hűtőventillátor vezérlő, azért nem engedi a klímát bekapcsolni, viszont így most a normál hűtési funkciót sem látja el, nem kapcsol be.
Az új ára, mivel egybe van építve a ventillátorral és a műanyag kerettel, 103 eFt+ beszerelés
Most még egy kicsit barátkozom ezzel az összeggel + google, hogy akkor most hogyan tovább.
Üdv BL.
Naplózva
2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8738 Dátum:
2018.05.15 kedd, 19:01:29 »
Idézetet írta: bakolaci - 2018.05.15 kedd, 15:13:55
Sziasztok,
Az OBD-s vizsgálat eredménye: zárlatos a hűtőventillátor vezérlő, azért nem engedi a klímát bekapcsolni, viszont így most a normál hűtési funkciót sem látja el, nem kapcsol be.
Az új ára, mivel egybe van építve a ventillátorral és a műanyag kerettel, 103 eFt+ beszerelés
Most még egy kicsit barátkozom ezzel az összeggel + google, hogy akkor most hogyan tovább.
Üdv BL.
Látod, nem találgatni kell.
Keress bontottat 25-30e vagy ebay-en is megnézheted.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8739 Dátum:
2018.05.15 kedd, 21:17:45 »
Idézetet írta: Black - 2018.05.14 hétfő, 19:52:04
Sziasztok,
egyik pillanatról a másikra a távirányítóval nem tudom nyitni-zárni a kocsit.
Elemet cseréltem a távirányítóban, akksiról levettem a sarut pár percre. Ezek nem jöttek be. Van egyéb ötletetek?
Megtaláltam a megoldást (esetleg a WIKI-be be lehetne tenni akinek van jogosultsága hozzá):
Mondeonál igy néz ki a dolog:
1. Az összes ajtót bezárni és a biztonsági öveket bekapcsolni, annak biztosítására, hogy a programozás alatt a rendellenesség-figyelmeztető hangjelzés ne szólaljon meg.
2. A gyújtáskapcsolót 6 másodperc időtartam alatt legalább négyszer az I. helyzetből a II. helyzetbe kapcsolni.
3. A gyújtáskapcsolót az I. helyzetbe kapcsolni.
4. A GEM most a tanuló módban van.
5. A távirányító egyik gombját lenyomni és nyomnva tartani addig míg egy figyelmeztető hangjelzés meg nem szólal. Ez azt mutatja, hogy egy új transzmitter kódot sikeresen felvett.
6. Minden egyes sikeres programozás után, maximum négy alkalommal, egy további 10 másodpercig automatikusan tanulási üzemmódban marad.
7. További távirányítók beprogramozásához az 5. lépést megismételni.
8. A rendszer kilép a tanulási üzemmódból, miután a gyújtáskapcsolót a III. állásba kapcsolták, vagy ha a 10 másodperc időtartam alatt nem kezdték meg egy új távirányító programozását, ill. ha négy távirányító már beprogramozásra került.
9. MEGJEGYZÉS: Egy helytelen programozási eljárás nincs befolyással a tárolt kódokra.
A sikeres programozás után, már csak az újraprogramozott távirányítók lesznek elfogadva.
10. Az összes beprogramozott távirányítót a ajtózárzárás-/-nyitásfunkciók aktiválásával, ill. diaktiválásával ellenőrizni.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8740 Dátum:
2018.05.15 kedd, 21:19:52 »
Idézetet írta: Black - 2018.05.15 kedd, 21:17:45
Megtaláltam a megoldást (esetleg a WIKI-be be lehetne tenni akinek van jogosultsága hozzá):
Mondeonál igy néz ki a dolog:
1. Az összes ajtót bezárni és a biztonsági öveket bekapcsolni, annak biztosítására, hogy a programozás alatt a rendellenesség-figyelmeztető hangjelzés ne szólaljon meg.
2. A gyújtáskapcsolót 6 másodperc időtartam alatt legalább négyszer az I. helyzetből a II. helyzetbe kapcsolni.
3. A gyújtáskapcsolót az I. helyzetbe kapcsolni.
4. A GEM most a tanuló módban van.
5. A távirányító egyik gombját lenyomni és nyomnva tartani addig míg egy figyelmeztető hangjelzés meg nem szólal. Ez azt mutatja, hogy egy új transzmitter kódot sikeresen felvett.
6. Minden egyes sikeres programozás után, maximum négy alkalommal, egy további 10 másodpercig automatikusan tanulási üzemmódban marad.
7. További távirányítók beprogramozásához az 5. lépést megismételni.
8. A rendszer kilép a tanulási üzemmódból, miután a gyújtáskapcsolót a III. állásba kapcsolták, vagy ha a 10 másodperc időtartam alatt nem kezdték meg egy új távirányító programozását, ill. ha négy távirányító már beprogramozásra került.
9. MEGJEGYZÉS: Egy helytelen programozási eljárás nincs befolyással a tárolt kódokra.
A sikeres programozás után, már csak az újraprogramozott távirányítók lesznek elfogadva.
10. Az összes beprogramozott távirányítót a ajtózárzárás-/-nyitásfunkciók aktiválásával, ill. diaktiválásával ellenőrizni.
Ez az MK3 .....
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.15 kedd, 21:22:11 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8741 Dátum:
2018.05.15 kedd, 21:59:45 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.15 kedd, 21:19:52
Ez az MK3 .....
Lehet, a szerző nem pontosít.
De MK4-nél is működik. Most próbáltam.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8742 Dátum:
2018.05.16 szerda, 08:36:40 »
Idézetet írta: titta - 2018.05.15 kedd, 10:39:17
Akkor ott valami szoftveres gond van a BT modullal. Nekem ha beszélek, leállítom a motort, mindaddig amíg ki nem nyitom az ajtót a kihangosítón keresztül megy a beszélgetés. Ahogy nyitom az ajtót, a fejegység lekapcsol, és átadja a beszélgetést a telefonra.
Köszi az infót, úgy érzem közeledünk a megoldáshoz.
Ha jól tudom Neked Nagynavis fejegységed van, de az ajtó nyitásra történő kikapcsolás az újabb 1402-es Convers+ ROM tulajdonsága a feleségem autójában még a régi 1302 verzió van, ami ezt még nem tudta. Az én mondimban is az újabb a 1402 Convers+ ROM-om van, ami szintén az androidos fejegységemet az ajtó nyitására kapcsolja ki.
Megerősítenéd, hogy az újabb Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van, az auto képe mellett motorhőmérséklet kijelző van.
Azt hiszem Powerfordot meglátogatjuk egy Convers+ frissítésre.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.16 szerda, 08:55:28 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8743 Dátum:
2018.05.16 szerda, 08:38:20 »
Idézetet írta: juppe008 - 2018.05.15 kedd, 12:16:56
Ezt megerősítem, nálam is így működik.
Gyári Sony fejegységed van BT-szal?
Milyen Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van és az autó képe mellett motorhőmérséklet kijelző van?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.16 szerda, 09:31:58 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8744 Dátum:
2018.05.16 szerda, 11:16:28 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.16 szerda, 08:36:40
Köszi az infót, úgy érzem közeledünk a megoldáshoz.
Ha jól tudom Neked Nagynavis fejegységed van, de az ajtó nyitásra történő kikapcsolás az újabb 1402-es Convers+ ROM tulajdonsága a feleségem autójában még a régi 1302 verzió van, ami ezt még nem tudta. Az én mondimban is az újabb a 1402 Convers+ ROM-om van, ami szintén az androidos fejegységemet az ajtó nyitására kapcsolja ki.
Megerősítenéd, hogy az újabb Convers+ ROM-od van? A kijelző jobb felső sarkában óra van, az auto képe mellett motorhőmérséklet kijelző van.
Azt hiszem Powerfordot meglátogatjuk egy Convers+ frissítésre.
2013-as az autó és valóban friss verzióval adták át. De a nagynavi upgrade előtt is így működött a Sonyval.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8745 Dátum:
2018.05.16 szerda, 14:29:24 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2018.05.14 hétfő, 10:42:37
Hétvégén méricskéltünk mi is.
Gyári Sony fejegység + BT modul. 2011-es facelift Titanium Mondi (legfrissebb BT/USB modul firmware-rel):
Ha a motor leállítás után fejezzük be a telefonálást, akkor az autó lezárása után 15 perccel 650mA az áramfelvétele az autónak, mert a BT kapcsolat nem bontódott. Ez az áramfelvétel főleg télen elegendő arra, hogy 3-4 nap állás alatt annyira lemerüljön az akksi, hogy ne tudjunk indulni. Napi autóhasználattal ekkora alvó áramfelvétel mellett rendesen tud indulni az autó.
Egyébként úgy hallodtam, hogy ezen jelenség más márkájú autóknál is előfordul, nem csak a Mondinál.
A BT kapcsolat bontásához elegendő csak gyújtásra kapcsolni (a motort nem kell elindítani, telefonálni sem kell), ezt követően 15 perc után alvó üzemmódban csak 10-20mA az áramfelvétel.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8746 Dátum:
2018.05.16 szerda, 20:59:36 »
Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.
1) Vettem egy
ELM327 bluetooth-os
OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?
2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.
3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8747 Dátum:
2018.05.16 szerda, 21:08:48 »
Idézetet írta: Janny - 2018.05.16 szerda, 20:59:36
Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.
1) Vettem egy
ELM327 bluetooth-os
OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?
2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.
3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?
1. Az nem olvasó, csak egy OBDII csatlakozó.
Nem úgy van kitalálva, hogy csatlakoztatva van menet közben. Egyébként meg simán kivehető az a fiók onnan....
2. Egy ilyen kütyü egyszerű app-okkal csak Generic OBD adatokat lát, azaz általános adatok. Specifikus modulokat, azok hibatárolóját, adatokat nem. Azért ennél komolyabb cucc kell, nem ilyen búcsús semmire sem jó dolog....
Egy hibakód sosem a hibás alkatrészt mondja meg. Előfordulhat, hogy végül az lesz a hibás amivel kapcsolatos a hibaüzenet, de akkor sem hibás alkatrészt jelöli meg.
3. Feltehetően a rádióban van a hiba és áramtalanítás/újraindítás után rövid időre helyreáll.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1284
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8748 Dátum:
2018.05.16 szerda, 21:28:13 »
Idézetet írta: Janny - 2018.05.16 szerda, 20:59:36
Uraim, három nagy bánatommal fordulok hozzátok, hátha tudtok megváltást számomra.
1) Vettem egy
ELM327 bluetooth-os
OBD olvasót. Ezt ha beteszem a bal lábnál lévő olvasóba, akkor az ajtót az olvasó előtt nem tudom visszacsukni. Két napja úgy mászkálok, hogy ott csapkodja a jobb lábamat az a kis ajtó. Biztos nem is jó ez annak az ajtócskának, a "zsanérja" tuti el fog engedni ha hosszú távon így használom. Van valami trükkje a becsukásának? Vagy melyik OBD olvasót kellett volna vennem, mi fér oda be?
2) Ugyanez az olvasó szépen kommunikál, a live adatok (pl. rpm, speed, stb) szépen jönnek, hasznos infókat adnak a szélvédőre kirakva a megfelelő vezetési fejlődéshez. Azonban hibakódot soha nem talál. Rendszeres az ESP hiba, folyton világít a kis ikonja, de mégsem talál a Torque pro egy hibakódot sem. A bal hátsó záram motorja is rossz, Ford szervizben többször mutatták hogy ennek van hibakódja, de ezt sem látja ez a kütyü. Hogyan, milyen Androidos programmal tudom előcsalni a hibakódokat? Elsősorban tudnom kéne, hogy mi a rossz az ESP hibánál, hogy melyik alkatrészt hozzak haza munkahelyről.
3) Audio rendszer. Sima alap Ford 6000 van a kocsiban. Az utóbbi időben néha elkezdte azt csinálni, hogy csak rádió van. Ilyenkor akármit nyomkodhatok, nem hajlandó átváltani AUX-ra, nincs Voice Control (bár folyton veszekszik velem a rendszer, de így legalább pont olyan, mint otthon:) ). Ilyen esetben pl. megnyomom az AUX gombot, kiírja kb. 5mp-re ezt a kijelzőn, de a rádió szól továbbra is, majd pittyen egyet, és ismét a feliraton is rádió szerepel. Megszüntetni csak úgy tudom, hogy félreállok, leállítoma motort, kiveszem a kulcsot, majd kulcs vissza, motor indít, és mehet minden tovább.
Valaki hallott már ilyet? Meg lehet ezt egyszerűen szüntetni?
ForScan a legjobb androidra, annak működnie kéne, ha jó az Elm327
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #8749 Dátum:
2018.05.16 szerda, 21:30:06 »
Idézetet írta: xrobe - 2018.05.16 szerda, 21:28:13
ForScan a legjobb androidra, annak működnie kéne, ha jó az Elm327
csak HSCAN/MSCAN kapcsolos interface kell belole hogy teljes funkcionalitas legyen hozza.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
Oldalak:
1
...
168
169
170
171
172
173
174
[
175
]
176
177
178
179
180
181
182
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ