Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 14:31:44
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300565 alkalommal)
Tomi73
és 28 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #900 Dátum:
2012.09.05 szerda, 13:33:51 »
Nos, kicsit jobban beleásva: meg van a megoldás a kb 20%ra dimmelt távfény menetfényként használásának hivatalosságára.
Csak egy kicsit jogász fejjel kell gondolkodni!
Ugyanis mit mondanak a vonatkozó jogszabályok paragrafusai?
------
55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
------
Tehát FEL SZABAD SZERELNI ilyen lámpát.
Na most. Mivel én nem szerelek fel semmilyen menetjelző lámpát, ezért nem is kell, hogy legyen sehol RL jelölés.
Mivel működési szempontból pont úgy működik, mint ami a menetjelző lámpára vonatkozik, s olyan is az elhelyezkedése, mint ami az előírt, ezért a továbbiakban nem lehet belekötni. (ugyi nincs szabályozva ez a kérdés, s ami meg nincs tiltva, azt lehet)
1 dolgot kell tudni, hogy az ECE R87 szabvány mondja meg, hogy hány candella a fénykibocsátása, ezért az elektronikának olyannak kell lenni, hogy a kibocsátott fény abba a tartományba essen, ami az előírás.
ECE Regulation 87, Revision 2:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf
(7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.)
Van egy srác, 10E-ért ad +os és -os elektronikát, ha kell adok kontaktot.
JA.
A fentiek szigorúan az én szubjektív értelmezésemben értendőek!
Mindenki saját felelősségére alakítgasson a fentiek szerint!
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #901 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:06:25 »
Srácok,
tudja vki, hogy milyen típusú izzó kell a JamesBond ködlámpába?
H8 (35W)?
H11 (55W)?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #902 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:16:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.05 szerda, 15:06:25
Srácok,
tudja vki, hogy milyen típusú izzó kell a JamesBond ködlámpába?
H8 (35W)?
H11 (55W)?
Ezért hívtál?
H8
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #903 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:17:09 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:16:51
Ezért hívtál?
H8
Vagy H11.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #904 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:18:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:17:09
Vagy H11.
H8. megnéztem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #905 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:21:40 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:18:20
H8. megnéztem.
Hol nézted meg?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #906 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:22:33 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:16:51
Ezért hívtál?
H8
Nem, azért, hogy mi a véleményed a távfényes jogszabályértelmezésemről...
(bocs, pörgök rendesen a témán...)
De aranyegyecsém! Ne kelljen mán ezé külön hívnom Téged...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #907 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:28:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.05 szerda, 15:22:33
Nem, azért, hogy mi a véleményed a távfényes jogszabályértelmezésemről...
(bocs, pörgök rendesen a témán...)
De aranyegyecsém! Ne kelljen mán ezé külön hívnom Téged...
Egyeztetésen ülök.
Ha nincs a lámpában R87 jelzés (ha jól emlékszem), akkor értelemzehetd azt, ahogy akarod, nem lesz jó.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #908 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:31:33 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:28:38
Egyeztetésen ülök.
Ha nincs a lámpában R87 jelzés (ha jól emlékszem), akkor értelemzehetd azt, ahogy akarod, nem lesz jó.
nagyon helyes, hogy ott ülsz.
ne felejtsétek majd el pls ezt az R87/RL dolgot is tisztázni, hogy lehessen a dimmelt távfényem hivatalosan is DRL...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #909 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:32:02 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.05 szerda, 15:21:40
Hol nézted meg?
Szóval ha egyeztetésen vagy, hol nézted meg?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #910 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:33:56 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.05 szerda, 15:32:02
Szóval ha egyeztetésen vagy, hol nézted meg?
http://www.tyceurope.com/catalog.aspx?p=0&m=11
Nyilván az utolsó hajszálig lemásolták.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #911 Dátum:
2012.09.05 szerda, 15:38:31 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.05 szerda, 15:33:56
http://www.tyceurope.com/catalog.aspx?p=0&m=11
Nyilván az utolsó hajszálig lemásolták.
Köszke,
tetszik ez az oldal.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #912 Dátum:
2012.09.05 szerda, 18:39:36 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.09.04 kedd, 20:49:17
Szia,
Én innen vettem:
http://www.autoriasztok.hu/led_nappali_vilagitas.htm
a DRL-05 -öst keresd. Ráadásúl most nagyon jó az ára. 17eHUF
Egyszer volt vele gondom, az egyik oldal villogot, de szó nélkül kicserélték. Vik már tudja, hogy miként kell berakni
Van képed a beszerelt lámpáról? Kíváncsi lennék hogyan néz ki.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #913 Dátum:
2012.09.05 szerda, 19:19:18 »
Milyen xenon izzót érdemes venni? Ár/érték szempontból.
A mostaniak már elég haloványak. Gondolom ez köszönhető a DRL üzemmódnak is.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #914 Dátum:
2012.09.06 csütörtök, 07:52:49 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.09.05 szerda, 19:19:18
Milyen xenon izzót érdemes venni? Ár/érték szempontból.
A mostaniak már elég haloványak. Gondolom ez köszönhető a DRL üzemmódnak is.
Sztem a közös izzó-led stb topikban kérdezz, hamarabb lesz több válasz.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #915 Dátum:
2012.09.06 csütörtök, 21:28:28 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.05 szerda, 13:33:51
Nos, kicsit jobban beleásva: meg van a megoldás a kb 20%ra dimmelt távfény menetfényként használásának hivatalosságára.
Csak egy kicsit jogász fejjel kell gondolkodni!
Ugyanis mit mondanak a vonatkozó jogszabályok paragrafusai?
------
55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
------
Tehát FEL SZABAD SZERELNI ilyen lámpát.
Na most. Mivel én nem szerelek fel semmilyen menetjelző lámpát, ezért nem is kell, hogy legyen sehol RL jelölés.
Mivel működési szempontból pont úgy működik, mint ami a menetjelző lámpára vonatkozik, s olyan is az elhelyezkedése, mint ami az előírt, ezért a továbbiakban nem lehet belekötni. (ugyi nincs szabályozva ez a kérdés, s ami meg nincs tiltva, azt lehet)
1 dolgot kell tudni, hogy az ECE R87 szabvány mondja meg, hogy hány candella a fénykibocsátása, ezért az elektronikának olyannak kell lenni, hogy a kibocsátott fény abba a tartományba essen, ami az előírás.
ECE Regulation 87, Revision 2:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf
(7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.)
Van egy srác, 10E-ért ad +os és -os elektronikát, ha kell adok kontaktot.
JA.
A fentiek szigorúan az én szubjektív értelmezésemben értendőek!
Mindenki saját felelősségére alakítgasson a fentiek szerint!
Nos, úgy néz ki mások is megcsinálták már...
MK4 dimmelt távfényes DRL:
http://www.youtube.com/watch?v=gefwJ11i0IU&feature=related
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #916 Dátum:
2012.09.06 csütörtök, 21:42:28 »
MK4 ködlámpa:
http://www.youtube.com/watch?v=H2_LTE9HYr8
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #917 Dátum:
2012.09.06 csütörtök, 23:06:52 »
MK4 gyári DRL megoldás:
(másolva az etisből)
Description and Operation
In areas in which daytime running lamps (DRL) are required by law the generic electronic module (GEM) switches on the dipped beam headlamps and the side lights whenever the ignition is in position "II" or "III".
The configuration in the GEM can be changed using the Worldwide Diagnosis System (WDS). This makes aftermarket configuration of vehicles with DRL possible (e.g. on customer request or in response to changes in the law).
Vehicles with DRL can be combined with autolamps.
On vehicles with conventional filament bulbs the GEM switches on the dipped beam headlamps and the side lights in light switch position "0", whereby the dipped beam headlamps are limited via pulse-width-modulation (PWM) to around 11.5V and therefore only operate at 90 % of their normal brightness.
On vehicles with gas discharge headlamps the PWM control is not active - the dipped beam headlamps come on with normal intensity.
Diagnosis and Testing
Refer to Wiring Diagrams Section 417-04, for schematic and connector information.
Operation
The daytime running lamps (DRL) system is designed to turn the dipped beam headlamps, parking lamps and licence plate lamps ON automatically as soon as engine is running.
The instrument cluster illumination is not switched on in this mode so as to make the driver aware that he has not switched on the normal dipped beam.
To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.
Vehicles with and without daytime running lamps are no longer distinguished from each other by their different headlamp connections; instead, they have different software configurations in the GEM.
The daytime running lamps (DRL) are ON under the following conditions:
Ignition switch in position RUN and
Headlight switch in position OFF or
Headlight switch in automatic headlamps position if light conditions are sufficient.
The daytime running lamps (DRL) are OFF under the following conditions:
The ignition switch is in any position except RUN or
Headlight switch in parking light position or
Headlight switch in dipped beam position or
Headlight switch in automatic headlamps position and light conditions are not sufficient.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #918 Dátum:
2012.09.07 péntek, 21:01:28 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.06 csütörtök, 23:06:52
MK4 gyári DRL megoldás:
(másolva az etisből)
Description and Operation
In areas in which daytime running lamps (DRL) are required by law the generic electronic module (GEM) switches on the dipped beam headlamps and the side lights whenever the ignition is in position "II" or "III".
The configuration in the GEM can be changed using the Worldwide Diagnosis System (WDS). This makes aftermarket configuration of vehicles with DRL possible (e.g. on customer request or in response to changes in the law).
Vehicles with DRL can be combined with autolamps.
On vehicles with conventional filament bulbs the GEM switches on the dipped beam headlamps and the side lights in light switch position "0", whereby the dipped beam headlamps are limited via pulse-width-modulation (PWM) to around 11.5V and therefore only operate at 90 % of their normal brightness.
On vehicles with gas discharge headlamps the PWM control is not active - the dipped beam headlamps come on with normal intensity.
Diagnosis and Testing
Refer to Wiring Diagrams Section 417-04, for schematic and connector information.
Operation
The daytime running lamps (DRL) system is designed to turn the dipped beam headlamps, parking lamps and licence plate lamps ON automatically as soon as engine is running.
The instrument cluster illumination is not switched on in this mode so as to make the driver aware that he has not switched on the normal dipped beam.
To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.
Vehicles with and without daytime running lamps are no longer distinguished from each other by their different headlamp connections; instead, they have different software configurations in the GEM.
The daytime running lamps (DRL) are ON under the following conditions:
Ignition switch in position RUN and
Headlight switch in position OFF or
Headlight switch in automatic headlamps position if light conditions are sufficient.
The daytime running lamps (DRL) are OFF under the following conditions:
The ignition switch is in any position except RUN or
Headlight switch in parking light position or
Headlight switch in dipped beam position or
Headlight switch in automatic headlamps position and light conditions are not sufficient.
Pont így működött az enyém.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
radish
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #919 Dátum:
2012.09.13 csütörtök, 17:25:42 »
Titanium kis, nem érintőképernyős "naviját" hogy tudom kibontani? Van ehhez valahol instrukció?
(Nem találom a kódot és a beszerzéséhez kéne a sorozatszáma.)
Köszi előre is.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #920 Dátum:
2012.09.13 csütörtök, 17:54:10 »
Idézetet írta: radish - 2012.09.13 csütörtök, 17:25:42
Titanium kis, nem érintőképernyős "naviját" hogy tudom kibontani? Van ehhez valahol instrukció?
(Nem találom a kódot és a beszerzéséhez kéne a sorozatszáma.)
Köszi előre is.
Szia
ezen keresztül meg tudod oldani:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Centre_console_trim,_dashboard_controls_and_head_unit_removal_-_Mk4
!!! Persze amit nem kell szétszedned azt ne szedd szét. pl a váltó bőr harangját nem kell szétszedned. Értelem szerűen olvasandó
Naplózva
radish
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #921 Dátum:
2012.09.13 csütörtök, 18:08:40 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.09.13 csütörtök, 17:54:10
Szia
ezen keresztül meg tudod oldani:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Centre_console_trim,_dashboard_controls_and_head_unit_removal_-_Mk4
!!! Persze amit nem kell szétszedned azt ne szedd szét. pl a váltó bőr harangját nem kell szétszedned. Értelem szerűen olvasandó
Köszi
Ez alapján nagyon egyszerű volt. Az egység tetején van egy matrica, rajta sorozatszám és egy külön álló hatjegyű 10 06 26 szám. Ez lenne a rádió kódja? (Addig nem merem kipróbálni, amíg nem a szervizben vagyok, mert csak ott tudják feloldani a SN alapján.
+1 Egy apró, de bevált trükk a recsegés megszüntetésére: Szappannal végigkentem vékonyan az illesztéseknél és most tökéletes.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.15 szombat, 12:31:27 írta radish
»
Naplózva
radish
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #922 Dátum:
2012.09.15 szombat, 15:50:48 »
Idézetet írta: radish - 2012.09.13 csütörtök, 18:08:40
Köszi
Ez alapján nagyon egyszerű volt. Az egység tetején van egy matrica, rajta sorozatszám és egy külön álló hatjegyű 10 06 26 szám. Ez lenne a rádió kódja? (Addig nem merem kipróbálni, amíg nem a szervizben vagyok, mert csak ott tudják feloldani a SN alapján.
+1 Egy apró, de bevált trükk a recsegés megszüntetésére: Szappannal végigkentem vékonyan az illesztéseknél és most tökéletes.
Erre valaki? (Kód.)
Köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #923 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 18:55:14 »
Megpróbáltam kiszerelni a fényszórókat, de képtelen vagyok lehúzni a csatlakozót. Nem tudom hogyan kell a reteszt kioldani. Nem találok rajta olyan fület, amit ujjal be lehetne nyomni.
Egyszerűen nem értem, hogy az autóban az összes csatlakozó kézzel egyszerűen széthúzható, ez az egy, amit az átlagusernek is szét kéne szednie, meg ilyen elizélt.
A használati útmutató is nagyon informatív: "szerelje ki a fényszórót".
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #924 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 21:08:34 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.09.16 vasárnap, 18:55:14
Megpróbáltam kiszerelni a fényszórókat, de képtelen vagyok lehúzni a csatlakozót. Nem tudom hogyan kell a reteszt kioldani. Nem találok rajta olyan fület, amit ujjal be lehetne nyomni.
Egyszerűen nem értem, hogy az autóban az összes csatlakozó kézzel egyszerűen széthúzható, ez az egy, amit az átlagusernek is szét kéne szednie, meg ilyen elizélt.
A használati útmutató is nagyon informatív: "szerelje ki a fényszórót".
Ezek szerint már valaki leszedte és eltörte. A lényeg, hogy a lámában a belső paláston van egy luk, amiben a csatin lévő pöcök meg. Szóval egy vékony csavarhúzóval kell a palástot picit kifelé feszíteni és kihúzhatod a csatit.
Naplózva
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #925 Dátum:
2012.09.26 szerda, 09:03:38 »
Szép Napot Mindenkinek!
egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???
köszi a válaszokat
REF100
(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #926 Dátum:
2012.09.26 szerda, 10:44:10 »
Idézetet írta: REF100 - 2012.09.26 szerda, 09:03:38
Szép Napot Mindenkinek!
egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???
köszi a válaszokat
REF100
(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)
Még mindig rossz a generátor...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #927 Dátum:
2012.09.26 szerda, 12:44:05 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 10:44:10
Még mindig rossz a generátor...
Nem feltétlenül. GEM modul vezérli a töltést, szóval akár az is lehet...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #928 Dátum:
2012.09.26 szerda, 13:12:42 »
És ez mit jelent? Mi aza GEM modul?
Kosz
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #929 Dátum:
2012.09.26 szerda, 16:51:50 »
Idézetet írta: REF100 - 2012.09.26 szerda, 09:03:38
Szép Napot Mindenkinek!
egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???
köszi a válaszokat
REF100
(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)
tudom, hogy buta kérdés, de mértetek töltést?
Én mérnék simán is és terheléssel is töltést, mert valószínűleg az nincs.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #930 Dátum:
2012.09.26 szerda, 17:07:08 »
Idézetet írta: REF100 - 2012.09.26 szerda, 13:12:42
És ez mit jelent? Mi aza GEM modul?
Kosz
http://www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=gem+modul&oq=gem+modul&gs_l=hp.3..0j0i30l3.1227.2466.0.2665.9.8.0.1.1.0.327.1342.2j3j2j1.8.0...0.0...1c.1.Sap-8u7zGxo&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=89437829d12ad41e&biw=1169&bih=687
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #931 Dátum:
2012.09.26 szerda, 20:30:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 12:44:05
Nem feltétlenül. GEM modul vezérli a töltést, szóval akár az is lehet...
Hát... szerintem a gem így nem megy tönkre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #932 Dátum:
2012.09.26 szerda, 20:33:25 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 20:30:14
Hát... szerintem a gem így nem megy tönkre.
De bizony... (Tapasztalat...)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #933 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:20:56 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 20:33:25
De bizony... (Tapasztalat...)
akkor téged is Palira vettek...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #934 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:25:10 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:20:56
akkor téged is Palira vettek...
Hát... Fater autója volt a delikvens. Indítás után töltés lámpa nem aludt el. Újraindításkor minden rendben volt.
Először testkábelek átnézése.
Majd gariba generátor csere. Csere után még a szervízben produkálta a dolgot. Régi generátor vissza, GEM cserélve, és azóta jó.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #935 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:26:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 21:25:10
Hát... Fater autója volt a delikvens. Indítás után töltés lámpa nem aludt el. Újraindításkor minden rendben volt.
Először testkábelek átnézése.
Majd gariba generátor csere. Csere után még a szervízben produkálta a dolgot. Régi generátor vissza, GEM cserélve, és azóta jó.
de te azt nem tudhatod....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #936 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:27:05 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:26:20
de te azt nem tudhatod....
Ott voltam végig...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #937 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:31:11 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 21:27:05
Ott voltam végig...
levagy ma lassulva!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #938 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:31:52 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:31:11
levagy ma lassulva!
Anti?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #939 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:32:33 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 21:31:52
Anti?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #940 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:35:04 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:32:33
Igaz. Majd ő megmondja a tuttit, meg minden...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #941 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:38:32 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 21:35:04
Igaz. Majd ő megmondja a tuttit, meg minden...
Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #942 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:40:21 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 21:38:32
Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.
az ecu?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #943 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:40:48 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 21:38:32
Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.
Max a metrón. Hétvén ültem egy elég új siemens szerelvényen. Baxki, nagyon zsír...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #944 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:42:28 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:40:21
az ecu?
Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #945 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:45:48 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 21:42:28
Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
múltkor már a csúcs cserekről is hallottunk.azért mégis csak 5 éves a modell.akár 250 e felett is futhattak már....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #946 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:46:53 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.26 szerda, 21:42:28
Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
...meg ugye sok is van belőle....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #947 Dátum:
2012.09.26 szerda, 21:50:42 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 21:46:53
...meg ugye sok is van belőle....
Nem csak a mondeóba rakják... ez ugyi a 130-as motorok keresztje.
Meg tán az 1,6 dízel? tán. De más márkákba is ez kerül.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #948 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 08:44:55 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.09.26 szerda, 16:51:50
tudom, hogy buta kérdés, de mértetek töltést?
Én mérnék simán is és terheléssel is töltést, mert valószínűleg az nincs.
Megtörtént a mérés, terhelve es anelkul is.
Rendben volt.
Ma megnezik a ford petranyiban, es meglássuk mi lesz.
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #949 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 12:15:09 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.26 szerda, 21:40:48
Max a metrón. Hétvén ültem egy elég új siemens szerelvényen. Baxki, nagyon zsír...
A metró alstom a villamosok siemens-ek. Akkor min is ültél?
Naplózva
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ