Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 23:01:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3301090 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1900 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:13:54 »

Jujj......be ne indítsd az autót....elkopik a motor!  nyes

Lejtőn gurulok is, és leállítom.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1901 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:14:34 »


Szerintem direkt nem akarod érteni.....  Wink

Nem a 20A-re gondolok, hogy mérhető-e vagy sem, hanem az autó tüzelőanyag fogyasztására, hogy mennyivel kevesebb(-e) DRl-el vagy normál világítással.

Több "káros dolog" van egy motornál, ami "fogyaszt", mint a generátor terhelése +- 12-13 A (egy normál Mondeo-nál ennyi a 2 halogén, 2 első helyzet, hátsó rendszám x2 és hátsó helyzet x6)
egyénre vonatkozóan nem biztos,hogy jelentős,de globálisan....! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1902 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:16:39 »

egyénre vonatkozóan nem biztos,hogy jelentős,de globálisan....! vigyor3

 mf1
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1903 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:17:48 »

Lejtőn gurulok is, és leállítom.  vigyor3

Többet ártanál az indítással a motornak, önindítónak, akkumulátornak.......  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1904 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:23:33 »

Többet ártanál az indítással a motornak, önindítónak, akkumulátornak.......  vigyor3

Újraindításkor sem az akkut, sem az önindítót nem használom. A motornak meg miért ártana?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1905 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:26:13 »

mf1

És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?  hehe

Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1906 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:27:50 »

És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?  hehe

Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik... eplus2

És mennyi hőt bocsájt ki a halogén izzó? Globális felmelegedés?  beka3 Gondoltok ti a gyerekeitek jövőjére is?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1907 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:29:06 »

Újraindításkor sem az akkut, sem az önindítót nem használom. A motornak meg miért ártana?  nyes

Jaaa, te "berántod" a lejtőn?  Jó is az.... főleg a szíjas motornak.  vigyor3
A motornak miért árt egy indulás? Látod, ez baj ha neked kérdés. Az egyik legkárosabb dolog az indulás és az alapjárat......  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1908 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:31:01 »

És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?  hehe

Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik... eplus2

DRL örök életű..... a LED sem az.  Wink

Nem tudom mi a szitu kínában, én a boltban veszem........de érdekes.......nem is kell vennem, mert nem ég ki.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1909 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:32:46 »

DRL örök életű..... a LED sem az.  Wink

Nem tudom mi a szitu kínában, én a boltban veszem........de érdekes.......nem is kell vennem, mert nem ég ki.  Cool
úgy látom,hogy te ezt nem akarod megérteni............ hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1910 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:36:25 »

úgy látom,hogy te ezt nem akarod megérteni............ hehe

Igen, úgy érzem én is, hogy a falnak beszélünk.  hehe eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1911 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:37:25 »


Szerintem direkt nem akarod érteni.....  Wink

Nem a 20A-re gondolok, hogy mérhető-e vagy sem, hanem az autó tüzelőanyag fogyasztására, hogy mennyivel kevesebb(-e) DRl-el vagy normál világítással.

Több "káros dolog" van egy motornál, ami "fogyaszt", mint a generátor terhelése +- 12-13 A (egy normál Mondeo-nál ennyi a 2 halogén, 2 első helyzet, hátsó rendszám x2 és hátsó helyzet x6)
nono!
kend megbukott matekból,Mi? eplus2

és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.

ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)... hehe action
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1912 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:56:52 »

nono!
kend megbukott matekból,Mi? eplus2

és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.

ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)... hehe action

Feladta.  taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1913 Dátum: 2013.10.16 szerda, 13:58:17 »

Feladta.  taps
ja.nem bírja a stresszt....... nyes

kapunk mi még kontrát.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1914 Dátum: 2013.10.16 szerda, 14:49:24 »

nono!
kend megbukott matekból,Mi? eplus2

és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.

ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)... hehe action


Neked nappal is világít mindig minden belső világítás....?   
1-2e Ft tankolásonként a spórolás???   2funny   

Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben. 
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha lámpát nem kapcsolom fel...fejegységet sem kapcsolom be, sőt a ventilátort sem használtam volna.... nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1915 Dátum: 2013.10.16 szerda, 14:50:32 »

Feladta.  taps

......a levelet a postán.  Cool


Veletek ellentétben, én nem érek rá állandóan.  beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1916 Dátum: 2013.10.16 szerda, 14:53:16 »



Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben. 
 

Az 7,2-es átlag. Az egész jónak mondható.  taps
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1917 Dátum: 2013.10.16 szerda, 15:00:45 »

Az 7,2-es átlag. Az egész jónak mondható.  taps

7.29.......ami 7.3  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1918 Dátum: 2013.10.16 szerda, 15:03:33 »

7.29.......ami 7.3  Cool

Ezen nem fogunk összeveszni. Holnap reggel vihetem a gépet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1919 Dátum: 2013.10.16 szerda, 18:43:09 »


Neked nappal is világít mindig minden belső világítás....?   
1-2e Ft tankolásonként a spórolás???   2funny   

Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben. 
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha lámpát nem kapcsolom fel...fejegységet sem kapcsolom be, sőt a ventilátort sem használtam volna.... nyes
mert neked nem,ha ráadod a világítást?Műszeregység,a nyomógombok fényei,szivargyujtó.éjszakára már karácsonyfa... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1920 Dátum: 2013.10.16 szerda, 22:17:48 »

Nem az elektromos részét vitatom, mert azok számok és számolható.
De nem a konnektorból jön az áram a villanyórán keresztül!
Akkumulátor.
Elhanyagolható, amennyivel többet kellene töltenie a generátornak egy fényszórónál a DRL LED helyett.
Szinte semennyire nem terheli jobban a generátort, ami ugye ráadásul szabadonfutós is......
Vicc kérem....... wave

Ne keressünk bizonyíthatatlan magyarázatokat.

Mondjuk azt, hogy divatozni akarunk, ennyi!  wave

Bájos ez a magabiztos tájékozatlanság a fizika területén.  Wink nyes (hogy a szabadonfutó hogy jön ide  wow1)

Elsőre azt kérdezném, hogy akkor otthon miért nem akkumulátorról megy a világítás meg a villanyfűtés?

Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége.

Így az autóban elhasznált elektromos áram kilowattjának ára bizony nem 50Ft, mint a konnektorból, hanem inkább 300 vagy több.

Persze nem ettől a pár forinttól leszel beljebb, de sok kicsi sokra megy.

Az új BMW i3-nak 22KWh-s akkumulátora van. Ezzel olyan 150km-t tud megtenni. Nyilván nem lehet a teljes energiát kinyerni belőle, de mondjuk lehessen 20kWh-t. Ez azt jelenti, hogy 100km megtétele átlagosan 20/1,5=13,3 KWH-t igényel. Városban ez 3 óra. 3 óra alatt a halogén izzók 0,3kWh-val fogyasztanának többet. Ez a mozgásra fordított energia 2,5%-a. Nem sok, de azért jelentéktelennek nem mondanám.
Még egy számítás. Neked 10 Ft különbség a benzin árban számít? Az emberek nagy részének igen. Csak azért, mert az pont 2,5%
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1921 Dátum: 2013.10.16 szerda, 23:35:46 »

Pedig de.
2 halogén + 2 hátsó lámpa az 120W, a két DRL, mondjuk 20W.
Kb. mint egy hagyományos izzó és egy energiatakarékos.

Ez a különbség kövér gáz és piros lámpánál való várakozásnál is megvan.

na nem olvastam végig mindegyiket, de azt látom, hogy nagyon leragadtatok a fogyasztásnál. Azt csak megemlítettem, mint +1. Ne a fogyasztásnál ragadjatok le, hanem a többinél.

vazze, ne a fogyasztásnál ragadjatok le. Komolyan néha megleptek, hogy milyen marhaságokon pörögtök.

Amúgy ha a sima lámpát használsz, akkor a gázfröccs többet eszik mint DRL-el, de akkor sem ez a lényeg. A lényeg, hogy tetszik, olyan alkatrészt óvok, ami sokkal drágább és veszélyesebb (éjszaka) üzemben kell. a szembejövő észreveszi az autót...

Szóval ne ragadjatok le a fogyasztésnál. Amúgy a DRL nem eszik 20W-ot. 20W led az baromi sok. a enyémben 4db 1W-os led van oldalanként, szóval az összesen 8W. Azért legalább ezzel tisztában kéne lenni.

Szóval a + 112W akkor is +112W, ha kövér gázt nyomsz, meg ha nem.

Van akinek ez is számít, van akinek a környezeti hatások is számítanak, van akinek tetszik, van aki más alkatrészt akar védeni.

Amúgy meg mit pörög mindenki ezen már megint. Nem hitvitáról van szó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1922 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 11:30:28 »

Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat?

Na, te aztán jól megaszontad... a kínaiaknál nem lehet tudni, hogy az 15 vagy 35 éves.
Van az egyik ismerősünk, kb olyan 25-45 éves. Én nem tudom megmondani... teljesen kortalan.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1923 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 11:32:07 »

na nem olvastam végig mindegyiket, de azt látom, hogy nagyon leragadtatok a fogyasztásnál. Azt csak megemlítettem, mint +1. Ne a fogyasztásnál ragadjatok le, hanem a többinél.

vazze, ne a fogyasztásnál ragadjatok le. Komolyan néha megleptek, hogy milyen marhaságokon pörögtök.

Amúgy ha a sima lámpát használsz, akkor a gázfröccs többet eszik mint DRL-el, de akkor sem ez a lényeg. A lényeg, hogy tetszik, olyan alkatrészt óvok, ami sokkal drágább és veszélyesebb (éjszaka) üzemben kell. a szembejövő észreveszi az autót...

Szóval ne ragadjatok le a fogyasztésnál. Amúgy a DRL nem eszik 20W-ot. 20W led az baromi sok. a enyémben 4db 1W-os led van oldalanként, szóval az összesen 8W. Azért legalább ezzel tisztában kéne lenni.

Szóval a + 112W akkor is +112W, ha kövér gázt nyomsz, meg ha nem.

Van akinek ez is számít, van akinek a környezeti hatások is számítanak, van akinek tetszik, van aki más alkatrészt akar védeni.

Amúgy meg mit pörög mindenki ezen már megint. Nem hitvitáról van szó.

Értem én... nem fogunk leragadni a fogyasztásnál.
Tényleg, akkó mennyit is fogyaszt?  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1924 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 11:45:09 »

Annakidején, amikor bevezették az osztrákoknál a kötelező tompítottat, a környezetvédők verték a tamtamot, hogy pár százalékkel nőni fog a fogyi.
Hát nő is. A 3-asnál: elöl 2 db 5W-os, hátul 6 (ha nincs kiégve  vigyor3), ez nagyjából 40W. Halogén lámpás 110W. A belső világítás is van vagy 20W.
Szerintem ez kb 190W, ebből jön le kb 10W. Azaz, 0,18kW.
Az autógyárak harcolnak a minél kevesebb co2-ért. Ennek az egyik megoldása a megtermelendő elektromos energia csökkentése.
Csak zárójelben, akár szívó motorra is lehetne rakni egy csigát, ami a távozó gázok mozgási energiáját - nyomását - használná ki, mondjuk áram előállítására.
Nem beszélve a hőenergiáról, amit most a szél lefú a hűtőről, motorról, kipuffról. Ezek megalósítása persze bonyolultabb dolog, de sor fog kerülni rá.

...bármely stacionárius sztochasztikus jel varianciájának kiszámítása egy meghatározott...

Ugyan ez a mondat nem tartozik ide, de remélem, GSR kollégának segíteni fog az energiamegmaradás törvényének értelmezésébe.
Márpedig a villany másik energiábul készül, nem a legyek hordják ide.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1925 Dátum: 2013.10.23 szerda, 21:59:25 »

Bájos ez a magabiztos tájékozatlanság a fizika területén.  Wink nyes (hogy a szabadonfutó hogy jön ide  wow1)

Elsőre azt kérdezném, hogy akkor otthon miért nem akkumulátorról megy a világítás meg a villanyfűtés?

Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége.

Így az autóban elhasznált elektromos áram kilowattjának ára bizony nem 50Ft, mint a konnektorból, hanem inkább 300 vagy több.

Persze nem ettől a pár forinttól leszel beljebb, de sok kicsi sokra megy.

Az új BMW i3-nak 22KWh-s akkumulátora van. Ezzel olyan 150km-t tud megtenni. Nyilván nem lehet a teljes energiát kinyerni belőle, de mondjuk lehessen 20kWh-t. Ez azt jelenti, hogy 100km megtétele átlagosan 20/1,5=13,3 KWH-t igényel. Városban ez 3 óra. 3 óra alatt a halogén izzók 0,3kWh-val fogyasztanának többet. Ez a mozgásra fordított energia 2,5%-a. Nem sok, de azért jelentéktelennek nem mondanám.
Még egy számítás. Neked 10 Ft különbség a benzin árban számít? Az emberek nagy részének igen. Csak azért, mert az pont 2,5%

Bájos ez a megint másról beszél dolog......  nyes

"Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége."

Ne nekem strapáld magad, mond a péknek........ ebben is vannak hibák, pontatlan dolgok....de tudod mit........ már a pontosítást sincs kedvem leírni.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.23 szerda, 22:10:07 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1926 Dátum: 2013.10.23 szerda, 22:06:51 »

Annakidején, amikor bevezették az osztrákoknál a kötelező tompítottat, a környezetvédők verték a tamtamot, hogy pár százalékkel nőni fog a fogyi.
Hát nő is. A 3-asnál: elöl 2 db 5W-os, hátul 6 (ha nincs kiégve  vigyor3), ez nagyjából 40W. Halogén lámpás 110W. A belső világítás is van vagy 20W.
Szerintem ez kb 190W, ebből jön le kb 10W. Azaz, 0,18kW.
Az autógyárak harcolnak a minél kevesebb co2-ért. Ennek az egyik megoldása a megtermelendő elektromos energia csökkentése.
Csak zárójelben, akár szívó motorra is lehetne rakni egy csigát, ami a távozó gázok mozgási energiáját - nyomását - használná ki, mondjuk áram előállítására.
Nem beszélve a hőenergiáról, amit most a szél lefú a hűtőről, motorról, kipuffról. Ezek megalósítása persze bonyolultabb dolog, de sor fog kerülni rá.

...bármely stacionárius sztochasztikus jel varianciájának kiszámítása egy meghatározott...

Ugyan ez a mondat nem tartozik ide, de remélem, GSR kollégának segíteni fog az energiamegmaradás törvényének értelmezésébe.
Márpedig a villany másik energiábul készül, nem a legyek hordják ide.

Tisztában vagyok az energiamegmaradás törvényével. Sokat nevetek is pl. a hho cuccokon......  nyes
Már leírtam többször is....
Tudod, mindenki a fogyasztással magyarázza, indokolja a DRL-t ......... nem ettől fog csökkenni a fogyasztás, mert amit "hoz" üzemanyagban, az szinte semmi. Ezt próbálom közölni, de szélmalom harc ez. Szemellenzővel mindenki egy irányba néz.  hehe
Azt is mondtam, hogy egyszerűbb azzal indokolni, hogy tetszik. Ennyi.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1927 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 00:19:57 »

Tisztában vagyok az energiamegmaradás törvényével. Sokat nevetek is pl. a hho cuccokon......  nyes
Már leírtam többször is....
Tudod, mindenki a fogyasztással magyarázza, indokolja a DRL-t ......... nem ettől fog csökkenni a fogyasztás, mert amit "hoz" üzemanyagban, az szinte semmi. Ezt próbálom közölni, de szélmalom harc ez. Szemellenzővel mindenki egy irányba néz.  hehe
Azt is mondtam, hogy egyszerűbb azzal indokolni, hogy tetszik. Ennyi.  wave

Szerintem valamit nem jól olvastál. Pont az, hogy nem a fogyasztással magyarázza mindenki, de megemlítettem a végére. Érdekes, hogy a végére írtam, hogy még ez is játszik, de te már is azt írod, hogy a fogyasztással magyarázza.

Pont nem ezekkel magyaráztam. Ott volt a biztonság, nem felejtem el felkapcsolni, mindig látnak. Aztán ott volt a desing, hogy nekem pl tetszik. ott volt, hogy a drágább alkatrészeket, mint pl xenon cső, vagy halogén izzó, foncsor... kíméli. Aztán a végére írtam, hogy mindemellett fogyasztás.

Akkor most már lezárhatjuk a DRL miértjét?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1928 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 00:23:49 »

Szerintem valamit nem jól olvastál. Pont az, hogy nem a fogyasztással magyarázza mindenki, de megemlítettem a végére. Érdekes, hogy a végére írtam, hogy még ez is játszik, de te már is azt írod, hogy a fogyasztással magyarázza.

Pont nem ezekkel magyaráztam. Ott volt a biztonság, nem felejtem el felkapcsolni, mindig látnak. Aztán ott volt a desing, hogy nekem pl tetszik. ott volt, hogy a drágább alkatrészeket, mint pl xenon cső, vagy halogén izzó, foncsor... kíméli. Aztán a végére írtam, hogy mindemellett fogyasztás.

Akkor most már lezárhatjuk a DRL miértjét?

Nem neked szól, csak neked válaszoltam. wave
De bizony korábban -akár másik topikban- a fogyasztás volt a fő érv. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1929 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 01:24:33 »

Nem neked szól, csak neked válaszoltam. wave
De bizony korábban -akár másik topikban- a fogyasztás volt a fő érv. Cool

oksa, értem. Nekem nem az a fő érvem, de az a néhány fillér vagy forint is ott van, akármennyire is nyomja az ember.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1930 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 09:52:55 »

Ne nekem strapáld magad, mond a péknek........ ebben is vannak hibák, pontatlan dolgok....de tudod mit........ már a pontosítást sincs kedvem leírni.  Cool
Minden bizonnyal. Ezek cáfolhatatlan érvek. worship


Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
papione
Vendég
« Új hozzászólás #1931 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 20:00:38 »

elemcsere után távirányító (MK4) nem távirányít, segítsetek
a kezelésiben csak elküld a szakszervizbe

Üdv.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1932 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 20:06:32 »

elemcsere után távirányító (MK4) nem távirányít, segítsetek
a kezelésiben csak elküld a szakszervizbe

Üdv.

A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?
Naplózva
papione
Vendég
« Új hozzászólás #1933 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 20:11:52 »

A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?

igen, nem lett jó

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1934 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 20:14:12 »

A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?

IV-nél nem megy így
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
papione
Vendég
« Új hozzászólás #1935 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 20:20:16 »

IV-nél nem megy így

Te tudod a megoldást?

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1936 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 21:20:12 »

Te tudod a megoldást?



Tudomásom szerint megfelelő diagnosztikai műszerrel tanítható.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1937 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 13:47:05 »

Sziasztok,
 
2009-es MK4-es Ford Mondeo 1.8 Tdci 125 LE - tönkrement a generátorom, valaki tud ajánlani, hol tudnám a legolcsóbban megjavíttatni? A Ford márkaszervízben 65.000-ért akarnak adni gyári felújított generátort.
 
Köszönettel: Tru64
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1938 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:05:27 »

Sziasztok,
 
2009-es MK4-es Ford Mondeo 1.8 Tdci 125 LE - tönkrement a generátorom, valaki tud ajánlani, hol tudnám a legolcsóbban megjavíttatni? A Ford márkaszervízben 65.000-ért akarnak adni gyári felújított generátort.
 
Köszönettel: Tru64

Merre vagy? Nem tudom a Vik tud-e ebben segíteni, de esetleg a 16. kerületben a Csurkát tudom ajánlani, ha a Vik nem. Ők sok-sok ideje léteznek és elektromosságban jók.

Üdv
Csaba
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26659


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1939 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:07:35 »

Merre vagy? Nem tudom a Vik tud-e ebben segíteni, de esetleg a 16. kerületben a Csurkát tudom ajánlani, ha a Vik nem. Ők sok-sok ideje léteznek és elektromosságban jók.

Üdv
Csaba

Vik max kicseréli, de nem javítja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #1940 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:09:12 »

Vik max kicseréli, de nem javítja...

Ez nem igaz!
Nekem gond nélkül javította!
Igaz ez MK3
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1941 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:22:26 »

Ez nem igaz!
Nekem gond nélkül javította!
Igaz ez MK3

érdemes ezt javíttatni? egy másikat 30.000-ért lehetne venni, igaz az is 100.000-et futott már. Én autómban nem tudom mennyi lehet, mert vissza lett tekerve Sad
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #1942 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:29:26 »

érdemes ezt javíttatni? egy másikat 30.000-ért lehetne venni, igaz az is 100.000-et futott már. Én autómban nem tudom mennyi lehet, mert vissza lett tekerve Sad

Az MKIII-osban 267ezer van, és még nem volt és most sincs baja. ha az tényleg csak 100-at futott és olcsóbb mint javíttatni, vedd meg a használtat. De szerintem a felújítás jobb választás, garanciát szoktak rá adni, és tudod hogy mi van vele. Bp-en, a XVII. kerben is van egy cég, aki felújít, unokatesómék (sok flottás és egyéb Fordot hordanak hozzájuk) is velük csináltatják, ha kell elkérem a címet.

Üdv.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1943 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:33:12 »

Az MKIII-osban 267ezer van, és még nem volt és most sincs baja. ha az tényleg csak 100-at futott és olcsóbb mint javíttatni, vedd meg a használtat. De szerintem a felújítás jobb választás, garanciát szoktak rá adni, és tudod hogy mi van vele. Bp-en, a XVII. kerben is van egy cég, aki felújít, unokatesómék (sok flottás és egyéb Fordot hordanak hozzájuk) is velük csináltatják, ha kell elkérem a címet.

Üdv.

felhívtam a 2 utcával arrébb lévő generátorost (http://masinaautovill.hu) - azt mondja a Ford generátorokat nem igazán lehet felújítani vagy nagyon drága azt megtenni
azt mondják adnak 40.000 körül gyári felújítottat - csak kell nekik a generátoron lévő szám- megyek a szervízbe leolvasni
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1944 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 14:55:04 »

Vik max kicseréli, de nem javítja...

nekem sokmindent javitott amit nem kellett cserelni. szerintem problema fuggo. ha tudja javitani akkor javitja.
Naplózva
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1945 Dátum: 2013.10.29 kedd, 10:43:58 »

felhívtam a 2 utcával arrébb lévő generátorost (http://masinaautovill.hu) - azt mondja a Ford generátorokat nem igazán lehet felújítani vagy nagyon drága azt megtenni
azt mondják adnak 40.000 körül gyári felújítottat - csak kell nekik a generátoron lévő szám- megyek a szervízbe leolvasni

Egyelőre úgy néz ki, ez egy Bosch generátor, ami gyárilag felújítva 6x.000 Ft (tehát sokkal több mint amit telefonon elmondtak, merthogy a magyarországi Mondeo-kban nem Bosch generátor van állítólag - ez francia import). Most vizsgálják a generátort, mi lehet rajta tönkremenve és azt mennyiből lehetne felújítani -attól függően számítják majd be a rossz generátoromat.
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1946 Dátum: 2013.10.29 kedd, 10:58:18 »

Egyelőre úgy néz ki, ez egy Bosch generátor, ami gyárilag felújítva 6x.000 Ft (tehát sokkal több mint amit telefonon elmondtak, merthogy a magyarországi Mondeo-kban nem Bosch generátor van állítólag - ez francia import). Most vizsgálják a generátort, mi lehet rajta tönkremenve és azt mennyiből lehetne felújítani -attól függően számítják majd be a rossz generátoromat.

bocsi, de miért nem kérdezed meg a bontósokat? Itt van a fordalkatrész-es Dani, akinek szerintem van generátora.
Naplózva
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1947 Dátum: 2013.10.29 kedd, 12:53:32 »

bocsi, de miért nem kérdezed meg a bontósokat? Itt van a fordalkatrész-es Dani, akinek szerintem van generátora.

mert azokra azt mondják 100.000-et futottak, közben meg lehet, hogy 200.000-et. A Masinában közben megkaptam 44.000-ért a cuccot egy kis alkudozás után. Ez egy gyári felújított szerkezet.
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #1948 Dátum: 2013.10.29 kedd, 13:05:51 »

mert azokra azt mondják 100.000-et futottak, közben meg lehet, hogy 200.000-et. A Masinában közben megkaptam 44.000-ért a cuccot egy kis alkudozás után. Ez egy gyári felújított szerkezet.

és lehet, hogy elfut még 300.000-et.
Naplózva
tru64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #1949 Dátum: 2013.10.29 kedd, 14:54:04 »

és lehet, hogy elfut még 300.000-et.

simán elképzelhető
Naplózva

2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.