Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 19:03:14
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
45
46
47
48
49
50
51
[
52
]
53
54
55
56
57
58
59
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300822 alkalommal)
Tomi73
és 26 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6474
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2550 Dátum:
2014.04.12 szombat, 08:18:13 »
Idézetet írta: Jago1 - 2014.04.03 csütörtök, 19:39:22
Ma délután elindultam az autóval pár perc után vettem észre nem mutatja az időt a navi sarkában.
Nem műkődőtt a ventilátor szabályozás,klíma,belsőlevegő gombja, hőfok állító gomb,levegőterelő gombok.
Na gondoltam mehetek szervizbe.
Szerencsére a bíztosíték ki be rakása megoldotta.Újraindult a rendszer és minden működött.
Blaupunk NX
Érdekes
http://mondeo.hu/index.php?topic=5.9300
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2551 Dátum:
2014.04.12 szombat, 09:15:15 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.12 szombat, 07:55:11
A valós méréshez be is kell zárni az autót. Ez nyitott motorháztetővel nem fog menni.
Ilyenkor ki kell vezetékelni.....
Egy csavarhúzóval le kell nyomni a motorháztető zárját, s olyan, mint ha be lenne zárva.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2552 Dátum:
2014.04.12 szombat, 09:26:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.12 szombat, 09:15:15
Egy csavarhúzóval le kell nyomni a motorháztető zárját, s olyan, mint ha be lenne zárva.
El fogsz zsibbadni a fél óra alatt.
Meg ahogy olvastam van valami utólagos motorháztető zár is benne.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2553 Dátum:
2014.04.12 szombat, 09:30:12 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.12 szombat, 09:26:04
El fogsz zsibbadni a fél óra alatt.
Meg ahogy olvastam van valami utólagos motorháztető zár is benne.
Ha a zárat bekattintod, akkor be lehet zárni a motorháztető zárat is. Olyan, mint ha be lenne zárva a motorháztető, de mégsem.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2554 Dátum:
2014.04.12 szombat, 09:38:27 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.12 szombat, 09:30:12
Ha a zárat bekattintod, akkor be lehet zárni a motorháztető zárat is. Olyan, mint ha be lenne zárva a motorháztető, de mégsem.
Valóban. Csak ne felejtsék el utána kinyitni mielőtt lecsapják a tetőt!
De a csavarhúzóval még mindig el fogsz zsibbadni mire mindenki elmegy alvó módba....
Arról nem is beszélve, hogy mindent lehet programozni utána.
Egyszerűbb, gyorsabb egy lakatfogóval a főkábelen és bontani sem kell a sarukat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6474
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2555 Dátum:
2014.04.12 szombat, 12:40:27 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.12 szombat, 09:38:27
Valóban. Csak ne felejtsék el utána kinyitni mielőtt lecsapják a tetőt!
De a csavarhúzóval még mindig el fogsz zsibbadni mire mindenki elmegy alvó módba....
Arról nem is beszélve, hogy mindent lehet programozni utána.
Egyszerűbb, gyorsabb egy lakatfogóval a főkábelen és bontani sem kell a sarukat.
Akinek esetleg ilyesmi perverzitásai vannak, tudok kölcsönadni lakatfogót.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2556 Dátum:
2014.04.12 szombat, 14:58:39 »
Urak!
Pénteken sikeresen frissítették a Ford szakszervízben a kijelző szoftverét.
IDS szoftverrel sikerült a művelet, a 1302 verzió a legfrissebb v1412-re lett frissítve.
Van óra és motorhőmérséklet kijelzés, és az üzemanyagszint kijelzés is dekoratívabb lett.
Így nézett ki a Convers+:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_4_12_oao21u54sk.jpg
és most ilyen:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_4_12_lkb34be7cu.jpg
Szép napot!
Tibor
Idézetet írta: KOTTA - 2014.03.31 hétfő, 11:07:36
bizony, néhányan már utánamentünk a kérdésnek. Nem mindegyik ECU támogatja az új firmware-t, visztont ha elcseszi, akkor nincs gari és szerezhetsz másik ECU-t.
Szakszervízben csak akkor frissítenek ha nagyon muszály, de garit nem vállalnak rá.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2557 Dátum:
2014.04.12 szombat, 21:07:55 »
Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2558 Dátum:
2014.04.12 szombat, 21:10:53 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.12 szombat, 21:07:55
Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.
Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?
Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2559 Dátum:
2014.04.12 szombat, 21:20:58 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.12 szombat, 21:10:53
Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?
Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...
Persze. Fogod a távirányítókat és odaszegezed a műszerfal tetejére.
Elvileg pl. az elektromos ablak gombjaira akár rá is lehetne kötni, de azzal az a gond, hogy azt rendesen is használod, így a tévedés lehetősége nem kizárt.
De ez már erőltetett megoldás. Nekem egy gomb kellett, és van olyan, amit soha nem használok, nem is tudom minek van.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2560 Dátum:
2014.04.12 szombat, 21:31:42 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.12 szombat, 21:20:58
Persze. Fogod a távirányítókat és odaszegezed a műszerfal tetejére.
Elvileg pl. az elektromos ablak gombjaira akár rá is lehetne kötni, de azzal az a gond, hogy azt rendesen is használod, így a tévedés lehetősége nem kizárt.
De ez már erőltetett megoldás. Nekem egy gomb kellett, és van olyan, amit soha nem használok, nem is tudom minek van.
Esp?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2561 Dátum:
2014.04.12 szombat, 22:05:33 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.12 szombat, 21:07:55
Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.
ötletes.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2562 Dátum:
2014.04.12 szombat, 23:11:02 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.12 szombat, 22:05:33
ötletes.
Nyalizós!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2563 Dátum:
2014.04.12 szombat, 23:36:28 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.12 szombat, 21:10:53
Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?
Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...
Bocsi, de miért nem tanítasz rá egyet mindre. Itthon a kapunyitó rendszert én raktam össze. A lányeg, hogy két fajta frekin dolgoznak, azon belül két fajta kódolással. Van némi esélyed, hogy egy részük egyforma. Ezek itán már csak programozni kell, esetleg a sajátodnál a vevőegységet cserélni és akkor ugyan arra a típusra kell cserélni.
A mester kulcs segítségével bármelyik új kulcs rátanítható a rendszerre és utána menni fog.
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2564 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 07:56:08 »
Idézetet írta: dede - 2014.04.11 péntek, 21:02:16
Sziasztok!
Egy éves Titanium Ford Mondeo kombim van, aminek az akksija 3 nap állás után rendszeresen lemerül. Eddig az utólag beépített motértérzárra és a indításgátlóra gyanakodtam, de a szreleést végző szaki szerint ezekkel nincs gond.
Az akksit már kimértem azzal sincs gond.
Találkozott ilyesmivel valaki?
Szia!
Haveromnak Opelben van ilyen motortérzáras riasztója, neki is lemerült csak sajna későn derült ki, mivel évekig naponta használta és akkor már nem volt garanciális. A riasztó volt a ludas, sokat fogyasztott.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2565 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 08:01:33 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.12 szombat, 22:05:33
ötletes.
Fordnak kint van erre komplett rendszere:
https://www.google.hu/search?q=ford+home+link&oq=ford+home+link&aqs=chrome..69i57j0l4.4605j0j8&sourceid=chrome&espv=2&es_sm=93&ie=UTF-8
Csak ez ugye a kinti freki szabványokat tudja.
Nekem is van a dömperben, majd megnézem, hogy lehet-e esetleg tanítani.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2566 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 11:14:26 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.12 szombat, 21:07:55
Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.
Te beteg vagy, de tetszik
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2567 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 16:40:55 »
Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.
Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2568 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 17:53:33 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.13 vasárnap, 16:40:55
Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.
Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.
A left modult nekem is dobta, most kitöröltem kíváncsi vagyok dobja még, bár én arra gondoltam, h az a kormányon a hifi gombjait jelöli, mert az nekem ki van kötve, mivel már nem gyári hifi van a kocsiban és az újhoz nem szereztem kormányvezérlést.
A tempomat gombjaim meg kifogástalanok.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2569 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 17:58:48 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.04.13 vasárnap, 17:53:33
A left modult nekem is dobta, most kitöröltem kíváncsi vagyok dobja még, bár én arra gondoltam, h az a kormányon a hifi gombjait jelöli, mert az nekem ki van kötve, mivel már nem gyári hifi van a kocsiban és az újhoz nem szereztem kormányvezérlést.
A tempomat gombjaim meg kifogástalanok.
Neked tudod miért?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2570 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 18:12:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.13 vasárnap, 17:58:48
Neked tudod miért?
Igen Te sz.mét!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2571 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 18:14:04 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.04.13 vasárnap, 18:12:17
Igen Te sz.mét!!!
Navos
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2572 Dátum:
2014.04.13 vasárnap, 18:16:54 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.13 vasárnap, 18:14:04
Navos
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2573 Dátum:
2014.04.15 kedd, 11:41:16 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.13 vasárnap, 16:40:55
Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.
Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.
Eddig kétszer sikerült forscan-enl elkapni a hibás állapotot.
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy nem is lehet köze a gombokhoz, de még csak a gombokhoz vezető kábel kontakthibájához sem.
Mindkét esetben az történt, hogy egyszerre 3 gomb megnyomását érzékelte a rendszer (ON, OFF és RES). Annak az esélye, hogy mindkét oldali gombsor pont egyszerre hibázik, nulla. A rendszer működéséből adódóan az sem lehetséges, hogy egy oldalról egyszerre két gomb megnyomását is érzékelje, hiszen egy ellenálláslétra kimenetén egy feszültséget mér. Együttes gombnyomás esetén is egyértelmű a döntés. Ráadásul az ON és az OFF pont a két szélsőérték. Itt valami mélyebb probléma van.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2574 Dátum:
2014.04.15 kedd, 13:11:44 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.15 kedd, 11:41:16
Eddig kétszer sikerült forscan-enl elkapni a hibás állapotot.
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy nem is lehet köze a gombokhoz, de még csak a gombokhoz vezető kábel kontakthibájához sem.
Mindkét esetben az történt, hogy egyszerre 3 gomb megnyomását érzékelte a rendszer (ON, OFF és RES). Annak az esélye, hogy mindkét oldali gombsor pont egyszerre hibázik, nulla. A rendszer működéséből adódóan az sem lehetséges, hogy egy oldalról egyszerre két gomb megnyomását is érzékelje, hiszen egy ellenálláslétra kimenetén egy feszültséget mér. Együttes gombnyomás esetén is egyértelmű a döntés. Ráadásul az ON és az OFF pont a két szélsőérték. Itt valami mélyebb probléma van.
A hétvégén én is tapasztaltam egy érdekeset. mentem az autópályán, megnyomtam a tempomat on -t, ki is írta, hogy standby-ban van. Majd nyomtam a SET + gombot és semmi, nyomom a SET - gombot, semmi. megint megnyomtam az On-t megint kiírta, hogy standby, majd ezt csinálta folyamatosan, mignem egyszer csak jó volt. Mentem vele szépen a pályán, majd lassítanom kellett, megnyomtam a féket. Ezek után sem RES sem újra SET-el nem működött. Majd az ON-t megnyomva megint látom, hogy standby. A lényeg, hogy egyszer sem kapcsoltam ki, amíg a tempomat bekapcsolva volt, addig tartotta a sebességet, nem hibázott. Szóval ez eléggé érdekes.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2575 Dátum:
2014.04.15 kedd, 14:15:18 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.15 kedd, 13:11:44
A hétvégén én is tapasztaltam egy érdekeset. mentem az autópályán, megnyomtam a tempomat on -t, ki is írta, hogy standby-ban van. Majd nyomtam a SET + gombot és semmi, nyomom a SET - gombot, semmi. megint megnyomtam az On-t megint kiírta, hogy standby, majd ezt csinálta folyamatosan, mignem egyszer csak jó volt. Mentem vele szépen a pályán, majd lassítanom kellett, megnyomtam a féket. Ezek után sem RES sem újra SET-el nem működött. Majd az ON-t megnyomva megint látom, hogy standby. A lényeg, hogy egyszer sem kapcsoltam ki, amíg a tempomat bekapcsolva volt, addig tartotta a sebességet, nem hibázott. Szóval ez eléggé érdekes.
Igen, pontosan ilyeneket csinál nekem is. Illetve
- magátol kikapcsol a tempomat, és nem tudod újra bekapcsolni a fent leírt tünetekkel.
- teljesen kikapcsolt tempomatnál, pl városban, a szemed sarkából időnként látod, hogy a kijelzőn villan valami. Ha ügyes vagy el is kapod amint kiírja, hogy standbyba lépett a tempomat.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2576 Dátum:
2014.04.15 kedd, 16:34:36 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.15 kedd, 14:15:18
Igen, pontosan ilyeneket csinál nekem is. Illetve
- magátol kikapcsol a tempomat, és nem tudod újra bekapcsolni a fent leírt tünetekkel.
- teljesen kikapcsolt tempomatnál, pl városban, a szemed sarkából időnként látod, hogy a kijelzőn villan valami. Ha ügyes vagy el is kapod amint kiírja, hogy standbyba lépett a tempomat.
Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2577 Dátum:
2014.04.15 kedd, 17:21:24 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.15 kedd, 16:34:36
Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.
Jelentem , nekem is fennáll ez a tünet. Bár az előfordulása elég változó...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2578 Dátum:
2014.04.15 kedd, 20:04:58 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.15 kedd, 16:34:36
Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.
Igen, vagyunk egy páran. Ami jó hír, hogy kontakthibának tűnik. Ami rossz, hogy a kormány mögötti modul a gyanús. Tapasztalatom szerint inkább melegben jelentkezik.
Még arra gondoltam, hogy ez a 3 gombos állapot, amit a forscan olvas talán szándékos és ezzel jelez a modul valamilyen hibás állapotot.
Majd a végére járok, de sajnos lassan megy. Ha stabilan fennállna a hiba, az sokat segítene.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2579 Dátum:
2014.04.15 kedd, 20:24:55 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.15 kedd, 20:04:58
Igen, vagyunk egy páran. Ami jó hír, hogy kontakthibának tűnik. Ami rossz, hogy a kormány mögötti modul a gyanús. Tapasztalatom szerint inkább melegben jelentkezik.
Még arra gondoltam, hogy ez a 3 gombos állapot, amit a forscan olvas talán szándékos és ezzel jelez a modul valamilyen hibás állapotot.
Majd a végére járok, de sajnos lassan megy. Ha stabilan fennállna a hiba, az sokat segítene.
Évjáratra nekem úgy tűnik, hogy 2008- as autókat érint, bár van egy 2007. Év végi is...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2580 Dátum:
2014.04.15 kedd, 21:03:51 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.15 kedd, 20:24:55
Évjáratra nekem úgy tűnik, hogy 2008- as autókat érint, bár van egy 2007. Év végi is...
Ja. Nekem is ez volt.
Gombsorcsere oldotta meg.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2581 Dátum:
2014.04.15 kedd, 21:32:13 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.15 kedd, 21:03:51
Ja. Nekem is ez volt.
Gombsorcsere oldotta meg.
akkor kéne olcsóért gomb
cromax-nál 35eHUF / oldal
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.15 kedd, 21:35:10 írta KOTTA
»
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2582 Dátum:
2014.04.16 szerda, 08:23:46 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.15 kedd, 21:32:13
akkor kéne olcsóért gomb
cromax-nál 35eHUF / oldal
A gombokat szétszedtem már párszor. Nincs bajuk.
Ha pl. mást venne be a rendszer, mint amit nyomsz, akkor OK, de itt fantom gombnyomások jönnek egyszerre mindkét oldalról.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2583 Dátum:
2014.04.16 szerda, 09:54:34 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.16 szerda, 08:23:46
A gombokat szétszedtem már párszor. Nincs bajuk.
Ha pl. mást venne be a rendszer, mint amit nyomsz, akkor OK, de itt fantom gombnyomások jönnek egyszerre mindkét oldalról.
én arra gondolok, hogy esetlegesen az OFF gomb érintkezője, vezetéke zár/bont. Kérdés, hogy az off szakítja az áramkört vagy zárja éppen. A hiba jellegéből adódóan nekem annak tűnik, mintha az off éppen szakítana áramkört akkor, amikor a kikapcs jelet adja és esetlegesen egy idő után kikopik és ilyen butaságokat csinál. Ez teljesen magyarázná a problémát.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2584 Dátum:
2014.04.16 szerda, 11:25:30 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.16 szerda, 09:54:34
én arra gondolok, hogy esetlegesen az OFF gomb érintkezője, vezetéke zár/bont. Kérdés, hogy az off szakítja az áramkört vagy zárja éppen. A hiba jellegéből adódóan nekem annak tűnik, mintha az off éppen szakítana áramkört akkor, amikor a kikapcs jelet adja és esetlegesen egy idő után kikopik és ilyen butaságokat csinál. Ez teljesen magyarázná a problémát.
Nem, egyáltalán nem így működik. A gombok zárnak és nem bontanak.
Amint említettem a hibás esetben egyszerre 3 gombot tekint megnyomottnak a rendszer, ami gombok és és vezetékek zárlat vagy szakadásának tetszőleges kombinációival sem állítható elő.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2585 Dátum:
2014.04.16 szerda, 16:44:02 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.16 szerda, 11:25:30
Nem, egyáltalán nem így működik. A gombok zárnak és nem bontanak.
Amint említettem a hibás esetben egyszerre 3 gombot tekint megnyomottnak a rendszer, ami gombok és és vezetékek zárlat vagy szakadásának tetszőleges kombinációival sem állítható elő.
akkor nyomozgatni kell
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2586 Dátum:
2014.04.16 szerda, 19:04:07 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.04.16 szerda, 16:44:02
akkor nyomozgatni kell
Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.
Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.
Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2587 Dátum:
2014.04.16 szerda, 19:22:05 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.16 szerda, 19:04:07
Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk
Lufaxt. SzJani kiszereli és kiméri!
Még a gömbvillámra is engedélye van, majd pont ezt ne csinálná meg?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2588 Dátum:
2014.04.16 szerda, 19:36:55 »
Jelenthetem, nekem is nyáron tűző napon volt a legtöbb problémám vele... pl.: nyaralás alatt egyszer sem akart működni, pedig autópályán jól jött volna.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2589 Dátum:
2014.04.16 szerda, 20:11:15 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.04.16 szerda, 19:36:55
Jelenthetem, nekem is nyáron tűző napon volt a legtöbb problémám vele... pl.: nyaralás alatt egyszer sem akart működni, pedig autópályán jól jött volna.
Szóval akkor nem működöt amikor kellett volna?
Bazzz, nekem is csak a vasúti átjáróban indult nehezen...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2590 Dátum:
2014.04.16 szerda, 21:12:38 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.16 szerda, 19:22:05
Lufaxt. SzJani kiszereli és kiméri!
Még a gömbvillámra is engedélye van, majd pont ezt ne csinálná meg?
Én ki nem szedem...
nem fog megszivatni, mint a múltkor a xenon-ACC történet.
2 év múlva eladom, összedobjátok a lóvét, aztán bonthatjátok.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Arabic
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2591 Dátum:
2014.04.16 szerda, 23:04:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.16 szerda, 21:12:38
Én ki nem szedem...
nem fog megszivatni, mint a múltkor a xenon-ACC történet.
2 év múlva eladom, összedobjátok a lóvét, aztán bonthatjátok.
ment mail.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2592 Dátum:
2014.04.17 csütörtök, 10:15:54 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.16 szerda, 19:04:07
Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.
Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.
Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk
abból a szempontból nekem nem lenne akkora gáz, ha a gombokat kellene cserélni, hogy a bal oldali joy fényes felülete felhólyagosodott (mintha levegő került volna a fólia alá) és így eléggé ronda. Bár a 35eHUF azért fáj
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2593 Dátum:
2014.04.17 csütörtök, 21:25:45 »
Valakinek alarm service required felirat?
Ebben kell elemet cserélni!
http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=125995
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2594 Dátum:
2014.04.17 csütörtök, 21:26:51 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.17 csütörtök, 21:25:45
Valakinek alarm service required felirat?
Ebben kell elemet cserélni!
http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=125995
http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=125994
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
karoly73
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2595 Dátum:
2014.04.18 péntek, 19:12:01 »
Szép estét mindenkinek!
Lenne egy óriási problémám, abban kérnem a segítségeteket.
Vettem egy Ford Mondeo mk IV-est 2011. es, nagy navigációs fejegység van benne, nincs meg a PIN kódja.
Ma voltam a Ford márkakereskedésben, sajnos ott sem tudták megfejteni.
Holnap reggel indulok német országba, nem szeretnék teljes csendben és navi nélkül utazni.
Kivettem és csináltam a matricákról képeket.
Valaki tudna segíteni nekem, nagyon hálás lennék érte.
A képeket elküldeném email-ben.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.19 szombat, 12:10:04 írta karoly73
»
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2596 Dátum:
2014.04.19 szombat, 16:13:49 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.16 szerda, 19:04:07
Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.
Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.
Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk
Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-
Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.
A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)
A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:
1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-
Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res
****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?
Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.
Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.
Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.
Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?
Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés
UPDATE:
Utóbb kiderült, hogy az 50ohmos ellenállás a test felé és annak változása valójában nem a hiba jelentkezése volt, hanem magának a kormány mögötti modulnak a testelése ilyen bizonytalan. Mindazonáltal a következtetés a hibás testelésre helyes volt, még ha a mérés során nem is a valódi hibát detektáltam, de jó irányba vitte a hibakeresést.
Nem akarok a részletekbe bonyolódni, de pont a modul fura testelése miatt az említett 15 (vagy 22 Ohmos) ellenállás beépítése feltétlenül szükséges a fent leírt módszer követése esetén. Ellenkező esetben a hiba nem fog teljesen elmúlni.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.06.04 szerda, 21:38:04 írta Sakos
»
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2597 Dátum:
2014.04.19 szombat, 16:24:50 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.19 szombat, 16:13:49
Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-
Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.
A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)
A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:
1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-
Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res
****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?
Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.
Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.
Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.
Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?
Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés
Hát nem semmi vagy!
Remélem ezzel megoldódik ez a probléma!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2598 Dátum:
2014.04.19 szombat, 16:59:14 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.19 szombat, 16:13:49
Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-
Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.
A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)
A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:
1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-
Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22 Steering Wheel Switch Right Module
C2003 Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res
****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?
Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.
Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.
Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.
Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?
Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés
Gratulálok a kitartó munkához !
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mikkamikka
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #2599 Dátum:
2014.04.19 szombat, 19:16:53 »
Sziasztok segítséget szeretnék kérni kivettem az aksit a mondeomból és kéri a codot na azt pedig nem tudom . Előre is köszi a segítséget
Naplózva
Oldalak:
1
...
45
46
47
48
49
50
51
[
52
]
53
54
55
56
57
58
59
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ