Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 14:51:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
60
61
62
63
64
65
66
[
67
]
68
69
70
71
72
73
74
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3300574 alkalommal)
Tomi73
és 27 vendég van a témában
Budafok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3300 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:03:59 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 15:27:27
Ellenállás ügyben Tipcsi, vagy Andy járatos
De Dominak pont most fogják majd kiforrasztani a rendszámtáblavilágításából jövő héten pénteken a talin az ellenállást.
Úgy tudom, hogy az ellenállás azért kell, hogy ne villogjon gyorsan a ledes index. Folyamatosan világító lámpák (fék, ködlámpa, hátramenet, rsztábla) mellé nem kell.
Ebay-en láttam valami rezisztor (?) nevű cuccot, ami talán erre való, de nam vagyok benne biztos, ezért inkább kérdezek...
P
Naplózva
Mondeo Turnier, 2011. Automata
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3301 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:06:16 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.29 szerda, 17:58:43
Before:
[img width=800 height=600]http://www.patkos-attila.hu/mondeo/before.jpg[/img
After:
[img width=800 height=600]http://www.patkos-attila.hu/mondeo/after.jpg[/img
Nagyon zavaró ez az erős fehér fény hátrafelé.
Én nem engedélyezném! Elvileg ez ugye így nem szabályos.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3302 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:09:29 »
Idézetet írta: Budafok - 2014.10.30 csütörtök, 16:03:59
Úgy tudom, hogy az ellenállás azért kell, hogy ne villogjon gyorsan a ledes index. Folyamatosan világító lámpák (fék, ködlámpa, hátramenet, rsztábla) mellé nem kell.
Ebay-en láttam valami rezisztor (?) nevű cuccot, ami talán erre való, de nam vagyok benne biztos, ezért inkább kérdezek...
P
Index mellé kell egy teljesítmény led, mert az index elektronkikáját az az adott teljesítményre állítják be. Régen a bimetál melegedett és ha kisebb volt az ellenállás, akkor nagyobb áramot vett fel és jobban melegedett -> gyorsabb villogás. Ma már csak azért csinálják, hogy észrevedd valami nem jó. Ezt ellenállással küszöbölöd ki.
A féklámpánál akkor kell az ellenállás, ha bejelez (márpedig be fog), hogy valami gond van az égővel. Amúgy át lehet állítani, led-esre a hátsó lámpatestet ELM config-on keresztül és akkor nem kell oda ellenállás, csak az index-be.
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:06:16
Nagyon zavaró ez az erős fehér fény hátrafelé.
Én nem engedélyezném! Elvileg ez ugye így nem szabályos.....
Szerintem is nagyon erős lett az a rendszámtábla világítás. Zavaró és szerintem így egy picit veszélyesnek is tartom. Ha dimm-elhető, akkor egy elenállással csökkentsd a fényerőt, ha nem akkor lesznek kellemetlen tapasztalataid. Ha nagyon kirívót csinálsz, akkor a rendőr mozaikba küldi vizsgáztatni az autót (drága és így nem megy át)
Naplózva
Titanium-X Zoltan
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3303 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:11:20 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:06:16
Nagyon zavaró ez az erős fehér fény hátrafelé.
Én nem engedélyezném! Elvileg ez ugye így nem szabályos.....
Egyáltalán nem zavaró, a fénykép máshogy adja vissza a fényt és erősebbnek tűnik.
Sok minden nem szabályos, még is mindenki azt csinálja...
Ha csak a szabályok szerint élnénk unalmas lenne az életünk!!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3304 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:15:06 »
Idézetet írta: Titanium-X Zoltan - 2014.10.30 csütörtök, 16:11:20
Egyáltalán nem zavaró, a fénykép máshogy adja vissza a fényt és erősebbnek tűnik.
Sok minden nem szabályos, még is mindenki azt csinálja...
Ha csak a szabályok szerint élnénk unalmas lenne az életünk!!
Persze, hogy az emberek feszegetik, átlépik, de van ami tényleg sok. A kép alapján nem lehet eldönteni, hogy miként látszik ez ténylegesen este, remélem sokkal kevésbé erős, mint amennyire látszik. A fényképen még a föld is szépen meg van világítva, reméljük a fényképező white balance megoldása miatt
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3305 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:15:54 »
Idézetet írta: Titanium-X Zoltan - 2014.10.30 csütörtök, 16:11:20
Egyáltalán nem zavaró, a fénykép máshogy adja vissza a fényt és erősebbnek tűnik.
Sok minden nem szabályos, még is mindenki azt csinálja...
Ha csak a szabályok szerint élnénk unalmas lenne az életünk!!
Hát nem kimondottan csak erre a fényképre gondoltam.
Sajnos sok autónál -utólag beszerelt- van LED-es rendszám világítás beépítve. Ami bizony túl erős és zavaró fehér fény hátrafelé!
Nem véletlenül van 5 wattal megvilágítva. Lehetne 21 wattal is, de az már nem egészséges. A LED pedig legalább ekkora fényerő növekedést okoz....ami szintén nem öröm a vezetőnek, aki ilyen LED-es rendszám világítású autó mögött autózik sötétben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3306 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:35:20 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:06:16
Nagyon zavaró ez az erős fehér fény hátrafelé.
Én nem engedélyezném! Elvileg ez ugye így nem szabályos.....
Nagyon sz@r a Samsung Galaxy S2 fényérzékenysége. Én nem engedélyezném fotózásra!
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3307 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:38:14 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 16:35:20
Nagyon sz@r a Samsung Galaxy S2 fényérzékenysége. Én nem engedélyezném fotózásra!
Ha szhar képet csinál, az csak neked probléma vagy zavaró. Az erős fehér fény hátra, az meg minden mögötted haladónak.....
Azért érzed a különbséget, remélem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3308 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:44:08 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:38:14
Ha szhar képet csinál, az csak neked probléma vagy zavaró. Az erős fehér fény hátra, az meg minden mögötted haladónak.....
Azért érzed a különbséget, remélem.
Jóval szemmagasság alatt van. Álltam a kocsi mögött, nem zavaró. Nem hátra megy a fehér fény, hanem lefelé. Az, hogy ennyire becsillan az S2, arról meg nem tehetek.
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3309 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 16:48:50 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 16:44:08
Jóval szemmagasság alatt van. Álltam a kocsi mögött, nem zavaró. Nem hátra megy a fehér fény, hanem lefelé. Az, hogy ennyire becsillan az S2, arról meg nem tehetek.
Ez már ideologizálás.
Lefele (ami hátra) sem világíthatsz fehér fénnyel. Csak a tolató lámpa fénye megengedett, de akkor meg ugye kevésbé jönnek mögötted közlekedők.
Hagyjuk az S2-őt, hiszen nem azzal van a probléma.
De a vakító helyzetjelző előre sem túlságosan egészséges, zavaró az is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3310 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 17:33:12 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:48:50
Ez már ideologizálás.
Lefele (ami hátra) sem világíthatsz fehér fénnyel. Csak a tolató lámpa fénye megengedett, de akkor meg ugye kevésbé jönnek mögötted közlekedők.
Hagyjuk az S2-őt, hiszen nem azzal van a probléma.
De a vakító helyzetjelző előre sem túlságosan egészséges, zavaró az is.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3311 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 18:15:51 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 16:44:08
Jóval szemmagasság alatt van. Álltam a kocsi mögött, nem zavaró. Nem hátra megy a fehér fény, hanem lefelé. Az, hogy ennyire becsillan az S2, arról meg nem tehetek.
Az eredeti izzós foglalatokat nem adod el?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3312 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 20:26:42 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.10.30 csütörtök, 18:15:51
Az eredeti izzós foglalatokat nem adod el?
A foglalat úgy van kint, hogy csak a "búra rész", mert a foglalat helyére kellett bedugni a ledes panel csatlakozóját, illetve a két búra rész közül az egyiknek a fém rugós kampója nem 100%-ban egészséges (lásd korábbi nyűglődésem).
És ha ne adj isten Tipcsi jelentené a Közlekedési Felügyelőségnél, akkor a vizsga 5 percére visszacserélném
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.30 csütörtök, 20:39:27 írta Patek
»
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3313 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 21:04:34 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.10.30 csütörtök, 18:15:51
Az eredeti izzós foglalatokat nem adod el?
mennyit érne meg neked?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3314 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 21:51:43 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 16:48:50
Ez már ideologizálás.
Lefele (ami hátra) sem világíthatsz fehér fénnyel. Csak a tolató lámpa fénye megengedett, de akkor meg ugye kevésbé jönnek mögötted közlekedők.
Hagyjuk az S2-őt, hiszen nem azzal van a probléma.
De a vakító helyzetjelző előre sem túlságosan egészséges, zavaró az is.
Na a kedvedért megnéztem most az előbb koromsötétben. Abszolút nem zavaró, és nem világít hátrafelé! A kocsi mögött lévő talajt olyan távolságban világítja meg, mint az eredeti (kb 40-50cm-re). De te úgyis benzines vagy, ha nem tetszik, kövér gázfröccs és már nem kell nézned
Első helyzetjelzőt pedig nem kívánom lecserélni, az halogén fényszóró mellett nagyon h..lyén néz ki, és zavaró a sárgás fényszóró mellett egy fehér vakító pont. (Domi xenonjánál elmegy)
Ami tervben volt/van: rendszámtábla világítás (pipa), környezetvilágítás (pipa), belső lámpa (ez még hátra van, mert olyan led kellene T10-es, ami működik a belső lámpában is)
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.30 csütörtök, 22:04:03 írta Patek
»
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3315 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:13:17 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 21:51:43
Na a kedvedért megnéztem most az előbb koromsötétben. Abszolút nem zavaró, és nem világít hátrafelé! A kocsi mögött lévő talajt olyan távolságban világítja meg, mint az eredeti (kb 40-50cm-re). De te úgyis benzines vagy, ha nem tetszik, kövér gázfröccs és már nem kell nézned
Első helyzetjelzőt pedig nem kívánom lecserélni, az halogén fényszóró mellett nagyon h..lyén néz ki, és zavaró a sárgás fényszóró mellett egy fehér vakító pont. (Domi xenonjánál elmegy)
Ami tervben volt/van: rendszámtábla világítás (pipa), környezetvilágítás (pipa), belső lámpa (ez még hátra van, mert olyan led kellene T10-es, ami működik a belső lámpában is)
Szinte tudtam, hogy ezt fogod írni. Igen, a gázfröccs és a sok koromtól már a kocsit sem látom.
Megmérted a fényerőt is, ugye? Mert az sem lehet több, mint amit a gyári 2x 5w-ossal a gyártó jóváhagyatott.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3316 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:18:12 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 20:26:42
A foglalat úgy van kint, hogy csak a "búra rész", mert a foglalat helyére kellett bedugni a ledes panel csatlakozóját, illetve a két búra rész közül az egyiknek a fém rugós kampója nem 100%-ban egészséges (lásd korábbi nyűglődésem).
És ha ne adj isten Tipcsi jelentené a Közlekedési Felügyelőségnél, akkor a vizsga 5 percére visszacserélném
Az már késő! Most linkeltél bizonyító erejű képeket!
Ha én lennék a kontroll, akkor minden a gyáritól eltérő dologért forgalmi behúz és vizsga! Sok országban nincs ilyen szabadság, mint itt. Ott ami nincs a nyártó által jóváhagyatva, ergo úgy nem gyártották és engedélyeztették, akkor az bünti.
Amúgy itthon is a jogszabály érvényes, hogy ami a gyáritól eltérő az átalakítás és engedélyköteles. Vagy ha nem, akkor engedély nélküli átalakítás. (a belső tér ugye nem, de nem jöhet ki semmilyen nem engedélyezett fény bentről)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3317 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:22:19 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:13:17
Szinte tudtam, hogy ezt fogod írni. Igen, a gázfröccs és a sok koromtól már a kocsit sem látom.
Megmérted a fényerőt is, ugye? Mert az sem lehet több, mint amit a gyári 2x 5w-ossal a gyártó jóváhagyatott.
nekem nem is az a gondom, hogy mondjuk 10%-al több, hanem, hogy ezek kb 10x fényerővel világítanak. Azt gondolom, hogy az első fényszóró, projektoros cuccába, nem zavar, ha nagyobb fényerő van, amennyiben az jól van beállítva. Nem zavaró és mindenkinek fontos, hogy jól lásson, viszont amikor a pirosok helyett esetlegesen egy nagy fehér valami szórja a fényt, távolról nem lehet tudni, hogy mi a bánat az és fékezek. Na esetlegesen egy idióta ilyenkor hátulról belecsattan az emberbe.
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:18:12
Az már késő! Most linkeltél bizonyító erejű képeket!
Ha én lennék a kontroll, akkor minden a gyáritól eltérő dologért forgalmi behúz és vizsga! Sok országban nincs ilyen szabadság, mint itt. Ott ami nincs a nyártó által jóváhagyatva, ergo úgy nem gyártották és engedélyeztették, akkor az bünti.
Amúgy itthon is a jogszabály érvényes, hogy ami a gyáritól eltérő az átalakítás és engedélyköteles. Vagy ha nem, akkor engedély nélküli átalakítás. (a belső tér ugye nem, de nem jöhet ki semmilyen nem engedélyezett fény bentről)
Azért ez sem jó, mert nagyon sok baromság van. Pl megfelelő fényerejű led-et miért nem lehet rakni indexbe, fékbe, helyzetjelzőbe? Szerintem ha a megfelelő színnel és fényerővel világít, akkor mindegy, hogy mi a fény forrása. A sok agyon szabályzás sem jó.
Naplózva
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3318 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:24:56 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:18:12
Az már késő! Most linkeltél bizonyító erejű képeket!
Ha én lennék a kontroll, akkor minden a gyáritól eltérő dologért forgalmi behúz és vizsga! Sok országban nincs ilyen szabadság, mint itt. Ott ami nincs a nyártó által jóváhagyatva, ergo úgy nem gyártották és engedélyeztették, akkor az bünti.
Amúgy itthon is a jogszabály érvényes, hogy ami a gyáritól eltérő az átalakítás és engedélyköteles. Vagy ha nem, akkor engedély nélküli átalakítás. (a belső tér ugye nem, de nem jöhet ki semmilyen nem engedélyezett fény bentről)
Ez a jogszabály érvényes rá (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet)
"
49. § (1) A hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpával fel kell szerelni - a trolibuszt kivéve - a gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és ezek pótkocsiját.
(2) A rendszámtáblát megvilágító lámpának a rendszámtáblát színtelen (fehér) fénnyel, teljes felületen, közelítőleg egyenletesen és olyan fényerővel kell megvilágítania, hogy az álló jármű rendszámát sötétben, tiszta időben legalább 20 méter távolságból el lehessen olvasni. A rendszámtáblát megvilágító lámpa hátrafelé fényt közvetlenül nem bocsáthat ki.
Rendszámtábla megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
50. § (1) A gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott rendszámtábla megvilágító lámpát szabad felszerelni.
(2) A rendszámtáblát megvilágító lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpa - külön bekapcsolás nélkül - a helyzetjelző lámpákkal együtt világítson.
"
Nézzük sorban:
49.§ (1)
Fel van szerelve, pipa
49.§ (2)
Fehér, 20 méterről olvasható a rendszám, hátrafelé közvetklenül fényt nem bocsát ki, pipa
50. § (1)
E4-es jóváhagyási jellel rendelkezik - pipa
50. § (2)
Ez is teljesül - pipa
Aki ezután bele akar kötni, az az ügyvédeimnél jelentkezhet.
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3319 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:30:37 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:13:17
Szinte tudtam, hogy ezt fogod írni. Igen, a gázfröccs és a sok koromtól már a kocsit sem látom.
Megmérted a fényerőt is, ugye? Mert az sem lehet több, mint amit a gyári 2x 5w-ossal a gyártó jóváhagyatott.
Gázfröccsnél arra gondoltam, ha nem tetszik a rendszámtábla világítás, akkor TE nyomsz egy gázfröccsöt (persze előbb balra index és körülnézés
) és mehetsz előre. Engem nem zavar, ha egy benzines megy előttem
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3320 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:32:15 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 22:24:56
Ez a jogszabály érvényes rá (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet)
"
49. § (1) A hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpával fel kell szerelni - a trolibuszt kivéve - a gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és ezek pótkocsiját.
(2) A rendszámtáblát megvilágító lámpának a rendszámtáblát színtelen (fehér) fénnyel, teljes felületen, közelítőleg egyenletesen és olyan fényerővel kell megvilágítania, hogy az álló jármű rendszámát sötétben, tiszta időben legalább 20 méter távolságból el lehessen olvasni. A rendszámtáblát megvilágító lámpa hátrafelé fényt közvetlenül nem bocsáthat ki.
Rendszámtábla megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
50. § (1) A gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott rendszámtábla megvilágító lámpát szabad felszerelni.
(2) A rendszámtáblát megvilágító lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpa - külön bekapcsolás nélkül - a helyzetjelző lámpákkal együtt világítson.
"
Nézzük sorban:
49.§ (1)
Fel van szerelve, pipa
49.§ (2)
Fehér, 20 méterről olvasható a rendszám, hátrafelé közvetklenül fényt nem bocsát ki, pipa
50. § (1)
E4-es jóváhagyási jellel rendelkezik - pipa
[img width=800 height=403]http://www.patkos-attila.hu/mondeo/e-mark.jpg[/img
50. § (2)
Ez is teljesül - pipa
Aki ezután bele akar kötni, az az ügyvédeimnél jelentkezhet.
Ez most bizonyíték valamire?
Arra, hogy a kínaiak jól másoltak.... ennyi.
Mert egész biztos, hogy nem engedélyeztették.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3321 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:33:51 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 22:30:37
Gázfröccsnél arra gondoltam, ha nem tetszik a rendszámtábla világítás, akkor TE nyomsz egy gázfröccsöt (persze előbb balra index és körülnézés
) és mehetsz előre. Engem nem zavar, ha egy benzines megy előttem
Ne magyarázkodj.....
Persze, hogy nem zavar. Mivel nem jut be semmi füst és büdös az utasteredbe.....mert a benzines nem ontja magából!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3322 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:35:02 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:18:12
Az már késő! Most linkeltél bizonyító erejű képeket!
Ha én lennék a kontroll, akkor minden a gyáritól eltérő dologért forgalmi behúz és vizsga! Sok országban nincs ilyen szabadság, mint itt. Ott ami nincs a nyártó által jóváhagyatva, ergo úgy nem gyártották és engedélyeztették, akkor az bünti.
Amúgy itthon is a jogszabály érvényes, hogy ami a gyáritól eltérő az átalakítás és engedélyköteles. Vagy ha nem, akkor engedély nélküli átalakítás. (a belső tér ugye nem, de nem jöhet ki semmilyen nem engedélyezett fény bentről)
Tibi mondandóját alátámasztandó:
ha mostanában műszakiztatjátok az autót, akkor nagyjából semmi eltérő dologgal ne vigyétek!
Én tegnapelőtt akartam műszakiztatni a bejáratott! helyemen a Mondit, de azt mondták be se álljak (IR50 fólia az első oldalüvegeken).
Ma leműszakizott, de majdnem elindult a hiszti a fényszórón lévő - egyébként műbizonylattal rendelkező - Mattig szemöldök miatt (szélvédőragasztóval van felrakva... bár fóliára!), meg a nagyjából szabályosan beszerelt Philips DRL-em miatt (leragasztották végül, mert bár 60cm közte megvan, 25cm felfelé megvan, de a kocsi szélétől 40cm-nél beljebb van, meg egyébként is nem gyári...).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3323 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:40:30 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 22:35:02
Tibi mondandóját alátámasztandó:
ha mostanában műszakiztatjátok az autót, akkor nagyjából semmi eltérő dologgal ne vigyétek!
Én tegnapelőtt akartam műszakiztatni a bejáratott! helyemen a Mondit, de azt mondták be se álljak (IR50 fólia az első oldalüvegeken).
Ma leműszakizott, de majdnem elindult a hiszti a fényszórón lévő - egyébként műbizonylattal rendelkező - Mattig szemöldök miatt (szélvédőragasztóval van felrakva... bár fóliára!), meg a nagyjából szabályosan beszerelt Philips DRL-em miatt (leragasztották végül, mert bár 60cm közte megvan, 25cm felfelé megvan, de a kocsi szélétől 40cm-nél beljebb van, meg egyébként is nem gyári...).
Biztosan készültek már mikulásra:
http://gvoe.hu/uploads/files/NKHNemengatalak.pdf
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3324 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:43:32 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 22:33:51
Ne magyarázkodj.....
Persze, hogy nem zavar. Mivel nem jut be semmi füst és büdös az utasteredbe.....mert a benzines nem ontja magából!
Hát ebben nem lennék biztos. Elég sok benzines mögött mentem, ami füstölt is és büdös is volt
Füstöt és büdöst az enyémből meg nem nagyon látsz és érzel
De persze a tied biztosan jól be van állítva
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.30 csütörtök, 22:45:25 írta Patek
»
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3325 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 22:46:33 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 22:43:32
Hát ebben nem lennék biztos. Elég sok benzines mögött mentem, ami füstölt is és büdös is volt
Füstöt és büdöst az enyémből meg nem nagyon látsz és érzel
Hát az ócskák, azok lehet........... de rólam volt szó, hogy én előzök és mögöttem jössz!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3326 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:13:11 »
Idézetet írta: Patek - 2014.10.30 csütörtök, 22:40:30
Biztosan készültek már mikulásra:
http://gvoe.hu/uploads/files/NKHNemengatalak.pdf
Ja, készülhetnének másra.
A múltkor éppen nem tudtam kibe belekötni
, gondoltam felhívom az NKH-t.
Mondom a kislánynak, adjon egy főokost. Kislány mondja: nem ad, tud ő is segíteni, mit szeretnék. Elmondom neki. Aszongya: inkább megadja a főokos mobilszámát
. Felhívom a főokost, fel is veszi.
Lámának álcázva magam elsőre, felteszem a kérdést: németből hoznék be kocsit, mi a procedúra.
Kedvesen elmondta.
Mondom neki, ok; eddig én is tudtam, most jön a pályanehezítés: amerikai az autó, amit csak piros index-szel gyártottak. Ez a kinti német forgalmiba be van írva, hogy azért vesz részt piros index-szel forgalomban, mert CSAK így gyártották. Németországban mindig így műszakizik, hivatalosan. Kérdésem így tehát: MO-n ezt ki fogja nekem a magyar forgalmiba beírni ? ? ?
csávó hebeg-habog.
Mondom neki, szeretném nem svarcban forgalomba helyezni, én akarok lenni az első fecske, aki végigvisz egy ilyet, hajlandó vagyok fizetni az egyedi forg.helyezési engedélyért, stb.
Erre elkezd hivatkozni mindenféle ezerkilencszázötvenvalahányas EurópaiGazdaságiKözösséges egyezményekre, stb. mondom neki, hogy ok, de abban a németek is benne vannak. Igen, de akkor is van magyar! jogszabály külön, ami sárga indexet ír elő. Mondom ja, ismerem hálistennek, de ez is az EGK-ra épül, mert onnan majmolunk mindent. Hát igen. De akkor ha a németek rájöttek, hogy 1950 óta eltelt 60 év, s azóta egy kicsit változott a jármű gyártástechnológia, meg kinyíltak a piacok egymás között, akkor mi erre miért nem jövünk rá? Miért nem frissül a magyar jogszabály (mert hogy vmi kilencvenvalahányas)? Hogy van Eu harmonizáció nálunk?
Hát ő nem tudja. hebeg-habog.
Aszongya nekem: nem tudnék esetleg utánajárni, hogy a németeknél ez hogyan van ? ? ? Nincs kint ismerősöm ? ? ? Segítség lenne neki.
Mondom neki: ugye viccel, ön azért kapja az én adómból a fizetését, mert ennek neki kellene utánajárni. Hát erre nem sok mindent mondott.
Mondom neki mi legyen, helyezzem forgalomba svarcban? Azt mondja igen, mindenki így csinálja...
Úgy búcsúztunk, hogy keressem meg ÉN a jogszabály alkotót... Én megkeresném, de ki a franc az?
Ennyit erről. A hülye fhaszok keresgélik az E-betűt a lámpámban, mert ha nincs benne az szhar. Mondom nekik: az USA-ban-Kanadában(mindenholazEU-nkívül) élőknek jó? Ezek szerint ők nem értenek hozzá? Ok, ne rakjak bele kínai szhart, de miért nem jó a SAE, DOT?
Ki a farkam lövöldöz fel űrhajókat: az usa, vagy mi, MO?
Másik: nem jó a szimmetrikus tompítottam, eu-ba asszimetrikus kell. Igen b+, mi az útpadkát világítjuk ahol nem megyünk, az amerikai meg az utat, ahol megy. Mert itt nekem kell ara figyelni ha vki ott megy ne üssem el. Hát ha vki ott megy, akkor figyeljen ő b+, hogy ne üssem el, nem?
Elmondom, hogy a 12 éves tompítottam a gyári! izzóval 1000x joban világít, mint sok eu-s lámpa...
A sok hülye autógyártó se lobbizik, inkább gyártanak átkapcsoló mechanikát az újabb lámpákba a jobb- és baloldali közlekedéshez...
Jó is, hogy linkelted ezt a mikulásróbertes történetet, majd írok már neki is, úgy látom ő is nagyon okosnak tűnik ebben a világítás témában...
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.30 csütörtök, 23:16:46 írta SzJani
»
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3327 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:26:45 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 23:13:11
Ja, készülhetnének másra.
...
Még annyit a történethez, hogy a követségi autók, vagy a 30 évnél öregebb OT-s kocsik (oldtimerek) járhatnak MO-n is legálisan piros index-szel, meg szimmetrikus fényszóróval, meg E-betű nélkül...
Fő a racionalizmus.
Nagykövet leszek.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3328 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:29:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 23:26:45
Még annyit a történethez, hogy a követségi autók, vagy a 30 évnél öregebb OT-s kocsik (oldtimerek) járhatnak MO-n is legálisan piros index-szel, meg szimmetrikus fényszóróval, meg E-betű nélkül...
Fő a racionalizmus.
Nagykövet leszek.
Ha úgyis beszélsz a Mikulással naívan érdeklődj nála a gyári foglalatba gyári formában elhelyezett E-betűs jellel ellátott ledes világításról, hátha megerősíti a fentieket
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3329 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:30:56 »
Csináltam egy 2013-as Chysler Grand Voyagert. USA modell.
Úgy vizsgázott, hogy az első fényszórókban nem világíthatott a sárga helyzet. Át kellett fúrni a helyzetjelzőt máshova és fehér izzó bele.Kellett felszerelni hátra ködzáró fényt. (Mert gyárilag nincs)
Eleve LED-es hátsó lámpái voltak, de sárga index-es.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.30 csütörtök, 23:36:07 írta a benzines
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3330 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:36:48 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.30 csütörtök, 23:30:56
Csináltam egy 2013-as Chysler Grand Voyagert. USA modell.
Úgy vizsgázott, hogy az első fényszórókban nem világíthatott a sárga helyzet. Át kellett fúrni a helyzetjelzőt máshova és fehér izzó bele.Kellett felszerelni hátra ködzáró fényt. (Mert gyárilag nincs)
Hátra nem kötelező ködzárófény:
"58. § (1) Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiját egy, minden más gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit egy vagy két hátsó helyzetjelző ködlámpával szabad felszerelni."
Tolatólámpa sem kötelező.
(ezt a kettőt rakják fel sokan utólag)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Arabic
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3331 Dátum:
2014.10.30 csütörtök, 23:44:51 »
Idézetet írta: Titanium-X Zoltan - 2014.10.30 csütörtök, 06:43:09
Már indulok is!!!
A szép méretes első lámpákban a legjobb a csere, az isten áldja meg aki tervezte.... egy csoda onnan kiszedni és visszarakni.
Még a szomszéd bácsi a jó kis amcsi hybrid Toyotával is besegített kicsit, közbe mesélte hogy az ő autóját de szeretik az itthoni szerelők
első lámpa kiszedésben profi vagyok
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3332 Dátum:
2014.10.31 péntek, 00:00:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 23:13:11
Ki a farkam lövöldöz fel űrhajókat: az usa, vagy mi, MO?
Jó is, hogy linkelted ezt a mikulásróbertes történetet, majd írok már neki is, úgy látom ő is nagyon okosnak tűnik ebben a világítás témában...
természetesen mi, mert 70 éve kivándoroltak a magyar tudósok, és faszán okosok voltak, aztán lökték a tutit. szóval mi lőjük az ő területükön. hogy is lehetne másképp? mer a Jedlik Ányos az smafu? már el is felejtetted látom (benne vagyunk a munkacsoportban... mókás)
írd meg mi volt mikuval, hagy fetrengjünk a röhögéstől.
(az eddigi bestof a BT-nek írt esővzelvezetés volt)
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3333 Dátum:
2014.10.31 péntek, 06:54:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 22:35:02
Tibi mondandóját alátámasztandó:
ha mostanában műszakiztatjátok az autót, akkor nagyjából semmi eltérő dologgal ne vigyétek!...
... meg a nagyjából szabályosan beszerelt Philips DRL-em miatt (leragasztották végül, mert bár 60cm közte megvan, 25cm felfelé megvan, de a kocsi szélétől 40cm-nél beljebb van, meg egyébként is nem gyári...).
Neba. A gyári helyére betetetek egy drl-t és kivágnak vele? Ugye én értek valamit félre?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3334 Dátum:
2014.10.31 péntek, 08:43:00 »
Idézetet írta: Candle - 2014.10.31 péntek, 06:54:59
Neba. A gyári helyére betetetek egy drl-t és kivágnak vele? Ugye én értek valamit félre?
Nekem nem a gyári helyen van, hanem a JB rács széléhez igazítva. Láthatod az aláírásomban lévő fotólinken. FL-hez, ha gyári helyre teszel gyárit, akkor az sztem átmegy.
Én vszínű, hogy ki fogom szerelni ezt a DRL-t, mert városban nem kell ugye semmi, autópályán meg kevés: miután ma már minden szhirszhar 353-as wartburgon is DRL van, így nem mennek le előlem, pályán csak akkor tudok haladni, ha feltolom a xenont, szóval mostanában - miután elég ritkán megyek a kocsival - már alapból nyomom fel.
A Philips Led Daylight4-emből meg csinálok tolatólámpát a dömperre...
megnézzük az IP védettségét.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3335 Dátum:
2014.10.31 péntek, 08:45:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 23:36:48
Hátra nem kötelező ködzárófény:
"58. § (1) Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiját egy, minden más gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit egy vagy két hátsó helyzetjelző ködlámpával szabad felszerelni."
Tolatólámpa sem kötelező.
(ezt a kettőt rakják fel sokan utólag)
A németeknél viszont kötelező lehet a tolatólámpával együtt, mert ott alapból látom minden usa vason.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Vyzo
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3336 Dátum:
2014.10.31 péntek, 21:09:43 »
Nappali menetfény DRL utólag!
Tudna valaki abban segíteni, hogy hogy lenne célszerű ezt beépíteni. Facelift mondeómba nincsen gyárilag benne a DRL. A lámpatesteket megvettem, és ezt az elektronikát szeretném hozzá bekötni. Hogy lenne célszerű? Tudna ebben valaki segíteni?
Elektronika kép:
http://kepfeltoltes.hu/view/141031/DRL_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Lírás:
This simple auto switch will connect to any aftermarket DRLs allowing them Dim by 30% brightness when you turn the headlights or sidelights on, which complys with EU regulations to make them legal. i.e. Brightest in the daytime only.
Connects to any 12v DRLs without auto switch Function already installed
Comes with plugs to DRLs - If your are different plugs simply cut and joint the wires
Red with inline fuse = BATTERY + Terminal (This unit know when the car is started!)
Black = Earth. Connect to Chassis
White = Trigger wire. Connect to power wire of the sidelight /parking lights or headlights
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3337 Dátum:
2014.11.01 szombat, 09:44:20 »
Idézetet írta: alf - 2014.10.30 csütörtök, 21:04:34
mennyit érne meg neked?
Csakis annyit, hogy a LED-es eBay-es ártól jobban járjak.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.01 szombat, 09:53:16 írta Scratch
»
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3338 Dátum:
2014.11.01 szombat, 10:17:38 »
Idézetet írta: Vyzo - 2014.10.31 péntek, 21:09:43
Nappali menetfény DRL utólag!
Tudna valaki abban segíteni, hogy hogy lenne célszerű ezt beépíteni. Facelift mondeómba nincsen gyárilag benne a DRL. A lámpatesteket megvettem, és ezt az elektronikát szeretném hozzá bekötni. Hogy lenne célszerű? Tudna ebben valaki segíteni?
Elektronika kép:
http://kepfeltoltes.hu/view/141031/DRL_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Lírás:
This simple auto switch will connect to any aftermarket DRLs allowing them Dim by 30% brightness when you turn the headlights or sidelights on, which complys with EU regulations to make them legal. i.e. Brightest in the daytime only.
Connects to any 12v DRLs without auto switch Function already installed
Comes with plugs to DRLs - If your are different plugs simply cut and joint the wires
Red with inline fuse = BATTERY + Terminal (This unit know when the car is started!)
Black = Earth. Connect to Chassis
White = Trigger wire. Connect to power wire of the sidelight /parking lights or headlights
Ott van a linkelt képen (és le is írtad), hogy mit hova kell kötni.
Kell:
- egy állandó + az akksiról (piros vezeték)
- egy test (-) a kaszni valamelyik közelben lévő testelési pontjára kell kötni (fekete vezeték)
- tompított szál, fényszórócsatlakozóban megkeresed melyik az és mellé kötöd (fehér vezeték)
- a két db csatlakozó pedig megy a DRL-hez
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Vyzo
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3339 Dátum:
2014.11.01 szombat, 13:47:20 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.11.01 szombat, 10:17:38
Ott van a linkelt képen (és le is írtad), hogy mit hova kell kötni.
Kell:
- egy állandó + az akksiról (piros vezeték)
- egy test (-) a kaszni valamelyik közelben lévő testelési pontjára kell kötni (fekete vezeték)
- tompított szál, fényszórócsatlakozóban megkeresed melyik az és mellé kötöd (fehér vezeték)
- a két db csatlakozó pedig megy a DRL-hez
Köszönöm szépen. Ez is nagy segítség volt nekem, hogy a fehér szálat kell keressem.
Még ennyi kérdésem lenne állandó + azt csak az aksiról tudom elvinni odáig? Nincs ott elől valami amire rá tudnék csatlakozni, és megfelelő lenne?
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3340 Dátum:
2014.11.01 szombat, 15:13:25 »
Ha gyárilag a szélvédő nem fűthető, akkor ha kicserélem fűthetőre azt be lehet kötni, nem?
Mert van kettő nagyobb kavicsom szal mindenképp cserélni kell, de akkor már fűthetőt akarok.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3341 Dátum:
2014.11.01 szombat, 17:12:05 »
Idézetet írta: Vyzo - 2014.11.01 szombat, 13:47:20
Köszönöm szépen. Ez is nagy segítség volt nekem, hogy a fehér szálat kell keressem.
Még ennyi kérdésem lenne állandó + azt csak az aksiról tudom elvinni odáig? Nincs ott elől valami amire rá tudnék csatlakozni, és megfelelő lenne?
A motortéri biztosíték táblánál biztos találsz állandó +-t....ki kell mérni melyik az. Szerintem egyszerűbb egy szemes saruval rögtön az akksisarutól +-t adni neki.
Fényszóró vezetékekhez a színkódok:
Left headlamp unit
LH Ignition Live: Violet/White
LH Sidelight: Yellow/Blue
LH Dip beam: Brown/Blue
Negative: Black/Yellow
Right headlamp unit
RH ignition Live: Violet/White
RH Sidelight: Brown/Yellow
RH Dip beam: Blue/Green
Negative: Black/Violet
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3342 Dátum:
2014.11.01 szombat, 19:55:56 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.11.01 szombat, 09:44:20
Csakis annyit, hogy a LED-es eBay-es ártól jobban járjak.
mi a BT vel asszem 8ért vettünk ledes lámpatestet ami fókába való.
minek neked hagyományos izzós lámpatest?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3343 Dátum:
2014.11.01 szombat, 19:58:41 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.01 szombat, 19:55:56
mi a BT vel asszem 8ért vettünk ledes lámpatestet ami fókába való.
minek neked hagyományos izzós lámpatest?
Mert nem divatbolond, nem tér el a gyári kialakítástól, nem hiszi el a spórolós mesét, nem akarja zavarni a mögötte haladót....stb.
Ja és neki is 2.0 benzinese van!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3344 Dátum:
2014.11.01 szombat, 19:59:31 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.10.30 csütörtök, 23:13:11
Ja, készülhetnének másra.
A múltkor éppen nem tudtam kibe belekötni
, gondoltam felhívom az NKH-t.
Mondom a kislánynak, adjon egy főokost. Kislány mondja: nem ad, tud ő is segíteni, mit szeretnék. Elmondom neki. Aszongya: inkább megadja a főokos mobilszámát
. Felhívom a főokost, fel is veszi.
Lámának álcázva magam elsőre, felteszem a kérdést: németből hoznék be kocsit, mi a procedúra.
Kedvesen elmondta.
Mondom neki, ok; eddig én is tudtam, most jön a pályanehezítés: amerikai az autó, amit csak piros index-szel gyártottak. Ez a kinti német forgalmiba be van írva, hogy azért vesz részt piros index-szel forgalomban, mert CSAK így gyártották. Németországban mindig így műszakizik, hivatalosan. Kérdésem így tehát: MO-n ezt ki fogja nekem a magyar forgalmiba beírni ? ? ?
csávó hebeg-habog.
Mondom neki, szeretném nem svarcban forgalomba helyezni, én akarok lenni az első fecske, aki végigvisz egy ilyet, hajlandó vagyok fizetni az egyedi forg.helyezési engedélyért, stb.
Erre elkezd hivatkozni mindenféle ezerkilencszázötvenvalahányas EurópaiGazdaságiKözösséges egyezményekre, stb. mondom neki, hogy ok, de abban a németek is benne vannak. Igen, de akkor is van magyar! jogszabály külön, ami sárga indexet ír elő. Mondom ja, ismerem hálistennek, de ez is az EGK-ra épül, mert onnan majmolunk mindent. Hát igen. De akkor ha a németek rájöttek, hogy 1950 óta eltelt 60 év, s azóta egy kicsit változott a jármű gyártástechnológia, meg kinyíltak a piacok egymás között, akkor mi erre miért nem jövünk rá? Miért nem frissül a magyar jogszabály (mert hogy vmi kilencvenvalahányas)? Hogy van Eu harmonizáció nálunk?
Hát ő nem tudja. hebeg-habog.
Aszongya nekem: nem tudnék esetleg utánajárni, hogy a németeknél ez hogyan van ? ? ? Nincs kint ismerősöm ? ? ? Segítség lenne neki.
Mondom neki: ugye viccel, ön azért kapja az én adómból a fizetését, mert ennek neki kellene utánajárni. Hát erre nem sok mindent mondott.
Mondom neki mi legyen, helyezzem forgalomba svarcban? Azt mondja igen, mindenki így csinálja...
Úgy búcsúztunk, hogy keressem meg ÉN a jogszabály alkotót... Én megkeresném, de ki a franc az?
Ennyit erről. A hülye fhaszok keresgélik az E-betűt a lámpámban, mert ha nincs benne az szhar. Mondom nekik: az USA-ban-Kanadában(mindenholazEU-nkívül) élőknek jó? Ezek szerint ők nem értenek hozzá? Ok, ne rakjak bele kínai szhart, de miért nem jó a SAE, DOT?
Ki a farkam lövöldöz fel űrhajókat: az usa, vagy mi, MO?
Másik: nem jó a szimmetrikus tompítottam, eu-ba asszimetrikus kell. Igen b+, mi az útpadkát világítjuk ahol nem megyünk, az amerikai meg az utat, ahol megy. Mert itt nekem kell ara figyelni ha vki ott megy ne üssem el. Hát ha vki ott megy, akkor figyeljen ő b+, hogy ne üssem el, nem?
Elmondom, hogy a 12 éves tompítottam a gyári! izzóval 1000x joban világít, mint sok eu-s lámpa...
A sok hülye autógyártó se lobbizik, inkább gyártanak átkapcsoló mechanikát az újabb lámpákba a jobb- és baloldali közlekedéshez...
Jó is, hogy linkelted ezt a mikulásróbertes történetet, majd írok már neki is, úgy látom ő is nagyon okosnak tűnik ebben a világítás témában...
hogy neked mennyi felesleges időd van....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3345 Dátum:
2014.11.01 szombat, 20:01:04 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.01 szombat, 19:58:41
Mert nem divatbolond, nem tér el a gyári kialakítástól, nem hiszi el a spórolós mesét, nem akarja zavarni a mögötte haladót....stb.
Ja és neki is 2.0 benzinese van!
kikérdezett téged?egy igaz van abban és nem hülyeség amit kérdés nélkül írtál,hogy neki is xaros benzinese van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3346 Dátum:
2014.11.01 szombat, 20:02:14 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.01 szombat, 20:01:04
kikérdezett téged?egy igaz van abban és nem hülyeség amit kérdés nélkül írtál,hogy neki is xaros benzinese van.
Valami baj lehet a szemeddel, mert én ilyet nem írtam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3347 Dátum:
2014.11.01 szombat, 20:02:35 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.01 szombat, 19:58:41
Mert nem divatbolond, nem tér el a gyári kialakítástól, nem hiszi el a spórolós mesét, nem akarja zavarni a mögötte haladót....stb.
Ja és neki is 2.0 benzinese van!
és akkor mi van most neki gyogyó?hagyományos vagy ledes?teljesen korrekt a feltett kérdés,mindazonáltal,hogy NEM NEKED SZÓLT!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3348 Dátum:
2014.11.01 szombat, 20:03:12 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.01 szombat, 20:02:14
Valami baj lehet a szemeddel, mert én ilyet nem írtam.
ettől még neki is xaros benzinese van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3349 Dátum:
2014.11.01 szombat, 20:03:45 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.01 szombat, 20:02:35
és akkor mi van most neki gyogyó?hagyományos vagy ledes?teljesen korrekt a feltett kérdés,mindazonáltal,hogy NEM NEKED SZÓLT!
De mivel most nincs itt, én képviselem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
60
61
62
63
64
65
66
[
67
]
68
69
70
71
72
73
74
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ