Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 22:54:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 318 319 320 321 322 323 324 [325] 326 327 328 329 330 331 332 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10248078 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26983


E-mail
« Új hozzászólás #16200 Dátum: 2013.05.08 szerda, 19:50:40 »

Sziasztok!

Nincs véletlenül valami leírás hogy hogy kell kioperni a generátort a kocsiból.
Mert így elsőre nem néz ki egy egyszerű dolognak?
Vagy van valakinak valami tapasztalata?

Ha van aknád, lefelé a legegyszerűbb (lehet emelőről is, de macerásabb - ilyenkor jól pakolj alá az autónak, ne csak az emelőn álljon!!!). Az alsó motortakaró levétele után (ha van), hozzá lehet férni a két alsó csavarjához, a felsőhöz meg felülről.

A szíjat le kell venni előtte, de ehhez nem kell feszítő, ami általában nincs, elég a főtengely szíjtárcsa három csavarjából kettőt kicsavarni, a harmadikat meglazítani (persze ehhez jobb első kerék le, mögötte műanyag burkolat le). Visszaszereléskor kézzel könnyen elfordítható annyira a szíjtárcsa, hogy vissza lehet tenni a csavarjait.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #16201 Dátum: 2013.05.08 szerda, 21:20:19 »

A test kábelt már megnéztem ami a kasznihoz meg ami a motorhoz is megy és az rendben van már. Megtisztítottam és ugyanannyit add le. Önindítóhoz meg nem nagyon férek hozzá. Most az akksit bő 2órig töltöttem csak kíváncsiságból 12.24V-tal raktam fel és most meg 12.36V jött össze amikor levettem... Szerintem többet kellett volna dobnia rajta ennyi idő alatt. Önindítóval mit tudnék kezdeni?Hogyan tudom megnézni hogy rendben megy-e?

Az önindítót ki kellene mérni, mennyi áramot vesz fel.  Az tud olyat csinálni, hogy leugrik a feszültség még egy új akksiban is indításkor.
Talán Bunyeknek volt hasonló gondja, de lehet nem jól emlékszem és más volt
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16202 Dátum: 2013.05.08 szerda, 22:33:42 »

Az a baj, hogy nem igazán életszerű ahogyan leírod.
Tudtommal nincs kétzónás fűtés/klíma az mk3-ban, főleg nem 2002-ben. Így még ez sem jöhet szóba.
Pl. a középső szellőzőrácsok egy közös csatornából kapják a levegőt, így elképzelhetetlen, hogy egyik oldalon hideg, míg a másik oldalon meleget fújjon.

Ha valahol egyik terelőlapát nem zár tökéletesen, akkor az egész csatornába jut továbbra is a meleg vagy a hideg.
nem kell ehhez kétzónás cucc. Elég, ha kevés a gáz a rendszerben (tapasztalat), és az utastéri hőcserélő már nem egyenletesen hül le. Annyira még nem kevés a gáz, hogy az alacsony nyomás miatt lekapcsolja a vezérlés a klímát.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16203 Dátum: 2013.05.08 szerda, 22:36:28 »

Na megmértem előbb indításkor 3x. Mind háromszor 9.7 körül mozgott. alapjáraton a töltésem meg 14.3 körül ment. Hozzá teszem ma még csak most indítottam be a kocsim. Szerintetek?
az én gépem ilyen akksival 2 évet húzott le. Tegnap lecseréltem, a 13,5-ös töltés már van néha 14,1volt is. Tovább keresem az alacsony töltés okát...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16204 Dátum: 2013.05.08 szerda, 23:18:20 »

nem kell ehhez kétzónás cucc. Elég, ha kevés a gáz a rendszerben (tapasztalat), és az utastéri hőcserélő már nem egyenletesen hül le. Annyira még nem kevés a gáz, hogy az alacsony nyomás miatt lekapcsolja a vezérlés a klímát.

Én klímázom is, tudom mi és hogyan működik.  wave
De ha nem eléggé hűl le, akkor is az átáramló levegő egy közös csatornába jut, ahonnan megy a középső bal és jobb befújóhoz. Kizárt, hogy eltérő hőfoka legyen.
Mert ugye egy hőcserélő/párologtató van a rendszerben. vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Iqtamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90



E-mail
« Új hozzászólás #16205 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 10:21:57 »

tis szerint jobb 1kerék levesz.Kormányösszekötő szétold.aztán jöhet ki a generátor.Lazító készülék szükséges.

De kijön lefelé alúra is és felfelé is.Alúra úgy,hogy a bak csavart kiszedve előre kell húzni a motort amíg lehet.
Felfelé meg a turbó hővédőlemezét kell levenni,a go szűrőt és a torony összekötő lemezt.Aztán jöhet ki a gen.

Idézetet írta: Iqtamas - Tegnap - 17:21:48
Sziasztok!

Nincs véletlenül valami leírás hogy hogy kell kioperni a generátort a kocsiból.
Mert így elsőre nem néz ki egy egyszerű dolognak?
Vagy van valakinak valami tapasztalata?

Ha van aknád, lefelé a legegyszerűbb (lehet emelőről is, de macerásabb - ilyenkor jól pakolj alá az autónak, ne csak az emelőn álljon!!!). Az alsó motortakaró levétele után (ha van), hozzá lehet férni a két alsó csavarjához, a felsőhöz meg felülről.

A szíjat le kell venni előtte, de ehhez nem kell feszítő, ami általában nincs, elég a főtengely szíjtárcsa három csavarjából kettőt kicsavarni, a harmadikat meglazítani (persze ehhez jobb első kerék le, mögötte műanyag burkolat le). Visszaszereléskor kézzel könnyen elfordítható annyira a szíjtárcsa, hogy vissza lehet tenni a csavarjait.

AndyA

Köszönöm a gyors segítséget!
Naplózva

2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #16206 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:07:24 »

Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16207 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:12:35 »

Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail

Szia!
A mutatók gyenge akku miatt szoktak így ugrálni. 2004-ben lett forgalomba helyezve = külföldről behozott. A 232ezer lehet sokkal több is ilyen korú kocsinál, főleg hogy import. Vidd el átvizsgálásra olyan helyre, ahol értenek a kocsihoz, mert ha beletenyerelsz, és pont egy hulladék darabról van szó, simán rákölthetsz még 800ezret.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16208 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:30:20 »

ilyenkor elgondolkodok  miért nem épiti át valaki adagolósra? én tuti azt csinálnám...4 porlasztó kb 30, adagoló 50-80 csövekkel...ECU+ kábelek max 50...
Ennyiből nem csináltatod meg a 4 csúcsot meg a nagynyomásút.... szomoru1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16209 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:35:02 »

ilyenkor elgondolkodok  miért nem épiti át valaki adagolósra? én tuti azt csinálnám...4 porlasztó kb 30, adagoló 50-80 csövekkel...ECU+ kábelek max 50...
Ennyiből nem csináltatod meg a 4 csúcsot meg a nagynyomásút.... szomoru1

Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16210 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:38:48 »

Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail
Te ez biztos TDCI,mert 2000-ben szerintem még nem volt.Szerezd meg az alvázszámot küld el megnézem milyen paraméterekkel rendelkezik.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #16211 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:55:34 »

Te ez biztos TDCI,mert 2000-ben szerintem még nem volt.Szerezd meg az alvázszámot küld el megnézem milyen paraméterekkel rendelkezik.

Szia!!
Az alváz szám a következő: WFO4XXGBB4YY56936
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16212 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:02:17 »

Szia!!
Az alváz szám a következő: WFO4XXGBB4YY56936
Ez hibűás mert nem reagál rá és hibát ír ki.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #16213 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:13:00 »

Ez hibűás mert nem reagál rá és hibát ír ki.

Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16214 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:20:17 »

Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.
Az O betü az nulla és az első 10 az betü.Próbáltam át írni de semmi
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16215 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:21:07 »

Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.

Az elején nem  O, hanem 0 van. De ezt javítja is a rendszer.


115 LE-es TDdi a kocsi, Hollandiának gyártott.



Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma:      31.10.2000
Gépkocsi típus:      Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:      4 ajtós limuzin
Változat:      40-es sorozat
Motor:      Duratorq DI 2.0 (115PS)
Váltó:      5 fok kézi MTX75
Hajtás:      LHD FWD
Tengely áttétel:      3.56
Emisszió:      2000 EEC (EEC 7)
Légkondicionáló:      automatikus hőmérsékletszabályozás
Terület:      (+)"NL"
Fényezés:      Kristály Ezüst (met)
Belső szín:      Midnight Black Belső
Belső anyag:      Mars
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.09 csütörtök, 23:24:23 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #16216 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:23:50 »

Az O betü az nulla és az első 10 az betü.Próbáltam át írni de semmi

Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16217 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:24:49 »

Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.
GSR kolléga megelőzött csak a nulla volt a hiba és az amit írtam ez nem TDCI hanem TDDI!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16218 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:25:21 »

Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.

2 perccel az írásod előtt írtam.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16219 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 23:29:22 »

2 perccel az írásod előtt írtam.  Cool
Mire kihámozzuk már le is lépnek.Érdekes
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16220 Dátum: 2013.05.10 péntek, 07:04:12 »

Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....

az a 12.000ft nem vág földhöz mig átirják...ugyanolyan besorolású motor szal ennyi...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16221 Dátum: 2013.05.10 péntek, 08:05:13 »

az a 12.000ft nem vág földhöz mig átirják...ugyanolyan besorolású motor szal ennyi...

Nem a besorolása miatt..... és nem az átírás költsége.

Ez az engedély köteles átalakítás......nem pedig a szervóköri szűrő beszerelése.
Ebbe jogosan tudnának belekötni.
 Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16222 Dátum: 2013.05.10 péntek, 13:28:13 »

Nem a besorolása miatt..... és nem az átírás költsége.

Ez az engedély köteles átalakítás......nem pedig a szervóköri szűrő beszerelése.
Ebbe jogosan tudnának belekötni.
 Smiley

Semilyen engedély nem kell mivel az adott tipust gyártották ezzel a motorral...ha egy benzinesbe akarok dieselt rakni akkor is ennyi...lényeg hogy abban a tipusban legyen olyan gyártású motor és az emissziós értékei legalább ugyanolyan vagy jobbnak kell lennie..plussz 12e hogy átirják és műszaki.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16223 Dátum: 2013.05.10 péntek, 13:44:21 »

Semilyen engedély nem kell mivel az adott tipust gyártották ezzel a motorral...ha egy benzinesbe akarok dieselt rakni akkor is ennyi...lényeg hogy abban a tipusban legyen olyan gyártású motor és az emissziós értékei legalább ugyanolyan vagy jobbnak kell lennie..plussz 12e hogy átirják és műszaki.

Én úgy tudom nem az számít, hogy az adott típust szerelték-e azzal a motorral, amit bele akar az ember tenni, hanem hogy a gyárból azzal gurult-e ki.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16224 Dátum: 2013.05.10 péntek, 14:04:43 »

Én úgy tudom nem az számít, hogy az adott típust szerelték-e azzal a motorral, amit bele akar az ember tenni, hanem hogy a gyárból azzal gurult-e ki.

És ezt honnan tudod igy?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.10 péntek, 14:11:46 írta Bunyek » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16225 Dátum: 2013.05.10 péntek, 14:18:13 »

És ezt honnan tudod igy?

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

2. §

(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;

...

16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.

Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16226 Dátum: 2013.05.10 péntek, 15:17:55 »

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

2. §

(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;

...

16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.

Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.

Így van.

Nyilván nem biztos, hogy nézné valaki vagy észrevenné.....de itt arról van szó, hogy hivatalosan szabad vs. nem szabad.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16227 Dátum: 2013.05.10 péntek, 17:40:21 »

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

2. §

(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;

...

16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.

Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.

Mit jelen az azonos tipusu motor szerinted?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16228 Dátum: 2013.05.10 péntek, 18:33:40 »

Mit jelen az azonos tipusu motor szerinted?

Azonos motorkódot. Szerinted mit?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16229 Dátum: 2013.05.10 péntek, 18:50:57 »

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.KOH

2.§. 2.,

"(2)7 A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje."

Egy Tdci típusbizonyítványában nem tddi szerepel és más a környezetvédelmi jellemzőjük is.

Talán senki nem foglalkozna vele, de ha valaki igen.....akkor igaza lenne. Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16230 Dátum: 2013.05.10 péntek, 18:53:34 »

Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....
mivel a motorszám marad az eredeti, a kutya nem mondja meg, hogy cr, vagy adagolósnak kéne lennie
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16231 Dátum: 2013.05.10 péntek, 18:55:28 »

És ezt honnan tudod igy?
én is úgy tudom, hogy olyan motorkódút lehet belerakni engedélyek nélkül, mint ami benne volt. nekünk is így lett cserélve, kellett egy adásvételi és levizsgázott vele a kocsi lapra, azzal be az okmányirodába, onnan új forgalmi, törzskönyv és kész.

ha már más motorkódost akarsz bele, akkor már nkh-s
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16232 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:02:03 »

Azonos motorkódot. Szerinted mit?

D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16233 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:05:23 »

mivel a motorszám marad az eredeti, a kutya nem mondja meg, hogy cr, vagy adagolósnak kéne lennie

Csak nehogy egy vizsgabiztos meglássa, aki tudja is mit lát.

D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?

Akkor jön az, amit GSR beollózott. Típusbizonyítvány változása.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16234 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:06:24 »

én is úgy tudom, hogy olyan motorkódút lehet belerakni engedélyek nélkül, mint ami benne volt. nekünk is így lett cserélve, kellett egy adásvételi és levizsgázott vele a kocsi lapra, azzal be az okmányirodába, onnan új forgalmi, törzskönyv és kész.

ha már más motorkódost akarsz bele, akkor már nkh-s

Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16235 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:07:24 »

D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?

Akkor nyertél......bár más a környezetvédelmi jellemzőjük, mint ami az autóhoz jár típusbizonyítvány. De ez a modell rendelkezik mindkettő motorhoz engedélyezett típusbizonyítvánnyal, így simán ki lehet magyarázni.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16236 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:08:33 »

Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.

Az tuti macerásabb, de mivel van ilyen modell benzines is...... elméletileg lehetséges, a gyakorlatban meg...hát Magyarország  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16237 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:13:39 »

Akkor nyertél......bár más a környezetvédelmi jellemzőjük, mint ami az autóhoz jár típusbizonyítvány. De ez a modell rendelkezik mindkettő motorhoz engedélyezett típusbizonyítvánnyal, így simán ki lehet magyarázni.  Wink

mindkettő EURO3 és ugyanaz a környezetvédelmi osztály szerintem...ráadásul még évjáratban is szinte ugyanugy adták ki őket...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16238 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:17:30 »

Az tuti macerásabb, de mivel van ilyen modell benzines is...... elméletileg lehetséges, a gyakorlatban meg...hát Magyarország  Undecided

Konkréten egy benzines passatot akartam 1.9TDI-re átépiteni...azt mondták igazolni kell a motor eredetét,uj forgalmi,műszaki és 12.000ft plusszért átirják.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16239 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:18:50 »

Konkréten egy benzines passatot akartam 1.9TDI-re átépiteni...azt mondták igazolni kell a motor eredetét,uj forgalmi,műszaki és 12.000ft plusszért átirják.

Hát ez régen lehetett.....  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16240 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:20:10 »

mindkettő EURO3 és ugyanaz a környezetvédelmi osztály szerintem...ráadásul még évjáratban is szinte ugyanugy adták ki őket...

Nem az Euro besorolásáról volt szó, hanem a jellemzőiről. A kibocsájtott cucc .....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16241 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:11:55 »

Csak nehogy egy vizsgabiztos meglássa, aki tudja is mit lát.

Akkor jön az, amit GSR beollózott. Típusbizonyítvány változása.
kell rá egy motorburkolat, ők meg nem bonthatnak le róla semmit sem elvileg...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16242 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:12:55 »

Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.

biztos nem annyi, fékeket, meg minden mást néznek és buzulnak vele, hogy abból is olyat raktál be, ami ahoz a motorhoz való
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16243 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:23:20 »

biztos nem annyi, fékeket, meg minden mást néznek és buzulnak vele, hogy abból is olyat raktál be, ami ahoz a motorhoz való

Biztos hazudtak a felügyeleten....ugyanaz futómű,kaszni,minden lófasz.....féket meg EFT alapján mérnek vizsgán is...szal ugyanaz.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16244 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:31:34 »

Biztos hazudtak a felügyeleten....ugyanaz futómű,kaszni,minden lófasz.....féket meg EFT alapján mérnek vizsgán is...szal ugyanaz.

Majd akkor hiszek nekik, amikor egy ilyet végigcsinál valaki, és tényleg semmi engedélyt nem kell kérnie. NAV-val is jártunk már úgy, hogy a megyei adóigazgatóság mondott valamit, aztán utána a regionális központból leszóltak, hogy az mégsem úgy van. A saját törvényeiket nem tudták értelmezni  falbav
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16245 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:32:02 »

Nem az Euro besorolásáról volt szó, hanem a jellemzőiről. A kibocsájtott cucc .....

Mivel a környezetvédelmi besorolásuk is ugyanaz kell legyen...TDDI és TDCI-nek is EURO3-as motorra...8-as OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III)...de lehetne akár 7-es is mint ahogy van rengeteg.....mivel Diesel EOBD csak pár éve kötelező és 2005.01.01 után gyártott autóknál műszaki vizsgán.
ezeknek a füst értéke 2,5K (K=opacitás)...ez röhögve teljesitik is.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16246 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:37:17 »

Majd akkor hiszek nekik, amikor egy ilyet végigcsinál valaki, és tényleg semmi engedélyt nem kell kérnie. NAV-val is jártunk már úgy, hogy a megyei adóigazgatóság mondott valamit, aztán utána a regionális központból leszóltak, hogy az mégsem úgy van. A saját törvényeiket nem tudták értelmezni  falbav

Kb azért van ilyen kevés mert mennek ezek a káoszelméletek...fél éve akartam kb passattal megcsinálni...de úgy 5 perc agyalás után arra jutottam F@szom szopik átkábelezéssel,meg épitéssel....inkább veszek egy dieselt... eplus2  De végül azt se vettem...képbejött egy merga, de elvitték az orrom előtt szomoru1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16247 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:49:19 »

Mivel a környezetvédelmi besorolásuk is ugyanaz kell legyen...TDDI és TDCI-nek is EURO3-as motorra...8-as OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III)...de lehetne akár 7-es is mint ahogy van rengeteg.....mivel Diesel EOBD csak pár éve kötelező és 2005.01.01 után gyártott autóknál műszaki vizsgán.
ezeknek a füst értéke 2,5K (K=opacitás)...ez röhögve teljesitik is.


Ne engem próbálj meg meggyőzni, én csak a jogszabályokat írtam le.
Majd aki neked azt mondja -hivatalosan- , hogy nem jó..... na ott érvelj.  wave


más

ugye az én autóm 2004-es....EuroIII-ba  sorolták.  Ugyanezzel a motorral gyártották ugye később is..... Mo-n 2005.01.től ez a kocsi EuroIV.
Rengeteget leveleztem a Ford Magyarországgal, hogy mivel azonos minden, adnak-e az emissziós osztály teljesítéséről igazolást.
Nem adnak, pedig velük is utánanézettem és semmi különbséget nem találnak. A kocsi gyári típusbizonyítványa alapján simán teljesíti a benzines EuroIV-es határértékeket is, mégsem lett belőle EuroIV.
Azzal zárta a Ford Magyarország, hogy hiába tudja az értékeket, hiába van ilyenből fiatalabb és EuroIV-es........ EZ a kocsi, amikor gyártották EuroIII-asba kerül és élete végéig EuroIII-ba is fog maradni. Ennyi. (Persze, mert 2004-ben még nem is volt talán EuroIV-es besorolás meghatározva)
Idióta rendszer van itt.
Ja és a legszebb ugye, hogy EuroIII értékei kb. 1 tizede a dízel Euro5-nek........ de kívülről csak annyi mindenki számára, hogy Euro5...ami nem jót jelent, csak dízelekre nagyobbak a határok.  levele
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16248 Dátum: 2013.05.10 péntek, 22:02:29 »

Ne engem próbálj meg meggyőzni, én csak a jogszabályokat írtam le.
Majd aki neked azt mondja -hivatalosan- , hogy nem jó..... na ott érvelj.  wave


más

ugye az én autóm 2004-es....EuroIII-ba  sorolták.  Ugyanezzel a motorral gyártották ugye később is..... Mo-n 2005.01.től ez a kocsi EuroIV.
Rengeteget leveleztem a Ford Magyarországgal, hogy mivel azonos minden, adnak-e az emissziós osztály teljesítéséről igazolást.
Nem adnak, pedig velük is utánanézettem és semmi különbséget nem találnak. A kocsi gyári típusbizonyítványa alapján simán teljesíti a benzines EuroIV-es határértékeket is, mégsem lett belőle EuroIV.
Azzal zárta a Ford Magyarország, hogy hiába tudja az értékeket, hiába van ilyenből fiatalabb és EuroIV-es........ EZ a kocsi, amikor gyártották EuroIII-asba kerül és élete végéig EuroIII-ba is fog maradni. Ennyi. (Persze, mert 2004-ben még nem is volt talán EuroIV-es besorolás meghatározva)
Idióta rendszer van itt.
Ja és a legszebb ugye, hogy EuroIII értékei kb. 1 tizede a dízel Euro5-nek........ de kívülről csak annyi mindenki számára, hogy Euro5...ami nem jót jelent, csak dízelekre nagyobbak a határok.  levele

Biztos lehetsz benne hogy nem foglak meggyőzni semmiről.. eplus2 csupán válaszoltam....
Csak mellékesen az ország összes felügyeletén a mi vizsgasoraink vannak és mi állitjuk be őket,kalibráljuk,javitjuk,stb... eplus2  elég jó a kapcsolatom velük... eplus2

máshoz:   

-Mérnem mindegy neked hogy euro3 vagy euro4 a kocsid?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #16249 Dátum: 2013.05.10 péntek, 22:09:48 »

Biztos lehetsz benne hogy nem foglak meggyőzni semmiről.. eplus2 csupán válaszoltam....
Csak mellékesen az ország összes felügyeletén a mi vizsgasoraink vannak és mi állitjuk be őket,kalibráljuk,javitjuk,stb... eplus2  elég jó a kapcsolatom velük... eplus2

máshoz:   

-Mérnem mindegy neked hogy euro3 vagy euro4 a kocsid?


92e forint a különbség a regadónál  falbav
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 318 319 320 321 322 323 324 [325] 326 327 328 329 330 331 332 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.