Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:29:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284 285 286 287 288 289 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 4816164 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14050 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:58:38 »

Tudod a társadalmi együttélésnek vannak szabályai. Nekem sem tetszik sokminden, mégsem tehetek ellene magam kedve szerint... hehe

És ezek a drl-es szabálytalan dimmelős helyzetjelzők bekötése megfelel annak, hogy  oldalanként vagy átlósan külön védve van zárlat ellen?

Ne kamuzz...  nyes
  

Melyik előírás mondja hogy zárlat ellen oldalanként védeni kell? Amúgy igen, mert mindegyikhez külön vezérlő elektronika van és mindhez megy a vezérlő jel és a táp.

Amúgy a lámpa átalakítása tilos. Az hogy kiveszel belőle egy izzót (helyzetjelző) nem minődül átalakításnak, csak ha beraksz egy olyan fényforrást ami nincs ellátva E betűvel és nem oda való. Az áll izzó nem bocsát ki fényt, tehát nem minősül átalakításnak.

A dimmelhető DRL felszereléséről pedig van jogszabály, ha azok alapján jársz el, akkor megteheted, amiben benne van, hogy a helyzetjelző izzót ilyenkor meg kell szünteni. Amúgy a vilagitas.eu kikért egy raklap véleményt, ott is van mindegyik DRL lap végén.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14051 Dátum: 2015.11.04 szerda, 12:58:57 »

Mikor egy dimmelő dimmeli az egészet? Akkor hogyan is?

mert nem egy dimmelő dimmel
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14052 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:00:42 »

Nekem dimmelős Osram van, mikor beszereltem akkor dimmelősre volt kötve, a helyzetjelző izzó meg kiszedve. 1 héten belül meg is állítottak a rendőrök, hogy ez így nem lesz jó. Utána átkötöttem, hogy helyzetjelzőre kapcsoljon le, visszatettem a helyzetjelző izzókat, azóta nem szóltak érte, műszakin se volt gond. Jobb a békesség.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14053 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:02:55 »


Itt drl-ről ír csak, és 2010 óta volt pár módosítás, azaz a hivatkozás is hibás... Szóval ilyen internetről vagdalt cikkek nekem nem hiteles források...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14054 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:03:10 »

Mikor egy dimmelő dimmeli az egészet? Akkor hogyan is?

Az vezérlőben. A két lámpatest külön van meghajtva. Még valamit?
("egy dimmelő dimmeli"  ez nem semmi..... mert egy egy egységben vannak? Amit te gondolsz az az lenne, ha egyik lámpatestre lenne párhuzamosan rákötve a másik.)


Ennyi erővel eljuthatnál oda is, hogy összefut minden egy helyre, mert egy akku van a kocsiban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14055 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:03:45 »

Itt drl-ről ír csak, és 2010 óta volt pár módosítás, azaz a hivatkozás is hibás... Szóval ilyen internetről vagdalt cikkek nekem nem hiteles források...

A módosításokról is ír. Nem olvastad végig.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14056 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:06:00 »

A módosításokról is ír. Nem olvastad végig.

Végigolvastam...

2010-es módosításról ír, 2015-öt írunk...

Ja és nem webcímekkel vagdalkozok, itt van előttem nyitva a hatályos, közhiteles jogszabály, minden információval.  hehe

(suszter maradjon a kaptafánál)
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 13:08:08 írta BT » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14057 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:06:41 »

Nekem dimmelős Osram van, mikor beszereltem akkor dimmelősre volt kötve, a helyzetjelző izzó meg kiszedve. 1 héten belül meg is állítottak a rendőrök, hogy ez így nem lesz jó. Utána átkötöttem, hogy helyzetjelzőre kapcsoljon le, visszatettem a helyzetjelző izzókat, azóta nem szóltak érte, műszakin se volt gond. Jobb a békesség.

Pedig így a szabálytalan.
Esetedben szerintem nincs is meg a minimum 350 mm alsó magassági értéke a lámpáknak. Tehát nem működhet helyzetjelzőként így.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14058 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:07:33 »

Az vezérlőben. A két lámpatest külön van meghajtva. Még valamit?
("egy dimmelő dimmeli"  ez nem semmi..... mert egy egy egységben vannak? Amit te gondolsz az az lenne, ha egyik lámpatestre lenne párhuzamosan rákötve a másik.)


Ennyi erővel eljuthatnál oda is, hogy összefut minden egy helyre, mert egy akku van a kocsiban.

Miért? Mindkét lámpatestre rá van kötve? Nem az akkuról veszi az áramot, és az egyik lámpatestből a jelet?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14059 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:08:01 »

Végigolvastam...

201-es módosításról ír, 2015-öt írunk...

Ja és nem webcímekkel vagdalkozok, itt van előttem nyitva a hatályos, közhiteles jogszabály, minden információval.  hehe

(suszter maradjon a kaptafánál)

201?

Már akkor is voltak jogszabályok?  eplus2
Ha valamit korábban (mint 2015) módosítottak, miért ne lehetne érvényben most is? Nem kizáró ok.

Én sem webcímekkel vagdalkoztam, de ott volt elérhető a hivatkozások....amik tartalmazzák, amit. Nem a webcím volt a lényeg! 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48456



« Új hozzászólás #14060 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:08:18 »

Végigolvastam...

201-es módosításról ír, 2015-öt írunk...

Ja és nem webcímekkel vagdalkozok, itt van előttem nyitva a hatályos, közhiteles jogszabály, minden információval.  hehe

(suszter maradjon a kaptafánál)
hát...az már régen volt.... Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14061 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:08:49 »

Pedig így a szabálytalan.
Esetedben szerintem nincs is meg a minimum 350 mm alsó magassági értéke a lámpáknak. Tehát nem működhet helyzetjelzőként így.

POnt így a szabályos, helyzetjelzőre lekapcsol...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14062 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:10:26 »

201?

Már akkor is voltak jogszabályok?  eplus2
Ha valamit korábban (mint 2015) módosítottak, miért ne lehetne érvényben most is? Nem kizáró ok.

Én sem webcímekkel vagdalkoztam, de ott volt elérhető a hivatkozások....amik tartalmazzák, amit. Nem a webcím volt a lényeg! 

Nem, csak, mint írtam is, azóta módosították. Tehát megállja a helyét, hogy a hivatkozás hibás, elavult, régi a cikk is és nem is tartalmaz információt a helyzetjelző vonatkozásában.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14063 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:10:30 »

Miért? Mindkét lámpatestre rá van kötve? Nem az akkuról veszi az áramot, és az egyik lámpatestből a jelet?

Mondom én..... bazz, egy akku van a kocsiban. Itt ér véget a dolog.
Hol számít, hogy honnan veszi a jelet, mikor a lámpa test oldalankénti védelméről kérdeztél?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14064 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:11:59 »

Nem, csak, mint írtam is, azóta módosították. Tehát megállja a helyét, hogy a hivatkozás hibás, elavult, régi a cikk is és nem is tartalmaz információt a helyzetjelző vonatkozásában.

 vigyor3

Akkor várjuk olvasható állapotban a mostanit, ami szerinted helyes és nem a korábbi rendelet kiegészítésekkel és módosításokkal.
Várjuk!  Oszd meg, köszi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14065 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:12:44 »

Mondom én..... bazz, egy akku van a kocsiban. Itt ér véget a dolog.
Hol számít, hogy honnan veszi a jelet, mikor a lámpa test oldalankénti védelméről kérdeztél?

Mert a dimmelős drl helyzetjelzőként nem oldalaként van védve, és az általad áthelyezett helyzetjelző nem fog működni, ha az az oldali volt helyzetjelző amiről a dimmelő jelet veszi zárlat miatt nem kap áramot. Azaz ez (is) szabálytalan bekötés.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14066 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:13:23 »

POnt így a szabályos, helyzetjelzőre lekapcsol...

Elnézést, rosszul olvastam. Elsőre azt, hogy helyzetjelzővel együtt működik.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 13:41:16 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14067 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:16:26 »

Mert a dimmelős drl helyzetjelzőként nem oldalaként van védve, és az általad áthelyezett helyzetjelző nem fog működni, ha az az oldali volt helyzetjelző amiről a dimmelő jelet veszi zárlat miatt nem kap áramot. Azaz ez (is) szabálytalan bekötés.

Képzeld, akkor ha lemerül az akksi, akkor semmi nem fog működni......  bla bla bla
(Én egy diódával megtápláltam mindkét oldal helyzetjelzőjéről a dimmelős vezetékét a modulnak.  Hoppá!  Szóval bármelyik oldal lesz zárlatos (és nem világít -hátul-) az első fény csökkentett DRL fog.  beka3)
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 13:40:55 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48456



« Új hozzászólás #14068 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:17:30 »

Elnézést, rosszul olvastam. Első azt, hogy helyzetjelzővel együtt működik.  wave

newazd Tibi?Hibáztál? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14069 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:18:04 »

vigyor3

Akkor várjuk olvasható állapotban a mostanit, ami szerinted helyes és nem a korábbi rendelet kiegészítésekkel és módosításokkal.
Várjuk!  Oszd meg, köszi.

Neked nincs hatályos, hiteles hivatkozási alapod, ha be szeretnél valamit bizonyítani, mutass fel olyat. Ezt nem fogom helyetted megtenni.  Cheesy

És egyébként meg tudod:

ignorantia facti non iuris excusat

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48456



« Új hozzászólás #14070 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:18:27 »

Szóval bármelyik oldal lesz zárlatos és nem világít -hátul) az első fény csökkentett DRL fog.  beka3)
ezt a mondatot hogyan kell értelmezni? Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14071 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:18:34 »

Elnézést, rosszul olvastam.


Azt is...  eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14072 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:21:47 »

Képzeld, akkor ha lemerül az akksi, akkor semmi nem fog működni......  bla bla bla
(Én egy diódával megtápláltam mindkét oldal helyzetjelzőjéről a dimmelős vezetékét a modulnak.  Hoppá!  Szóval bármelyik oldal lesz zárlatos és nem világít -hátul) az első fény csökkentett DRL fog.  beka3)

Ez biztos így van a szettekben is előkészítve.

És mi van akkor, ha az egyik drl/helyzetjelző lámpatest zárlat miatt kiveri a biztosítékot (úgy, mint a te értelmezésed nálam  hehe)? Akkor ugye nem fog menni a másik sem, hiszen mindkettő egy biztosítékról megy, ami (szintén) szabálytalan.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14073 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:24:36 »

newazd Tibi?Hibáztál? eplus2

Szerintem már keresi az unreg gombot... eplus2 taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14074 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:41:16 »

Ez biztos így van a szettekben is előkészítve.

És mi van akkor, ha az egyik drl/helyzetjelző lámpatest zárlat miatt kiveri a biztosítékot (úgy, mint a te értelmezésed nálam  hehe)? Akkor ugye nem fog menni a másik sem, hiszen mindkettő egy biztosítékról megy, ami (szintén) szabálytalan.

hmm, szerintem ezt nem nagyon látod át. A ledes DRL fényforrások nem 12V-al működnek. A táp és a jeleket veszi a vezérlő doboz, amely akár egyben dobozolva, vagy akár külön dobozolva van. Amennyiben egyik oldalon az alacsonyabb feszültségű oldal zárlatos lenne, meghibásodna, az a másik oldal működését nem befolyásolja. A rendszer "single point of failure" forrása az akkumulátor és a generátor. Bármelyik meghibásodása az autó minden fényforrására kihatással van és azok sajnos nem előírás szerint fognak működni.

Szóval ha majd a kötözködést befejeztétek, akkor azt kell megfigyelni, hogy a DRL-t engedélyező jogszabály (nem nincs előttem most és nem is fogom keresni, szóval emlékből táplálkozom) engedi annak használatát és előírja, hogy miként.

az oldal alján van infó a simáról mint KÖHÉM állásfoglalás:
https://www.vilagitas.eu/osram-ledriving-fog-nappali-menetfeny-led-kodlampa

amúgy (még is rákerestem neked): http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

Elolvasva kicsit mélyebben a kettőtök között van az igazság. A dimmelhetőséget kiszedték a jogszabályból, szóval vagy fel van kapcsolva vagy le.
A másik, hogy nem kell semmi féle zárlat ellen külön védeni, azt nem írja elő a rendelet. tehát akár relével is vagy bármilyen egyszerű módon is kapcsolhatod, mert csak azt írja elő, hogy mikor kell be és ki kapcsolva lennie (elektromos szempontból)

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14075 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:43:34 »

Neked nincs hatályos, hiteles hivatkozási alapod, ha be szeretnél valamit bizonyítani, mutass fel olyat. Ezt nem fogom helyetted megtenni.  Cheesy

És egyébként meg tudod:

ignorantia facti non iuris excusat

Még ezt sem tudod leírni helyesen!  hehe

 Ignorantia facti non juris excusat   Cool


Azért ez nagy duma, hogy ha valaki ír valamit rámondod nem úgy van. De nem bizonyítod, hogy miért nem és mi van másképp!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14076 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:46:18 »

Ez biztos így van a szettekben is előkészítve.

És mi van akkor, ha az egyik drl/helyzetjelző lámpatest zárlat miatt kiveri a biztosítékot (úgy, mint a te értelmezésed nálam  hehe)? Akkor ugye nem fog menni a másik sem, hiszen mindkettő egy biztosítékról megy, ami (szintén) szabálytalan.

A DRL lámpatestek mitől lennének zárlatosak? egy meghajtó generátor hajtja meg a LED-ket. Nem ver ki semmilyen biztosítékot, legfeljebb nem világít AZ a lámpatest.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14077 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:48:39 »

hmm, szerintem ezt nem nagyon látod át. A ledes DRL fényforrások nem 12V-al működnek. A táp és a jeleket veszi a vezérlő doboz, amely akár egyben dobozolva, vagy akár külön dobozolva van. Amennyiben egyik oldalon az alacsonyabb feszültségű oldal zárlatos lenne, meghibásodna, az a másik oldal működését nem befolyásolja. A rendszer "single point of failure" forrása az akkumulátor és a generátor. Bármelyik meghibásodása az autó minden fényforrására kihatással van és azok sajnos nem előírás szerint fognak működni.

Szóval ha majd a kötözködést befejeztétek, akkor azt kell megfigyelni, hogy a DRL-t engedélyező jogszabály (nem nincs előttem most és nem is fogom keresni, szóval emlékből táplálkozom) engedi annak használatát és előírja, hogy miként.

az oldal alján van infó a simáról mint KÖHÉM állásfoglalás:
https://www.vilagitas.eu/osram-ledriving-fog-nappali-menetfeny-led-kodlampa

amúgy (még is rákerestem neked): http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

Elolvasva kicsit mélyebben a kettőtök között van az igazság. A dimmelhetőséget kiszedték a jogszabályból, szóval vagy fel van kapcsolva vagy le.
A másik, hogy nem kell semmi féle zárlat ellen külön védeni, azt nem írja elő a rendelet. tehát akár relével is vagy bármilyen egyszerű módon is kapcsolhatod, mert csak azt írja elő, hogy mikor kell be és ki kapcsolva lennie (elektromos szempontból)



Úgy vették ki a dimmelhetőséget, hogy nem világíthat együtt helyzetjelzővel, még csökkentett fényerővel sem. Ennyi.
Ez egészen más, mint helyzetjelzőkét működni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14078 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:51:20 »

Még ezt sem tudod leírni helyesen!  hehe

 Ignorantia facti non juris excusat   Cool


Azért ez nagy duma, hogy ha valaki ír valamit rámondod nem úgy van. De nem bizonyítod, hogy miért nem és mi van másképp!  taps

Helyesen iuris, jól írtam!

És amiket mondok, azokat hatályos, érvényes jogszabályokból idézem, szóval leírom.

Te dobsz be ilyen (rossz) webes hivatkozásokat.

 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14079 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:52:39 »

Úgy vették ki a dimmelhetőséget, hogy nem világíthat együtt helyzetjelzővel, még csökkentett fényerővel sem. Ennyi.
Ez egészen más, mint helyzetjelzőkét működni.

nem teljesen:

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. §138 (1)139 A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek140

55/B. §141 (1)142 A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)143 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Mondjuk a helyzetjelző lámpa külön tételben van és nincs megszabva, hogy csak a lámpában lehet, sőt az sem, hogy ha nem ott világít, akkor az átalakításnak minősül:

54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 13:55:15 írta KOTTA » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14080 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:56:13 »

hmm, szerintem ezt nem nagyon látod át. A ledes DRL fényforrások nem 12V-al működnek. A táp és a jeleket veszi a vezérlő doboz, amely akár egyben dobozolva, vagy akár külön dobozolva van. Amennyiben egyik oldalon az alacsonyabb feszültségű oldal zárlatos lenne, meghibásodna, az a másik oldal működését nem befolyásolja. A rendszer "single point of failure" forrása az akkumulátor és a generátor. Bármelyik meghibásodása az autó minden fényforrására kihatással van és azok sajnos nem előírás szerint fognak működni.

Szóval ha majd a kötözködést befejeztétek, akkor azt kell megfigyelni, hogy a DRL-t engedélyező jogszabály (nem nincs előttem most és nem is fogom keresni, szóval emlékből táplálkozom) engedi annak használatát és előírja, hogy miként.

az oldal alján van infó a simáról mint KÖHÉM állásfoglalás:
https://www.vilagitas.eu/osram-ledriving-fog-nappali-menetfeny-led-kodlampa

amúgy (még is rákerestem neked): http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

Elolvasva kicsit mélyebben a kettőtök között van az igazság. A dimmelhetőséget kiszedték a jogszabályból, szóval vagy fel van kapcsolva vagy le.
A másik, hogy nem kell semmi féle zárlat ellen külön védeni, azt nem írja elő a rendelet. tehát akár relével is vagy bármilyen egyszerű módon is kapcsolhatod, mert csak azt írja elő, hogy mikor kell be és ki kapcsolva lennie (elektromos szempontból)



Köszi, de átlátom... Ha az egyik lámpatest zárlatos lesz, akkor azt az egy, azaz egy darab biztosítékot, amely az akkura megy, kiveri. Lehet ott single point of failure, ha nem kap áramot.

Illetve:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.
   
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14081 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:57:28 »

A DRL lámpatestek mitől lennének zárlatosak?

Attól, amitől a teáltalad áthelyezett régi helyzetjelző...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14082 Dátum: 2015.11.04 szerda, 13:58:58 »

nem teljesen:

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. §138 (1)139 A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek140

55/B. §141 (1)142 A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)143 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Mondjuk a helyzetjelző lámpa külön tételben van és nincs megszabva, hogy csak a lámpában lehet, sőt az sem, hogy ha nem ott világít, akkor az átalakításnak minősül:

54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.


Te már kezded megérteni, Timi még nagyon messze van...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14083 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:07:09 »

nem teljesen:

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. §138 (1)139 A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek140

55/B. §141 (1)142 A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)143 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Mondjuk a helyzetjelző lámpa külön tételben van és nincs megszabva, hogy csak a lámpában lehet, sőt az sem, hogy ha nem ott világít, akkor az átalakításnak minősül:

54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.


Te a DRL-re vonatkozóan sárgáztál. A DRL "kis is kapcsol" a fényszóróra és "átalakul" helyzetjelzőre.
Nincs megszabva, hogy ugyanazon fényforrás nem láthat el több funkciót! Megdőlne sok autó, mert elég sok típusnál 21W-os izzót vezérelnek az éppen szükséges lámpa (és fényerő) igénynek megfelelően. Akár elől, akár hátul.

Szóval nem a DRL-es szabályokat kell bújni, hanem a helyzetjelzőket! Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14084 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:08:34 »

Tibi!

Ha áthelyezed a helyzetjelzőt, akkor mi lesz a várakozást jelző (park) lámpával?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14085 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:09:13 »

Te már kezded megérteni, Timi még nagyon messze van...  hehe


Pedig ő is azt írta, amit én. Csak ő is a DRL-ről beszél. Addig DRL, amíg nem kapcsolok helyzetjelzőt vagy fényszórót vagy ködfényszórót.
Okoskatörp.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14086 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:11:20 »

Köszi, de átlátom... Ha az egyik lámpatest zárlatos lesz, akkor azt az egy, azaz egy darab biztosítékot, amely az akkura megy, kiveri. Lehet ott single point of failure, ha nem kap áramot.

Illetve:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.
   


tök, jó, csak éppen ha az egy darab lámpatest zárlatos lesz, az nem veri ki a biztit. A led-es rendszerben a zárlat kicsit másként működik. A lényeg, hogy a vezérlő elektronika +5V-ja testre zár és egyszerűen az elektronika nem ad ki jelet (hibára fut) egészen addig, amig a tápfesz meg nem szűnik és vissza nem jön. A vezérelt oldalon eléggé pici áram van és a biztik olyan 4-5A-ek szoktak lenni. Nem fog a bizti kimenni. A gyengébb elektronikánál az elektronika meghal, de nem veri ki a biztit. Amúgy meg kötheted külön tápra is, ha neked úgy szimpi.

Amúgy az autó bizti dobozában nekem helyzetjelzőre nincs külön bal és jobb, csak egy bizti van
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14087 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:11:54 »

Tibi!

Ha áthelyezed a helyzetjelzőt, akkor mi lesz a várakozást jelző (park) lámpával?

Ami nem kötelező és senki nem is használja, mert ritkán hagyják lakott területen kívül -kivilágítatlan helyen- az autót úgy parkolva, hogy ki kelljen világítani. Hátul meg ugye van prizma.

Várakozáskor nem kapcsolok (park  Cheesy) lámpát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14088 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:13:49 »

tök, jó, csak éppen ha az egy darab lámpatest zárlatos lesz, az nem veri ki a biztit. A led-es rendszerben a zárlat kicsit másként működik. A lényeg, hogy a vezérlő elektronika +5V-ja testre zár és egyszerűen az elektronika nem ad ki jelet (hibára fut) egészen addig, amig a tápfesz meg nem szűnik és vissza nem jön. A vezérelt oldalon eléggé pici áram van és a biztik olyan 4-5A-ek szoktak lenni. Nem fog a bizti kimenni. A gyengébb elektronikánál az elektronika meghal, de nem veri ki a biztit. Amúgy meg kötheted külön tápra is, ha neked úgy szimpi.

Amúgy az autó bizti dobozában nekem helyzetjelzőre nincs külön bal és jobb, csak egy bizti van

....és még van sok ilyen típus.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14089 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:24:46 »

Ami nem kötelező és senki nem is használja, mert ritkán hagyják lakott területen kívül -kivilágítatlan helyen- az autót úgy parkolva, hogy ki kelljen világítani. Hátul meg ugye van prizma.

Várakozáskor nem kapcsolok (park  Cheesy) lámpát.

Attól, hogy használata nem kötelező, az autó típusjóváhagyása tartalmazza, hogy ilyennel rendelkezik az autó. Ez megvalósítható a helyzetlejzővel is. Te áthelyezed a helyzetjelzőt, az lesz akkor a parklámpa? Mert ugye az, a generátorjel hiánya miatt fel sem fog kapcsolni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14090 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:30:11 »

Attól, hogy használata nem kötelező, az autó típusjóváhagyása tartalmazza, hogy ilyennel rendelkezik az autó. Ez megvalósítható a helyzetlejzővel is. Te áthelyezed a helyzetjelzőt, az lesz akkor a parklámpa? Mert ugye az, a generátorjel hiánya miatt fel sem fog kapcsolni...

Legfőképp, mert a kapcsolót sem működtetem. Tehát indifferens a generátor jel.  vigyor3

A LED-ekkel mi a helyzet, amiket a helyzetjelző/rendszámvilágítás helyére pakolnak, pakolsz?  Hm..... az mennyire szabályos? Gyárilag nem olyan fényforrás van oda jóváhagyva.  beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14091 Dátum: 2015.11.04 szerda, 14:33:37 »

Legfőképp, mert a kapcsolót sem működtetem. Tehát indifferens a generátor jel.  vigyor3

A LED-ekkel mi a helyzet, amiket a helyzetjelző/rendszámvilágítás helyére pakolnak, pakolsz?  Hm..... az mennyire szabályos? Gyárilag nem olyan fényforrás van oda jóváhagyva.  beka3

A fényforrás nem lámpatest, de ugye ezt nem nekem kell elmagyaráznom neked...  eplus2

Mellesleg még egy szabálytalanságra utaló jel az általad ""szabályosan"" áthelyezett helyzetjelzőre:

(2) A várakozást jelző lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a jármű két oldalán lévő lámpák külön legyenek bekapcsolhatók.

   
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14092 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:05:29 »

Pedig így a szabálytalan.
Esetedben szerintem nincs is meg a minimum 350 mm alsó magassági értéke a lámpáknak. Tehát nem működhet helyzetjelzőként így.

Ezért van most gyári helyzetjelzőm, a DRL meg csak DRL.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14093 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:11:29 »

(2) A várakozást jelző lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a jármű két oldalán lévő lámpák külön legyenek bekapcsolhatók.

MK3-nál meg csak együtt világít.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #14094 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:14:12 »

Noésakkor most én dobjam ki az ótómat? Nekem a DRL dimmelve a helyzetjelző. Működik gyújtás nélkül is. És NINCS oldalanként kapcsolható parkolási lámpám. Gyárilag szfh.  nyes
Ja és persze mindenki, akinek négyes mondeója van gyári ledes drl-el.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 15:15:44 írta titta » Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14095 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:27:02 »

MK3-nál meg csak együtt világít.

Húzd fel, vagy le az index kart...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14096 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:27:42 »

Noésakkor most én dobjam ki az ótómat? Nekem a DRL dimmelve a helyzetjelző. Működik gyújtás nélkül is. És NINCS oldalanként kapcsolható parkolási lámpám. Gyárilag szfh.  nyes
Ja és persze mindenki, akinek négyes mondeója van gyári ledes drl-el.

A gyárilag szerelt lámpatestekre ezek nem igazak, hiszen ott már, egyébként ezen szabályok alapján, megkapta a típusjóváhagyást...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14097 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:36:09 »

A fényforrás nem lámpatest, de ugye ezt nem nekem kell elmagyaráznom neked...  eplus2




Megint terelsz.....
Nem a lámpatestről beszéltem. A fényforrásról, ami a lámpatesten belül van! Hopp!  (mindkettőre vonatkoznak előírások és a típusjóváhagyás is)
Ja és pont esetedben az egész rendszámvilágítás egy külön LED-es lámpatest (tudtommal kompletten cseréltétek). Tehát az a lámpatest és fényforrás sincs jóváhagyva oda!  beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14098 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:38:15 »

A gyárilag szerelt lámpatestekre ezek nem igazak, hiszen ott már, egyébként ezen szabályok alapján, megkapta a típusjóváhagyást...

Működését tekintve -ami így is szabályos-, mi is a különbség a gyárilag  ilyenre csinált és az utólag ilyenre csinált között? Semmi.  wave
A működési módja engedélyezett.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14099 Dátum: 2015.11.04 szerda, 15:46:00 »

Működését tekintve -ami így is szabályos-, mi is a különbség a gyárilag  ilyenre csinált és az utólag ilyenre csinált között? Semmi.  wave
A működési módja engedélyezett.

Nem a működési mód engedélyezett, hanem maga a tárgy, az autó, úgy ahogy van...

Műszaki vizsgán működési módot néznek?  falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284 285 286 287 288 289 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.