Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:16:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 4816157 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3950 Dátum: 2007.10.15 hétfő, 16:28:12 »

Sziasztok!

Mint korábban már másik topikban írtam, ellopták Mondeomról mind a 2 első ködfényszórót.
Az alkatrészek már nagyjából megvannak, viszont a csatlakozó sincs meg, mert azt is elvitte a rossz ember. Egyszerűen levágta  Sad.
Szóval olyan csatlakozót keresek, ami a H11 55w-os izzóba megy bele.

Nézegettem a honlapokat, de nem igazán lehet kapni ilyen csatlakozót. Van valakinek ötlete, hol vehetnék? Vagy saját kezűleg próbáljak összerakni egyet?

u.

Nekem még a TDDi-hez kellett volna ilyen. Sajnos csatlakozókat nem lehet venni külön, csak komplett kábelköteget. Az ára elég húzós, valami 20 felett.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3951 Dátum: 2007.10.16 kedd, 08:15:09 »

Nekem még a TDDi-hez kellett volna ilyen. Sajnos csatlakozókat nem lehet venni külön, csak komplett kábelköteget. Az ára elég húzós, valami 20 felett.

Ez az ár tényleg sok  Angry. Akkor marad a házilag barkácsolás.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #3952 Dátum: 2007.10.16 kedd, 08:22:35 »

Nekem még a TDDi-hez kellett volna ilyen. Sajnos csatlakozókat nem lehet venni külön, csak komplett kábelköteget. Az ára elég húzós, valami 20 felett.

Ez az ár tényleg sok  Angry. Akkor marad a házilag barkácsolás.

Bontóba kell venni csatit
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3953 Dátum: 2007.10.16 kedd, 08:49:47 »

Bontóba kell venni csatit

Erre már én is gondoltam. De melyik bontóba menjek? Egyáltalán hol vannak Ford bontók? Azt tudom pl., hogy a Kerepesi úton sok bontó van, de azok nem Ford bontók.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #3954 Dátum: 2007.10.16 kedd, 09:07:09 »

Bontóba kell venni csatit

Erre már én is gondoltam. De melyik bontóba menjek? Egyáltalán hol vannak Ford bontók? Azt tudom pl., hogy a Kerepesi úton sok bontó van, de azok nem Ford bontók.

A főlapon vannak bontó címek - kezedbe a lámpával menj és mutasd ide kéne 2 csati ami belemegy
Naplózva
Andris77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 54


E-mail
« Új hozzászólás #3955 Dátum: 2007.10.16 kedd, 10:41:05 »

Sziasztok!

MKIII fényszóró első műanyagborítását, hogy lehet leszedni? Ki kellene takarítanom, mert koszos kicsit, illetve kívűl kicsit karcos.
Ez lehet, hogy csak engem zavar, lehet búrát külön kapni? Egyébként gyári xenon, bár búránál mid1. Hogy lehetne erősebb, esőben jobban látható fényáradatot kicsikarni belőle, úgy hogy ne vakítsak, múlt héten mellékúton soxor vakon jöttem, és nagyon nem örültem neki. Tudom csréljem le halogénre az sárgább és láccik. Szóval olyan dolog kellene ami frankó, mert eddig nem vagyok elájulva a xenonontól, nem jön át a xenon érzés, nagyon nem.

Okosításomat előre is köszi mindenkinek
Naplózva

EX - 2002.05. TDCi Tournier GHIA (96kW) (Magnum Grey)
Sierra 1985 Hatchback - Ghia - under (re)construction
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3956 Dátum: 2007.10.16 kedd, 10:56:26 »

Sziasztok!

MKIII fényszóró első műanyagborítását, hogy lehet leszedni? Ki kellene takarítanom, mert koszos kicsit, illetve kívűl kicsit karcos.
Ez lehet, hogy csak engem zavar, lehet búrát külön kapni? Egyébként gyári xenon, bár búránál mid1. Hogy lehetne erősebb, esőben jobban látható fényáradatot kicsikarni belőle, úgy hogy ne vakítsak, múlt héten mellékúton soxor vakon jöttem, és nagyon nem örültem neki. Tudom csréljem le halogénre az sárgább és láccik. Szóval olyan dolog kellene ami frankó, mert eddig nem vagyok elájulva a xenonontól, nem jön át a xenon érzés, nagyon nem.

Okosításomat előre is köszi mindenkinek

szétszedésre nincs 5letem, viszont a karcokra talán igen ha nem mélyszátás, hanem amolyan kefekarcok.
olvastam 1X 1 fórumon, h telefon kijelzőket, óraüveget remekül lehet polírozni fogkrémmel. persze nem az extraszemcséssel, hanem normál simával. aztán arra gondoltam, h mivel ez a búra is plexi, alkalmazható a művelet. kend be a felületet aztán finom rongyal simogasd. aztán hagyod rászáradni, és amikor ez is megvan vízzel lemosod. valszeg már menet közben is száradni fog, de a simogatást ne hagy abba Smiley elképzelhető, h ismétlés kell a dolognak, de állítólag műxik. ha mégsem akkor passzolok, mivel nem teszteltem, csak olvastam.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #3957 Dátum: 2007.10.16 kedd, 10:59:39 »

Sziasztok!

MKIII fényszóró első műanyagborítását, hogy lehet leszedni? Ki kellene takarítanom, mert koszos kicsit, illetve kívűl kicsit karcos.
Ez lehet, hogy csak engem zavar, lehet búrát külön kapni? Egyébként gyári xenon, bár búránál mid1. Hogy lehetne erősebb, esőben jobban látható fényáradatot kicsikarni belőle, úgy hogy ne vakítsak, múlt héten mellékúton soxor vakon jöttem, és nagyon nem örültem neki. Tudom csréljem le halogénre az sárgább és láccik. Szóval olyan dolog kellene ami frankó, mert eddig nem vagyok elájulva a xenonontól, nem jön át a xenon érzés, nagyon nem.

Okosításomat előre is köszi mindenkinek

Tsory jól mondja: lehet a lámpaüveget is polírozni. Sőt szokták is.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3958 Dátum: 2007.10.16 kedd, 17:26:41 »

Sziasztok!

MKIII fényszóró első műanyagborítását, hogy lehet leszedni? Ki kellene takarítanom, mert koszos kicsit, illetve kívűl kicsit karcos.
Ez lehet, hogy csak engem zavar, lehet búrát külön kapni? Egyébként gyári xenon, bár búránál mid1. Hogy lehetne erősebb, esőben jobban látható fényáradatot kicsikarni belőle, úgy hogy ne vakítsak, múlt héten mellékúton soxor vakon jöttem, és nagyon nem örültem neki. Tudom csréljem le halogénre az sárgább és láccik. Szóval olyan dolog kellene ami frankó, mert eddig nem vagyok elájulva a xenonontól, nem jön át a xenon érzés, nagyon nem.

Okosításomat előre is köszi mindenkinek

A borítást csak hőpisztolyos melegítéssel tudod szétborítani. A fogkrém helyett, van egy profi műanyag karceltávolító.. Xerapol a neve.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #3959 Dátum: 2007.10.16 kedd, 18:29:33 »

Múlt héten, kb 3nap eltéréssel kiégett mindkét tompított égő a kocsiban! MK1.
Valami párszáz forintért kaptam Hellát, H1, 55W. Mert persze az anno a kocsihoz kapott égőkészlet (4év alatt sose kellett elővennem) H4. Grin
Nem tudom, hogy egy H1-nek az élettartam előrehaladtával csökken-e a fényereje, de a berakott újakkal egyértelműen sokkal komolyabb a gép előtti fényáradat!
MK1-ben szerencsére egyszerű cserélni ezen égőket, meg vagyon vezetve a berakás módozata. Ennek ellenére mégis mintha nagyhirtelen nagyon nem egyformán világítana a két lámpa. Olybá, hogy akár el is kéne vinnem fényszóró-állításra.
Lehetséges, hogy az egyértelmű berakhatóság ellenére mondjuk "x" mm-t másképp állhatnak az égők, mint ahogy a régiek voltak?
Naplózva

MKI 2.0i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3960 Dátum: 2007.10.16 kedd, 18:55:02 »

Sziasztok!

MKIII fényszóró első műanyagborítását, hogy lehet leszedni? Ki kellene takarítanom, mert koszos kicsit, illetve kívűl kicsit karcos.
Ez lehet, hogy csak engem zavar, lehet búrát külön kapni? Egyébként gyári xenon, bár búránál mid1. Hogy lehetne erősebb, esőben jobban látható fényáradatot kicsikarni belőle, úgy hogy ne vakítsak, múlt héten mellékúton soxor vakon jöttem, és nagyon nem örültem neki. Tudom csréljem le halogénre az sárgább és láccik. Szóval olyan dolog kellene ami frankó, mert eddig nem vagyok elájulva a xenonontól, nem jön át a xenon érzés, nagyon nem.

Okosításomat előre is köszi mindenkinek

Hőlégfúvóval körbemelegíted, akkor elenged a ragasztó, de csak ovatosan, hogy majd vissza is tudd építeni!
A Xenon-ba cserélj csöveket, és jó lesz, esetleg a lencséket takarítsd meg, mert a sok por nagyon sok fényerőt elvesz!
Ha jól akarsz látni csak, Osram, Philips, GE csövek közül válogass, D2S kell bele, a 4100-4200K-es a legerősebb! Vannak 3000K körüliek is, ezek sárgák.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3961 Dátum: 2007.10.16 kedd, 18:56:06 »

Múlt héten, kb 3nap eltéréssel kiégett mindkét tompított égő a kocsiban! MK1.
Valami párszáz forintért kaptam Hellát, H1, 55W. Mert persze az anno a kocsihoz kapott égőkészlet (4év alatt sose kellett elővennem) H4. Grin
Nem tudom, hogy egy H1-nek az élettartam előrehaladtával csökken-e a fényereje, de a berakott újakkal egyértelműen sokkal komolyabb a gép előtti fényáradat!
MK1-ben szerencsére egyszerű cserélni ezen égőket, meg vagyon vezetve a berakás módozata. Ennek ellenére mégis mintha nagyhirtelen nagyon nem egyformán világítana a két lámpa. Olybá, hogy akár el is kéne vinnem fényszóró-állításra.
Lehetséges, hogy az egyértelmű berakhatóság ellenére mondjuk "x" mm-t másképp állhatnak az égők, mint ahogy a régiek voltak?

Minden izzó csere után kell(ene) fényszorót beállítani!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3962 Dátum: 2007.10.16 kedd, 19:34:51 »

A borítást csak hőpisztolyos melegítéssel tudod szétborítani. A fogkrém helyett, van egy profi műanyag karceltávolító.. Xerapol a neve.

ezt nem vitatom, de ha a fogkrém műxik akkor tuti, h olcsóbb Smiley Cheesy Grin
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
takee
Vendég
« Új hozzászólás #3963 Dátum: 2007.10.17 szerda, 22:55:13 »

Köszi a segítséget mindenkinek! Utánanéztem és végül egy 35 wattos 6000k -s szettet vettem a xenonizzo.hu-nál. Holnap installálom, aztán meglátom, hogy megérte-e.
Biztos vagyok benne, hogy megérte.
Olyan van nekem is és egyszerűen fantörpikus!!! Cheesy

Ecsém ezzel azt is látom, amit nem akarok! Az erőben legelésző szarvasokat is lehet nézegetni vezetés közben. És az útmenti cölöpök! Mintha 400-500m -re ki lennének világítva a kis fényvisszaverő prizmák. A táblák meg kisütik a szememet.
Egy jótanács MKI tulajoknak: Prizma meg lámpabúra csere helyett ajánlom a prizma+lámpabúra+foncsor tisztítást féktisztítóval, plusz egy utólagos xenon szettet! Atomvillanás esőben feeling! 24.000 hufért ez szinte ajándék.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #3964 Dátum: 2007.10.17 szerda, 22:59:57 »

Sajna xenon beszerelés közben eltörött a bal fényszóró magasságállító rúdjának a csatlakozó pöcke (ilyen fehér műanyag, az állító motor által vezérelt rúdra csatlakozik elektromos állítású modelleknél). Van valakinek ilyen elfekvőben? Az egész lámpa nem kell, mivel a többi jó. De ha csak azt tudtok pár ezer forintos áron az sem baj, majd szétbontom, mint hülyegyerek a legót. Grin
Naplózva
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #3965 Dátum: 2007.10.20 szombat, 10:29:33 »

Beraktam az utastérbe a Gooby-tól származó ledeket, és ha nincs fullra lekapcsolva (Nem világít ajtónyitásra sem) akkor az elhalványodás után egy nagyon kicsit világít.

Ez meg mi a ráktól van? Ereszt az egyik vezeték?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3966 Dátum: 2007.10.20 szombat, 11:53:55 »

Beraktam az utastérbe a Gooby-tól származó ledeket, és ha nincs fullra lekapcsolva (Nem világít ajtónyitásra sem) akkor az elhalványodás után egy nagyon kicsit világít.

Ez meg mi a ráktól van? Ereszt az egyik vezeték?

Ez így normális, mivel ledes a cucc kisebb az áramfelvétel stb...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #3967 Dátum: 2007.10.20 szombat, 12:06:53 »

Beraktam az utastérbe a Gooby-tól származó ledeket, és ha nincs fullra lekapcsolva (Nem világít ajtónyitásra sem) akkor az elhalványodás után egy nagyon kicsit világít.

Ez meg mi a ráktól van? Ereszt az egyik vezeték?

Ez így normális, mivel ledes a cucc kisebb az áramfelvétel stb...
OK, hogy kisseb az áramfelvétel, de mi a különbség ha tök le van kapcsolva, vagy ha ajtónyításra van állítva?
Az ajtóban levő kapcsoló vagy nyit vagy zár?! Vagy van köztes állapot is?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3968 Dátum: 2007.10.20 szombat, 13:00:55 »

Beraktam az utastérbe a Gooby-tól származó ledeket, és ha nincs fullra lekapcsolva (Nem világít ajtónyitásra sem) akkor az elhalványodás után egy nagyon kicsit világít.

Ez meg mi a ráktól van? Ereszt az egyik vezeték?

Ez úgy van kitalálva, hogy az izzó leürít egy kondenzátort. Pontosan az izzó teljesítményére van méretezve. Meg az is kell, hogy le legyen húzva az adott láb. A leddel egész egyszerűen nem kompatibilis. Cirka úgy, mint az irányjelző: az sem szereti a ledet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #3969 Dátum: 2007.10.20 szombat, 13:17:48 »

Ez úgy van kitalálva, hogy az izzó leürít egy kondenzátort. Pontosan az izzó teljesítményére van méretezve. Meg az is kell, hogy le legyen húzva az adott láb. A leddel egész egyszerűen nem kompatibilis. Cirka úgy, mint az irányjelző: az sem szereti a ledet.
És akkor ezt a bizonyos kondit soha nem tudja kimeríteni a LED, vagy csak jóval tövv időt vesz igénybe?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3970 Dátum: 2007.10.20 szombat, 22:00:35 »

Ez úgy van kitalálva, hogy az izzó leürít egy kondenzátort. Pontosan az izzó teljesítményére van méretezve. Meg az is kell, hogy le legyen húzva az adott láb. A leddel egész egyszerűen nem kompatibilis. Cirka úgy, mint az irányjelző: az sem szereti a ledet.
És akkor ezt a bizonyos kondit soha nem tudja kimeríteni a LED, vagy csak jóval tövv időt vesz igénybe?
Egy izzót benne kell hagyni a rendszerbe, vagy egy 100ohm/10W-os ellenállást bekötni+ba.Olyan helyre tedd az ellenállást, hogy melegedni fog.
Naplózva
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #3971 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 09:55:35 »

Egy izzót benne kell hagyni a rendszerbe, vagy egy 100ohm/10W-os ellenállást bekötni+ba.Olyan helyre tedd az ellenállást, hogy melegedni fog.

kedves Jánosmester!
végre ismét itthon pergek, gondoltam megkérezem ezt a xenon dolgot, hogy miként lehetne lebonyolítani! ha bevisszük egy szervízbe itt helyben, akkor a gari az ugrik miután átszerelték Tomiéba? vagy másik kérdés: nem jársz valamikor erre nyugat felé, amikor lenne egy kis időd meghekkelni a két gépet?  Undecided police Grin Grin Grin
Naplózva
thevenin
Vendég
« Új hozzászólás #3972 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 12:53:59 »


Ez úgy van kitalálva, hogy az izzó leürít egy kondenzátort. Pontosan az izzó teljesítményére van méretezve. Meg az is kell, hogy le legyen húzva az adott láb. A leddel egész egyszerűen nem kompatibilis. Cirka úgy, mint az irányjelző: az sem szereti a ledet.
És akkor ezt a bizonyos kondit soha nem tudja kimeríteni a LED, vagy csak jóval tövv időt vesz igénybe?
[/quote]
Egy izzót benne kell hagyni a rendszerbe, vagy egy 100ohm/10W-os ellenállást bekötni+ba.Olyan helyre tedd az ellenállást, hogy melegedni fog.
[/quote]

Angelnek igaza van nagyjabol, viszont nem igazan azert mert kondenzator van a korben, elvileg ez helyes megkozelites de ebben az esetben, arrol van szo hogy digitlais technika ket allapotot definial a magas szintet es az alacsonyt, itt az alacson az nem nulla, hanem az autoelektronikaban hasznalt 3V alatti feszultseg szint. Ezert adhat a LED nemi fenyt "kikapcsolt" allapotban is. A magas szint  az rovidzarvedett inpulzusszelessegmodlalt (PWM) 12 V, igy ha rovidre kenitek a tapot akkor sem gyullad ki a kocsi. Viszont ezert nem igazan vilagos nekem Janosmester honnan vette ezt a 100 ohm/10W ellenallas erteket, talan amolyan okol szabaly, nem helytelen, de velemenyem szerint nem az optimalis.
A LED-el sorosan az aramkorba egy 500ohmos ellenallattal a LED szamara biztositani lehet a nagyjabol 25 mA neveleges aramerosseget.Ez maximlaizalja igy vedi a LED-et, es biztositja a disszipacot. Ha semmi mas nincs csak a 100 ohmos ellenallat, es a teljes, ellenenallason eso feszultseget el szeretnem disszipalni, normal 12 V DC eseten akkor is kevesebb mint 2W (1,44W az  egyszerusitett OHM trv. szerint) az, amit futesre hasznalunk. A 10W ellenallas rendkivul eros tulbiztositottsagot jelent.


Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3973 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 13:05:42 »

Angelnek igaza van nagyjabol, viszont nem igazan azert mert kondenzator van a korben, elvileg ez helyes megkozelites de ebben az esetben, arrol van szo hogy digitlais technika ket allapotot definial a magas szintet es az alacsonyt, itt az alacson az nem nulla, hanem az autoelektronikaban hasznalt 3V alatti feszultseg szint. Ezert adhat a LED nemi fenyt "kikapcsolt" allapotban is. A magas szint  az rovidzarvedett inpulzusszelessegmodlalt (PWM) 12 V, igy ha rovidre kenitek a tapot akkor sem gyullad ki a kocsi. Viszont ezert nem igazan vilagos nekem Janosmester honnan vette ezt a 100 ohm/10W ellenallas erteket, talan amolyan okol szabaly, nem helytelen, de velemenyem szerint nem az optimalis.
A LED-el sorosan az aramkorba egy 500ohmos ellenallattal a LED szamara biztositani lehet a nagyjabol 25 mA neveleges aramerosseget.Ez maximlaizalja igy vedi a LED-et, es biztositja a disszipacot. Ha semmi mas nincs csak a 100 ohmos ellenallat, es a teljes, ellenenallason eso feszultseget el szeretnem disszipalni, normal 12 V DC eseten akkor is kevesebb mint 2W (1,44W az  egyszerusitett OHM trv. szerint) az, amit futesre hasznalunk. A 10W ellenallas rendkivul eros tulbiztositottsagot jelent.
Hát én nem ismerem pontosan ezt a rendszert, csak általában írtam, és az, hogy le legyen húzva az adott láb, az pont ez.
A 10W-os ellenállás gondolom azért van, mert a Jánosmester szereti messze túlbiztosítani a rendszert, és biztonságosabb egy 10W-ost használni, mint egy 2W-ost. Ugyanis, ha jó sokáig nyitva az ajtód, akkor világít (asszem 10 perc után kapcsol le), és az ell. melegszik. Csak jobb, ha nem gyullad meg az ótó... és nem attól gyulladna ki, mert a drót melegszik, hanem az ellenállás. Pl a szivargyújtóval simán lehet tüzet okozni (pl cigin).
Én is híve vagyok a túlbiztosításnak. Pl az árbeli különbség szinte semmi.
A sorba kötött ellenállat (régen én is ezt a szót használtam :-)) a LED-et védi, és az egésszel párhuzamosan kellene kötni a 10W-os ellenállást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3974 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 22:17:10 »







Én nem azt írtam,hogy a LED elé kösd,hanem "+ba"(az izzó helyére).
A lednek 1,2Kohm/0,35W-os ellemállást szoktam kötni,mert ez kb.10mA a LED-nek,(így a led tovább él).
A 100ohm/10W-os azért kell,hogy "terhelés" legyen a rendszeren, de ha egy5W-os izzót teszel helyette az is jó.Ez az ellenállás már elegendő,de melegszik, ezért ne tedd kárpit mellé, hanem zsugorcsőbe a "fémhez".
Bocsi, de én is ismerem Ohm törvényét,de az ellenálás gyártásteknológiája miatt,túl kell méretezned, mert ebben az esetben a 12V-ra van kötve,így pedig a 2W-os ellenállás megégetné a kezed,de az 5W-os nem.
Ha nem hiszed, vegyél egyet mindkettőből,és próbáld ki.
Ezek az "értékek" nem a fizika könvből jön,nem is ökölszabály,hanem a gyakorlat.
Ezt az "alacsonyszint " téma sem tejesen így van,mert az ajtónyitó kapcsolók,mind testet kapcsolnak,(ami az alacsony szint),de a modul felöli végén
különmböző feszültségek vannak.Innen "tudja" a can-bus, hogy melyik ajtó van nyitva.(lásd off-ok)
DE nekem mind1,csak egy ötletnek szántam, ami tuti működik, még ha félre érthető is volt.
« Utoljára szerkesztve: 2007.10.22 hétfő, 22:19:57 írta Jánosmester » Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3975 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 22:25:11 »

Sziasztok!

XD5 mellé most milyen helyzetjelző dukál? A homasítás kissé kékes műanyag ledem kissé eldeformálódott ill az egyik be is adta a kulcsot.



Kék búrás üveglábas izzó!

Nekem már az is megadta magát. Jelenlegi állás: mezei helyzetjelző, XD5 refi, XD5 topmított. Grin
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3976 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 22:25:42 »

Angelnek igaza van nagyjabol, viszont nem igazan azert mert kondenzator van a korben, elvileg ez helyes megkozelites de ebben az esetben, arrol van szo hogy digitlais technika ket allapotot definial a magas szintet es az alacsonyt, itt az alacson az nem nulla, hanem az autoelektronikaban hasznalt 3V alatti feszultseg szint. Ezert adhat a LED nemi fenyt "kikapcsolt" allapotban is. A magas szint  az rovidzarvedett inpulzusszelessegmodlalt (PWM) 12 V, igy ha rovidre kenitek a tapot akkor sem gyullad ki a kocsi. Viszont ezert nem igazan vilagos nekem Janosmester honnan vette ezt a 100 ohm/10W ellenallas erteket, talan amolyan okol szabaly, nem helytelen, de velemenyem szerint nem az optimalis.
A LED-el sorosan az aramkorba egy 500ohmos ellenallattal a LED szamara biztositani lehet a nagyjabol 25 mA neveleges aramerosseget.Ez maximlaizalja igy vedi a LED-et, es biztositja a disszipacot. Ha semmi mas nincs csak a 100 ohmos ellenallat, es a teljes, ellenenallason eso feszultseget el szeretnem disszipalni, normal 12 V DC eseten akkor is kevesebb mint 2W (1,44W az  egyszerusitett OHM trv. szerint) az, amit futesre hasznalunk. A 10W ellenallas rendkivul eros tulbiztositottsagot jelent.
Hát én nem ismerem pontosan ezt a rendszert, csak általában írtam, és az, hogy le legyen húzva az adott láb, az pont ez.
A 10W-os ellenállás gondolom azért van, mert a Jánosmester szereti messze túlbiztosítani a rendszert, és biztonságosabb egy 10W-ost használni, mint egy 2W-ost. Ugyanis, ha jó sokáig nyitva az ajtód, akkor világít (asszem 10 perc után kapcsol le), és az ell. melegszik. Csak jobb, ha nem gyullad meg az ótó... és nem attól gyulladna ki, mert a drót melegszik, hanem az ellenállás. Pl a szivargyújtóval simán lehet tüzet okozni (pl cigin).
Én is híve vagyok a túlbiztosításnak. Pl az árbeli különbség szinte semmi.
A sorba kötött ellenállat (régen én is ezt a szót használtam :-)) a LED-et védi, és az egésszel párhuzamosan kellene kötni a 10W-os ellenállást.

Látom te "vágod",hogy miről írtam. wave
Naplózva
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3977 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 22:38:31 »

Sziasztok!

XD5 mellé most milyen helyzetjelző dukál? A homasítás kissé kékes műanyag ledem kissé eldeformálódott ill az egyik be is adta a kulcsot.



Kék búrás üveglábas izzó!

Nekem már az is megadta magát. Jelenlegi állás: mezei helyzetjelző, XD5 refi, XD5 topmított. Grin

Gyártsd le magadnak.
8x16mm-es nyáklap,a fóliát hosszára végig kaparod,az egyik fóliacsíkot keresztbe is 5mm-nél.(ide megy az 1,2Kohm-os smd ellenállás)majd a végére egy LED.
Stealt ilyet használ, meg még... fejvakaras
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3978 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 22:45:53 »


Gyártsd le magadnak.
8x16mm-es nyáklap,a fóliát hosszára végig kaparod,az egyik fóliacsíkot keresztbe is 5mm-nél.(ide megy az 1,2Kohm-os smd ellenállás)majd a végére egy LED.
Stealt ilyet használ, meg még... fejvakaras

Áhh... nem tudnék Én olyat. Pedig ez a kék üveglábas izzó egészen bejött. Kár, hogy megadta magát.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3979 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 23:04:14 »


Gyártsd le magadnak.
8x16mm-es nyáklap,a fóliát hosszára végig kaparod,az egyik fóliacsíkot keresztbe is 5mm-nél.(ide megy az 1,2Kohm-os smd ellenállás)majd a végére egy LED.
Stealt ilyet használ, meg még... fejvakaras

Áhh... nem tudnék Én olyat. Pedig ez a kék üveglábas izzó egészen bejött. Kár, hogy megadta magát.
Ha fényképet is tennék fel,már nem lennél ilyen kishitű.
Én bízok benned,de ha nem akarod megcsinálni,nekem van 1500FT párja GARIVAL.
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3980 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 23:09:44 »


Ha fényképet is tennék fel,már nem lennél ilyen kishitű.
Én bízok benned,de ha nem akarod megcsinálni,nekem van 1500FT párja GARIVAL.

Ezt a lámpát Én mégegyszer szét nem szedem. Smiley De a következőbe (remélem a közeljövőben) beruházom.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #3981 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 23:11:12 »

Egy izzót benne kell hagyni a rendszerbe, vagy egy 100ohm/10W-os ellenállást bekötni+ba.Olyan helyre tedd az ellenállást, hogy melegedni fog.

kedves Jánosmester!
végre ismét itthon pergek, gondoltam megkérezem ezt a xenon dolgot, hogy miként lehetne lebonyolítani! ha bevisszük egy szervízbe itt helyben, akkor a gari az ugrik miután átszerelték Tomiéba? vagy másik kérdés: nem jársz valamikor erre nyugat felé, amikor lenne egy kis időd meghekkelni a két gépet?  Undecided police Grin Grin Grin
Sajnos nem járok arra, de ha ügyesek lesztek,és nem törtök el semmit, marad a garancia.
Naplózva
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #3982 Dátum: 2007.10.22 hétfő, 23:35:07 »

Sajnos nem járok arra, de ha ügyesek lesztek,és nem törtök el semmit, marad a garancia.

akkor ha elvisszük egy hivatalos szervízbe, ahol ilyeneket csinálnak és ott megcsináltatjuk, akkor nincsen baj ugye? mi nem fogunk nekiállni (legalábbis én bizti nem, meg szerintem tomi se) de szakemberekkel meg tudjuk csináltatni itt.
köszi!  worship worship worship worship wave police
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3983 Dátum: 2007.10.23 kedd, 18:39:15 »

Áhh... nem tudnék Én olyat. Pedig ez a kék üveglábas izzó egészen bejött. Kár, hogy megadta magát.

Biztos hibás volt, nekem több mint 1 éve megy már!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3984 Dátum: 2007.10.23 kedd, 19:28:24 »

Áhh... nem tudnék Én olyat. Pedig ez a kék üveglábas izzó egészen bejött. Kár, hogy megadta magát.

Biztos hibás volt, nekem több mint 1 éve megy már!

Vagy még mindig túl sokat vagyok úton....  Tongue
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3985 Dátum: 2007.10.23 kedd, 23:04:19 »

Vagy még mindig túl sokat vagyok úton....  Tongue

Lehet, nekem még az összes XD5 is megy. Smiley Évente olyan 10e km-t megyek.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #3986 Dátum: 2007.10.24 szerda, 08:59:46 »


Angelnek igaza van nagyjabol,  ....... és az egésszel párhuzamosan kellene kötni a 10W-os ellenállást.


Köszönöm mindenkinek.
Mivel rühellem az elektromosságot (alamuszi dolog, nem látni semmi mozgást oszt mégis történik valami  duhos2 duhos2 duhos2) marad a jó öreg izzós téma.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #3987 Dátum: 2007.10.27 szombat, 22:39:33 »

sziasztok!Kérdések :utólagus xenont érdemes e beépíteni?Ha igen miet és kivel?Hol érdemes megvenni(pest környékén)?Műszaki vizsgán hogy állnak hozzá?És kb mik a költségei .Előre is köszi.Esetleg gyáriban mennyi lenne ha van infótok.
« Utoljára szerkesztve: 2007.10.27 szombat, 22:41:43 írta csaba14 » Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #3988 Dátum: 2007.10.27 szombat, 22:46:51 »

sziasztok!Kérdések :utólagus xenont érdemes e beépíteni?Ha igen miet és kivel?Hol érdemes megvenni(pest környékén)?Műszaki vizsgán hogy állnak hozzá?És kb mik a költségei .Előre is köszi.Esetleg gyáriban mennyi lenne ha van infótok.

Amikor egy éve beszereltem majdnem így csináltam  falbav ,hogy miért nem elöbb  eljen Jánosmester vagy ugyanazt a szettet szerelik be a www.carcare.hu nál Érd parkváros
Naplózva
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #3989 Dátum: 2007.10.27 szombat, 22:57:27 »

sziasztok!Kérdések :utólagus xenont érdemes e beépíteni?Ha igen miet és kivel?Hol érdemes megvenni(pest környékén)?Műszaki vizsgán hogy állnak hozzá?És kb mik a költségei .Előre is köszi.Esetleg gyáriban mennyi lenne ha van infótok.

Amikor egy éve beszereltem majdnem így csináltam  falbav ,hogy miért nem elöbb  eljen Jánosmester vagy ugyanazt a szettet szerelik be a www.carcare.hu nál Érd parkváros
Jánosmester hol esetleg mennyiért csinálta neked.Ha nem publikus küld el privátba.
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #3990 Dátum: 2007.10.27 szombat, 23:14:13 »


Jánosmester hol esetleg mennyiért csinálta neked.Ha nem publikus küld el privátba.
Nálam sk szerelés volt - egy GE klon ebayről, Jánosunk Zsoel szomszédja
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #3991 Dátum: 2007.10.28 vasárnap, 11:31:31 »

sziasztok!Kérdések :utólagus xenont érdemes e beépíteni?Ha igen miet és kivel?Hol érdemes megvenni(pest környékén)?Műszaki vizsgán hogy állnak hozzá?És kb mik a költségei .Előre is köszi.Esetleg gyáriban mennyi lenne ha van infótok.
Müszaki vizsga előtt kiveszed a xenon csöveket és beteszed helyette a H7-et. Az egész cserebere annyi ideig tart csak, mint egy égő csere! wave
Májusban volt műszakizni az autóm. Gondoltam, ha már olyan hülye kérdéseket is feltesznek, hogy milyen abroncsméret van a kocsin, nem kockáztatom a fényszóró vizsgálatot. Amúgy nem volt gyanús, h. téligumival mentem műszakira. nyes
A fóliás első ablakokat simán átvittem!!! nyes nyes
Naplózva
Tibice
Vendég
« Új hozzászólás #3992 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 12:01:53 »

 Sziasztok !A segítségetekre és a véleményetekre kérnélek titeket.MKI H1 es 55 W izzót érdemes e 100 W ra cserélni? A másik pedig a szerelő nem tudja milyen izzó kell a műszerfalba.Állítólag 3 féle van.MKI 1995-ös évj. ötajtós  kivitel 1.8 benzines. Végül nem utolsó sorban kicseréltem az óra izzóját ami gyújtás bekapcsolás esetén világít,viszont ha rá kapcsolom a fényszóró világítást akkor nem ég.A fényerő szabályzó is csak a műszerfalat világítja meg jobban.Köszi Sziasztok!Tibice! tibice@citromail.hu ra írhattok!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3993 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 12:13:42 »

Sziasztok !A segítségetekre és a véleményetekre kérnélek titeket.MKI H1 es 55 W izzót érdemes e 100 W ra cserélni? A másik pedig a szerelő nem tudja milyen izzó kell a műszerfalba.Állítólag 3 féle van.MKI 1995-ös évj. ötajtós  kivitel 1.8 benzines. Végül nem utolsó sorban kicseréltem az óra izzóját ami gyújtás bekapcsolás esetén világít,viszont ha rá kapcsolom a fényszóró világítást akkor nem ég.A fényerő szabályzó is csak a műszerfalat világítja meg jobban.Köszi Sziasztok!Tibice! tibice@citromail.hu ra írhattok!

Szerintem ne cseréld ki 100W-osra, mert szétégeti a búrát, a foncsort meg a csatit is.
Ha nem látsz eléggé, inkább nézd meg, neked nem véletlenül a műanyag prizmás lámpád van. Na azt a prizmát dobd ki, és cseréld az üveget vésettre. S lőn világosság.
Szerintem csak 1 fajta műszerfalizzó van, az a pici rizsszem izzó kell bele. Megveheted műanyaggal együtt, vagy csak az izzót, és átoperálod. Esetenként csak bele kell tolni a műanyagba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tar
Vendég
« Új hozzászólás #3994 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 12:38:51 »

Nekem a kocsim előző tulaja áltam berakott 100W-os izzó szétolvasztotta a lámpahiba visszajelző csatlakozósorát... Nem ajánlom a 100W-os izzót!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3995 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 17:30:43 »

  :kerdes:A tompitottat és a reflektort az elöbb cseréltéki xenonra a mondimba.A foncsolt nem teszi tönkre?A helyzet jelző már ki lett cserélve ledre.
« Utoljára szerkesztve: 2007.10.29 hétfő, 17:33:40 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3996 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 17:47:03 »

  :kerdes:A tompitottat és a reflektort az elöbb cseréltéki xenonra a mondimba.A foncsolt nem teszi tönkre?A helyzet jelző már ki lett cserélve ledre.

A reflektort? Az nem baj, hogy a xenon 2-3 másodperc után gyújt be?

A xenon kevésbé melegszik, mint a halogén, tehát nem teszi tönkre.

De - csak egy ötlet - ezeket a kérdéseket átépítés előtt kellett volna...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3997 Dátum: 2007.10.29 hétfő, 21:17:52 »

RAkass bele inkább egy utólagos Xenont azzal háromszor jobban látsz majd mint most (és csak 35W). A 100W-os izzót meg feljsd el mert Kínaszindrómád lesz  eplus2
Naplózva
Tibice
Vendég
« Új hozzászólás #3998 Dátum: 2007.10.30 kedd, 09:04:16 »

 Hello srácok!Köszi szépen megfogadom a tanácsot nem teszek bele 100 W izzót!További szép napot! wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3999 Dátum: 2007.10.30 kedd, 10:12:49 »

RAkass bele inkább egy utólagos Xenont azzal háromszor jobban látsz majd mint most (és csak 35W). A 100W-os izzót meg feljsd el mert Kínaszindrómád lesz  eplus2

És 3x jobban is vakítasz. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.