Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 01:16:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 879791 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1650 Dátum: 2015.01.09 péntek, 08:46:28 »

Sziasztok,98-s mondeóból nehéz kiszerelni a generátort?1,8 16V felújítatni érdemes a generátort?

Eléggé szubjektív, hogy mi a nehéz, illetve kinek nehéz.
Egy abszolút kezdőnek macerás lehet, de egy rutinosabb buherátornak, félkezes mutatvány.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #1651 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:12:41 »

Komolyan berosálok!  falbav
Érik az olajcsere és futom a köröket a megfelelő olajról.
Persze mindenhol mást mondanak - gondoltam, mindenki a magáét javallja - de a döbbenet, hogy márkaszervizek is mást-mást mondanak  falbav
Egyetlen dologban van konszenzus, hogy ne ásványi olaj legyen, de már a szintetikus kontra félszintetikusra is megoszlanak a vélemények.  rinya
Úgy döntöttem, hogy a tapasztalatokra hagyatkozom  smile
Kérem, ostromoljatok, kinek, melyik olaj vált be.

más

olvastam, hogy jót tesz a motornak, ha a gyertyahézagot az 1,3 mm-ről, 1 mm-re csökkentem.
Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

köszönöm



Én is a Ford Formulát ajánlom, én októberben cseréltem, nem tudom előtte milyen volt benne,de sokkal csendesebb lett. ...és nyugodt is vagyok Smiley
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1652 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 08:27:34 »

Szia,
én szintetikusat használok.
PZs


Én is a Ford Formulát ajánlom, én októberben cseréltem, nem tudom előtte milyen volt benne,de sokkal csendesebb lett. ...és nyugodt is vagyok Smiley
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Séra Levente
Vendég
« Új hozzászólás #1653 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 05:21:22 »

Sziasztok, Van egy 97-es MII-es Mondim. Alapjárat ingadozik amikor bemelegszik a motor, hidegen nem csinálja. Diagnosztika Bosh: 1, Kipufogógáz visszavezetés: Mennyiség túl sok.  2, Lambdaszonda (1 heng.sor, 1 szenzor) A keverék túl szegény.  3, Keverék (1. hengersor) Túl szegény. EGR-szelep tisztítást javasolnak, találtam is 5000 ft ért. Szerintetek ez lehet a probléma forrása, vagy valami más. Le kell szedni a kipufogó leömlőcsövet? mert ez emelné a kitisztítás költségét. Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1654 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 09:20:03 »

Sziasztok, Van egy 97-es MII-es Mondim. Alapjárat ingadozik amikor bemelegszik a motor, hidegen nem csinálja. Diagnosztika Bosh: 1, Kipufogógáz visszavezetés: Mennyiség túl sok.  2, Lambdaszonda (1 heng.sor, 1 szenzor) A keverék túl szegény.  3, Keverék (1. hengersor) Túl szegény. EGR-szelep tisztítást javasolnak, találtam is 5000 ft ért. Szerintetek ez lehet a probléma forrása, vagy valami más. Le kell szedni a kipufogó leömlőcsövet? mert ez emelné a kitisztítás költségét. Előre is köszönöm a segítséget.

Mennyire ingadozik?
Volt már szó EGR ledugózásról, nem lehet, hogy neked is megoldaná a gondot?
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1655 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 19:03:10 »

Sziasztok olyan bajom lenne hogy a mondeom (mk2 turnier 1.8 benzin 96) olyan mintha nem égetné el rendesen a benzint vagy nemtudom kicsit füstöl is   meg ráadásul nagyon büdös de nem eszi az olajat olajcsere óta ment 6000 km et és max alatt van 2 milivel a nivo műszakin is aztmondták hogy rossz a co ja gépre ráraktuk nem írt semmit csak a légzsékot írta hibának .
Naplózva
Séra Levente
Vendég
« Új hozzászólás #1656 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 20:05:02 »

Mennyire ingadozik?
Volt már szó EGR ledugózásról, nem lehet, hogy neked is megoldaná a gondot?

Hidegen nem ingadozik, csak melegen. Nagyon változó van amikor durván, ha nem nyomnám a gázpedált leállna... Sad Máskor meg nem csinálja... Legtöbbször az alapjárat sem áll be, 1200-1000 fordulaton marad, majd ha áll 30-40 másodpercet a kocsi, ondjuk a pirosnál, beáll a normálra. Mit jelent az EGR ledugózás? Mi történik utána?

Előre is köszönöm a hozászolást, tanácsot. (utólag is.. Smiley )
Naplózva
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #1657 Dátum: 2015.02.17 kedd, 20:41:49 »

Hidegen nem ingadozik, csak melegen. Nagyon változó van amikor durván, ha nem nyomnám a gázpedált leállna... Sad Máskor meg nem csinálja... Legtöbbször az alapjárat sem áll be, 1200-1000 fordulaton marad, majd ha áll 30-40 másodpercet a kocsi, ondjuk a pirosnál, beáll a normálra. Mit jelent az EGR ledugózás? Mi történik utána?

Előre is köszönöm a hozászolást, tanácsot. (utólag is.. Smiley )


Hali!

Ha ledugózod az EGR-t akkor a kipuffogó gáz nem jut vissza a motorba a levegővel együtt. Az EGR alap esetben a kipuff gáznak a 10%-át visszavezeti a motorba, emissziós értékeket javít. (Ez akkor volt jó, mikor az autó új volt) Ilyen idős kocsinál már nem tesz jót a motornak, szelepeknél lerakódik a dzsuva.
Ha most lelemezeled negatív irányban a CO érték nem fog változni.

Ki tudja, lehet az EGR szarakodik és megoldódik a problémád...

Te is jobban érzed magad ha 100% levegőt kapsz...  Wink  Wink
Naplózva
attila.gazdag91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1658 Dátum: 2015.02.17 kedd, 20:44:06 »

Sziasztok. Nem rég lettem mondeo tulajdonos. (Mk2 '97 1.8 16V Zetech) és egy olyan probléma merült fel kisautómban, hogy hidegen, ha nem melegítem eléggé és úgy indulok el vele akkor váltásnál (1-esből 2-esbe) hajlamos lefulladni, üzem melegen semmi baja nincs.  Mikor vásároltam az autót utána kicseréltem a "kötelező" dolgokat. ( gyertyák  (gyári) , gyújtókábelek (gyári), légszűrő, pollen szűrő stb.)  Zárójelben megjegyezném amióta nálam van az autó nem működik a vízhőmérséklet jelző, gondolom nem befolyásol semmit.  Valakinek esetleg lenne ötlete mi lehet a hibajelenség?
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1659 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 09:50:26 »

Sziasztok!
Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 97-es 1.8 mondeonak  smile
A kötelező dolgok cseréje már majdnem mind megtörtént (az autó előélete ismeretlen)
- Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés (vízpumpával együtt) cserélve, még a benzinszűrő, gyertyák és a gyújtókábelek várnak cserére.
- Pillangószelep tisztítva (nálam ez okozta azt ha hirtelen levettem a gázról a lábamat akkor rángatott a motor)
- Az EGR szelep eltömítését remélhetőleg a héten megcsinálom
Remélhetőleg hamarosan elviszem egy bg tech-es tisztításra, a beszívót és az injektort kéne kipucolni, mert szerintem az átlag 9 literes fogyasztás kicsit sok (ritkán utazom a kocsiban egyedül). Mennyit esznek ezek a gépek átlagba?
A hőmérséklettel szerintem gond van: a mutató folyamatos haladás mellett az "N" nél áll (idáig hamar bemelegszik), városban beáll középre.
Szerelőhöz elvittem megnézte a hűtőrendszert a termosztát jó, keringés van, és a ventilátor is működik, azt mondta hogy ez mondeoknál típushiba, de én még a vízhőmérséklet jeladóra gondoltam, szerintetek? (vagy ne foglalkozzak vele? Cheesy

Majdnem elfelejtettem: a kuplungtól daráló hangot hallok 2-3-4 sebesség fokozatban, azt hiszem hamarosan kuplung csere kell, kinyomott kuplungnál nem adja a hangot.
- A km óra többet mutat mint amennyivel valójában haladok az autón 185/65 r14 gumik vannak. Ha 50km/h val haladok akkor 62km/h mutat az óra. 110km/h valós tempónál 133km/h körül mutat, ötlet? Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.19 csütörtök, 10:07:17 írta gandras » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1660 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 11:41:00 »

Sziasztok!
Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 97-es 1.8 mondeonak  smile
...

- A km óra többet mutat mint amennyivel valójában haladok az autón 185/65 r14 gumik vannak. Ha 50km/h val haladok akkor 62km/h mutat az óra. 110km/h valós tempónál 133km/h körül mutat, ötlet? Smiley


No erre egyszerű megoldás egy nagyobb szett kerék felrakása, a fenti méret a legkisebb amit fel szokás rakni, de azzal nem is néz ki olyan jól Cheesy Tudok ajánlani egy 195/60 R15, vagy valami hasonlót (185/65 R15, 195/65 R15 - ez utóbbi nagyjából az ajánlott maximum méret). Jobban fog kinézni a verda, pontosabb lesz a km óra. Természetesen jobban terheli a nagyobb súlyú kerék a futóművet, de volt erre gyárilag 205/55 R16, ill. 215/45 R17-es kerék is; ha azokkal kibírja.. Wink
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1661 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 11:46:27 »

Nálam is ez a helyzet, hogy 185/65R14 gumival ezért 185/70R14 gumikat tettem fel és azzal szinte pontosan mutat az óra. Igen furcsán néz ki ilyen ballonos gumival, de ez így olcsóbbra jött ki, mintha 15-ös felniket veszek és még arra gumikat.
PZs
Sziasztok!
Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 97-es 1.8 mondeonak  smile
A kötelező dolgok cseréje már majdnem mind megtörtént (az autó előélete ismeretlen)
- Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés (vízpumpával együtt) cserélve, még a benzinszűrő, gyertyák és a gyújtókábelek várnak cserére.
- Pillangószelep tisztítva (nálam ez okozta azt ha hirtelen levettem a gázról a lábamat akkor rángatott a motor)
- Az EGR szelep eltömítését remélhetőleg a héten megcsinálom
Remélhetőleg hamarosan elviszem egy bg tech-es tisztításra, a beszívót és az injektort kéne kipucolni, mert szerintem az átlag 9 literes fogyasztás kicsit sok (ritkán utazom a kocsiban egyedül). Mennyit esznek ezek a gépek átlagba?
A hőmérséklettel szerintem gond van: a mutató folyamatos haladás mellett az "N" nél áll (idáig hamar bemelegszik), városban beáll középre.
Szerelőhöz elvittem megnézte a hűtőrendszert a termosztát jó, keringés van, és a ventilátor is működik, azt mondta hogy ez mondeoknál típushiba, de én még a vízhőmérséklet jeladóra gondoltam, szerintetek? (vagy ne foglalkozzak vele? Cheesy

Majdnem elfelejtettem: a kuplungtól daráló hangot hallok 2-3-4 sebesség fokozatban, azt hiszem hamarosan kuplung csere kell, kinyomott kuplungnál nem adja a hangot.
- A km óra többet mutat mint amennyivel valójában haladok az autón 185/65 r14 gumik vannak. Ha 50km/h val haladok akkor 62km/h mutat az óra. 110km/h valós tempónál 133km/h körül mutat, ötlet? Smiley

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1662 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 13:08:07 »

Nálam is ez a helyzet, hogy 185/65R14 gumival ezért 185/70R14 gumikat tettem fel és azzal szinte pontosan mutat az óra. Igen furcsán néz ki ilyen ballonos gumival, de ez így olcsóbbra jött ki, mintha 15-ös felniket veszek és még arra gumikat.
PZs

Köszönöm a válaszokat  worship
Gondolom így a km számláló is többet pörög mint amit valójában mentem, így jött ki az átlag 9L fogyasztás, ha hiszek a műszernek és abból számolok fogyasztást amit mutat akkor csak 8L  vigyor3
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1663 Dátum: 2015.02.20 péntek, 17:50:26 »

Sziasztok!
Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 97-es 1.8 mondeonak  smile
A kötelező dolgok cseréje már majdnem mind megtörtént (az autó előélete ismeretlen)
- Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés (vízpumpával együtt) cserélve, még a benzinszűrő, gyertyák és a gyújtókábelek várnak cserére.
- Pillangószelep tisztítva (nálam ez okozta azt ha hirtelen levettem a gázról a lábamat akkor rángatott a motor)
- Az EGR szelep eltömítését remélhetőleg a héten megcsinálom
Remélhetőleg hamarosan elviszem egy bg tech-es tisztításra, a beszívót és az injektort kéne kipucolni, mert szerintem az átlag 9 literes fogyasztás kicsit sok (ritkán utazom a kocsiban egyedül). Mennyit esznek ezek a gépek átlagba?
A hőmérséklettel szerintem gond van: a mutató folyamatos haladás mellett az "N" nél áll (idáig hamar bemelegszik), városban beáll középre.
Szerelőhöz elvittem megnézte a hűtőrendszert a termosztát jó, keringés van, és a ventilátor is működik, azt mondta hogy ez mondeoknál típushiba, de én még a vízhőmérséklet jeladóra gondoltam, szerintetek? (vagy ne foglalkozzak vele? Cheesy

Majdnem elfelejtettem: a kuplungtól daráló hangot hallok 2-3-4 sebesség fokozatban, azt hiszem hamarosan kuplung csere kell, kinyomott kuplungnál nem adja a hangot.
- A km óra többet mutat mint amennyivel valójában haladok az autón 185/65 r14 gumik vannak. Ha 50km/h val haladok akkor 62km/h mutat az óra. 110km/h valós tempónál 133km/h körül mutat, ötlet? Smiley

Termosztátházon az alsó vízhőfok jeladó.

Tudtommal a km/h mutató és a km számláló külön dölgozik, nem függnek össze.

És szerintem nem sok az a 9 liter, nehéz lesz lejjebb vinned.
Naplózva
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #1664 Dátum: 2015.02.20 péntek, 18:07:32 »

-Szia..
Nekem majdnem jól mér,de gyárilag 205/55 R15 gumikkal gurul..
A fogyasztás kicsit sokk..
nekem 6,8-6,9 az átlag.
ha kicsit megtréfálom a lambdaszondát,akkor lemegy akár 6,2 re is (1,8 Ztech)
motor.
Igaz most a kilométeróra számláló megállt..és nem találom a hibát..
ha valaki tud segiteni megköszönném Smiley




Sziasztok!
Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 97-es 1.8 mondeonak  smile
A kötelező dolgok cseréje már majdnem mind megtörtént (az autó előélete ismeretlen)
- Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés (vízpumpával együtt) cserélve, még a benzinszűrő, gyertyák és a gyújtókábelek várnak cserére.
- Pillangószelep tisztítva (nálam ez okozta azt ha hirtelen levettem a gázról a lábamat akkor rángatott a motor)
- Az EGR szelep eltömítését remélhetőleg a héten megcsinálom
Remélhetőleg hamarosan elviszem egy bg tech-es tisztításra, a beszívót és az injektort kéne kipucolni, mert szerintem az átlag 9 literes fogyasztás kicsit sok (ritkán utazom a kocsiban egyedül). Mennyit esznek ezek a gépek átlagba?
A hőmérséklettel szerintem gond van: a mutató folyamatos haladás mellett az "N" nél áll (idáig hamar bemelegszik), városban beáll középre.
Szerelőhöz elvittem megnézte a hűtőrendszert a termosztát jó, keringés van, és a ventilátor is működik, azt mondta hogy ez mondeoknál típushiba, de én még a vízhőmérséklet jeladóra gondoltam, szerintetek? (vagy ne foglalkozzak vele? Cheesy

Majdnem elfelejtettem: a kuplungtól daráló hangot hallok 2-3-4 sebesség fokozatban, azt hiszem hamarosan kuplung csere kell, kinyomott kuplungnál nem adja a hangot.
- A km óra többet mutat mint amennyivel valójában haladok az autón 185/65 r14 gumik vannak. Ha 50km/h val haladok akkor 62km/h mutat az óra. 110km/h valós tempónál 133km/h körül mutat, ötlet? Smiley

Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #1665 Dátum: 2015.02.20 péntek, 18:14:45 »

Sziasztok,98-s mondeóból nehéz kiszerelni a generátort?1,8 16V felújítatni érdemes a generátort?

szia..
mi a baja a generátornak??
lehet tudok segiteni.
nem nehéz szétszedni,három csavar,csak nehéz hozzáférni.
csinálj egy hosszú nyelű 13-as kulcsot a feszitőgörgö lazitásához,és akkor gyerekjáték.

Joy69..  (Villamosgépszerelő)
Smiley
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1666 Dátum: 2015.02.20 péntek, 21:29:53 »

Termosztátházon az alsó vízhőfok jeladó.

Tudtommal a km/h mutató és a km számláló külön dölgozik, nem függnek össze.

És szerintem nem sok az a 9 liter, nehéz lesz lejjebb vinned.

Szia koszi az infot, ha kitekerem a jeladot akkor fog folyni a hutoviz? A km szamlalo biztos igy is pontos erteket mer hogy a sebessegmero ora tobbet mutat mert akkor a8L fogyasztas eleg jo Smiley
Letezik az hogy az enyembe nincsen EGR szelep, az csak a TD ben lenne? (bocs az ekezetek miatt de mobilrol irok)
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1667 Dátum: 2015.02.20 péntek, 23:07:44 »

Sziasztok,
Lemertem a jeladókat itt valami nem stimmel, alapjáraton bemelegedett a kocsi, a termosztát is jókor nyitott, a műszer is jól mutatott. (kb 20 perc alapjárat majd elkezdtem neki nyomkodni a gázpedált Cheesy )
túl is melegedett erre bekapcsolt a hűtőventi kb 10 másodpercre.
Viszont az első hűtő hideg, az oda menő cső tűzforró, a motorvezérlőhöz kapcsolódó jeladó 2.2kOhm mutatott. Ez nem forró kicsit?
Még kicsit hagytam hagy járjon de az első hűtő csak annyira melegedett be amennyire a motor sugárzó hőjétől betudott éppen langyos volt, a termosztát után a cső ami a hűtőhöz megy meg foghatatlanul meleg.
Ja igen és normál tempónál meg az "N" és az "O" között áll a mutató, dugózás közben meg "Á"

Erre ötlet?
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.21 szombat, 00:21:41 írta gandras » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1668 Dátum: 2015.02.21 szombat, 09:55:36 »

Sziasztok,
Lemertem a jeladókat itt valami nem stimmel, alapjáraton bemelegedett a kocsi, a termosztát is jókor nyitott, a műszer is jól mutatott. (kb 20 perc alapjárat majd elkezdtem neki nyomkodni a gázpedált Cheesy )
túl is melegedett erre bekapcsolt a hűtőventi kb 10 másodpercre.
Viszont az első hűtő hideg, az oda menő cső tűzforró, a motorvezérlőhöz kapcsolódó jeladó 2.2kOhm mutatott. Ez nem forró kicsit?
Még kicsit hagytam hagy járjon de az első hűtő csak annyira melegedett be amennyire a motor sugárzó hőjétől betudott éppen langyos volt, a termosztát után a cső ami a hűtőhöz megy meg foghatatlanul meleg.
Ja igen és normál tempónál meg az "N" és az "O" között áll a mutató, dugózás közben meg "Á"

Erre ötlet?

Dugulásra, vagy légbuborékra tippelnék. Ereszd le a löttyöt, aztán mosd át a rendszert. Ha van kedved szerelni, akkor kapd le a hűtőt is, nyomj bele sűrített levegőt, azzal láthatod mennyire dugul.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1669 Dátum: 2015.02.21 szombat, 11:27:23 »

Sziasztok,
Lemertem a jeladókat itt valami nem stimmel, alapjáraton bemelegedett a kocsi, a termosztát is jókor nyitott, a műszer is jól mutatott. (kb 20 perc alapjárat majd elkezdtem neki nyomkodni a gázpedált Cheesy )
túl is melegedett erre bekapcsolt a hűtőventi kb 10 másodpercre.
Viszont az első hűtő hideg, az oda menő cső tűzforró, a motorvezérlőhöz kapcsolódó jeladó 2.2kOhm mutatott. Ez nem forró kicsit?
Még kicsit hagytam hagy járjon de az első hűtő csak annyira melegedett be amennyire a motor sugárzó hőjétől betudott éppen langyos volt, a termosztát után a cső ami a hűtőhöz megy meg foghatatlanul meleg.
Ja igen és normál tempónál meg az "N" és az "O" között áll a mutató, dugózás közben meg "Á"

Erre ötlet?
tapintasra tűzforró? Mert a 80fokot sem állja a kéz....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #1670 Dátum: 2015.02.21 szombat, 17:34:02 »

Sziasztok,
Lemertem a jeladókat itt valami nem stimmel, alapjáraton bemelegedett a kocsi, a termosztát is jókor nyitott, a műszer is jól mutatott. (kb 20 perc alapjárat majd elkezdtem neki nyomkodni a gázpedált Cheesy )
túl is melegedett erre bekapcsolt a hűtőventi kb 10 másodpercre.
Viszont az első hűtő hideg, az oda menő cső tűzforró, a motorvezérlőhöz kapcsolódó jeladó 2.2kOhm mutatott. Ez nem forró kicsit?
Még kicsit hagytam hagy járjon de az első hűtő csak annyira melegedett be amennyire a motor sugárzó hőjétől betudott éppen langyos volt, a termosztát után a cső ami a hűtőhöz megy meg foghatatlanul meleg.
Ja igen és normál tempónál meg az "N" és az "O" között áll a mutató, dugózás közben meg "Á"

Erre ötlet?

Szia.
ha a termosztát nyit időben,és mégis hideg a hűtő,
akkor levegős a rendszer..várd meg még kihül,és huzd le a hűtő felső vastag csövét,ott kijön
a buborék..
ha ezután megint ilyen lesz akkor keresd a hibát,hogy mitől..

J.. taps
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #1671 Dátum: 2015.02.21 szombat, 17:39:07 »

tapintasra tűzforró? Mert a 80fokot sem állja a kéz....

Igazad van..jó meglátás Smiley)
Nekem lenne hasonló jó tanácsod??
hol keressem a kilométerszámláló jeladóját?
mert a mútató az jó,és nem értem ezt..
a féltengely feletti jeladót széthúzom megáll a mutató is..
nem egyhelyről kapják a jelet??
köszi
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1672 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 13:18:37 »

Sziasztok! 
http://www.kepfeltoltes.hu/view/150222/IMG_20150222_125055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  annak tisztának kéne lennie ugye ??  Kibirom valahogy takarítani ? Válaszokat előre is köszönöm
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1673 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 14:33:13 »

Sziasztok!  
http://www.kepfeltoltes.hu/view/150222/IMG_20150222_125055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  annak tisztának kéne lennie ugye ??  Kibirom valahogy takarítani ? Válaszokat előre is köszönöm
Ha leszeded, akkor ki tudod takarítani. 4 csavar tartja meg a gázdowden, de ki lehet akasztani.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1674 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 15:23:27 »

Ha leszeded, akkor ki tudod takarítani. 4 csavar tartja meg a gázdowden, de ki lehet akasztani.

Köszi megcsináltam felpolirozni Nem birtam a pillangoszelepet nemvolt  itthon papirom de megtakarítottam jobb mint volt .  szívòtorok nagyon olajsaras  az természetes ? 
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1675 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 18:44:37 »


Köszi megcsináltam felpolirozni Nem birtam a pillangoszelepet nemvolt  itthon papirom de megtakarítottam jobb mint volt .  szívòtorok nagyon olajsaras  az természetes ? 

Az jó hogy kitakarítottam és most rángat eddig meg nem csinálta sztetek mit ba****m el?? falbav
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1676 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 18:54:08 »

Az jó hogy kitakarítottam és most rángat eddig meg nem csinálta sztetek mit ba****m el?? falbav

Húzd le az aksit vagy negyedórára... majd újratanítás. A fiestánál pont így volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1677 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 19:01:50 »

Húzd le az aksit vagy negyedórára... majd újratanítás. A fiestánál pont így volt.
lehúztam hidegen indítottam jovaolt melegszik egyre jobban csinálja főleg 2000 es 3000 közt megneztem a gyergyat elvopt repedve kicsereltem egy regebbire mer volt már hogy elrepedt es az osszeset csereltem  es raadasul a gyertya korul allt az olaj de hogy hogy kerult oda azt nemtudom de mostse jó
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1678 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 19:05:15 »

lehúztam hidegen indítottam jovaolt melegszik egyre jobban csinálja főleg 2000 es 3000 közt megneztem a gyergyat elvopt repedve kicsereltem egy regebbire mer volt már hogy elrepedt es az osszeset csereltem  es raadasul a gyertya korul allt az olaj de hogy hogy kerult oda azt nemtudom de mostse jó

ja és még ráadásul nagyon büdöset füstöl de az már régebben vannak bajok szegénnyel
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1679 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:52:08 »

Sziasztok!
Az 1.8-as 97-es mondeomban nem találtam hogy hol van az EGR szelep Sad
Van ebben egyáltalán? Valaki egy képet fel tudna tenni, hogy hol van?, ha van benne Cheesy
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1680 Dátum: 2015.02.25 szerda, 13:53:30 »

Köszi, hétvégén megnézem Smiley

Szia.
ha a termosztát nyit időben,és mégis hideg a hűtő,
akkor levegős a rendszer..várd meg még kihül,és huzd le a hűtő felső vastag csövét,ott kijön
a buborék..
ha ezután megint ilyen lesz akkor keresd a hibát,hogy mitől..

J.. taps
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1681 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:53:41 »

Sziasztok!
Az 1.8-as 97-es mondeomban nem találtam hogy hol van az EGR szelep Sad
Van ebben egyáltalán? Valaki egy képet fel tudna tenni, hogy hol van?, ha van benne Cheesy
[/quotehttp://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf  ha errol látod holvan

Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1682 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:58:54 »

Szia!
Ez alapján próbáltam megkeresni, de sajnos nem találtam azt ami a képen van Sad
Lehet ez egy TD és abban máshol van mint a benzinesben?
Még megnézem, hogy a pillangószelepházhoz hogyan csatlakozik és megpróbálom visszakövetni  Wink

Sziasztok!
Az 1.8-as 97-es mondeomban nem találtam hogy hol van az EGR szelep Sad
Van ebben egyáltalán? Valaki egy képet fel tudna tenni, hogy hol van?, ha van benne Cheesy
[/quotehttp://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf  ha errol látod holvan


Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1683 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:10:43 »

Szia!
Ez alapján próbáltam megkeresni, de sajnos nem találtam azt ami a képen van Sad
Lehet ez egy TD és abban máshol van mint a benzinesben?
Még megnézem, hogy a pillangószelepházhoz hogyan csatlakozik és megpróbálom visszakövetni  Wink

http://www.kepfeltoltes.hu/view/150225/2015-02-25_15.20.14_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 15:27:00 írta tranyowrc » Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #1684 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:11:46 »

lehúztam hidegen indítottam jovaolt melegszik egyre jobban csinálja főleg 2000 es 3000 közt megneztem a gyergyat elvopt repedve kicsereltem egy regebbire mer volt már hogy elrepedt es az osszeset csereltem  es raadasul a gyertya korul allt az olaj de hogy hogy kerult oda azt nemtudom de mostse jó


Mikor leszedted a pillangószelepet, akkor lehúzol a hátuljánál 1 csatlakozót, azt visszadugtad?

Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1685 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:25:12 »

Mikor leszedted a pillangószelepet, akkor lehúzol a hátuljánál 1 csatlakozót, azt visszadugtad?


elvolt repedve a gyertyám mostmár jó  smile
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1686 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:30:10 »

Szia!
Ez alapján próbáltam megkeresni, de sajnos nem találtam azt ami a képen van Sad
Lehet ez egy TD és abban máshol van mint a benzinesben?
Még megnézem, hogy a pillangószelepházhoz hogyan csatlakozik és megpróbálom visszakövetni  Wink

így már megvan ?
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1687 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:30:28 »

Köszömön  worship
Este meg is nézem hehe

Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1688 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:43:45 »

Szia!

Megnéztem, úgy tűnik az enyémből kiszerelték és a pillangószelep háznál van ledugózva, teszek föl pár képet róla:
http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150225_184206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150225_183932_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150225_183947_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150225_184014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

így már megvan ?

Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1689 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 16:41:55 »


Mégiet  wow1
Naplózva
gandras
Vendég
« Új hozzászólás #1690 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 18:11:50 »

Kicseréltem a kocsiban a gyertyákat és a gyertyatartó kábeleket, hát 15 paci visszajött  Grin
Az egyik gyertya már ketté volt repedve az érintkezője meg rozsdás volt, a másik háromnál csak a hézag volt 3x a normálnak Shocked
A kocsi így már nem rángat Smiley
Az üzemanyagszűrő már rozsdás volt, nem tudom mikori volt inkább cseréltem Smiley
Sajnos a tesco parkolóban elintézték a kocsit, ajtaját benyomták küszöb félig lejött, sárvédő is kapott.... szerintem 50 körül lesz, persze telefonszámot nem hagyott én meg este itthon vettem észre mikor villanyt kapcsoltam a garázsban...  szomoru1 valami fehér szutyok szúken fordult...
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1691 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:16:14 »

Sziasztok, egy olyan problémám lenne hogy egy akkumulátor lemerülés után amikor feltöltve visszatettem az aksit teljesen elment az alapjáratom. Nem ingadozik, ahogy leveszem a lábam a pedálról leáll. Hidegindításnál amíg a motor bemelegszik megy de utána már csak a pedál folyamatos nyomásával tudom tartani az alapjáratot. A motor 1.6 16 szelepes, van esetleg valakinek egy tippje hogy mi lehet a gond? Az aksi lemerülés előtt semmi probléma nem volt vele.
Előre is köszönöm a segítséget. help
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1692 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:29:49 »

Sziasztok, egy olyan problémám lenne hogy egy akkumulátor lemerülés után amikor feltöltve visszatettem az aksit teljesen elment az alapjáratom. Nem ingadozik, ahogy leveszem a lábam a pedálról leáll. Hidegindításnál amíg a motor bemelegszik megy de utána már csak a pedál folyamatos nyomásával tudom tartani az alapjáratot. A motor 1.6 16 szelepes, van esetleg valakinek egy tippje hogy mi lehet a gond? Az aksi lemerülés előtt semmi probléma nem volt vele.
Előre is köszönöm a segítséget. help

Üdv a fórumon! 15 perc áramtalanítás után a motorvezérlőt újra kell tanítani, elveszti az addigi tudományát. Ezen a linken találod róla a leírást hogy kell.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1693 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:38:29 »

Üdv a fórumon! 15 perc áramtalanítás után a motorvezérlőt újra kell tanítani, elveszti az addigi tudományát. Ezen a linken találod róla a leírást hogy kell.

Köszönöm a gyors választ, azt írja a segédlet hogy alapjáraton melegítsem a motort üzemi hőfokra mielőtt elindulnék vele, de mivel nem tartja az alapjáratot ezt csak kicsit nyomva tartott gázpedállal tudom produkálni, ez nem probléma,nem kerülnek be a motorvezérlőbe fals adatok?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1694 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 08:03:30 »

Köszönöm a gyors választ, azt írja a segédlet hogy alapjáraton melegítsem a motort üzemi hőfokra mielőtt elindulnék vele, de mivel nem tartja az alapjáratot ezt csak kicsit nyomva tartott gázpedállal tudom produkálni, ez nem probléma,nem kerülnek be a motorvezérlőbe fals adatok?

Szia!

Hidegen, indításkor mennyire megy fel az alapjárat? 1500 és utána esik vissza vagy csak úgy 1000-1100.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1695 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 10:05:35 »

Köszönöm a gyors választ, azt írja a segédlet hogy alapjáraton melegítsem a motort üzemi hőfokra mielőtt elindulnék vele, de mivel nem tartja az alapjáratot ezt csak kicsit nyomva tartott gázpedállal tudom produkálni, ez nem probléma,nem kerülnek be a motorvezérlőbe fals adatok?

Kösd le megint egy negyed órára az akksit, akkor törlődik a mostani program. Utána az alapbeállításokkal indul újra, elvileg akkor lennie kell alapjáratnak a bemelegedéshez.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1696 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 14:53:21 »

Kösd le megint egy negyed órára az akksit, akkor törlődik a mostani program. Utána az alapbeállításokkal indul újra, elvileg akkor lennie kell alapjáratnak a bemelegedéshez.
Köszönöm, ki fogom próbálni worship
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1697 Dátum: 2015.03.21 szombat, 22:30:53 »

Sziasztok!
Egy ideje picit gyengébb a motor (ami 1.6-nál fájdalmas, mert kevés lóból kell gazdálkodni).
Úgy ~2500 felett nem igazán történik semmi, 3000 fölé meg nem nagyon szeretne menni, így nem is kínzom.
Van tippetek mi okozhatja ezt?
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.05 vasárnap, 00:05:28 írta Pumukli23 » Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1698 Dátum: 2015.04.06 hétfő, 13:04:57 »

Sziasztok!
Egy ideje picit gyengébb a motor (ami 1.6-nál fájdalmas, mert kevés lóból kell gazdálkodni).
Úgy ~2500 felett nem igazán történik semmi, 3000 fölé meg nem nagyon szeretne menni, így nem is kínzom.
Van tippetek mi okozhatja ezt?
Szia,

Érdemes lenne egy komplett szívórendszer takarítás, gyújtásrendszer átnézés. Elsőként a gyertyákat venném ki, hézagot beállítanám. Nem nagy meló, valahol el kell kezdeni.

Üdv:

zsolio
Naplózva
rotti
Vendég
« Új hozzászólás #1699 Dátum: 2015.04.14 kedd, 09:20:24 »

Sziasztok, új vagyok itt, remélem tudtok segíteni, tanácsot, tanácsokat adni.

Kb. 2 éve Németországból hoztam egy 1999. 1.8 benzines kombi mondeot. Jó állapotban volt, semmi probléma nem volt vele, napi szinten használom.

Két hónapja, hirtelen az alapjárat ingadozni kezdett , meg gyorsításkor rángatott ,mindig vissza kellett váltani egy fokozatot csak úgy tudtam gyorsítani. Amikor rángatott egyből kivilant a ABS,kipörgésgátló és a fék visszajelző.

A szerelőhöz elvittem az autót, ő talált egy elszakadt kábelt ami a légtömegérőbe megy, azt helyrehozta, ezzel megszűnt az alapjárat ingadozás  taps

Utána kicseréltük a gyertyákat, gyújtótrafót ás gyújtókábeleket és lás csodát megszűnt a rángatás gyorsításkor meg már nem villant fel semmi a műszerfalon ...tehát ismét  taps

Viszont most meg amikor tartom a sebességet akkor rángat , de ha 100km/h felelt megyek és tartom a sebességet akkor nem . Angry
A másik dolog amit még észrevettem hogy a gázpedál nagyon érzékeny lett, alig nyomom a pedált és egyből "kilő" gyorsul bármilyen fokozatban vagyok.
Amikor gyorsítok akkor nem rángat, tehát csak amikor tartom a sebességet. Hosszú távon elég idegesítő  szomoru1

Rá tettük gépre is de nem írt ki semmi hibát .....

Valakinek van valami ötlete hol keressem a hibát Huh?

Előre is köszönöm a válaszokat
Naplózva
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.