Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.18 szombat, 01:44:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 241 242 243 244 245 246 247 [248] 249 250 251 252 253 254 255 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4809543 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12350 Dátum: 2010.05.31 hétfő, 14:40:19 »

Nos,az régi autóm tulajdonosa az alábbi hírrel örvendeztett meg.A  városi fogyasztást letornázta 10 liter magasságába.Ennyit jelent a jobb láb nehézsége...nálam az átlag 13 liter...

És a mostaninál?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12351 Dátum: 2010.05.31 hétfő, 17:26:32 »

És a mostaninál?
Ugyanannyi...fél tank üzemanyaggal 13 l...igaz,hogy a futómű még mindig rossz,amíg nem kapom meg előre a rugókat nincs értelme szétszedni.A gyújtáshoz sincs még hozzányúlva.
Naplózva
kdani
Vendég
« Új hozzászólás #12352 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 13:54:03 »

Sziasztok!
Szerintetek halott ötlet külföldi papíros 2.0 Ghia-ból áttenni a klímát a saját 1.8-asomba, vagy kivitelezhető? Mennyi munka lenne? Esetleg csinált már valaki ilyet? Üdv
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12353 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 16:40:27 »

Sziasztok!
Szerintetek halott ötlet külföldi papíros 2.0 Ghia-ból áttenni a klímát a saját 1.8-asomba, vagy kivitelezhető? Mennyi munka lenne? Esetleg csinált már valaki ilyet? Üdv
nem halott ötlet,csak nehéz.Csinált már más is ilyet,nekem még az előző autóm vásárlásakor merült fel,mert először nem találtam felénk klímást.A legfőbb gond az,hogy spéci szerszám kell a klímacsövek bontásához.Ha ki tudod szedni magad,akkor beszerelni olyan 50 rugóért csinálják.Ha bontani is a klímásnak kell akkor olyan 100e (én ezt az ajánlatot kaptam akkor 5 éve...) Szerintem arányaiban most is ennyi.Az az egy jó van benne,hogy tudtommal az összes klímás autó cuccai ugyanazok (a digit. a kivétel...)
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12354 Dátum: 2010.06.11 péntek, 22:46:37 »

Üdv, rég jártam itt, tervben van egy mondeo amit szeretnék megvenni erről kérnék valami infot, tapasztalot, észrevételt.
www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_16v_glx-3919379


Köszönöm
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12355 Dátum: 2010.06.12 szombat, 07:24:36 »

Üdv, rég jártam itt, tervben van egy mondeo amit szeretnék megvenni erről kérnék valami infot, tapasztalot, észrevételt.
www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_16v_glx-3919379


Köszönöm
az az egy nagy baja van,hogy automata.A szegediek közül is próbálom lebeszélni róla,mert ha behal,akkor az egész autó nem ér annyit,mint a javítása.Szervízkönyvről annyit,hogy amit én vettem három hete,szintén szervízkönyves.Papíron ki is cseréltek benne mindent...papíron...memóriás ülést tudtommal nemcsak ezekbe,de a kettes mondeokba sem raktak,az eleje szerintem meg volt reccsentve (a zárhíd és a fényszórók alapján gondolom),a kifogástalan motorhoz meg jól láthatóan sajnálják a 3e ft-os szelepfedél tömítést...a rezonátorcsöves szívóoldal meg ezekben már nem volt,csak gumicső,de attól még lehet gyárilag ilyen.Az ülés alapján svájci import lehet,de az egyéb infóban leírtak csak általánosságok.Szerintem kerüld el...
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.12 szombat, 07:33:49 írta misi107 » Naplózva
kdani
Vendég
« Új hozzászólás #12356 Dátum: 2010.06.12 szombat, 14:39:08 »

nem halott ötlet,csak nehéz.Csinált már más is ilyet,nekem még az előző autóm vásárlásakor merült fel,mert először nem találtam felénk klímást.A legfőbb gond az,hogy spéci szerszám kell a klímacsövek bontásához.Ha ki tudod szedni magad,akkor beszerelni olyan 50 rugóért csinálják.Ha bontani is a klímásnak kell akkor olyan 100e (én ezt az ajánlatot kaptam akkor 5 éve...) Szerintem arányaiban most is ennyi.Az az egy jó van benne,hogy tudtommal az összes klímás autó cuccai ugyanazok (a digit. a kivétel...)

Végül nem sikerült a donor gazdájával megegyeznem... de akkor keresgélek tovább. Ha ennyiért megcsinálják, akkor ha jól számolom még mindig jobban megéri átrakni (kb 60-80eFt donor gép + bontás (amit nem sikerül magamnak kiszednem) + átrakás - amit a donorról még el lehet adni) mint kicserélni klímásra (70eFt átírás + startszervíz (a mostanin kb 140e volt) + amit azóta megcsináltattam a kicsikén pl kuplung csere + amennyit bukok a vétel-eladáson), arról nem is beszélve hogy már eléggé hozzám nőtt... nem szívesen válnék meg tőle.
Egyébként a motorvezérlő számítógép és a kábelkötegek megegyeznek, nem kell nagy elektromos átalakításokat csinálni? Eredetileg a gyári klímás fűtéskapcsoló panelt akartam átrakni - vagy egyszerűbb egy utólagos kapcsoló? Az előbbi szebb megoldás lenne...
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12357 Dátum: 2010.06.12 szombat, 21:41:20 »

Végül nem sikerült a donor gazdájával megegyeznem... de akkor keresgélek tovább. Ha ennyiért megcsinálják, akkor ha jól számolom még mindig jobban megéri átrakni (kb 60-80eFt donor gép + bontás (amit nem sikerül magamnak kiszednem) + átrakás - amit a donorról még el lehet adni) mint kicserélni klímásra (70eFt átírás + startszervíz (a mostanin kb 140e volt) + amit azóta megcsináltattam a kicsikén pl kuplung csere + amennyit bukok a vétel-eladáson), arról nem is beszélve hogy már eléggé hozzám nőtt... nem szívesen válnék meg tőle.
Egyébként a motorvezérlő számítógép és a kábelkötegek megegyeznek, nem kell nagy elektromos átalakításokat csinálni? Eredetileg a gyári klímás fűtéskapcsoló panelt akartam átrakni - vagy egyszerűbb egy utólagos kapcsoló? Az előbbi szebb megoldás lenne...
igazából ezt nem tudom.MEg kell nézni,hogy a Tiédben gyárilag van-e klíma előkészítés.Ha benne van a kapcsoló vezetéke,akkor egyszerűbb csak panelt cserélni.Ha nincs,akkor így is úgy is be kell vezetékezni,akkor rajtad áll mit választasz.Pl. a gyári kapcsolósorban van pár üres hely,akár oda is be lehet kötni egy külön kapcsolóval,ha nincs első ablakfűtésed és fedcompod.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12358 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 11:20:00 »

az az egy nagy baja van,hogy automata.A szegediek közül is próbálom lebeszélni róla,mert ha behal,akkor az egész autó nem ér annyit,mint a javítása.Szervízkönyvről annyit,hogy amit én vettem három hete,szintén szervízkönyves.Papíron ki is cseréltek benne mindent...papíron...memóriás ülést tudtommal nemcsak ezekbe,de a kettes mondeokba sem raktak,az eleje szerintem meg volt reccsentve (a zárhíd és a fényszórók alapján gondolom),a kifogástalan motorhoz meg jól láthatóan sajnálják a 3e ft-os szelepfedél tömítést...a rezonátorcsöves szívóoldal meg ezekben már nem volt,csak gumicső,de attól még lehet gyárilag ilyen.Az ülés alapján svájci import lehet,de az egyéb infóban leírtak csak általánosságok.Szerintem kerüld el...
Végül is megvettem, váltó szépen vált fel-le, nem rángat, viszont esélyes hogy tényleg lehetett törve, légzsák visszajelző villog, légzsák  a kormányban nincs vissza csavarva csak az egyik oldal, klímája müködik, lámpái borzalmasak, nagyon sárgák alig van fényük.











« Utoljára szerkesztve: 2010.06.13 vasárnap, 11:51:25 írta Speedracer » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12359 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 11:35:02 »

Végül is megvettem, váltó szépen vált fel-le, nem rángat, viszont esélyes hogy tényleg lehetett törve, légzsák visszajelző villog, légzsák  a kormányban nincs vissza csavarva csak az egyik oldal, klímája müködik, lámpái borzalmasak, nagyon sárgák alig van fényük.
akkor szedd le a kormányt és nézd meg.lehet,hogy csak a csatlakozóját nem dugták vissza,de lehet,hogy a szalagkábel szakadt v. mindenestül hiányzik.Sok esemény- és balesetmentes km-t kívánok!
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12360 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 11:55:02 »

akkor szedd le a kormányt és nézd meg.lehet,hogy csak a csatlakozóját nem dugták vissza,de lehet,hogy a szalagkábel szakadt v. mindenestül hiányzik.Sok esemény- és balesetmentes km-t kívánok!
ok, és milyen szerszám kell hozzá?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12361 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 18:34:48 »

ok, és milyen szerszám kell hozzá?
kell egy darab torx kulcs és egy dugókulcs toldóval.Le kell áramtalanítani az egész autót.Vedd le az akkusarut,várj 5-10 percet,kapcsolj be pár fogyasztót,hogy a kóbor és itt-ott settenkedő áram is távozzon.tekerd el a kormányt addig,hogy lásd a hátulján a három lyukat.Csak a középsőben van csavar.A torxot told be addig amíg lehet és próbálj beletalálni a csavarfejbe.Becsapós,mert maga a csavar gumiágyazásban van és nem biztos,hogy elsőre eltalálod,de sikerülni fog.Csináld meg a másik oldallal is.Jelöld be filccel,hogy volt a csatlakozó felrakva a zsákra.Húzd le a csatit,tedd a hátsó ülésre a zsákot.Ha nincs rádugva,akkor akár meg is van a hiba.Tekerd el a kormányt koppig és jelöld meg szintén hogy állt!A visszarakásnál jól fog jönni.A dugókulccsal tekerd le a csavart (egy segítő jól jön,aki tartja a kormányt),majd óvatosan húzd le a kormányt.Alatta van egy műanyag korong,abban van az átvezető szalag.Összerakás értelemszerűen.A légzsákindító a műszerfal mögött van,sárga kábel megy bele.Azt is nézd meg,hogy megvan-e egyáltalán.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12362 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 21:59:15 »

kell egy darab torx kulcs és egy dugókulcs toldóval.Le kell áramtalanítani az egész autót.Vedd le az akkusarut,várj 5-10 percet,kapcsolj be pár fogyasztót,hogy a kóbor és itt-ott settenkedő áram is távozzon.tekerd el a kormányt addig,hogy lásd a hátulján a három lyukat.Csak a középsőben van csavar.A torxot told be addig amíg lehet és próbálj beletalálni a csavarfejbe.Becsapós,mert maga a csavar gumiágyazásban van és nem biztos,hogy elsőre eltalálod,de sikerülni fog.Csináld meg a másik oldallal is.Jelöld be filccel,hogy volt a csatlakozó felrakva a zsákra.Húzd le a csatit,tedd a hátsó ülésre a zsákot.Ha nincs rádugva,akkor akár meg is van a hiba.Tekerd el a kormányt koppig és jelöld meg szintén hogy állt!A vis***akásnál jól fog jönni.A dugókulccsal tekerd le a csavart (egy segítő jól jön,aki tartja a kormányt),majd óvatosan húzd le a kormányt.Alatta van egy műanyag korong,abban van az átvezető szalag.Összerakás értelemszerűen.A légzsákindító a műszerfal mögött van,sárga kábel megy bele.Azt is nézd meg,hogy megvan-e egyáltalán.
Köszi, a légzsák modult megtaláltam a kormány alatt, egy nagy sárga csatlakozó belemegy, ez elvileg okés, esetleg nem lehet hogy az utasoldali légzsák ki lenne kapcsolva mondjuk nem találtam olyat ahol ki lehet kapcsolni ugyhogy.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12363 Dátum: 2010.06.13 vasárnap, 22:02:04 »

Müszerfalon nem világít a kézifék ikon ha bevan huzva a kézifék, ki vannak égve az izzók a müszeregységben, miként tudom azt kiszedni onnnan?, fényszórókban azzal a csúnya sárga valamivel mit lehet csinálni, csere az egész lámpa vagy mi van ha kiveszem belőle azt a valamit már ha kilehet. A sebességmérő 60 környékéig ugrálva megy felfelé, az üzemanyag mutató az be van lassulva ha leveszem a gyújtást még mindig ugyanott áll. Egyenlőre ennyi lenne a megoldandó a kocsin. Köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.13 vasárnap, 22:26:33 írta Speedracer » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #12364 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 10:35:33 »

Hali!

Sok sikert a géphez először is.
A lámpában cserélni tudod a sárga plexit újra. Vagy a komplett lámpát újra esetleg bontott újabb verziójúra, amiben már incs plexi és vésett az üvege. A tiednek sima az üvege, nem szabad kivenni a sárga plexit, mert az az irányzék a fénynek, ha nincs benne vakítja a szembejövőket.
Az üzemanyagmutató nem esik vissza gyújtáselvétel után, marad a helyén.
A sebességmérő feltételezésem szerint még bowdenes, azt kéne megolajozni, szerintem.
A műszercsoportot akkor tudod kivenni, ha kiszeded a keretet is. A keretet 5 csavar tartja, 3 van a kapcsolók és vakfedelek mögött, 2 pedig a kilométeróra feletti részen, burkolat fedi őket. Nekem nem bowdenes a kmórám, így annak a kivételét nem tudom, könyv kéne hozzá.
Találj a közelben Mondeobarátot, aki esetleg tudna neked segíteni megismerni a kocsidat  Smiley.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12365 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 12:03:00 »

Hali!

Sok sikert a géphez először is.
A lámpában cserélni tudod a sárga plexit újra. Vagy a komplett lámpát újra esetleg bontott újabb verziójúra, amiben már incs plexi és vésett az üvege. A tiednek sima az üvege, nem szabad kivenni a sárga plexit, mert az az irányzék a fénynek, ha nincs benne vakítja a szembejövőket.
Az üzemanyagmutató nem esik vissza gyújtáselvétel után, marad a helyén.
A sebességmérő feltételezésem szerint még bowdenes, azt kéne megolajozni, szerintem.
A műszercsoportot akkor tudod kivenni, ha kiszeded a keretet is. A keretet 5 csavar tartja, 3 van a kapcsolók és vakfedelek mögött, 2 pedig a kilométeróra feletti részen, burkolat fedi őket. Nekem nem bowdenes a kmórám, így annak a kivételét nem tudom, könyv kéne hozzá.
Találj a közelben Mondeobarátot, aki esetleg tudna neked segíteni megismerni a kocsidat  Smiley.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Köszönöm szépen a segitséget, azt a sárga plexit kicserélem vagy nézek hozzá lámpát. Kösszi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12366 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 19:40:39 »

Köszi, a légzsák modult megtaláltam a kormány alatt, egy nagy sárga csatlakozó belemegy, ez elvileg okés, esetleg nem lehet hogy az utasoldali légzsák ki lenne kapcsolva mondjuk nem találtam olyat ahol ki lehet kapcsolni ugyhogy.
ezekben nem volt kikapcsolható az utaslégzsák.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12367 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 20:12:05 »

ezekben nem volt kikapcsolható az utaslégzsák.
Okés, de amugy le lett szedve a kormánylégzsák és úgy lett visszarakva hogy a csatlakozó nem volt visszadugva és az egyik oldal nem lett vissza csavarozva rendesen, de most már megoldottam.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12368 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 20:19:40 »

Okés, de amugy le lett szedve a kormánylégzsák és úgy lett vis***akva hogy a csatlakozó nem volt visszadugva és az egyik oldal nem lett vissza csavarozva rendesen, de most már megoldottam.
jó lett?lámpa villog/világít még (gyújtás ráadás után 5-10 mp-cel el kell aludnia)
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12369 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 21:08:46 »

jó lett?lámpa villog/világít még (gyújtás ráadás után 5-10 mp-cel el kell aludnia)
gyújtás ráadása után világit ahogy mondod kb 10 mp et és elalszik.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12370 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 21:09:35 »

Tempomatot esetleg hogyan lehet beépiteni mi kell hozzá?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12371 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 21:25:45 »

gyújtás ráadása után világit ahogy mondod kb 10 mp et és elalszik.
akkor csak ennyi gondja volt.Ne felejtsd el pótolni a hiányzó csavart!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12372 Dátum: 2010.06.14 hétfő, 21:26:16 »

Tempomatot esetleg hogyan lehet beépiteni mi kell hozzá?
találsz leírást a főoldalon.
Naplózva
kdani
Vendég
« Új hozzászólás #12373 Dátum: 2010.06.15 kedd, 16:14:00 »

igazából ezt nem tudom.MEg kell nézni,hogy a Tiédben gyárilag van-e klíma előkészítés.Ha benne van a kapcsoló vezetéke,akkor egyszerűbb csak panelt cserélni.Ha nincs,akkor így is úgy is be kell vezetékezni,akkor rajtad áll mit választasz.Pl. a gyári kapcsolósorban van pár üres hely,akár oda is be lehet kötni egy külön kapcsolóval,ha nincs első ablakfűtésed és fedcompod.

Nem is a klímával, hanem a szellőzéssel kapcsolatban lenne még kérdésem.
Nem mindig működik a levegő befúvásának a helyét választó kapcsoló. Zúg a szellőzőmotor, de levegő nem jön sehonnan. A kesztyűtartó mögött, a szellőzőmotor mellett van egy kis dugattyú amit ha benyomok a szélvédőre megy a levegő - függetlenül az irányválasztó kapcsoló állásától. Ha jól tudom valami vákuumos megoldással működik, de őszintén szólva még a kapcsoló panelt sem sikerült kiszedni - csavart nem találtam feszegetni meg nem akartam... Merre kéne elindulnom? szomoru1
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12374 Dátum: 2010.06.15 kedd, 19:27:27 »

Nem is a klímával, hanem a szellőzéssel kapcsolatban lenne még kérdésem.
Nem mindig működik a levegő befúvásának a helyét választó kapcsoló. Zúg a szellőzőmotor, de levegő nem jön sehonnan. A kesztyűtartó mögött, a szellőzőmotor mellett van egy kis dugattyú amit ha benyomok a szélvédőre megy a levegő - függetlenül az irányválasztó kapcsoló állásától. Ha jól tudom valami vákuumos megoldással működik, de őszintén szólva még a kapcsoló panelt sem sikerült kiszedni - csavart nem találtam feszegetni meg nem akartam... Merre kéne elindulnom? szomoru1
ha nem maga a választókapcsoló ment tönkre,akkor az alábbit nézd meg.Megy egy vékony vákumcső lefelé.Annak van egy bevezetése a  tűzfal legalján.Nézd meg,hogy nincs-e eltörve.Ha kiveszed a kesztyűtartót,akkor mellette van ennek a csőnek a fűtőboxba való bevezetése.Egy segítő húzza meg a csövet és nézd meg,hogy mozog-e a tűzfal kivezetésén.Ha nem,akkor eltört,meg kell keresni a törést és gumicsővel összekötni.Lehetséges törési pont a tűzfal és a fojtószelep közötti rész.Ha még nem akarsz az autó alatt mászkálni,akkor az utastérben járó motornál húzd le a csatlakozást és ha nincs vákum,akkor tedd meg,amit leírtam.
Naplózva
kdani
Vendég
« Új hozzászólás #12375 Dátum: 2010.06.15 kedd, 23:12:36 »

ha nem maga a választókapcsoló ment tönkre,akkor az alábbit nézd meg.Megy egy vékony vákumcső lefelé.Annak van egy bevezetése a  tűzfal legalján.Nézd meg,hogy nincs-e eltörve.Ha kiveszed a kesztyűtartót,akkor mellette van ennek a csőnek a fűtőboxba való bevezetése.Egy segítő húzza meg a csövet és nézd meg,hogy mozog-e a tűzfal kivezetésén.Ha nem,akkor eltört,meg kell keresni a törést és gumicsővel összekötni.Lehetséges törési pont a tűzfal és a fojtószelep közötti rész.Ha még nem akarsz az autó alatt mászkálni,akkor az utastérben járó motornál húzd le a csatlakozást és ha nincs vákum,akkor tedd meg,amit leírtam.

Holnap megpróbálom. Köszönöm a sok segítséget! worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12376 Dátum: 2010.06.15 kedd, 23:22:24 »

Holnap megpróbálom. Köszönöm a sok segítséget! worship
ezt kivételesen onnan tudom,hogy ezzel küzdök (igaz kettesen,de ez ugyanaz) nekem a szerelő törte el a bevezetést bowdencsere közben.Most (holnap) próbálom meg összekötni a két véget.
Naplózva
jakuzaaa
Vendég
« Új hozzászólás #12377 Dátum: 2010.06.16 szerda, 08:49:53 »

Üdvözlök mindenkit. Új fórumos és Mondeo tulaj vagyok. Tegnap vettünk egy 1993-as, 2.0, benzines, manuális váltós kombit. Lenne pár kérdésem, most (illetve majd később is) hozzátok.

Mivel nem fiatal autóról van szó, vannak hibái. Sorolnám, hátha tudtok nekem segíteni benne.

amiket eddig észleltem
- jobb elektromos tükör jobb-bal irányban nem mozog
- bal elektromos tükör fel-le irányban nem mozog
- helyzetjelző nem világít (még nem volt időm megnézni, hogy izzó, biztosíték, vagy egyéb elektromos hiba-e)
- motor hidegindítás után dadog és ingadozik az alapjárat pár percig, gázadásra reagál, menet közben jó, bemelegedés után nincs probléma
- kesztyűtartót felfogató műanyag el van törve (bontóból szerintem beszerezhető)
- km óra nem mér

Előre köszönöm a válaszotokat és a türelmeteket, a későbbi hülye kérdéseimhez.

Üdv.: Norbi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12378 Dátum: 2010.06.16 szerda, 12:29:03 »

Üdvözlök mindenkit. Új fórumos és Mondeo tulaj vagyok. Tegnap vettünk egy 1993-as, 2.0, benzines, manuális váltós kombit. Lenne pár kérdésem, most (illetve majd később is) hozzátok.

Mivel nem fiatal autóról van szó, vannak hibái. Sorolnám, hátha tudtok nekem segíteni benne.

amiket eddig észleltem
- jobb elektromos tükör jobb-bal irányban nem mozog
- bal elektromos tükör fel-le irányban nem mozog
- helyzetjelző nem világít (még nem volt időm megnézni, hogy izzó, biztosíték, vagy egyéb elektromos hiba-e)
- motor hidegindítás után dadog és ingadozik az alapjárat pár percig, gázadásra reagál, menet közben jó, bemelegedés után nincs probléma
- kesztyűtartót felfogató műanyag el van törve (bontóból szerintem beszerezhető)
- km óra nem mér

Előre köszönöm a válaszotokat és a türelmeteket, a későbbi hülye kérdéseimhez.

Üdv.: Norbi
-a tükörnek lehet a motorja is rossz vagy a kapcsolója (bár ez nem jellemző,hibás motor inkább v. csak le van darálva az adott műanyag állító)
-az alapjárat dolgot azután írd be,hogy végigcsináltad az alapvető dolgokat vele,megtalálod a főoldalon és olvass visszafelé is hsz-t!Az utóbbi időben nagyon sokat volt ezekről szó!
-a kesztyűtartó letört részéről tegyél fel képet!akkor többet tudunk segíteni
-km óra-nálad spirálos-vagy elszakadt vagy maga a műszer rossz esetleg ki volt szedve a műszerfal és rosszul lett berakva.Vedd ki és nézd meg,hogy menet közben forog-e a vége.Ha igen,akkor a spirál jó,marad a műszer.A másik vége a váltó tetejére van rádugva,azt is nézd meg,hogy a helyén van-e!
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #12379 Dátum: 2010.06.16 szerda, 16:16:13 »

...

misi107, a múltkor írtál az mk1-eddel kapcsolatban arról, hogy a klímabetöltő szeleped rossz volt. Nekem is gyanúsan ez a hibám, ahogy jeleztem. Ha nem értettem félre anno a hibát, akkor adnál némi infót e témáról? Pl hogy lett orvosolva, emléxel-e még a költségvonzatára, stb.
Köszönettel,
Naplózva

MKI 2.0i
kdani
Vendég
« Új hozzászólás #12380 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:02:15 »

ha nem maga a választókapcsoló ment tönkre,akkor az alábbit nézd meg.Megy egy vékony vákumcső lefelé.Annak van egy bevezetése a  tűzfal legalján.Nézd meg,hogy nincs-e eltörve.Ha kiveszed a kesztyűtartót,akkor mellette van ennek a csőnek a fűtőboxba való bevezetése.Egy segítő húzza meg a csövet és nézd meg,hogy mozog-e a tűzfal kivezetésén.Ha nem,akkor eltört,meg kell keresni a törést és gumicsővel összekötni.Lehetséges törési pont a tűzfal és a fojtószelep közötti rész.Ha még nem akarsz az autó alatt mászkálni,akkor az utastérben járó motornál húzd le a csatlakozást és ha nincs vákum,akkor tedd meg,amit leírtam.

Nna ma megnéztem, széthúztam járó motornál és nem volt a csőben vákum. Autót megemeltem, alámásztam, bentről megrángatták de nem láttam alulról hogy bármi mozgott volna. Viszont bentről a cső elég stabilan rögzítettnek tűnt...
Amúgy a vákumszivattyú hol van, és milyen a hajtása? (Elektromosra tippeltem/bizti hiba?/, de nem találtam a Haynes-könyv kapcs.rajzaiban...)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12381 Dátum: 2010.06.16 szerda, 20:42:45 »

misi107, a múltkor írtál az mk1-eddel kapcsolatban arról, hogy a klímabetöltő szeleped rossz volt. Nekem is gyanúsan ez a hibám, ahogy jeleztem. Ha nem értettem félre anno a hibát, akkor adnál némi infót e témáról? Pl hogy lett orvosolva, emléxel-e még a költségvonzatára, stb.
Köszönettel,
akkor szerintem az nem én voltam.nekem csak annyi volt a gond-még az első kék autónál-hogy nem volt benne gáz.A szelepnél engedtem belőle,ott jött is,de nem volt benne elég.Aztán összetörtem...amikor átkerült utána a piros autóba a motorja mindenestül,fel kellett tölteni és annyi,négy év alatt hozzá sem kellett nyúlni,úgy adtam el,ahogy volt.Egyedül a klímakompresszor jajgatott,de szerintem a télen símán beállt,mert nemigen tudtam járatni a hideg miatt.A mostani digitlímás mk2-es meg egyelőre jól működik (legalább ez...)
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12382 Dátum: 2010.06.18 péntek, 22:20:03 »

Üdv, csomagtartó nem akar kinyilni a kar meghuzására. Kulcssal sem tudok semmit csinálni. Mi lehet vele a gond?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12383 Dátum: 2010.06.18 péntek, 22:36:17 »

Üdv, csomagtartó nem akar kinyilni a kar meghuzására. Kulcssal sem tudok semmit csinálni. Mi lehet vele a gond?
szétment a zár.pech.ha nem ötajtós,akkor meg szívás....a kettő külön bowdenről müxik,azért gondolom...
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #12384 Dátum: 2010.06.18 péntek, 22:54:17 »

szétment a zár.pech.ha nem ötajtós,akkor meg szívás....a kettő külön bowdenről müxik,azért gondolom...
Ez jóóóóó. Mi a megoldás hogyan nyissam ki?Huh???
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #12385 Dátum: 2010.06.19 szombat, 15:32:51 »

Srácok, hol találom az üzemanyagszűrőt  a verdámon? Ki kellene cserélnem, mert szerintem tele van szutyokkal (jó ideje e85-el megyek felesben)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12386 Dátum: 2010.06.19 szombat, 16:22:10 »

Srácok, hol találom az üzemanyagszűrőt  a verdámon? Ki kellene cserélnem, mert szerintem tele van szutyokkal (jó ideje e85-el megyek felesben)
jobb hátsó kerék
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #12387 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 07:38:00 »

Ahogy írtam is neked, az eredmény negatív! Lehet, hogy aknára kell állnom és nem alámászkálni, de nincsen ott. Összkerekes mondi tulajok help!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12388 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 08:50:44 »

Ahogy írtam is neked, az eredmény negatív! Lehet, hogy aknára kell állnom és nem alámászkálni, de nincsen ott. Összkerekes mondi tulajok help!
Vazze,tudtommal mindegyik benzinesé ott van...az etzold féle könyv se írja a 4*4 szűrőjét máshová.Annyit tudsz tenni,hogy a tanktól elkezded a benzincsövet végigkövetni.Előbb-utóbb meglesz.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12389 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 10:07:11 »

microcat alapján inkább a tank mögött keresd valahol

http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=album;id=13
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12390 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 12:11:58 »

microcat alapján inkább a tank mögött keresd valahol

http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=album;id=13

most már én is ennyivel többet tudok.De nem értem,akkor etzold bácsi miért nem írta.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12391 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 12:39:06 »

most már én is ennyivel többet tudok.De nem értem,akkor etzold bácsi miért nem írta.
kép alapján tippelek én is, nem láttam még 4x4-et közelről
etzold bácsinál néhány dolog nincs érintve, sőt még azt is le tudom képzelni, hogy a v6-os verzióban viszont ez is le van írva
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12392 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 13:01:04 »

kép alapján tippelek én is, nem láttam még 4x4-et közelről
etzold bácsinál néhány dolog nincs érintve, sőt még azt is le tudom képzelni, hogy a v6-os verzióban viszont ez is le van írva
lehet.én most keresek a véhathoz könyvet,de nem találtam.
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #12393 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 19:01:39 »

Bizonyára aknára kell ugrani, vagy felemeltetni, mert alámászni már nem akarok. Félek, hogy annyira szeret ő is, hogy agyonnyom. Elsőre lazán alámásztam és - mondom magamban, hogy na, meglesz oszt kicserélem - az asszony húzott ki a lábamnál fogva, mert teljesen alájabújtam. Így nem lehet megkeresni az bizonyos! Köszönöm az instrukciókat, majd leírom, hogy hol található. Ha már alámászok csinálok egy pár képet a hajtásról, ha valakit érdekel.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12394 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 19:44:05 »

Bizonyára aknára kell ugrani, vagy felemeltetni, mert alámászni már nem akarok. Félek, hogy annyira szeret ő is, hogy agyonnyom. Elsőre lazán alámásztam és - mondom magamban, hogy na, meglesz oszt kicserélem - az asszony húzott ki a lábamnál fogva, mert teljesen alájabújtam. Így nem lehet megkeresni az bizonyos! Köszönöm az instrukciókat, majd leírom, hogy hol található. Ha már alámászok csinálok egy pár képet a hajtásról, ha valakit érdekel.
ne aggódj,én most két pólómat baxtam szét,amíg vákumcsöveztem...hiába emeltem fel teljesen,a hasam behúzva sem fért a motor alá...
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #12395 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:19:59 »

Bizonyára aknára kell ugrani, vagy felemeltetni, mert alámászni már nem akarok. Félek, hogy annyira szeret ő is, hogy agyonnyom. Elsőre lazán alámásztam és - mondom magamban, hogy na, meglesz oszt kicserélem - az asszony húzott ki a lábamnál fogva, mert teljesen alájabújtam. Így nem lehet megkeresni az bizonyos! Köszönöm az instrukciókat, majd leírom, hogy hol található. Ha már alámászok csinálok egy pár képet a hajtásról, ha valakit érdekel.

nekem is 4x4 van, de hogy hol van az üzemanyagszűrő, azt nem tudom

teljesen megegyezik a kivitele a hagyományossal, kétszer volt gondom vele
- a hátulra menő kardántengely burkolata egyszer kicsit rányomódott a tengelyre és gyorsításokkor félelmetes hangot adott
- egyszer a kipufogós gyári szettet akart volna betenni, de szerencsére ez nem jött össze neki, az emelőn volt az autó, amikor rájött, hogy összkerekes és a munkához le kellett volna szedni a hátsó hidat

 felkialtas felkialtas felkialtas  ha megemeled az autód, és alá is mászol, akkor az emelő mellé be kell tenni biztosításul a pótkereket lefektetve, anélkül nem szabad alámászni felkialtas felkialtas felkialtas
Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #12396 Dátum: 2010.06.22 kedd, 17:36:37 »

Helló!

Nekem egy 2.5-s mondeom van és az a kérdésem h nem  megy 4 ezer fölé a fordulatom az mért van? és a váltásoknál egy kicsit rángat. Tud nekem valaki segíteni ebben?
Köszi!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12397 Dátum: 2010.06.22 kedd, 18:15:19 »

Helló!

Nekem egy 2.5-s mondeom van és az a kérdésem h nem  megy 4 ezer fölé a fordulatom az mért van? és a váltásoknál egy kicsit rángat. Tud nekem valaki segíteni ebben?
Köszi!
automata v. kézi váltós?próbáltad,hogy kézzel nyitod a fojtószelepet?
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #12398 Dátum: 2010.06.22 kedd, 19:54:01 »

Rob! A fogyasztásod hogy alakul? Nagyon megy a gép, emiatt nyomom is neki, de 10-15 között eszik. Lehet, hogy visszább kellene vennem? Nekem volt már mit cserélni a gépben, törötten vettem, éppen helyre volt pofozva.

- a kipufogó szétrohadása miatt egyszerűsítettem, és a középső dob lett a hátsó
- a kézifékkar megadta magát és ki kellett cserélnem
- a bal hátsó kerék fékpofája állandóan fogott, emiatt teljes tárcsa és pofa csere ( a dugattyú szorult az elhasználódott tömítés miatt belekerült por okán)
- bal első zár megadta magát (mechanika csere)
- injektorkábel rakoncátlankodik ( zárlatos kábelköteg-csatlakozó) -várat magára a megoldása
- egyszer egy nagyobb akksit raktam bele és elnyomta a kábelt, hozzáért a klímacsőhöz és kigyulladtam. Kábelcsere lett a vége, az akksi kipurcant. (pedig príma volt) A mostani akksit leszívja hamar (Jász akku), de lehet, hogy zárlat van valahol


Kb. ennyi, de biztosan lesz még több!
Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #12399 Dátum: 2010.06.22 kedd, 19:57:53 »

Kézi váltós! Még nem próbáltam.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 241 242 243 244 245 246 247 [248] 249 250 251 252 253 254 255 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.