Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 10:53:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13380558 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #300 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 10:39:57 »

Reméljük,hogy nem a pcsúcsok nyes nyes

na meg is van az eredmény. ford szombathehely diagnózis szerint turbot kell cserélni, rögtön adtak is egy 380ezres ajánlatot.   wow1 azért jó, hogy szóltam előre apámnak, hogy ne siesse el az elfogadását...
feltöltöttem a diag lapot, hátha nektek többet mond, bár feltételezem, hogy a hiba tényleg a turbonál van. az ebből kiderül, hogy a lapátok ragadtak be vagy az elektronika szart be?
mit javasoltok, mi legyen a következő lépés? (veszprémi srác száma megvan, aki az elektronikát javítja). előtte gondolom a turbo tisztítást kellene megejteni, hátha az is elég, ehhez kell valamiki spéci műhely?
köszi előre is a segítséget  worship

Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #301 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 10:43:55 »

na meg is van az eredmény. ford szombathehely diagnózis szerint turbot kell cserélni, rögtön adtak is egy 380ezres ajánlatot.   wow1 azért jó, hogy szóltam előre apámnak, hogy ne siesse el az elfogadását...
feltöltöttem a diag lapot, hátha nektek többet mond, bár feltételezem, hogy a hiba tényleg a turbonál van. az ebből kiderül, hogy a lapátok ragadtak be vagy az elektronika ***t be?
mit javasoltok, mi legyen a következő lépés? (veszprémi srác száma megvan, aki az elektronikát javítja). előtte gondolom a turbo tisztítást kellene megejteni, hátha az is elég, ehhez kell valamiki spéci műhely?
köszi előre is a segítséget  worship


Én nem értek hozzá, de ha jól látom ez egy 115 lovas tdci. Az pedig nem vgt-s, szóval a lapát már nem gyárilag állt be?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #302 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 10:59:09 »

Én nem értek hozzá, de ha jól látom ez egy 115 lovas tdci. Az pedig nem vgt-s, szóval a lapát már nem gyárilag állt be?

na ehhez én sem értek  vigyor3
115 lovas és 2004-es, ez biztos.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #303 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 10:59:50 »

na ehhez én sem értek  vigyor3
115 lovas és 2004-es, ez biztos.

hát egyrészt az szerintem még vákumos másrészt meg nem fix geometriás a turbó...
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.28 hétfő, 14:57:56 írta baloght » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 14:54:44 »

na meg is van az eredmény. ford szombathehely diagnózis szerint turbot kell cserélni, rögtön adtak is egy 380ezres ajánlatot.   wow1 azért jó, hogy szóltam előre apámnak, hogy ne siesse el az elfogadását...
feltöltöttem a diag lapot, hátha nektek többet mond, bár feltételezem, hogy a hiba tényleg a turbonál van. az ebből kiderül, hogy a lapátok ragadtak be vagy az elektronika ***t be?
mit javasoltok, mi legyen a következő lépés? (veszprémi srác száma megvan, aki az elektronikát javítja). előtte gondolom a turbo tisztítást kellene megejteni, hátha az is elég, ehhez kell valamiki spéci műhely?
köszi előre is a segítséget  worship


Mielőtt nagyon nekiállnak turbót cserélni, azért egy MAF tisztítást kapjon, mert a p0100as dtc-vel panaszkodik a légtömegmérőre is.
A MAF szernzor értéke motorvezérlési bemenő paraméter, így ha rossz a szenzor, lehet turbó állítási probléma is.
teszt pl. ITT
Ha nem maf szenzor, akkor a P2263-as kód valószínűleg a turbó elektronika hibájára utal (ezt az ennek javításán átesett tulajok majd megerősítik/cáfolják).
Ha 2004-es akkor valószínű már euroIV-es is, így meg elektromos turbós, akkor meg változó geometriás (VGT-s), tehát simán lehet elektronikai gondja. A fizikai hibát ellenőrizni tudod a turbórudazat megmozgatásával, könnyen kell járnia. Az is jó, ha indításnál, leállításnál figyeled a mozgását.

Ha vgt-s a turbó, kell lennie maf szenzornak. Alvázszám alapján kideríthető, ha szemrevételezéssel nem megy.

(btw a legjobb rész a "sebességváltó: kézikönyv")
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #305 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 17:37:45 »

na meg is van az eredmény. ford szombathehely diagnózis szerint turbot kell cserélni, rögtön adtak is egy 380ezres ajánlatot.   wow1 azért jó, hogy szóltam előre apámnak, hogy ne siesse el az elfogadását...
feltöltöttem a diag lapot, hátha nektek többet mond, bár feltételezem, hogy a hiba tényleg a turbonál van. az ebből kiderül, hogy a lapátok ragadtak be vagy az elektronika ***t be?
mit javasoltok, mi legyen a következő lépés? (veszprémi srác száma megvan, aki az elektronikát javítja). előtte gondolom a turbo tisztítást kellene megejteni, hátha az is elég, ehhez kell valamiki spéci műhely?
köszi előre is a segítséget  worship


Válasz
taps Ez a moci felettéb eu4es,tehát elektromos geo-s turbója van!(ez bt kollégának  nyes )
P2263 Turbo/Super Charger Boost System Performance

A vezérlő elektonika nem mozgatja a rudazatot.Vagy azért mert meg kell takarítani a lapátokat a koksztól,vagy mert elégett 1 forrasztás a nyákon az egységben.Pontosabban volt aki szétszedte,és 1 forrasztást kellett újra elkészíteni,és ennyi volt a javítása.
De itt javítják is, kevesebb mint a  tizedéért!!!! [url]http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/szerviz-tuning/fiat_audi_vw_bmw_renault_ford_vezerloegyseg_javitas[/url]
Gondolom ez van meg neked is...... Roll Eyes
Ha viszont leveszitek a zégert a rudazat végéről,akkor meg lehet nézni,hogy az elektronika működik-e.Annak mozognia kell.Ha mozog akkor ki kell tisztítani a turbicseket!
Szóval nem kell elkapkodni,és főleg komolyan venni azt az ajánlatot! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #306 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 17:46:18 »


És még hozzáteszem,hogy ha nem geos turbója lenne,akkor a p2262 hibája (is) lenne ami Turbo Boost Pressure Not Detected-Mechanical.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 18:04:12 »

Mielőtt nagyon nekiállnak turbót cserélni, azért egy MAF tisztítást kapjon, mert a p0100as dtc-vel panaszkodik a légtömegmérőre is.
A MAF szernzor értéke motorvezérlési bemenő paraméter, így ha rossz a szenzor, lehet turbó állítási probléma is.
teszt pl. ITT
Ha nem maf szenzor, akkor a P2263-as kód valószínűleg a turbó elektronika hibájára utal (ezt az ennek javításán átesett tulajok majd megerősítik/cáfolják).
Ha 2004-es akkor valószínű már euroIV-es is, így meg elektromos turbós, akkor meg változó geometriás (VGT-s), tehát simán lehet elektronikai gondja. A fizikai hibát ellenőrizni tudod a turbórudazat megmozgatásával, könnyen kell járnia. Az is jó, ha indításnál, leállításnál figyeled a mozgását.

Ha vgt-s a turbó, kell lennie maf szenzornak. Alvázszám alapján kideríthető, ha szemrevételezéssel nem megy.

(btw a legjobb rész a "sebességváltó: kézikönyv")

A klasszikus turbovezérlő elektronika hiba a P123A, B vagy C. Ez az indítás utáni első gázadásra jön elő, ekkor a rudazat visszaáll alap helyzetbe az izzításjelző villog. MIL lámpa nem világít. A rudazat csak a vezérlőről lekötött állapotban mozgatható kézzel.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.28 hétfő, 18:06:10 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #308 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 21:52:45 »

És még hozzáteszem,hogy ha nem geos turbója lenne,akkor a p2262 hibája (is) lenne ami Turbo Boost Pressure Not Detected-Mechanical.
A 115-ös TDCi fix turbós mind, és nem vákum, és nem elektromosan, hanem nyomás vezérelt!!  wave
EU4-et a kis teljesítmény miatt, az elektronika hangolásával simán elérték, még az utolsó szériás 2007-es darabokban is hagyományos fix turbók vannak.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #309 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 22:07:28 »

na meg is van az eredmény. ford szombathehely diagnózis szerint turbot kell cserélni, rögtön adtak is egy 380ezres ajánlatot.   wow1 azért jó, hogy szóltam előre apámnak, hogy ne siesse el az elfogadását...
feltöltöttem a diag lapot, hátha nektek többet mond, bár feltételezem, hogy a hiba tényleg a turbonál van. az ebből kiderül, hogy a lapátok ragadtak be vagy az elektronika ***t be?
mit javasoltok, mi legyen a következő lépés? (veszprémi srác száma megvan, aki az elektronikát javítja). előtte gondolom a turbo tisztítást kellene megejteni, hátha az is elég, ehhez kell valamiki spéci műhely?
köszi előre is a segítséget  worship


Szia!
Méress turbónyomást és nézd meg a szívóoldalon, hogy forgácsolja e a lapát az alu házat, ha rendben a nyomás, és nem ér hozzá a lapát a házhoz, akkor a turbód jó!!
Az az űrlap amit kaptál arra jó, hogy megtöröld a kezed miután ezekkel végeztél! integet2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #310 Dátum: 2009.09.29 kedd, 05:09:01 »

A 115-ös TDCi fix turbós mind, és nem vákum, és nem elektromosan, hanem nyomás vezérelt!!  wave
EU4-et a kis teljesítmény miatt, az elektronika hangolásával simán elérték, még az utolsó szériás 2007-es darabokban is hagyományos fix turbók vannak.
Hát a picicica az eu3as 115le-höz vákumos geo-st hoz,az eu4eshez meg elektromos geost!

Ja!Erősen figyeld az alvázszámot a fejlécen!
http://invitelweb.hu/tamas.simon/turbo.doc
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2009.09.29 kedd, 10:07:56 »

A 115-ös TDCi fix turbós mind, és nem vákum, és nem elektromosan, hanem nyomás vezérelt!!  wave
Azért erről kérdezzük meg Btomi és asszem francoe fórumtársakat is...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2009.09.29 kedd, 10:09:33 »

Hát a picicica az eu3as 115le-höz vákumos geo-st hoz,az eu4eshez meg elektromos geost!

Ja!Erősen figyeld az alvázszámot a fejlécen!
http://invitelweb.hu/tamas.simon/turbo.doc
Ezt mondtam én is, hogy alvázszám alapján kiderül...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #313 Dátum: 2009.09.29 kedd, 10:30:45 »

Azért erről kérdezzük meg Btomi és asszem francoe fórumtársakat is...
MAF: nincs, EGR: elektromos-vákuumos, Motor: EURIII, Turbo: GT2049S (fix).
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #314 Dátum: 2009.09.29 kedd, 10:48:52 »

MAF: nincs, EGR: elektromos-vákuumos, Motor: EURIII, Turbo: GT2049S (fix).

köszönöm mindenkinek a válaszokat  worship (nem gondoltam volna, hogy ilyen hozzászólássort generálok  vigyor3)
egyelőre a hiba eltűnt, az autó megy, mint előtte - bár nem vagyok meggyőződve, hogy csak úgy elmúlik valami. apu minden csatlakozót megmozgatott még szombaton, utána már a villogás nem jött elő, csak a motor ikon világított. mindegy, tegnap kiütötték a hibakódokat majd kiderül.
a baj az, hogy én is csak 250km-ről tolmácsolom haza az infokat, így nem is tudok belemélyedni, ő meg nem annyira hobbiszerelő, mint én. szóval most csak eltettük a tanácsokat. abban maradtunk, hogy ha újra gondja lesz, akkor folytatjuk a keresgélést. legalább egyelőre 380ezerrel beljebb vagyunk  vigyor3
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
ofi
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2009.09.29 kedd, 12:22:43 »

szasztok!
betöltöttem az injektor tisztítót a gépbe, és nagyon úgy tűnik, hogy a hideg rángatás elmúlt. legalábbis az elmúlt pár napban nem érzékeltem reggel, hogy bármi is rángatna. Aztán még meglátjuk, de eddig nem jelentkezett a dolog.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2009.09.29 kedd, 14:30:41 »

Tök egyszerű: ha van MAF vgt-s, ha nincs MAF fgt-s...de leirtam már párszor. eljen  és ehhez még program sem kell... eplus2
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2009.09.29 kedd, 16:41:22 »

Azért erről kérdezzük meg Btomi és asszem francoe fórumtársakat is...

2004, 2.0, 115 Le, TDCi, F1, EUR4, MAF van, EGR elektromos, turbó VGT!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #318 Dátum: 2009.09.29 kedd, 16:49:53 »

Tök egyszerű: ha van MAF vgt-s, ha nincs MAF fgt-s...de leirtam már párszor. eljen  és ehhez még program sem kell... eplus2
Jójaz,ha van progi!
 eljen
Hát ,pedig az ő alvázszáma alapján maffja is van! vigyor3
http://invitelweb.hu/tamas.simon/maf.doc
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #319 Dátum: 2009.09.29 kedd, 16:53:01 »

2004, 2.0, 115 Le, TDCi, F1, EUR4, MAF van, EGR elektromos, turbó VGT!
Ha dobol priviben egy alvázszámot,akkor megnézem ,hogy neked is helyesen hozza-e a progi.Merthogy aszondod,hogy van mindened. nyes wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2009.09.29 kedd, 17:02:50 »

Jójaz,ha van progi!
 eljen
Hát ,pedig az ő alvázszáma alapján maffja is van! vigyor3
http://invitelweb.hu/tamas.simon/maf.doc

rossz a progi... eplus2
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2009.09.29 kedd, 17:04:20 »

Ha dobol priviben egy alvázszámot,akkor megnézem ,hogy neked is helyesen hozza-e a progi.Merthogy aszondod,hogy van mindened. nyes wave

Elküldtem!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #322 Dátum: 2009.09.29 kedd, 17:11:04 »

Elküldtem!
2004.03.17 én gurult le a szerelősorról!
Kristály ezüstmetál! vigyor3
stb,stb,stb

Mellékesen egyeznek az autód turbóra és a mafra vonatkozó finiskódjai, a Zsombi faterjának a finiskódjaival. taps Wink wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.29 kedd, 17:13:21 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #323 Dátum: 2009.09.29 kedd, 17:13:41 »

szasztok!
betöltöttem az injektor tisztítót a gépbe, és nagyon úgy tűnik, hogy a hideg rángatás elmúlt. legalábbis az elmúlt pár napban nem érzékeltem reggel, hogy bármi is rángatna. Aztán még meglátjuk, de eddig nem jelentkezett a dolog.
eljen Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2009.09.29 kedd, 20:19:16 »

szasztok!
betöltöttem az injektor tisztítót a gépbe, és nagyon úgy tűnik, hogy a hideg rángatás elmúlt. legalábbis az elmúlt pár napban nem érzékeltem reggel, hogy bármi is rángatna. Aztán még meglátjuk, de eddig nem jelentkezett a dolog.

Szia/Sziasztok! Újdonsült MK3 (TDCI 115LE) tulaj vagyok, az oldalt olvasgtva nagyon sok hasznos információt találtam, köszönet!
Ofi: pontosan milyen injektor-tisztítót öntöttél a gépbe? Van külön dízelhez, vagy sima benzines injektor tisztítót tettél bele?
W.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2009.09.29 kedd, 20:38:28 »

Szia/Sziasztok! Újdonsült MK3 (TDCI 115LE) tulaj vagyok, az oldalt olvasgtva nagyon sok hasznos információt találtam, köszönet!
Ofi: pontosan milyen injektor-tisztítót öntöttél a gépbe? Van külön dízelhez, vagy sima benzines injektor tisztítót tettél bele?
W.
pro-tec-et szoktunk ajánlani:
http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=rxfwvhstr5m2qpfu&submenu=a9nll9zmiwp37th9
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2009.09.29 kedd, 20:58:04 »

Köszönöm, ki fogom próbálni!
Naplózva
zubik77
Vendég
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2009.09.29 kedd, 22:28:58 »

VALAKI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM most készülök 1 2005 diesel 130le mondeot venni az lenne a kérdésem 0 km töl valaki levázoná nekem  ennek a motornak a gondjait pl porlaszto csere meg ilyenek még nem volt diesel autom elöre köszi
Naplózva
Tomy
Vendég
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2009.09.29 kedd, 22:52:46 »

Sziasztok!

Diesel commonrail rendszer tisztításához(porlasztó,adagoló...) szeretnék adalékot venni. Az előzőekben leírtak után illetve a neten nézegetve kettőt találtam ami szinpatikus: PRO TEC 375ml 3338Ft és Liqui-Moly Pro-Line rendszer tisztitó 500 ml 4366Ft. Valaki aki igazán ért hozzá, esetleg van tapasztalata ezek használatában, tudna tanácsot adni illetve javasolni melyiket érdemes megvenni?

Köszi: Tamás
Naplózva
Tomy
Vendég
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2009.09.29 kedd, 22:55:58 »

A fentieket kiegészítve találtam SPURI adalékot is 500ml 2500Ft. Szóval a három közül melyiket lenne érdemes?
Előre is köszi a válaszokat.......!

Tamás
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2009.09.30 szerda, 01:14:39 »

Sziasztok!

Diesel commonrail rendszer tisztításához(porlasztó,adagoló...) szeretnék adalékot venni. Az előzőekben leírtak után illetve a neten nézegetve kettőt találtam ami szinpatikus: PRO TEC 375ml 3338Ft és Liqui-Moly Pro-Line rendszer tisztitó 500 ml 4366Ft. Valaki aki igazán ért hozzá, esetleg van tapasztalata ezek használatában, tudna tanácsot adni illetve javasolni melyiket érdemes megvenni?

Köszi: Tamás
Több fórum társam is a PRO-TEC-et favorizálja.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2009.09.30 szerda, 08:44:34 »

A fentieket kiegészítve találtam SPURI adalékot is 500ml 2500Ft. Szóval a három közül melyiket lenne érdemes?
Előre is köszi a válaszokat.......!

Tamás
A spuri-t használtam én is. Két féle van belőle, a kék a durvább.  eljen
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:02:16 »

VALAKI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM most készülök 1 2005 diesel 130le mondeot venni az lenne a kérdésem 0 km töl valaki levázoná nekem  ennek a motornak a gondjait pl porlaszto csere meg ilyenek még nem volt diesel autom elöre köszi

A legjellemzőbb gond a porlasztócsúcsok (és ennek következményei, pl. dugattyú lyukadás), előfordul még turbo elektronika hiba is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:03:57 »

Sziasztok!
Amennyiben egy 2005 decemberi mondeo euro 4-es motorral van szerelve az azt jelenti, hogy részecskeszűrős?
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #334 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:04:29 »

Sziasztok!
Amennyiben egy 2005 decemberi mondeo euro 4-es motorral van szerelve az azt jelenti, hogy részecskeszűrős?
Köszi, T.


nem
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:06:20 »

Akkor mivel érték el ezt? Egy augusztusi tdci még euro 3-as.
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #336 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:09:21 »

Akkor mivel érték el ezt? Egy augusztusi tdci még euro 3-as.
Köszi, T.

hogy vákumos, vagy elektornikus-e a turbo vezérlő...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:12:32 »

hogy vákumos, vagy elektornikus-e a turbo vezérlő...
Értem köszi!
Egyébként a 3-as mondeoknál lehetett annó részecskeszűrőset venni?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #338 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:13:45 »

Értem köszi!
Egyébként a 3-as mondeoknál lehetett annó részecskeszűrőset venni?

Svájcban lehet, illetve 2006-2007-ben nem kizárt. De alapvetően szerintem nem.

Mk4-ben is extrának számított.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:26:56 »

hogy vákumos, vagy elektornikus-e a turbo vezérlő...
Már csak egy összetett kérdés: melyik verzió a jobb? fogyasztás, megbízhatóság és teljesítmény szemszögekből?
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #340 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:28:29 »

Már csak egy összetett kérdés: melyik verzió a jobb? fogyasztás, megbízhatóság és teljesítmény szemszögekből?
Köszi, T.

az elektromos turbovezérlő már nem egy emberenek kakkantott be, és persze csak a turbóval együtt lehet kapni, ha gyári megoldásra vágyik az ember...

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2009.09.30 szerda, 10:50:28 »

VALAKI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM most készülök 1 2005 diesel 130le mondeot venni az lenne a kérdésem 0 km töl valaki levázoná nekem  ennek a motornak a gondjait pl porlaszto csere meg ilyenek még nem volt diesel autom elöre köszi

Ha itt arra gondoltál, hogy 0km-es korától kezdve sorrendben mikor jönnek a hibák akkor itt van ez a lista:
A következtetéseket a fórumot olvasgatva illetve a saját ismeretségi körben lévő Modeok tapasztalatai alapján írom:
A porlasztó csúcsok általában minimum 120e km-t ki szoktak bírni, de sok fórumosnak akik nem tekergetett órával vették az autót 200e km felett van a csúcsuk. Nagybátyám 2002--es mondeojában is 170ekm van gyári csúccsal és az ővé is valszeg visszatekert órájú.
De hallottam már 90e km-nél is csúcs cseréről, de hogy valójában mennyi km volt az autóban....
A 4db csúcs csere ára "okosban" 200e huf körül van.
A másik drága alkatrész az a lendkerék, ezekre is a minimum 120e km a jellemző (használat függő), de jellemzően többet elmennek ezek is.
A kinyomó csapágy szokott még ideje korán megszólalni, de tapasztalatok azt mutatják, hogy még így is el megy 20-30e km az autó vele, maga az alkatrész nem vészesen drága, de szét kel szedni az autót, hogy cseréljék. És ha már szét van szedve akkor érdemes komplett cserélni a lendkerékkel, mert már valószínűleg annak sincs sok hátra. Ez "okosban" (Valeo 4p 1tömegű lendkrékkel) 150-160e huf körül van.
Ami valamivel olcsóbb viszont "rendszeresen" cserélni kell az a segédberendezéseket hajtó szíjtárcsa és feszítő.
Ennek az élettartalma elég változó és függ a füled tűréshatárától is, ugyan is ez is elmegy a berregő hang megjelenésétől számítva több 10e km-t is.
A komplett csere 60-70e huf.
A szervó szivattyú szokott még néha meghalni 140-150e km körül ezt transitéval szokták helyettesíteni. A csere kb 60-70e huf.

A fent leírtakat nem kell készpénznek venni csak irány mutató, de ha használt mondeot veszel akkor ezekkel számolj azért.
Én júniusban vettem egy mo-i 2005-ös 130 lovast, még csak 3500km mentem vele, de még nem volt vele gondom!
Az enyém a használt piacon feltünően jó állapotú volt, (elméletileg!! 56e km van bent, szervízkönyves) bár volt már sérülve azért meg vettem.
Eddig nem bántam meg.
Mennyit pénzt szánsz autóra?
 

Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2009.09.30 szerda, 10:50:47 »

VALAKI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM most készülök 1 2005 diesel 130le mondeot venni az lenne a kérdésem 0 km töl valaki levázoná nekem  ennek a motornak a gondjait pl porlaszto csere meg ilyenek még nem volt diesel autom elöre köszi

ezt igy nem lehet levázolni,mert nincs két ugyanolyan autó szerintem, és aki előre megmondja hogy mi mikor romlik el az vagy jövendőmondó vagy csak okoskodik szerintem.....
de függ a használattól,karbantartástól,karbantartási anyagok minőségétől,gázolajtól,stb.....
Mint minden CR dieselnél porlasztók nem örök életűek, lendkerék szintén gyenge pontja, két fő lényegi probléma ez inkább, a többi meg változó....
De egy fontos dolog szerintem az is hogy egy olyan ember nyúljon az autóhoz aki ért is hozzá és ha lehet mindig ugyanaz az ember is szerelje.... eljen
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2009.09.30 szerda, 10:57:44 »

Már csak egy összetett kérdés: melyik verzió a jobb? fogyasztás, megbízhatóság és teljesítmény szemszögekből?
Köszi, T.
az elektronikussal precizebb motorvezérlést lehet megvalósitani. Igy kissebb lesz a füstölés jobb a fogyasztás, rugalmasabbam reagál a motor. DE: az elektronikus EuIV Aminél nem lehet hibakód nélkül dugozni az EGR-t. Ilyenkor ciklustol függöen kb 2-3ekm-ként jön két sokat nem zavaro P0401 amitöl világitani fog a motorkontrol de vészüzem nélkül. Törlése egy egyszerü 50usd-s ebayes kódolvasoval törölhetö.
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2009.09.30 szerda, 11:00:59 »

Akkor mivel érték el ezt? Egy augusztusi tdci még euro 3-as.
Köszi, T.

Azt,h egy facelift utáni  mondeo euro 3-as vagy 4-es azt nehéz megmondani.
Jellemzően a magyarországi forgalombahelyezésű mondeók kb 2005.09 és 10. hónapig euro 3-asok, azaz vákumos a túrbó vezérlőjük.
A külföldről behozottak között általában már nagyobb számban találni elektronikusan vezérelt túrbóst azaz euro 4-est.
2005. 10.-hónaptol már nálunk is jellemzően elektromos turbóval árulták őket, még a 115 lovast is!  
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2009.09.30 szerda, 11:01:03 »

Sziasztok!

Diesel commonrail rendszer tisztításához(porlasztó,adagoló...) szeretnék adalékot venni. Az előzőekben leírtak után illetve a neten nézegetve kettőt találtam ami szinpatikus: PRO TEC 375ml 3338Ft és Liqui-Moly Pro-Line rendszer tisztitó 500 ml 4366Ft. Valaki aki igazán ért hozzá, esetleg van tapasztalata ezek használatában, tudna tanácsot adni illetve javasolni melyiket érdemes megvenni?

Köszi: Tamás
Mindegy melyiket öntöd bele, csak CR rendszer kompatibilis legyen.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2009.09.30 szerda, 11:09:06 »

ezt igy nem lehet levázolni,mert nincs két ugyanolyan autó szerintem, és aki előre megmondja hogy mi mikor romlik el az vagy jövendőmondó vagy csak okoskodik szerintem.....
de függ a használattól,karbantartástól,karbantartási anyagok minőségétől,gázolajtól,stb.....
Mint minden CR dieselnél porlasztók nem örök életűek, lendkerék szintén gyenge pontja, két fő lényegi probléma ez inkább, a többi meg változó....
De egy fontos dolog szerintem az is hogy egy olyan ember nyúljon az autóhoz aki ért is hozzá és ha lehet mindig ugyanaz az ember is szerelje.... eljen

Így van ahogy Bunyek mondja!
Ahhoz,h megmondjuk mi mikor romlik el túl sok az ismeretlen.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2009.09.30 szerda, 12:32:03 »

Sziasztok, uj tag vagyok, sajnos nekem nincs is Mondeom, csak egy öreg orionom... bár úgy látom a fogyasztási eredményeket írókat, a benzimmotorom megeszi fogyasztásban a mondeok nagyrészét...de még a végsebességben is ilyesztö lehet így egy 1.6 karbis modell Smiley köszönhetően a jövő technologiájának, a hidrogénnek, meg az irányított gyujtásnak.... Smiley Viszont Ford fan révén bekeveredtem ide, egyébként autoszerelő vagyok, s tudom mindenkinél van jobban hozzáértő egy-egy tipushoz.... segítséget kérnék tisztelettel (füleg mert szívó benzinmotorokkal foglalkozom, ismerem őket jobban), vagy legalább pár apró öteltet. A haveromnak van egy ilyen Mondeo-ja, ami tdci 2002 es évjárat...  150000km van benne a hibajelenség a következő.: 2000-es fordulatszám környékén enyhe gázralépéskor kissé berángat a motor járása, de azt mondhatom, vmikor stagnáló fordulatnál is előjön a jelenség. Az autó gyengébben megy, mint régebben, max sebessége 170km/h, elötte meg a 200 at is röhögve vitte, nem volt egyébként hülyemód hajtva a kocsi. gázralépésekkor jellemzően feketén füstöl, mintha nem tudná elégetni az üzemanyagot... nem szokott hibakod megjelenni a müszerfalon, hogy vmi hibára utalna. van egy vákumcsöve, ami a turbo tetején elhelyezett dolgra csatlakozik, azon csekkoltuk a vákumot egy mérőmüszerrel, ami erős ingadozásokat jelzett, mondhatni össze vissza ugrál, állitgatja a turbót..... kiváncsi lennék, megtudhatom-e valahol a kívánt turbónyomás értékeket vhonnan.. van-e hely a motoron, ahová be tudom kötnim a turbonyomás mérömet. Rövidben ennyi, ötelteket várok, ha van rá mód.... tisztelettel Gab.
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2009.09.30 szerda, 12:50:44 »

gázralépésekkor jellemzően feketén füstöl, mintha nem tudná elégetni az üzemanyagot... nem szokott hibakod megjelenni a müszerfalon, hogy vmi hibára utalna. van egy vákumcsöve, ami a turbo tetején elhelyezett dolgra csatlakozik, azon csekkoltuk a vákumot egy mérőmüszerrel, ami erős ingadozásokat jelzett, mondhatni össze vissza ugrál, állitgatja a turbót..... kiváncsi lennék, megtudhatom-e valahol a kívánt turbónyomás értékeket vhonnan.. van-e hely a motoron, ahová be tudom kötnim a turbonyomás mérömet. Rövidben ennyi, ötelteket várok, ha van rá mód.... tisztelettel Gab.

Valószínűleg a turbócső enged valahol, szerviz 10-12 pénzért cseréli, vagy Te cseréled akkor olcsóbb.
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2009.09.30 szerda, 12:59:11 »

Sziasztok, uj tag vagyok, sajnos nekem nincs is Mondeom, csak egy öreg orionom... bár úgy látom a fogyasztási eredményeket írókat, a benzimmotorom megeszi fogyasztásban a mondeok nagyrészét...de még a végsebességben is ilyesztö lehet így egy 1.6 karbis modell Smiley köszönhetően a jövő technologiájának, a hidrogénnek, meg az irányított gyujtásnak.... Smiley Viszont Ford fan révén bekeveredtem ide, egyébként autoszerelő vagyok, s tudom mindenkinél van jobban hozzáértő egy-egy tipushoz.... segítséget kérnék tisztelettel (füleg mert szívó benzinmotorokkal foglalkozom, ismerem őket jobban), vagy legalább pár apró öteltet. A haveromnak van egy ilyen Mondeo-ja, ami tdci 2002 es évjárat...  150000km van benne a hibajelenség a következő.: 2000-es fordulatszám környékén enyhe gázralépéskor kissé berángat a motor járása, de azt mondhatom, vmikor stagnáló fordulatnál is előjön a jelenség. Az autó gyengébben megy, mint régebben, max sebessége 170km/h, elötte meg a 200 at is röhögve vitte, nem volt egyébként hülyemód hajtva a kocsi. gázralépésekkor jellemzően feketén füstöl, mintha nem tudná elégetni az üzemanyagot... nem szokott hibakod megjelenni a müszerfalon, hogy vmi hibára utalna. van egy vákumcsöve, ami a turbo tetején elhelyezett dolgra csatlakozik, azon csekkoltuk a vákumot egy mérőmüszerrel, ami erős ingadozásokat jelzett, mondhatni össze vissza ugrál, állitgatja a turbót..... kiváncsi lennék, megtudhatom-e valahol a kívánt turbónyomás értékeket vhonnan.. van-e hely a motoron, ahová be tudom kötnim a turbonyomás mérömet. Rövidben ennyi, ötelteket várok, ha van rá mód.... tisztelettel Gab.
Levegő rendszer csöveket ellenőrizd,szívósortól a turbóig!Ki szoktak repedni a gumicsövek,illetve az aba bilincseket nem szokták rendesen meghúzni!
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.