Cím: MK4 / 1.8 TDCi izzítógyertya csere Írta: mbdeb - 2012.12.22 szombat, 15:36:30 Korábban már volt egy írás a wikiben az MK3-as mondeo TDCi motorok izzítógyertyájának (http://mondeo.hu/wiki/index.php/Izz%C3%ADt%C3%B3gyerty%C3%A1k_cser%C3%A9je_TDCI_MK3) cseréjével kapcsolatosan.
Most hogy nekem is ki kellett cserélnem az izzítókat így jött létre ez a cikk, hogy azok akik éreznek magukban elég szerelési kedvet valamint a járművükben 1.8-as TDCi motor duruzsol meg tudják azt tenni, így egy kis munkadíjat spórolva. Tehát ez a leírás az 1.8 -as TDCi motorokhoz jó. Kezdjük is el. Készítsünk elő 7-es és 10-es dugókulcsot. A 10-es dugókulcsnál ügyeljünk arra, hogy hosszított legyen mert különben nem tudjuk kicsavarozni az izzítókat (Én a baumaxból vettem egyet valami 900 HUF körül volt). A 7-es dugókulcs olyan legyen hogy ha rádugjuk az izzítót olyan 3 mm álljon ki a menetből (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2700.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2700.JPG) , de ez csak akkor lesz fontos, ha visszafele csavarozzuk az áramot adó tápkábelt. Ezt meg tudjuk tenni úgy, hogy az izzítógyertya dobozából levágunk kis darabokat és beletömködjük a dugókulcsba.(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2701.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2701.JPG) Nem árt egy hosszú csipesz (nekem orvosi érfogóm volt). Ez nem szükséges ha mágneses a dugókulcs vagy teletömjük zsírral a 7-es dugókulcsot. Miért fontos ez? Mert a kis anya amivel az izzító tápkábelt rögzítjük igencsak kapós darab a kis mérete miatt és nem biztos, hogy kézzel teljesen jól meg tudjuk fogni (különösen igaz ez a váltó felőli azaz ha jól tudom a 4-es henger felőlinél).Természetesen készítsük elő az új izzítógyertyákat. Ha még nincs akkor vegyük meg. Ezzel kapcsolatban azt mondanám, hogy a gyári Ford az tulajdonképpen BERU márkájú. Az ára változó de nincs olyan nagy különbség a gyári és a beszállítói árak között sőt a bosch az még drágább mint az eredeti. Itt jegyezném meg hogy nekem mind a 4 rossz volt és -3 foknál is indult a jármű, viszont az utó/után izzítás nagyon kellemes a motornak. A rossz és a jó izzító mutatóba a képen (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2692.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2692.JPG) További kellékek WD40 kenőspray és/vagy csavarlazító. A művelet: 1. Vegyük ki az indítókulcsot a kocsiból. 2. Motorháztető fel + vegyük le a műanyag/hangszigetelő motorburkolatot 3. A 7-es dugókulccsal szedjük le a 4 db anyát amely az áramkábelt rögzíti a gyertyára. (Zsírozd be a kulcsot belülről mert a kis anya leeshet ha ügyetlenek vagyunk és egy kis csavarlazító sem árthat). levétel előtti képek: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2680.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2680.JPG) - (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2681.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2681.JPG) - (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2682.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2682.JPG) 4. Vegyük le a gyertyákról a vezetékeket. Nem fognak leesni tehát nyugodtan leszedhetőek. (itt jól jön azért csipesz) További dolgokat nem kell leszedni szépen meg van csinálva, hogy a dugókulcs befér, azaz van hely. Talán csak a 4-es hengernél nincs olyan nagy, de nem vészes. Ha útban van az olajszint ellenőrző akkor azt húzzuk ki és rakjunk rá egy kupakot nehogy a kis anya véletlenül beleessen. 5. Akkor most mind a 4 gyertya tövét fújjuk be csavarlazítóval. Szépen fog pezsegni a rozsda :). Kb. 1 perc után próbáljuk meg meglazítani a 10-es (hosszított) dugókulccsal. Túl erőltetni nem kell. Ha egy picit megmozdult akkor ismét fújjuk be csavarlazítóval. Mindaddig csináljuk amíg teljesen ki nem tudtuk csavarni különösebb erőltetés nélkül. Állítólag nem fog beletörni mert az 1.8-as motor vasöntvény azaz nem aluöntvény mint a többi. Így a hőtágulás itt különösebben nem oszt, nem szoroz, de azért úgymond szobahőmérsékleten szereljünk tehát ne felhevült motornál. Képek: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2690.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2690.JPG) - (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2695.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2695.JPG) 6. Az új izzítók menetét WD40-el fújjuk be és azt szépen csavarjuk be a helyére, a menetre vigyázzunk. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2696.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2696.JPG) 7. Az izzítókábelt helyezzük vissza a helyére és csavarozzuk oda a 7-es dugókulccsal az anyákat. Menetre vigyázni, itt lesz szükség esetleg a dugókulcsba tömött papírdarabokra. 8. Zsírtalanítóval és víztaszító kontakt sprayjel fújjuk be a beszerelt gyertya végeit. 9. Burkolat vissza, indítás. 10. Irány a következő mondeo tali :) További képek: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2687.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2687.JPG) -(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2705.JPG) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK4_1_8_TDCi_izzitogyertya_csere/DSC2705.JPG) Jós szerelést kíván, mbdeb.
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |