Cím: MK3 / Behajlós tükrök bekötése Írta: Zsolteey - 2015.11.28 szombat, 18:41:42 Szerző: Cs12 (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=9258) Szükséges dolgok: behajlós tükrök, behajlós tükörállító kapcsoló, barna nagy relé foglalattal és egy pár cm vezetékkel együtt, bal-jobb első fullos fl-es ajtókábelkorbács, A-oszlop C54 vagy C52-es csati szintén pár cm vezetékkel, amiből kelleni fog nekünk 5 tüske (3 a vezető oldalra, 2 pedig az anyóshoz), amennyiben csak a behajlásért felelős vezetékek hiányoznak a csatiból. Ha a kilépőfény sincs bent, akkor még + 4 db tüske kell. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/1_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/1_behajlos_tukor.jpg) Bahajlós tükör bekötése: Akksit kössük le! Kezdjük a barna relé vezetékelésével: Először vegyük elő a bontott C52 vagy C54-es csatinkat. Ha jól megnézzük, a közepén láthatunk pár fehér lábat, ezeket összenyomva egy erős mozdulattal megütve a nagy fehér műanyag közepet ki tudjuk ütni. Vegyünk ki 3 db (ha nincs kilépőfény akkor 5 db fémtüskét színazonos vezetékkel a vezető oldalra, és 2 db (ha nincs kilépőfény akkor 4 db) tüskét szín azonos vezetékkel együtt a csatiból, majd megfelelő hosszra méretezve forrasszuk őket a barna relé vezetékeléséhez. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/2_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/2_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/3_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/3_behajlos_tukor.jpg) 1-es láb: sárga/zöld --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 6-os lábba sárga/zöld --> ez megy az A-oszlop C52 csatijába az utas oldalon a 10-es lábba 2-es láb: fekete/piros --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 10-es lábba 3-mas láb: fehér/zöld --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 7-es lábba fehér/zöld --> ez megy az A-oszlop C52 csatijába az utas oldalon az 1-es lábba 4-es láb: narancs --> ez megy a C506-os csati 12-es lábára, ami állandó pozitív. A csati a biztitábla hátulján bal legfelül van (az ajtóhoz közel), mivel nagy kezem van, és a hely elég kicsi, nem fértem hozzá normálisan a csatihoz, hogy bekössem a relé narancs vezetékét a 12-es lábra, a biztosítéktáblát pedig nem akartam kivenni a helyéről. Ezért a lábtérvilágítás pozitív szálára kötöttem rá. Figyelem! Elkövettem azt a hibát, hogy a testet is ide kötöttem. Mivel a GEM kapcsolja testet, így csak akkor tudtam működtetni a tükröt, ha világított a belső világítás! Ezért a testet mindenképp máshova kössük!!! 5-ös láb: fekete --> ez a test Kilépőfény, ha esetleg ez nincs bekötve valakinek: Vez.oldali C54 felső csati: 13-mas láb pozitív (vezető oldali lábtérvilágításról kapta) 12-es láb negatív (vezető oldali lábtérvilágításról kapta) utasoldal C52es csati: 6-os láb pozitív (utasoldali lábtérvilágításról kapta) 7-es láb negatív (utasoldali lábtérvilágításról kapta) Akkor kezdjük! A vezetőoldali A-oszlopban 2 db csatlakozót találunk. Nekünk a C54-es csati kell, ez a 2 közül a felső. Úgy oldjuk, h simán le kell tekerni, majd kis fordítással befelé be tudjuk nyomni az A-oszlopba. Itt a hangszigetelő kátránylapot ki kell lyukasztanunk, hogy ki tudjuk venni a csatlakozót. A csatit kifordítva, hogy ne a tüskéket lássuk, hanem a vezetékeket, a közepén láthatunk pár fehér lábat, ezeket összenyomva egy erős mozdulattal megütve a nagy fehér műanyag közepet félig ki tudjuk ütni, ami pont elég ahhoz, hogy a tüskéket bepattinthassuk a helyére. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/4_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/4_behajlos_tukor.jpg) Ha ezzel megvagyunk, a barna relét bepattintjuk a helyére (biztitábla alján a bal oldalon), 3 tüskét (ha nincs kilépőfényünk, akkor 5 tüske) be a C54 csatiba, sárga/zöld --> 6os láb; fekete/piros --> 10es láb; fehér/zöld --> 7es láb. Ha előzőleg nem volt bekötve a kilépőfény, akkor: pozitív szál --> 13-as láb, amit a vezető oldali lábtérvilágításról kap és egy negatív szál --> 12-es láb, amit pedig a vezető oldali lábtérvilágításról kap. Fehér műanyagot visszanyomjuk, majd a csatit visszaforgatjuk az A-oszlopba. Jöhet a másik oldal, ugyanez a menet, csatlakozó old, benyomjuk az utastérbe, fehér műanyag közepet kitoljuk a csatiból, 2 tüske (kilépőfény hiányában 4db) bepattint: sárga/zöld --> 10es láb; fehér/zöld --> 1es láb. Ha előzőleg nem volt bekötve a kilépőfény, akkor: pozitív szál--> 6-os láb, amit az utasoldali lábtérvilágításról kap és egy negatív szál --> 7-es láb, amit az utasoldali lábtérvilágításról kap. Fehér műanyag közép vissza, csati visszaforgat az A-oszlopba. A vezetékelés kész, illetve egy pozitív és egy negatív szálat kell adnunk a relének. Leírom mégegyszer: Ez a kép mutatja a biztitábla hátulját. Itt találhatjuk meg a C506-os csatlakozót, amiből kell nekünk a 12-es láb, ami állandó pozitív. A csati a biztitábla hátulján bal legfelül van az ajtóhoz közel (a képen jobb felül), mivel nagy kezem van, és a hely elég kicsi, nem fértem hozzá normálisan a csatihoz, h bekössem a relé narancs vezetékét a 12-es lábra, a biztosítéktáblát pedig nem akartam kivenni a helyéről. Ezért a lábtérvilágítás pozítív szálára kötöttem rá. Figyelem! Elkövettem azt a hibát, hogy a testet is ide kötöttem. Mivel a GEM kapcsolja testet, így csak akkor tudtam működtetni a tükröt, ha világított a belső világítás! Ezért a testet mindenkép máshova kössük!!! (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/5_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/5_behajlos_tukor.jpg) Jöhet az ajtó! Kárpit és tükörborítás leszedése. A tükörállító kapcsolót kifelé tudjuk kiforgatni a háromszög alakú borításból. Csatlakozó széthúz, az új kapcsoló be a helyére, csati vissza. A tükröket 3 db 25-ös torx csavar fogja, ezeket kitekerve és a csatlakozót széthúzva gyorsan kicserélhetjük a őket. A csatit még ne dugjuk vissza a helyére. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/6_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/6_behajlos_tukor.jpg) Kezdhetjük az ajtókábelkorbács cseréjét fullos kötegre. Ehhez szike segítségével le kell bontani a habszivacsot. Majd minden csatit széthúzni. A jobbos ajtónál egy kis szívás lesz, mert az elektromos ablak motorján lévő csatin belül van az oldásra szolgáló pöcök. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/7_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/7_behajlos_tukor.jpg) Ezek után simán kifűzzük a korbácsot, majd visszafűzzük az újat. Csatikat összepattintjuk és kész. Ha nem a csere mellett döntünk, be is lehet vezetékelni. A csere egyszerűbb volt számomra, és +1.000 ftot megért. Arra figyeljünk, hogy ha fl-előtti modellbe akarjuk beszerelni a tükröket, más a tükör csatija. Ezért is jobb, ha szerzünk egy fullos fl-utáni ajtókábelköteget. Ha nem így teszünk, akkor be kell vezetékelni a C52 és C54 ellencsatijába, a tükörállító csatiba is, illetve le kell szednünk és meg kell cserélnünk a tükrök csatiját. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/8_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/8_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/9_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/9_behajlos_tukor.jpg) Annyi még, ha angol autóból szereztük a bontott kábelkorbácsot, akkor bizony 2-2 vezetéket fel kell cserélnünk az ablakemelő kapcsolónál és a tükörkapcsolónál is. Ezeket kell felcserélni: ablakemelőnél: tükörállítónál: 6os-14es csere 1es-2es csere 7es-15ös csere 7es-5ös csere Ha összedugtunk mindent, meghúztuk a csavarokat, mehet vissza a tükörborítás és az ajtókárpit. Már csak annyi dolgunk van, hogy az A-oszlop csatikat összekapcsoljuk (ez jó móka) az ajtókábelkorbács csatijával. Ha mindennel megvagyunk, kössük vissza az akksit. Jöhet a próba: a tükörállító gomb lefelé történő megnyomásával tudjuk működésre bírni a tükröket. Itt említem meg, hogy nekem 30 perc után (GEM ennyi idő után kapcsol le mindent) 2x kell lenyomnom a tükörállító gombot, hogy nyíljon vagy behajoljon a tükör. Ez azért van valószínűleg, mivel én a lábtérvilágításra adtam a barna relé pozitívját, amit a GEM bizonyos idő után lekapcsol. Én a gyári bekötés mellett döntöttem. De aki azt akarja, hogy a központi zár nyitás-zárás funkciójával együtt történjen a ki-behajlás, annak egy kicsit kötözgetnie kell még. Íme egy angol leírás: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Folding_Mirrors_With_Remote_Key_-_Mk3 Ha valaki ezt a megoldást választja (többeknek így van a fórumon), tegyen bele egy plusz kapcsolót, amivel télen ki tudja kapcsolni, ugyanis befagyhat a tükör zárt állapotban, és mikor kinyitjuk a távirányítóval a kocsit, szegény tükör nyílna, de nem tud. Ilyenkor nagy károkat tudunk okozni a tükörben. Amennyiben minden a helyén, pöpecül működik a tükör, jöhet a jól megérdemelt üdítő/ sör! Angol leírás és rajz: http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/powerfold-mirrors-with-puddle-lights-retro-fit-r156 Rajz: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/10_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/10_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/11_behajlos_tukor.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Behajlos_tukrok_bekotese/11_behajlos_tukor.jpg) Jó szerelgetést! Cs12
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |