Cím: MK3 / Kombi airspring légrugó beépítése Írta: Zsolteey - 2016.05.03 kedd, 09:47:02 Szerző: Cs12 (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=9258) Már régóta gondolkodtam egy ilyen szett beépítésén. Mikor legutóbb öten ültünk az autóban tele csomagokkal, és megláttam, hogy mennyire ül az autó hátulja, végleg eldöntöttem: légrugót ide! A fórumon többeket (akiknek már beépítésre került) megkérdezve csak pozitív visszajelzéseket kaptam. Így minden kétségem szertefoszlott, és meg is rendeltem a szettet. Vasárnap délután rendeltem, kedd reggel 9-kor már a kezemben tartottam. Aki esetleg gondolkozik, esetleg habozna még, egy Airspring beszerelésén, ne tegye! Az eladót merem ajánlani, nagyon pontos volt, és végtelenül korrekt! Az elérhetősége: Palotás Tibor Telefon: +36702522413 Város: Miskolc Hirdetése: http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Legrugo_Airspring_7000_ft_a_par___Uj___48505525.htm?first=1 És maga a szett: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/1_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/1_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/2_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/2_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) A beszereléshez nem kell nagy tudomány, sem sok segédeszköz. A szetthez tartozó gumibakokat ki is dobhatjuk, nekünk arra nem lesz szükségünk, ugyanis a mi gyári fémtüskénk is pont ilyen. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/3_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/3_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Akkor kezdjük! Először is lazítsuk meg a szerelni kívánt oldalon a kerékanyákat, majd emeljük fel az autót. Ékeljük ki az első kerekeket, majd bakoljuk alá a Mondeot! Ezután lecsavarhatjuk a kerékanyákat és leemelhetjük a kereket. Majd a légrugókból ki kell préselni az összes levegőt. Ezt tehetjük úgy, hogy a légrugóra rátérdelve a tűszelepet benyomva szépen kinyomjuk belőle mindenhonnan a levegőt. Ha van otthon spec szelepcsavarhúzónk, akkor azzal kitekerve a tűszelepet magától leenged. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/4_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/4_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/5_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/5_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Ezután jöhet a felütközésgátló baba méretre vágása. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/6_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/6_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Nekünk másfél hurka kell, hogy megmaradjon, és így nem ér bele a gyári fémtüske a légrugóba. Ezt elvághatjuk akár szike, akár fűrészlap segítségével. Erősen javallott a fűrészlap! :) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/7_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/7_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/8_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/8_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/9_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/9_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/10_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/10_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Amint ezzel megvagyunk, jöhet a légrugó becsúsztatása, helyére igazítása a rugók közé. Kenjük meg jól szappanos vízzel a rugót és az Airspringet is. Én még pluszban WD40 locsolásával könnyítettem a helyzetemen. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/11_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/11_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) A 2. és 3. rugókör között csúsztattam be a légrugót, a felső részét a babához igazítottam, majd az alját szó szerint be kellett feszegetni, gyömöszölni a rugók közé. Amint a helyére került, forgassuk úgy, hogy a bal oldali keréknél a szelep a 2. és 3. rugókör közt legyen és hátrafelé nézzen a hátsó lökhárító irányába! A jobb oldali keréknél pedig ellenkezőleg! A szelep szintén a 2. és 3. rugókör között legyen, de a motor irányába, előre nézzen! Bal oldali keréknél: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/12_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/12_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Jobb oldali keréknél: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/13_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/13_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Ha a helyére forgattuk őket, kell egy nyomásmérő órával felszerelt pumpa, és felfújhatjuk őket 0.8-1.2 BAR nyomásra. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/14_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/14_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/15_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/15_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Jöhet a kerék visszaszerelése és befejeztük a beépítést! Majd még egy kis upgrade-t kell eszközölnöm, mégpedig a szelepek meghosszabítását egy tömlő segítségével, amivel ki tudom vezetni vagy a kerékjárati ívek aljára, vagy a lökhárító aljára a szelepeket, hogy ne legyen macerás dolog a légrugók értékre állítása. És a felfújt Airspring még az emelőn: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/16_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/16_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Már emelő nélkül, leengedve az autó: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/17_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/17_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Beszerelés előtt: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/18_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/18_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Beszerelés után: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/19_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Kombi_airspring_legrugo_beepitese/19_mk3_kombi_airspring_legrugo_beepitese.jpg) Végezetül jöhet a megérdemelt sör/üdítő! Jó szerelgetést! Cs12 Cím: Válasz: MK3 / Kombi airspring légrugó beépítése Írta: AndyA - 2016.05.03 kedd, 09:52:54 A WD40-et gumira nem javasolnám, mert semmiféle kőolajszármazék nem tesz jót hosszú távon a guminak.
Szappanos víz helyett pedig valami sűrűbb, de hasonlóan sikamlós dolgot érdemes használni (és akkor WD40 sem kell): folyékony mosószert, ahogyan a flakonban van, higítatlanul. Ez utóbb nyom nélkül le is mosható, ha valaki nagyon szépészkedni akar, de akár ott is maradhat a légrugón, gondot nem okoz. Még egy tipp: a szelep kiszerelése után ahogyan van, szelep nélkül érdemes a rugómenetek közé gyömöszölni. A tapasztalatok szerint sokkal könnyebb úgy dolgozni vele, hogy szabadon jár ki-be a levegő, mint összenyomva, becsavart szeleppel. AndyA Cím: Válasz: MK3 / Kombi airspring légrugó beépítése Írta: AndyA - 2016.05.04 szerda, 12:36:34 Nekem is van tapasztalatom ez ügyben.
Én a teherautókhoz való szelephosszabbítót szereltem be, megtoldva, egy Y-elágaztatóval és kivezetve a vonóhorog mellé. Így egyszerűen leereszthető/fújható, nem kell aláfeküdni vagy nézegetni a két oldal közti tizedeket. Én beszereléskor benn hagytam a szelepet, de kiszívtam belőle a levegőt, így szilikonozva egyszerűen belement. Az ütköző "baba" elvágása nem volt a legjobb ötlet. A gyárilag hozzá adott gumipapucs csöcsének levágása és átfúrása után tökéletesen illeszkedik a baba helyére, és így nem is emeli túl a kocsi fenekét. üdv: VZoli
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |