Cím: MK3 / Jatco JF506e automata váltó olajfrissítés Írta: HZsolt92 - 2016.10.10 hétfő, 19:41:29 Jatco JF506e autómata váltó olajfrissítés Szerző: HZsolt92 (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=7027) MK3 2.5v6 és 2.0TDCI motorokat szerelték a fentebb említett váltóval. A váltó sajátossága, hogy teljes szétszedés nélkül nem lehet benne szűrőt cserélni(aki nagyon akarja, amúgy lehet hozzá venni gyári új szűrőt). Automata váltó lévén nem lehet leengedni a teljes olajtöltetet, ezért csak olajfrissítésről lehet szó. A bele való olaj gyári minősítése: FORD WSS-M2C922-A1 Szükséges mennyiség: 3,5-4L/frissítés Egy rövid melegítő kör után neki lehet kezdeni a folyamatnak. A leeresztő/ellenörző csavar a váltó alján található, egy védő lemez alatt, amit 3 csavar fog: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/1_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/1_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/2_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/2_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/3_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/3_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) A feltöltő az akksi alatt található, amin egy gumi/műanyag sapka van: (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/4_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/4_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/5_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/5_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) A lenti csavart kitekerve 3-3,5l körüli olajnak kell kifolynia. Érdemes mércés edényben felfogni, mert kb ugyan ennyit kell az újból beleönteni(a leeresztő visszahelyezése után). Rakjuk vissza az akksit, majd járassuk az autót 4-5 percig, közben kapcsolgassunk párszor R-N-D között, hogy körbejárjon a váltóban a friss olaj. Ez a folyamat 2-3x alkalommal megismételhető. A helyes mennyiség beállításához az olajnak fel kell melegednie 35°C-ra(diagnosztikán keresztül ellenőrizhető), ekkor ki kell tekerni az ellenörző/leeresztő csavart(járó motornál, P állásban). Ha ekkor jön ki olaj, akkor várjuk meg még abbamarad a folyás. Ha nem jön, akkor öntsünk addig bele olajat, még meg nem jelenik lent. (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/6_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites/6_MK3_Jatco_JF506e_automata_valto_olajfrissites.jpg) Forrás: http://www.talkford.com/community/topic/133236-durashift-jatco-jf506e-oil-change/ MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSÉGÉRE VÉGEZZE EL
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |