Cím: MK3 / Klímateszt Írta: HZsolt92 - 2011.02.09 szerda, 20:35:08 Manuális klímaberendezés (facelift utáni autókban)
A manuális kezelésű klímaberendezést a Mondeo 2003.75 esetén nyomógombokkal kezelik. A kezelőegység közepébe egy LCD-kijelző került elhelyezésre. Itt a kívánt hőmérsékletet oszlop formájában jelzik ki. A minimum és a maximum közötti hőmérséklet-tartományt 13 oszlopra osztották fel. A ventilátor-fokozatot hét oszloppal és egy A/C szimbólummal jelzik ki, amennyiben működtetik az A/C-kapcsolót. Az A/C-kapcsológomb megnyomásával lehet a kompresszort be-, ill. kikapcsolni. A kezelőegység felső részén található egy PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológomb. Ha ezt a kapcsológombot kapcsolják, akkor a Klímaberendezés (A/C) -kompresszor bekapcsol, a legmagasabb ventilátorfokozat állítódik be, a levegőelosztó-csappantyúk a szélvédő irányába állnak be, és a hőmérséklet, függetlenül az előzetes beállítástól, a maximális értékre áll. Automatikus klímaberendezés Az automatikus hőmérsékletszabályozással ellátott klímaberendezésnél a kívánt hőmérséklet Celsius ill. Fahrenheit fokban jelenik meg. A kijelzés decimális számokkal, 0,5 fokos lépésekben történik. Az automatikus hőmérsékletszabályozás a kezelőegység jobb oldalán lévő AUTO kapcsológombbal kapcsolható be. Az LCD-kijelzőn egy kiegészítő AUTO-szimbólum van, ez az automatikus klímaberendezés-szabályozás esetén kerül kijelzésre. Ha nem az automatikus szabályozás került kiválasztásra, és a klímaberendezés-kompresszor be van kapcsolva, a ventilátorfokozat és a levegőelosztás beállítása nem automatikusan hanem manuálisan történik. Az A/C -kapcsológomb megnyomásával az AUTO-üzemmódban az folyamatos klímafunkció kikapcsol. A kijelzőn az ECO felirat jelenik meg. Az eddig központilag a ventilátorházon elhelyezett hőmérséklet-érzékelő átkerült az alsó kilépőnyíláshoz. Kiegészítésként a felső kilépőnyílásnál is elhelyeztek egy tovább hőmérséklet-érzékelőt. Ezáltal pontosabb lehet a klímaberendezés-szabályozás. Az érintőképernyős gépkocsiknál (Ford DVD-navigációs rendszer érintőképernyővel) a klímaberendezést kijelzik a képernyőn. A kezelés részben az érintőképernyővel, valamint a képernyő bal, illetve jobb oldalán található kapcsológombokkal történik. További utasítások a klímaberendezés kezelésével kapcsolatosan a kezelési útmutatóban találhatók. Portál (Gateway) Azoknál a gépkocsiknál, amelyek különböző hálózat-sebességekkel dolgoznak (pl. HS-CAN és MS-CAN) az információkat, amelyeket a mindenkori busz-hálózatokra kell küldeni, részben egymás között is rendelkezésre kell bocsátaniuk. Mivel a két busz-hálózat egymással közvetlenül nem tud kommunikálni, ezért egy olyan csatlakozási pont szükséges, amelyen keresztül mindkét hálózat képes egymással kommunikálni. Ezt a csatlakozót portálnak (angolul: Gateway) hívják. A portál teszi lehetővé az adatcserét és a kommunikációt a hálózatok között. A Mondeo 2001-nél (2003/06-) a portált az audiorendszer MS-CAN-ja és a klímaberendezés HS-CAN-ja között a klímaberendezés-vezérlőegység képviseli. Szervizutasítások A rendszer rendelkezik az alábbi funkciókat felölelő öndiagnosztikával: Öndiagnosztika indítása: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően az AUTO kapcsológombot működtetni. öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni. öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni. Hibakódok kijelzése öndiagnosztika nélkül: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően a műszerfal levegőelosztás kapcsológombot működtetni. Kijelzést befejezni, és a hibakódokat kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni. Kijelzést befejezni, és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni. A második hőmérséklet-érzékelő révén a hibakódtáblázat két kóddal bővült. Az eddig meglevő hibakódok részben módosultak. Hibakódok: DTC kijelző Hibaleírás 9342 ECU nem megfelelő 9676 Akkumulátorfeszültség tűrésen kívül (9 - 16 Volt) 9251 * Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva 9253 Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat A297 Felső levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva A298 Felső levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat A299 Alsó levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva A307 Alsó levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat 9261 * Napsugárzás-érzékelő testzárlat A266 Hőmérsékletszabályozó-csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) 9263 Felső levegőcsappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) 9262 Párátlanító csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) 9242 Belsőlevegő-keringetés csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) A308 * Belső tér ventilátor hőmérséklet-érzékelő nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) A516 Ventilátormotor nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) 9200 A klímaberendezés-kezelőegység nem megfelelő * A manuális kezelésű klímaberendezésnél nem Videók: Facelift előtti: 1. (http://www.youtube.com/watch?v=cdxXLk3bICw) 2. (http://www.youtube.com/watch?v=cKEApgXjHbs) Facelift utáni: 3. (http://www.youtube.com/watch?v=JJ9_fCwcAkc&feature=related)
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |