Cím: MKX / MK1-MK2 1.6/1.8/2.0 benzines motor olajcseréje Írta: HZsolt92 - 2011.02.13 vasárnap, 16:42:52 Olajcsere Ford Mondeo m.k.1.-2. 1.6/1.8/2.0 benzines írta:misi107 Ismét egy otthon is elvégezhető munka, amit érdemes 15e km-ként végrehajtani. Érdemes egybekötni az üzemanyag-, pollen-, levegőszűrő cserével és akkor tudja a gondos gazdi, hogy mi mikor lett cserélve. Jelen esetben is ez történt, de csak az olajcsere lett dokumentálva, a többi már megtalálható. Az alany az egyik klubtag -Suba- 2000-es évjáratú 1.8. b-s autója. Anyagszükséglet: -5 liter olaj,jelen esetben mobil 5w30 félszintetikus olaj, ebből kb. 4.2-4.3 liter kerül felhasználásra ideális esetben, a maradék meg a következő olajcseréig az utántöltésre jó. Akik a teljes szintetikus olajat preferálják, természetesen tegyenek bele azt. Én a saját autómban ezt eddig három alkalommal használtam (használom jelenleg is), teljesen meg vagyok vele elégedve, ezért mertem ajánlani Subának is. -olajszűrő -olajszűrő fogó -kesztyű -emelő -kerékkulcs -13-as villáskulcs -alkalmatosság a földre,hogy ráfeküdjünk -eszköz az olaj felfogására (nálam egy kiszolgált bogrács tizenéve megteszi) -5 literes flakon az olaj tárolására és gyűjtőhelyre szállítására Természetesen máshogy is lehet csinálni, nekem ez a módszer vált be a legjobban. Kérem kedves édesanyám csuklásának elkerülése végett ezt figyelembe venni!Mivel nincs aknám,így nekem így a jó. Szerelés menete: 1.Az olajat meleg motornál kell lengedni.Miután bemelegedett várjunk 5-10 percet, amíg a karteből lefolyik az olaj a teknőbe. Közben ékeljük ki az emeléssel ellentétes oldalon a kerekeket, emeljük fel az autót és vegyük le a jobbelső kereket. Tekerjük ki az olajtöltő nyílás kupakját, vegyük ki a nívópálcát és tegyük őket biztonságos helyre (a nívópálca motortérben hagyása azzal járhat, hogy elfeledkezünk róla és rácsukjuk a tetőt és elgörbül. Az olajbeöntő kupakjának fel nem rakása azzal jár, hogy intenzíven fog kifröcskölni az olaj menet közben a nyíláson és nagyon büdös lesz) 2.Feküdjünk az autó alá,az olajteknő alján keressük meg a leeresztő csavart.Érdemes egy újat beszerezni, bár nem szükségszerű cserélni (én most elfelejtettem...) Toljuk az olajfelfogására szolgáló akármit a teknő alá (vegyük figyelembe,hogy az olaj nem pont a csavar alatt jön ki, hanem szép ívet ír le,lásd a képen) és tekerjük ki a 13-as kulccsal a csavart. Az arcunkra folyt olajat távolítsuk el...Figyelem! Jópáran panaszkodtak, hogy úgy bele volt tépve a csavar,hogy meg se tudták mozdítani. Az okát nem értem miért tettek így, de akkor a legnagyobb óvatossággal járjunk el! Ha beleszakad a csavar,akkor az egész olajteknőt le kell venni, a csavart kifúrni, új menetet vágni és új csavart beletenni. Ha úgy érezzük, akkor inkább műhellyel v. szerelő ismerőssel csináltassuk meg, ahol vész esetén a fenti művelethez az eszközök rendelkezésre állnak. 3.Ha már nem folyik az olaj, a kerék felől próbáljuk meg az olajszűrőt balra tekerni a szűrőfogóval. Többféle változata is van,nekem ez multiban kapható tökéletesen megfelel.A képeken látható, hogy előttem elég gyatrán rakták fel a szűrőt és az olajat a nyomás kinyomta a szűrő szigetelésénél, kézzel símán letekertem. Figyelem! Az olajszűrő csavarja bele van tekerve a blokkba, de hajlamos kijönni a szűrővel együtt! A kitekerés után nézzük meg a régi szűrőt és ha kijött, akkor tekerjük ki a szűrőből és tegyük vissza a helyére! A földre folyt olajat a csere után homokkal, fűrészporral itassuk fel, a féltengely gumiharangra és kipufogócsőre folyt olajat a lehetőségekhez mérten töröljük le. 4.Az új szűrőbe öntsünk némi friss olajat és forgassuk addig amíg átjárja belsejét. Így az első beindításnál nem fog szárazon menni a motor. Kenjük be a szűrő gumitömítését is friss olajjal. Az új szűrőt tekerjük vissza a helyére kézzel, ameddig lehet. A szűrőfogóval még kb. negyed fordulatot tekerjünk rajta, hogy rendesen felfeküdjön a blokk oldalán a peremre. Maga a szűrő kb. 2-3 deci olajat fog magában tartani, emiatt ellenőrizni kell az olajcsere után az olajszintet. Az olajpumpa is magában tart valamennyit. 5.Az olajteknőbe tekerjük be a leeresztőcsavart és érzéssel húzzuk meg.Van alatta egy gumi v. műanyag tömítés (mindkettőhöz volt már szerencsém) nem kell széttiporni! 6.Öntsük be a friss olajat a nyíláson keresztül. Először kb. 4 litert,majd tegyük be a nívópálcát, tekerjük be kupakot és indítsuk be a motort (indítás előtt a meglepetések elkerülése végett vegyük ki sebességből az autót és nyomjuk be a kuplungot...) Járassuk pár percet, közben a kipufogóra folyt olaj lassan el kezd párologni. Nézzük meg,hogy van-e szivárgás a csavarnál és az olajszűrőnél. Ha nincs, akkor állítsuk le a motort, tegyük vissza a kereket. Vegyük ki a bakokat, pakoljunk össze. Ezek után ellenőrizzük az olajszintet és töltsünk utána olajat. Az mk.1. és mk.2. Között annyi különbség lehet, hogy a kerékjáratban levő műanyag betétet az m.k.1-nél valószínűleg le kell venni, de ez nem 100%. A művelet a levegő-pollen és üzemanyag szűrő cserével kb. 2 órát vett igénybe de ebben a fényképezés ideje is benne van. A művelet végeztével kisebb szelephangot, némileg csökkent fogyasztást és nagyobb agilitást tapasztalhatunk. Jó szerelést kívánok!
>>Letöltés<< (http://hzsolt92.tar.hu/olajcsere1.pdf)
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |