Cím: MK2 / Vákumelosztó javítása 2.5 V6-os motoron Írta: HZsolt92 - 2011.02.13 vasárnap, 16:46:25 Vákumelosztó javítás a véhatos motoron írta:misi107 A mai otthon is elvégezhető javítás tárgya az egyik -szerintem- leggyengébb pontja a véhatos motoroknak. Ez a tűzfal és a blokk között található vákumelosztó (a hivatalos neve nem tudom mi, nekem ez illik rá a legjobban). Az autóm vásárlásakor is már törött volt a csövek közül egy, később a le-fel szereléskor az összes eltört.Az anyaguk elöregedett a hő hatására az évek múlásával.Kaptam cseredarabot,de a legutolsó szereléskor az is tört,bontott ablakmosó csövet is próbáltam, de az meg túl vastag és ugyanolyan törékeny mint az eredeti. Mit is csinál ez a kicsi, de létfontosságú alkatrész? Elosztja a motor vákumát. Többek között az EGR, hűtés-fűtés szabályozás és az üzemanyag nyomásszabályozó felé. Főleg emiatt fontos a jó állapot, mert különben egyszerűen nem fog menni az autó csak nagyon betegesen. Az új ára tizenezer forint,amit nemigen óhajtottam kiadni rá, de nem tudtam, mivel váltsam ki a gyári műanyag csöveket. A megoldás az orrom előtt volt, de csak most tudatosult bennem. Ez pedig a lányom és a nyalókája, pontosabban annak pálcája. Feltűnt, hogy szemre mintha akkora lenne az átmérője, mint ezeknek a csöveknek. Kipróbáltam és tökéletesen illeszkedett az összes gumi elemhez, nem lötyögött, rendesen szorult a lyukakban, de nem nyomta szét azokat. Az eredeti csövekből az EGR-re menőt megtartottam, nem találtam rajta repedést, törést. A szerelés kellékei:
A szerelés lépései: -húzzuk le óvatosan az EGR mágneskapcsolójáról, az üa. nyomásszabályzóról, a hűtés-fűtés csövéről az EGR-ről a gumi idomokat. Van egy negyedik cső is, amit nem tudtam azonosítani mit is csinál, valahol eltűnik a mélységben. A képen látható,hogy az eredetit lefényképeztem. A későbbi összeszereléskor nagyon hasznos segítség, ha tudjuk, melyik cső hová csatlakozik. Ha az üa. csövét nem bírjuk széthúzni, inkább vegyük le a szívósort, mert ha eltörik, akkor gyalogolni kell a legközelebbi boltba gumicsőért a toldáshoz. A fűtés csöve vastagabb falú, mint a többi, de a belső átmérője kisebb. Nálam cm-s darabokban is képes volt törni, vigyázzunk rá! Szerencsére gyárilag elég hosszú... A szívósorból jövő egyenes műanyag cső törékeny, én már eltörtem egyet, pótlása kishazánk viszonyai közepette nehézkes... a rásegítő csövét nem húztam ki, mert nem zavart. Ha kellő figyelemmel és óvatossággal járunk el, akkor több bosszúságtól is megkímélhetjük magunkat. -a leszedés után a képen látható pókszerű akármit tartjuk a kezünkben.Én nem pont a gyári szerint raktam össze, hogy a csövek a lehető legkevésbé nyomják egymást. A hűtés-fűtés csövét melegítés után meghajlítottam, mert az idom felrakása után a legegyszerűbben így lehet a fűtőboxba menő csövet törés nélkül beledugni. Többszöri bepróbálás után méretre vágtam a pálcákat és a szövetszalaggal egymáshoz rögzítettem a csöveket. Figyeljünk a helyes összerakásra, mert nem igazán jó érzés, ha az EGR kapcsolója lekapcsolja az ü.a. vákumellátását... A szövetszalag tapasztalatom szerint a hő hatására száradás után a szövetrétegek egymáshoz tapadnak és nem engedik el egymást. -Ha mindent jól csináltunk,akkor vis***akás után egyenletesen járó motor és fulladás nélküli gázadás lesz a jutalmunk (feltéve, hogy minden más rendben van...) Jó szerelést kívánok! (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK2_Vakumeloszto_javitasa_2_5_V6_os_motoron/7473_2.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK2_Vakumeloszto_javitasa_2_5_V6_os_motoron/7473_3.jpg) (http://www.mondeo.hu/FAQ/MK2_Vakumeloszto_javitasa_2_5_V6_os_motoron/7473_4.jpg)
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |