Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo MK3 leírások => A témát indította: HZsolt92 - 2011.06.04 szombat, 17:52:04



Cím: MK3 / Dízel Szervoszivattyú csere
Írta: HZsolt92 - 2011.06.04 szombat, 17:52:04
MK3 dízel Szervoszivattyú csere (ahogy én csináltam)
Írta: Tibike71

Amikor a kormány forgtaásakor zúgó-búgó hangot hallunk, szomorúan vesszük tudomásol, hogy szeretett autónkra költen kell. A szevószivattyúnk megadta magát. Erre utal a hang, és ha a járó motornál a szervószivattyú tartályába nézünk habzik az olaj.
Az autó bal elejét felemelve (felbakolva) kivesszük a kereket és leengedjük a szervóolajat(Lásd főoldal-szervíz-kormányszervóolaj csere)
Akkusaru le, akku, akkutartó ki (így sokkal hozzáférhetőbb)

Én levettem a szívósor és az EGR szelep közti csöveket (nekem hátul, a turbónál van az EGR-em) is.
Ezután egy kombinált fogóval összenyomva a bilincsét,  lehúztam a tartály felől jövő gumicsövet a szivattyúról, majd 18-as villáskulccsal kitekerve a hollandi anyát, félrehajtottam a kormányműre induló csövet is.

Kisflexkulcs segítségével levettem a szervószíjat,  utána eltávolítottam a feszítőt is (10-es kulccsal hipp-hopp meg van).
A 10-es crowa és toldó segítségével kivettem a szivattyút a vízpumpához rögzítő 2 db csavart (1 a szivattyú felsőrészénél, 1 pedig lent)
Ugyanezzel a kulccsal lehet levenni a szivattyú motorhoz rögzítő,tartő csavarjait is (2db a motornál , és 8-as fejjel a szivattyúnál lévő 1 db).

Ezután óvatosan mozgatva le lehet húzni a vízpumpa tengelyéről a szivattyút. Már mehet is be az új szivattyú, csavarok be, olajcsövek, feszítő-szíj, turbócső vissza.
Amikor itt tartottamlefújtam brigéciollal a rossz szivattyú és a szerelés által összekent részeket majd nagynyomású mosóval lemostam. Akkutartó, akku a helyére, a szervótartály feltöltve.
A motort beindítva tekerjük néhányszor mindkét irányban koppig a kormányt. Tapasztalni fogjuk, hogy a lecserélt régi szivattyúnk hangja mesés volt a jelenlegihez képest, de ez majd szűnni fog, ahogy kidolgozza a levegőt. Nekem csak egy 2-3 km-es próbaút során sikerült. A tartályt töltsük maxig és néhány km megtétele után ellenőrízzük. Ha szükséges töltsük utána.

Remélem sikerült elég használható leírást sikeríteni. Jó szerelgetést és sok problémamentes km-eket minenkinek.               

Képek a szerelésről:

(http://www3.picturepush.com/photo/a/5798981/1024/d%C3%ADzel-szerv%C3%B3szivatty%C3%BA-csere/K%C3%A9p0159.jpg)

(http://www5.picturepush.com/photo/a/5798983/1024/d%C3%ADzel-szerv%C3%B3szivatty%C3%BA-csere/K%C3%A9p0160.jpg)

(http://www2.picturepush.com/photo/a/5798985/1024/d%C3%ADzel-szerv%C3%B3szivatty%C3%BA-csere/K%C3%A9p0163.jpg)

(http://www3.picturepush.com/photo/a/5798986/1024/d%C3%ADzel-szerv%C3%B3szivatty%C3%BA-csere/K%C3%A9p0164.jpg)


Tibi