Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo MK3 leírások => A témát indította: HZsolt92 - 2011.07.02 szombat, 17:36:34



Cím: MK3 / TDCI DPF
Írta: HZsolt92 - 2011.07.02 szombat, 17:36:34
Olajcsere-figyelmeztető jelző - gépkocsik dízel-részecskeszűrővel (DPF)

A kései(2006-2007), német piacra szánt MK3-asokban már megtalálható a részecskeszűrő(DPF). Alvázszámból könnyedén kideríthető. Egy kis hivatalos infó a DPF szűrőről,a motorolajról,és hogy miért van a gyakori olajcserére szükség:

Az olajcsere-figyelmeztető jelző tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a motornak a motorolajban felgyülemlett tüzelőanyag miatt olajcserére van szüksége. Ez a DPF-regenerációs folyamatnak köszönhető, ahol további tüzelőanyag-mennyiség kerül adagolásra a kipufogó-gáz hőmérsékletének növelésére. Ennek eredményeként kis mennyiségekben elégettlen tüzelőanyag marad az égéstérben és a dugattyúgyűrűket megkerülve a motorolajba jut.

A túlzott tüzelőanyag mennyiségét a PCM számítja ki. A PCM felügyeli a motor üzemállapotát valamint a kipufogógáz-hőmérséklet érzékelőből a DPF regenerációs folyamat alatt érkező értékeket, és kiszámítja az olajban található tüzelőanyag mennyiségét. Ha a tüzelőnyag-tartalom meghaladja a megengedett szintet, a PCM megvilágítja az olajcsere-figyelmeztető jelzőt a kombinált műszerben.

Miután a motorolajat lecserélték, a szervizintervallum kijelző lenullázását el kell végezni.