Cím: MK4 / Pollenszűrő csere és klímatisztítás Írta: HZsolt92 - 2011.07.25 hétfő, 22:43:15 MK4 pollenszűrő csere és klímatisztítás Írta: zzoli Ma volt a napja amikor rászántam magam az MK4 1,8 TDCI Mondeom klímatisztítással egybekötött pollen szűrő cseréjére! Azt, hogy ez miért is volt mérlegelés tárgya, most megmutatom. Sajnos a gázpedál kiszerelését nem tudjuk megúszni!: (http://www2.picturepush.com/photo/a/6174405/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/1.jpg) A pedál kiszerelése tulajdonképpen pofon egyszerű, csak hozzáférni nehézkes! A két baloldali anyával semmi gond, egy 10-es dugókulccsal könnyedén leszedhetők. Van azonban jobb oldalt fenn is egy anya, ami inkább tapintható, mint látható! Na ehhez kell a dugókulcs készlet hosszabbítója, csuklós idomja. Nálam ez volt a szerszámkészlet: (http://www4.picturepush.com/photo/a/6174412/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/2.jpg) 10-es dugókulcs készlet hosszú, rövid, csuklós toldalékokkal. 7-es csillag-villás kulcs, lámpa. Az asszony kozmetikai tükre is be volt vetve a terepszemlénél. /Egy csomó mindent nem is láttam volna nélküle!/ Illetve itt a szerszámok és a kiszerelt 3db 10-es anya illetve a 7-es csavar: (http://www3.picturepush.com/photo/a/6174421/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/3.jpg) Szóval gázpedál leszerelés után, jött a pollenszűrőt takaró fedél levétele. Ehhez egy 7 -es csillag-villáskulcs kellett. Nálam is már csak egy csavar tartotta a fedelet a háromból, ami bepattintós szóval így elég is! Most, hogy szabad a pálya jöhet a klímatisztító hab. Kb. 5 percet eltökörésztem mire sikerült a kiszedett pollenszűrő helyén a motortér felé beküldeni a spray műanyag csövét! Azt írja az útmutató ( a korábbi javaslatokkal ellentétben, amelyek szerint a habot a kifúvó nyílásokba kell nyomni) hogy a flakon teljes tartalmát ide kell befújni! Tehát az elpárologtató a tisztítás elsődleges célpontja! Nekem kb a flakon tartalmának felét sikerült ide befújnom, ezek után már jött kifelé a hab, ezért a maradékot szétnyomtam a befúvókba. Itt már jön ki a trutyi! (http://www1.picturepush.com/photo/a/6174439/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/4.jpg) A maradék helye. Ment ide is … (http://www1.picturepush.com/photo/a/6174444/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/5.jpg) ...meg ide is. (http://www5.picturepush.com/photo/a/6174448/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/6.jpg) Miután kifújtam a teljes flakont, vártam fél órát. Utána 20 percig közepes fokozaton, nyitott ablakokkal, asó-felső állásban szellőztettem. A pollenszűrő helyének takarólapját célszerű feltenni, csak felpattintva csavar nélkül. Ezután már a motort is beindítva, újabb 10-10 perc intenzív szellőztetés fűtéssel, klímával! (A 10-10 perc az alsó befúvásszélvédő, majd a felső befúvás-szélvédő állapotokat jelenti). Ekkor már elég száraz a szellőző rendszer így helyére lehet tenni az új szűrőt! A régi így nézett ki egy év, és több mint 30 ekm után: (http://www1.picturepush.com/photo/a/6174459/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/7.jpg) A régi szűrő kivétele után már tudjuk, hogy az új helyrerakásánál is drasztikus módszerre van szükség! A szűrőt 90°-fokban és elég kis sugárban meghajtva kell a helyére begyömöszölnünk! Mondom begyömöszölnünk!!! Gyengébb idegzetűek tartsanak száraz próbát a szűrő gyűrögetésével, karikába hajtásával! A szereléshez, különösen a nagyobb testűek esetén javaslom, hogy valami pokróc félét tegyenek a küszöbre! A cippzáras zsebek rondán összekaristolják a küszöböt, cserébe a lágy részeinket is összenyomkodják az ajtó élei! Az alső tömitőgumit is újra helyére kellett pattintanom mert a küzdelemben azt is leszedtem! Sok sikert a vállalkozó szelleműeknek!
Powered by SMF 1.1 |
SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország |