Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo MK4 leírások => A témát indította: HZsolt92 - 2011.07.25 hétfő, 22:43:15



Cím: MK4 / Pollenszűrő csere és klímatisztítás
Írta: HZsolt92 - 2011.07.25 hétfő, 22:43:15
MK4 pollenszűrő csere és klímatisztítás
Írta: zzoli

Ma volt a napja amikor rászántam magam az MK4 1,8 TDCI Mondeom klímatisztítással egybekötött pollen szűrő cseréjére!

Azt, hogy ez miért is volt mérlegelés tárgya, most megmutatom.

Sajnos a gázpedál kiszerelését nem tudjuk megúszni!:
(http://www2.picturepush.com/photo/a/6174405/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/1.jpg)

A pedál kiszerelése tulajdonképpen pofon egyszerű, csak hozzáférni nehézkes! A két baloldali anyával semmi gond, egy 10-es dugókulccsal könnyedén leszedhetők. Van azonban jobb oldalt fenn is egy anya, ami inkább tapintható, mint látható! Na ehhez kell a dugókulcs készlet hosszabbítója, csuklós idomja.

Nálam ez volt a szerszámkészlet:
(http://www4.picturepush.com/photo/a/6174412/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/2.jpg)

10-es dugókulcs készlet hosszú, rövid, csuklós toldalékokkal. 7-es csillag-villás kulcs, lámpa. Az asszony kozmetikai tükre is be volt vetve a terepszemlénél. /Egy csomó mindent nem is láttam volna nélküle!/

Illetve itt a szerszámok és a kiszerelt 3db 10-es anya illetve a 7-es csavar:
(http://www3.picturepush.com/photo/a/6174421/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/3.jpg)

Szóval gázpedál leszerelés után, jött a pollenszűrőt takaró fedél levétele. Ehhez egy 7 -es csillag-villáskulcs kellett. Nálam is már csak egy csavar tartotta a fedelet a háromból, ami bepattintós szóval így elég is!

Most, hogy szabad a pálya jöhet a klímatisztító hab. Kb. 5 percet eltökörésztem mire sikerült a kiszedett pollenszűrő helyén a motortér felé beküldeni a spray műanyag csövét! Azt írja az útmutató ( a korábbi javaslatokkal ellentétben, amelyek szerint a habot a kifúvó nyílásokba kell nyomni) hogy a flakon teljes tartalmát ide kell befújni! Tehát az elpárologtató a tisztítás elsődleges célpontja!

Nekem kb a flakon tartalmának felét sikerült ide befújnom, ezek után már jött kifelé a hab, ezért a maradékot szétnyomtam a befúvókba.

Itt már jön ki a trutyi!
(http://www1.picturepush.com/photo/a/6174439/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/4.jpg)

A maradék helye. Ment ide is …
(http://www1.picturepush.com/photo/a/6174444/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/5.jpg)

...meg ide is.
(http://www5.picturepush.com/photo/a/6174448/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/6.jpg)

Miután kifújtam a teljes flakont, vártam fél órát.

Utána 20 percig közepes fokozaton, nyitott ablakokkal, asó-felső állásban szellőztettem. A pollenszűrő helyének takarólapját célszerű feltenni, csak felpattintva csavar nélkül.

Ezután már a motort is beindítva, újabb 10-10 perc intenzív szellőztetés fűtéssel, klímával! (A 10-10 perc az alsó befúvásszélvédő, majd a felső befúvás-szélvédő állapotokat jelenti).

Ekkor már elég száraz a szellőző rendszer így helyére lehet tenni az új szűrőt!

A régi így nézett ki egy év, és több mint 30 ekm után:
(http://www1.picturepush.com/photo/a/6174459/1024/mk4-pollensz%C5%B1r%C5%91-csere-%C3%A9s-kl%C3%ADmatiszt%C3%ADt%C3%A1s/7.jpg)

A régi szűrő kivétele után már tudjuk, hogy az új helyrerakásánál is drasztikus módszerre van szükség! A szűrőt 90°-fokban és elég kis sugárban meghajtva kell a  helyére begyömöszölnünk!
Mondom begyömöszölnünk!!!
Gyengébb idegzetűek tartsanak száraz próbát a szűrő gyűrögetésével, karikába hajtásával!

A szereléshez, különösen a nagyobb testűek esetén javaslom, hogy valami pokróc félét tegyenek a küszöbre! A cippzáras zsebek rondán összekaristolják a küszöböt, cserébe a lágy részeinket is összenyomkodják az ajtó élei! Az alső tömitőgumit is újra helyére kellett pattintanom mert a küzdelemben azt is leszedtem!

Sok sikert a vállalkozó szelleműeknek!