Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo MK3 leírások => A témát indította: HZsolt92 - 2011.02.08 kedd, 19:39:48



Cím: MK3 / turbonyomásmérő óra beépítése
Írta: HZsolt92 - 2011.02.08 kedd, 19:39:48
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem úgy húz autójuk, mint régebben. Első körben a nem megfelelő töltő nyomásra gondolhatunk, melynek fő oka a nyomás elszökése, erről ITT (http://mondeo.hu/index.php?topic=4901.0) olvashatsz bővebben. Vannak akik saját maguk megnyugtatására nyomásmérő órát építenek be, sok féle órából válogathatunk, erre most nem térnék ki.
Lentebb olvashatjátok, hogy 2 tagunk hogyan oldotta meg

 V.Tamás (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=8208) megoldása 2002/5 előtti dízeleken:


Nekem ez van bent, nálam rendben működik. Van a csomagban egy távadó, azt a motortérben helyeztem el:
(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/DSCF5749.JPG)

A távadóra az EGR visszavezetéstől van odavíve a levegőrendszer nyomása:
(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/DSCF5753.JPG)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/DSCF5762.JPG)

A távadótól az elektromos jelet a tűzfali kábelköteg mellet kell behúzni. A legjobb levenni a lengéscsillapító tetején a lemez burkolatot - több lesz a hely a munkához.
Bent kell neki villany (gyújtásról +; a világításról is egy + - ez megváltoztatja a háttérvilágítást), de a bekötésről is van rajz a csomagban.
Frisseb képem nincs, csak ez ami a beszerelés során készült:

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/DSCF5750.JPG)

 agostonb_OFF (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=3265) megoldása 2002/5 utáni dízeleken:

Úgy gondoltam mérek turbónyomást. Szereztem hozzávalókat, csatikat, csövet, órákat.
Az EGR lett a célpont, és ide fúrtam az 1/8-os csatit, rá a belsó átm. 6mm-es pneu csövet, ami akár 10bárt is elbír fúvódás nélkül. Ezután jött a bevezetés a kasztniba, és felrögzíteni az órát. A képen látható maradt az ideiglenesen végleges, mivel van egy tenyérnyi nagy óra is, de mindkettő csillapítás nélküli, és így remeg a mutató valamelyest, de a nagynál érthetően jobban. (Nagyobb a mutató tehetetlensége.)

Az értékek Nálam:
Alapjáraton semmi. Csakúgy mint fix 80-nál 5.-ben.
Halvány üa. takarékos gyorsításnál semmi.
Normál gyorsításnál max. 0.5bár.
Keményebb gyorsításnál 1-1.2bár, kivéve az 1800-2000fordulatot, ahol 1.4-1.5bár.

László (http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=6358) megoldása képekben:

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_163.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_164.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_165.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_181.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_182.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_185.jpg)

(http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_turbonyomasmero_ora_beepitese/Kep_186.jpg)