Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.11 csütörtök, 14:32:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
 11 
 Dátum: 2025.12.02 kedd, 12:33:00 
Indította - Utolsó üzenet: írta AndyA
No, újra "telepítettem" az akksit. Érintkezőket megtisztítottam, megnéztem a akku alatti testpontot. Rozsdás ugyan a csavar, de nem láttam semmi problémát a csatlakozásnál. Rámértem multiméterrel, 12.5V, alapjáraton 13.65V.
A probléma továbbra is fenn áll. Sőt, időnként magától felmegy az alapjárat 2000 fölé, úgy hogy tartósan ott is marad, egészen addig amíg sebességbe rakom és indulok. Azt vettem észre, hogy mélygarázsban, szűkebb helyeken jellemzőbb. Most voltam az Árkád, illetve az Ikea garázsaiban és mindkét helyen szinte folyamatosan 2000 fölé ment az alapjárat. Elég ciki volt, mindenki csak nézett, miért bömböltetem az autót. "Szabadban" nem annyira jellemző. Nem tudom elképzelni, hogy ennek lenne bármilyen tudományos magyarázata. Cheesy A menet közbeni feszültséget nem tudom mérni, csak a fejegységem adataira tudok támaszkodni, az meg 14,2 fölötti voltokat ír rendszeresen, ritkábban 13,7-13,9V.

Az indítási problémára meg azt találtam ki, hogy ráadom a gyújtást és várok pár másodpercet és csak az után indítok. Úgy tűnik, ez megoldotta ezt a problémát. Mint korábban írtam, volt egy akksi csere, mert egy indításnál karácsonyfaként villogott minden a műszerfalon, plusz kattogot az egész mindenség. Mivel nálam volt a multiméter, gondoltam rámérek a "rossz" akksira, amit félredobtam. Hát megdöbbentem, hogy 12,5V volt a feszültsége, úgy hogy egy percet nem töltöttem. Lehet, hogy nincs is baja, csak az autó épp akkor kezdte ezt az elektromos problémákat szépen előadni?

Amit a fejegységed mond, vagy amit a műszerfali tesztmód ír ki feszültségnek, annak kb. köze nincs semmihez. Annál még az is pontosabb, ha a szivargyújtóra heftölsz rá egy multimétert valahogyan... (Ötlet: van készen ilyen szivargyújtó. Smiley)

Simán lehet, hogy nem halott a régi akksid sem, de ezt könnyű ellenőrizni - visszateszed és kipróbálod.

A földelési pontot meg csavard ki és nézz a csavar alá. Az semmit nem jelent, hogy felülnézetből nem látsz semmi. Lehet, hogy tényleg nincs ott semmi, de az is, hogy B+ van alatta. Kipucolni, rozsdátlanítani, rendesen visszarakni biztosan nem fog ártani.

Alapjárat: lehet összefüggés a külső hőmérséklettel? Garázsban általában melegebb van, mint kinn (mostanában).

AndyA

 12 
 Dátum: 2025.12.01 hétfő, 23:15:19 
Indította - Utolsó üzenet: írta bigzso
Hali!
Nos, ma reggel direkt figyeltem a kijelzőn, menet közben 14,2-14,4V-ot mutatott, motort leállítva 12,5V. Párszor volt olyan, hogy 13,7-13,9V jelent meg a kijelzőn menet közben, gondolom az lehetett a normális. Akkor most direkt túl tölt, mert gond lehet valamilyen érintkezéssel? Megmérem az akkusarukon is persze, járó motorral is.
No, újra "telepítettem" az akksit. Érintkezőket megtisztítottam, megnéztem a akku alatti testpontot. Rozsdás ugyan a csavar, de nem láttam semmi problémát a csatlakozásnál. Rámértem multiméterrel, 12.5V, alapjáraton 13.65V.
A probléma továbbra is fenn áll. Sőt, időnként magától felmegy az alapjárat 2000 fölé, úgy hogy tartósan ott is marad, egészen addig amíg sebességbe rakom és indulok. Azt vettem észre, hogy mélygarázsban, szűkebb helyeken jellemzőbb. Most voltam az Árkád, illetve az Ikea garázsaiban és mindkét helyen szinte folyamatosan 2000 fölé ment az alapjárat. Elég ciki volt, mindenki csak nézett, miért bömböltetem az autót. "Szabadban" nem annyira jellemző. Nem tudom elképzelni, hogy ennek lenne bármilyen tudományos magyarázata. Cheesy A menet közbeni feszültséget nem tudom mérni, csak a fejegységem adataira tudok támaszkodni, az meg 14,2 fölötti voltokat ír rendszeresen, ritkábban 13,7-13,9V.
Az indítási problémára meg azt találtam ki, hogy ráadom a gyújtást és várok pár másodpercet és csak az után indítok. Úgy tűnik, ez megoldotta ezt a problémát. Mint korábban írtam, volt egy akksi csere, mert egy indításnál karácsonyfaként villogott minden a műszerfalon, plusz kattogot az egész mindenség. Mivel nálam volt a multiméter, gondoltam rámérek a "rossz" akksira, amit félredobtam. Hát megdöbbentem, hogy 12,5V volt a feszültsége, úgy hogy egy percet nem töltöttem. Lehet, hogy nincs is baja, csak az autó épp akkor kezdte ezt az elektromos problémákat szépen előadni?

 13 
 Dátum: 2025.11.30 vasárnap, 21:24:45 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Sakos
A zárat kellett cserélni ......és minden rendbejött ,olyan 160 Euróba került a zár.........
Az lehetett a baja, amit írtam.

 14 
 Dátum: 2025.11.29 szombat, 11:15:24 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Alfa
legyen úgy....
holnap viszem diagnosztikára......

A zárat kellett cserélni ......és minden rendbejött ,olyan 160 Euróba került a zár.........

 15 
 Dátum: 2025.11.28 péntek, 12:59:05 
Indította - Utolsó üzenet: írta bigzso
Benzinesnél a 13,7-13,8V-os töltőfesz oké, de stabilnak kell lennie. 14,4V a dízelre jellemző érték.

Ha nincs fogyasztó az akkun (gyújtáskapcsoló lekapcs), akkor viszont olyan 12,7-12,8-nak kellene lennie, ha rendesen fel van töltve.

Feszt mindig az akkusarukon mérj, rendes műszerrel. Minden más tulajdonképpen akármi is lehet. Ad absurdum, a terheletlen akkut úgy is mérheted, hogy leveszed az egyik sarut (rádió kódot, ablak felhúzást el fogja felejteni).

Az, hogy a generátort pár éve felújíttattad, nem jelent semmit. Azóta pont 2-3 év telt el, és azóta akár újra tönkremehetett.

AndyA
Hali!
Nos, ma reggel direkt figyeltem a kijelzőn, menet közben 14,2-14,4V-ot mutatott, motort leállítva 12,5V. Párszor volt olyan, hogy 13,7-13,9V jelent meg a kijelzőn menet közben, gondolom az lehetett a normális. Akkor most direkt túl tölt, mert gond lehet valamilyen érintkezéssel? Megmérem az akkusarukon is persze, járó motorral is.

 16 
 Dátum: 2025.11.28 péntek, 11:21:34 
Indította - Utolsó üzenet: írta AndyA
No igen, akkut kellett cserélnem 2 hete, akkor nagy műszerfal kattogással nem indult a motor. Van egy androidos fejegységem és az kijelzi a töltő áramot. Néha 13.8V körül, néha 14,5V körül mozog. Ha nem megy a motor 12,5V. Bár nem emlékszem pontosan, holnap megnézem. Ez mennyire normális? Generátor volt már felújítva olyan 2-3 éve. Mindenesetre rámérek multiméterrel az akksira hogy hány Volt van benne alapból, meg amikor alapjáraton megy. Megnézem a korroziót is.
Köszi a tippeket.

Benzinesnél a 13,7-13,8V-os töltőfesz oké, de stabilnak kell lennie. 14,4V a dízelre jellemző érték.

Ha nincs fogyasztó az akkun (gyújtáskapcsoló lekapcs), akkor viszont olyan 12,7-12,8-nak kellene lennie, ha rendesen fel van töltve.

Feszt mindig az akkusarukon mérj, rendes műszerrel. Minden más tulajdonképpen akármi is lehet. Ad absurdum, a terheletlen akkut úgy is mérheted, hogy leveszed az egyik sarut (rádió kódot, ablak felhúzást el fogja felejteni).

Az, hogy a generátort pár éve felújíttattad, nem jelent semmit. Azóta pont 2-3 év telt el, és azóta akár újra tönkremehetett.

AndyA

 17 
 Dátum: 2025.11.27 csütörtök, 22:27:47 
Indította - Utolsó üzenet: írta bigzso
Eleve sebességfüggő (és hőmérsékletfüggő) az alapjárat. De azért nem ennyire.

Ilyet akkor szokott csinálni, ha alacsony a töltőfesz, ezért felpörgeti a motort, hogy többet töltsön a generátor.

Mérj, hogy mennyi az annyi, illetve nézz körül. Tipikus hiba lehet az akku alatt, a negatív kábel testelési pontján kialakult korrózió. Kicsavarod, alaposan megpucolod, visszateszed.

Akkusaruk rendben?

Pesszimista esetben egy generátor felújítás is kinézhet.

AndyA


No igen, akkut kellett cserélnem 2 hete, akkor nagy műszerfal kattogással nem indult a motor. Van egy androidos fejegységem és az kijelzi a töltő áramot. Néha 13.8V körül, néha 14,5V körül mozog. Ha nem megy a motor 12,5V. Bár nem emlékszem pontosan, holnap megnézem. Ez mennyire normális? Generátor volt már felújítva olyan 2-3 éve. Mindenesetre rámérek multiméterrel az akksira hogy hány Volt van benne alapból, meg amikor alapjáraton megy. Megnézem a korroziót is.
Köszi a tippeket.

 18 
 Dátum: 2025.11.27 csütörtök, 10:14:10 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta AndyA
sziasztok Klubtársak! worship
esetleg tudnátok segíteni abban hogy az MK5 mondeoban be kellene vizsgálni a porlasztóimat valamilyen normális szerelővel.
És esetleg új porlasztót beszerezni valamilyen normális áron?Delphi  28602948 számú van benne.
Üdv

http://dieselgodollo.hu/

Papp Csabiék.

De azért sokat segítene ilyenkor, ha megmondod, merre laksz, úgy sokkal könnyebb ám. :-)

AndyA

 19 
 Dátum: 2025.11.27 csütörtök, 10:12:47 
Indította - Utolsó üzenet: írta AndyA
Hali!
A jó öreg Mondeóm olyanokat csinál, hogy a szerelőm még soha nem hallott róla. Sebességfüggő alapjárata van!  falbav
Többször leteszteltem. Ha gurul (üresben) a kocsi 10Km/h felett, akkor az alapjárata 1500, amint leesik a sebesség 10Km/h alá, szépen beáll 750-re. Mindezt úgy, hogy mondjuk gurulok a megálló hely felé (1500), majd elkezdek fékezni lelassulok 10Km/h alá, előtte egy pici gázt ad és visszaesik szépen 750-re.
A másik hibajelenség, hogy néha elfordítom az indító kulcsot, világít a műszerfal mint a karácsonyfa, minden világít, mint aminek kell is, de semmi, meg se nyikkan. Nem indul. Semmilyen, mondjuk mechanikus zaj, kattanás nincs, hogy például az indító motorra gyanakodhatnék. Az összes lámpa világít addig, amíg el van fordítva a kulcs. Várok egy kicsit, kihúzom, visszadugom a kulcsot és indul. Egyébként meg olyan érzésem van minden indításnál, mintha egy tizedmásodpercig gondolkodna az autó, hogy induljon-e, van egy pici késleltetés az indulásnál. Véletlenszerű ez a hiba, de sűrűbben fordul elő, ha leállítás után viszonylag hamarabb újra kell indítani az autót.
Mik lehetnek elromolva?
Köszi.

Eleve sebességfüggő (és hőmérsékletfüggő) az alapjárat. De azért nem ennyire.

Ilyet akkor szokott csinálni, ha alacsony a töltőfesz, ezért felpörgeti a motort, hogy többet töltsön a generátor.

Mérj, hogy mennyi az annyi, illetve nézz körül. Tipikus hiba lehet az akku alatt, a negatív kábel testelési pontján kialakult korrózió. Kicsavarod, alaposan megpucolod, visszateszed.

Akkusaruk rendben?

Pesszimista esetben egy generátor felújítás is kinézhet.

AndyA

 20 
 Dátum: 2025.11.26 szerda, 23:50:36 
Indította - Utolsó üzenet: írta bigzso
Hali!
A jó öreg Mondeóm olyanokat csinál, hogy a szerelőm még soha nem hallott róla. Sebességfüggő alapjárata van!  falbav
Többször leteszteltem. Ha gurul (üresben) a kocsi 10Km/h felett, akkor az alapjárata 1500, amint leesik a sebesség 10Km/h alá, szépen beáll 750-re. Mindezt úgy, hogy mondjuk gurulok a megálló hely felé (1500), majd elkezdek fékezni lelassulok 10Km/h alá, előtte egy pici gázt ad és visszaesik szépen 750-re.
A másik hibajelenség, hogy néha elfordítom az indító kulcsot, világít a műszerfal mint a karácsonyfa, minden világít, mint aminek kell is, de semmi, meg se nyikkan. Nem indul. Semmilyen, mondjuk mechanikus zaj, kattanás nincs, hogy például az indító motorra gyanakodhatnék. Az összes lámpa világít addig, amíg el van fordítva a kulcs. Várok egy kicsit, kihúzom, visszadugom a kulcsot és indul. Egyébként meg olyan érzésem van minden indításnál, mintha egy tizedmásodpercig gondolkodna az autó, hogy induljon-e, van egy pici késleltetés az indulásnál. Véletlenszerű ez a hiba, de sűrűbben fordul elő, ha leállítás után viszonylag hamarabb újra kell indítani az autót.
Mik lehetnek elromolva?
Köszi.

Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
Az oldal 0.017 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.