A visszavett Mondeo állapota 17 évesen, 305E km-nél.
Külső:
Az autót ugye bevonattam öngyógyulós karosszériavédő fóliával még 1 napos korában anno. A fólia pár helyen sérült, de a fényezés ok alatta. Az autó nálam is garázsos volt és az elmúlt 10 évben is vagy az otthoni garázsában állt a srácnak, vagy az irodaiban, így a 10 év napsütése nem ette meg a kasztnifóliát. A fóliákhoz nem nyúlok addig biztosan, amíg vezetnitanulás-apátólMonditelkérés lesz.
Van 2 kisebb ajtórányitás a bódén. Egyelőre hagyom, "védősérülés"

.
Az utólagos szemöldökből a bal oldalit letörte egy felrepülő doboz, én tegnap leszedtem a maradékot, meg a jobb szemöldököt is. Mindkét fényszóró karcmentes a fólia alatt, így kap most új lámpafóliákat.
A rádió antenna letört, a talpa repedezett, vszínű itt (is) ázik be (tegnap tapasztaltam), majd cserélem. Gyárit keresek, nem heroin árban
A napfénytető vízlevezető csövei mindkettő első eldugulva, szóval esőben kanyarodáskor csepeg a víz a sminktükörből. Majd tisztítom a kasztni becsatlakozásnál (hülye ford egy egyirányú szelepet rakott oda, az dugul el, + megtörik a cső az A oszlopok műszerfal feletti részénél).
Motorháztető belső burkolat szakadt, keresek jó állapotút.
A hátsó ablakmosó nem megy, nem foglalkoztak már vele, mert gazdasági totálkár lenne. Én majd azért megnézem.
A csomagtérajtó teleszkópok gatyák. Cseréljük most.
Hátsó Ford jel: ha húzom le a kasztni fóliát róla, jön le a minta is. Ha jól tudom Fordék adnak újat még, majd rákérdezek.
A bódé alul rendben, a hátsó lengőkaroknál van felületi rozsda, majd megsimogatjuk picit.
A 18as nyári 5Y felni szélei kaptak azért padkákat, bp-i városi autó volt. Nem gond, gyakorolni pont jó lesz már így. A téli 16os gyári sokkülős felnik kb újak.. Gyári szép Ford felnikupak érdekel 8db.
A nyári gumik keveset futott, jó állapotúak, a téli 2éves Hankook-ok kb újak.
Keréknyomás szenzor TPMS-ek beszhartak, egy sincs már benne. Most nem is érdekel.
Kulcshéjak kopottak. Kár, hogy nem találok olcsón-szépgyárit (gombok körüli krómkeretest, hátulfordlogóst). Rendeltem most sima feketét.
Belső:
Az utastér alapvetően rendben van. Meglepődtem, hogy a bőr-alcantara ülések milyen jó állapotban vannak. Volt kezelve amúgy az előző tulajnál is, meghálálta.
Amivel foglalkozni kell:
Nemrég elvitte még az előző tulaj egy fullos tisztításra, s okosék elkezdték gőzzel a tetőkárpitot pucolni... a 17 éves autóban... Szerencsére hátul kezdtek, s azonnal elengedett, így csak a középső lámpáig lett baldachinos az autó... Majd javíttatom.
BE ülés magasságállítás nem működik, jobb esetben a spiáter fogaskerék. Rossz esetben majd megnézzük a többi dolgot is.
BE ülés néha nyiszorog. Létezik vmi perselyszett ehhez?
Váltógomb elkopva. Váltószoknya csak egy helyen szakadt pár cm hosszban. A gyári gomb-szoknya az autó 2 nappal ezelőtti vételárának a picivel több, mint 1/3-a

, így utángyártottat rendeltem most. Gyári gomb, nemrommákopott 123456R érdekel, meg szoknya is, de az autó árához-értékéhez mérten.
A kormány nincs kopva, csak kifényesedve. Sztem majd bőröztetem, a korabeli Titánium-S kormányának részben perforált mintájára, de szürke cérnával és picit pufibbra.
(ESP-)Parkolóradar gombja kopott, keresek szép állapotút.
Klímavezérlőnél a belső levegő keringtetés gombja és a jobb tekerő (AC be-ki) gombja kopott; keresek szép állapotú vezérlőt. Matrica nem játszik.
Bal oldali ülésfűtés-szellőztetés gomb kopott, keresek szép állapotút.
Könyöktámasz kirepedezett. Vagy jó állapotút keresek, vagy majd bőröztetem.
Utólagos szövetszőnyegek: még az van benne, amit én gyártattam anno, szét van taposva, ki van keményedve. Kap majd újakat.
A csomagtartóban zörgött valami; aztán fél nap után rájöttem, hogy benne hagytam az ágdarálót, amit a haverom szombat délelőtt adott vissza. Annyira örültem az autónak a tegnapi kocsikázás közben, hogy el is felejtettem. Kivettem az ágdarálót, most ok minden arrafelé.

Motor:
A motor szépen jár, kivéve az alapjárati hortyogást, amit a beragadt generátor szabadonfutó okoz. Ez miatt látszik a hosszbordásszíj alapjárati remegése is, ami pici gázra kisimul. A szabadonfutót lehet kapni külön (kb30E).
Vezérlést még én cseréltem 13'-ban 160E-nél. Most cserélem majd megint én. Ezzel kezdek.
A vízhőfok nehezen mozdul fel, a motortér jó meleg leállás után: ez termosztát lesz. Bár úgy tudom, cserélték már.
A többi rész: turbó, DPF, stb, ok, pár éve lettek az izzítógyertyák cserélve. Turbócső nálam is cserés volt már, meg a srácnál is. Veszek majd egy tizes csomagot, s el leszek vele jó pár évig. Csukott szemmel tudom cserélni (tesóméknak is MK4 2.2TDCi volt egy darabig)
Leállításnál pici remegés van, de kinyomott kuplunggal is, szóval a bakok már beültek 17 év alatt, cserélem.
Kipufogó: emlékszem rá, már 2008ban az átadóban rozsdás volt... Ha majd lyukad, javítjuk rozsdamentesre.
A csomagtartóban volt egy fél flakon motorolaj (ez még ok), meg egy fél flakon hűtőfolyadék (ez nem annyira ok). Remélem a termosztát miatt nem lett jóval korábban (az előző tulajnál történt termosztát csere előtt) még hengerfejes, majd figyelgetem; ha az lett, javítjuk.
Hajtáslánc:
A kuplunghoz nem nyúltak még, s már nekem is taknyolt tizenéve a hátsó főtengely szimmering. Ha valaha lesz kéttömegű-kuplung csere, majd cseréljük.
A kéttömegű nem ad hangot, a kuplung jó helyen fog. Ezekhez addig nem fogok nyúlni, amíg: 1: a Lányok nem tanultak meg kézi váltóval vezetni, 2: szét nem hullik. Mondjuk az első 223E km 7 év alatt úgy ment bele, hogy reggel Tatán felkapcsoltam 6.-ig, Budaörsön meg vissza, délután fordítva. Vszínű ezért bírja még.
Féltengelyek, csapágyak, stb ok.
Futómű, fék:
Pár éve kapott új lengéscsillapítókat. 130nál is nyíl egyenesen megy, ezzel sztem teendő nincs. A fékek gatyák, kopó alkatrész, kap mindenből most újat.
Elektromosság:
A xenon úgy világít, mint ha w5w izzók lennének a lencsék mögött, kap nemsokára új Osram D1S Xenarc Night Breaker-eket. A lencséket is megtisztítom majd.
A BE ablak néha elfelejtette az egygombos felhúzást. Újra tanítottam. Egy ideje jó. Talán komfort modul, talán vezeték, majd figyelem.
A csomagtartó ajtó egyszer jelezte zárt állapotban, hogy nyitva van, de azt néztem, hogy rázártam az ajtót a téli kerekekre, vszínű feszült, s ezért volt.
Az előző tulaj elmondása szerint követőradar nagy ritkán hibát jelez. Gondolom a fűtőpanelje lehet.