Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.11 csütörtök, 14:32:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10
 71 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 19:23:07 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Guen
smax.mert.

A tömör válaszból kiindulva gondolom leginkább a komfort vonalon tud többet  az smax.

 72 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 14:38:16 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta alf®
A visszavett Mondeo állapota 17 évesen, 305E km-nél.

Külső:
Az autót ugye bevonattam öngyógyulós karosszériavédő fóliával még 1 napos korában anno. A fólia pár helyen sérült, de a fényezés ok alatta. Az autó nálam is garázsos volt és az elmúlt 10 évben is vagy az otthoni garázsában állt a srácnak, vagy az irodaiban, így a 10 év napsütése nem ette meg a kasztnifóliát. A fóliákhoz nem nyúlok addig biztosan, amíg vezetnitanulás-apátólMonditelkérés lesz.
Van 2 kisebb ajtórányitás a bódén. Egyelőre hagyom, "védősérülés" Wink .
Az utólagos szemöldökből a bal oldalit letörte egy felrepülő doboz, én tegnap leszedtem a maradékot, meg a jobb szemöldököt is.  Mindkét fényszóró karcmentes a fólia alatt, így kap most új lámpafóliákat.
A rádió antenna letört, a talpa repedezett, vszínű itt (is) ázik be (tegnap tapasztaltam), majd cserélem. Gyárit keresek, nem heroin árban
A napfénytető vízlevezető csövei mindkettő első eldugulva, szóval esőben kanyarodáskor csepeg a víz a sminktükörből. Majd tisztítom a kasztni becsatlakozásnál (hülye ford egy egyirányú szelepet rakott oda, az dugul el, + megtörik a cső az A oszlopok műszerfal feletti részénél).
Motorháztető belső burkolat szakadt, keresek jó állapotút.
A hátsó ablakmosó nem megy, nem foglalkoztak már vele, mert gazdasági totálkár lenne. Én majd azért megnézem.
A csomagtérajtó teleszkópok gatyák. Cseréljük most.
Hátsó Ford jel: ha húzom le a kasztni fóliát róla, jön le a minta is. Ha jól tudom Fordék adnak újat még, majd rákérdezek.
A bódé alul rendben, a hátsó lengőkaroknál van felületi rozsda, majd megsimogatjuk picit.
A 18as nyári 5Y felni szélei kaptak azért padkákat, bp-i városi autó volt. Nem gond, gyakorolni pont jó lesz már így. A téli 16os gyári sokkülős felnik kb újak.. Gyári szép Ford felnikupak érdekel 8db.
A nyári gumik keveset futott, jó állapotúak, a téli 2éves Hankook-ok kb újak.
Keréknyomás szenzor TPMS-ek beszhartak, egy sincs már benne. Most nem is érdekel.
Kulcshéjak kopottak. Kár, hogy nem találok olcsón-szépgyárit (gombok körüli krómkeretest, hátulfordlogóst). Rendeltem most sima feketét.

Belső:
Az utastér alapvetően rendben van. Meglepődtem, hogy a bőr-alcantara ülések milyen jó állapotban vannak. Volt kezelve amúgy az előző tulajnál is, meghálálta.
Amivel foglalkozni kell:
Nemrég elvitte még az előző tulaj egy fullos tisztításra, s okosék elkezdték gőzzel a tetőkárpitot pucolni... a 17 éves autóban... Szerencsére hátul kezdtek, s azonnal elengedett, így csak a középső lámpáig lett baldachinos az autó... Majd javíttatom.
BE ülés magasságállítás nem működik, jobb esetben a spiáter fogaskerék. Rossz esetben majd megnézzük a többi dolgot is.
BE ülés néha nyiszorog. Létezik vmi perselyszett ehhez?
Váltógomb elkopva. Váltószoknya csak egy helyen szakadt pár cm hosszban. A gyári gomb-szoknya az autó 2 nappal ezelőtti vételárának az 1/7-e Cheesy , így utángyártottat rendeltem most. Gyári gomb, nemrommákopott 123456R érdekel, meg szoknya is, de az autó árához-értékéhez mérten.
A kormány nincs kopva, csak kifényesedve. Sztem majd bőröztetem, a korabeli Titánium-S kormányának részben perforált mintájára, de szürke cérnával és picit pufibbra.
(ESP-)Parkolóradar gombja kopott, keresek szép állapotút.
Klímavezérlőnél a belső levegő keringtetés gombja és a jobb tekerő (AC be-ki) gombja kopott; keresek szép állapotú vezérlőt. Matrica nem játszik.
Bal oldali ülésfűtés-szellőztetés gomb kopott, keresek szép állapotút.
Könyöktámasz kirepedezett. Vagy jó állapotút keresek, vagy majd bőröztetem.
Utólagos szövetszőnyegek: még az van benne, amit én gyártattam anno, szét van taposva, ki van keményedve. Kap majd újakat.
A csomagtartóban zörgött valami; aztán fél nap után rájöttem, hogy benne hagytam az ágdarálót, amit a haverom szombat délelőtt adott vissza. Annyira örültem az autónak a tegnapi kocsikázás közben, hogy el is felejtettem. Kivettem az ágdarálót, most ok minden arrafelé. Cheesy

Motor:
A motor szépen jár, kivéve az alapjárati hortyogást, amit a beragadt generátor szabadonfutó okoz. Ez miatt látszik a hosszbordásszíj alapjárati remegése is, ami pici gázra kisimul. A szabadonfutót lehet kapni külön (kb30E).
Vezérlést még én cseréltem 13'-ban 160E-nél. Most cserélem majd megint én. Ezzel kezdek.
A vízhőfok nehezen mozdul fel, a motor jó meleg leállás után: ez termosztát lesz.
A többi rész: turbó, DPF, stb, ok, pár éve lettek az izzítógyertyák cserélve. Turbócső nálam is cserés volt már, meg a srácnál is. Veszek majd egy tizes csomagot, s el leszek vele jó pár évig. Csukott szemmel tudom cserélni (tesóméknak is MK4 2.2TDCi volt egy darabig)
Leállításnál pici remegés van, de kinyomott kuplunggal is, szóval a bakok már beültek 17 év alatt, cserélem.
Kipufogó: emlékszem rá, már 2008ban az átadóban rozsdás volt... Ha majd lyukad, javítjuk rozsdamentesre.
A csomagtartóban volt egy fél flakon motorolaj (ez még ok), meg egy fél flakon hűtőfolyadék (ez nem annyira ok). Remélem a termosztát miatt nem lett még hengerfejes, majd figyelgetem; ha az lett, javítjuk.

Hajtáslánc:
A kuplunghoz nem nyúltak még, s már nekem is taknyolt tizenéve a hátsó főtengely szimmering. Ha valaha lesz kéttömegű-kuplung csere, majd cseréljük.
A kéttömegű nem ad hangot, a kuplung jó helyen fog. Ezekhez addig nem fogok nyúlni, amíg: 1: a Lányok nem tanultak meg kézi váltóval vezetni, 2: szét nem hullik. Mondjuk az első 223E km 7 év alatt úgy ment bele, hogy reggel Tatán felkapcsoltam 6.-ig, Budaörsön meg vissza, délután fordítva. Vszínű ezért bírja még.
Féltengelyek, csapágyak, stb ok.

Futómű, fék:
Pár éve kapott új lengéscsillapítókat. 130nál is nyíl egyenesen megy, ezzel sztem teendő nincs. A fékek gatyák, kopó alkatrész, kap mindenből most újat.

Elektromosság:
A xenon úgy világít, mint ha w5w izzók lennének a lencsék mögött, kap nemsokára új Osram D1S Xenarc Night Breaker-eket. A lencséket is megtisztítom majd.
A BE ablak néha elfelejtette az egygombos felhúzást. Újra tanítottam. Egy ideje jó. Talán komfort modul, talán vezeték, majd figyelem.
A csomagtartó ajtó egyszer jelezte zárt állapotban, hogy nyitva van, de azt néztem, hogy rázártam az ajtót a téli kerekekre, vszínű feszült, s ezért volt.
Az előző tulaj elmondása szerint követőradar nagy ritkán hibát jelez. Gondolom a fűtőpanelje lehet.


*** sokat írzs mint mindig.... nyes
TPMS nem megy tönkre.Lemerült az akku.Kis affinitással cserélhető,hivatalosan nem.7évig bírja papírforma szeint.
De veszel 6200ft ért kínai oldalakon 4db ot és ettől is boldog leszel a spórolással. Wink wave

 73 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:56:37 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
Majd írok hosszabban. Ha te leszel az alkatrészbeszerző, akkor segítek, de az allegro.hu-n nézz körbe.


Thx.  poigneemain

Hajrá Kinetic Design felújítók  Wink

 74 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:36:27 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta Mikorka Kálmán
Amivel most kezdek:
vezérléscsere vízpumpával, generátor szabadonfutó, hosszbordásszíj szett görgőkkel, termosztát (ház is?), olaj-szűrők csere motortartó bakok és nyomatéktámasz csere. Csomagtérajtó teleszkópok.

Közben keresem/keresek:
- a fent felsoroltak megoldásait, ha tudtok segíteni (alkatrész, kontakt, stb) megköszönöm. ;-)
- olyan megoldást a gyári Sony rádióhoz, amivel tudok BT streaminget (ami esetleg közben működik a kormányról vezérlés is). (én csak sima BlueTooth-VoiceControl modult tudtam még anno belerendelni, ami nem tud streaminget)

Távlati terv:
addig tartom majd, ameddig csak lehet. Az első OT-s MK4 lesz. Cheesy Aztán lehet, hogy a LIC-es rendszám érzelmi része miatt csak szépen tartom majd.

Fotók

https://1drv.ms/f/c/ce84397d377252a9/Eu7hYFsbZVVMuX0DhGrCWGIBPM_WOXu8cfE4Um7JsQ7hOg?e=LaxogB


Majd írok hosszabban. Ha te leszel az alkatrészbeszerző, akkor segítek, de az allegro.hu-n nézz körbe.

 75 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:14:39 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
A régi szép idők, amikor ennyiket írogattam... Annyi a különbség, hogy most már szemüveggel sem látom jól a szmájlikat...  2funny
S az autó még mindig ugyanaz  angel

 76 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:09:23 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
Amivel most kezdek:
vezérléscsere vízpumpával, generátor szabadonfutó, hosszbordásszíj szett görgőkkel, termosztát (ház is?), olaj-szűrők csere motortartó bakok és nyomatéktámasz csere. Csomagtérajtó teleszkópok.

Közben keresem/keresek:
- a fent felsoroltak megoldásait, ha tudtok segíteni (alkatrész, kontakt, stb) megköszönöm. ;-)
- olyan megoldást a gyári Sony rádióhoz, amivel tudok BT streaminget (ami esetleg közben működik a kormányról vezérlés is). (én csak sima BlueTooth-VoiceControl modult tudtam még anno belerendelni, ami nem tud streaminget)

Távlati terv:
addig tartom majd, ameddig csak lehet. Az első OT-s MK4 lesz. Cheesy Aztán lehet, hogy a LIC-es rendszám érzelmi része miatt csak szépen tartom majd.

Fotók

https://1drv.ms/f/c/ce84397d377252a9/Eu7hYFsbZVVMuX0DhGrCWGIBPM_WOXu8cfE4Um7JsQ7hOg?e=LaxogB

 77 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:08:07 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
Eddigi fejlesztések beruházások:
- Vettem bele téli ablakmosót. Mert folyamatosan sípolt miatta. Szerencsére találtam az 5 literesek mellett 2 literest is: 2E.
- Lemostam. Kézzel. Én. A mosó díja: 2E. A hétvégi óradíjam kb... legyen mondjuk 40-80E... Cheesy (Ez az autó árának a kb 10%-a, tehát innen nézve vagy a kocsit nem érte meg megvenni, vagy lemosni nem érte meg  eplus2 )
S azt hittem, hogy itt megállunk, de
- Vettem még 2db CR2032-es gombelemet a keyless távirányítókba. Ez miatt is sípolt. 2E-et terveztem rá, de 2850!!! Ft lett. Viszont 4 darabos csomag!!!  eplus2  2funny
- Plusz vettem még egy illatosítót is. New Car. 999Ft. Szerencsére mással együtt vettem, így a 999-re nem kértek el ezret kp-ban... Plusz rafkós vagyok, mert mindig kártyával fizetek!  vigyor3
- Kiráztam az első szőnyegeket (de csak a két elsőt, hogy ne kelljen az óradíjammal komolyabban kalkulálni, így) ez ingyé' vót'.
Figyelnem kell nagyon, mert ez öreg és olcsó autó, nem költhetek rá már bármennyit csak úgy, mint régen... Cheesy Cheesy Cheesy
Akartam tegnap még rá venni egy 6890Ft-os vármegyei matricát, de várok ezzel a jövő hétig, amíg a szerelőm is átnézi és azt nem mondja, hogy ezt az autót egy legalább közepesen jó ötlet volt visszavenni. Cheesy

 78 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:03:50 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
A visszavett Mondeo állapota 17 évesen, 305E km-nél.

Külső:
Az autót ugye bevonattam öngyógyulós karosszériavédő fóliával még 1 napos korában anno. A fólia pár helyen sérült, de a fényezés ok alatta. Az autó nálam is garázsos volt és az elmúlt 10 évben is vagy az otthoni garázsában állt a srácnak, vagy az irodaiban, így a 10 év napsütése nem ette meg a kasztnifóliát. A fóliákhoz nem nyúlok addig biztosan, amíg vezetnitanulás-apátólMonditelkérés lesz.
Van 2 kisebb ajtórányitás a bódén. Egyelőre hagyom, "védősérülés" Wink .
Az utólagos szemöldökből a bal oldalit letörte egy felrepülő doboz, én tegnap leszedtem a maradékot, meg a jobb szemöldököt is.  Mindkét fényszóró karcmentes a fólia alatt, így kap most új lámpafóliákat.
A rádió antenna letört, a talpa repedezett, vszínű itt (is) ázik be (tegnap tapasztaltam), majd cserélem. Gyárit keresek, nem heroin árban
A napfénytető vízlevezető csövei mindkettő első eldugulva, szóval esőben kanyarodáskor csepeg a víz a sminktükörből. Majd tisztítom a kasztni becsatlakozásnál (hülye ford egy egyirányú szelepet rakott oda, az dugul el, + megtörik a cső az A oszlopok műszerfal feletti részénél).
Motorháztető belső burkolat szakadt, keresek jó állapotút.
A hátsó ablakmosó nem megy, nem foglalkoztak már vele, mert gazdasági totálkár lenne. Én majd azért megnézem.
A csomagtérajtó teleszkópok gatyák. Cseréljük most.
Hátsó Ford jel: ha húzom le a kasztni fóliát róla, jön le a minta is. Ha jól tudom Fordék adnak újat még, majd rákérdezek.
A bódé alul rendben, a hátsó lengőkaroknál van felületi rozsda, majd megsimogatjuk picit.
A 18as nyári 5Y felni szélei kaptak azért padkákat, bp-i városi autó volt. Nem gond, gyakorolni pont jó lesz már így. A téli 16os gyári sokkülős felnik kb újak.. Gyári szép Ford felnikupak érdekel 8db.
A nyári gumik keveset futott, jó állapotúak, a téli 2éves Hankook-ok kb újak.
Keréknyomás szenzor TPMS-ek beszhartak, egy sincs már benne. Most nem is érdekel.
Kulcshéjak kopottak. Kár, hogy nem találok olcsón-szépgyárit (gombok körüli krómkeretest, hátulfordlogóst). Rendeltem most sima feketét.

Belső:
Az utastér alapvetően rendben van. Meglepődtem, hogy a bőr-alcantara ülések milyen jó állapotban vannak. Volt kezelve amúgy az előző tulajnál is, meghálálta.
Amivel foglalkozni kell:
Nemrég elvitte még az előző tulaj egy fullos tisztításra, s okosék elkezdték gőzzel a tetőkárpitot pucolni... a 17 éves autóban... Szerencsére hátul kezdtek, s azonnal elengedett, így csak a középső lámpáig lett baldachinos az autó... Majd javíttatom.
BE ülés magasságállítás nem működik, jobb esetben a spiáter fogaskerék. Rossz esetben majd megnézzük a többi dolgot is.
BE ülés néha nyiszorog. Létezik vmi perselyszett ehhez?
Váltógomb elkopva. Váltószoknya csak egy helyen szakadt pár cm hosszban. A gyári gomb-szoknya az autó 2 nappal ezelőtti vételárának a picivel több, mint 1/3-a Cheesy , így utángyártottat rendeltem most. Gyári gomb, nemrommákopott 123456R érdekel, meg szoknya is, de az autó árához-értékéhez mérten.
A kormány nincs kopva, csak kifényesedve. Sztem majd bőröztetem, a korabeli Titánium-S kormányának részben perforált mintájára, de szürke cérnával és picit pufibbra.
(ESP-)Parkolóradar gombja kopott, keresek szép állapotút.
Klímavezérlőnél a belső levegő keringtetés gombja és a jobb tekerő (AC be-ki) gombja kopott; keresek szép állapotú vezérlőt. Matrica nem játszik.
Bal oldali ülésfűtés-szellőztetés gomb kopott, keresek szép állapotút.
Könyöktámasz kirepedezett. Vagy jó állapotút keresek, vagy majd bőröztetem.
Utólagos szövetszőnyegek: még az van benne, amit én gyártattam anno, szét van taposva, ki van keményedve. Kap majd újakat.
A csomagtartóban zörgött valami; aztán fél nap után rájöttem, hogy benne hagytam az ágdarálót, amit a haverom szombat délelőtt adott vissza. Annyira örültem az autónak a tegnapi kocsikázás közben, hogy el is felejtettem. Kivettem az ágdarálót, most ok minden arrafelé. Cheesy

Motor:
A motor szépen jár, kivéve az alapjárati hortyogást, amit a beragadt generátor szabadonfutó okoz. Ez miatt látszik a hosszbordásszíj alapjárati remegése is, ami pici gázra kisimul. A szabadonfutót lehet kapni külön (kb30E).
Vezérlést még én cseréltem 13'-ban 160E-nél. Most cserélem majd megint én. Ezzel kezdek.
A vízhőfok nehezen mozdul fel, a motortér jó meleg leállás után: ez termosztát lesz. Bár úgy tudom, cserélték már.
A többi rész: turbó, DPF, stb, ok, pár éve lettek az izzítógyertyák cserélve. Turbócső nálam is cserés volt már, meg a srácnál is. Veszek majd egy tizes csomagot, s el leszek vele jó pár évig. Csukott szemmel tudom cserélni (tesóméknak is MK4 2.2TDCi volt egy darabig)
Leállításnál pici remegés van, de kinyomott kuplunggal is, szóval a bakok már beültek 17 év alatt, cserélem.
Kipufogó: emlékszem rá, már 2008ban az átadóban rozsdás volt... Ha majd lyukad, javítjuk rozsdamentesre.
A csomagtartóban volt egy fél flakon motorolaj (ez még ok), meg egy fél flakon hűtőfolyadék (ez nem annyira ok). Remélem a termosztát miatt nem lett jóval korábban (az előző tulajnál történt termosztát csere előtt) még hengerfejes, majd figyelgetem; ha az lett, javítjuk.

Hajtáslánc:
A kuplunghoz nem nyúltak még, s már nekem is taknyolt tizenéve a hátsó főtengely szimmering. Ha valaha lesz kéttömegű-kuplung csere, majd cseréljük.
A kéttömegű nem ad hangot, a kuplung jó helyen fog. Ezekhez addig nem fogok nyúlni, amíg: 1: a Lányok nem tanultak meg kézi váltóval vezetni, 2: szét nem hullik. Mondjuk az első 223E km 7 év alatt úgy ment bele, hogy reggel Tatán felkapcsoltam 6.-ig, Budaörsön meg vissza, délután fordítva. Vszínű ezért bírja még.
Féltengelyek, csapágyak, stb ok.

Futómű, fék:
Pár éve kapott új lengéscsillapítókat. 130nál is nyíl egyenesen megy, ezzel sztem teendő nincs. A fékek gatyák, kopó alkatrész, kap mindenből most újat.

Elektromosság:
A xenon úgy világít, mint ha w5w izzók lennének a lencsék mögött, kap nemsokára új Osram D1S Xenarc Night Breaker-eket. A lencséket is megtisztítom majd.
A BE ablak néha elfelejtette az egygombos felhúzást. Újra tanítottam. Egy ideje jó. Talán komfort modul, talán vezeték, majd figyelem.
A csomagtartó ajtó egyszer jelezte zárt állapotban, hogy nyitva van, de azt néztem, hogy rázártam az ajtót a téli kerekekre, vszínű feszült, s ezért volt.
Az előző tulaj elmondása szerint követőradar nagy ritkán hibát jelez. Gondolom a fűtőpanelje lehet.


 79 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:03:13 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
Amikor először beszéltem 1 hete a Mondeo előző tulajával, azt mondta, hogy örül a kocsinak, mert a 10 év alatt nem kellett költeni rá. Ez miatt kicsit morogtam, de 2 napja pénteken egy kupac számlát mutatott, hogy ezek a szervizszámlák, amiket kapott... Szóval a 10 év alatt azért folyamatosan foglalkozott vele, ha vmi kínja volt a kocsinak, vitte szervizbe azonnal. Ő annak örült, hogy ezeken a kötelezőkön kívül nem volt komolyabb baj.
Legtöbbször akksi problémája volt: keveset járt vele, s lemerült folyamatosan.
Amikor mondta, hogy 2 baja van alapvetően az autónak, az egyik, hogy nem megy a hátsó ablakmosó, a másik meg, hogy az általam a sofőrlábtérbe anno beszerelt kék lábtérvilágítás ledpanelt lerúgta (amit én - most visszakerestem a fotók között - 2009.01.22-én vettem a homasitában akkor kb 1000Ft-ért); na ekkor éreztem, hogy jó helyen kapirgászok.
Amikor nézegettem a kocsit 2 napja, több, mint félig volt a tank Cheesy (ebben az árkategóriában ez is érték... Cheesy )
Szóval 10 év, 82E km szünet után két napja, a novemberi minitali előtt egy órával visszavettem az autót. Cheesy
9 nap múlva lesz 17 éves és 305E km van benne.
A pénteki minire már ezzel gurultam oda. S tegnap is ezzel kocsikázgattam itt fel-alá. Jó érzés, van nosztalgia is bőven.

Ezt az autót érzelmialapon-impulzusvásároltam meg (így kötőjellel egybe). Anno a Lányaimat ezzel hoztam haza, amikor megszülettek, később ebben játszottak sokat, cibálták a pöttöm kezükkel a váltót, s mondogatták piciként, hogy majd ha nagyok lesznek, ők is vezetni fogják Cheesy Most el jött ez az idő is. Cheesy

 80 
 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:02:56 
Indította Angel - Utolsó üzenet: írta SzJani
(amúgy kerestem még a 94-ben ötöslottónyeretlenszelvénytárgynyereménysorsolásonanyukámékáltalnyert, de falusicsórókként 2 hetesen, 500km-rel eladott Toyota Corolla 1.4 XLi szedánunkat -> elbontva,
szintén kerestem a toyota árából rögtön vett 94-es piros kocka 21043 kombinkat, amit 2005ben 36E km-rel, patika állapotban adtunk el... -> elbontva)


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10
Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.