Még annyi hogy a munkahengeren valami indukciós érzékelő van. Megnéztem, és a kuplung pedálnál nincs érzékelő (ott a helye meg a csatija is), DE nem emlékszem hogy lett volna ott gyárilag. Max egy biztosíték átnézést kéne még csinálnom mert egyéb ötletem nincs.
Cruise Control Standby - eddig jutok el.
Lehet márkakereskedés lesz de ahhoz meg csóró vagyok.
eredetileg sem volt ott kapcsoló a kuplung pedálnál? Szerintem kellett volna lennie...
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű: https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik .
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
Felújításnál mindegy, ugyanolyanra újítják fel. :-)
elméletileg az egy kapcsoló,szóval ha jó a lábkiosztása-olyan mint a gyári,annak jónak kell lennie.Ezt csekkold le egy szakadás vizsgálóval. össze kell hasonlítani őket. 50km/h alatt nem kapcsolható be a tempomat,szóval csak menet közben,állóhelyben nuku.
Még annyi hogy a munkahengeren valami indukciós érzékelő van. Megnéztem, és a kuplung pedálnál nincs érzékelő (ott a helye meg a csatija is), DE nem emlékszem hogy lett volna ott gyárilag. Max egy biztosíték átnézést kéne még csinálnom mert egyéb ötletem nincs.
Cruise Control Standby - eddig jutok el.
Lehet márkakereskedés lesz de ahhoz meg csóró vagyok.
a 4 es injektor a 2es hengerben van.De a hibakód nem a hengerszámot jelöli?Avagy az injektor számot? Mert a 4es henger a váltó felöli legközelebbi aminek a porlasztója 3as. Az újrakódolásnak a lényege,hogy a tanult értékeket visszaállítja az alapra, és ismét új értékeket tanul hozzá az ECU.Épp ezért rövidtávú megoldás,amennyiben fizikai hiba okozza-kopás.Amíg veszel hozzá alkatrészt, meg kerítesz szerelőt,addig jó lesz az újraprogramozás.
Köszönöm a választ
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű: https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik .
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól. Adott egy 2003-as 2.0 TDCi Mondeo FMBA motorkóddal, 333ezer km. Tegnap menet közben megjelent a villogó malacfarok, hibakód olvasás után a tárolt hiba: P2339 (Cylinder #4 Above Knock Threshold). A menetdinamikában nem történt változás tegnap. Ma beindítottam, egyenetlenül, nagy füsttel indult, és 1-es, 2-es fokozatban bedadogott, majdnem leállt. Néhány tíz méter megtétele után a villigó malacfarkon túl semmi problémát nem tapasztaltam, mintha semmi baja nem lenne. Utánanézve valószínűsíthető, hogy a 4-es injektor megadta magát. Megnéztem a motorra ragasztott matricán a kódokat, valamint ForScannel a berögzített kódokat, teljesen azonosak, ebből arra következtetek, hogy még mind a négy eredeti. Olvastam olyan (fél/gyors) megoldást, hogy a ForScannel vissza kell rögzíteni a kódokat, ezzel valamennyire tünetmentessé tehető a probléma ideig-óráig. Viszont mivel a jelenleg is tárolt értékek ugyanazok, mint a matricán lévők, történik majd valami érdemi változás? Valahol tárolva vannak a folyamatos utánállítás értékei és az újrarögzítés ezeket az utánállított értékeket nullázza? Vagyis ekkor gyakorlatilag elindítom a ForScan idevágó részét és változtatás nélkül rámentek egyet? Továbbgondolva: melyik a problémás injektor? A képen a felső sorban a 3-assal jelzett, az autó elejéről nézve a jobb szélső? Ha vásárolok egyet (pontosan melyik típusúra is van szükségem?), akkor azt kicserélve ideális esetben megoldódik a probléma (vegyük alapul, hogy csak ez az injektor kuka)? https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Köszönöm a válaszokat!
a 4 es injektor a 2es hengerben van.De a hibakód nem a hengerszámot jelöli?Avagy az injektor számot? Mert a 4es henger a váltó felöli legközelebbi aminek a porlasztója 3as. Az újrakódolásnak a lényege,hogy a tanult értékeket visszaállítja az alapra, és ismét új értékeket tanul hozzá az ECU.Épp ezért rövidtávú megoldás,amennyiben fizikai hiba okozza-kopás.Amíg veszel hozzá alkatrészt, meg kerítesz szerelőt,addig jó lesz az újraprogramozás.
Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól. Adott egy 2003-as 2.0 TDCi Mondeo FMBA motorkóddal, 333ezer km. Tegnap menet közben megjelent a villogó malacfarok, hibakód olvasás után a tárolt hiba: P2339 (Cylinder #4 Above Knock Threshold). A menetdinamikában nem történt változás tegnap. Ma beindítottam, egyenetlenül, nagy füsttel indult, és 1-es, 2-es fokozatban bedadogott, majdnem leállt. Néhány tíz méter megtétele után a villigó malacfarkon túl semmi problémát nem tapasztaltam, mintha semmi baja nem lenne. Utánanézve valószínűsíthető, hogy a 4-es injektor megadta magát. Megnéztem a motorra ragasztott matricán a kódokat, valamint ForScannel a berögzített kódokat, teljesen azonosak, ebből arra következtetek, hogy még mind a négy eredeti. Olvastam olyan (fél/gyors) megoldást, hogy a ForScannel vissza kell rögzíteni a kódokat, ezzel valamennyire tünetmentessé tehető a probléma ideig-óráig. Viszont mivel a jelenleg is tárolt értékek ugyanazok, mint a matricán lévők, történik majd valami érdemi változás? Valahol tárolva vannak a folyamatos utánállítás értékei és az újrarögzítés ezeket az utánállított értékeket nullázza? Vagyis ekkor gyakorlatilag elindítom a ForScan idevágó részét és változtatás nélkül rámentek egyet? Továbbgondolva: melyik a problémás injektor? A képen a felső sorban a 3-assal jelzett, az autó elejéről nézve a jobb szélső? Ha vásárolok egyet (pontosan melyik típusúra is van szükségem?), akkor azt kicserélve ideális esetben megoldódik a probléma (vegyük alapul, hogy csak ez az injektor kuka)? https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Van egy kis bosszantó problémám. A felső kuplung munkahenger ki lett cserélve mert levegős lett, és beesett a kuplung pedál. Vettem egy Ridex-eset érzékelő nélkül. Berakták a szakik, minden faja, DE azóta nem reagált a tempómat. Bármilyen gombot nyomtál, semmi reakció, semmi szöveg kiírás.
A kis diag kiírta hogy a kuplung érzékelő nem jó. OK. Utána vettem egy SAMKO -t érzékelővel (mert külön nem lehet sehol se venni). Az érzékelőt (csak azt) berakták a helyére. A kuplung érzékelő hiba eltűnt, viszont a tempómat a Standby-on kívűl nem csinál semmit.
adalék: kipróbáltuk a gyárival is, és úgy is hogy az érzékelőt a saját SAMKO hengerre raktuk és kézzel mozgattuk... igaz ezt álló állapotban (mivel a műhelyben volt a kocsi)
Diagnosztika nem ír semmit (valami Launch gép) tippem sincs mi lehet a baj. A kormány gombokat kivettem és megtisztítottam, azok tuti jók.
Ha tud valaki ilyenben segíteni, szuper lenne (odamegyek természetesen ha olyan) .
Esetleg még annyit lehetne, hogy a saját SAMKO munkahengert rakatom be a saját érzékelőjével, de az akkora munka hogy egyelőre ez még kimaradt (bő 2-3 óra egy ilyen munkahenger csere)
Köszönöm, Gergő
elméletileg az egy kapcsoló,szóval ha jó a lábkiosztása-olyan mint a gyári,annak jónak kell lennie.Ezt csekkold le egy szakadás vizsgálóval. össze kell hasonlítani őket. 50km/h alatt nem kapcsolható be a tempomat,szóval csak menet közben,állóhelyben nuku.
Sziasztok, 2010-es 2.0 TDI MK4 Mondeo tulajként kérdezem, hogy a turbó csövek közül a rövid, vagy a hosszabb szokta előbb megadni magát? A szerelőm cserélte a rövidet, de a hosszabbat nem. Még nem volt egyik sem cserélve, gyári cső volt fent, repedve, szakadva nincs egyik sem, de mivel sokat olvastam róla, hogy ezek a csövek megadják magukat, megelőzve a bajt lecseréltettem, de a hosszabbat egyelőre nem tudta, mert nem volt raktáron a boltnak. Kár volt cserélnem a rövidet, vagy jó ötlet volt, valamint a hosszút is cseréltessem később, vagy használjam, amíg a gyári meg nem adja magát? Hosszabb külföldi útra megyek, és gondoltam előtte lecseréltetem, nehogy kint érjen meglepetés. Így tettem a fékcsövekkel is, mivel 15 év alatt azok sem voltak cserélve. Köszi előre is a választ.
A hosszabb érzékenyebb tudtommal. Nekem is gyári van fent, de én bandázsoltam a hosszabbat amikor megvettem a kocsit 107 ezernél és most 239 ekm van benne és még működik .
Van egy kis bosszantó problémám. A felső kuplung munkahenger ki lett cserélve mert levegős lett, és beesett a kuplung pedál. Vettem egy Ridex-eset érzékelő nélkül. Berakták a szakik, minden faja, DE azóta nem reagált a tempómat. Bármilyen gombot nyomtál, semmi reakció, semmi szöveg kiírás.
A kis diag kiírta hogy a kuplung érzékelő nem jó. OK. Utána vettem egy SAMKO -t érzékelővel (mert külön nem lehet sehol se venni). Az érzékelőt (csak azt) berakták a helyére. A kuplung érzékelő hiba eltűnt, viszont a tempómat a Standby-on kívűl nem csinál semmit.
adalék: kipróbáltuk a gyárival is, és úgy is hogy az érzékelőt a saját SAMKO hengerre raktuk és kézzel mozgattuk... igaz ezt álló állapotban (mivel a műhelyben volt a kocsi)
Diagnosztika nem ír semmit (valami Launch gép) tippem sincs mi lehet a baj. A kormány gombokat kivettem és megtisztítottam, azok tuti jók.
Ha tud valaki ilyenben segíteni, szuper lenne (odamegyek természetesen ha olyan) .
Esetleg még annyit lehetne, hogy a saját SAMKO munkahengert rakatom be a saját érzékelőjével, de az akkora munka hogy egyelőre ez még kimaradt (bő 2-3 óra egy ilyen munkahenger csere)
Sziasztok, 2010-es 2.0 TDI MK4 Mondeo tulajként kérdezem, hogy a turbó csövek közül a rövid, vagy a hosszabb szokta előbb megadni magát? A szerelőm cserélte a rövidet, de a hosszabbat nem. Még nem volt egyik sem cserélve, gyári cső volt fent, repedve, szakadva nincs egyik sem, de mivel sokat olvastam róla, hogy ezek a csövek megadják magukat, megelőzve a bajt lecseréltettem, de a hosszabbat egyelőre nem tudta, mert nem volt raktáron a boltnak. Kár volt cserélnem a rövidet, vagy jó ötlet volt, valamint a hosszút is cseréltessem később, vagy használjam, amíg a gyári meg nem adja magát? Hosszabb külföldi útra megyek, és gondoltam előtte lecseréltetem, nehogy kint érjen meglepetés. Így tettem a fékcsövekkel is, mivel 15 év alatt azok sem voltak cserélve. Köszi előre is a választ.
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ