Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:42:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / turbonyomásmérő óra beépítése  (Megtekintve 18004 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.08 kedd, 19:39:48 »

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem úgy húz autójuk, mint régebben. Első körben a nem megfelelő töltő nyomásra gondolhatunk, melynek fő oka a nyomás elszökése, erről ITT olvashatsz bővebben. Vannak akik saját maguk megnyugtatására nyomásmérő órát építenek be, sok féle órából válogathatunk, erre most nem térnék ki.
Lentebb olvashatjátok, hogy 2 tagunk hogyan oldotta meg

V.Tamás megoldása 2002/5 előtti dízeleken:


Nekem ez van bent, nálam rendben működik. Van a csomagban egy távadó, azt a motortérben helyeztem el:


A távadóra az EGR visszavezetéstől van odavíve a levegőrendszer nyomása:




A távadótól az elektromos jelet a tűzfali kábelköteg mellet kell behúzni. A legjobb levenni a lengéscsillapító tetején a lemez burkolatot - több lesz a hely a munkához.
Bent kell neki villany (gyújtásról +; a világításról is egy + - ez megváltoztatja a háttérvilágítást), de a bekötésről is van rajz a csomagban.
Frisseb képem nincs, csak ez ami a beszerelés során készült:



agostonb_OFF megoldása 2002/5 utáni dízeleken:

Úgy gondoltam mérek turbónyomást. Szereztem hozzávalókat, csatikat, csövet, órákat.
Az EGR lett a célpont, és ide fúrtam az 1/8-os csatit, rá a belsó átm. 6mm-es pneu csövet, ami akár 10bárt is elbír fúvódás nélkül. Ezután jött a bevezetés a kasztniba, és felrögzíteni az órát. A képen látható maradt az ideiglenesen végleges, mivel van egy tenyérnyi nagy óra is, de mindkettő csillapítás nélküli, és így remeg a mutató valamelyest, de a nagynál érthetően jobban. (Nagyobb a mutató tehetetlensége.)

Az értékek Nálam:
Alapjáraton semmi. Csakúgy mint fix 80-nál 5.-ben.
Halvány üa. takarékos gyorsításnál semmi.
Normál gyorsításnál max. 0.5bár.
Keményebb gyorsításnál 1-1.2bár, kivéve az 1800-2000fordulatot, ahol 1.4-1.5bár.

László megoldása képekben:














« Utoljára szerkesztve: 2015.10.11 vasárnap, 23:08:36 írta Zsolteey » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.