Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2014.07.29 kedd, 08:37:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: BBM csatornánk: C00379371
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 53   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ford Mondeo TD  (Megtekintve 252303 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
pbrown_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Dátum: 2003.02.26 szerda, 01:11:00 »

Hello! Egy 96'-os Mondeo 1,8 TD-m van, 2 éves kora óta. A kezdetektől fogva voltak vele hidegindítási problémák, de ez mára odáig fajult, hogy a télen kétszer is - kb. - 15,18 C-ban - bikázni kellett. A motorban 110 ezer km van, veszteség 2-6%-ig, kompresszió 29 bar körül. Hidegben úgy indul mintha lemerült volna az akkumulátor.(Már kicseréltem, az újjal szintén.) Hiába izzítok kétszer-háromszor, nyomom padlóig a gázpedált. Ha elindul, akkor már teljesen egyenletesen jár, nem füstöl, ill. ha ilyenkor leállítom, akkor már rögtön indul.
Mitől lehet? Várom az ötleteket
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.20 vasárnap, 23:32:38 írta Scratch » Naplózva
Laciba'_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #1 Dátum: 2003.02.26 szerda, 10:13:00 »

Hello! Egy 96'-os Mondeo 1,8 TD-m van, 2 éves kora óta. A kezdetektől fogva voltak vele hidegindítási problémák, de ez mára odáig fajult, hogy a télen kétszer is - kb. - 15,18 C-ban - bikázni kellett. A motorban 110 ezer km van, veszteség 2-6%-ig, kompresszió 29 bar körül. Hidegben úgy indul mintha lemerült volna az akkumulátor.(Már kicseréltem, az újjal szintén.) Hiába izzítok kétszer-háromszor, nyomom padlóig a gázpedált. Ha elindul, akkor már teljesen egyenletesen jár, nem füstöl, ill. ha ilyenkor leállítom, akkor már rögtön indul.
Mitől lehet? Várom az ötleteket
Csak egy otlet. Az izzito gyertyak biztositekja megyen?
Naplózva
Frank_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #2 Dátum: 2003.02.26 szerda, 11:07:00 »

Milyen olaj van a mociban?
Naplózva
petif_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #3 Dátum: 2003.02.26 szerda, 16:42:00 »

Nekem voltak problémáim a hidegindító patronnal. Ennek az a funkciója, hogy hideg motor esetén dúsít a dízelolaj adagoláson, és megnöveli az üresjárati fordulatszámot 900-1000 fordulatra percenként. Ha bemelegszik a motor, visszaáll a névleges fordulatra (820-850). Ha ez egyáltalán nem működik:
- ha nem húz a töltésállító karon, akkor nagyon szarul indul a motor.  
- ha folyton húzza a töltés állítót, akkor sok a fogyasztás
 
Lacibához: szerintem ha nem megfelelő az izzitás, akkor ilyen hidegben el sem indul.
 
Frankhez: olajcsere és jó olaj sokat jelent. Legalább 10W40-es kell ilyen hidegben, és legalább közepes minőségű: 2000-2500 Ft/l viszonyítási alapnak.
Naplózva
Laciba'_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #4 Dátum: 2003.02.26 szerda, 18:04:00 »

Nekem voltak problémáim a hidegindító patronnal. Ennek az a funkciója, hogy hideg motor esetén dúsít a dízelolaj adagoláson, és megnöveli az üresjárati fordulatszámot 900-1000 fordulatra percenként. Ha bemelegszik a motor, visszaáll a névleges fordulatra (820-850). Ha ez egyáltalán nem működik:
- ha nem húz a töltésállító karon, akkor nagyon szarul indul a motor.  
- ha folyton húzza a töltés állítót, akkor sok a fogyasztás
 
Lacibához: szerintem ha nem megfelelő az izzitás, akkor ilyen hidegben el sem indul.
 
Frankhez: olajcsere és jó olaj sokat jelent. Legalább 10W40-es kell ilyen hidegben, és legalább közepes minőségű: 2000-2500 Ft/l viszonyítási alapnak.
Igazad lehet, amikor nalam elment a biztositek, akkor husvet volt Smiley. De a tunetek hasonloak voltak.
Naplózva
pbrown_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #5 Dátum: 2003.02.27 csütörtök, 23:03:00 »

Izzítógyertyák rendben, olaj 10W40 Mobil Super. Ma szedték szét az önindítót,- mert állítólag keveset forgat(170)- de minden rendben. Az adagolós azt mondta csoda, hogy elindul ilyen önindító fordulat mellett. Akku testkábel meg lett kétszerezve, mert az akku ami 75%-os, 9,3 V-ra merül indításnál. Ma megint új akku került bele, holnap reggel próba.
Naplózva
JoeTD_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #6 Dátum: 2003.03.27 csütörtök, 23:26:00 »

Sziasztok!94-es Td mondeom van es inditasi gondjaim vannak.Igaz meg semmi tapasztalotom nincs, mert most vettem.De az a jelenseg hogy az uzemanyag szint jelzo meg majdnem felet mutat de a motor meg nem indul. Az uzemanyagszuro es az adagolo kozott levegos a cso.De a szuro elott is vannak mar benne buborekok.ha tudtok ezzel kapcsolatban segiteni megkoszonom.
Naplózva
Eagle_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Új hozzászólás #7 Dátum: 2003.04.01 kedd, 18:18:00 »

Sziasztok. 1997-es TD Tournier Mondeom van. Hidegben nem igazán könnyen indul, még úgy sem, hogy decemberben csaréltek rajta izzítógyertyákat, de nem is ez zavar, hanem az, hogy az alapjárati fordulatszám az indítás után jó ideig viszonylag alacsony, jóval az üzemmeleg állapot fordulatszáma alatt van. Vajon mi lehet vele a baj?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32632


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2003.04.02 szerda, 01:57:00 »

Sziasztok. 1997-es TD Tournier Mondeom van. Hidegben nem igazán könnyen indul, még úgy sem, hogy decemberben csaréltek rajta izzítógyertyákat, de nem is ez zavar, hanem az, hogy az alapjárati fordulatszám az indítás után jó ideig viszonylag alacsony, jóval az üzemmeleg állapot fordulatszáma alatt van. Vajon mi lehet vele a baj?
Enyémmel is (1999 -es TD) ugyan ez a probléma!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
JoeTD_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #9 Dátum: 2003.05.13 kedd, 19:15:00 »

Sziasztok megint! A regebbi problámam megoldodott. az uzemanyag csö volt elrepedve es felszivta magat levegövel.
Most meg olyan gondom van hogy ha hideg a motor nehezen akar indulni. De ha mar megy akkor semmi baj vele. Ezt kb 3 hete kezte el. Mi okozhatja? Ki lenne a motor? ( meg mindig 94-es TD)
Elöre is köszi a valaszokat.
Naplózva
Attila_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Új hozzászólás #10 Dátum: 2003.05.28 szerda, 13:25:00 »

Sziasztok ! Egy általános probléma szokott lenni , hogy az üzemanyagszürő fölött van egy membrán amiben van egy gumi bizbasz, ha ez átenged és nem lehet megperemzni akkor cserélni kell. Becsületes szerelönél ez egy negyed órás meló. Sok inditási probléma szokott ez által megoldódni, igaz nem minden. Izzitó gyrtyát is lehet kapni 6000rugó/4db de ez szart sem ér sokszor vadi ujjan. A BOSH (20.000.-)a tuti, megéri ilyenre cserélni, télen indítasz nem anyázol.
Naplózva
Gyugyu_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


« Új hozzászólás #11 Dátum: 2003.05.29 csütörtök, 10:06:00 »

Sziasztok!
Nekem is ez a hidegindítás a bajom!
Reggelent nehezebben idul, de ha már csak egy kicsit is megyek, és utána órákat áll akkor már könnyen indul.
Attila, erre jelent megoldást az a membrán bizbasz csere?
És tényleg nem mindegy milyen az izzító gyertya?
Naplózva
Attila_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Új hozzászólás #12 Dátum: 2003.05.29 csütörtök, 14:00:00 »

Sziasztok!
Nekem is ez a hidegindítás a bajom!
Reggelent nehezebben idul, de ha már csak egy kicsit is megyek, és utána órákat áll akkor már könnyen indul.
Attila, erre jelent megoldást az a membrán bizbasz csere?
És tényleg nem mindegy milyen az izzító gyertya?
Szia Gyugyu !
Sajnos jós nem vagyok, az biztos hogy a jó izzító gyertya elengedhetetlen, ha a szerelö a porlasztócsucsot leszedi akkor állítólag lehet látni mennyire fasza az izzító gyertya, ha máe lent van a porlasztócsúcs érdemes kompressziót méretni. Szerintem az is nagyjából megfelel a valóságnak , hogy minél szarabb a kompresszió annál jobb gyertya kell. A gumimembránt meg kell nézetni, azt a szerelö látja hogy ha cserélni kell.
Naplózva
figyuri_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #13 Dátum: 2003.05.30 péntek, 16:21:00 »

Igazából annyira hihetetlen amit hallottam, ezért gondoltam megkérdezem Tőletek is mi a véleményetek.
Megkérdezte a szakács ismerősöm, hogy nincs-e szükségem a használt étolajra. Csodálkozva néztem rá mit akarhat, s ezt látva felvilágosított, hogy dízel autókba szokták használni mint üzemanyag. Gondoltam marháskodik, ezért beírtam a keresőbe, hogy diesel and étolaj, s meglepetésemre valóban előállítható a bio-dízel. Ezt közöltem is vele, hogy jó-jó, de az előállítás, stb. költségek magasabbak mint a gázolaj, mire Ő állította, hogy működik a dolog 1-1 keverésben (1 liter gázolajhoz 1 liter használt étolaj) is.
Véleményetek Huh?
-gyuri-
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #14 Dátum: 2003.05.30 péntek, 22:31:00 »

Helló figyuri!
Szerintem a frankó bio-dízel elvileg működik, de ez az 1-1 arányú keverés ezeknél a dízeleknél (pl FORD 1.8 TD, TDdi, TDCI, 2.0 TDdi, TDCI)nem igazán egészséges dolog, hiszen még a rosszabb minőségű, valódi gázoljra is érzékeny az adagoló, illetve a motor.
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #15 Dátum: 2003.06.06 péntek, 12:18:00 »

Igazából annyira hihetetlen amit hallottam, ezért gondoltam megkérdezem Tőletek is mi a véleményetek.
Megkérdezte a szakács ismerősöm, hogy nincs-e szükségem a használt étolajra. Csodálkozva néztem rá mit akarhat, s ezt látva felvilágosított, hogy dízel autókba szokták használni mint üzemanyag. Gondoltam marháskodik, ezért beírtam a keresőbe, hogy diesel and étolaj, s meglepetésemre valóban előállítható a bio-dízel. Ezt közöltem is vele, hogy jó-jó, de az előállítás, stb. költségek magasabbak mint a gázolaj, mire Ő állította, hogy működik a dolog 1-1 keverésben (1 liter gázolajhoz 1 liter használt étolaj) is.
Véleményetek Huh?
-gyuri-
Hajj!
 
Ha jól leszűröd az étolajat és rendesen előkészíted, akkor nagy gond nem lehet. Csak ősszel(amikor +10 fok alá esik a hőmérséklet) már nem lehet a rendszerben étolaj!
Álltalában 70%gázolaj mellett 30% étoljjal megyünk...
Csak nagyon kell ügyelni az előkészítésre!
 
Bye
Cit
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #16 Dátum: 2003.06.06 péntek, 12:20:00 »

Ja meg egy kis apróság.
Sültkrumpli illatú lesz a kipufogott gáz.
Könnyű felismerni az étolajos dízeleket...Smiley
 
Bye
Cit
Naplózva
peppin_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1809


« Új hozzászólás #17 Dátum: 2003.06.06 péntek, 14:32:00 »

Hát urak Már egy hete röhögök itt magamban a biodízel hozzászólásokon, de aztán elszégyeltem magam, és megpróbáltam acetonnal vegyesen tankolni....
 
Az összes festék lejött a körmömről autó meg se előre se hátra..... Holott a kiskegyedben olvastam, hogy az aceton ég!
 
Egyébként ha elég jó bármelyikötök autójában a kompresszió meg az izzító, 30%-nyi mosogatólével is el fog futkosni, ha nagyon kell.  
 
Üdv és továbbra is figyelek hátha tudok tanulni még valamit
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #18 Dátum: 2003.06.06 péntek, 14:44:00 »

Hát urak Már egy hete röhögök itt magamban a biodízel hozzászólásokon, de aztán elszégyeltem magam, és megpróbáltam acetonnal vegyesen tankolni....
 
Az összes festék lejött a körmömről autó meg se előre se hátra..... Holott a kiskegyedben olvastam, hogy az aceton ég!
 
Egyébként ha elég jó bármelyikötök autójában a kompresszió meg az izzító, 30%-nyi mosogatólével is el fog futkosni, ha nagyon kell.  
 
Üdv és továbbra is figyelek hátha tudok tanulni még valamit
Kinek a pap, kinek a papné...
Nekünk leginkább étolajat sikerül ingyen (viszonylag) legálisan szerezni.
Volt ismerősöm, akinek csak fékolaj volt "kéznél" és azzal higította a gázolaját. Nincs még semmi baja a gépének, de csak egyszer tankolt így. (Gyekerek ne próbáljátok ki otthon! Smiley )
Egyébként elég komoly eljárással lehet rendes minőségű "bio-üzemanyagot" előállítani. Időigényes egy kicsit, de hát a garázsban ráér lecsöpögni a szűrőkön, amíg én száguldozok! Smiley
 
Bye
Cit
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #19 Dátum: 2003.06.06 péntek, 22:21:00 »

Helló "bio-dízelesek"
Én továbbra is azt mondom, hogy hosszú távon csak a frankó gázolaj az igaz, mivel nekem a turbómembránomat marta szét a külföldi vagy a MOL-os (szajoli bázistelepről származó) anyag, ami mellesleg egy ismerős autójában decemberben el is fagyott.
Naplózva
choler_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #20 Dátum: 2003.06.21 szombat, 00:27:00 »

Sziasztok Dieselesek!
Én mindenkinek a METABONDOT ajánlanám, mint motor adalék. Nyáron kiváló, Télen csodákat tesz. Ez a lötyi tisztítja a prlasztócsúcsokat és elősegíti a motor könnyű mozgását. Nekem -20 foknál nem kinyomott kuplungal néhány napos pihenő után elsőre elindult a gépsárkány. Az autom '97-es Tádé.
Bye
Chole
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #21 Dátum: 2003.12.31 szerda, 09:29:00 »

Help!?
 
Már teljesen ki vagyok bukva! Mit csesztünk el? Elmentem olaj/olajszűrő/üzemanyagszűrő/termosztát cserére és azóta alig lehet elindítani a masinát.
A reggeli első indítás az nagyon kritikus. Az auto indításkor nagyon alacsony fordulatról mászik fel a normál fordulatra. Úgy indul, hogy 1-et 1-et "robban", de még nem szabad elengedni az önindítót, mert leállna. Ha már felkúszott 400 körülre a fordulatszám akkor lehet abbahagyni azindítózást! Mi lehet a baj???
Az összes izzító gyertya szépen izzík és nem levegős az adagoló és a szűrő előtti cső sem.
Van valakinek ötlete??? Pedig szervíz előtt dicsértem, hogy milyen szépen indul...
Boldogabb új évet, mint ahogy a Mondeom indul! Sad
Bye
 
Cit
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #22 Dátum: 2003.12.31 szerda, 23:02:00 »

Help!?
 
Már teljesen ki vagyok bukva! Mit csesztünk el? Elmentem olaj/olajszűrő/üzemanyagszűrő/termosztát cserére és azóta alig lehet elindítani a masinát.
A reggeli első indítás az nagyon kritikus. Az auto indításkor nagyon alacsony fordulatról mászik fel a normál fordulatra. Úgy indul, hogy 1-et 1-et "robban", de még nem szabad elengedni az önindítót, mert leállna. Ha már felkúszott 400 körülre a fordulatszám akkor lehet abbahagyni azindítózást! Mi lehet a baj???
Az összes izzító gyertya szépen izzík és nem levegős az adagoló és a szűrő előtti cső sem.
Van valakinek ötlete??? Pedig szervíz előtt dicsértem, hogy milyen szépen indul...
Boldogabb új évet, mint ahogy a Mondeom indul! Sad
Bye
 
Cit
Helló!
 
Két dologot tudok elképzelni:  
1. A "hidegindító kar" bowdenje kiakadhatott az adagolón.
2. Mégis levegős a rendszer, de már az adagoló és a porlasztócsúcs között. Megoldás: a porlasztócsúcson lévő hollandereket (a csöveket rögzítő anyákat) lazítsd fel, és az önindítóval hajtasd meg a motor, addíg amíg a gázolaj ki nem jön a cső mellett.
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #23 Dátum: 2003.12.31 szerda, 23:06:00 »

Help!?
 
Már teljesen ki vagyok bukva! Mit csesztünk el? Elmentem olaj/olajszűrő/üzemanyagszűrő/termosztát cserére és azóta alig lehet elindítani a masinát.
A reggeli első indítás az nagyon kritikus. Az auto indításkor nagyon alacsony fordulatról mászik fel a normál fordulatra. Úgy indul, hogy 1-et 1-et "robban", de még nem szabad elengedni az önindítót, mert leállna. Ha már felkúszott 400 körülre a fordulatszám akkor lehet abbahagyni azindítózást! Mi lehet a baj???
Az összes izzító gyertya szépen izzík és nem levegős az adagoló és a szűrő előtti cső sem.
Van valakinek ötlete??? Pedig szervíz előtt dicsértem, hogy milyen szépen indul...
Boldogabb új évet, mint ahogy a Mondeom indul! Sad
Bye
 
Cit
Ja... Mikori az autó?  
Ezt azért kérdezem, mert a 96 előttieknél a termosztátházról is megy egy bowden (ez is a "hidegindító kart" mozgatja) az adagolóra, és lehet, hogy ott van valami zűr.
Naplózva
cit_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #24 Dátum: 2004.01.01 csütörtök, 17:07:00 »

Hello Petya!
 
Kösz a gyors választ! Mindjárt le is megyek lelégteleniteni a porlaszto csucsoknal, hátha...
(Egyébként 95ös a masina.)
Thnx!
Bye
 
Cit
Naplózva
cit_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #25 Dátum: 2004.01.02 péntek, 23:55:00 »

Hello Petya!
 
Sajnos a dolog nem jött be. Tovébbrasem indul rendesen.
Kérdés viszont:
A mondeonál milyen a "dusito" vagy miszösz megvalósítása? Lehet, hogy az nem akar menni? Hogy lehet ellenőrizni?
 
Bye
 
Cit
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #26 Dátum: 2004.01.03 szombat, 22:30:00 »

Hello Petya!
 
Sajnos a dolog nem jött be. Tovébbrasem indul rendesen.
Kérdés viszont:
A mondeonál milyen a "dusito" vagy miszösz megvalósítása? Lehet, hogy az nem akar menni? Hogy lehet ellenőrizni?
 
Bye
 
Cit
Helló!
 
Mivel a járgány '95-ös, ezért ennél még a kérdéses karra - ami az adagólón van a gázkar mellett - két bowden megy. Az egyik bowdent egy szervó motor mozgatja. Ez a motor a segédalvázon, szemből nézve jobb oldalon elől, kb. az akkumulátor alatt van, és ez szabályozza "dúsítást" gázadáskor, klíma bekapcsolásakor, stb. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogyha alapjáraton kézzel az adagolón adsz egy nagy gázt, akkor az említett karnak a gázkar fele kell mozdulnia (legalábbis az enyém ('97-es) ezt csinálja). De szerintem Nálad ez rendben van.  
A másik bowdent viszont a termosztátházon alul lévő termo-elem mozgatja a víz hőfokának megfelelően, tehát hideg motornál szintén be kellene húznia ezt a kart. A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy egy kisegítő személy kézzel megnyomja ezt a kart (szemből nézve jobbra), izzítás és indítás. Ha így indul akkkor vagy a bowden van rosszul beállítva, vagy rossz a termo-elem.
Naplózva
citroncs_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #27 Dátum: 2004.01.04 vasárnap, 21:17:00 »

Helló!
 
Mivel a járgány '95-ös, ezért ennél még a kérdéses karra - ami az adagólón van a gázkar mellett - két bowden megy. Az egyik bowdent egy szervó motor mozgatja. Ez a motor a segédalvázon, szemből nézve jobb oldalon elől, kb. az akkumulátor alatt van, és ez szabályozza "dúsítást" gázadáskor, klíma bekapcsolásakor, stb. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogyha alapjáraton kézzel az adagolón adsz egy nagy gázt, akkor az említett karnak a gázkar fele kell mozdulnia (legalábbis az enyém ('97-es) ezt csinálja). De szerintem Nálad ez rendben van.  
A másik bowdent viszont a termosztátházon alul lévő termo-elem mozgatja a víz hőfokának megfelelően, tehát hideg motornál szintén be kellene húznia ezt a kart. A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy egy kisegítő személy kézzel megnyomja ezt a kart (szemből nézve jobbra), izzítás és indítás. Ha így indul akkkor vagy a bowden van rosszul beállítva, vagy rossz a termo-elem.
Hello!
 
Nos a ma reggel már fel kellett tenni egy birkakábelt is, mert szegény akksi már nem bírta a sorozatos kiképzést. Van 2 különböző idításgátlóm, de egyik sem zavarja a kört. Adagolónál van gázolaj és kap feszt is.  
Porlasztó csúcsoknál levegő kiengedve, de továbbrais harmatos. A kompresszióm ősszel 27 éss 28 között voltak hidegen(több, mint 1 napi állás után) mérve.
Van még valami ötlet???
Már azon gondolkodom, hogy felgyújtom az egészet a ...
@#%^$@%^$#!!!
Szal' azért köszi.
Bye
 
Cit
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #28 Dátum: 2004.01.04 vasárnap, 22:30:00 »

Hello!
 
Nos a ma reggel már fel kellett tenni egy birkakábelt is, mert szegény akksi már nem bírta a sorozatos kiképzést. Van 2 különböző idításgátlóm, de egyik sem zavarja a kört. Adagolónál van gázolaj és kap feszt is.  
Porlasztó csúcsoknál levegő kiengedve, de továbbrais harmatos. A kompresszióm ősszel 27 éss 28 között voltak hidegen(több, mint 1 napi állás után) mérve.
Van még valami ötlet???
Már azon gondolkodom, hogy felgyújtom az egészet a ...
@#%^$@%^$#!!!
Szal' azért köszi.
Bye
 
Cit
Nyugalom!
A leírásod alapján pont azt nem nézted meg, amit az előző válszomban írtam. Pedig, mivel azt írtad, hogy termosztátot is cseréltetek, így levettétek a termosztátházat, tehát SÉRÜLHETETT !!!!! a bowden, vagy az azt működtető mechanizmus.
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #29 Dátum: 2004.01.05 hétfő, 08:31:00 »

Nyugalom!
A leírásod alapján pont azt nem nézted meg, amit az előző válszomban írtam. Pedig, mivel azt írtad, hogy termosztátot is cseréltetek, így levettétek a termosztátházat, tehát SÉRÜLHETETT !!!!! a bowden, vagy az azt működtető mechanizmus.
Bocs, elfelejtettel írni, hogy a dusitó kar teljesen be van húzva(nincs holtjáték, kotyogás).
A hőelemről jövő bovden teljesen behúzta a kart.
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #30 Dátum: 2004.01.05 hétfő, 08:32:00 »

Mármint elfelejtettem írni... sajtóhiba
Naplózva
just_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #31 Dátum: 2004.02.04 szerda, 10:41:00 »

Étolaj
Az étolajos menethez néhány szó még.
Taxis emberkétől hallotam elösször, ő tél kivételével mindig ezt használja, úgy hogy azért néha kuton is tankol Smiley(megjegyzem érezni is lehetett az autó szagán:)
mi ezen felindulva Horváth országba tankoltuk Spar üzletből étolajjal mert nem volt a közelben-távolban benzinkut és teljessen tisztán és szépen ment az autó
Naplózva
zeus_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


« Új hozzászólás #32 Dátum: 2004.02.11 szerda, 21:50:00 »

az én véleményem az hogy egy jó barátom jár egy 123 kasznis mercivel és azt az olajat tankolja ami a konyhán sutés után megmarad !!!!!! leülepiti és semmi gopnd max annyi hogy az autó mögött haladva rántotthús és sültkrumpli illat van!!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32632


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2004.02.11 szerda, 22:05:00 »

az én véleményem az hogy egy jó barátom jár egy 123 kasznis mercivel és azt az olajat tankolja ami a konyhán sutés után megmarad !!!!!! leülepiti és semmi gopnd max annyi hogy az autó mögött haladva rántotthús és sültkrumpli illat van!!
zeus,
 
és még ezek után mondja nekem valaki, hogy nem takarékos a diesel autó! Smiley))))
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tomi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #34 Dátum: 2004.03.02 kedd, 10:41:00 »

Sziasztok,
 
van valakinek olyan ismerőse, akinek mondeo 1.8 Td-je van (97), és amelyik télen is pöccre indúl ? Sajnos nekem nincs. A gépemen rengeteg mindent kicsréltettem már, a téli átállás miatt, olaj, olajszűrő, légszűrő, vezérmű és ékszíjak, üzemanyag szivattyú, üzemanyag szűrő, és még pár apróság. Mindezt szakszervízben végeztettem, gondolhatjátok mennyibe került. Igazából a gép hidegeben elindúl, de nem pöccre, hanem egy vagy két indítási kisérlet után. Kompresszíót megmérték (29), izzító gyertyák, adagoló, porlasztók rendben, a hidegindító patron ami az adagolón behúzza a dúsító kart szintén rendben van. Ezek ellenére a reggeli első indításkor, lényegtelen hogy hideg, vagy meleg van midig rettegek, hogy mi lesz. A szerelők szerint ez a dízel konstrukció sajnos ilyen, soha sem fog pöccre indulni. Én ezt nem tudom elhinni, ezért keresek olyan mondeost, akinél hasonló jelenségek voltak, és sikerült elhárítania ezeket.  
 
Üdv: Tomi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32632


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2004.03.02 kedd, 11:47:00 »

Sziasztok,
 
van valakinek olyan ismerőse, akinek mondeo 1.8 Td-je van (97), és amelyik télen is pöccre indúl ? Sajnos nekem nincs. A gépemen rengeteg mindent kicsréltettem már, a téli átállás miatt, olaj, olajszűrő, légszűrő, vezérmű és ékszíjak, üzemanyag szivattyú, üzemanyag szűrő, és még pár apróság. Mindezt szakszervízben végeztettem, gondolhatjátok mennyibe került. Igazából a gép hidegeben elindúl, de nem pöccre, hanem egy vagy két indítási kisérlet után. Kompresszíót megmérték (29), izzító gyertyák, adagoló, porlasztók rendben, a hidegindító patron ami az adagolón behúzza a dúsító kart szintén rendben van. Ezek ellenére a reggeli első indításkor, lényegtelen hogy hideg, vagy meleg van midig rettegek, hogy mi lesz. A szerelők szerint ez a dízel konstrukció sajnos ilyen, soha sem fog pöccre indulni. Én ezt nem tudom elhinni, ezért keresek olyan mondeost, akinél hasonló jelenségek voltak, és sikerült elhárítania ezeket.  
 
Üdv: Tomi
Tomi,
 
nekem 99 -es 1.8TD, ha nem is pöccre, de elsőre indul! Ráadásul kint alszik a szabad ég alatt, és a Mátrába lakok, ahol éjjel azért elég hideg van.
Én úgy indítom, hogy 2x-3x izzítok, de nem csak addig, amíg elalszik az izzítás lámpa, hanem mikor a többi piros lámpa erősebben kezd világítani, akkor hagyom abba. Így kis gázzal, elsőre indul, igaz kicsit tovább kell indítózni, mint melegbe, de elsőre sikerül. Ja, és közbe minden cucc kikapcsolva, rádió, fűtés, stb...
Ha 1x izzítok, az izzítás lámpa alapján, és nem adok kis gázt, nekem se indul télen elsőre.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tomi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #36 Dátum: 2004.03.02 kedd, 15:21:00 »

Tomi,
 
nekem 99 -es 1.8TD, ha nem is pöccre, de elsőre indul! Ráadásul kint alszik a szabad ég alatt, és a Mátrába lakok, ahol éjjel azért elég hideg van.
Én úgy indítom, hogy 2x-3x izzítok, de nem csak addig, amíg elalszik az izzítás lámpa, hanem mikor a többi piros lámpa erősebben kezd világítani, akkor hagyom abba. Így kis gázzal, elsőre indul, igaz kicsit tovább kell indítózni, mint melegbe, de elsőre sikerül. Ja, és közbe minden cucc kikapcsolva, rádió, fűtés, stb...
Ha 1x izzítok, az izzítás lámpa alapján, és nem adok kis gázt, nekem se indul télen elsőre.
Szia Scratch !
 
Ez igazából rendben van, és ez nálam is így működik, leszámítva, azt, hogy csak kétszer kell izzítanom. Engem igazából az érdekel, hogy lehetséges-e, hogy akár hidegben, akár melegben az autó a legelső indításnál pöccre induljon mint más márkák dízelei, vagy csak és kizárólag a forum társak leírásai alapján ennyi a maximum, amit e konstrukcióból ki lehet hozni . Biztosan tapasztaltad már, hogy más dízel tulajdonos beül reggel az autójába, izzítás és pöccre indulás. Nekem ezt még nem sikerült elérnem hangsúlyozom, hogy a hoszzabb állás utáni első indításkor.
 
Üdv. Tomi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32632


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2004.03.02 kedd, 21:45:00 »

Szia Scratch !
 
Ez igazából rendben van, és ez nálam is így működik, leszámítva, azt, hogy csak kétszer kell izzítanom. Engem igazából az érdekel, hogy lehetséges-e, hogy akár hidegben, akár melegben az autó a legelső indításnál pöccre induljon mint más márkák dízelei, vagy csak és kizárólag a forum társak leírásai alapján ennyi a maximum, amit e konstrukcióból ki lehet hozni . Biztosan tapasztaltad már, hogy más dízel tulajdonos beül reggel az autójába, izzítás és pöccre indulás. Nekem ezt még nem sikerült elérnem hangsúlyozom, hogy a hoszzabb állás utáni első indításkor.
 
Üdv. Tomi
Tomi,
 
erre csak annyit tudok mondani, hogy faterom MK3 -as 2001 -es TD -je, pöccre indul. És ez a 99 -es TD is pöccre indult, új korába télen is, első izzításra. Ez a idő, kopnak az akatrészek, használódik a motor...
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #38 Dátum: 2004.03.02 kedd, 22:29:00 »

Szia Scratch !
 
Ez igazából rendben van, és ez nálam is így működik, leszámítva, azt, hogy csak kétszer kell izzítanom. Engem igazából az érdekel, hogy lehetséges-e, hogy akár hidegben, akár melegben az autó a legelső indításnál pöccre induljon mint más márkák dízelei, vagy csak és kizárólag a forum társak leírásai alapján ennyi a maximum, amit e konstrukcióból ki lehet hozni . Biztosan tapasztaltad már, hogy más dízel tulajdonos beül reggel az autójába, izzítás és pöccre indulás. Nekem ezt még nem sikerült elérnem hangsúlyozom, hogy a hoszzabb állás utáni első indításkor.
 
Üdv. Tomi
Az én 1.8 TD-m az első izzítás után  - és csak addig izzítok amíg az ellenőrző lámpa világít - a legnagyobb hidegben is kb. 2 mp önindítózás után gázadás nélül indul. Igaz, hogy 30 fok melegben, meleg motor esetén kb. 5 mp indítózás után indul, kis gázadással.
Naplózva
Tomi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #39 Dátum: 2004.03.03 szerda, 08:10:00 »

Az én 1.8 TD-m az első izzítás után  - és csak addig izzítok amíg az ellenőrző lámpa világít - a legnagyobb hidegben is kb. 2 mp önindítózás után gázadás nélül indul. Igaz, hogy 30 fok melegben, meleg motor esetén kb. 5 mp indítózás után indul, kis gázadással.
Szia Petya!
 
Milyen izzító gyertyákat használsz, esetleg van valami speciális adalék, vagy bármi, ami ezt lehetővé tette neked ?
 
Üdv: Tomi
Naplózva
Miklós_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #40 Dátum: 2004.03.03 szerda, 09:11:00 »

Szia Petya!
 
Milyen izzító gyertyákat használsz, esetleg van valami speciális adalék, vagy bármi, ami ezt lehetővé tette neked ?
 
Üdv: Tomi
Szia Tomi!
 
Nekem '96-os 1.8TD, egy izzítás után 1-2 mp önindító és megy. Izzításnál nem a lámpát nézem hanem a relé kattanását várom. ~140000 km van benne.
Szóval nem lehetetlen.
 
Üdv:
Miklós
Naplózva
Tomi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #41 Dátum: 2004.03.03 szerda, 10:37:00 »

Szia Miklós !
 
Ez a relé kattanás dolog rendben van... Légyszíves azt árúld el nekem, hogy van-e valami speciális dolog, amivel ezt el tudtad érni. Gondolok itt az esetleges izzító gyertyára, gázolaj előmelegítőre, stbb...
 
Üdv: Tomi
Naplózva
Petya_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 856


« Új hozzászólás #42 Dátum: 2004.03.03 szerda, 22:47:00 »

Szia Petya!
 
Milyen izzító gyertyákat használsz, esetleg van valami speciális adalék, vagy bármi, ami ezt lehetővé tette neked ?
 
Üdv: Tomi
Semmi extra. A gyári Motorcraft izzítógyertyák vannak benne, áltlában Shell gázolaj, de Mol-ossal is ugyan így indul. kb. 50.000 km-rel ezelőtt lett beállítva az adagoló Székesfehérváron, kompressziót én soha sem mértem, porlasztócsúcsot szintén nem néztem még meg soha, 190.000 km van benne óra szerint.
Esetleg olyat tudok még elképzelni Nálad, hogy az elektromos előtöltés szabályzód nem jó. Ennek a gyújtás ráadásakor kb. 1 mp-ig zizegő hangot kell kiadnia és a már járó motornál szintén ugyan ezt kell produkálnia. Az emlitett szabályzó az adagoló oldalán van kb. a gázkar tengelyének vonalában és megy rá egy fekete vezeték. Úgy néz ki, mint egy nagy csavar, aminak a tetején van egy gumi sapka. Ez a sapak lehet, hogy hiányzik róla, de ez nem lényeg.
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #43 Dátum: 2004.03.03 szerda, 23:04:00 »

Semmi extra. A gyári Motorcraft izzítógyertyák vannak benne, áltlában Shell gázolaj, de Mol-ossal is ugyan így indul. kb. 50.000 km-rel ezelőtt lett beállítva az adagoló Székesfehérváron, kompressziót én soha sem mértem, porlasztócsúcsot szintén nem néztem még meg soha, 190.000 km van benne óra szerint.
Esetleg olyat tudok még elképzelni Nálad, hogy az elektromos előtöltés szabályzód nem jó. Ennek a gyújtás ráadásakor kb. 1 mp-ig zizegő hangot kell kiadnia és a már járó motornál szintén ugyan ezt kell produkálnia. Az emlitett szabályzó az adagoló oldalán van kb. a gázkar tengelyének vonalában és megy rá egy fekete vezeték. Úgy néz ki, mint egy nagy csavar, aminak a tetején van egy gumi sapka. Ez a sapak lehet, hogy hiányzik róla, de ez nem lényeg.
Hmmm ez érdekes!
Elképzelhető, hogy termosztát cserekor a kifröcskölő víztől(mert feledékeny volt a szerelő) nekem itt valami kontakthibás lett és csak ezért nem akart, csak hosszas noszogatásra elindulni a gépem!???
Bye
 
Cit
Naplózva
citromheja_old
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1384


« Új hozzászólás #44 Dátum: 2004.03.03 szerda, 23:09:00 »

Ja igen!
MkI-em van és hol jól, hol nagyon szarul indul..
Eddig 3 helyen passzoltak, hogy miért nem akar rendesen indulni.
Bye
 
Cit
Naplózva
csipi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #45 Dátum: 2004.03.07 vasárnap, 15:09:00 »

citromheja! Érdekelne hogy amikor jól indul a gépes akkor az önindítód gyorsabban forgatja-e a motort mint amikor szarul indul.Mert ha igen akkor van egy tippem, de ha nincs ford. különbség akkor hülyeségnek fog hangzani ugyhogy addig nem irom le.
Naplózva
Zombi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2322


E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2004.03.08 hétfő, 08:55:00 »

csipi, © citromheja !
 
Csak egy tipp !
Nekem ugyanúgy szarul indult és szintúgy mindenhol feltették a kezüket, hogy nem tudják. minden jó volt és mégsem. Aztán egy aranykezű autóvillamosságis rájött, hogy az önindítóban a szénkefék tökig el vannak kopvagyenge árammal amit a szénkefe rugója árad azzal még mocorog az önindító. De ahhoz kevés, hogy úgy megforgassa, hogy a motor el is induljon. Javítási költség munkadíjjal 12K volt. Kell hozzá venni egy szénkefe sort.  
 
Üdv.
Zombi
Naplózva

A Nyomaték legyen veletek !
Zombi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2322


E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2004.03.08 hétfő, 08:57:00 »

Bocsi a hibákért.: árad= átad
 
Naplózva

A Nyomaték legyen veletek !
csipi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #48 Dátum: 2004.03.08 hétfő, 13:25:00 »

Szerintem is az lehetett a hiba, hogy vagy az önindító keféi akadnak ill. koptak el, vagy átvezet valahol a kommutátor, esetleg testzárlatos a 2 gerjesztőtekercsből(állórész)az egyik.Nekem olyan hibám volt, hogy a kommutátorom asszimetrikusan volt kopva, ezért ha az indító ugy állt meg hogy a kommutátor egészségesebb része érintkezett a kefékkel, akkor legközelebb gyorsabban forgatta a motort, de ha ugy állt meg hogy a totát sz@r rész érintkezett a kefékkel akkor alig forgatta a motort. Ilyenkor a 155Ah-s bikázó akksival sem indult be az autó.De a 20 éves Fortschritt kombájnomat ezen bikázó incidens után is kapásból beindította.Mit tesz egy jó indítómotor!!:))
Naplózva
csipi_old
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #49 Dátum: 2004.03.08 hétfő, 13:44:00 »

Nekem állórészt tekercseltek kompletten, felszabályozták a kommutátoromat és a forgórészt,(mert 'ráült'az állórészre a kopott bronzperselyek miatt) perselyt cseréltek + új keféket raktak cirka 17000-ért ezelőtt 7 hónappal.
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 53   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.181 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.