Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:06:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 1804098 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #2950 Dátum: 2018.05.23 szerda, 08:38:35 »

Ha megvásárolnák a döntéshozók az autód (a szennyező autókat), mit kezdenek (kezdenének) vele?
Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért kell nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2951 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:01:20 »

Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért kell nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?
Easy. Jelenleg ott tartunk, hogy van egy külföldi bírósági döntés, amely lehetőséget ad... Még semmi nincs mindenhol és állandóra megtiltva! Amúgy van most is ilyen jellegű szankció: szmog riadó esetén 10 (euro3) vagy rosszabb minősítésű gj nem közlekedhet azon városokban, ahol a szmogriadó van.  Tehát nem álladóan, nem mindenhol, nem euro5 és euro4...
Amúgy mi lesz a rengeteg kisárú szállítóval? Pizza és ételfutárral? Na mind1. Járnak majd villanyrollerrel...  Ha 3-at párhuzamosan kötnek, elfér a rajta a pizza, ha meg sorba akkor az a taxi lesz! Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2952 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:10:02 »

Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért kell nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?


A megközelítés iránya visszafelé megy nálad, nem a végétől változik a szabályozás. (értem mit mondasz, én sem értek sok ilyesmivel egyet, de....)

Ugye abból -is- lehet kiindulni, hogy autózni nem kötelező..... Ha valaki akar, akkor tegye azt a jelenlegi érvényben lévő szabályok szerint.
Az élet más területén sem kapsz pénzt olyan termékre, ami megfelelő sok éppen aktuális előírásnak (kazán, kémény) és neked nem olyan van.
Vegye meg a használt kazánod kéményed -valaki- és adjon pénzt megfelelőre? Mert te eddig is fűtöttél?
Rengeteg ilyen van....
Pont sz.rnak az emberek problémáira a szabályozás kapcsán. levele

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #2953 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:24:58 »

A megközelítés iránya visszafelé megy nálad, nem a végétől változik a szabályozás. (értem mit mondasz, én sem értek sok ilyesmivel egyet, de....)
A visszafelé menésnek egy oka van: én ott vagyok Smiley.
Igazad van a kazános példáddal, panellakó lévén ezzel nem találkoztam. Reméljük, hogy mire a jóképességű vezéreink oda jutnak, hogy nálunk is hasonló szankciókat terveznek, nem leszek érintett a két autó közül egyikkel sem. wave
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2954 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:26:58 »

Az élet más területén sem kapsz pénzt olyan termékre, ami megfelelő sok éppen aktuális előírásnak (kazán, kémény) és neked nem olyan van.
Vegye meg a használt kazánod kéményed -valaki- és adjon pénzt megfelelőre? Mert te eddig is fűtöttél?
Rengeteg ilyen van....

Mondjuk ez pont nem jó példa, mert ugye mosmár csak kondenzációs kazánt lehet újonnan üzembe helyezni, de nem tiltják meg hogy a száz éves FÉG kazánodat használd amig az tönkre nem megy. Utána persze már csak a szabályzásnak megfelelőt vehetsz helyette. Amellett hogy nem vagyok dizel párti, én sem értek egyet az ilyen drasztikus tiltással.

Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2955 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:32:39 »

Ha mondjuk van egy jelenleg 1M-t érő autóm és megtiltják a használatát, akkor ÉN mit kezdek? Autóm nem lesz, amit használhatok (önhibámon kívül), adjam el nyomott áron? Tegyük fel, eladom 700E-ért (és szerintem optimista vagyok). Ebből lesz nekem olyan méretű, tudású, az én céljaimra megfelelő autóm, mint volt és a kívánalmaknak is megfelel? Miért kell nekem beletennem mondjuk 2M-t pluszban (és ki finanszírozza ezt meg? Költői kérdés.), hogy én ugyanarra használjam az autómat, mint korábban?

Még most add el, és most cseréld le benzinesre. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2956 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:53:47 »

Mondjuk ez pont nem jó példa, mert ugye mosmár csak kondenzációs kazánt lehet újonnan üzembe helyezni, de nem tiltják meg hogy a száz éves FÉG kazánodat használd amig az tönkre nem megy. Utána persze már csak a szabályzásnak megfelelőt vehetsz helyette. Amellett hogy nem vagyok dizel párti, én sem értek egyet az ilyen drasztikus tiltással.

Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
Ez megint számolás kérdése, hogy kinek mi éri meg. Én keveset megyek egy évben (kb. 15e km), és nagy átlagban 6l-es fogyival elvagyok ( az utolsó tankolásom épp 5,56l lett). Ez évente a jelenlegi kb. 380-as liter árral nézve ~350e Ft. üzemanyagra. És dinamikusan megyek egy nagy autóval. Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele. Namost ennyi km. azzal ugyanolyan 380-as liter árral számolva (10 év távlatában ingadoztak az árak, hol ez, hol az volt olcsóbb), szóval ez nekem évente 570e lenne üzemanyagra. A difi évente 220e. Vegyük kerekítve 200e-nek. És nem megyek sokat. 10 éve van meg a kocsi, így eddig durván 2M-val vagyok beljebb.
Közben volt egy 400e-s porlasztócsúcs javításom ami dízel hiba, meg egy 100e-s szíjfeszítő rész csere, ami szintén inkább a dízeleknél jellemző csere. Ezen kívül csak olaj, fék, gumi, és egyéb olyan dolgok, amik ugyanúgy tönkremennek egy benzines autóban is (ülésmagasság-állító fogaskerék, kipufogó dob, tolatóradar-szem, kerékcsapágyak, stb). Tehát nagyvonalakban 1,5M-val vagyok beljebb egy benzineshez képest, és egy nagyobb autót hajtok dinamikusabb vezethetőségi stílusban. Ha most még elfhossa magát a kuplung is, és rá kell költeni 300e-t, még akkor is 1,2M maradt nálam az évek során, ami - nekem legalábbis - jelentős összeg.

Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2957 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:03:36 »


Érdekes amúgy ez a dizel téma, mert ugye alapvetően (üzemanyag) spórolásból veszi az ember... ami már egy drágább szervizelés során is megdőlhet... ez a szabályzás meg még jobban értelmetlenné teszi.
látom neked se sikerült utána nézni, hogy mennyibe kerül egy modern turbós közvetlen befecskendezős benzines hasonló áru alkatrésze.

lendkerék: árban kb ugyan annyi
turbó: árban kb ugyan annyi
üzemanyagrendszer: árban kb ugyan annyi, vagy még drágább mint egy cr dízel
dpf - nox katalizátor: árban kb ugyan annyi
powershift: 500-1mft ig bármi lehet vele a benyáson is
és még van pár dolog amit fel lehetne sorolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2958 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:05:37 »


Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.
és azt még vedd bele, hogy aki nem évi 40-50-et megy, annál a meghibásodás is lassabban jön elő. ami 80-100ekm nálunk 2 év, nálad pl 6
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2959 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:09:41 »

Easy. Jelenleg ott tartunk, hogy van egy külföldi bírósági döntés, amely lehetőséget ad... Még semmi nincs mindenhol és állandóra megtiltva! Amúgy van most is ilyen jellegű szankció: szmog riadó esetén 10 (euro3) vagy rosszabb minősítésű gj nem közlekedhet azon városokban, ahol a szmogriadó van.  Tehát nem álladóan, nem mindenhol, nem euro5 és euro4...
Amúgy mi lesz a rengeteg kisárú szállítóval? Pizza és ételfutárral? Na mind1. Járnak majd villanyrollerrel...  Ha 3-at párhuzamosan kötnek, elfér a rajta a pizza, ha meg sorba akkor az a taxi lesz! Cheesy
mindenki full komolyan vette amit itthon a hírekben "ügyesen" lekommunikáltak  nyes de ha úgyvesszük nálunk hamarabb volt ilyen tiltás, mint amire most a németek meghozták a LEHETŐSÉGET

rém egyszerű amúgy abba kellett belekötni, amiből a legtöbb fut az utakon az pedig a dízel volt. majd 2-3 év múlva most hogy fellendült a benzines bele lehet majd kötni abba is és lehet tolni a hibrideket. még 8-10 év amikor felfutott az is és lesz belőle elég az utakon bele lehet kötni abba is és lehet tolni a full elektromost. nagyon egyszerű piacélénkétő hatása van, az átlag ember, aki a következő 6-10 évre vett volna 1 új autót, az így beparáztatás után fog venni 3at nyes nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #2960 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:29:41 »

Ez megint számolás kérdése, hogy kinek mi éri meg. Én keveset megyek egy évben (kb. 15e km), és nagy átlagban 6l-es fogyival elvagyok ( az utolsó tankolásom épp 5,56l lett). Ez évente a jelenlegi kb. 380-as liter árral nézve ~350e Ft. üzemanyagra. És dinamikusan megyek egy nagy autóval. Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele. Namost ennyi km. azzal ugyanolyan 380-as liter árral számolva (10 év távlatában ingadoztak az árak, hol ez, hol az volt olcsóbb), szóval ez nekem évente 570e lenne üzemanyagra. A difi évente 220e. Vegyük kerekítve 200e-nek. És nem megyek sokat. 10 éve van meg a kocsi, így eddig durván 2M-val vagyok beljebb.
Közben volt egy 400e-s porlasztócsúcs javításom ami dízel hiba, meg egy 100e-s szíjfeszítő rész csere, ami szintén inkább a dízeleknél jellemző csere. Ezen kívül csak olaj, fék, gumi, és egyéb olyan dolgok, amik ugyanúgy tönkremennek egy benzines autóban is (ülésmagasság-állító fogaskerék, kipufogó dob, tolatóradar-szem, kerékcsapágyak, stb). Tehát nagyvonalakban 1,5M-val vagyok beljebb egy benzineshez képest, és egy nagyobb autót hajtok dinamikusabb vezethetőségi stílusban. Ha most még elfhossa magát a kuplung is, és rá kell költeni 300e-t, még akkor is 1,2M maradt nálam az évek során, ami - nekem legalábbis - jelentős összeg.

Na most ha valaki megy mondjuk évente 40-50e km-t (pl. blau4kombi, AndyA), neki meg aztán még többet spórol a dízel. És az újabb Mondeo-kkal (MK4 MK5) már nincs is annyi motoriukus probléma, mint az MK3-al volt, tehát elviekben kisebb az esélye, hogy az ember nagyon csöcsre szaladjon egy példánnyal.


Megerősítve a számolást:

Mostani (lecserélésre váró) autóm, ment 230e km-t 9.5 év alatt. Ez alatt nem volt motorikus meghibásodása/javítása.
Összehasonlításként asszony 1.6 benzines focusának 1 km-r jutó szervizköltsége magasabb, ez alapján feltételezzük, hogy egy benzines mondeoé is hasonlóképpen alakul, számoljunk azzal, hogy a szerviz díjban nincs különbség.
Tehát az üzemanyagon elért megtakarítással csak a vételár-különbözet áll szemben.
Most a dízel listaáron ~250e Ft-tal drágább, alku után legyen a különbség 200e Ft.
Ehhez képest hasonló futásteljesítményt és mondjuk csak 1 l fogyasztás különbözetet számolva is spórolok 2300l üzemanyagot (mai áron ~900e Ft)
Ha nem nagypapásan vezetek, akkor a különbség lesz duplája (vagy triplája) is...


Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2961 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:35:46 »

Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2962 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:53:14 »

látom neked se sikerült utána nézni, hogy mennyibe kerül egy modern turbós közvetlen befecskendezős benzines hasonló áru alkatrésze.

lendkerék: árban kb ugyan annyi
turbó: árban kb ugyan annyi
üzemanyagrendszer: árban kb ugyan annyi, vagy még drágább mint egy cr dízel
dpf - nox katalizátor: árban kb ugyan annyi
powershift: 500-1mft ig bármi lehet vele a benyáson is
és még van pár dolog amit fel lehetne sorolni

Ebben tévedsz, megnéztem (2.0 Ecoboost, automata):

lendkerék: hagyományos, kb 20eft
turbó: árban kb ugyan annyi -  ez OK
üzemanyagrendszer: pumpa kb 60eft, 4 injektor szett is kb ennyi.. kicsi az esélye hogy tönkremegy, dizelben nagy(obb) a jóval magasabb nyomás miatt...
dpf - nox katalizátor: dpf megtelik, karbantartani/cserélni kell, katalizátor jó eséllyel kihúzza amig az autó
powershift: hagyományos automata van benne, ami ha netán tönkremenne, akkor kb annyiba kerül felujitani mint egy kuplung-kettős tömegü szett
+1 EGR: nincs
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2963 Dátum: 2018.05.23 szerda, 10:57:27 »

Előtte egy 1.6 105 LE benzines IV-es Golf-om volt, ami lusta volt, nem ment, kicsi volt, és olyan 10l körül jöttem ki vele.

De ha azzal veted össze hogy a 240Le-s MK5-el (is) ennyivel megyek el, ami megy is, akkor már másképp alakul az összehasonlitás Smiley
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2964 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:05:27 »

Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!  wave

Na ezt jól mondod. Én már ezért is álltam le a dizelekről, mert a valós kilóméteres olyan, mint a fehér holló, 3-4 évesben (főleg kintről) is simán lehet benne 250-300ekm, árulva 120e-el. Benzinessel jobbak az esélyek, mert eleve az vesz olyat aki nem megy sokat...
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 11:07:35 írta podani » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2965 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:05:56 »

Nagyon kicsi ám a pozitív merítés, amit felsoroltok néhány autót. Aminek egy gazdája volt, vigyázott rá, karbantartotta...stb.
A gyakorlat egész másképp néz ki, mert a legtöbb autó nem abba a kategóriába tartozik, amit az első mondat takar.
Na azoknak magyarázzátok az előnyöket!  wave
Nyilván amikor megvétel után 4 nónappal épp számoltam a kasszánál a 400k-t, akkor nekem is eltűnt a letörölhetetlen vigyor az arcomról Smiley Abban a pillanatban ha slusszkulcs helyett egy kalapács van a kezemben, akkor apró darabokra püföltem volna.
De azóta simán visszahozta annak a javításnak is az árát, és spórolt még nekem némi pénzt, szóval most már nem zavar.
Rossz, hibás, beteges autót meg bármikor ki lehet fogni, üzemanyagfajtától függetlenül. Ha valaki folyamatosan szív egy benzines autóval, annak hiába mondod, hogy biztos az előző tulajok nem vigyáztak rá, de ettől függetlenül a benzines megbízható, és nem kell rá költeni Smiley Ugyanez fordítva is. Jó állapotú autót kell venni, és akkor lehetőségeihez mérve minimalizálja az ember a nagy szervizköltséget.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2966 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:13:02 »

Na ezt jól mondod. Én már ezért is álltam le a dizelekről, mert a valós kilóméteres olyan, mint a fehér holló, 3-4 évesben (főleg kintről) is simán lehet benne 250-300ekm, árulva 120e-el. Benzinessel jobbak az esélyek, mert eleve az vesz olyat aki nem megy sokat...

Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2967 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:25:24 »

Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.

Igen, ezzel egyetértek.
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2968 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:26:10 »

Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
^
Sőt, ha a dízel hiszti miatt a dízelek ára leesik, azon kisebb lesz a profit, akkor a benzinesekkel fogják megszedni magukat, így azt jobban fogják tekerni, a még nagyobb profit reményében. Szóval jó megoldás, vagy nyugalom sose lesz.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2969 Dátum: 2018.05.23 szerda, 11:30:26 »

Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
taps Sőt, még egy jó vételért az anyját is!
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 11:43:39 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2970 Dátum: 2018.05.23 szerda, 12:07:15 »

Ebben tévedsz, megnéztem (2.0 Ecoboost, automata):

lendkerék: hagyományos, kb 20eft
turbó: árban kb ugyan annyi -  ez OK
üzemanyagrendszer: pumpa kb 60eft, 4 injektor szett is kb ennyi.. kicsi az esélye hogy tönkremegy, dizelben nagy(obb) a jóval magasabb nyomás miatt...
dpf - nox katalizátor: dpf megtelik, karbantartani/cserélni kell, katalizátor jó eséllyel kihúzza amig az autó
powershift: hagyományos automata van benne, ami ha netán tönkremenne, akkor kb annyiba kerül felujitani mint egy kuplung-kettős tömegü szett
+1 EGR: nincs
ha adsz alvázszámot, akkor meg tudom neked nézni pontosan, de ezek álom számok, amiket írtál Wink

nox katalizátor is üríti magát, ami ha nincs megfelelő üzemi körülmény valamilyen hiba miatt akkor ugyan úgy tönkremegy. ezeket is szedik már kifele sorban mint a dpf-t
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2971 Dátum: 2018.05.23 szerda, 12:09:59 »

Tegyük hozzá, hogy ezzel a dízel hisztivel ez is változni fog. Egyre többen fognak benzinest venni olyanok is, akik sokat mennek. És abban nyugodt lehetsz, hogy a nepper ugyanúgy fogja tekerni a benzinest is, mint a dízelt.
ez már rég megfordult. 1x éve van cr aki szaladt már vele lyukra, az utána mind benzinest vett, hiába ment sokat. benyásból se olyan egyszerű évi 15-20ekm-est találni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2972 Dátum: 2018.05.23 szerda, 12:24:59 »

ha adsz alvázszámot, akkor meg tudom neked nézni pontosan, de ezek álom számok, amiket írtál Wink

nox katalizátor is üríti magát, ami ha nincs megfelelő üzemi körülmény valamilyen hiba miatt akkor ugyan úgy tönkremegy. ezeket is szedik már kifele sorban mint a dpf-t

Tudom hogy kell alkatrésznek utánanézni, családban van autószerviz is, de azért köszi Wink
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2973 Dátum: 2018.05.23 szerda, 22:03:14 »

Értem a hasonlatodat, de... wave. Lehet, hogy az a jármű munkaeszköz.
Ha jól olvastam, most Amperát tervezel. Ha én, mint az ország vezetője kitalálom, hogy az áram előállításához szükséges környezetszennyezés (itthon nem annyira elterjedt a zöld megoldás) túl magas, egy huszárvágással betiltok mindenféle elektromos, benzines, dízel járművet (ez utóbbi kettő pedig alapból annak van tekintve). Mihez kezdesz az Amperával? És amennyire a soraidat olvasva kiveszem, neked élményforrás is a vezetés. Mit teszel? Xiaomi rollerrel fogsz száguldozni, amit az otthon, ketrecben tartott hörcsögök futókerekével fogsz feltölteni?
Megoldás(?) lehetne, ha a döntéshozók azt is meghatároznák, hogy jól van, szennyező a járműved, nem használhatod, de a normál (nem szándékosan letört) áron megvásároljuk a járművedet, hogy legalább esélyed legyen újabbra cserélni.

Nem valóságszerű a kérdés felvetésed, így nem tudok gondolkodni sem a válaszon. (bocs, de tényleg nem megy Wink )
Az utolsó mondatod kapcsán egy példa: jó ideje betiltották, hogy 3. országból (EU-n kivíülről, tehát usa, japán, stb) nem lehet EURO4-nél rosszabb besorolású járművet itthonra importálni és itt forgalomba helyezni. Egy csomóan szerettek volna, de mégsem lehet már. Ennek a csomó embernek ez "kár". És senki nem kárpótolja őket.
(a vicc az, hogy az ilyen autókat ha a nemeteknél forgalomba helyezed, na akkor onnan már jöhet. Annyi hogy kb + 1500EUR ktsg...)
Nekem is, amikor itt-ott, cégekben, stb pl adót emelnek, az "kár". S senki nem "kárpótol". Oldd meg van.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 22:42:51 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #2974 Dátum: 2018.05.25 péntek, 09:25:51 »

Nem valóságszerű a kérdés felvetésed, így nem tudok gondolkodni sem a válaszon. (bocs, de tényleg nem megy Wink )
Az utolsó mondatod kapcsán egy példa: jó ideje betiltották, hogy 3. országból (EU-n kivíülről, tehát usa, japán, stb) nem lehet EURO4-nél rosszabb besorolású járművet itthonra importálni és itt forgalomba helyezni. Egy csomóan szerettek volna, de mégsem lehet már. Ennek a csomó embernek ez "kár". És senki nem kárpótolja őket.
(a vicc az, hogy az ilyen autókat ha a nemeteknél forgalomba helyezed, na akkor onnan már jöhet. Annyi hogy kb + 1500EUR ktsg...)
Nekem is, amikor itt-ott, cégekben, stb pl adót emelnek, az "kár". S senki nem "kárpótol". Oldd meg van.  Wink
Lajtán  túl ha hoznak hátrányos nak tünö jogszabályokat, a kompenzácio is ott lesz a francia bekezdésekben.
Ezzel a dízel mizzériával a fauvé ámokfutását(egész a konszern Porsche ig bezárolag) igyekeznek kihozni a gödörböl.
Most odáig fajult a sztori, hogy az érintett autokat(aminek igazolni tudják h odakintröl vették anno) elkezdik visszahordani, mert busás állami támogatás jár a forgalombol valo kivonáshoz. Ha megnézzük a szerbrománmoldova trélereket rakottan szambáznak az M1 esen kifele.
Egyik kollégám leadta a 12 éves vwoffpasssatjat, azt a támogatásbol amit az államtol kapott+saját töke+banki kredit(évi 1,2%os kamat!) vett egy Tesla t.
És ahogy elnéztem, nem a gondok ültek az arcán.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2975 Dátum: 2018.05.25 péntek, 09:34:37 »

Lajtán  túl ha hoznak hátrányos nak tünö jogszabályokat, a kompenzácio is ott lesz a francia bekezdésekben.
Ezzel a dízel mizzériával a fauvé ámokfutását(egész a konszern Porsche ig bezárolag) igyekeznek kihozni a gödörböl.
Most odáig fajult a sztori, hogy az érintett autokat(aminek igazolni tudják h odakintröl vették anno) elkezdik visszahordani, mert busás állami támogatás jár a forgalombol valo kivonáshoz. Ha megnézzük a szerbrománmoldova trélereket rakottan szambáznak az M1 esen kifele.
Egyik kollégám leadta a 12 éves vwoffpasssatjat, azt a támogatásbol amit az államtol kapott+saját töke+banki kredit(évi 1,2%os kamat!) vett egy Tesla t.
És ahogy elnéztem, nem a gondok ültek az arcán.
Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #2976 Dátum: 2018.05.25 péntek, 11:00:57 »

Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?

meg majd nyilván hozzánk is, lesz majd sok "szalon/tesztautó"
Naplózva
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2977 Dátum: 2018.05.25 péntek, 11:11:47 »

Vajon azzal a sok "ronccsal', amiket most leadnak, mi lesz? Bezúzni nem hiszem, hogy be fogják. Mennek ki keletre meg a balkánra?

http://www.korkep.sk/cikkek/gazdasag/2018/03/30/ilyen-egy-dizeltemeto-sivatagban

http://www.origo.hu/auto/20180404-volkswagen-autotemeto.html

Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2978 Dátum: 2018.05.25 péntek, 12:12:52 »

meg majd nyilván hozzánk is, lesz majd sok "szalon/tesztautó"
Én most a németek által roncsprémiumban leadott autókra gondoltam, mint az említett 12 éves Passat, stb.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2979 Dátum: 2018.05.25 péntek, 12:35:19 »

Én most a németek által roncsprémiumban leadott autókra gondoltam, mint az említett 12 éves Passat, stb.

Ja hát az majd jön hozzánk 500 euroért Wink
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #2980 Dátum: 2018.06.06 szerda, 11:10:04 »

Ez azért kemény: https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-legujabb-autok-is-elhasaltak-meg-a-legmodernebb-dizelautok-sem-tisztak.1.287926.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2981 Dátum: 2018.06.06 szerda, 11:16:06 »

Az ehhez hasonló érdekes, informatív, stb. cikkeknek a későbbiekben itt keress egy megfelelő topikot, és abba tedd be: http://mondeo.hu/index.php?board=16.0

Köszi!
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2982 Dátum: 2018.06.06 szerda, 19:44:58 »

Az ehhez hasonló érdekes, informatív, stb. cikkeknek a későbbiekben itt keress egy megfelelő topikot, és abba tedd be: http://mondeo.hu/index.php?board=16.0

Köszi!
Rend van itt kéremszépen! Éberek a  police!!  taps taps   Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #2983 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 11:35:37 »

Igazából a fauvé csoportrol lenne szó, pontosabban azok átvett szisztémáirol amit a premium német autoipar lekoppintott.

Ford esetében(enyém autot visszatartották a Koper i kikötöben amig át nem vizsgálták ebböl a szempontbol) idáig nem volt bizonyitott.
Jövö héten lenne a 30e s szervizem, rá is kérdeztem hogy lesz software modositás, visszahivott az ügyintézö h a kocsi átesett ennek vizsgálatán és rendben van.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #2984 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 11:43:47 »

Rend van itt kéremszépen! Éberek a  police!!  taps taps   Grin
Voltál már elsö szervizen? 30 e km.
Mit cseréltek, és mi volt a dija?

Azért kérdeztem, mert eddig 2 szerviznél kértem ajánlatot, mindkettö mást jósolt a fizetésre.
Egyiknél cserél mindent, az 105e+rezsi,(olaj+szürök, go, pollen, olaj, ablaktörlö lapátok) a másik csak olaj+szürök 75e+rezsi, a többi opcios.
 nezze
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2985 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 14:45:25 »

Voltál már elsö szervizen? 30 e km.
Mit cseréltek, és mi volt a dija?

Azért kérdeztem, mert eddig 2 szerviznél kértem ajánlatot, mindkettö mást jósolt a fizetésre.
Egyiknél cserél mindent, az 105e+rezsi,(olaj+szürök, go, pollen, olaj, ablaktörlö lapátok) a másik csak olaj+szürök 75e+rezsi, a többi opcios.
 nezze
Persze, már a 45ekm olajcserén is túl vagyok! Klimapucc-al együtt olyan 85eFT-ot fizettem. De ha kell pontosan, elküldöm a számlamásolatot. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #2986 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 15:44:03 »

Persze, már a 45ekm olajcserén is túl vagyok! Klimapucc-al együtt olyan 85eFT-ot fizettem. De ha kell pontosan, elküldöm a számlamásolatot. 
Köszönöm az infot, ennyi elég. Csak saccperköbö mit takar egy szerviz.  worship
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Balageaxe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 79



« Új hozzászólás #2987 Dátum: 2018.06.09 szombat, 09:39:17 »

Nem arról volt szó, hogy fix árasak a szervizek?!?  wow1
Naplózva

2018 MKV Titanium Magnetic
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #2988 Dátum: 2018.06.09 szombat, 14:19:07 »

Nem arról volt szó, hogy fix árasak a szervizek?!?  wow1

De...
https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/szerviz-es-karbantartas/fix-ar/mondeo
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Trobi70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



« Új hozzászólás #2989 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 08:24:28 »


Ez érdekes, mert a 30 000-s szervizem 102 e FT volt, most a 60000-sre Hoványék 200-205 e ft-ot mondtak!
Naplózva

Jelenleg: MK5 Titanium 2.0 TDCI 150 LE Powershift, 5 ajtós, White Platinum, Tourneo Custom Titanium 2,2 155 LE, Tectonic Silver
Előző: Focus C-max 1,6 Trend Plus, MK2 1,8 TD
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #2990 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 09:10:33 »

Ez érdekes, mert a 30 000-s szervizem 102 e FT volt, most a 60000-sre Hoványék 200-205 e ft-ot mondtak!

"A Powershift (automata) váltóval szerelt modellek nem képezik az ajánlat részét."

De a különbség még így is erős, főleg, hogy én "normál" szervizért 70-nél többet még sohasem fizettem.
Lehet, hogy érdemes lenne kevésbé lehúzós szervizt keresni...
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2991 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 12:40:28 »

"A Powershift (automata) váltóval szerelt modellek nem képezik az ajánlat részét."

De a különbség még így is erős, főleg, hogy én "normál" szervizért 70-nél többet még sohasem fizettem.
Lehet, hogy érdemes lenne kevésbé lehúzós szervizt keresni...

A váltóolaj csere kb 60-70-ezres tétel, ezért is szokták sajna elhanyagolni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #2992 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 13:01:54 »

A váltóolaj csere kb 60-70-ezres tétel, ezért is szokták sajna elhanyagolni.

Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2993 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 13:02:47 »

Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?

Ha Powershift, akkor igen.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2994 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 13:10:35 »

Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?

Legfeljebb, de 40e kmenként illene...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2995 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 13:52:09 »

Szerinted 60e-nél kell váltóolajat cserélni?

Nem szerintem, ez az előírás.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #2996 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 19:57:24 »

Nem szerintem, ez az előírás.

De jó, hogy hamar elhessegettem az automata rendelés gondolatát...
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Mumus1986
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #2997 Dátum: 2018.06.13 szerda, 07:26:35 »

Sziasztok!

Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2998 Dátum: 2018.06.13 szerda, 07:32:44 »

Sziasztok!

Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?

http://www.csomagtartovilag.hu/termekek/browse/14-thule-kerekpartarto-tetre-szerelhet?sef=hc
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Trobi70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



« Új hozzászólás #2999 Dátum: 2018.06.13 szerda, 11:02:32 »

Sziasztok!

Bicikli szállítás miatt tervezek tetőcsomagtartót venni, de a gyári 56.000 ft, kicsit soknak tűnik. Milyet érdemes venni, ami nem kerül ennyibe?

https://autofelszerelesek.hu/754_762_1774_thule_acel_tetocsomagtarto
https://autofelszerelesek.hu/754_9620_1774_thule_wingbar_alu_tetocsomagtarto
Naplózva

Jelenleg: MK5 Titanium 2.0 TDCI 150 LE Powershift, 5 ajtós, White Platinum, Tourneo Custom Titanium 2,2 155 LE, Tectonic Silver
Előző: Focus C-max 1,6 Trend Plus, MK2 1,8 TD
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.