Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.21 szerda, 10:34:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 705717 alkalommal)
xrobe
és 1 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #800 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 09:43:03 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.14 szombat, 08:34:21
Felhasználói oldalról nem tökmindegy?
Én sem gondolkodom azon, hogy a benzinkúton a kútfej miért olyan alkatrészekből van, amiből.
Csak tankolok vele oszt' jóvan.
Nem.
Jó lenne tudni, hogy hogyan és hogy helyesen, egyáltalán működik-e.
De akkor nem tudod. Köszi
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #801 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 10:01:42 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.15 vasárnap, 09:43:03
Nem.
Jó lenne tudni, hogy hogyan és hogy helyesen, egyáltalán működik-e.
De akkor nem tudod. Köszi
Hát ez hülye értelmezés volt....
Hídd ell, működik. Úgy ahogy kell.
Ha nem működne vagy ha nem működik, fogsz tudni róla. Ennyi pont elég.
Milyen alapon jelented ki, hogy én nem tudom?
Minek írjam le, mikor.... ahogy a korábbi példában írtam.... felhasználói szinten indifferens.
Az nem érdekel, hogy vajon a motor vezérlő mikor milyen alapon határozza meg a befecskendezés mennyiséget?
Hány Hz-en működik a TPMS szenzor?
Nem tudom miért akarsz (akartok) olyan dolgokkal foglalkozni, amivel nem kell ill. nem szükséges.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #802 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 21:06:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.15 vasárnap, 10:01:42
Hát ez hülye értelmezés volt....
Hídd ell, működik. Úgy ahogy kell.
Ha nem működne vagy ha nem működik, fogsz tudni róla. Ennyi pont elég.
Milyen alapon jelented ki, hogy én nem tudom?
Minek írjam le, mikor.... ahogy a korábbi példában írtam.... felhasználói szinten indifferens.
Az nem érdekel, hogy vajon a motor vezérlő mikor milyen alapon határozza meg a befecskendezés mennyiséget?
Hány Hz-en működik a TPMS szenzor?
Nem tudom miért akarsz (akartok) olyan dolgokkal foglalkozni, amivel nem kell ill. nem szükséges.
Ha tudnád, ennyi energiával le is írhatnád.
Téged is érdekel egy csomó olyan dolog, amihez semmi közöd. Nem akarom részletekbe menően, csak úgy kb. Mitől függ, hogy nyit, vagy zár. Alapesetben mindig nyitva van, vagy zárva. Hány fokon nyit, mikor zár, stb...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #803 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 21:13:56 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.15 vasárnap, 21:06:14
Ha tudnád, ennyi energiával le is írhatnád.
Téged is érdekel egy csomó olyan dolog, amihez semmi közöd. Nem akarom részletekbe menően, csak úgy kb. Mitől függ, hogy nyit, vagy zár. Alapesetben mindig nyitva van, vagy zárva. Hány fokon nyit, mikor zár, stb...
Megint feltételezel, ha tudnám.....
Miért állítod ezt folyton, hogy nem tudom?
Ami engem érdekel, azzal valamilyen formában dolgom volt, van, lesz. Nem pedig semmi közöm hozzá!
Mi vagy te Gyúrcsók, hogy ennyire tudsz (szerinted) mindenkiről mindent?
Most már csak azért sem írok róla. Te meg használd az autót, ennyi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #804 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 21:16:35 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.15 vasárnap, 21:13:56
Megint feltételezel, ha tudnám.....
Miért állítod ezt folyton, hogy nem tudom?
Ami engem érdekel, azzal valamilyen formában dolgom volt, van, lesz. Nem pedig semmi közöm hozzá!
Mi vagy te Gyúrcsók, hogy ennyire tudsz (szerinted) mindenkiről mindent?
Most már csak azért sem írok róla. Te meg használd az autót, ennyi.
Nekemis dolgom volt, van, lesz vele.
Ha tudnád, fele ennyi energiával leírnád.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #805 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 22:33:08 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.15 vasárnap, 21:16:35
Nekemis dolgom volt, van, lesz vele.
Ha tudnád, fele ennyi energiával leírnád.
Nekem ez nem kerül energiába.
Neked nem lesz dolgod vele.
Most pedig kimegyek és felnézek az égre...............ok rá, hogy te mit gondolsz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #806 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 07:37:41 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.15 vasárnap, 22:33:08
Nekem ez nem kerül energiába.
Neked nem lesz dolgod vele.
Most pedig kimegyek és felnézek az égre...............ok rá, hogy te mit gondolsz.
Tudom, hogy ez okoska hozzáállás neked energia feltöltődés, de ezt másokból szívod le.
(Mármint az energiát, a másik a te dolgod.
)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #807 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 07:46:18 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 07:37:41
Tudom, hogy ez okoska hozzáállás neked energia feltöltődés, de ezt másokból szívod le.
(Mármint az energiát, a másik a te dolgod.
)
Nem tűnik fel, hogy te rugózol ezen egy ideje?
Én alapból annyit írtam, hogy amiről szó volt az a termosztát. Nem a zsalu.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #808 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:10:20 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 07:46:18
Nem tűnik fel, hogy te rugózol ezen egy ideje?
Én alapból annyit írtam, hogy amiről szó volt az a termosztát. Nem a zsalu.
Nem. És itt a lényeg: amiről szó volt az a hűtő előtti zsaluk működése. Ezt valaki félreértette és nem arról írtál amiról szó kellene, hogy essen, hanem csak arról, amiről nincs szó. Na itt a bibi.
Rugózok, persze. Ha valaki tudja, ossza meg. Sokunknak lehet hasznos ismeret.
Ha tudja de nem akarja elmondani, akkor ne szóljon ahhoz sem, amiről nincs szó.
Ha nem tudja és még okoskodik is, akkor meg bekaphassa Alf-nak...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #809 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:11:41 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.16 hétfő, 08:35:26
Amit PowerFord kollega a 10e-s packban árul
Plusz az is ki volt kapcsolva, hogy ha megy az ablaktörlő elől és R-be rakom, akkor hátul is töröljön egyet
Utóbbit én a menüből tudom kapcsolni, nem kell hozzá forscan, meg az után törléshez sem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #810 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:42:38 »
Start-Stop.
A héten nagyobb figyelmet forditottam rá.
Ha megállok pl lámpánál, és ujra indit, sokkal gyorsabban lejátszodik a folyamat(kb 0,5 sec) mintha elsö inditást csinálok. Automata váltoval szinte azonnal meg is mozdul, (D-be volt a válto). Azaz nincs késlekedés.
Érzetre olyan, mintha nem is az öninditot strapálná.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #811 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:50:25 »
Idézetet írta: Vectron - 2019.09.16 hétfő, 09:42:38
Start-Stop.
A héten nagyobb figyelmet forditottam rá.
Ha megállok pl lámpánál, és ujra indit, sokkal gyorsabban lejátszodik a folyamat(kb 0,5 sec) mintha elsö inditást csinálok. Automata váltoval szinte azonnal meg is mozdul, (D-be volt a válto). Azaz nincs késlekedés.
Érzetre olyan, mintha nem is az öninditot strapálná.
hanem mit?
Itt (Ford) sajnos-vagy nem sajnos, az önindítóval játszik. Egy másik márka motorjainál olvastam olyat, hogy úgy állítja meg a motort (dugattyúk állását, és szelepek nyitását-zárását), hogy egy szikra adásával újra tudja röffenteni a motort. De ez nem igaz a Fordra.
Érezhetően azért indul gyorsabban valószínű, mert egy felépült (nyomás, hőmérsékletek, üzemanyag befecskendezés, stb...) rendszert kell csak újraindítania.
De majd jön Tibi, és leírja, hogy nem így van, és mekkora marha vagyok. De azt nem, hogy hogyan vagyon...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #812 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:53:21 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:11:41
Utóbbit én a menüből tudom kapcsolni, nem kell hozzá forscan, meg az után törléshez sem.
Igazad van, de nekem a menü nem volt ott. Most már ott van
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #813 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 10:09:14 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:10:20
Nem. És itt a lényeg: amiről szó volt az a hűtő előtti zsaluk működése. Ezt valaki félreértette és nem arról írtál amiról szó kellene, hogy essen, hanem csak arról, amiről nincs szó. Na itt a bibi.
Rugózok, persze. Ha valaki tudja, ossza meg. Sokunknak lehet hasznos ismeret.
Ha tudja de nem akarja elmondani, akkor ne szóljon ahhoz sem, amiről nincs szó.
Ha nem tudja és még okoskodik is, akkor meg bekaphassa Alf-nak...
Jó akkor rostáljuk a fingot.
Valaki leírtam a zsalu-val kapcsolatban a termosztát szerepét.
Erre írtam, hogy a leírt dolog a termosztátra vonatkozik, nem a zsalura.
Ennyi, itt a vége.
Neki írtam, nem neked és nem is válaszoltam semmilyen kérdésre!
Te belekevered a te írásaid ebbe a párbeszédbe!
Majd rámkiabálod, hogy SZERINTED nem tudok valamit. Holott én szóba sem hoztam, nem írtam és reagáltam sehol, semmit a zsalu működésével kapcsolatosan. Mert nem akartam. Valamit amire írtam, ott nem is volt kérdés.
Olvasd már el újra, hogy én kinek, mire és mit írtam.
Veled nem is beszélgettem zsalu témáról és mégis számonkérés, vádaskodsz. Majd mivel nem írtam le valamit, ezért én azt ugye nem is tudom. Szerinted.
Tudod mennyi mindent nem írtam le/írok le és mégis tudom?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 10:12:08 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #814 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 10:11:39 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:50:25
hanem mit?
Itt (Ford) sajnos-vagy nem sajnos, az önindítóval játszik. Egy másik márka motorjainál olvastam olyat, hogy úgy állítja meg a motort (dugattyúk állását, és szelepek nyitását-zárását), hogy egy szikra adásával újra tudja röffenteni a motort. De ez nem igaz a Fordra.
Érezhetően azért indul gyorsabban valószínű, mert egy felépült (nyomás, hőmérsékletek, üzemanyag befecskendezés, stb...) rendszert kell csak újraindítania.
De majd jön Tibi, és leírja, hogy nem így van, és mekkora marha vagyok. De azt nem, hogy hogyan vagyon...
Igen, a Mazda saját fejlesztésű i-stop rendszere így működik.
3 tized másodperccel gyorsabban indul. Azta....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #815 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 10:50:53 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 10:09:14
Jó akkor rostáljuk a fingot.
Valaki leírtam a zsalu-val kapcsolatban a termosztát szerepét.
Erre írtam, hogy a leírt dolog a termosztátra vonatkozik, nem a zsalura.
Ennyi, itt a vége.
Neki írtam, nem neked és nem is válaszoltam semmilyen kérdésre!
Te belekevered a te írásaid ebbe a párbeszédbe!
Majd rámkiabálod, hogy SZERINTED nem tudok valamit. Holott én szóba sem hoztam, nem írtam és reagáltam sehol, semmit a zsalu működésével kapcsolatosan. Mert nem akartam. Valamit amire írtam, ott nem is volt kérdés.
Olvasd már el újra, hogy én kinek, mire és mit írtam.
Veled nem is beszélgettem zsalu témáról és mégis számonkérés, vádaskodsz. Majd mivel nem írtam le valamit, ezért én azt ugye nem is tudom. Szerinted.
Tudod mennyi mindent nem írtam le/írok le és mégis tudom?
A kiemelt mondatot gondold újra, mert semmi értelme.
Tehát akkor most a zsaluval , mint téma indítóval, kapcsolatban írtál a termosztátról. Köszönjük.
Amire reagáltál okoskodva, az az én hozzászólásomra volt válasz, tehát a párbeszéd része volt, nem kellett belekeverni.
Ha tudod, írd le, ha nem, akkor ne azt írd, hogy mi a hülyeség, hanem mi a jó.
Nem tudom, mennyi mindent tudsz, de azt igen, hogy mennyi mindent nem, és mégis leírod.
Te rostálod a fhingot, vagy legyen kimerítő a válaszod, vagy inkább akkor ne szólj hozzá.
Ráadásul az is hülyeség, hogy ha nem működne a zsalu, akkor tudnék róla.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #816 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 11:05:53 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 10:50:53
A kiemelt mondatot gondold újra, mert semmi értelme.
Tehát akkor most a zsaluval , mint téma indítóval, kapcsolatban írtál a termosztátról. Köszönjük.
Amire reagáltál okoskodva, az az én hozzászólásomra volt válasz, tehát a párbeszéd része volt, nem kellett belekeverni.
Ha tudod, írd le, ha nem, akkor ne azt írd, hogy mi a hülyeség, hanem mi a jó.
Nem tudom, mennyi mindent tudsz, de azt igen, hogy mennyi mindent nem, és mégis leírod.
Te rostálod a fhingot, vagy legyen kimerítő a válaszod, vagy inkább akkor ne szólj hozzá.
Ráadásul az is hülyeség, hogy ha nem működne a zsalu, akkor tudnék róla.
Látom, elfogytál.... belekötsz egy telefon által átjavított szóba. Gratulálok!
Te tényleg nem érted a szavakat. Nem én írtam a termosztátról. Ő írt a zsaluval kapcsolatban... a termosztátról. Ezt és ennyit jeleztem.
Ez nem okoskodva válasz volt (kérdés sem volt, már írtam), hanem jelzés. Helyesbítés, hogy ne keverjük.
Annyit írok valamihez vagy valamivel kapcsolatban, amennyit akarok. Ne írd elő nekem, hogy mennyit írhatok ill. mennyit kell írnom!
Nem hülyeség, mert hiba alakulna ki miatta és tudnál ról. De persze ezt te ismét jobban tudod és ugye hülyeséget írtam.....
De mondtam már, hogy ha ennyire tudsz mindent, akkor miért kérdezed és miért nem te írod le? A szerinted vélt "tudást".
Nyugodtan szharadokhatsz, nem idegesítesz...mégha ez is a célod.
De kicsit fárasztó....
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 11:07:51 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #817 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 11:19:18 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 11:05:53
Látom, elfogytál.... belekötsz egy telefon által átjavított szóba. Gratulálok!
Te tényleg nem érted a szavakat. Nem én írtam a termosztátról. Ő írt a zsaluval kapcsolatban... a termosztátról. Ezt és ennyit jeleztem.
Ez nem okoskodva válasz volt (kérdés sem volt, már írtam), hanem jelzés. Helyesbítés, hogy ne keverjük.
Annyit írok valamihez vagy valamivel kapcsolatban, amennyit akarok. Ne írd elő nekem, hogy mennyit írhatok ill. mennyit kell írnom!
Nem hülyeség, mert hiba alakulna ki miatta és tudnál ról. De persze ezt te ismét jobban tudod és ugye hülyeséget írtam.....
De mondtam már, hogy ha ennyire tudsz mindent, akkor miért kérdezed és miért nem te írod le? A szerinted vélt "tudást".
Nyugodtan szharadokhatsz, nem idegesítesz...mégha ez is a célod.
De kicsit fárasztó....
Bocs, hogy belevau, de nézd már meg ennek a diskurzusnak az elejét. Tamás feltett egy normális kérdést, amire a leginkább releváns válasz az volt, hogy ne foglalkozzon vele, ha rossz, akkor majd úgyis észreveszi. Ilyen erővel az egész fórum okafogyott. Ha működik az autó nincs miről beszélni, ha meg rossz, akkor irány a szerviz.
Megjegyzem engem is érdekelne a működése.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #818 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 11:38:04 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:50:25
hanem mit?
Itt (Ford) sajnos-vagy nem sajnos, az önindítóval játszik. Egy másik márka motorjainál olvastam olyat, hogy úgy állítja meg a motort (dugattyúk állását, és szelepek nyitását-zárását), hogy egy szikra adásával újra tudja röffenteni a motort. De ez nem igaz a Fordra.
Érezhetően azért indul gyorsabban valószínű, mert egy felépült (nyomás, hőmérsékletek, üzemanyag befecskendezés, stb...) rendszert kell csak újraindítania.
De majd jön Tibi, és leírja, hogy nem így van, és mekkora marha vagyok. De azt nem, hogy hogyan vagyon...
Nem látok bele a müködtetésébe.
Csak leirtam, mit tapasztalok.
Eddig nagyon nem foglalkoztam vele, legutobb vki felvetette h lassu a rendszer.
Manualis válto esetében nem volt alkalmam megnézni, ezt beismerem de otomatával szépen teszi a dolgát.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #819 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 11:53:23 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 11:05:53
Látom, elfogytál.... belekötsz egy telefon által átjavított szóba. Gratulálok!
Te tényleg nem érted a szavakat. Nem én írtam a termosztátról. Ő írt a zsaluval kapcsolatban... a termosztátról. Ezt és ennyit jeleztem.
Ez nem okoskodva válasz volt (kérdés sem volt, már írtam), hanem jelzés. Helyesbítés, hogy ne keverjük.
Annyit írok valamihez vagy valamivel kapcsolatban, amennyit akarok. Ne írd elő nekem, hogy mennyit írhatok ill. mennyit kell írnom!
Nem hülyeség, mert hiba alakulna ki miatta és tudnál ról. De persze ezt te ismét jobban tudod és ugye hülyeséget írtam.....
De mondtam már, hogy ha ennyire tudsz mindent, akkor miért kérdezed és miért nem te írod le? A szerinted vélt "tudást".
Nyugodtan szharadokhatsz, nem idegesítesz...mégha ez is a célod.
De kicsit fárasztó....
Mutasd már meg hogy hol fogytam el... Egyébként a szavakat összefüggésükben kell értelmezni, mondatokban. Lehet ez a gond nálad, mert csak magukban értelmezed.
És megint csak hülyeség amit megint megerősítesz, mert ha a zsalu hibásan működik, akkor ugyan generál hibakódot, de nem jelzi ezt sehol egy átlag user felé. Vagy forscannel olvasgassuk a hibakódokat minden nap?
Tudod az a baj Tibi, hogy én ne tudtam hogyan működik. Írtam ide, mert vagyunk egy páran, akik utánaolvasnak dolgoknak. Hátha ezt már valaki megtette. Elvileg te tudod, hivatalból lehet utána olvastál. Bár semmi szükséged rá, mert ha ez a hibakód, akkor cseréled, vagy a motort, vagy a zsaluzatot, de az is lehet hogy egyben a kettőt. A normális hozzáállás az lenne, ha leírnád, hogy hogyan működik. Te erre leírod egy másik usernek a félreértésére, hogy hülyeséget ír, az a termosztát. Aztán meg kioktatsz, hogy én azt miért akarom tudni.
Ezután számon kérsz megint, hogy feltételezek veled szemben mindent.
Tehát ha tudod, akkor miért nem írod le? Mert nem normális a hozzáállásod? Vagy mert nem tudod? Ez a kettő lehet. Az utóbbival semmi gond, de te nem leírnád, hanem büszkeséged viharában azt bizonygatod, hogy mindenki menjen a phicsába, mert te mindent tudsz, csak nem mondod el. Ovi, bmeg, ez ovi!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #820 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 12:05:46 »
egy kérdéssel félbeszakítanám a retesz vs termosztát threadet
Most, hogy már van a menümben guminyomás monitor és látom, melyik kerék mennyire van felfújva, miért van az, hogy a hátsó kerekekre írja, hogy 2.4 és az elsőkre 2.2, holott a valóságban fordítva van?!
Egyáltalán tudja, hogy melyik jeladó melyik keréknél helyezkedik el vagy csak a nyomás esés érzékelésére riaszt és a kocsi négy kerékkel csak egy látványos piktogram, de a kerék elhelyezkedése rajta nem releváns?
Resetet már nyomtam egy hosszú út előtt, de nem cserélődtek fel a tengelyek :/
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 12:21:00 írta szemisun
»
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #821 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:11:20 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 11:53:23
Mutasd már meg hogy hol fogytam el... Egyébként a szavakat összefüggésükben kell értelmezni, mondatokban. Lehet ez a gond nálad, mert csak magukban értelmezed.
És megint csak hülyeség amit megint megerősítesz, mert ha a zsalu hibásan működik, akkor ugyan generál hibakódot, de nem jelzi ezt sehol egy átlag user felé. Vagy forscannel olvasgassuk a hibakódokat minden nap?
Tudod az a baj Tibi, hogy én ne tudtam hogyan működik. Írtam ide, mert vagyunk egy páran, akik utánaolvasnak dolgoknak. Hátha ezt már valaki megtette. Elvileg te tudod, hivatalból lehet utána olvastál. Bár semmi szükséged rá, mert ha ez a hibakód, akkor cseréled, vagy a motort, vagy a zsaluzatot, de az is lehet hogy egyben a kettőt. A normális hozzáállás az lenne, ha leírnád, hogy hogyan működik. Te erre leírod egy másik usernek a félreértésére, hogy hülyeséget ír, az a termosztát. Aztán meg kioktatsz, hogy én azt miért akarom tudni.
Ezután számon kérsz megint, hogy feltételezek veled szemben mindent.
Tehát ha tudod, akkor miért nem írod le? Mert nem normális a hozzáállásod? Vagy mert nem tudod? Ez a kettő lehet. Az utóbbival semmi gond, de te nem leírnád, hanem büszkeséged viharában azt bizonygatod, hogy mindenki menjen a phicsába, mert te mindent tudsz, csak nem mondod el. Ovi, bmeg, ez ovi!
Szerinted hülyeséget....
Én meg tudom, hogy ha nem működik azt észreveszed.
Ez (is) a különbség közöttünk.
Ráadásul utána sem kell néznem. Valamint a legtöbb esetben nem úgy történik az autó javítás, hogy hibakód és csere valami.....
Nincs itt büszkeség meg ilyen olyan hozzáállás. Azért mert tudom, nem vagyok köteles leírni.
Ha én nem írok le valamit, akkor te kijelented, hogy azért nem írom le, mert nem tudom.
Na ez így rettentő buta logika.....
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 13:35:48 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #822 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:14:40 »
Idézetet írta: Sakos - 2019.09.16 hétfő, 11:19:18
Bocs, hogy belevau, de nézd már meg ennek a diskurzusnak az elejét. Tamás feltett egy normális kérdést, amire a leginkább releváns válasz az volt, hogy ne foglalkozzon vele, ha rossz, akkor majd úgyis észreveszi. Ilyen erővel az egész fórum okafogyott. Ha működik az autó nincs miről beszélni, ha meg rossz, akkor irány a szerviz.
Megjegyzem engem is érdekelne a működése.
Nagyon szélsőséges a példád.
Szerintem ez nem így kell kezelni. Nincs szükség érteni minden műszaki megoldást egy felhasználónak.
A számítógépeket használó nagy nagy része nem tudja hogyan működik, mi miért van benne. És?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 13:44:02 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #823 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:41:47 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.16 hétfő, 12:05:46
egy kérdéssel félbeszakítanám a retesz vs termosztát threadet
Most, hogy már van a menümben guminyomás monitor és látom, melyik kerék mennyire van felfújva, miért van az, hogy a hátsó kerekekre írja, hogy 2.4 és az elsőkre 2.2, holott a valóságban fordítva van?!
Egyáltalán tudja, hogy melyik jeladó melyik keréknél helyezkedik el vagy csak a nyomás esés érzékelésére riaszt és a kocsi négy kerékkel csak egy látványos piktogram, de a kerék elhelyezkedése rajta nem releváns?
Resetet már nyomtam egy hosszú út előtt, de nem cserélődtek fel a tengelyek :/
Elvileg minden dobban van egy vevő. Volt egy kartárs aki szintén xopott ezzel, szóval előfordulhat, hogy ha egyszer betanítasz egy jeladót, akkor a vevő annak a jeladónak a betanított pozícióját fogja jelezni és nem a vevő szerinti elhelyezkedését. Szerintem ez elég nagy hülyeség egyébként.
Segíthet ezen, ha újra lesz programozva... illetve próbáld meg, hogy leengeded pl. a bal elsőt és ha tényleg azt mutatja a bal hátsónak, akkor biztos a megállapításod.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #824 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:49:19 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:41:47
Elvileg minden dobban van egy vevő. Volt egy kartárs aki szintén xopott ezzel, szóval előfordulhat, hogy ha egyszer betanítasz egy jeladót, akkor a vevő annak a jeladónak a betanított pozícióját fogja jelezni és nem a vevő szerinti elhelyezkedését. Szerintem ez elég nagy hülyeség egyébként.
Segíthet ezen, ha újra lesz programozva... illetve próbáld meg, hogy leengeded pl. a bal elsőt és ha tényleg azt mutatja a bal hátsónak, akkor biztos a megállapításod.
A nagyon régi megoldásokban volt antenna a kerekek mellett. De nem szükséges minden esetben.
Nagyon kicsi a sugárzása azoknak a szenzoroknak, ami antennás volt. (Ez szerintem már kifutott....)
Nem lehet, hogy az antennás másik kerék jelét veszi, nem sugároz akkorát.
A megfelelő sorrendben kell feltanítani a szelepeket. Lehet fel lettek cserélve a kerekek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #825 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:50:30 »
Idézetet írta: Sakos - 2019.09.16 hétfő, 11:19:18
Bocs, hogy belevau, de nézd már meg ennek a diskurzusnak az elejét. Tamás feltett egy normális kérdést, amire a leginkább releváns válasz az volt, hogy ne foglalkozzon vele, ha rossz, akkor majd úgyis észreveszi. Ilyen erővel az egész fórum okafogyott. Ha működik az autó nincs miről beszélni, ha meg rossz, akkor irány a szerviz.
Megjegyzem engem is érdekelne a működése.
Tehát.
A teljesen nyitott és teljesen zárt állapot között még 14 pozíciót tud. (Tibi kedvéért leírom, hogy tehát összesen 16 pozíció)
Normál állapotban (nincs túlmelegedve, nem nagy sebességgel csapatsz, stb.) és leállított autónál nyitott állapotban van.
Indítás után elvileg kalibrálja magát, teljesen zár-nyit, majd beáll a szükséges pozícióba.
A PCM vezérli, amely a vezérléshez figyelembe veszi a következő értékeket: hűtővíz hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, kabin fűtés/hűtés hőigénye, sebesség, illetve a klíma nyomásértéke.
Egy, vagy kettő léptető motor vezérli, amit lehet külön cserélni elvileg, és a zsaluk egyszerre mozognak egymással összefüggésben vannak.
Ha hibás, tehát nem tud pozicionálni, akkor az hibakódot generál, de NEM JELZI KI AZT A MŰSZERFALON, tehát nem tudod, hogy hibás a működés.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #826 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:53:29 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 13:49:19
A nagyon régi megoldásokban volt antenna a kerekek mellett. De nem szükséges minden esetben.
Nagyon kicsi a sugárzása azoknak a szenzoroknak, ami antennás volt. (Ez szerintem már kifutott....)
Nem lehet, hogy az antennás másik kerék jelét veszi, nem sugároz akkorát.
A megfelelő sorrendben kell feltanítani a szelepeket. Lehet fel lettek cserélve a kerekek.
Akkor így logikus, hogy rosszul jelzi ki.
Tehát ha nincs kerekenként vevő, akkor egy kerékfelcserélés simán okozhat ilyet.
Akkor csak azt nem értem, hogy nekem a nyári gumik új felnire kerültek, új szelepekkel, és egy reset után, összetanítás nélkül, simán kiírta az értékeket. Honnan tudta, hogy melyik kerék hol van?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #827 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:58:24 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:53:29
Akkor így logikus, hogy rosszul jelzi ki.
Tehát ha nincs kerekenként vevő, akkor egy kerékfelcserélés simán okozhat ilyet.
Akkor csak azt nem értem, hogy nekem a nyári gumik új felnire kerültek, új szelepekkel, és egy reset után, összetanítás nélkül, simán kiírta az értékeket. Honnan tudta, hogy melyik kerék hol van?
Hol rakták össze, fel a kerekeket? Ha Ford-nál, akkor ott megtanították.
Ha ugyanoda rakod a kereket, tudja.
A reset nem a helyzetet reseteli.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #828 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 13:59:01 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 13:58:24
Hol rakták össze, fel a kerekeket? Ha Ford-nál, akkor ott megtanították.
Ha ugyanoda rakod a kereket, tudja.
A reset nem a helyzetet reseteli.
Sarki gumisnál.
Új szelepekkel új felnik...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #829 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 14:03:42 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:50:30
Tehát.
A teljesen nyitott és teljesen zárt állapot között még 14 pozíciót tud. (Tibi kedvéért leírom, hogy tehát összesen 16 pozíció)
Normál állapotban (nincs túlmelegedve, nem nagy sebességgel csapatsz, stb.) és leállított autónál nyitott állapotban van.
Indítás után elvileg kalibrálja magát, teljesen zár-nyit, majd beáll a szükséges pozícióba.
A PCM vezérli, amely a vezérléshez figyelembe veszi a következő értékeket: hűtővíz hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, kabin fűtés/hűtés hőigénye, sebesség, illetve a klíma nyomásértéke.
Egy, vagy kettő léptető motor vezérli, amit lehet külön cserélni elvileg, és a zsaluk egyszerre mozognak egymással összefüggésben vannak.
Ha hibás, tehát nem tud pozicionálni, akkor az hibakódot generál, de NEM JELZI KI AZT A MŰSZERFALON, tehát nem tudod, hogy hibás a működés.
Nem fog regenerálni, ha nem működik a zsalu. Eldugul, CE és máris látod, hogy valami nem működik megfelelően
Műszeres diag és ha van zsalura vonatkozó, akkor ellenőrizni kell és szükség szerint javítani, amit kell.
Nem a zsalut jelzi közvetlenül (nem is ezt mondtam korábban), hanem a működésképtelenségéből eredő mást.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #830 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 14:04:55 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:59:01
Sarki gumisnál.
Új szelepekkel új felnik...
Nem csak a Ford-nál lehet szenzor gerjesztő.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #831 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 14:14:58 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 14:04:55
Nem csak a Ford-nál lehet szenzor gerjesztő.
Ez egy elég fura szerelő srác volt. Még a nyomatékkulcsot sem ismerte, nem hogy egy "gerjesztőt"...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #832 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 14:27:15 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 14:14:58
Ez egy elég fura szerelő srác volt. Még a nyomatékkulcsot sem ismerte, nem hogy egy "gerjesztőt"...
Akkor a te autód különleges... ahogy te is. (Nem feltétlenül pozitív értelmezésben.
)
Bemutattad neki a nyomaték kulcsot?
Elég fura, hogy te ilyen helyre jársz....
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 14:29:26 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #833 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 15:52:41 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 13:49:19
A nagyon régi megoldásokban volt antenna a kerekek mellett. De nem szükséges minden esetben.
Nagyon kicsi a sugárzása azoknak a szenzoroknak, ami antennás volt. (Ez szerintem már kifutott....)
Nem lehet, hogy az antennás másik kerék jelét veszi, nem sugároz akkorát.
A megfelelő sorrendben kell feltanítani a szelepeket. Lehet fel lettek cserélve a kerekek.
Nem tudom milyen rendszerre gondolsz, de pl. az MK4, ami kerekenkénti antennás - és egyébként egy eléggé sztenderd TPMS megoldás - nem így működik.
A kerekeknél lévő egységek nem vevők, hanem adók. 125Khz-es impulzusokkal élesztik a kerékben lévő jeladót, ami -Európában - 433MHz-en küldi a keréknyomás információt. Ezt a jelet az autó központi vevője veszi és értelmezi. A gyári TPMS szenzorok egy része olvasó triggerjel nélkül is küld keréknyomás információt, így a kerekeknél lévő antennák nélkül is utólag bekapcsolható a TPMS. A kerekenél lévő olvasók hiányában persze a pozíciók összekeverednek. A Powerford féle modban erre is van megoldás.
Az MK5-öt még nem ismerem, de csodálkoznék, ha alapjaiban más lenne.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bajkonur
Vendég
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #834 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 16:49:33 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:50:30
Tehát.
A teljesen nyitott és teljesen zárt állapot között még 14 pozíciót tud. (Tibi kedvéért leírom, hogy tehát összesen 16 pozíció)
Normál állapotban (nincs túlmelegedve, nem nagy sebességgel csapatsz, stb.) és leállított autónál nyitott állapotban van.
Indítás után elvileg kalibrálja magát, teljesen zár-nyit, majd beáll a szükséges pozícióba.
A PCM vezérli, amely a vezérléshez figyelembe veszi a következő értékeket: hűtővíz hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, kabin fűtés/hűtés hőigénye, sebesség, illetve a klíma nyomásértéke.
Egy, vagy kettő léptető motor vezérli, amit lehet külön cserélni elvileg, és a zsaluk egyszerre mozognak egymással összefüggésben vannak.
Ha hibás, tehát nem tud pozicionálni, akkor az hibakódot generál, de NEM JELZI KI AZT A MŰSZERFALON, tehát nem tudod, hogy hibás a működés.
No,ezt is megtudtuk... Könnyen ment,mint egy faros szülés
és(bár nem akarom elkiabálni) nem pattant szét a fejünk a sok fölösleges infótól
Olyan volt ez a lamella-saga,mintha egy hosszú krimi vége előtt 10-percel áramszünet lett volna...
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #835 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 17:55:39 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 13:50:30
Tehát.
A teljesen nyitott és teljesen zárt állapot között még 14 pozíciót tud. (Tibi kedvéért leírom, hogy tehát összesen 16 pozíció)
Normál állapotban (nincs túlmelegedve, nem nagy sebességgel csapatsz, stb.) és leállított autónál nyitott állapotban van.
Indítás után elvileg kalibrálja magát, teljesen zár-nyit, majd beáll a szükséges pozícióba.
A PCM vezérli, amely a vezérléshez figyelembe veszi a következő értékeket: hűtővíz hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, kabin fűtés/hűtés hőigénye, sebesség, illetve a klíma nyomásértéke.
Egy, vagy kettő léptető motor vezérli, amit lehet külön cserélni elvileg, és a zsaluk egyszerre mozognak egymással összefüggésben vannak.
Ha hibás, tehát nem tud pozicionálni, akkor az hibakódot generál, de NEM JELZI KI AZT A MŰSZERFALON, tehát nem tudod, hogy hibás a működés.
Most már a Tibi is tudja
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #836 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 18:44:14 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.09.16 hétfő, 17:55:39
Most már a Tibi is tudja
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #837 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 19:33:58 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:10:20
Nem. És itt a lényeg: amiről szó volt az a hűtő előtti zsaluk működése. Ezt valaki félreértette és nem arról írtál amiról szó kellene, hogy essen, hanem csak arról, amiről nincs szó. Na itt a bibi.
Rugózok, persze. Ha valaki tudja, ossza meg. Sokunknak lehet hasznos ismeret.
Ha tudja de nem akarja elmondani, akkor ne szóljon ahhoz sem, amiről nincs szó.
Ha nem tudja és még okoskodik is, akkor meg bekaphassa Alf-nak...
nana!
Mindenki a saját faxával verje a csalánt!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #838 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 07:36:27 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.16 hétfő, 13:49:19
A nagyon régi megoldásokban volt antenna a kerekek mellett. De nem szükséges minden esetben.
Nagyon kicsi a sugárzása azoknak a szenzoroknak, ami antennás volt. (Ez szerintem már kifutott....)
Nem lehet, hogy az antennás másik kerék jelét veszi, nem sugároz akkorát.
A megfelelő sorrendben kell feltanítani a szelepeket. Lehet fel lettek cserélve a kerekek.
Tegnap nekiugrottam a feltanításnak és már a balé első keréknél megakadt a dolog. Hiába engedtem le közel 1 bar-ra, nem jött a duda, de emellett a műszerfalon vígan mutatta, ahogy csökken a nyomás ( a bal hátsón...)
A videókon kb 5-10 mp-en belül dudált, hogy oké, megvan melyik szenzor.
Előtte mentem a kocsival is, hogy a szenzorok felkeljenek
Azóta viszont hiába fújtam vissza a bal elsőt 2.4-re, 1.8-at mutat a bal hátsó. Zseniális ez a rendszer
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #839 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 07:49:46 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.19 csütörtök, 07:36:27
Tegnap nekiugrottam a feltanításnak és már a balé első keréknél megakadt a dolog. Hiába engedtem le közel 1 bar-ra, nem jött a duda, de emellett a műszerfalon vígan mutatta, ahogy csökken a nyomás ( a bal hátsón...)
A videókon kb 5-10 mp-en belül dudált, hogy oké, megvan melyik szenzor.
Előtte mentem a kocsival is, hogy a szenzorok felkeljenek
Azóta viszont hiába fújtam vissza a bal elsőt 2.4-re, 1.8-at mutat a bal hátsó. Zseniális ez a rendszer
Mert nem "érzi".
Nincs igazán panasz a rendszerre.
Az sem biztos, hogy minden esetben működik a leeresztéssel történő "tanítás".
Meg kell próbálni műszerrel végig tanítani a megfelelő sorrendben, ahogy kéri.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #840 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 08:20:10 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.19 csütörtök, 07:49:46
Mert nem "érzi".
Nincs igazán panasz a rendszerre.
Az sem biztos, hogy minden esetben működik a leeresztéssel történő "tanítás".
Meg kell próbálni műszerrel végig tanítani a megfelelő sorrendben, ahogy kéri.
Valamit mégiscsak érez, mert 2.4-ről 1.8-ra a visszajelzés is leesett
Műszert esetleg tudsz javasolni, ami biztos működik ezekhez a szenzorokhoz?
Egyáltalán érdemes erre beruháznom vagy menjek el egy gumishoz, gondolván neki biztos van?
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #841 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 08:24:34 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.19 csütörtök, 08:20:10
Valamit mégiscsak érez, mert 2.4-ről 1.8-ra a visszajelzés is leesett
Műszert esetleg tudsz javasolni, ami biztos működik ezekhez a szenzorokhoz?
Egyáltalán érdemes erre beruháznom vagy menjek el egy gumishoz, gondolván neki biztos van?
Azt gondolom, magánemberként nincs értelme műszert vásárolni. Nem kizárt, hogy van olyan gumis akinek van megfelelő készüléke.
Ha helyileg és időpontban összehozható a találkozó, tudok segíteni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #842 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 09:54:47 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.19 csütörtök, 08:20:10
Valamit mégiscsak érez, mert 2.4-ről 1.8-ra a visszajelzés is leesett
Műszert esetleg tudsz javasolni, ami biztos működik ezekhez a szenzorokhoz?
Egyáltalán érdemes erre beruháznom vagy menjek el egy gumishoz, gondolván neki biztos van?
Pl fater autójával mentem múltkor és láttam hogy a jobb elsőben 1.6 volt az elvileg szükséges 2.4 helyett. Na semmit nem jelzett. Eleve már ez bosszantó volt. Utána felfújtam, egyből jelezte az emelkedést, viszont egy picit később magasabbat jelzett, visszaeresztettem, semmi, majd megint kis idővel jelezte. Szóval a másik bosszantó dolog, hogy nem kis csúszással írja ki az adatot, ami mondjuk egy defektnél, amire elvileg született, pont nem jó.
Nem biztos, hogy annyira tökéletes ez a rendszer, pedig nem egy agysebészet...
Az, hogy nincs rá panasz, az meg drive only user-ek miatt van/lehet.
smaxiban elvileg jól működik. Ott most lement mindegyik két tizeddel a hűvösebb időben, de az adatokat inkább egymáshoz viszonyítom.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #843 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 10:27:07 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.19 csütörtök, 09:54:47
Pl fater autójával mentem múltkor és láttam hogy a jobb elsőben 1.6 volt az elvileg szükséges 2.4 helyett. Na semmit nem jelzett. Eleve már ez bosszantó volt. Utána felfújtam, egyből jelezte az emelkedést, viszont egy picit később magasabbat jelzett, visszaeresztettem, semmi, majd megint kis idővel jelezte. Szóval a másik bosszantó dolog, hogy nem kis csúszással írja ki az adatot, ami mondjuk egy defektnél, amire elvileg született, pont nem jó.
Nem biztos, hogy annyira tökéletes ez a rendszer, pedig nem egy agysebészet...
Az, hogy nincs rá panasz, az meg drive only user-ek miatt van/lehet.
smaxiban elvileg jól működik. Ott most lement mindegyik két tizeddel a hűvösebb időben, de az adatokat inkább egymáshoz viszonyítom.
A defekt (nyomásveszteség) jelzést nem a tpms szenzor és nem azok jelei alapján végzi.
A tpms-nél figyeli a levegő hőmérsékletét is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #844 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 10:32:34 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.19 csütörtök, 10:27:07
A defekt (nyomásveszteség) jelzést nem a tpms szenzor és nem azok jelei alapján végzi.
A tpms-nél figyeli a levegő hőmérsékletét is.
Ha a nyomásvesztést nem a TPMS szenzor jelei alapján végzi, akkor mégis minek a TPMS szenzor a kerekekben? Nem hiszem, hogy a levegő hőmérséklet miatt.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #845 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 11:00:57 »
Idézetet írta: szemisun - 2019.09.19 csütörtök, 07:36:27
Tegnap nekiugrottam a feltanításnak és már a balé első keréknél megakadt a dolog. Hiába engedtem le közel 1 bar-ra, nem jött a duda, de emellett a műszerfalon vígan mutatta, ahogy csökken a nyomás ( a bal hátsón...)
A videókon kb 5-10 mp-en belül dudált, hogy oké, megvan melyik szenzor.
Előtte mentem a kocsival is, hogy a szenzorok felkeljenek
Azóta viszont hiába fújtam vissza a bal elsőt 2.4-re, 1.8-at mutat a bal hátsó. Zseniális ez a rendszer
A reset-et menet közben, forgó kerekekkel próbáltad egyébként?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #846 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 11:11:18 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.19 csütörtök, 11:00:57
A reset-et menet közben, forgó kerekekkel próbáltad egyébként?
igen
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #847 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 11:19:25 »
Idézetet írta: Sakos - 2019.09.19 csütörtök, 10:32:34
Ha a nyomásvesztést nem a TPMS szenzor jelei alapján végzi, akkor mégis minek a TPMS szenzor a kerekekben? Nem hiszem, hogy a levegő hőmérséklet miatt.
Nem is amiatt. Hanem a nyomás érték kijezése miatt.
Asszem 2014 után nem lehetett új autót forgalomba helyezni defekt jelző rendszer nélkül.
Ennek nem feltétele a TPMS szenzor és sok, főleg alsó kategóriás autókban nincs is. Mert ehhez nem kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #848 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 11:21:13 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.19 csütörtök, 11:00:57
A reset-et menet közben, forgó kerekekkel próbáltad egyébként?
Nem úgy kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #849 Dátum:
2019.09.19 csütörtök, 11:25:05 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.19 csütörtök, 11:19:25
Nem is amiatt. Hanem a nyomás érték kijezése miatt.
Asszem 2014 után nem lehetett új autót forgalomba helyezni defekt jelző rendszer nélkül.
Ennek nem feltétele a TPMS szenzor és sok, főleg alsó kategóriás autókban nincs is. Mert ehhez nem kell.
De most nem az a kérdés, hogy mit lehet, meg más márka hogyan csinálja.
Hanem az, hogy mk5 /smxai mk2 hogyan csinálja, ha már az biztos, hogy van benne tpms szenzor kerekenként.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ