Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 19:09:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 15174 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 10:12:13 »

Manuális váltó, kuplung
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
BIstván
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 08:51:21 »

Sziasztok!
2012-ben gyártott Ford Mondeó kombi autóm van. Az óra szerint 74000 km-t futott. Egy 1,6-os diesel motor hajtja az autót. A kuplunk kinyomásakor zörgő hangot hallani. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a baj.
Keresek Budaörs környékén egy megbízható szerelőt, aki az árakkal nincs elszállva. Tud valaki segíteni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 08:54:06 »

Sziasztok!
2012-ben gyártott Ford Mondeó kombi autóm van. Az óra szerint 74000 km-t futott. Egy 1,6-os diesel motor hajtja az autót. A kuplunk kinyomásakor zörgő hangot hallani. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a baj.
Keresek Budaörs környékén egy megbízható szerelőt, aki az árakkal nincs elszállva. Tud valaki segíteni.

Ez az mk5 topik, neked mk4-ed van...

Valószínű a kettőstömegű kezd egyébként széthullani... Még bőven bírja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Norbert78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


monsieur


E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2020.07.06 hétfő, 15:08:59 »

Sziasztok. Keresnék MK5 2017 2.0 diesel 150 le géphez komplett manuális váltót. Aki tud az ne tartsa magában. Köszi.
Naplózva

MK5 2.0 TDCI Titánium.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4 Dátum: 2020.07.06 hétfő, 16:22:13 »

Sziasztok. Keresnék MK5 2017 2.0 diesel 150 le géphez komplett manuális váltót. Aki tud az ne tartsa magában. Köszi.

Egy váltót nem szoktak az emberek magukban tartani.....egyszerűen nem fér el.  Roll Eyes


Céltopikok!

Keresek
Autóbontások
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Norbert78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


monsieur


E-mail
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2020.07.06 hétfő, 16:31:04 »

Ok. Köszi!
Egy váltót nem szoktak az emberek magukban tartani.....egyszerűen nem fér el.  Roll Eyes


Céltopikok!

Keresek
Autóbontások
 wave

Naplózva

MK5 2.0 TDCI Titánium.
revipeti69
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2022.07.19 kedd, 23:27:32 »

Üdv.

Kettőstömegűt keresek és kuplungszettet, (unix, bárdi, kovacsauto) itt nézegetem folyamatosan, de nincs... Honnan tudnék beszerezni?
2016-os 2 literes 110 lovas az autó T7CN motorkód.
Ha esetleg nem találok addig ameddig szét nem esik, akkor valakinek van tapasztalata felújítással kapcsolatban?

Köszi.
Naplózva
Lehó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 05:53:09 »

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha van valakinek ötlete, tapasztalata a problémával kapcsolatban.
Az autó egy 2019-es Mondeo MK5 St-line, 1.5 benzin ecoboost, 6-os manuális váltóval. Jelenleg 60000 km van benne.
Azt tapasztalom, hogy olyan, mintha valahol szorulna a kuplung. A kuplung kinyomásakor és néha a felengedéskor is érzem a súrlódást, vibrációt a talpammal, nem is kicsit. Ez a jelenség kizárólag menet közben érezhető. Ha álló helyzetben, járó motornál nyomom ki a kuplungot, akkor nem tapasztalható. A másik, hogy felengedéskor nyikorog, recseg a pedál. A pedál perselyezéseket és a munkahenger nyomórúdját nemrég befújták nagy teljesítményű kenőanyaggal, és megszűnt a nyikorgás, egyelőre. De ezt a súrlódó érzést, rezonálást a talpamnál nem tudták kideríteni, hogy mi lehet.
Fontos, hogy 2022 októberében, márkaszervizben kicserélték a komplett kuplungpedált, mert el volt törve. 2023 februárban pedig kicserélték a kuplung szettet (kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa), és légtelenítették a rendszert. A lendkereket megnézték, az tökéletes állapotban van. A súrlódó érzést már a csere előtt is tapasztaltam. A kuplung szett csere és légtelenítés után viszont kb 2 napig nem volt semmi gond, a kuplung vaj puha volt, nem volt súrlódás, de aztán megint előjött a probléma, és olyan mintha egy kicsit keményebb is lenne.
Fékfolyadék csere még nem volt az autóban. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi vagy mik okozhatnak ilyen jelenséget? Remélem valamelyest érthető volt a probléma leírása.
Előre is köszi a válaszokat!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 16:39:38 »

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha van valakinek ötlete, tapasztalata a problémával kapcsolatban.
Az autó egy 2019-es Mondeo MK5 St-line, 1.5 benzin ecoboost, 6-os manuális váltóval. Jelenleg 60000 km van benne.
Azt tapasztalom, hogy olyan, mintha valahol szorulna a kuplung. A kuplung kinyomásakor és néha a felengedéskor is érzem a súrlódást, vibrációt a talpammal, nem is kicsit. Ez a jelenség kizárólag menet közben érezhető. Ha álló helyzetben, járó motornál nyomom ki a kuplungot, akkor nem tapasztalható. A másik, hogy felengedéskor nyikorog, recseg a pedál. A pedál perselyezéseket és a munkahenger nyomórúdját nemrég befújták nagy teljesítményű kenőanyaggal, és megszűnt a nyikorgás, egyelőre. De ezt a súrlódó érzést, rezonálást a talpamnál nem tudták kideríteni, hogy mi lehet.
Fontos, hogy 2022 októberében, márkaszervizben kicserélték a komplett kuplungpedált, mert el volt törve. 2023 februárban pedig kicserélték a kuplung szettet (kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa), és légtelenítették a rendszert. A lendkereket megnézték, az tökéletes állapotban van. A súrlódó érzést már a csere előtt is tapasztaltam. A kuplung szett csere és légtelenítés után viszont kb 2 napig nem volt semmi gond, a kuplung vaj puha volt, nem volt súrlódás, de aztán megint előjött a probléma, és olyan mintha egy kicsit keményebb is lenne.
Fékfolyadék csere még nem volt az autóban. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi vagy mik okozhatnak ilyen jelenséget? Remélem valamelyest érthető volt a probléma leírása.
Előre is köszi a válaszokat!
újra kellene légteleníteni a kuplungot,ha megszűnik,az okozza.Utána kérdés,hogy nem-e a kinyomó csapágy van rosszul összeszerelve,és onnan levegősödik föl mindig.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lehó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 21:58:47 »

újra kellene légteleníteni a kuplungot,ha megszűnik,az okozza.Utána kérdés,hogy nem-e a kinyomó csapágy van rosszul összeszerelve,és onnan levegősödik föl mindig.
Köszi. Nekem is ez volt az első gondolatom, hogy megnézem mi törtènik ha újra légtelenítve van. Egyúttal a fékfolyadékot is lecseréltetem. Írok majd a tapasztalatokról. Köszi mégegyszer.
Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.