Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:37:59
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
EcoBoost motorok
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: EcoBoost motorok (Megtekintve 125468 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
EcoBoost motorok
«
Dátum:
2012.12.06 csütörtök, 10:14:31 »
EcoBoost motorok
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2013.09.03 kedd, 11:12:39 »
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/09/03/ford_ecoboost/
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2013.09.03 kedd, 11:19:05 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.09.03 kedd, 11:12:39
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/09/03/ford_ecoboost/
Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.
Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2013.09.03 kedd, 11:22:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.03 kedd, 11:19:05
Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.
Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.
AndyA
Igen, emlékszem, hogy írtál.
Azért linkeltem, be, mert jól érthető a cikk a motor felépítéséről, működéséről, érdekes új infókat tudtam meg róla. Gondoltam megosztom.
(Minitali topicban nem válaszoltál, hogy jössz-e!
http://mondeo.hu/index.php?topic=92.msg811305#msg811305
Ott válaszolj!)
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2013.09.03 kedd, 11:23:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.03 kedd, 11:19:05
Jah, megy a fényezés. Szerintem aki írta a cikket, még nem ült olyan autóban, amiben ez volt.
Szerintem írtam már a II-es fókáról, mit tud ezzel a motorral. A harmatos lepkefing kategória... És a Mondeoba is bele akarják rakni, vicc.
AndyA
Én meg Fiestával vezettem, bár a gyengébb 100 lóerős verziót, de szerintem nagyon jó!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2013.09.03 kedd, 11:27:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.09.03 kedd, 11:23:47
Én meg Fiestával vezettem, bár a gyengébb 100 lóerős verziót, de szerintem nagyon jó!
Abba a pici autóba, igen. De már a fóka is sok neki, nemhogy egy Mondeo.
Ismered a régi mondást: a hiányzó köbcentiket csak köbcentivel lehet pótolni.
3. fokozatban 3000-től padlógáz, és műszeresen mérhető csak a gyorsulás, mert enyhe emelkedőbe botlottunk?!?! Ne vicceljünk már...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2013.09.14 szombat, 18:46:18 »
Én ezeknek a kopására leszek kíváncsi. Vajon elmennek e annyit mint a régi fóka + mondeo motorok
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2013.09.14 szombat, 18:51:50 »
A mai világban nem jó dolgokat kell gyártani csak sokat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kofy
Vendég
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2013.11.13 szerda, 10:16:57 »
http://www.fordinsidenews.com/forums/showthread.php?23657-Revealed-2015-Lincoln-MKC
Ez a cikk azért érdekes, mert itt mutatták be először az új 2.3 Ecoboost motort, amit a Mustangba is ígérnek. Átszámolva kb 279 (európai) LE, kb 406Nm, kettős megfúvású (twinscroll) turbó.
Úgy gondolom nem vagyok egyedül, aki szerint ennek is helye lehetne egy sportos top-end Mondeoban, nem csak az 1.0-ának a kínálat alján. Csak aztán reálisan gondolkodva nem sok esélye van, sajnos.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 20:22:09 »
Idézetet írta: kofy - 2013.11.13 szerda, 10:16:57
http://www.fordinsidenews.com/forums/showthread.php?23657-Revealed-2015-Lincoln-MKC
Ez a cikk azért érdekes, mert itt mutatták be először az új 2.3 Ecoboost motort, amit a Mustangba is ígérnek. Átszámolva kb 279 (európai) LE, kb 406Nm, kettős megfúvású (twinscroll) turbó.
Úgy gondolom nem vagyok egyedül, aki szerint ennek is helye lehetne egy sportos top-end Mondeoban, nem csak az 1.0-ának a kínálat alján. Csak aztán reálisan gondolkodva nem sok esélye van, sajnos.
Szegyen Mustangba 4hengerest pakolni
Meg a 3.7-es V6 is cinkes de eeeez ez valami szanalom
Naplózva
blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 20:27:12 »
Idézetet írta: zacci - 2015.08.23 vasárnap, 20:22:09
Szegyen Mustangba 4hengerest pakolni
Meg a 3.7-es V6 is cinkes de eeeez ez valami szanalom
Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 20:36:23 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.23 vasárnap, 20:27:12
Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.
Nem tudtad ? En vagyok a gyorsreagalasu hadtest
Naplózva
blah blah blah
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 21:25:50 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.23 vasárnap, 20:27:12
Gyorsan reagálsz..... majd 2 éves a hsz.
Csak lassan olvas
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 21:26:51 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.08.23 vasárnap, 21:25:50
Csak lassan olvas
Akkor amikor a reagálást írtam, arra 2017 nyár végén kellett volna reagálnia....addigra épp elolvasná!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2015.08.23 vasárnap, 21:27:49 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.08.23 vasárnap, 21:25:50
Csak lassan olvas
Mocsok
Naplózva
blah blah blah
Bandy
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 521
2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2016.02.07 vasárnap, 09:45:25 »
Olvastam az új B Max-ban az 1.0 ekóbúszt 140LE-t fog tudni... valszeg ez is be fog röppenni a Mondeo-ba fl után. 100ezret talán elmegy majd, ha ügyesek :/
Most az fog jönni, hogy nem fogyasztás fetisiszták lesznek, hanem km, ki tud 1 motorral több km-t megtenni
Naplózva
Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2016.02.09 kedd, 22:50:24 »
Idézetet írta: Bandy - 2016.02.07 vasárnap, 09:45:25
Olvastam az új B Max-ban az 1.0 ekóbúszt 140LE-t fog tudni... valszeg ez is be fog röppenni a Mondeo-ba fl után. 100ezret talán elmegy majd, ha ügyesek :/
Most az fog jönni, hogy nem fogyasztás fetisiszták lesznek, hanem km, ki tud 1 motorral több km-t megtenni
Röviden: butaság.
Hosszan:
http://www.autobild.de/artikel/ford-focus-dauertest-5545219.html
.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2016.02.10 szerda, 07:54:27 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.02.09 kedd, 22:50:24
Röviden: butaság.
Hosszan:
http://www.autobild.de/artikel/ford-focus-dauertest-5545219.html
.
Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2016.02.10 szerda, 09:02:54 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.10 szerda, 07:54:27
Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre.
Írtam anno a vezetési élményről egy 1.0 Ecoboost 125 pacis fóka-2-ben. Az autó könnyebb, mint a Mondeo, a motor csak 5 lóerővel kevesebb, mint a 2.0 TDCi, mi baj lehet?
Röviden: minden.
Hosszabban: a harmatos lepkefing gyorsabban viszi az autót, ha kiszállok és tolom, jobb a gyorsulása, és még a fogyasztásom se lesz sokkal rosszabb.
És akkor most ezt a motort egy Mondeóba...?!?!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2016.02.10 szerda, 21:01:04 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.10 szerda, 07:54:27
Nem értem!!!!!!!!! Ha olyan fhasza, meg olyan jó, meg olyan keveset fogyaszt, meg olyan sok az élettartam, akkor miért nem ezzel szerelik az RS-eket? Gyógyegerek!
5let jövőre: 2 henger 600cc, 5let 2020ra: 1 henger 300-400cc. Ezen esetekben elég lesz már a 100, sőt akár 75 ló is a "Undersize" fókákba... (mint kb. 15 évvel ezelőtt) Na, ezek lesznek aztán carpolicysek álmai... Hát, akkor előre.
? RS-be 350 ló kell, arra manapság 2-2,5 liternél nem kell több. De nem 1 liter. Arról volt szó, hogy szétesik, erre linkeltem a tartóstesztet, hogy nem esik szét 125 lovasan. Akkor a 140-et is fogja bírni és úgy fog menni, mint egy 140 lovas dízel, csak nem 1800-4000 között van ereje, hanem 1800-6000 között.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2016.02.10 szerda, 21:05:01 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.02.10 szerda, 09:02:54
Írtam anno a vezetési élményről egy 1.0 Ecoboost 125 pacis fóka-2-ben. Az autó könnyebb, mint a Mondeo, a motor csak 5 lóerővel kevesebb, mint a 2.0 TDCi, mi baj lehet?
Röviden: minden.
Hosszabban: a harmatos lepkefing gyorsabban viszi az autót, ha kiszállok és tolom, jobb a gyorsulása, és még a fogyasztásom se lesz sokkal rosszabb.
És akkor most ezt a motort egy Mondeóba...?!?!
AndyA
Vezetési élmény 10kg/LE fölött? Max. egy Cinquecento-ban.
(Focus 3-ban van csak EcoBoost. 1,6-osat hajtottam 60e km-en át, soha többet szívóbenzint, max valami sor6 BMW-t.)
Akkor most ülj le: az MK4-ben volt 1,6 szívó benzines 125 lóval. Sőt, turbomotorja is volt 125 lóval. Szerinted mennyivel rosszabb, ha az MK5-ben van 125 lovas turbomotor?
Még egy kérdés: miért a lökettérfogat határozza meg a tartósságot? Azt nem lehet rendesen méretezni?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2016.02.10 szerda, 21:12:05 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.02.10 szerda, 21:05:01
Vezetési élmény 10kg/LE fölött? Max. egy Cinquecento-ban.
(Focus 3-ban van csak EcoBoost. 1,6-osat hajtottam 60e km-en át, soha többet szívóbenzint, max valami sor6 BMW-t.)
Akkor most ülj le: az MK4-ben volt 1,6 szívó benzines 125 lóval. Sőt, turbomotorja is volt 125 lóval. Szerinted mennyivel rosszabb, ha az MK5-ben van 125 lovas turbomotor?
Még egy kérdés: miért a lökettérfogat határozza meg a tartósságot? Azt nem lehet rendesen méretezni?
MKII-ből is volt 1.6 90 pacival. És? Attól még nem volt jó.
A lökettérfogat alapveten a nyomatékot határozza meg. Ha kevés a ccm, kevés lesz a nyomaték is. Ekkor jön a turbo, hogy mégis legyen nyomaték... Azután ugyanaz a henger másfélszer nagyobb nyomást kénytelen elviselni, mint a szívóbenzinesben, hát hamarabb tönkre is fog menni. Röviden ennyi. Cifrázni lehet, meg kötözködni is ezzel a rövid leírással, de a lényegen nem változtat, hogy miért lesz látványosan rövidebb életű egy kisköbcentis turbo benzines az azonos teljesítményű szívóbenzineshez képest.
A TD-ket ne hasonlítsuk össze ezzel, mert a dízel működése, a GO égése a hengerben lényegesen másképp történik, mint a benzin-levegő keveréké, és pont itt van a lényeg.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2016.02.10 szerda, 22:22:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.02.10 szerda, 21:12:05
MKII-ből is volt 1.6 90 pacival. És? Attól még nem volt jó.
A lökettérfogat alapveten a nyomatékot határozza meg. Ha kevés a ccm, kevés lesz a nyomaték is. Ekkor jön a turbo, hogy mégis legyen nyomaték... Azután ugyanaz a henger másfélszer nagyobb nyomást kénytelen elviselni, mint a szívóbenzinesben, hát hamarabb tönkre is fog menni. Röviden ennyi. Cifrázni lehet, meg kötözködni is ezzel a rövid leírással, de a lényegen nem változtat, hogy miért lesz látványosan rövidebb életű egy kisköbcentis turbo benzines az azonos teljesítményű szívóbenzineshez képest.
A TD-ket ne hasonlítsuk össze ezzel, mert a dízel működése, a GO égése a hengerben lényegesen másképp történik, mint a benzin-levegő keveréké, és pont itt van a lényeg.
AndyA
A forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata pedig egy konstanssal való szorzás után megadja a teljesítményt, tudom.
Ezek nem turbósított szívómotorok, hanem mind vadiúj, turbósra tervezve. Nem véletlen nem alublokk, hanem a sokat kibíró dízelek mintájára öntöttvas.
Csak azt nem értem, hogy ha 100e km után nem találtak mérhető kopást, akkor mire alapozod a látványosan rövidebb élettartamot. Kifejtenéd? Mi fog benne tönkremenni? Mert a "szét fog esni" elég pontatlan.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.10 szerda, 22:24:12 írta Carmaged
»
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2016.02.10 szerda, 23:09:41 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.02.10 szerda, 21:01:04
? RS-be 350 ló kell, arra manapság 2-2,5 liternél nem kell több. De nem 1 liter. Arról volt szó, hogy szétesik, erre linkeltem a tartóstesztet, hogy nem esik szét 125 lovasan. Akkor a 140-et is fogja bírni és úgy fog menni, mint egy 140 lovas dízel, csak nem 1800-4000 között van ereje, hanem 1800-6000 között.
Nem érted. Erről is beszéltük már párszor. Nem arról van szó, hogy szétesik-é vagy nem. Persze, hogy nem esik szét, az 1.0 ecoboost/tfsi sem esik szét 100ekm alatt (de csak 250ekm-re méretezték).
Arról van szó, hogy adott egy középkategóriás kaszni (amiből még prémiumnak való is készül), majd az idióta marketingesek elhitetik: tegyünk bele egy bolha f@szát és ez lesz a sláger...
Az iskolában arra tanítottak, hogy ami arányos, kerek és szimmetrikus, az általában más téren is megfelelő.
Hát hol arányos ez?
PS: azért azt ne gondolt, hogy úgy fog menni... egy vinnyogos fűnyírót ne hasonlítsunk egy dörmögő traktorhoz.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2016.02.10 szerda, 23:14:34 »
Ha gondoljátok, az offjaikat az 1.0 ecoboostról áttehetitek máshová...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2016.02.11 csütörtök, 06:09:54 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.10 szerda, 23:14:34
Ha gondoljátok, az offjaikat az 1.0 ecoboostról áttehetitek máshová...
miért,az nem ecofhos?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2016.02.11 csütörtök, 23:35:59 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.02.10 szerda, 23:09:41
Nem érted. Erről is beszéltük már párszor. Nem arról van szó, hogy szétesik-é vagy nem. Persze, hogy nem esik szét, az 1.0 ecoboost/tfsi sem esik szét 100ekm alatt (de csak 250ekm-re méretezték).
Arról van szó, hogy adott egy középkategóriás kaszni (amiből még prémiumnak való is készül), majd az idióta marketingesek elhitetik: tegyünk bele egy bolha f@szát és ez lesz a sláger...
Az iskolában arra tanítottak, hogy ami arányos, kerek és szimmetrikus, az általában más téren is megfelelő.
Hát hol arányos ez?
PS: azért azt ne gondolt, hogy úgy fog menni... egy vinnyogos fűnyírót ne hasonlítsunk egy dörmögő traktorhoz.
250e-re tervezik, a szívókat is annyira, csak nem marketingelték.
Tudom, hogy megy, mentem vele érdemi távot Focusban az 1,0 és az 1,6 turbóval és az 1,6 szívóval is. Az 1,0 körberöhögi az azonos erejű szívót. Azonos erejű turbósok miért mennének egyékbént másképp? A teljesítménygörbét nem lehet "ne gondold"-dal meggyőzni. Ha nincs töltőnyomás, a dízel is csak vánszorog, mint a kisbenzines.
Eddig semmi konkrétum vagy tapasztalat, csak a "nem hiszem", "szerintem nem", "nem fogja kibírni". Jó lesz ez.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2016.02.12 péntek, 06:53:24 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.02.11 csütörtök, 23:35:59
Eddig semmi konkrétum vagy tapasztalat, csak a "nem hiszem", "szerintem nem", "nem fogja kibírni". Jó lesz ez.
Teljesen igazad van.
Anya 1.4i/100le (kb.) corsáján kívül, ami nem turbós, nem is emléxem mikor vezettem benzines autót. Hát "ha jó lesz ez" használja egészséggel, aki szereti.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2016.02.18 csütörtök, 12:47:06 »
Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???
Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:
http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615
(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...
)
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.18 csütörtök, 12:49:09 írta Imot Hgolab
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2016.02.21 vasárnap, 22:55:05 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.18 csütörtök, 12:47:06
Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???
Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:
http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615
(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...
)
Vagy a feltöltő nem tud egyszerűen eleget fújni, a blokk bírhat többet. Ebből nem derül ki, melyik.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2016.02.22 hétfő, 07:30:55 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.18 csütörtök, 12:47:06
Ecoboost motorok miért (csak) az mk5 szekcióban van???
Illetve Jani, olyan sok tartalék már nincs abban a motorban:
http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=61&variant=2615
(Egy normális dízelre + 40-50 lőerőt, meg rendes nyomatékot ír...
)
de van, csak keresgélned kell
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Alexander09
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2016.02.23 kedd, 11:16:23 »
Ha bárkinek van tapasztalata üa. fogyasztással kapcsolatban azt szívesen venném. Kissé sokallom, még úgy is ,hogy tudom mennyit hazudnak a katalógusban.
Naplózva
Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
Porsche 996 4S;
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2016.02.23 kedd, 11:32:22 »
Idézetet írta: Alexander09 - 2016.02.23 kedd, 11:16:23
Ha bárkinek van tapasztalata üa. fogyasztással kapcsolatban azt szívesen venném. Kissé sokallom, még úgy is ,hogy tudom mennyit hazudnak a katalógusban.
Szóval nem olyan vészes a fogyasztásod, ahhoz képest, hogy benzines. Lesz ez több is...
És nem a gázpedál xar, hanem keine craft...
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.23 kedd, 11:35:15 írta Imot Hgolab
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Alexander09
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2016.02.23 kedd, 12:41:14 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.23 kedd, 11:32:22
És nem a gázpedál xar, hanem keine craft...
Multkor csereautónak kaptam egy Fiestát 1.0 ecoboost-al, annál érdekes módon nem csinálta ezt a gázpedál, pedig annyival nem könnyebb autó, Ezt kösd össze
Naplózva
Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
Porsche 996 4S;
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #34 Dátum:
2016.02.23 kedd, 12:48:50 »
Idézetet írta: Alexander09 - 2016.02.23 kedd, 12:41:14
Multkor csereautónak kaptam egy Fiestát 1.0 ecoboost-al, annál érdekes módon nem csinálta ezt a gázpedál, pedig annyival nem könnyebb autó, Ezt kösd össze
Egy kg-ra hány le jut?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Alexander09
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #35 Dátum:
2016.02.23 kedd, 13:09:17 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.23 kedd, 12:48:50
Egy kg-ra hány le jut?
B-Max volt bocs. 1275kg - 125le 10,2kg/le
Mondeo 1.5 ecoboost 1484kg - 160 le 9,05kg/le
Naplózva
Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
Porsche 996 4S;
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #36 Dátum:
2016.02.23 kedd, 13:42:33 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.23 kedd, 12:48:50
Egy kg-ra hány le jut?
Póniból vagy muraköziből...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alexander09
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #37 Dátum:
2016.02.23 kedd, 15:32:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.02.23 kedd, 13:42:33
Póniból vagy muraköziből...?
AndyA
Szivassátok csak az ujjoncot.
Naplózva
Jelenleg: mk5 Titanium 1.5 ecoboost 160 LE, 5 ajtós, fehér;
Toyota LJ70
VW T5
Előző: mk4 Titanium 2.0 tdci 140 LE, kombi, fekete ;
BMW 330 Ci;
VW 1300 70' ;
G Astra 1.4 ecotec;
Porsche 996 4S;
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #38 Dátum:
2016.02.23 kedd, 15:43:36 »
Idézetet írta: Alexander09 - 2016.02.23 kedd, 15:32:25
Szivassátok csak az ujjoncot.
Vagy megszokik, vagy megszökik!!!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #39 Dátum:
2016.11.28 hétfő, 15:53:58 »
http://totalcar.hu/tesztek/2016/11/28/audi_q2_1_0_tfsi_2016/
Már a Q2ben is létezik 3 hengeres. Akkor egy mondeo ne szégyellje! Előre a 2 hengerért. Éljen és virágozzék a jövő autója:
az mk6 0,6i duplaturbóval!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndrewJ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 78
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #40 Dátum:
2017.12.10 vasárnap, 20:59:39 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2016.11.28 hétfő, 15:53:58
http://totalcar.hu/tesztek/2016/11/28/audi_q2_1_0_tfsi_2016/
Már a Q2ben is létezik 3 hengeres. Akkor egy mondeo ne szégyellje! Előre a 2 hengerért. Éljen és virágozzék a jövő autója:
az mk6 0,6i duplaturbóval!
A németek azt írták, hogy jövőre az 1.0 ecoboost már 150 vagy 160 lóval jön ki.
Már most is van belőle 140 lovas. Egyébként tiszta Sci-fi vagy vicc nem tudom eldönteni.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017
Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
Ford Mondeo 2.0i Ghia (Mk2) 1999
Ford Mondeo 1.8i GLX (Mk1) 1993
raven71
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #41 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 12:39:07 »
Sziasztok!
Az új 1.5-ös turbó ecoboosttal szerelt mondeoról szeretnék megtudni 1-2 infót!
Jelenleg egy 2.0 mk4-em van, amivel maximálisan elégedett vagyok, szeretem. Ezért is gondoltam egy használt (2015-16-os) mondeot beújítani! Kis félelmem van a fogyasztással kapcsolatban. Azt lehet némely helyen olvasni, hogy aránytalanul sokat eszik, ezért cserébe viszont nem is megy valami túl jól!
Akinek van erről a típusról infója kérem írja meg!
Köszönöm
Naplózva
nsxr11
Vendég
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #42 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 14:49:38 »
Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)
Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).
Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).
Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.
Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)
Idézetet írta: raven71 - 2018.02.22 csütörtök, 12:39:07
Sziasztok!
Az új 1.5-ös turbó ecoboosttal szerelt mondeoról szeretnék megtudni 1-2 infót!
Jelenleg egy 2.0 mk4-em van, amivel maximálisan elégedett vagyok, szeretem. Ezért is gondoltam egy használt (2015-16-os) mondeot beújítani! Kis félelmem van a fogyasztással kapcsolatban. Azt lehet némely helyen olvasni, hogy aránytalanul sokat eszik, ezért cserébe viszont nem is megy valami túl jól!
Akinek van erről a típusról infója kérem írja meg!
Köszönöm
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #43 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 15:17:36 »
Idézetet írta: nsxr11 - 2018.02.22 csütörtök, 14:49:38
Első hozzászólásom itt a fórumon...
Ez csak egy tráktorisztos hsz, így tessék élvezni:
az egyik barátom most vett fókát+st-line-al. Neki tetszik ez a motor. Nincs is belőle erősebb.
Jó olvasni ezeket az őszinte véleményeket... Ugye Tipcsi!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #44 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 15:31:33 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.02.22 csütörtök, 15:17:36
Ez csak egy tráktorisztos hsz, így tessék élvezni:
az egyik barátom most vett fókát+st-line-al. Neki tetszik ez a motor.
Nincs is belőle erősebb.
Jó olvasni ezeket az őszinte véleményeket... Ugye Tipcsi!
focusban 180 lovas
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #45 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 15:40:44 »
Idézetet írta: G_B - 2018.02.22 csütörtök, 15:31:33
focusban 180 lovas
Igaz. Megnéztem a konfigurátorban. Lehet sokat kellett volna rá várni vagy mi...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #46 Dátum:
2018.02.22 csütörtök, 22:53:20 »
Idézetet írta: G_B - 2018.02.22 csütörtök, 15:31:33
focusban 180 lovas
meg az rs fóka is erősebb egy csöppet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #47 Dátum:
2018.02.23 péntek, 08:21:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2018.02.22 csütörtök, 22:53:20
meg az rs fóka is erősebb egy csöppet
de az nem is ezerötös
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #48 Dátum:
2018.03.09 péntek, 08:55:41 »
Kinek mennyi km van már benne? Megbízhatósági tapasztalatok? Turbo élettartam? Más?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndrewJ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 78
Válasz: EcoBoost motorok
«
Új hozzászólás #49 Dátum:
2018.03.21 szerda, 00:45:13 »
Idézetet írta: nsxr11 - 2018.02.22 csütörtök, 14:49:38
Első hozzászólásom itt a fórumon, de ez egy olyan kérdés, ahol muszáj hozzászólnom. Egyszerűen azért, mert ez a kérdés engem is foglalkoztat(ott).
(A fogyasztás az ezer dologtól függhet, a vezetési stílustól kezdve az útviszonyokon át az időjárásig, szóval a következő mondatok csupán az én tapasztalataimat tükrözik.)
Egy Peugeot 307 (SW) 2 literes benzinesből (kb. 140 le) ültem át egy új 2017-es 1.5 ecoboost Mondeoba (kb. 160 le) ami szintén kombi. November óta hajtom a Mondeót, így a tapasztalataim főleg téliek. Még nem értem el a 10ezer km-t, az eddigi útjaim 80% (fő)város, 20% vidék (autópálya/főút vegyesen).
Fogyasztás: Az első háromezer kmnél annyira magasnak tűnt, hogy azt hittem ez csak a bejáratás miatt van. Városban 10.5l/100km, városon kívül 7-7.5l/100km. Ez azóta sem változott gyökeresen - a városi maradt 10 felett, a városon kívüli meg a tempó függvénye, de 7 alá ritkán tud menni az érték. Az előző autóval lévő jóval régebbi motor is hasonló vagy kicsivel jobb értékeket produkált nálam (betudható a könnyebb önsúlynak is). Kétféle benzinkútnál is szoktam tankolni, több töltőállomáson és az sem befolyásolta a számokat mérhetően (mindig sima 95).
Teljesítmény: Első turbós autóm, mostmár tudom mit jelent. És eddig nem igazán jön be. Meredek mélygarázsból úgy kell felküzdenie magát 1-esben... Vigyázok az autókra, pl. hidegen nem pörgetem a motort. Viszont ezzel csak úgy lehet közlekedni, ha az ember magasan tartja a fordulatot. A műszerfalon való válts feljebb jel is nagyon furcsa. 4.-ben kb. 50-es tempónál megjelenik, hogy tegyem 5.-be. Viszont ha rálépek a gázra, akkor normális reakciójú gyorsítást csak 3-asban lehet elérni. Igazából amióta próbálom magam rászoktatni a magasabb fordulatra, azóta sokkal dinamikusabbnak érzem az autót, úgyhogy lehet, hogy egyszerűen eddig rosszul vezettem. Ezek alapján eleinte a +20 le ellenére még gyengébbnek is tűnt az előző autóhoz viszonyítva, mostmár meg úgy érzem, hogy talán picivel jobb.
Számomra úgy tűnik, hogy kb. 10-15 év alatt nem sikerült a motorokat valóban fejleszteni. Az adózás miatti köbcenti csökkentéssel talán inkább csak rontottak rajta. (Fogyasztás: kb. ugyanaz mint régen, teljesítmény: kb. ugyanaz mint régen, csak másabb karakterisztikával, tartósság: az újról nem tudok nyilatkozni, de a régi nagyobb köbcentis szívó benzinesek elég tartósak voltak)
Azt ne felejtsd el, hogy a Peugeot egy jóval kisebb és könnyebb autó volt. A Mondeo kategóriájában is egy nehéz autónak számít.
Nyilván a turbó sokat dob a gyorsításokkor és nyomatékban is sokat számít. Méresd le, a katalógus adatok nem igazak a súlyra.(sem...)
(az enyém kb. 200 KG-val nehezebb mint a gyári adat, ami baromi sok)
De nézd meg a KG/LE arányt. Lehet, hogy a két autó között így nincs nagy eltérés ami a alapvetően megmagyarázza, hogy miért nem éreztél óriási különbséget dinamikában.
Ja, a fogysztásra meg a teljesítményre az EURO6 minősítés nincs ám jó hatással..
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017
Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
Ford Mondeo 2.0i Ghia (Mk2) 1999
Ford Mondeo 1.8i GLX (Mk1) 1993
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ