Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 13:13:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Osram DRL 101 Light@Day nappali menetfény beszerlése  (Megtekintve 16134 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2013.08.20 kedd, 13:25:00 »

Régóta gondolkozom egy DRL (Daytime Running Light), azaz nappali menetfény beépítésén, mert szeretném nappal kímélni az autó Xenon csöveit, a generátort, a nappal feleslegesen világító műszerfal és egyebek izzóit, és nem mellékesen ezek által csökkenteni a fogyasztást is. Megúszni a rendőrségi büntetéseket a nappal elfelejtett tompított fényszóró miatt. A Vilagitas.eu oldalnak köszönhetően szeretném bemutatni az Osram DRL 101 Light@Day beszerelését Ford Mondeo MK3-ba.

A doboz:





A tartalma:













Szükséges szerszám a beszereléshez, OBI-ba 2500 Ft körül beszerezhető:



Első lépésként vegyük ki a hűtőrácsot a tetején található két műanyag rögzítő segítségével:





Mindkét oldalt van egy-egy légterelő lemez, pattintva csatlakoztatva, ezeket is távolítsuk el:







Benzines modellnél felülről ki tudtam forgatni az alsó rácsot úgy, hogy a helyén bukott ki, ez is kis fülekkel pattintva csatlakozik. Kivételkor vigyázzunk, mert a jobb oldalán van a hőmérő szenzora, azt vegyük le:



Erre az elemre van szükségünk:



Én dekopir fűrésszel kezdtem el kivágni a lámpák helyét, de egy jobb késsel, szikével is gond nélkül megoldható:



A rácsot a kiszereléssel fordított sorrendben visszaszereljük:





Papír alapú, festő ragasztószalaggal beragasztjuk a lámpák helyét, amin be tudjuk majd jelölni a pontos helyzetüket:



Nálam a lökhárító mögötti ütköző fogja tartani őket:



Majd előfúrjuk a csavarok helyét. Én a lyukakat lefestettem Hammerite-tal is:



Utána felcsavarozható a fent említett szerszámmal a lámpák tartója. Én a csavarokat dupla olyan hosszúra cseréltem, és addig csavartam be, hogy vízszintben legyen a tartó. Majd Patex Total ragasztóval a csavarok fejét, és a tövét is bekentem, a késöbbi lazulást megelőzve.



Következő lépésként meg kell keresnünk a lámpa csatlakozóján a helyzetjelző kábelét (2004-es benzines Xenonos Mondeón ez a narancs/lila volt). Biztonság kedvéért használjunk multimétert, mert típusonként változhatnak a színek!



A lámpához mellékelt késes leágaztatót fűzzük át a helyzetjelző kábelén. Tegyük a másik nyílásba a lámpa vezérlő narancssárga kábelét, majd pattintsuk össze:



Szigeteljük le:



Csatlakoztassuk a vezérlődobozba a kábeleket:



Én a légszűrőház feletti tartóra rögzítettem egyszerűen a hozzá kapott kábelkötegelővel:



A kábeleket kábelkötegelővel összefogjuk:



Generátor jel figyeléses bekötés, c2B vezérlővel:
Az akkumulátorra csatlakoztatjuk a kábeleket. Az én bekötésemnél a lámpa helyzetjelzőként is működni fog (a helyzetjelző izzókat vegyük ki), így a + -ra piros, a negatívra a fekete, és a kék kábelt csatlakoztattam:



Kapcsolt +12V-al történő bekötés, o1C vezérlővel:
Itt a piros kábelt egy gyújtára kapcsolt +12V-ra kell kötnünk, én a biztosíték dobozba találtam a kék csatlakozón egy zöld/lila kábelt, amin csak gyújtás alatt van feszültség, ezt ágaztattam le egy késes leágaztatóval. Az akku neatívra a fekete kábel kerül, a kéket pedig ne kössük be. Ennél a bekötésnél sajnos nem tudjuk helyzetjelzőként használni a DRL-t, mert gyújtás nélkül nem fog világítani. Aki megelégszik azzal, hogy csak gyújtáson lesz helyzetjelzője, ő bekötketi a kék kábelt is az akku negatívra. (Nem szabályos!)





A kapcsolt +12V-os bekötésnél kell vágnunk a biztosíték doboz fedelére egy kis rést a kábelnek:



A kábeleket rögzítjük, szépen elrejtjük a másik kábelköteg alatt:



Lámpákat pattintsuk a helyükre:







Próba:





Köszönöm a Vilagitas.eu támogatását, és segítségét.

Bővebb információ:
http://www.vilagitas.eu/osram_led_drl_101



Jó munkát kívánok!
Scratch
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.08 csütörtök, 23:19:32 írta Zsolteey » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.037 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.