Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:40:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630645 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #200 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:45:51 »

Sziasztok!

Megnéztem az oldalt, de néhol téved. Van egy általam kinézett autó, aminek a DEKRA által történt bevizsgálása szerint kombi, a fényképeken kombi, az etis szerint 4 ajtós.

Üdv:

C.
ez előfordulhat...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:52:09 »

ez előfordulhat...

Kezdtem aggódni. :-)

Tudsz esetleg olyan oldalt, ahol le tudom kérdezni a VIN-T és pontos a 2011-es paripákra?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #202 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 09:11:24 »

Kezdtem aggódni. :-)

Tudsz esetleg olyan oldalt, ahol le tudom kérdezni a VIN-T és pontos a 2011-es paripákra?
ez a legpontosabb.ezt a ford adta ki.ettől még lehet csúszás benne bárhol.biztos vagyok benne,hogy a felszereltség stimmel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 10:46:20 »

ez a legpontosabb.ezt a ford adta ki.ettől még lehet csúszás benne bárhol.biztos vagyok benne,hogy a felszereltség stimmel.

Kösz a választ.
Naplózva
kay-d
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 19:05:41 »

Sziasztok!
A következő ügyben szeretnék tanácsot kérni;
Júliusban vettem az autót 2 év 3 hónaposan, németből behozva, 124ezer km-el. Szervizkönyv vezetve rendesen, megkaptam hozzá jó pár papírt az előéletéről, néhány számlát, szerviz papírokat. Nagyjából meggyőztek hogy minden rendben vele, minden rendesen cserélve volt rajta, de meg akartam bizonyosodni róla. Úgy gondoltam ha valóban megvolt a 120ezres szerviz és kicserélték a váltóolajat is, akkor nem érdemes 4ezer km-el később ismét kicserélni, és erre feleslegesen költeni, és többen mondták hogy ennek utána lehet nézni. Egy ismerősöm ajánlott valakit aki meg tudja nézni a ford nemzetközi rendszerében a szervizelőzményeket, megadtam az alvázszámot, és egy hét múlva közölte hogy nem tud segíteni, de nem részletezte az okát. Elvittem egy ismerős szerelőhöz, akinek szintén van egy ilyen ismerőse, onnan is vártam a választ, 2 hónap után jött ugyanaz vissza, hogy nem tudnak segíteni. Felhívtam a veszprémi ford márkaszervizt, hogy elvinném átnézetni, és nézzék már meg a rendszerben, lett-e a Powershift váltóban 120ezernél olajcsere, mert tudni szeretném, és akkor velük mindenképpen kicseréltetem, mert rendben akarom tartani az autót. Erre azt mondták, hogy nem létezik ilyen nyilvántartás, csak az autók alapadatai vannak benne az etis rendszerben, a szervizek csak a saját elvégzett munkáikról vezetnek nyilvántartást, egymáséba sehogy se látnak bele. Ráadásul a szerelők hiába vizsgálják át, semmi alapján nem tudják eldönteni hogy volt-e váltóolajcsere, úgyhogy ha nem bízom az eladóban cseréltessem le az olajat.
Az autóval amúgy meg vagyok elégedve, minden kifogástalanul működik, az ismerős szerelő is teljesen rendben találta. Elvileg a 60ezres szerviznél le kellett cserélni a váltóolajat, de a szervizlapon nem találtam erre utalást, a 120ezres szervizről meg már nincs meg az ilyen papír, csak a pecsét a szervizkönyvben. Ha azt mondom hogy hiszek a szervizkönyvnek és megvolt a 120ezres szerviz, lehetséges hogy egy márkaszerviz az időszakos karbantartáson nem cseréli le a váltóolajat?
Hogy van akkor ez, van lehetőség valamilyen központi rendszerből a szervizelőzmények lekérdezésére, vagy csak hitegetett, mellébeszélt mindenki, és valójában nincs is ilyen lehetőség?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #205 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 20:01:09 »

Sziasztok!
A következő ügyben szeretnék tanácsot kérni;
Júliusban vettem az autót 2 év 3 hónaposan, németből behozva, 124ezer km-el. Szervizkönyv vezetve rendesen, megkaptam hozzá jó pár papírt az előéletéről, néhány számlát, szerviz papírokat. Nagyjából meggyőztek hogy minden rendben vele, minden rendesen cserélve volt rajta, de meg akartam bizonyosodni róla. Úgy gondoltam ha valóban megvolt a 120ezres szerviz és kicserélték a váltóolajat is, akkor nem érdemes 4ezer km-el később ismét kicserélni, és erre feleslegesen költeni, és többen mondták hogy ennek utána lehet nézni. Egy ismerősöm ajánlott valakit aki meg tudja nézni a ford nemzetközi rendszerében a szervizelőzményeket, megadtam az alvázszámot, és egy hét múlva közölte hogy nem tud segíteni, de nem részletezte az okát. Elvittem egy ismerős szerelőhöz, akinek szintén van egy ilyen ismerőse, onnan is vártam a választ, 2 hónap után jött ugyanaz vissza, hogy nem tudnak segíteni. Felhívtam a veszprémi ford márkaszervizt, hogy elvinném átnézetni, és nézzék már meg a rendszerben, lett-e a Powershift váltóban 120ezernél olajcsere, mert tudni szeretném, és akkor velük mindenképpen kicseréltetem, mert rendben akarom tartani az autót. Erre azt mondták, hogy nem létezik ilyen nyilvántartás, csak az autók alapadatai vannak benne az etis rendszerben, a szervizek csak a saját elvégzett munkáikról vezetnek nyilvántartást, egymáséba sehogy se látnak bele. Ráadásul a szerelők hiába vizsgálják át, semmi alapján nem tudják eldönteni hogy volt-e váltóolajcsere, úgyhogy ha nem bízom az eladóban cseréltessem le az olajat.
Az autóval amúgy meg vagyok elégedve, minden kifogástalanul működik, az ismerős szerelő is teljesen rendben találta. Elvileg a 60ezres szerviznél le kellett cserélni a váltóolajat, de a szervizlapon nem találtam erre utalást, a 120ezres szervizről meg már nincs meg az ilyen papír, csak a pecsét a szervizkönyvben. Ha azt mondom hogy hiszek a szervizkönyvnek és megvolt a 120ezres szerviz, lehetséges hogy egy márkaszerviz az időszakos karbantartáson nem cseréli le a váltóolajat?
Hogy van akkor ez, van lehetőség valamilyen központi rendszerből a szervizelőzmények lekérdezésére, vagy csak hitegetett, mellébeszélt mindenki, és valójában nincs is ilyen lehetőség?

szia!
ha kételkedsz,cseréltesd le az olajat.ez olyan,mint használt autónál a vezérlés csere.nem érdemes reckírozni.Értem én,hogy nem akarsz feleslegesen költeni,de csak ez a biztos.

Aztán ha megvan az eredeti szervízkönyv,abban megkeresed a szervíz elérhetőségét,és írsz nekik egy mailt(angol,német),a forgalmid másolatával.Ha minden igaz fogsz kapni választ.Ha mégsem,akkor nem vártál senkire feleslegesen.
Amúgy nemhogy nemzetközi hálózat nincs,de a MO-i szervízek közt sincs hálózat semmilyen formában.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 20:42:51 »


Hogy van akkor ez, van lehetőség valamilyen központi rendszerből a szervizelőzmények lekérdezésére, vagy csak hitegetett, mellébeszélt mindenki, és valójában nincs is ilyen lehetőség?

Az a bizonyos nemzetközi szerviz adatbázis kizárólag a garanciális javításokat tartalmazza. Valószínűleg azért nem kaptál semmilyen infot, mert semmilyen garanciális problémája nem volt az autónak. A márkaszerviz kb. igazat mondott.

Szerintem ne spórolj, cseréltesd le az olajat, és utána nyugodtan alszol. Gondolom a motorolaj és szűrők csere sem volt kérdés a vásárlás után, hiába volt elvileg 4e km-rel előtte szerviz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:26:42 »

...Ha azt mondom hogy hiszek a szervizkönyvnek és megvolt a 120ezres szerviz, lehetséges hogy egy márkaszerviz az időszakos karbantartáson nem cseréli le a váltóolajat? ...

PowerShift-ben 120ezrenként csere van?
Naplózva
kay-d
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:30:11 »

szia!
ha kételkedsz,cseréltesd le az olajat.ez olyan,mint használt autónál a vezérlés csere.nem érdemes reckírozni.Értem én,hogy nem akarsz feleslegesen költeni,de csak ez a biztos.

Aztán ha megvan az eredeti szervízkönyv,abban megkeresed a szervíz elérhetőségét,és írsz nekik egy mailt(angol,német),a forgalmid másolatával.Ha minden igaz fogsz kapni választ.Ha mégsem,akkor nem vártál senkire feleslegesen.
Amúgy nemhogy nemzetközi hálózat nincs,de a MO-i szervízek közt sincs hálózat semmilyen formában.
Köszönöm, ez a forgalmi lemásolása nagyon jó ötlet, meg is írom a levelet a szerviznek. Aztán ha nem kapok választ, lecseréltetem. Csak azért vártam eddig, mert tényleg úgy hallottam, hogy az egész szerviztörténetét le lehet kérdezni. De így már tiszta minden, köszönöm.
Naplózva
kay-d
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:31:36 »

PowerShift-ben 120ezrenként csere van?
Úgy tudom 60ezrenként kell.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 21:34:04 »

Úgy tudom 60ezrenként kell.

Thx.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 22:17:59 »

Úgy tudom 60ezrenként kell.

igen, 60eKm a szervíz intervallum
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2013.12.07 szombat, 18:54:07 »

igen, 60eKm a szervíz intervallum

Megnéztem a Castrol oldalt, ott nem írja a cserét a powershift váltóra. Nem megkérdőjelezve a hozzáértéseteket, ti honnan veszitek ezt a csereperiódust?
(Nem mellesleg, számomra is értelmezhetetlen az élettartamig tartó olaj.)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2013.12.07 szombat, 19:44:32 »

Megnéztem a Castrol oldalt, ott nem írja a cserét a powershift váltóra. Nem megkérdőjelezve a hozzáértéseteket, ti honnan veszitek ezt a csereperiódust?
(Nem mellesleg, számomra is értelmezhetetlen az élettartamig tartó olaj.)

a hagyományos nyomatékváltóban élettartamig tartó olaj van, a powershiftben viszont 60eKm a csereintervallum. Ezt a márkaszervíztől veszem.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2013.12.07 szombat, 21:20:00 »

a hagyományos nyomatékváltóban élettartamig tartó olaj van, a powershiftben viszont 60eKm a csereintervallum. Ezt a márkaszervíztől veszem.

Köszönöm.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2014.01.08 szerda, 20:28:21 »

egy ideje foglalkoztat ez az automataváltó olaj téma. A Váltodoktor azt mondja, hopgy a hagyományos váltóban is kell olajat cserélni (ennek díjja 40e ropi). Holnap még intézek ez ügyben néhány kérdést, mert azokat amiket olvastam és hallottam kicsit ellentmondásosak.

Most kicsit kezd logikusnak tünni az, hogy a sima váltóban is cserélj olajat.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #216 Dátum: 2014.01.08 szerda, 21:12:48 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/01/07/automata_valto_javitas/

idézet belőle:

" ...sok szerelőnél még tartja magát a régi nézet, miszerint az ilyen váltókban nem kell olajat cserélni, azonban főleg a modern gépeknél a mítosz megdőlni látszik. A legtöbb gyártó már százezer kilométernél írja elő az olaj, a szűrő, valamint a tömítések cseréjét, de a Mercedes hatvanezrenként igényli ugyanezt. Szerencsére van frissen leeresztett olaj a műhelyben, az egykor híg folyadék a rengeteg megkötött fémrészecske miatt most közelebb áll az iszaphoz."
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2014.01.08 szerda, 22:08:22 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/01/07/automata_valto_javitas/

idézet belőle:

" ...sok szerelőnél még tartja magát a régi nézet, miszerint az ilyen váltókban nem kell olajat cserélni, azonban főleg a modern gépeknél a mítosz megdőlni látszik. A legtöbb gyártó már százezer kilométernél írja elő az olaj, a szűrő, valamint a tömítések cseréjét, de a Mercedes hatvanezrenként igényli ugyanezt. Szerencsére van frissen leeresztett olaj a műhelyben, az egykor híg folyadék a rengeteg megkötött fémrészecske miatt most közelebb áll az iszaphoz."

jaja, azt is olvastam, de egy ideje értekezek különböző automata specialistákkal. Szóval elképzelehtő, hogy megjátszok egy ilyen olajcserét.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #218 Dátum: 2014.01.08 szerda, 22:45:06 »

jaja, azt is olvastam, de egy ideje értekezek különböző automata specialistákkal. Szóval elképzelehtő, hogy megjátszok egy ilyen olajcserét.

Márka/Típusfüggő. Van amiben szabad cserélni olajat, van amiben nem. Olyan váltóshoz menj, aki NEM tárol leszűrt olajat vmelyik szétszerelt váltóhoz, ami nála van. Az talán már ért a dolgokhoz.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 23:05:21 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2014.01.08 szerda, 22:50:39 »

Márka/Típusfüggő. Van amiben szabad cserélni olajat, van amiben nem. Olyan váltóshoz menj, aki tárol leszűrt olajat vmelyik szétszerelt váltóhoz, ami nála van. Az talán már ért a dolgokhoz.


elvileg a Vlatodoktor ilyen. Gödöllői csapat. és az öreg merga váltókra esküszik, hogy jó, a DSG-ről meg van a véleménye Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #220 Dátum: 2014.01.08 szerda, 22:56:43 »

elvileg a Vlatodoktor ilyen. Gödöllői csapat. és az öreg merga váltókra esküszik, hogy jó, a DSG-ről meg van a véleménye Smiley

A dsg nem is automata váltó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #221 Dátum: 2014.01.08 szerda, 22:58:22 »

A dsg nem is automata váltó...

enduser szempontból de.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2014.01.08 szerda, 23:00:59 »

enduser szempontból de.  Wink

robotizált váltó => automata

http://valtodoktor.hu/automata-valto-javitas-cikkek.php?id=9
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 23:03:36 írta kotta_cs » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #223 Dátum: 2014.01.08 szerda, 23:06:40 »

Márka/Típusfüggő. Van amiben szabad cserélni olajat, van amiben nem. Olyan váltóshoz menj, aki NEM tárol leszűrt olajat vmelyik szétszerelt váltóhoz, ami nála van. Az talán már ért a dolgokhoz.


Módosítottam a fenti hsz-t; a lényeg, hogy nem szűrtet kell tárolnia (nem szabad szűrni, ha az eredeti megy vissza)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2014.01.08 szerda, 23:08:56 »

Módosítottam a fenti hsz-t; a lényeg, hogy nem szűrtet kell tárolnia (nem szabad szűrni, ha az eredeti megy vissza)

hát ha ,egyek, akkor új olajat rakatnék bele. Amiket olvastam ilyen oldalak, mind azt mondta, hogy 50-60eKm-nél ezekbe is cserélni kell.

Találtam egy érdekes cikket. Nem Ford váltó, de akár az is lehetne:
http://bmw.e39.hu/automata_valto/automata_valto.htm

Ez alapján bazira érdemes váltóolajat, szűrőt cserélni és kitisztítattni az egész cuccot.

Amúgy egy másik helyen azt is olvastam, hogy mekkora baromság amikor azt mondják, hogy olyan olajjal nem tudjuk feltölteni, amivel a gyár feltöltötte. Aszongya az ember, hogy azt az olajat is veszik az autógyárak, ugyan attól akiktől a szervízek is. Szóval az elősírás szerű olajat bele tudják tölteni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 23:47:36 írta kotta_cs » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #225 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:34:13 »

hát ha ,egyek, akkor új olajat rakatnék bele. Amiket olvastam ilyen oldalak, mind azt mondta, hogy 50-60eKm-nél ezekbe is cserélni kell.

Találtam egy érdekes cikket. Nem Ford váltó, de akár az is lehetne:
http://bmw.e39.hu/automata_valto/automata_valto.htm

Ez alapján bazira érdemes váltóolajat, szűrőt cserélni és kitisztítattni az egész cuccot.

Amúgy egy másik helyen azt is olvastam, hogy mekkora baromság amikor azt mondják, hogy olyan olajjal nem tudjuk feltölteni, amivel a gyár feltöltötte. Aszongya az ember, hogy azt az olajat is veszik az autógyárak, ugyan attól akiktől a szervízek is. Szóval az elősírás szerű olajat bele tudják tölteni.

Típus, futásteljesítmény függő.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #226 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:34:36 »

kérdezz rá is.
off fórumon ajánlották
www.avaltos.hu
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #227 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:37:27 »

off fórumból idézek hozzáértőtől:

"A váltóolaj ugyanolyan olaj, mint amit a motorba öntesz, némileg más, mindegy, tekintsünk el a részletektől, tehát olaj-olaj.

A motorolajat azért kell cserélni, mert minden egyes munkaütemben benzin kerül az olajba, higítja azt, elhasználja, csökkenti a viszkozitását, kenőképességét.

Az olajnak van még egy fontos tulajdonsága, miszerint forgás közben lebegésben tartja a levált részecskéket.

Ha sokáig nem cserélsz váltóolajat, ezek a részecskék lerakódnak a résekben, és TÖMÍTENEK.

Ha a váltó megkapja a friss olajat, az a viszkozitásának köszönhetően kioldja a lerakódásokat a résekből, olajveszteséget produkálva, ami a váltó halálához vezet.

Éppen ezért mi pl. NEM cserélünk utcára váltóolajat, csak az ügyfél kifjezett kérésére, miután megértettük vele, hogy milyen kockázatokat rejt magában az olajcsere.

Chrysler váltókban ELLENJAVALLT a koszos, csúnya olaj cseréje.

A többi nem ilyen érzékeny.

Kb. ennyi.

"
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #228 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:39:05 »

idézek szintén ugyanonnan egy olajcsere leírást:

"Kicsavarod a dekli csavarokat. Próbálsz alátenni nagy edényt, hogy abba folyjon, de nem abba fog, hanem mindenhová máshová.
Leszeded a deklit. Leereszted az olajat. Hagyod lefolyni másnapig, ha ráérsz.
Elmész fürdeni, feltakarítasz.
Lehúzod a szűrőt.
Elmész fürdeni, feltakarítasz.
Kibontod az új szűrőt, összehasonlítod a régivel.
Ha stimmel, jót vettél.
Letörölgeted a váltó alját, ahol olajos.
Beteszed az új szűrőt, vigyázva az O-gyűrűre, ha olyan.
Tökéletesen zsírtalanítod.
De tényleg.
Nem, még jobban.
A deklit is.
Nem, még jobban.
Teljesen száraznak kell lennie a tömítés két oldalára felfekvő felületeknek.
Visszacsavarozod.
Feltöltöd a váltót Dexron III olajjal.
Kb. annyival, amennyi lejött.
Ezt a pálca csövén keresztül teszed.
Igen. Lassú lesz.

Beindítod. Kapcsolagtsz D és R között.
Elmész bemelegíteni.
Ha üzemmeleg a motor, akkor a váltó is az.
Hagyod járni P-ben, kiszállsz, kihúzod a pálcát, megtörlöd. Visszadugod.
KIhúzod, szintet ellenőrzöl.
Melegen a maximumon kell lennie a szintnek.

Örülsz.

Ha nem megy tönkre egy héten belül a váltód, különösen örülsz."
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:51:09 »

off fórumból idézek hozzáértőtől:

"A váltóolaj ugyanolyan olaj, mint amit a motorba öntesz, némileg más, mindegy, tekintsünk el a részletektől, tehát olaj-olaj.

A motorolajat azért kell cserélni, mert minden egyes munkaütemben benzin kerül az olajba, higítja azt, elhasználja, csökkenti a viszkozitását, kenőképességét.

Az olajnak van még egy fontos tulajdonsága, miszerint forgás közben lebegésben tartja a levált részecskéket.

Ha sokáig nem cserélsz váltóolajat, ezek a részecskék lerakódnak a résekben, és TÖMÍTENEK.

Ha a váltó megkapja a friss olajat, az a viszkozitásának köszönhetően kioldja a lerakódásokat a résekből, olajveszteséget produkálva, ami a váltó halálához vezet.

Éppen ezért mi pl. NEM cserélünk utcára váltóolajat, csak az ügyfél kifjezett kérésére, miután megértettük vele, hogy milyen kockázatokat rejt magában az olajcsere.

Chrysler váltókban ELLENJAVALLT a koszos, csúnya olaj cseréje.

A többi nem ilyen érzékeny.

Kb. ennyi.

"

naja, mádik automata váltós szervíz oldalon, meg pont azt írják, hogy a lerakódások a pici járatokat eltömíti, így nem kerül a megfelelő mennyiségű olaj vagy a megfelelő nyomású olaj a megfelelő helyre, ezért a tárcsák megégnek a váltó tönkremegy. Azt is írja, hogy igazán értelme a teljes tisztításos váltó olaj+ szűrő cserének van.

Nomeg azt is olvastam, hogy a váltó olaj bazira nem olyan mint a motor olaj, hiszen a megfelelően hígnak kell lennie, hogy a munkát el tudja végezni, ugyanakkor megfelelően kenni kell, de egyéb külső dolog, mint üzemanyag nem kerül bele, így annak hatásával nem kell számolni.

Szóval még mindig döntetlen. Holnap felhívok egy-két szakit aztán meglátjuk.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #230 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:52:32 »

naja, mádik automata váltós szervíz oldalon, meg pont azt írják, hogy a lerakódások a pici járatokat eltömíti, így nem kerül a megfelelő mennyiségű olaj vagy a megfelelő nyomású olaj a megfelelő helyre, ezért a tárcsák megégnek a váltó tönkremegy. Azt is írja, hogy igazán értelme a teljes tisztításos váltó olaj+ szűrő cserének van.

Nomeg azt is olvastam, hogy a váltó olaj bazira nem olyan mint a motor olaj, hiszen a megfelelően hígnak kell lennie, hogy a munkát el tudja végezni, ugyanakkor megfelelően kenni kell, de egyéb külső dolog, mint üzemanyag nem kerül bele, így annak hatásával nem kell számolni.

Szóval még mindig döntetlen. Holnap felhívok egy-két szakit aztán meglátjuk.

leírom harmadszor is Wink : TÍPUS- ÉS KM FÜGGŐ!
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #231 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:55:04 »

Automata váltók működésének alapjai 3 részben.

http://www.youtube.com/watch?v=JGbsgpp2YJQ

http://www.youtube.com/watch?v=0Qf6O0oAs7U

http://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 00:57:22 »

leírom harmadszor is Wink : TÍPUS- ÉS KM FÜGGŐ!

értem én, már 120eKm felett vagyok, pont ezeket akarom megkérdezni a szakitól. Köszi a videókat, nézem
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 09:50:11 »

beszélgettem az egyik automata váltó szervízzel. Azt mondta, hogy az olajcsere egy jól működő váltót nem tesz tönkre, hanem meghosszabbítja az élettartamát. Olyan van, hogy a hordalékos olajban lévő szemcsék, amik megkoptatják a súrlódó felületeket a váltó életének végén már inkább tömít és még ezért működik, ekkor az olajcsere kihozza az elkerülhetetlent, a váltó javítását. Az automata váltóban is javasolt az olajcsere.

A ford annyiban megnehezítette ezt, hogy a mi váltónkban az olajszűrő, nem a váltó alján, a karterben helyezkedik el, hanem a szerkezet "közepén". Így azt nem érdemes cserélni, mert kb 100eFt-os játék. Ezekben a váltókban olaj frissítés történik csak. A kb 8 liter olajból 5 litert tudnak kb leengedni és töltik fel frissel.

A biztonság kedvéért, szerintem tavasszal csináltatom meg, ha meghal, akkor tudjak motorral járni Smiley
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 11:25:11 »

Adott egy szerkezet, amiben az alkatrészek mechanikusan érintkeznek. Ezt keni egy folyamatosan öregedő kenőanyag.
Szerintem nem lehet kérdés, hogy cserélni kell, attól függetlenül, mit ír elő a gyár.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 11:26:15 »

beszélgettem az egyik automata váltó szervízzel. Azt mondta, hogy az olajcsere egy jól működő váltót nem tesz tönkre, hanem meghosszabbítja az élettartamát. Olyan van, hogy a hordalékos olajban lévő szemcsék, amik megkoptatják a súrlódó felületeket a váltó életének végén már inkább tömít és még ezért működik, ekkor az olajcsere kihozza az elkerülhetetlent, a váltó javítását. Az automata váltóban is javasolt az olajcsere.

A ford annyiban megnehezítette ezt, hogy a mi váltónkban az olajszűrő, nem a váltó alján, a karterben helyezkedik el, hanem a szerkezet "közepén". Így azt nem érdemes cserélni, mert kb 100eFt-os játék. Ezekben a váltókban olaj frissítés történik csak. A kb 8 liter olajból 5 litert tudnak kb leengedni és töltik fel frissel.

A biztonság kedvéért, szerintem tavasszal csináltatom meg, ha meghal, akkor tudjak motorral járni Smiley

Bocs, tudatlan vagyok. Neked Powershift vagy hagyományos automatád van?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 14:08:42 »

Bocs, tudatlan vagyok. Neked Powershift vagy hagyományos automatád van?

hagyományos nyomatékváltó
Naplózva
joker
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 19:20:35 »

Sziasztok!

2008-as MK IV-es automata váltós, Ford Power indítású  Mondeom van. Olyan problémám lenne, hogy minden előjel nélkül egyik reggel nem indult el.  Néha a convers+ kijelzőn az alábbi üzenet jelenik meg. " Transmission service reqd.".  Próbálkoztam az alábbiakkal: Bikázás, bikázás akksi kiiktatásával, indítás másik akksival, indítás pótkulccsal, kulcs behelyezése szervíz nyílásba stb.  Egyik sem vezetett sikerre. Ami nagyon érdekes és idegesítő, hogy az első reggel, mikor már a trélert kihívtam, próbálkoztam egy utolsót indítani és elindult. Menet közben semmi rendelleneset nem tapasztaltam, szépen váltogatott.  Elgurultam vele egy szervízbe, nem Fordba mert nálunk nem túl jó a hírük. Itt rátették egy Bosch computerre, semmi hibát nem jelzett. Cseréltek üzemanyag szűrőt, elhoztam, este még vagy tízszer leállítottam és indítottam semmi gond nem volt.
Majd reggel újra nem indult, és azóta sem. Találkozott már valaki hasonló problémával?

Köszi a válaszokat előre is.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #238 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 19:22:02 »

Sziasztok!

2008-as MK IV-es automata váltós, Ford Power indítású  Mondeom van. Olyan problémám lenne, hogy minden előjel nélkül egyik reggel nem indult el.  Néha a convers+ kijelzőn az alábbi üzenet jelenik meg. " Transmission service reqd.".  Próbálkoztam az alábbiakkal: Bikázás, bikázás akksi kiiktatásával, indítás másik akksival, indítás pótkulccsal, kulcs behelyezése szervíz nyílásba stb.  Egyik sem vezetett sikerre. Ami nagyon érdekes és idegesítő, hogy az első reggel, mikor már a trélert kihívtam, próbálkoztam egy utolsót indítani és elindult. Menet közben semmi rendelleneset nem tapasztaltam, szépen váltogatott.  Elgurultam vele egy szervízbe, nem Fordba mert nálunk nem túl jó a hírük. Itt rátették egy Bosch computerre, semmi hibát nem jelzett. Cseréltek üzemanyag szűrőt, elhoztam, este még vagy tízszer leállítottam és indítottam semmi gond nem volt.
Majd reggel újra nem indult, és azóta sem. Találkozott már valaki hasonló problémával?

Köszi a válaszokat előre is.

Mindig ezt a hibaüzenetet írja ki ilyenkor?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
joker
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 22:05:38 »

Mindig ezt a hibaüzenetet írja ki ilyenkor?
Nem csak néha, de tünet ugyanaz, csak kattan nem is indítóz. Én az önindítóra gondolok.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #240 Dátum: 2014.01.24 péntek, 09:24:26 »

Nem csak néha, de tünet ugyanaz, csak kattan nem is indítóz. Én az önindítóra gondolok.

Ha nem indítóz akkor az önindító körül kell keresgélni, gyújtástra tudod tenni ilyenkor?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2014.01.24 péntek, 17:57:32 »

Sziasztok!

2008-as MK IV-es automata váltós, Ford Power indítású  Mondeom van. Olyan problémám lenne, hogy minden előjel nélkül egyik reggel nem indult el.  Néha a convers+ kijelzőn az alábbi üzenet jelenik meg. " Transmission service reqd.".  Próbálkoztam az alábbiakkal: Bikázás, bikázás akksi kiiktatásával, indítás másik akksival, indítás pótkulccsal, kulcs behelyezése szervíz nyílásba stb.  Egyik sem vezetett sikerre. Ami nagyon érdekes és idegesítő, hogy az első reggel, mikor már a trélert kihívtam, próbálkoztam egy utolsót indítani és elindult. Menet közben semmi rendelleneset nem tapasztaltam, szépen váltogatott.  Elgurultam vele egy szervízbe, nem Fordba mert nálunk nem túl jó a hírük. Itt rátették egy Bosch computerre, semmi hibát nem jelzett. Cseréltek üzemanyag szűrőt, elhoztam, este még vagy tízszer leállítottam és indítottam semmi gond nem volt.
Majd reggel újra nem indult, és azóta sem. Találkozott már valaki hasonló problémával?

Köszi a válaszokat előre is.

Szerintem a felirat arról tanúskodik, h váltószervizt szeretne.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2014.01.24 péntek, 18:33:47 »

Szerintem a felirat arról tanúskodik, h váltószervizt szeretne.

jaja, egy újabb jelölt olajcserére. Nyomaték vagy dupla kuplungos az a váltó?
Naplózva
joker
Vendég
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2014.01.24 péntek, 20:01:29 »

Ha nem indítóz akkor az önindító körül kell keresgélni, gyújtástra tudod tenni ilyenkor?
Igen azt engedi.
Minden  működik csak nem pörgeti az önindító a motort
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2014.01.25 szombat, 00:50:19 »

Igen azt engedi.
Minden  működik csak nem pörgeti az önindító a motort

jaja, mert lehet, hogy az olajszint alacsony a váltóban
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #245 Dátum: 2014.01.26 vasárnap, 23:16:57 »

Torque Converter Movie

http://www.youtube.com/watch?v=hhwYIs6Lu3M
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #246 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 08:41:22 »

Urak,
írjátok le pls mit tudtok a Powershiftekről.
Minden érdekelne, használat, szervíz, hasonlítás DSG-hez, hasonlítás hidrós A6-hoz.
Van pl AUTO-P benne mint a hetesekben?
D-N-R R-N-D között milyen gyorsan vált?
stb.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #247 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 08:57:03 »

Urak,
írjátok le pls mit tudtok a Powershiftekről.
Minden érdekelne, használat, szervíz, hasonlítás DSG-hez, hasonlítás hidrós A6-hoz.
Van pl AUTO-P benne mint a hetesekben?
D-N-R R-N-D között milyen gyorsan vált?
stb.


Én eddig csak a PDK-t próbáltam de az qva jó.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #248 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 09:02:23 »

Én eddig csak a PDK-t próbáltam de az qva jó.  vigyor3

Mondom póversift!  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #249 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 09:05:18 »

Mondom póversift!  Wink

Az adatok alapján nem tűnik túl jónak... Nemrég belinkeltem a pdk táblázatát, amelyben az a kéziváltóshoz képest kevesebbet fogyaszt, nagyobb a végsebesség (ezt nem értem hogyan) és jobban gyorsul.

Na ez a powershiftnél pont fordítva van, azaz amire készült, azt nem tudja megvalósítani!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.