Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.08.20 hétfő, 19:26:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 794435 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Lukézi
Vendég
« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2016.11.29 kedd, 18:08:38 »

Üdv Uraim!
Újra én..újra itt.Bízom benne ez esetben több sikerrel,SOS jelleggel érdeklődnék,mi lelhette a szerzeményemet? (2.0 16v)
A tünetek a következők: beindítóm..."fütyülő,sípoló" hang a vezérlés,vagy a hosszbordászíj környékéről..megjegyzem igen baljós hangnak hallatszik,továbbá a hátso dobból FOLYIK a fagyálló.Hogyan kerülhet annyi fagyálló a kipuffogórendszerbe? Egyebek...Hálás lennék bárminemű segítségért.Pláne így,hogy az a kérdés is felmerül,hogy szerelőhőz trélereztessem,vagy vissza a tulajhoz.
Előre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.29 kedd, 19:16:49 írta Lukézi » Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2016.11.30 szerda, 08:03:31 »

Üdv Uraim!
Újra én..újra itt.Bízom benne ez esetben több sikerrel,SOS jelleggel érdeklődnék,mi lelhette a szerzeményemet? (2.0 16v)
A tünetek a következők: beindítóm..."fütyülő,sípoló" hang a vezérlés,vagy a hosszbordászíj környékéről..megjegyzem igen baljós hangnak hallatszik,továbbá a hátso dobból FOLYIK a fagyálló.Hogyan kerülhet annyi fagyálló a kipuffogórendszerbe? Egyebek...Hálás lennék bárminemű segítségért.Pláne így,hogy az a kérdés is felmerül,hogy szerelőhőz trélereztessem,vagy vissza a tulajhoz.
Előre is köszönöm.
Szia! ."fütyülő,sípoló" hang a vezérlés,vagy a hosszbordászíj környékéről" nagy valószínűséggel valamelyik feszítő görgő csapágya adja azt a hangot vagy esetleg a szervó szivattyú ha levegős...
 "hátsó dobból FOLYIK a fagyálló" no ez lehetetlen, ami neked ott folyik gondolom hideg motornál látod,az a kondezvíz ( pára lecsapódás )... Természetes jelenség! Ha ez van hideg indításkor akkor azt azt jelenti hogy jól működik a katalizátor-od....
Naplózva

Mondeo Mk1 94" CLX / 1.8 16V Blacktop / központizár,elektromos ablak elől, könyöklős ülés hátul és középbox, ülésmagasság állítás, combtámasz, deréktámasz, ülésfűtés, automata eco klíma
Lukézi
Vendég
« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2016.12.02 péntek, 18:03:00 »

Szia! ."fütyülő,sípoló" hang a vezérlés,vagy a hosszbordászíj környékéről" nagy valószínűséggel valamelyik feszítő görgő csapágya adja azt a hangot vagy esetleg a szervó szivattyú ha levegős...
 "hátsó dobból FOLYIK a fagyálló" no ez lehetetlen, ami neked ott folyik gondolom hideg motornál látod,az a kondezvíz ( pára lecsapódás )... Természetes jelenség! Ha ez van hideg indításkor akkor azt azt jelenti hogy jól működik a katalizátor-od....

Üdv! Köszönöm a választNos igen.....volt egy kis elintéznivalóm,s mire újra láttam a kifolyt folyadékot láttam,hogy megvan fagyva.Akkor gondoltam újra a dolgot.Aztán rájöttem kondenzvíz.Mondjuk a mennyiség az meglepett..dízelek után pláne...nem is láttam még ilyet Smiley A szíjak görgők cseréje ugye vásárlás után (főleg kétes vásárlás esetén) erősen ajánlott és esedékes is.Meg is vettemminden szíjat szettben,szűrőket olajat.Máskülönben meg kezdem megkedvelni etzt a gépet..megy mint az ökör..kényelmes...tágas..mi kellhet méhg?! Mondjuk kicsit falánk...dehát na...had egyen.Mégegyszer köszi a választ.Jövőhéten megmondom fixen mi fütyült.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 10:50:32 »

Sziasztok,
fogy a hűtővizem, látom a földön a garázsban.  rinya
Első szemlélésben, vhol a motor elejéről jön, de nem látszik a hővédő lemeztől. Milyen cső mehet ott és hova?  Huh?
Van vmilyen buktatója a hővédő lemez leszerelésének? Leszedhető a hővédő lemez a hűtőmaszk lebontása nélkül?  Huh?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2016.12.23 péntek, 08:28:13 »

Sziasztok,
megválaszolom magamnak, megírom tegnap esti tapasztalataimat.
Nem sikerült a hővédő lemezt leszednem -egy csavar berohadt és szerintem flexxel kell majd kivágni- de felesleges is leszedni, mert mögötte vannak a kipufogóhoz menő csövek (leömlő?) és azok is takarják azt a részt, amit szerelni akartam. Szerintem aknából és alulról tudom majd szerelni ezt a csövet, látatlanban. Vagy ha sok időm lenne, akkor előröl lebontani hővédőt és a leömlőket és akkor lehet szemből is.
Kicseréltem a vízhőfokjeladót. Lehet a Haynes-ben írják, de nekem új volt, hogy a jeladót nem lehet tövig becsavarni, jó pár menet kimarad.

Az alapproblémám, hogy hideg motornál, indítás, elindul ~1500-as fordulaton majd ~1 perc múlva lefullad. Kinti hőmérséklettől függően, vagy sikerül újraindítani, vagy -eddig legrosszabb esetben- a 3-ik indításra elindul és onnan kezdve nem fullad le, megy a motor, lehet vele menni igaz gyengén rángat az első percekben utána minden szuper!

Tehát elkezdtem.
Hibakód kiolvasás: levegő hőmérséklet jeladó rossz. Csere. Kicsivel jobb lett a fogyasztás.
Katalizátor kilyukadt. Csere Bosal fémbetétesre. Szebben és nehezebben fullad le a motor hidegen. Lehet ez is olyan konstrukció, hogy kell a kipufogó rendszer általi visszatorlasztás a helyes ütemhez.  Huh?
Pillangószelep és levegő útjának tisztítása. Azóta ~1000 a fordulat, az eddigi ~900 helyett és megállásnál látványosabban ejti le a fordulatot.  Huh?
Lambdaszonda csere: én 130e Km-t tettem bele a megvétel óta és nem volt cserélve. Nem vettem észre változást.  Huh? Majd lehet rakok rá 0,2 Ohm-os ellenállást, hogy így több oxigént adjon az alapjáratnak.
Vízhőfokjeladó csere: tegnap a csere előtt hideg motorral hátratolattam 30cm-t, és úgy kezdtem el szerelni és ez után kb 2 óra múlva indítás után nem fulladt le a motor.  taps De ugye nem teljesen volt hideg a motor, vagy igen? Majd a hétvégén kiderül a csere eredményessége.
Motor újratanítás: szinte minden csere után megvolt. Egy eredmény éreztem: katalizátor csere után másképpen fullad le.  Huh? Utánaolvastam és az angol fórumokon annyit írnak, hogy az első 1000 adatot rögzíti; ellenben a magyar oldalakon található ilyen-olyan fordulaton tartsd-majd hajtsd és x perc után lezárul a program és ebből tudja majd, hogy mikor mit kell csinálni, de továbbra is tanul majd. Szerintem a kettő állítás és a tapasztalataim ellentmondanak egymásnak; vagy csak nem veszem még észre.  Huh?

Mi jön még: fűtőradiátor csere; jobb hátsó ajtó ablakemelő csere. Műszerfalban izzó cserék, esetleg LED-esítés. Hűtővíz folyásának felderítése és javítása. Ha lesz kedvem, akkor az alapjárati motor tömítés ellenőrzése, cseréje és szigetelő pasztával körbekenem, a fals levegő szívást megakadályozni.
Kellemes karácsonyi ünnepeket!  integet2
Üdv,
PZs
 


Sziasztok,
fogy a hűtővizem, látom a földön a garázsban.  rinya
Első szemlélésben, vhol a motor elejéről jön, de nem látszik a hővédő lemeztől. Milyen cső mehet ott és hova?  Huh?
Van vmilyen buktatója a hővédő lemez leszerelésének? Leszedhető a hővédő lemez a hűtőmaszk lebontása nélkül?  Huh?
Köszi,
PZs
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.23 péntek, 08:32:18 írta Préti » Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2016.12.29 csütörtök, 10:17:03 »

Sziasztok! A problémám az lenne hogy teker a motor de nem indul be! Mintha szabadon futna az önindítóm! DE NEM! Mintha szikrát nem kapna de azt is kap csak egy picit gyengus! Benzint is kap! Mi lehet a probléma? Én már az immo-ra is gondoltam!
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 182


« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2016.12.29 csütörtök, 17:28:37 »

Sziasztok! A problémám az lenne hogy teker a motor de nem indul be! Mintha szabadon futna az önindítóm! DE NEM! Mintha szikrát nem kapna de azt is kap csak egy picit gyengus! Benzint is kap! Mi lehet a probléma? Én már az immo-ra is gondoltam!


Ha az immo-val van probléma akkor se az öninditó sem a benzinszivattyu , semmi nem müködik, szikra sincs, tehát végig kell menni az elektromos és a benzinrendszeren (gyertya, kábel, trafó, fótengely jeladó, kábelek, csatlakozók, levegőmotor, MAF szenzor, benzinnyomás, akku, stb). Igy kapásból igen nehéz mondani valami konkrétumot.

Üdv: László
Naplózva
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2016.12.30 péntek, 09:51:50 »

Ha az immo-val van probléma akkor se az öninditó sem a benzinszivattyu , semmi nem müködik, szikra sincs, tehát végig kell menni az elektromos és a benzinrendszeren (gyertya, kábel, trafó, fótengely jeladó, kábelek, csatlakozók, levegőmotor, MAF szenzor, benzinnyomás, akku, stb). Igy kapásból igen nehéz mondani valami konkrétumot.

Üdv: László
Köszönöm a választ! De amit még észre vettem hogy indításkor (általában az első indításkor naponta) egyszer pukkan egyett vagyis gyujtana! Ebből adódóan visszaköhög vagyis picit füstöl a pillangószelepnél!
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 182


« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2016.12.30 péntek, 15:39:53 »

Köszönöm a választ! De amit még észre vettem hogy indításkor (általában az első indításkor naponta) egyszer pukkan egyett vagyis gyujtana! Ebből adódóan visszaköhög vagyis picit füstöl a pillangószelepnél!

Egyáltalán nem biztos amit írok, de a jelenség okán elsősorban a főtengely jeladót kellene megnézni mivel az vezérli a gyújtás időpontját, (holtponti jeladó), ha a pillangószelepnél visszadurrog, valószínű akkor gyújt mikor a szelepek még vagy már nyitva vannak, utána a trafó és a gyertyákat kellene ellenőrizni, ezek is okozhatnak hasonló hibákat. Ha lehetőség van rá érdemes egy diagnosztikát csinálni, hátha dob érdemleges hibakódot.

Üdv: László
Naplózva
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2017.01.07 szombat, 20:26:13 »

Egyáltalán nem biztos amit írok, de a jelenség okán elsősorban a főtengely jeladót kellene megnézni mivel az vezérli a gyújtás időpontját, (holtponti jeladó), ha a pillangószelepnél visszadurrog, valószínű akkor gyújt mikor a szelepek még vagy már nyitva vannak, utána a trafó és a gyertyákat kellene ellenőrizni, ezek is okozhatnak hasonló hibákat. Ha lehetőség van rá érdemes egy diagnosztikát csinálni, hátha dob érdemleges hibakódot.

Üdv: László

Ja még egy lenne hogy utolsó esetekben mikor mentem vele kb 3 km után leállt a motor menet közben! Újraindítottam és minden tökély! De volt hogy nem mentem vele megemelkedett az alapjárat indítás után majd leállt! Azután indítom és tökély!
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 16:34:57 »

Sziasztok,
az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy nálam a lambdaszonda, katalizátor, felsővízhőfok jeladó cseréje megoldotta, hogy hideg motornál egyenletes maradjon az alapjárat és ne fulladjon le.  nyes
Kicsit kelegíteni a motortés utána már megy és nem fullad le, mint azelőtt tette, és ezt már nagyon hidegben is hozta.  nyes
Viszont most ezzel együtt vagy ettől függetlenül a hidegtől irtó nagy lett a fogyasztásom.  rinya
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Sonye
Vendég
« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2017.01.24 kedd, 12:20:20 »

Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget, nem tudjátok , hogy miért van az ,ha reggel beindítom az autót akkor kb. 10 másodperc után nincs alapjáratom, alig akar menni. Ha lefullad akkor nagyon nehezen akar újra elindulni. Két kilométer megtétele után minden megjavul. Mi lehet a probléma?  
Ford Mondeo MK1 1995 90 LE 1597ccm
Válaszokat előre is Köszönöm!
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2017.01.24 kedd, 21:38:49 »

Szia,
üdv a fórumon!
Sajnos sokunknál van, volt hasonló jelenség és mindenkinél más a megoldás.
A 2km után, már "meleg" a motorod és azért megy, ha hagyod kihülni, akkor ujra fulladna. Azért indul be egy lefulladás után ilyenkor nehezen, mert az akku-t mindig nagyon megterheli az indítás és mivel kb rögtön le is fullad a motor, a generátor nem tud visszatermelni, és az akku-nak "magát kell regenerálnia".
Ha tudsz, akkor csinálj hibakód kiolvasást. Ha van hibakód, azzal már sokkal okosabb leszel. Ha nincs hibakód olvasás, akkor üzemmeleg motornál egyesével huzogasd le a ... jeladót és amelyiknél változatlanul marad az alapjárat és nem fullad le, az a jeladód hibás.
Az én autóm másképpen (nehezebben) fulladt le olaj és olajszürő csere után, mint amikor már volt az olajban 15e km. Szintén segített nálam a katalizátor csere, mert szerintem ennek a motornak kell a kipufogógáz visszatorlasztó hatással.
Tudnék még oldalakat írni a meglátásaimról a hibával kapcsolatban, de én nem vagyok szakképzett szerelő, csak otthon esténként próbálom javítgatni.
De kérdezz és igyekszünk tudásunk szerint segíteni.
Nézd meg a rossz alapjárat leírást itt a fórumon, hátha az is segít.
Pzs
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget, nem tudjátok , hogy miért van az ,ha reggel beindítom az autót akkor kb. 10 másodperc után nincs alapjáratom, alig akar menni. Ha lefullad akkor nagyon nehezen akar újra elindulni. Két kilométer megtétele után minden megjavul. Mi lehet a probléma?  
Ford Mondeo MK1 1995 90 LE 1597ccm
Válaszokat előre is Köszönöm!
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2017.01.27 péntek, 20:47:26 »

Sziasztok! Az lenne a kérdés hogy mi lehet a baj? A motor minden ellenállás nélkül átfordul mintha se gyertya se benzin nem lenne benne de van! Vezérműszíj rendben van! (fordulatszám mérő nem mozdul)
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 182


« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2017.01.29 vasárnap, 11:31:18 »

Sziasztok! Az lenne a kérdés hogy mi lehet a baj? A motor minden ellenállás nélkül átfordul mintha se gyertya se benzin nem lenne benne de van! Vezérműszíj rendben van! (fordulatszám mérő nem mozdul)

Erre a hibaleírásra pontosabb diagnózis hiányában igy látatlanban nehéz bármit is válaszolni.

Üdv: László
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2017.01.29 vasárnap, 19:26:11 »

Sziasztok,
az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy nálam a lambdaszonda, katalizátor, felsővízhőfok jeladó cseréje megoldotta, hogy hideg motornál egyenletes maradjon az alapjárat és ne fulladjon le.  nyes
Kicsit kelegíteni a motortés utána már megy és nem fullad le, mint azelőtt tette, és ezt már nagyon hidegben is hozta.  nyes
Viszont most ezzel együtt vagy ettől függetlenül a hidegtől irtó nagy lett a fogyasztásom.  rinya
PZs
Mennyi az annyi?Csak tudományos kíváncsiság.Nekem most az st motorral (mk2,bocsi,hogy idepofátlankodtam) nem egész 11 liter jött ki csak városban úgy,hogy a lambdaszondák nincsenek bekötve.Ridegtartás alap,ez az autó garázst még sosem látott...
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.29 vasárnap, 19:29:42 írta puffin__lekvar » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 08:18:19 »

Hogy mennyi az annyi?
1.6-os motorral 140-es autópálya tempónál 9,5l lett a régi ~8L-ről. Én ezt egyenlőre a hidegnek tudom be, várom, hogy elmenjenek a fagyok és akkor meglátom.
De olvastam olyan cikket, ahol a lambdaszonda vezetékébe ellenállást tettek be, ezáltal több oxigént engedett be az égéstérbe és csökkent valamelyest a fogyasztás. Lambda jele meg kell a motornak, mert abból is kalkulál.
PZs
Mennyi az annyi?Csak tudományos kíváncsiság.Nekem most az st motorral (mk2,bocsi,hogy idepofátlankodtam) nem egész 11 liter jött ki csak városban úgy,hogy a lambdaszondák nincsenek bekötve.Ridegtartás alap,ez az autó garázst még sosem látott...
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 15:54:09 »

Hogy mennyi az annyi?
1.6-os motorral 140-es autópálya tempónál 9,5l lett a régi ~8L-ről. Én ezt egyenlőre a hidegnek tudom be, várom, hogy elmenjenek a fagyok és akkor meglátom.
De olvastam olyan cikket, ahol a lambdaszonda vezetékébe ellenállást tettek be, ezáltal több oxigént engedett be az égéstérbe és csökkent valamelyest a fogyasztás. Lambda jele meg kell a motornak, mert abból is kalkulál.
PZs
Persze,ez igaz.Csak ha rossz,akkor elcsesz mindent.Alapjáratot,fogyasztást,vezérlést.Ha meg kiveszem a 13. számú biztosítékot,akkor a vezérlés beáll a gyári alapértékre (~1.02 ha jól emlékszem) és annyi,ezen kívül nem történik semmi életbevágó dolog.Max. 0.5-1 literrel nő a fogyi.Ez nálam csak országúton észrevehető,így 90-110 között a 7-8 helyett 9-re ment fel.Igazából lexarom,a munkáltatóm 10 literes fogyasztást fizet.A 170 lovas motor hosszabb fokozatú váltóval 90-110 között majdhogynem termelte a benzint,akár 7 alá is le lehetett vele menni.Cserébe városban meg 11-13 között volt az átlag.A csipes dolog az 1.8-nál működött,nekem is volt benne.3 állásban lehetett használni,mondjuk nekem nem azzal a szondával ment,amit adtak vele.
Naplózva
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 08:23:24 »

Hali! Valaki tudna nekem segíteni hol van a holtpontjeladó? Alsó! Mk1 2.0 16v autómata
Naplózva
Steell
Vendég
« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 19:38:19 »

Üdv kedves tagok első sorban köszönöm a befogadást .másod sorban még ismerkedem az oldalal és elnézést ha véletlen rossz helyre írnék. Grin Grin A kérdésem a következö lenne mindenkedves tagtól hogy nem e van e valakinek elfekvöben mondeo 1 es be komplett motorja vagy esetleg csak maga a blokk (TR56298NGA) motor kód al... 96-os 2.0 16V zetec es érdekel akinek esetleg van ne tartja magába köszönöm előre is szép estét mindenkinek
Naplózva
bigcet
Vendég
« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2017.03.07 kedd, 00:13:39 »

Sziasztok, megérkezett a várva várt mk4-és 2007-es 2000ccm  benzines Mondeom.
Azzal indított, hogy elsőre nehezen, gáz tövig és megy vagy másodikra indult. Aztán hideg motornál kanyarodás közben elkezdte nekem a fordulatszámot ugraltatni. Oké, akksi töltésen, kellett is. DE másnap megint játszott egy kicsit az idegeimen és kezdte elorol a műsort. taps Most mit kellene vele buvolnom, gyertya garnitúra csere? Alapjárati motor csere, akksi csre? Kerek szépen segítséget!  worship A kis öreg szerelőm még azt sem fogta fel hogy ez nem dízel. falbav
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2017.03.07 kedd, 10:28:11 »

Szia,
ez itt a 96-ig gyártott Mondeok (MK1) topicja. Lehet vki megválaszolja innen is, de nagyobb eséllyel kapsz választ, ha az MK4 benzinmotor topicba írsz. http://mondeo.hu/index.php?topic=1462.0
Én azt mondanám, hogy olvastasd ki műszerrel a hibakódtárolót és ha van benne hiba, akkor az alapján könnyebb lesz elindulni. Ha sima MK1 benzines autó lenne, rámondanám, hogy alapjárati motor, de mivel ez ~10 évvel fiatalabb és n+1-szer több elektronikát tartalmaz, így kerülöm a kuruzslást!
PZs
Sziasztok, megérkezett a várva várt mk4-és 2007-es 2000ccm  benzines Mondeom.
Azzal indított, hogy elsőre nehezen, gáz tövig és megy vagy másodikra indult. Aztán hideg motornál kanyarodás közben elkezdte nekem a fordulatszámot ugraltatni. Oké, akksi töltésen, kellett is. DE másnap megint játszott egy kicsit az idegeimen és kezdte elorol a műsort. taps Most mit kellene vele buvolnom, gyertya garnitúra csere? Alapjárati motor csere, akksi csre? Kerek szépen segítséget!  worship A kis öreg szerelőm még azt sem fogta fel hogy ez nem dízel. falbav
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
patrik97
Vendég
« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2017.03.18 szombat, 16:26:21 »

Sziasztok!

Nemrégiben vásárolt 93-as 1.8-as mk1-es mondeom vásárlást követően nem indult. Utána injektor sorkábel csere után sikerült beröffenteni de az alapjárat 1500-2000 között mozog és  szép lassan megy le, majd kis alapjárat ingadozás után lefullad.

Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Tisztelettel: patrik97
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 17:06:20 »

Sziasztok!

Nemrégiben vásárolt 93-as 1.8-as mk1-es mondeom vásárlást követően nem indult. Utána injektor sorkábel csere után sikerült beröffenteni de az alapjárat 1500-2000 között mozog és  szép lassan megy le, majd kis alapjárat ingadozás után lefullad.

Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Tisztelettel: patrik97
Lambdaszondáról mit tudsz?Volt már cserélve?Az alapjárati motort sem ártana megnézned.Lehet,hogy a rugó el van tömődve.A szívósor alá benyúlva két csavart kell kitekerni+kell egy papírtömítés,ha kiszeded valószínű szakadni fog.Érdemes féktisztítóval vagy karburátor tisztítóval (pl. STP) átfújni,amíg tiszta nem lesz.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 19:01:31 »

Szia,
olvasd át ezeket is:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/levego_rendszer_karbantartasa.pdf
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf
Üdv,
PZs

Sziasztok!

Nemrégiben vásárolt 93-as 1.8-as mk1-es mondeom vásárlást követően nem indult. Utána injektor sorkábel csere után sikerült beröffenteni de az alapjárat 1500-2000 között mozog és  szép lassan megy le, majd kis alapjárat ingadozás után lefullad.

Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Tisztelettel: patrik97
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
bigcet
Vendég
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 22:58:53 »

 :falbav:hát mivel dadog tovább és nehezen indul, mi lenne ha kivágatnám a katalizátort... eplus2 gun
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2017.03.31 péntek, 08:56:51 »

És az miért lesz jó, ha kivágatod a katalizátort?  Huh?
A katalizátor csak akkor gátolja a motort, ha fizikailag el van tömődve - szerintem. Tapasztalatom szerint ennek a motornak kell a kipufogó oldal felőli visszatorlasztás. Én kivágattam a katalizátor amikor már csörgött és nem javult a reggeli dadogó indulás/fulladozás. Utána rakattam bele katalizátort és sokkal jobb lett. Igaz, utána még cseréltem lambdaszondát, felsővízhőfokjeladót, levegő hőmérséklet jeladót is és sokx tanítottam újra a kocsit. 
:falbav:hát mivel dadog tovább és nehezen indul, mi lenne ha kivágatnám a katalizátort... eplus2 gun
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2017.04.02 vasárnap, 19:03:12 »

Hali mindenki! A gondom az hogy az autóm ( mondeo mk1 2.0 16v automata) nem indul! A jelensèg ugy nèz ki hogy úgy forog a motor mintha nem lenne benne gyertya! De van! Benzint kap szikra van! Ès mègsem akarja az igazságot! Ha valakinek lenne valami ötlete hogy hol a hiba azt megköszönnèm! Ja ès mèg annyi hogy folyamatosan visszagyújt!!
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.04 kedd, 16:23:14 írta jencesz » Naplózva
hgpotyi
Vendég
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2017.04.12 szerda, 21:29:57 »

Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon viszont egy kis segítségért fordulok hozzátok. Van egy 1994-es 1.6 benzines 90 LE-s MK1 Mondeom. Olyan gondom támadt vele, hogy hidegen teljesen jól indul viszont mikor bemelegszik, néha alapjáratról történő gázadáskor lefullad. Utána be sem lehet indítani egyből, csak néhány próbálkozás után, mikor állt egy pár percet. Ha megy az autó akkor nincs gond, csak ha lemegy 1000 köré a fordulatszám. Folytószelepet megnéztük nem koszos, MAF szenzort kizárnám, mert azzal már volt dolgom nem ilyen volt. Gyertyák rendben. Benzinnyomás 2.2 körül van. A főtengely jeladóra tippeltünk még, ott a csatlakozónál lévő kábelekről már lejött a szigetelés, azt leszig.szallagoztam, de ugyanúgy csinálja. Mi lehet a probléma?
Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv.
Gábor
Naplózva
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 20:26:24 »

Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon viszont egy kis segítségért fordulok hozzátok. Van egy 1994-es 1.6 benzines 90 LE-s MK1 Mondeom. Olyan gondom támadt vele, hogy hidegen teljesen jól indul viszont mikor bemelegszik, néha alapjáratról történő gázadáskor lefullad. Utána be sem lehet indítani egyből, csak néhány próbálkozás után, mikor állt egy pár percet. Ha megy az autó akkor nincs gond, csak ha lemegy 1000 köré a fordulatszám. Folytószelepet megnéztük nem koszos, MAF szenzort kizárnám, mert azzal már volt dolgom nem ilyen volt. Gyertyák rendben. Benzinnyomás 2.2 körül van. A főtengely jeladóra tippeltünk még, ott a csatlakozónál lévő kábelekről már lejött a szigetelés, azt leszig.szallagoztam, de ugyanúgy csinálja. Mi lehet a probléma?
Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv.
Gábor
Az a baj,hogy a 93-94-es mk1-ek vezeték szigetelése nem csak egy helyen mállik hanem nagyjából mindenfelé.Emiatt képes olyan hibákat produkálni,hogy ha minden jónak tűnik de mégsem az.Például a fenti hiba lehet lambdaszonda is.De ha az is jó,akkor érdemes szétnézni bontott alkatrész fronton,hogy találsz-e komplett kábelköteget (erre már egyre kisebb az esély...)
Naplózva
hgpotyi
Vendég
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2017.04.14 péntek, 11:30:27 »

Az a baj,hogy a 93-94-es mk1-ek vezeték szigetelése nem csak egy helyen mállik hanem nagyjából mindenfelé.Emiatt képes olyan hibákat produkálni,hogy ha minden jónak tűnik de mégsem az.Például a fenti hiba lehet lambdaszonda is.De ha az is jó,akkor érdemes szétnézni bontott alkatrész fronton,hogy találsz-e komplett kábelköteget (erre már egyre kisebb az esély...)

Igen erről én is hallottam  Sad
Köszönöm a választ  worship, majd még megnézem a lambdaszondát is.
Naplózva
bigcet
Vendég
« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2017.04.19 szerda, 23:13:43 »

Hát kedves klub társak! Ott kezdem hogy maga a gép egy 2007-es kedves kis ghia felszereltségű 2000-es benzines kombi. Ugye MK négyes.
Alaphelyzetben ha minden fogyasztó be van kapcsolva járó motornál, folyamatosan próbálja kompenzálni a zuhanó fordulatszámot. Ha bemelegszik, erre kevésbé hajlamos, vagy csak szimplán kihagyja. Ezt a mutatványt kb minden harmadik indításnál adja elő ez a fostalicska.
Ez alaphelyzetben a szervókormány működtetésénél, főúton, kanyarodásra várva lefulladás szélén, ma már veszélyes lett. Folyamatosan túráztatni a motort, nagyon lada érzés volt...
Kérlek segítsetek mivel itt csak annyit kapjon kaptam, hogy menjek egy fórumos (Mindeközben pont az ő neve körül áltt a fcbk csoportban a botrány) szerelőhöz aki majd szoftvert frissít.
Azért kapott új gyertyákat, akksit 85Ah /tökfeleslegesen/ az alapjárati fúvókát kipucoltam te csak nem jutunk a végére! Bármilyen ötlet, hozzászólás, beszólás Smiley leszólás segít, ha témára irányú!
A MAI GYANUSÍTOTT AZ EGR SZELEP...
köszöntem
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.19 szerda, 23:39:03 írta bigcet » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 576



« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 08:13:41 »

Szia,
ez a rész a 93-97-ig gyártott Mondeo motorok fóruma. Szerintem ide írd be a kérésedet, ahol az MK4 benzinmotorokat beszélik ki: http://mondeo.hu/index.php?topic=1462.0
Nagyobb sikerrel fognak válaszolni.
PZs
Hát kedves klub társak! Ott kezdem hogy maga a gép egy 2007-es kedves kis ghia felszereltségű 2000-es benzines kombi. Ugye MK négyes.
Alaphelyzetben ha minden fogyasztó be van kapcsolva járó motornál, folyamatosan próbálja kompenzálni a zuhanó fordulatszámot. Ha bemelegszik, erre kevésbé hajlamos, vagy csak szimplán kihagyja. Ezt a mutatványt kb minden harmadik indításnál adja elő ez a fostalicska.
Ez alaphelyzetben a szervókormány működtetésénél, főúton, kanyarodásra várva lefulladás szélén, ma már veszélyes lett. Folyamatosan túráztatni a motort, nagyon lada érzés volt...
Kérlek segítsetek mivel itt csak annyit kapjon kaptam, hogy menjek egy fórumos (Mindeközben pont az ő neve körül áltt a fcbk csoportban a botrány) szerelőhöz aki majd szoftvert frissít.
Azért kapott új gyertyákat, akksit 85Ah /tökfeleslegesen/ az alapjárati fúvókát kipucoltam te csak nem jutunk a végére! Bármilyen ötlet, hozzászólás, beszólás Smiley leszólás segít, ha témára irányú!
A MAI GYANUSÍTOTT AZ EGR SZELEP...
köszöntem

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
bigcet
Vendég
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 10:40:58 »

Köszi atnyomtam
Naplózva
Banduss18
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2018.06.09 szombat, 10:11:37 »

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,hogy Mk1 Mondeo,2.0-esen a karter,hogy fér ki a motor alól? Lekell szedni hozzá a H keretet?köszi előre is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.