Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.12.10 hétfő, 14:25:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 430696 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 198


« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 16:33:14 »

2.0 benzines motornál a termosztátház el szokott repedni? wow1

Szóval érdemes ilyenből bontottat szerezni, vagy új?

Ha nem ütöd kalapáccsal akkor nem szabad elrepednie.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Eddie555
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 16:10:39 »

Sziasztok. Kérdés mi lehet a hiba reggeli hideginditásnál ugrál az alapjárat mintha le akarna állni plussz puffogást hallok , hátramenetbe leesik 500 alá a fordulat aztán hirtelen visszaugrik.  4 ezres fordulat felett nem akar átugrani csak tartja , 2500nál mikor hidegebb a motor pedig szaggat mintha kifogyna az üzemanyag. 97es 2.0i Mondeo.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2018.04.24 kedd, 11:43:20 »

Üdv kedves márka társak! 2.0 16v-van, és fedcomp-os, meg döglött az AC. Van-e valakinek esetleg? Vagy ST-ből át rakható-e?
Köszönöm ! Maradok tisztelettel!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 784



E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2018.04.24 kedd, 18:37:22 »

Üdv kedves márka társak! 2.0 16v-van, és fedcomp-os, meg döglött az AC. Van-e valakinek esetleg? Vagy ST-ből át rakható-e?
Köszönöm ! Maradok tisztelettel!

Úgy nézem átrakható minden további nélkül, még talán az MK1-es Focus-ban is ugyanilyen van. Típuson belül főleg nem variáltak vele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Sanyi9000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2018.05.20 vasárnap, 13:05:34 »

Sziasztok! Olyan problemam lenne az mk2 1.8 benzinessel , hogy , 5 ezerig nem húz csak megyeget . Viszon utanna ugras szeruen megindul.Alapjarat jo.fogyasztas atlagos.ötletek? Köszönöm szépe!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 08:20:52 »

Uraim!
Egy elméleti kérdésem lenne.
Szombaton a géptető alatt karbantartottam, mikor látom, hogy a hűtőfolyadék szintje a min alatt van.
Nosza, feltöltöttem desztvízzel a max szintig.
Vasárnap, országjáró túra közben egy két kilométeres emelkedőn, hármasban mentem fölfelé.
A hegytetőn megálltam gyönyörködni és hallom, hogy forr a víz.
Ránézve a víztartályra látom, hogy éppen, hogy nem fullon van a vízszint. Vagyis alig egy ujjnyira volt a tetejétől.
A vízhőmérőt rendszeresen figyelem vezetés közben, nem megy följebb a megengedettnél, a ventilátor is bekapcsol, ha kell.
Vártam, míg abbahagyja a forrást és feltűnt, hogy közben lejjebb ment a vízszint, alig valamivel a feltöltés utáni szint fölé.
Ez, így normális?
Este már nem néztem rá, de ma ránézek, meddig van a vízszint.
Hová tűnik el? Honnan telt meg?
Akkor most engedjek le a vízből?
Köszönöm a segítséget!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 305



E-mail
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 09:41:27 »

Sziasztok
Lehet volt már ilyenről szó... Olyat csinál mostanában a verda,hidegindításnál,beindul az alapjárat felmegy kb 1500,aztán pár másodperc,kezdi vissza engedni. Ezzel nincs is gond. Csak ahogy ejti,nem marad 1200-on,hanem leejti nulláig... Ha olyankor adok egy gázfröccsöt,néha elejti,néha megtartja 1200 és onnantól jól működik. Alapjárati motor,tps, merre keresgéljek?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.03 kedd, 06:45:02 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 784



E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 10:08:33 »

Uraim!
Egy elméleti kérdésem lenne.
Szombaton a géptető alatt karbantartottam, mikor látom, hogy a hűtőfolyadék szintje a min alatt van.
Nosza, feltöltöttem desztvízzel a max szintig.
Vasárnap, országjáró túra közben egy két kilométeres emelkedőn, hármasban mentem fölfelé.
A hegytetőn megálltam gyönyörködni és hallom, hogy forr a víz.
Ránézve a víztartályra látom, hogy éppen, hogy nem fullon van a vízszint. Vagyis alig egy ujjnyira volt a tetejétől.
A vízhőmérőt rendszeresen figyelem vezetés közben, nem megy följebb a megengedettnél, a ventilátor is bekapcsol, ha kell.
Vártam, míg abbahagyja a forrást és feltűnt, hogy közben lejjebb ment a vízszint, alig valamivel a feltöltés utáni szint fölé.
Ez, így normális?
Este már nem néztem rá, de ma ránézek, meddig van a vízszint.
Hová tűnik el? Honnan telt meg?
Akkor most engedjek le a vízből?
Köszönöm a segítséget!


Ha nem zár tökéletesen a rendszer (akár a tartály sapkájánál), akkor a normál tartomány tetejénél már pár csőben el tud kezdeni forrni a lötty, pl. abban, ami a motor előtt megy keresztbe, és megy bele a tartályba a felső csonkon keresztül. Múltkor nálam alacsony volt a szint -leállítás után-, gondoltam öntök bele még. Letekerve a kupakot lecsökkent a nyomás, és egyből felforrt abban a víz, majdnem ki is bugyogott a tartályból. Én a helyedben bemelegedett járó motornál nekiállnék hallgatózni, hogy hallani-e bármi szuszogást a tartály környékén. Lehet gond a kupakkal, el lehet repedve valamelyik csonk az elején, aztán persze csőcsatlakozásokra is érdemes lehet ránézni, szivárgásnyomokat keresni lejjebb is, ..
Sokkal rosszabb esetben a hengerfejtömítés szórakozik. Ha van valami használhatóbb fajta endoszkópod (ebay-ről pár ezer forintért lehet már venni, csak tudjon elég nagy felbontást), azzal a gyertyák lukán be lehet nézegetni, látszik-e valami turpisság a hengerekben.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 10:49:30 »

Ha nem zár tökéletesen a rendszer (akár a tartály sapkájánál), akkor a normál tartomány tetejénél már pár csőben el tud kezdeni forrni a lötty, pl. abban, ami a motor előtt megy keresztbe, és megy bele a tartályba a felső csonkon keresztül. Múltkor nálam alacsony volt a szint -leállítás után-, gondoltam öntök bele még. Letekerve a kupakot lecsökkent a nyomás, és egyből felforrt abban a víz, majdnem ki is bugyogott a tartályból. Én a helyedben bemelegedett járó motornál nekiállnék hallgatózni, hogy hallani-e bármi szuszogást a tartály környékén. Lehet gond a kupakkal, el lehet repedve valamelyik csonk az elején, aztán persze csőcsatlakozásokra is érdemes lehet ránézni, szivárgásnyomokat keresni lejjebb is, ..
Sokkal rosszabb esetben a hengerfejtömítés szórakozik. Ha van valami használhatóbb fajta endoszkópod (ebay-ről pár ezer forintért lehet már venni, csak tudjon elég nagy felbontást), azzal a gyertyák lukán be lehet nézegetni, látszik-e valami turpisság a hengerekben.

Most, hogy mondod, beugrott, hogy volt sziszegés a rendszernél. A sapka mellett még egy kis folyadék ki is szivárgott.
Akkor ezt megnézem.
A folyadékszint maradhat?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 11:26:58 »

Most, hogy mondod, beugrott, hogy volt sziszegés a rendszernél. A sapka mellett még egy kis folyadék ki is szivárgott.
Akkor ezt megnézem.
A folyadékszint maradhat?

Hideg motornál vedd le a sapkát és úgy nézd meg mit csinál a tartályban a víz , ha bugyborékol-gázadásra megemelkedik a szint és olyan mintha forrna akkor nagy valószínűséggel hengerfejtömítés gond lesz.Ilyenkor a gumi vízcsövek is hamar nagyon kemények lesznek szinte össze se tudod nyomni , és általában fűtés sincs ilyenkor.Ezekkel a módszerekkel nagyjából ki tudod szűrni mi a gond.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.02 hétfő, 11:28:48 írta ebihal » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 12:10:23 »

Hideg motornál vedd le a sapkát és úgy nézd meg mit csinál a tartályban a víz , ha bugyborékol-gázadásra megemelkedik a szint és olyan mintha forrna akkor nagy valószínűséggel hengerfejtömítés gond lesz.Ilyenkor a gumi vízcsövek is hamar nagyon kemények lesznek szinte össze se tudod nyomni , és általában fűtés sincs ilyenkor.Ezekkel a módszerekkel nagyjából ki tudod szűrni mi a gond.

Megnézem.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 198


« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 19:07:50 »

Megnézem.
Köszönöm szépen!

A kopott vízszivattyú miatt is hasonló tüneteket produkál, továbbá a nem tökéletes légtelenítés is okozhatja. Szerintem nem hengerfej tömítés probléma.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2018.07.03 kedd, 08:01:32 »

A kopott vízszivattyú miatt is hasonló tüneteket produkál, továbbá a nem tökéletes légtelenítés is okozhatja. Szerintem nem hengerfej tömítés probléma.

Üdv: László

Megnéztem, hidegen, gázadásra nem bugyborékol, tehát - elvileg - nem hengerfejes.
Most visszavettem egy kis folyadékot, aztán figyelem az eredményt.

Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Bmwtds
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2018.08.02 csütörtök, 18:46:51 »

Sziasztok.

Olvasom hogy sokan küzdöttek a motor rángatással. Nekem 2001-es Mk3 2000 benzines van. A tünet 1600-3200 fordulatnál jelentkezik ha lassan gyorsítok. Intenzív gyorsításnál nem venni észre a rángatást, folyamatos haladásnál semmi hiba. A lendkeréknek van hangja alapjáraton/tehát tropa/ és egy "ismerős szerelő" szerint ez miatt rángathat. A motor most lett javítva mert leragadtak a gyűrűk. Az ilyenkor szokásos dolgok cserélve.
Naplózva
targoncas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2018.08.22 szerda, 16:50:32 »

Sziasztok. Mk2 1.8 benzin. Nincs alapjáratom. Beindul, de ha nem adok gázt, leáll. Hol keresgéljem a hibát?
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 198


« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2018.08.22 szerda, 17:32:02 »

Sziasztok. Mk2 1.8 benzin. Nincs alapjáratom. Beindul, de ha nem adok gázt, leáll. Hol keresgéljem a hibát?

Először levegőmotor ellenőrzés, aztán vízhőfok jeladót ellenőrizni amelyik az ECU-nak ad jelet, alapjáraton benzin nyomást mérni, (2,4-3,4 bar), gyertyák, kábelek ellenőrzése.

Üdv: László

Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
orojan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 11:43:25 »

Üdv Mesterek!
1.8 Td motorját szeretném kicserélni 1.6-os benzinesre, a váltó passzol hozzá vagy azt is ki kell cserélni illetve mit kell azon kivül cserélni?!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2018.10.01 hétfő, 08:20:02 »

Üdv Mesterek!
1.8 Td motorját szeretném kicserélni 1.6-os benzinesre, a váltó passzol hozzá vagy azt is ki kell cserélni illetve mit kell azon kivül cserélni?!

Úgy tippelem, hogy nem jó hozzá a váltó.
Más az áttételezés, a felfogatás.
A motor komplett?
Önindító, generátor, etc?
Szvsz ezek minden más ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
orojan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2018.10.01 hétfő, 09:59:57 »

Úgy tippelem, hogy nem jó hozzá a váltó.
Más az áttételezés, a felfogatás.
A motor komplett?
Önindító, generátor, etc?
Szvsz ezek minden más ...

Generátor van, amúgy komplett motor, lendkerék kuplung is, ha a váltó tengelye passzol bele akkor elvileg jónak kell lennie nem?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 13:37:43 »

Generátor van, amúgy komplett motor, lendkerék kuplung is, ha a váltó tengelye passzol bele akkor elvileg jónak kell lennie nem?
Más az elmélet és más a gyakorlat.
Elvileg lehet jó is.
Aztán beszerelés közben derül ki, hogy van egy fölös dugó vagy csavar. Vagy éppen nincsen.
Vagy egy lyuk máshol van.
De sok sikert!
Gyáva népnek nincs hazája! :O)
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 13:39:09 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 784



E-mail
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 14:23:58 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?

Csak nem, hogy random elkezdeni tekerni felfele a fordulatszámot a járgány elengedett gázpedálnál?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 14:30:48 »

Csak nem, hogy random elkezdeni tekerni felfele a fordulatszámot a járgány elengedett gázpedálnál?
Inkább leejti. Hörgősre. Random.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 198


« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 17:52:53 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?

A pontos helyét nem tudom, de a szívósoron keresd.
Kettő vezetékes csati megy rá. A MAF szenzor után egy vastagabb gumicső megy rá. Meg kell próbálni a csati érintkezőit először kontakttal befújni. Ha nem jó akkor ki lehet szerelni és féktisztitóval  befújni, megtísztitani a szennyeződéstől. Nem árt még a mágnesben mozgő tengelyt szervőollaj bekenni, hogy könnyen mozogjon. Legtöbbször használni szokott. Ha mégsem akkor csak a csere segít. Egy próbát megér.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 741



E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2018.10.19 péntek, 08:00:48 »

A pontos helyét nem tudom, de a szívósoron keresd.
Kettő vezetékes csati megy rá. A MAF szenzor után egy vastagabb gumicső megy rá. Meg kell próbálni a csati érintkezőit először kontakttal befújni. Ha nem jó akkor ki lehet szerelni és féktisztitóval  befújni, megtísztitani a szennyeződéstől. Nem árt még a mágnesben mozgő tengelyt szervőollaj bekenni, hogy könnyen mozogjon. Legtöbbször használni szokott. Ha mégsem akkor csak a csere segít. Egy próbát megér.

Üdv: László

Köszönöm szépen. Úgy leend!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.