Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:56:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4654503 alkalommal)
0 Felhasználó és 165 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5700 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 09:32:45 »

Kollégám 2001-es 1.8 benzinesébe mekkora aksi kell?
Ezüst-kalciumos?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5701 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 09:50:56 »

Kollégám 2001-es 1.8 benzinesébe mekkora aksi kell?
Ezüst-kalciumos?
55-58 Ah körül vennék bele, mindenképp ezüst kalciumost. Ha nem talál hirtelen ezüst-kalciumosat, a  Banner kalcium-kalcium aksijai is ugyanúgy bírják a Ford intelligens töltését. (Ford Certif-je van)
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5702 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 09:56:07 »

55-58 Ah körül vennék bele, mindenképp ezüst kalciumost. Ha nem talál hirtelen ezüst-kalciumosat, a  Banner kalcium-kalcium aksijai is ugyanúgy bírják a Ford intelligens töltését. (Ford Certif-je van)
Köszi. wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #5703 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 17:00:52 »

Hány literes a hűtőrendszer,csak azért,hogy mennyi fagyállót meg desztvizet vegyek?!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5704 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 17:18:34 »

Hány literes a hűtőrendszer,csak azért,hogy mennyi fagyállót meg desztvizet vegyek?!
bekevert -30 fokos fagyállóból tegyél bele 8litert.illetve a könyve 8.1 litert ír,de nem fog lejönni az összes..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5705 Dátum: 2013.12.04 szerda, 08:55:44 »

Sziasztok!

Öregedik a verdám, mindig előjön valami. 2 dologban kérem a véleményeteket, megoldási javaslattal.

1, Meleg motornál is előfordul gyakran, hogy lassításnál kinyomott kuplunggal leesik a fordulatszám akár 500-ig, majd visszaemelkedik a megfelelő szintre. Van úgy, hogy kinyomott kuplunggal gurulok, mielőtt rálépnék a félre és leáll a motor. Alapjárati motor gond lehet?

2, Mai történet, reggel kint -6 fok, feltolom a fűtés 24-re, erre látom, hogy az üzemi hőfok mutató elkezd hanyatlani. Ekkor a lámpánál állva az alapjárat is 1000 felett volt egy picivel, mintha menne a szivató. Lekapcsolom a fűtést és szépen lassan visszaáll az üzemi hőfok mutató a középállásba. Mi lehet a gond? Termosztát?

Köszi előre is a válaszokat.
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5706 Dátum: 2013.12.04 szerda, 09:02:56 »

Sziasztok!

Öregedik a verdám, mindig előjön valami. 2 dologban kérem a véleményeteket, megoldási javaslattal.

1, Meleg motornál is előfordul gyakran, hogy lassításnál kinyomott kuplunggal leesik a fordulatszám akár 500-ig, majd visszaemelkedik a megfelelő szintre. Van úgy, hogy kinyomott kuplunggal gurulok, mielőtt rálépnék a félre és leáll a motor. Alapjárati motor gond lehet?

2, Mai történet, reggel kint -6 fok, feltolom a fűtés 24-re, erre látom, hogy az üzemi hőfok mutató elkezd hanyatlani. Ekkor a lámpánál állva az alapjárat is 1000 felett volt egy picivel, mintha menne a szivató. Lekapcsolom a fűtést és szépen lassan visszaáll az üzemi hőfok mutató a középállásba. Mi lehet a gond? Termosztát?

Köszi előre is a válaszokat.

1., Az alapjárati szelepet érdemes lenne kitisztítani és befűjni wd40-nel vagy még inkább turbo Brunox-xal(hőálló) ,de csodát ne várj. A csere szokta megoldani. Nekem használt, azóta is jó.
2., Ekkor amikor elkezdett hanyatlani a motorhőmérséklet, már telejsen üzemmeleg volt az autó ? Az nagyjából normális dolog ha egy félig bemelegedett motornál ez történik. Teljesen üzemmeleg motornál, nem biztos hogy normális...hacsak nem motorfékkel gurulsz hegyről lefelé tartósan.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5707 Dátum: 2013.12.04 szerda, 10:39:20 »

1., Az alapjárati szelepet érdemes lenne kitisztítani és befűjni wd40-nel vagy még inkább turbo Brunox-xal(hőálló) ,de csodát ne várj. A csere szokta megoldani. Nekem használt, azóta is jó.
2., Ekkor amikor elkezdett hanyatlani a motorhőmérséklet, már telejsen üzemmeleg volt az autó ? Az nagyjából normális dolog ha egy félig bemelegedett motornál ez történik. Teljesen üzemmeleg motornál, nem biztos hogy normális...hacsak nem motorfékkel gurulsz hegyről lefelé tartósan.

Szia!

1, Hol találom ezt a szelepet? Ezt otthon megtudom tenni különösebb aláfekvés nélkül?

2, Üzemmeleg, mondjuk 25km megtétele után történt...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5708 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:13:39 »

Szia!
1, Hol találom ezt a szelepet? Ezt otthon megtudom tenni különösebb aláfekvés nélkül?
A blokk elülső oldalán van jobb középn a szívósor jobb oldalán, 1 csatlakozója van, azt lehúzod, 2 csavar tartja, a tömítésre vigyázz, és óvatosan rakd össze hogy ne szívjon falsot véletlenül.
http://p1.vatera.hu/photos/35/66/41d6_1_big.jpg

Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5709 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:42:26 »

Ez a szívósor megérett a pucolásra, vagy ennyi hangkülönbség még normális?
http://youtu.be/OJRQewRaLrg
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5710 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:45:33 »

Ez a szívósor megérett a pucolásra, vagy ennyi hangkülönbség még normális?
http://youtu.be/OJRQewRaLrg

Ez már akut probléma.
Szép dízeles tőle a hang.... Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5711 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:51:27 »

Ez már akut probléma.
Szép dízeles tőle a hang.... Undecided

Ettől féltem...  szomoru1


Esetleg van valaki aki csinált már ilyet? Mennyi ideig tart?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #5712 Dátum: 2013.12.04 szerda, 13:02:22 »

Ettől féltem...  szomoru1


Esetleg van valaki aki csinált már ilyet? Mennyi ideig tart?
Egy kis tanácstalansággal 3-4 óra alatt cseréltem.
De most majdnem ugyanolyan így most lövedékek.= kiherélem (telefon T9 Smiley )
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 szerda, 17:06:23 írta kerdig » Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5713 Dátum: 2013.12.04 szerda, 13:05:22 »

Cserélni érdemesebb az örvénylapátokat, vagy csak kiszedni őket a szívósorból? Ha csak kiszedem, mennyivel fog többet fogyasztani a járgány?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5714 Dátum: 2013.12.04 szerda, 13:26:29 »

Cserélni érdemesebb az örvénylapátokat, vagy csak kiszedni őket a szívósorból? Ha csak kiszedem, mennyivel fog többet fogyasztani a járgány?
kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5715 Dátum: 2013.12.04 szerda, 13:33:16 »

kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.

És a tömítéseket érdemes kicserélni "ha már egyszer úgyis szét van szedve", vagy felesleges?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5716 Dátum: 2013.12.04 szerda, 17:30:45 »

kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.

Ez a cucc (és ebben a mennyiségben) megfelel a célnak?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=886518
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5717 Dátum: 2013.12.04 szerda, 17:35:20 »

Ez a cucc (és ebben a mennyiségben) megfelel a célnak?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=886518
szerintem igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5718 Dátum: 2013.12.04 szerda, 17:38:59 »

szerintem igen.

 worship
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
dosiki
Vendég
« Új hozzászólás #5719 Dátum: 2013.12.10 kedd, 11:59:45 »

Sziasztok,

2001-es 1.8 125 LE-s Mondeónk egyik hengere kompresszió vesztes lett, kb. 15 helyett csak 6 bar. :-(
Motorgenerál javasolt a szervíz szerint. Óra szerint 170 e van benne, de mivel kb. 3. tulaj vagyok, erre semmi garancia.

Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.

üdv:
dosiki
 
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5720 Dátum: 2013.12.10 kedd, 12:05:09 »

Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.
injektor.hu Érd
essmotor.hu Göd
Egyik sem Bp, de a saját autómat csak ezekre bíznám, a szakértelem és a korábbi tapasztalatok okán.
Naplózva
dosiki
Vendég
« Új hozzászólás #5721 Dátum: 2013.12.10 kedd, 12:18:38 »

injektor.hu Érd
essmotor.hu Göd
Egyik sem Bp, de a saját autómat csak ezekre bíznám, a szakértelem és a korábbi tapasztalatok okán.

Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5722 Dátum: 2013.12.10 kedd, 12:54:14 »

Sziasztok,

2001-es 1.8 125 LE-s Mondeónk egyik hengere kompresszió vesztes lett, kb. 15 helyett csak 6 bar. :-(
Motorgenerál javasolt a szervíz szerint. Óra szerint 170 e van benne, de mivel kb. 3. tulaj vagyok, erre semmi garancia.

Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.

üdv:
dosiki
 

És merre szökik a levegő? Nagyon nem mindegy, hogy csak a hengerfejet kell rendberakni, vagy a blokkkal, gyűrűkkel, dugattyúval van a gond.
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5723 Dátum: 2013.12.10 kedd, 15:42:58 »

Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után  eplus2

Az a szomorú hogy nekem 2004.12. Cheesy
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5724 Dátum: 2013.12.10 kedd, 17:51:37 »

Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után  eplus2

Az a szomorú hogy nekem 2004.12. Cheesy

Ha alváz szám alapján gyárit veszel az csak jó lesz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5725 Dátum: 2013.12.10 kedd, 19:47:34 »

Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után  eplus2

Az a szomorú hogy nekem 2004.12. Cheesy

Ezt már átrágtuk a keresek topikban.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
MondyMK1
Vendég
« Új hozzászólás #5726 Dátum: 2013.12.11 szerda, 10:33:39 »

Sziasztok!

Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?  Huh?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5727 Dátum: 2013.12.11 szerda, 12:21:41 »

Sziasztok!

Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?  Huh?

1.8-tól csodát ne várj. Mi az, hogy lomha?
Fogyasztása mennyi?
Egyébként minden rendesen üzemel, hiba nincs?

Szívó és kipufogó oldalon lehetnek hibák, ami miatt csökkenhet a teljesítmény.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5728 Dátum: 2013.12.11 szerda, 14:01:19 »

Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?  Huh?
Nézd meg a teljesítmény és nyomaték görbét, majd tedd hozzá hogy hány kiló az autó. Ez a motor nem erre való. Egy 2-es dízel-t vegyél inkább, az tolni fog úgy ahogy akarod. A sportvezérműtengellyel nyersz 8-10 Le-t 6000-es fordulat környékén. ( kis túlzással ) Gondolom üzemszerűen és tartósan nem ebben a fordulatszám tartományban használod az autót...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5729 Dátum: 2013.12.11 szerda, 14:20:19 »

1.8-tól csodát ne várj. Mi az, hogy lomha?
Fogyasztása mennyi?
Egyébként minden rendesen üzemel, hiba nincs?

Szívó és kipufogó oldalon lehetnek hibák, ami miatt csökkenhet a teljesítmény.

Pont te kérdezed, hogy mi az, hogy lomha? Majdnem egy ugyanilyen talicskában ülsz...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
matusekr
Vendég
« Új hozzászólás #5730 Dátum: 2013.12.11 szerda, 19:33:50 »

Sziasztok.
Segítséget vagyis ötletet szeretnék kérni, langyos, meleg motornál nehezen indul 3-as benzines mondeom. (2003 1.8 benzin 81kw cgba)
Langyos motorra úgy gondolok, hogy kb 10 km-es út után 3-10 perc állás után többet kell tekertetni a normálisnál.

Nos amiket már megnéztem: üzem anyag rendszer 3.5 bar  15 perc alatt sem enged 4 tizednél többet (elvileg gázosodás kizárva)
- injektorok nem ,,hugyoznak"

Gyújtás: 2 garnitúra gyertyát kipróbáltam, semmi változás
            gyújtó trafó mind kettő tekercs 0,6 ohm (autodata szerint ennyinek is kel lenni)

Hőgomba. diagnosztikával figyelve  90 fok-ig felmegy.

MAP szenzor: féktisztítóval, kis ecsettel  letakarítva. ha erre még tudnátok egyéb ötletet mondani, azt megpróbálnám.

Fojtót szelep: autodata szerinti ellenállásokat (ohm) produkálja, nyitott, zárt állapotban.

Kompresszió: mindegyik hengerbe 12-13 bár

Üzemanyag gáz szelep: jó

Főtengely jeladót nem mértem ki, vezérműtengely jeladó jó.

örvénylapátok jók, és még zárja és nyitja is őket
 
Üzem anyag: omw-n tankolok de más benzinnel  se jobb, se rosszabb

hibakódot csak a ,,katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt" de erre törlés után sok idő múlva dobja be megint, nem hiszem, hogy köze lenne az indításhoz.

indításról még annyit, hogy 10-böl 7 alkalommal tekertetni kell  (mind1 ha egyből tekerem  vagy ha megvárom még elalszik pár lámba a műszerfalon)
Napi 1. indításnál, vagy ha áll 1-2 órát nincs ez a probléma. Már több mint fél éve küzdök ezzel és már nagyon idegesítő. falbav

Bármi ötletet meg hallgatok, kipróbálok.

Köszi a segítséget előre is!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5731 Dátum: 2013.12.11 szerda, 20:16:25 »

Pont te kérdezed, hogy mi az, hogy lomha? Majdnem egy ugyanilyen talicskában ülsz...  eplus2

Dottorúr......
A "majdnem" és a "nem" jelentésen teljes mértékben azonos.

Hacsak pár lovacskával is, de erősebb a 2.0 benyás, mint a smaxid.  beka3
Ja.... és a turbóval annyi!  A 2.0 benyásnál turbó sem kell!
Akaszd le a turbód.....akkor megtudod milyen a lomha autó! Én akkor te is turbó nélkül leszel, mint én.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5732 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 08:35:17 »

Segítséget vagyis ötletet szeretnék kérni, langyos, meleg motornál nehezen indul 3-as benzines mondeom. (2003 1.8 benzin 81kw cgba)
Ha egy kicsi gázt nyomsz neki indítózáskor, akkor könnyebben indul ?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5733 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 11:40:44 »

Dottorúr......
A "majdnem" és a "nem" jelentésen teljes mértékben azonos.

Hacsak pár lovacskával is, de erősebb a 2.0 benyás, mint a smaxid.  beka3
Ja.... és a turbóval annyi!  A 2.0 benyásnál turbó sem kell!
Akaszd le a turbód.....akkor megtudod milyen a lomha autó! Én akkor te is turbó nélkül leszel, mint én.  vigyor3

Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az emelkedőn menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat  vigyor3 ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5734 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:12:43 »

Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az emelkedőn menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat  vigyor3 ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..

Ez a rugalmasság kb arra jó, hogy a visszaváltani lusta ember mire számítson. Ha benzinessel rendesen gyorsulni akarok, akkor visszaváltok, és tojok a rugalmassági adatokra.

Nehogy már azt higgyük, hogy a 2,5-est megfogod egy 115 lóerős tádéval.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5735 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:13:12 »

Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az emelkedőn menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat  vigyor3 ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..

Viccnek íródott...........   wave

Viszont megint elkanyarodtunk....gyertya le...stb.......uhhh
A lényeg, hogy kell turbó, hogy a dízel olyan legyen amilyen...benzineshez nem kell. Ha meg van, akkor ajaj a dízelnek.  vigyor3
Az sem teljesen igaz, hogy másfélszer annyi a fogyi.

Szerintem hagyjuk is, mert nem a vesézésről van/volt szó.............vicc.......amin nevetni kell.  Grin
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5736 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:13:48 »

Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit
Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a  "vita" még nem dőlt el... falbav
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5737 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:14:29 »

Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az emelkedőn menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat  vigyor3 ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..

A tavaszin beálltam gyorsulásra Balogh Tomival, nyertem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5738 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:16:41 »

Az sem teljesen igaz, hogy másfélszer annyi a fogyi.

De, teljesen igaz, sőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5739 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:17:09 »

Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a  "vita" még nem dőlt el... falbav

Sosem fog eldőlni!  nyes

Mindenki a sajátját védi, hisz azért vett olyat, mert neki az tetszik. Ennyi. Nincs ezzel baj............így van rendjén.  integet2
Én nem is akarok, akartam sose meggyőzni senkit. Csak amikor azt látom, hogy egyik-másik meg van dobálva valótlan adatokkal....az nem szép. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5740 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:18:17 »

A tavaszin beálltam gyorsulásra Balogh Tomival, nyertem.

Az Smax vagy 200 kilóval nehezebb, mint a tiéd. Esetleg állj be mellém gyorsulni  vigyor3
Ne legyenek illúzióid...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5741 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:19:14 »

De, teljesen igaz, sőt.


Oké........  wave



(mégis érdekes, hogy nem egy ember jár 7-8 liter gázolaj között /100 km.......én ennyi benzinnel járok....hopp! Ja igen....biztos hazudok!  eplus2)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5742 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:20:29 »

Az Smax vagy 200 kilóval nehezebb, mint a tiéd. Esetleg állj be mellém gyorsulni  vigyor3
Ne legyenek illúzióid...

Most nem erről van szó, hanem az Smax, és 2.0 MK3 gyorsulásáról. Ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy nekem fehér, neki meg sötét színű volt ezért nyertem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5743 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:21:29 »


Oké........  wave



(mégis érdekes, hogy nem egy ember jár 7-8 liter gázolaj között /100 km.......én ennyi benzinnel járok....hopp! Ja igen....biztos hazudok!  eplus2)

Meg még literenként 20 Ft-al olcsóbban tankolsz átlagba!  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5744 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:23:04 »

Egy vicc milyen lavinát indít el............   taps
Ez a gyorsulósdi.....    Ez a fő szempont?:  Shocked

Hozok valami rágcsálni valót! Gyerünk!  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5745 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:23:47 »

Meg még literenként 20 Ft-al olcsóbban tankolsz átlagba!  eplus2

45  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5746 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:24:34 »

Most nem erről van szó, hanem az Smax, és 2.0 MK3 gyorsulásáról. Ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy nekem fehér, neki meg sötét színű volt ezért nyertem.


Most akkor mi van? Nem ezért? Én azt hittem.......  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5747 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:26:23 »

Nekem volt mind a kettő, én mindig azt mondom, kb. ugyan ott van. A benzines többet eszik, viszont jóval kisebb a szervíz költsége. A dízel kevesebbet eszik, de ha hozzá kell nyúlni nem győz fizetni az ember. Gyakorlatilag ugyan ott van, a benzinesek folyamatosan apránként hagyják ott a kúton ezt a plusszt, a dízelek egy nagyobb összegben a szervízben.  wave
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5748 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:34:11 »

Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a  "vita" még nem dőlt el... falbav

Jaj, dehogynem, az már rég eldőlt... nézzük a szervizköltségeket. Ha 200e kilométerig vesszük, kb pont ugyanott vagyunk. A tdci-be 40e kilométerenként kell üa szűrőt cserélni, tehát az 5 darab. Modjuk 4 darab izzítógyertyát. A benzinesben 50e-ként gyertyát (4 szett), 100e-enként kábelt (2 szett). A benzinesnél jó eséllyel kell szívósort cserélni. Ha kiszámolod, pont ugyanott vagy.
Cserébe, a dízel eleve olcsóbb volt (jóval nagyobb kedvezményt adtak a dízelre), és sokkal jobban tartja az értékét. A 200e km alatt kb 2 millió forintot spórolsz meg az üzemanyagon. Ahogy egyre drágább, annál nagyobb a különbség.
Meghibásodás... a dízellel le tudsz menni minden gond nélkül 400e-et, de inkább 600-at. A benzines meg 250-300e-re van hitelesítve... de előtte jó eséllyel lesz egy motorgenerál. A dízelt meg várja 4 új csúcs és magasnyomású.
Nem tudom, ezt hogy lehet számolni másképp, de a dízelt lényegesen jobban megéri.
A klubban található 3-asok jó részében biz már megvan a 400e... igen, azoknál már van ez-az, de ha a benzinesben lenne ennyi, azt már bontanák.
Azaz, kb 2 dízel bír ki annyit, mint 3 benzines (kilométerben nézve). Ha ezt is beleveszed... megdöbbentő szám jön ki, cefetül nem éri meg benzinest venni.
Kivéve, ha az ember csak rövid távokra megy.
Pár klubos dízelt említenék, amelyeknek ismert az előélete. Kezdjük Scratch apjáét, mely emlékeim szerint 240e-rel lett eladva. Stealté kb 300e, az enyém 170e, Englishman 160e (ő már eldta), Gabó szerintem nála már megvan a 200e. Ezek mindegyikében gyári csúcs van, semmilyen komolyabb javítás nem volt.
Ja,a kéttömegű a benzinest is érinti.
De ezek a számok csak számok. Míg mk3-nál mondjuk 1/3-ada volt benzines, az mk4 esetében jó, ha van 20%, de szerintem kevesebb.
Alig van eladó benzines... kb 10 dízelre jut egy.
Jó a benzines, de csak rövid távra. Ha hosszú útra megy az ember, esetleg hegyekbe, a rendes nyomaték kell, azt szívó benzinessel nem lehet produkálni.
Amíg az 1,8i mk1-em volt, a németeknél bizony ki kellett állno az emelkedőn a küldő sávba, mert nem bírtam az iramot a turbódízelekkel.
Szóval...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5749 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:37:15 »

Nekem volt mind a kettő, én mindig azt mondom, kb. ugyan ott van. A benzines többet eszik, viszont jóval kisebb a szervíz költsége. A dízel kevesebbet eszik, de ha hozzá kell nyúlni nem győz fizetni az ember. Gyakorlatilag ugyan ott van, a benzinesek folyamatosan apránként hagyják ott a kúton ezt a plusszt, a dízelek egy nagyobb összegben a szervízben.  wave

Hát... a te eseted véletlenül ismerem, ott abszolúte nem az autó volt a hibás, hanem a hozzá nem értő szerelők.
Így akármelyik autót tönkre lehet vágni. Nem korrekt az összehasonlítás.
Nekünk is van mindkettő, de nyilván nem lehet összehasonlítani őket.
Érdekes, de bizonyos körülmények között a fifi kevesebbet eszik. Pl amikor a tengerre mentünk, vagy fél litert rám vert.
Mondjuk a mondeo nagyobb... sokkal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.