Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.16 kedd, 19:11:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 264 265 266 267 268 269 270 [271] 272 273 274 275 276 277 278 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4221797 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13500 Dátum: 2019.01.18 péntek, 17:30:38 »

Sziasztok,

Szét van szedve a mondeom motorja, teljes generált kap. Arra gondoltam a vezérlést is kicseréltetem, kérdésem az lenne hozzátok, hogy erről a lánckészletről van-e valakinek véleménye, esetleg valaki használt már ilyet?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/fai-autoparts/7814936
A szívósorban a lapátok és a tengelyük hibátlannak minősül, viszont a tengelyt mozgató szerkezet gömbfeje van kikopva, erre valami megoldás, esetleg pontos alkatrész név meghatározásban tudtok segíteni, ami alapján tudok keresni?

Előre is köszönöm mindenkinek, aki segít!

Én annak idején olvasgattam elég sokat a FAI-ról, mert először én is ezt néztem ki, de elbizonytalanodtam a nagyon vegyes tapasztalatok miatt. Van akinek pont jó volt és van akinek 300km után elszakadt a lánc. Most akkor döntsd el.
Én, személy szerint az SKF-et venném. Ugyan nincs benne az olaj pumpa lánc és fogaskerék, ami amúgy se szokott nyúlni, és 2x annyiba kerül, de tuti, hogy megbízható minőség.
https://www.autoalkatreszonline24.hu/skf/8014639 (kompatibilitás kérdéses, utána kell járni)

Van még a BGA-tól is, talán jobb mint a FAI és ilyet valaki régen épített be a modijába itt a fórumon.
http://catalogue.bgautomotive.co.uk/Products?type=Part&id=422587

« Utoljára szerkesztve: 2019.01.18 péntek, 19:28:25 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #13501 Dátum: 2019.01.18 péntek, 20:17:55 »

Én annak idején olvasgattam elég sokat a FAI-ról, mert először én is ezt néztem ki, de elbizonytalanodtam a nagyon vegyes tapasztalatok miatt. Van akinek pont jó volt és van akinek 300km után elszakadt a lánc. Most akkor döntsd el.
Én, személy szerint az SKF-et venném. Ugyan nincs benne az olaj pumpa lánc és fogaskerék, ami amúgy se szokott nyúlni, és 2x annyiba kerül, de tuti, hogy megbízható minőség.
https://www.autoalkatreszonline24.hu/skf/8014639 (kompatibilitás kérdéses, utána kell járni)

Van még a BGA-tól is, talán jobb mint a FAI és ilyet valaki régen épített be a modijába itt a fórumon.
http://catalogue.bgautomotive.co.uk/Products?type=Part&id=422587




Ilyen nagy a gyári és az utángyártott között a különbség?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13502 Dátum: 2019.01.18 péntek, 21:25:31 »


Ilyen nagy a gyári és az utángyártott között a különbség?

Ezek nem gyárik, az még drágább, mert ott külön külön veszed meg a részeket. Nincs készlet asszem.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #13503 Dátum: 2019.01.22 kedd, 13:26:32 »

Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy gyűrűzés óta (1,8 benzines), alacsony fordulaton (1000-1800) pl váltáskor, nagyobb terhelésnél, nagyobb gázadásnál, bedadog az autó (előzésnél, visszaváltásnál elég zavaró, söt). Egyébként nagyobb fordulaton húz rendesen és hál istennek az olajat se eszi Smiley Megadta magát a szentháromság közül valami (trafó, gyertya, kábel), vagy elb.sztak valamit a motorfelújítás során?.
Köszi előre is a javaslatokat!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13504 Dátum: 2019.01.22 kedd, 13:54:56 »

Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy gyűrűzés óta (1,8 benzines), alacsony fordulaton (1000-1800) pl váltáskor, nagyobb terhelésnél, nagyobb gázadásnál, bedadog az autó (előzésnél, visszaváltásnál elég zavaró, söt). Egyébként nagyobb fordulaton húz rendesen és hál istennek az olajat se eszi Smiley Megadta magát a szentháromság közül valami (trafó, gyertya, kábel), vagy elb.sztak valamit a motorfelújítás során?.
Köszi előre is a javaslatokat!
Szia.
Valószínű,hogy a trióból xart be.Mikor voltak cserélve a trióból?Hirtelen a gyertyákat tudod megnézni(hézag 1,3mm a gyári),trafót kiveszed és megnézed az alját(fényes szigetelésnél kis "kormos"rész van,akkor ott a hiba),nálam trafó volt xar,de a többit is cseréltem.Csak a rossz alkatrészt,de néha így is úgy is cserélni kell mind. eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #13505 Dátum: 2019.01.22 kedd, 14:43:43 »

Szia.
Valószínű,hogy a trióból xart be.Mikor voltak cserélve a trióból?Hirtelen a gyertyákat tudod megnézni(hézag 1,3mm a gyári),trafót kiveszed és megnézed az alját(fényes szigetelésnél kis "kormos"rész van,akkor ott a hiba),nálam trafó volt xar,de a többit is cseréltem.Csak a rossz alkatrészt,de néha így is úgy is cserélni kell mind. eplus2

Gyertyák, meg a kábelek, sztem nincs egy éve hogy cserélve lettek (állandóan eltört hol az egyik hol a másik gyertya porcelán része és 3 hengereztem, emiatt 2 havonta cserélgettem a gyertyákat, mire mondták hogy valószínűleg a kábel sz.r, miután azt is kicseréltem  azota nem volt vele baj, eddig. Trafót még nem cseréltem, pedig már lassan 9 éve nálam van az autó Smiley
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13506 Dátum: 2019.01.22 kedd, 14:53:38 »

Gyertyák, meg a kábelek, sztem nincs egy éve hogy cserélve lettek (állandóan eltört hol az egyik hol a másik gyertya porcelán része és 3 hengereztem, emiatt 2 havonta cserélgettem a gyertyákat, mire mondták hogy valószínűleg a kábel sz.r, miután azt is kicseréltem  azota nem volt vele baj, eddig. Trafót még nem cseréltem, pedig már lassan 9 éve nálam van az autó Smiley
Ez csak tipp,de egy próbát megér a trafó le-fel(persze,ha van külsérelmi nyom).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #13507 Dátum: 2019.01.22 kedd, 15:59:30 »

Ez csak tipp,de egy próbát megér a trafó le-fel(persze,ha van külsérelmi nyom).
Köszi, megpróbálom
Naplózva
hadji1988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #13508 Dátum: 2019.01.29 kedd, 22:07:42 »

Üdv Mindenkinek!

Van egy 2005-ös 2.0 l-es benzines Mondeom. Szelepfedél tömítést kéne cseréltetnem de a szervízben azt mondták, hogy annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudják úgy leszedni, hogy garantálják, hogy nem törik el. (Műanyag a mostani szelepfedél). Azt tanácsolták, hogy szerezzek be egy másik szelepfedelet a biztonság kedvéért. A kérdésem az lenne, hogy mivel műanyagot nem igen találom az alu mehet-e rá?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13509 Dátum: 2019.01.30 szerda, 09:22:17 »

Üdv Mindenkinek!

Van egy 2005-ös 2.0 l-es benzines Mondeom. Szelepfedél tömítést kéne cseréltetnem de a szervízben azt mondták, hogy annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudják úgy leszedni, hogy garantálják, hogy nem törik el. (Műanyag a mostani szelepfedél). Azt tanácsolták, hogy szerezzek be egy másik szelepfedelet a biztonság kedvéért. A kérdésem az lenne, hogy mivel műanyagot nem igen találom az alu mehet-e rá?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Vegyél gyárit, nem drága. => www.nagyauto.hu Hivatkozz az oldalra, és kapsz kedvezményt.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13510 Dátum: 2019.01.30 szerda, 09:32:53 »

Vegyél gyárit, nem drága. => www.nagyauto.hu Hivatkozz az oldalra, és kapsz kedvezményt.

Nem drága?

Eredeti Ford 119 016 Ft  vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13511 Dátum: 2019.01.30 szerda, 11:06:44 »

Nem drága?

Eredeti Ford 119 016 Ft  vigyor3

Pontosan már meg nem mondom, de 10e Ft körül vettem a gyárit.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13512 Dátum: 2019.01.30 szerda, 11:39:33 »

Pontosan már meg nem mondom, de 10e Ft körül vettem a gyárit.

A tömítést igen, de emberünk a szelepfedelet félti  wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13513 Dátum: 2019.01.30 szerda, 12:10:00 »

A tömítést igen, de emberünk a szelepfedelet félti  wave

Jogos! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #13514 Dátum: 2019.01.30 szerda, 17:34:11 »

Üdv Mindenkinek!

Van egy 2005-ös 2.0 l-es benzines Mondeom. Szelepfedél tömítést kéne cseréltetnem de a szervízben azt mondták, hogy annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudják úgy leszedni, hogy garantálják, hogy nem törik el. (Műanyag a mostani szelepfedél). Azt tanácsolták, hogy szerezzek be egy másik szelepfedelet a biztonság kedvéért. A kérdésem az lenne, hogy mivel műanyagot nem igen találom az alu mehet-e rá?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Vegyél bontottat, 8-10 ezerből meg lehet venni. Az alu is megfelel szerintem.

https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-ford/mondeo-iii/motor-motorikus-alkatresz/szelepfedel/elado

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13515 Dátum: 2019.01.30 szerda, 21:10:45 »

Vegyél bontottat, 8-10 ezerből meg lehet venni. Az alu is megfelel szerintem.

https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-ford/mondeo-iii/motor-motorikus-alkatresz/szelepfedel/elado

Üdv: László


Csak akkor arra kell figyelniük, hogy ahhoz már másik tömítés kell.
Naplózva
blaci82
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #13516 Dátum: 2019.02.03 vasárnap, 08:25:24 »

Sziasztok!
Időszakosan pár napig csak második indításra indul be a motor, az első indításná rögtön lefullad utána pöccre indul. Akkor csinálja ha áll pár órát.... Mitől lehet???
2.0benzin
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.03 vasárnap, 08:27:22 írta blaci82 » Naplózva

Ford Mondeo mk3  Titanium 2.0 Kombi
RiC91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #13517 Dátum: 2019.02.13 szerda, 03:06:17 »

Üdvözletem!

A következő problémába ütköztem:

 1.8-as 125 LE motorom kb 15.000 km-rel ezelőtt esett át kisgenerálon (gyűrűk cseréje és egyéb eldobandó, javítandó dolgok a motorban mint hajtókarcsapágyak stb.). A felújítás előtt is és azóta is 1700-2100 RPM között ciripelő hangot ad a motor, kopogásos égésre gyanakszom. Ez jellemzően melegebb időjárás esetén fordult elő, 5 celsius alatt ritkábban. Sajnos a kopogásos égés felerősödött azóta, így kicseréltem a kopogásérzékelőt, de éppen csak javított valamit a helyzetemen. A fórumot böngészve láttam pár postot, ahol írták, hogy ha lecsatlakoztatom az EGR szelepet akkor megszűnik a kopogás. Ez nálam is mondhatni bevált (hideg motornál még mindig ciripel kicsit), de megoldást keresek. Olvastam, hogy a PCM adaptációs értékek törlése megoldhatja a problémát. A Ford wikin leírtak szerint jártam el (https://www.fordwiki.co.uk/index.php/ECU_Reset), eredménytelenül. Van-e egyéb módja a PCM resetnek? Illetve aki találkozott már hasonló jelenséggel és sikeresen megoldotta a problémát, az legyen kedves megosztani hogyan tette Smiley

A felújítás során sajnos nem tudtam szemrevételezni a szétszedett blokkot, így nem láthattam, hogy mi és mennyire kokszolódott le, gondolom csak nem rakták össze retkesen. Az autó jól húz, keveset fogyaszt, most az első 10.000 km-en kért még olajat (1,5 L betudom a bejáratásnak), de tapasztalatom szerint egyre kevesebbet eszik.

Várom a javaslatokat, előre is köszi mindenkinek Smiley
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13518 Dátum: 2019.02.13 szerda, 11:12:15 »

Sziasztok!
Időszakosan pár napig csak második indításra indul be a motor, az első indításná rögtön lefullad utána pöccre indul. Akkor csinálja ha áll pár órát.... Mitől lehet???
2.0benzin
Szia.
Benzin sziv.hangját hallod elindítás előtt? Ü.anyagszűrőt mikor cserélted?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #13519 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 11:51:29 »

Sziasztok,

Az immáron 13 éves gyári trafó pár hete elhalálozott, SOS-be került bele egy Hüco, de azóta 1500-2000 között rendszeresen megtorpan erősebb gázadásra.

Bár kvázi új, de sz.rok rá, veszek másik trafót, mert ugye jól gondolom ez a baja. Smiley

A Bosch is gyárinak tekinthető (az volt benne), vagy csak a Ford dobozos a jó?
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13520 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 13:02:57 »

Sziasztok,

Az immáron 13 éves gyári trafó pár hete elhalálozott, SOS-be került bele egy Hüco, de azóta 1500-2000 között rendszeresen megtorpan erősebb gázadásra.

Bár kvázi új, de sz.rok rá, veszek másik trafót, mert ugye jól gondolom ez a baja. Smiley

A Bosch is gyárinak tekinthető (az volt benne), vagy csak a Ford dobozos a jó?

Nekünk bejött a Bosch, de pl Zolibácsinak ha jól emlékszem nem.
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #13521 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 15:20:39 »

Szia,

abban a fordulatszám tartományban motortartóbak is rezonálhat https://www.youtube.com/watch?v=-SdfR2RaA6k

Üdvözletem!

A következő problémába ütköztem:

 1.8-as 125 LE motorom kb 15.000 km-rel ezelőtt esett át kisgenerálon (gyűrűk cseréje és egyéb eldobandó, javítandó dolgok a motorban mint hajtókarcsapágyak stb.). A felújítás előtt is és azóta is 1700-2100 RPM között ciripelő hangot ad a motor, kopogásos égésre gyanakszom. Ez jellemzően melegebb időjárás esetén fordult elő, 5 celsius alatt ritkábban. Sajnos a kopogásos égés felerősödött azóta, így kicseréltem a kopogásérzékelőt, de éppen csak javított valamit a helyzetemen. A fórumot böngészve láttam pár postot, ahol írták, hogy ha lecsatlakoztatom az EGR szelepet akkor megszűnik a kopogás. Ez nálam is mondhatni bevált (hideg motornál még mindig ciripel kicsit), de megoldást keresek. Olvastam, hogy a PCM adaptációs értékek törlése megoldhatja a problémát. A Ford wikin leírtak szerint jártam el (https://www.fordwiki.co.uk/index.php/ECU_Reset), eredménytelenül. Van-e egyéb módja a PCM resetnek? Illetve aki találkozott már hasonló jelenséggel és sikeresen megoldotta a problémát, az legyen kedves megosztani hogyan tette Smiley

A felújítás során sajnos nem tudtam szemrevételezni a szétszedett blokkot, így nem láthattam, hogy mi és mennyire kokszolódott le, gondolom csak nem rakták össze retkesen. Az autó jól húz, keveset fogyaszt, most az első 10.000 km-en kért még olajat (1,5 L betudom a bejáratásnak), de tapasztalatom szerint egyre kevesebbet eszik.

Várom a javaslatokat, előre is köszi mindenkinek Smiley
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
RiC91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #13522 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 16:21:10 »

Szia,

abban a fordulatszám tartományban motortartóbak is rezonálhat https://www.youtube.com/watch?v=-SdfR2RaA6k


Szia,

Nem hiszem, hogy a motortartó bakot elhallgattatná, ha lehúzom az EGR-t... Találtam egy videót, így szól az enyém is: https://youtu.be/4p3jE0Woryk
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #13523 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 18:40:18 »

Hogy húzod le az EGR-t?
Szia,

Nem hiszem, hogy a motortartó bakot elhallgattatná, ha lehúzom az EGR-t... Találtam egy videót, így szól az enyém is: https://youtu.be/4p3jE0Woryk
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
RiC91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #13524 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 19:14:02 »

Hogy húzod le az EGR-t?

Bocsánat ha pontatlanul fogalmaztam, a csatlakozóját lehúzom róla, így nem működik az egr. Ekkor a kopogás is csak hideg motornál jelentkezik.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.14 csütörtök, 19:15:51 írta RiC91 » Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #13525 Dátum: 2019.02.15 péntek, 08:58:39 »

Ezt kipróbálom én is, mert nekem is van egy relytéjes kopogásom és évente egyszer kapok egy EGR hibakódot.

Bocsánat ha pontatlanul fogalmaztam, a csatlakozóját lehúzom róla, így nem működik az egr. Ekkor a kopogás is csak hideg motornál jelentkezik.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13526 Dátum: 2019.02.15 péntek, 17:24:14 »

Bocsánat ha pontatlanul fogalmaztam, a csatlakozóját lehúzom róla, így nem működik az egr. Ekkor a kopogás is csak hideg motornál jelentkezik.

Így állandóan check engine-t fog jelezni. EGR nem jellemző, hogy kopogásos égést okoz. Ha elromlik, ki kell cserélni. Az csak visszavezet valamennyi kipufogó gázt, ennyi.
Nem lehet, hogy egyszerűen csak az örvénylapátoknak véres a nyaka? Vagy ki van belezve?
Egy helyen szoktál tankolni? Próbáltál magasabb oktánszámú benzint? Akkor is kopog?
Volt már előtte egyszer felújítva a motor? Pontosabban, volt e már egyszer a hengerfej síkba gyalulva?
 
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
RiC91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #13527 Dátum: 2019.02.15 péntek, 21:00:50 »

Így állandóan check engine-t fog jelezni. EGR nem jellemző, hogy kopogásos égést okoz. Ha elromlik, ki kell cserélni. Az csak visszavezet valamennyi kipufogó gázt, ennyi.
Nem lehet, hogy egyszerűen csak az örvénylapátoknak véres a nyaka? Vagy ki van belezve?
Egy helyen szoktál tankolni? Próbáltál magasabb oktánszámú benzint? Akkor is kopog?
Volt már előtte egyszer felújítva a motor? Pontosabban, volt e már egyszer a hengerfej síkba gyalulva?
 

Magas volt az olajfogyasztásom, ekkor kezdődött a kopogásos égés. Gondoltam már tele van korommal az egész motor, meg hát mi mást is tehettem volna, elvittem felújíttatni. Cheesy A szerelő úgy ítélte meg, hogy fúrni nem kell, mivel a hengerek jó állapotban voltak, így csak a dugattyúgyűrűk lettek kicserélve, továbbá hajtókarcsapágyak, meg az eldobandó dolgok (hengerfej tömítés stbstb.). A hengerfej nem lett síkolva, így a kisebb préstér ez alapon ki van zárva. Az örvénylapátok szinte hibátlanok, a 4-es hengernél van ujjal érzékelhető mozgása, de meg se közelíti még a youtube-n vagy egyéb helyeken látottakat. Magasabb oktánszámú benzint nem próbáltam még (amint kiürül a tank, megpróbálom) 95-ösből viszont Avia, Shell, MOL, OMV - az eredmény ugyanaz. Kopogásérzékelőt cseréltettem, de csak enyhítette a tünetet. Ha az EGR-t leválasztom az áramról, akkor meleg motor esetén szinte teljesen megszűnik a probléma, viszont amíg a hőfokmutató nem áll be függőlegesre, addig ciripel bármekkora gázadásra.

Forscannel néztem előgyújtás szöget, amikor becsörög, akkor plusz értékre vált, tehát "utógyújtást" ad, már ha szakmailag megállja ez a kifejezés a helyét Smiley Kezdek kifogyni az ötletekből, jövő hónapban megpróbálok eljutni Gödre a focus mesterhez, meggyőzőnek találtam a honlapját, hátha tud segíteni. Biztos vagyok benne, hogy valami apró szirszar dolog okozza a problémát, mert nagyon jól megy az autó, 6,5-7 literrel/100km eljárok vele (napi 120 km-t autózom országúton), csak már fárasztó, hogy állandóan a sebességfokozatokkal kell játszani melegebb időkben, hogy elkerüljem a kritikus fordulatszám tartományt. Minuszokban nincs vagy alig érzékelhető a kopogásos égés...
Naplózva
InStone
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #13528 Dátum: 2019.02.17 vasárnap, 11:28:30 »

Sziasztok!

1.8 benzines MK3 Mondeom van.
Rángatott, leginkább 3000 fordulatig, ezért kicseréltem a gyertyákat, kábeleket, és a trafót.

A képen látható (gondolom) vákuumcső el van törve, nem tudom a cserekor törtem-e el, vagy már előtte el volt.
Mit okoz ennek a csőnek a törése?


Hogyan tudok képet beilleszteni?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13529 Dátum: 2019.02.17 vasárnap, 16:24:40 »

Sziasztok!

1.8 benzines MK3 Mondeom van.
Rángatott, leginkább 3000 fordulatig, ezért kicseréltem a gyertyákat, kábeleket, és a trafót.

A képen látható (gondolom) vákuumcső el van törve, nem tudom a cserekor törtem-e el, vagy már előtte el volt.
Mit okoz ennek a csőnek a törése?


Hogyan tudok képet beilleszteni?
Szia.
Pl: https://picsto.re/?from=k%C3%A9pkezel%C5%91.com
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
InStone
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #13530 Dátum: 2019.02.17 vasárnap, 18:10:40 »


Köszi!

Szóval erről a csőről beszélek, mit befolyásol, ha ez törött? (Befoltoztam egyébként)

Naplózva
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #13531 Dátum: 2019.02.18 hétfő, 12:24:58 »

Kopogásérzékelőt cseréltettem, de csak enyhítette a tünetet. Ha az EGR-t leválasztom az áramról, akkor meleg motor esetén szinte teljesen megszűnik a probléma, viszont amíg a hőfokmutató nem áll be függőlegesre, addig ciripel bármekkora gázadásra.



Hasonlót végig coptam én is.
Ugyan ez volt, lehúzott EGR csatival nem csörgött be.
Bár nekem nyári nagy melegben, mikor már a hűtőfolyadék 100 fok körül volt, akkor csinálta.

Élő diaggal azt vettem észre, hogy az előgyújtást felvitte 25 fok körülire, és finom gázadáskor ott is maradt, és csörgött. Hirtelen gázra viszavette az előgyújtást, és a csörgés is megszűnt.
EGR motorát levettem a szelepről, a csörgés megmaradt.

Ezek után nyomtam egy öntanult értékek nullázását a Forscan-ban.
Azóta ha nagyon figyelek, akkor gázadáskor meghallom, hogy megcsörren, de ez csak 1-2 tized másodperc...
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13532 Dátum: 2019.02.18 hétfő, 17:48:33 »

Köszi!

Szóval erről a csőről beszélek, mit befolyásol, ha ez törött? (Befoltoztam egyébként)

[img [/img]

Vákuumcső, meg kell nézni honnan hova megy, na azt befolyásolja. Mindenesetre semmiképpen sem egészséges, hogy el van törve. Cseréld ki, vagy ideiglenesen vágd le a végeket, illeszd össze és egy pici szigszalaggal, majd egy darab zsurorcsővel fogd össze.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13533 Dátum: 2019.02.20 szerda, 15:02:20 »

Üdv!
Ugye a CHBB motorkód nem az SCi motornak a kódja?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13534 Dátum: 2019.02.20 szerda, 16:11:53 »

Üdv!
Ugye a CHBB motorkód nem az SCi motornak a kódja?
Szerintem mk3 SCI 1,8benzines CFBA kód és 131Le
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13535 Dátum: 2019.02.20 szerda, 16:55:59 »

Nekünk bejött a Bosch, de pl Zolibácsinak ha jól emlékszem nem.

Nekem se volt vele gondom, mert mint később kiderült, a kidörzsölődött főtengely jeladó vezetéke volt a rángatás oka. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13536 Dátum: 2019.02.20 szerda, 17:23:29 »

Szerintem mk3 SCI 1,8benzines CFBA kód és 131Le
Köszi, megnyugtattál.  worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13537 Dátum: 2019.02.20 szerda, 18:13:08 »

Nekem se volt vele gondom, mert mint később kiderült, a kidörzsölődött főtengely jeladó vezetéke volt a rángatás oka. vigyor3

Jah akkor jó  laugh
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #13538 Dátum: 2019.02.20 szerda, 18:45:35 »

Ez az öntanult értékek nullázása az akku saru fél órás levételével is végrehajtható?
Hasonlót végig coptam én is.
Ugyan ez volt, lehúzott EGR csatival nem csörgött be.
Bár nekem nyári nagy melegben, mikor már a hűtőfolyadék 100 fok körül volt, akkor csinálta.

Élő diaggal azt vettem észre, hogy az előgyújtást felvitte 25 fok körülire, és finom gázadáskor ott is maradt, és csörgött. Hirtelen gázra viszavette az előgyújtást, és a csörgés is megszűnt.
EGR motorát levettem a szelepről, a csörgés megmaradt.

Ezek után nyomtam egy öntanult értékek nullázását a Forscan-ban.
Azóta ha nagyon figyelek, akkor gázadáskor meghallom, hogy megcsörren, de ez csak 1-2 tized másodperc...
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13539 Dátum: 2019.02.20 szerda, 21:26:39 »

Magas volt az olajfogyasztásom, ekkor kezdődött a kopogásos égés. Gondoltam már tele van korommal az egész motor, meg hát mi mást is tehettem volna, elvittem felújíttatni. Cheesy A szerelő úgy ítélte meg, hogy fúrni nem kell, mivel a hengerek jó állapotban voltak, így csak a dugattyúgyűrűk lettek kicserélve, továbbá hajtókarcsapágyak, meg az eldobandó dolgok (hengerfej tömítés stbstb.). A hengerfej nem lett síkolva, így a kisebb préstér ez alapon ki van zárva. Az örvénylapátok szinte hibátlanok, a 4-es hengernél van ujjal érzékelhető mozgása, de meg se közelíti még a youtube-n vagy egyéb helyeken látottakat. Magasabb oktánszámú benzint nem próbáltam még (amint kiürül a tank, megpróbálom) 95-ösből viszont Avia, Shell, MOL, OMV - az eredmény ugyanaz. Kopogásérzékelőt cseréltettem, de csak enyhítette a tünetet. Ha az EGR-t leválasztom az áramról, akkor meleg motor esetén szinte teljesen megszűnik a probléma, viszont amíg a hőfokmutató nem áll be függőlegesre, addig ciripel bármekkora gázadásra.

Forscannel néztem előgyújtás szöget, amikor becsörög, akkor plusz értékre vált, tehát "utógyújtást" ad, már ha szakmailag megállja ez a kifejezés a helyét Smiley Kezdek kifogyni az ötletekből, jövő hónapban megpróbálok eljutni Gödre a focus mesterhez, meggyőzőnek találtam a honlapját, hátha tud segíteni. Biztos vagyok benne, hogy valami apró szirszar dolog okozza a problémát, mert nagyon jól megy az autó, 6,5-7 literrel/100km eljárok vele (napi 120 km-t autózom országúton), csak már fárasztó, hogy állandóan a sebességfokozatokkal kell játszani melegebb időkben, hogy elkerüljem a kritikus fordulatszám tartományt. Minuszokban nincs vagy alig érzékelhető a kopogásos égés...
Szia. Hagyd majdnem teljesen kifogyni, és tankold tele 100-as oktánszámú benzinnel. És láss csodát! Többet 95- öst nem fogsz tankolni.... Nem lesz csörgés, az autó meg megtáltosodik. Próbáld ki!
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #13540 Dátum: 2019.02.21 csütörtök, 09:29:14 »

Csak 100-as benzint tanklok.
Szia. Hagyd majdnem teljesen kifogyni, és tankold tele 100-as oktánszámú benzinnel. És láss csodát! Többet 95- öst nem fogsz tankolni.... Nem lesz csörgés, az autó meg megtáltosodik. Próbáld ki!
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #13541 Dátum: 2019.02.22 péntek, 13:36:56 »

Sziasztok,

Szét van szedve a mondeom motorja, teljes generált kap. Arra gondoltam a vezérlést is kicseréltetem, kérdésem az lenne hozzátok, hogy erről a lánckészletről van-e valakinek véleménye, esetleg valaki használt már ilyet?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/fai-autoparts/7814936
A szívósorban a lapátok és a tengelyük hibátlannak minősül, viszont a tengelyt mozgató szerkezet gömbfeje van kikopva, erre valami megoldás, esetleg pontos alkatrész név meghatározásban tudtok segíteni, ami alapján tudok keresni?

Előre is köszönöm mindenkinek, aki segít!

Szia,

Nekem kb 30ezret bírt a FAI. Megnyúlt, volt képem is róla, elképesztő volt, kb 1 centi különség volt.Aztán gyári lánc lett véve, gyári feszítővel, a láncvezetők, fogaskerekek maradtak. Most elvileg jó - kb 10 ezret ha mentem vele. Ha tudsz, vegyél gyári láncot hozzá. Ha kérdésed van írj ide, vagy hívj : +36306770589, szívesen mesélek még.Smiley
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
RiC91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #13542 Dátum: 2019.02.22 péntek, 15:06:23 »

Szia. Hagyd majdnem teljesen kifogyni, és tankold tele 100-as oktánszámú benzinnel. És láss csodát! Többet 95- öst nem fogsz tankolni.... Nem lesz csörgés, az autó meg megtáltosodik. Próbáld ki!

Azért ez annyira nem életszerű. Az olajfogyasztás előtt 95-össel járt és semmi ilyen jellegű baja nem volt. A 100-as benzines "trükk" - ha be is válik - csak elfedné a problémát, de nem oldja meg.
Naplózva
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #13543 Dátum: 2019.02.23 szombat, 20:47:47 »

Sziasztok .
Ha kicserélem a motorvezérlőt az immolisert is cserélnem kell,vagy rá lehet tanítani a régit ?
Előre is köszönöm a segítséget .
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13544 Dátum: 2019.02.25 hétfő, 10:06:53 »

Üdv!
Új Mondeo tulajként érdekelne, hogy ha jó gazdája szeretnék lenni, akkor milyen ajánlások vannak, mondjuk a rendszeresen cserélendő dolgoknál pl. (miből csak gyárit, egyáltalán milyet, stb), vagy mire érdemes figyelni (a szívósor-problémát ismerem) amire zöldfülüként nem is figyelnék.
Köszi a segítséget!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #13545 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 06:18:16 »

Nekem se volt vele gondom, mert mint később kiderült, a kidörzsölődött főtengely jeladó vezetéke volt a rángatás oka. vigyor3

Na ezt én is megnézem, mert a Bosch se 100%. Jobb, de nem eléggé.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13546 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 07:07:42 »

Na ezt én is megnézem, mert a Bosch se 100%. Jobb, de nem eléggé.

Akkor valószínűleg kábelt és/vagy gyertyát is cserélned kéne, mielőtt ez a trafó tönkremegy.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.28 csütörtök, 09:29:01 írta tpmportal » Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 309


« Új hozzászólás #13547 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 14:19:13 »

Hali!
Fagyállóból csak a Ford Super Plus-t 50%-t szabad beletenni? Olcsóbb de jó alternatíva létezik.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13548 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 15:00:30 »

Hali!
Fagyállóból csak a Ford Super Plus-t 50%-t szabad beletenni? Olcsóbb de jó alternatíva létezik.


Mannol. Tudja a Ford szabványt.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13549 Dátum: 2019.02.28 csütörtök, 16:44:51 »

Hali!
Fagyállóból csak a Ford Super Plus-t 50%-t szabad beletenni? Olcsóbb de jó alternatíva létezik.


Szerintem a Ford annyira minimálisan drágább, hogy nekem még a keresgélés is többe kerül.  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 264 265 266 267 268 269 270 [271] 272 273 274 275 276 277 278 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.