Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 09:23:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 270 271 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4225735 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13800 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 10:05:43 »

Tehát, / amit Én leszűrtem a társalgásotokból/ a termosztátomnak az elektromosság nélkűl is működni kellene!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13801 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 11:14:16 »

Tehát, / amit Én leszűrtem a társalgásotokból/ a termosztátomnak az elektromosság nélkűl is működni kellene!

Így van.
Azt írtam már, hogy miután elindítod az autót és hamar elindul a hűtőventilátor, akkor ellenőrizd, hogy a termosztát utáni cső meleg-e.
Működik-e mindkét fokozat?
Írj egy alvázszámot, még néznék valamit.
Sajnos előFORDul a patronos termosztátoknál hogy csak a gyári hozza a megoldást.

A kérdésekre még nem adtál választ, pedig segítene.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13802 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 22:15:19 »

Indulás után kb  4-5 km megtétele után indul az első fokozata a ventillátornak! A hűtő felső bemenő csöve az puha és forró, de a hűtő az hideg! Az alsó vastag cső,5 amelyik megy a termosztáthoz az hideg!  Valahogy fel nem forr, a fűtése is normális!  Az új termosztáttal is ugyan az! 

Alváz sz:WF05XXGBB51M78086
motor:CGBA1M78086
 
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13803 Dátum: 2019.09.19 csütörtök, 22:32:26 »

Indulás után kb  4-5 km megtétele után indul az első fokozata a ventillátornak! A hűtő felső bemenő csöve az puha és forró, de a hűtő az hideg! Az alsó vastag cső,5 amelyik megy a termosztáthoz az hideg!  Valahogy fel nem forr, a fűtése is normális!  Az új termosztáttal is ugyan az! 

Alváz sz:WF05XXGBB51M78086
motor:CGBA1M78086
 

Milyen termosztát került bele? Calorstat?

Ha meg van a régi termosztát, azt kibelezve és beépítve lehetne ellenőrizni a keringést. Ha mindkét hűtőcső közel azonosan felmelegszik és a hűtő is, akkor a hűtőben elegendő a keringés.
Ebben az esetben a termosztát hibás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13804 Dátum: 2019.09.20 péntek, 09:08:16 »

Köszönöm Győző!  Hétfőn jön meg az új kiegyenlítő tartály, akkor úgy is le kell engednem a vizet! Megpróbálom, átmosom a hűtőt is! Tegnap azt vettem észre, hogy leállítás után bemelegszik a cső a termosztát és a hűtő között! Nekem ugy tűnk, mintha visszafolyna a termosztátol! Azt, hogy milyen termosztátot tettem bele? A legolcsobbat, valami maxgeart, azt hiszem Tajvani!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13805 Dátum: 2019.09.20 péntek, 17:10:38 »

Köszönöm Győző!  Hétfőn jön meg az új kiegyenlítő tartály, akkor úgy is le kell engednem a vizet! Megpróbálom, átmosom a hűtőt is! Tegnap azt vettem észre, hogy leállítás után bemelegszik a cső a termosztát és a hűtő között! Nekem ugy tűnk, mintha visszafolyna a termosztátol! Azt, hogy milyen termosztátot tettem bele? A legolcsobbat, valami maxgeart, azt hiszem Tajvani!
vigyor3 http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg1169307#msg1169307
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13806 Dátum: 2019.09.20 péntek, 19:18:13 »

Köszönöm Győző!  Hétfőn jön meg az új kiegyenlítő tartály, akkor úgy is le kell engednem a vizet! Megpróbálom, átmosom a hűtőt is! Tegnap azt vettem észre, hogy leállítás után bemelegszik a cső a termosztát és a hűtő között! Nekem ugy tűnk, mintha visszafolyna a termosztátol! Azt, hogy milyen termosztátot tettem bele? A legolcsobbat, valami maxgeart, azt hiszem Tajvani!

Akkor jó eséllyel megvan mi a hiba  vigyor3
Naplózva
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13807 Dátum: 2019.09.26 csütörtök, 17:37:28 »

Megvan, miért pörög fel a motor kinyomott kuplungnál az autóban: megadta magát a gázbowden rögzítése a fojtószelepnél és ezért akad. Bonyolult kicserélni, vagy nekifoghatok otthon magam is? Ha igen, hogy kell csinálni?
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Green95
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #13808 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 14:49:24 »

Sziasztok nem rég vásárlót mondeo mk3 1.8 2000.
200.000km olyan dolgot vettem eszre hogy kicsit csatogos hangja van alapjarton is menet közben csak ha keves gáz on van nagyobnal semmi hangj szép hangja van ahogy be melegszik csak kicsit hallani de mentkozbe miert mit lehe ezzel tenni szerelöt is ajanhat valaki aki ert hozza nagyon nem 400e ft aron csinalna meg. Mert azt mondtak valahol hogy hajtókar csapágyas nem tudom enyire nem ertek hozza sanos válaszokat előre is köszönöm szépen
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #13809 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 15:57:46 »

Sziasztok nem rég vásárlót mondeo mk3 1.8 2000.
200.000km olyan dolgot vettem eszre hogy kicsit csatogos hangja van alapjarton is menet közben csak ha keves gáz on van nagyobnal semmi hangj szép hangja van ahogy be melegszik csak kicsit hallani de mentkozbe miert mit lehe ezzel tenni szerelöt is ajanhat valaki aki ert hozza nagyon nem 400e ft aron csinalna meg. Mert azt mondtak valahol hogy hajtókar csapágyas nem tudom enyire nem ertek hozza sanos válaszokat előre is köszönöm szépen

Valószínúleg a szívósor örvénylapátjainak a hangját hallod.
Hidegen indísd be nyitott gépháztetőnél és a szívósor alján találsz középen egy vékony vákumcsövet.
Azt húzd le és ha megszűnik a "szelephang", akkor ez a probléma.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Green95
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #13810 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 17:07:31 »

Valószínúleg a szívósor örvénylapátjainak a hangját hallod.
Hidegen indísd be nyitott gépháztetőnél és a szívósor alján találsz középen egy vékony vákumcsövet.
Azt húzd le és ha megszűnik a "szelephang", akkor ez a probléma.
IGEN EZ VOLT A BAJ HOL TUDOK RENDELNI HOZZA VALO CUCOKAT MERT MEGOLDANAM EN A CSERE CSAK NEM TUDOM HOL lehetne rendelni hozza lapatot stb??
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13811 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 17:36:20 »

Valószínúleg a szívósor örvénylapátjainak a hangját hallod.
Hidegen indísd be nyitott gépháztetőnél és a szívósor alján találsz középen egy vékony vákumcsövet.
Azt húzd le és ha megszűnik a "szelephang", akkor ez a probléma.
IGEN EZ VOLT A BAJ HOL TUDOK RENDELNI HOZZA VALO CUCOKAT MERT MEGOLDANAM EN A CSERE CSAK NEM TUDOM HOL lehetne rendelni hozza lapatot stb??

Mikori évjárat?
2004 előttieknél nem cserélhető a lapátok. Ott szívósor csere vagy felújítás.
www.szivosor.hu
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #13812 Dátum: 2019.09.29 vasárnap, 19:49:26 »

IGEN EZ VOLT A BAJ HOL TUDOK RENDELNI HOZZA VALO CUCOKAT MERT MEGOLDANAM EN A CSERE CSAK NEM TUDOM HOL lehetne rendelni hozza lapatot stb??

Az a baj, hogy évjáratot nem írsz. 2000-es szerintem nem lehet, mert 2001 től van MK3. (ha jól tudom)
Vagy az van amit MegGyőző írt, vagy ha 2003.06-hó előtti gyártású az autó, akkor szívosor csere, ami elég drága (újonnan 100+ ezer Ft.) vagy amit sokan csináltak itt a fórumon is, szívósor leszed, örvénylapátokat kiszed, ledugóz és új tömitéssel mehet vissza.
Szerintem itt a fórumon le is van írva az eljárás.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13813 Dátum: 2019.10.01 kedd, 10:29:45 »

Feltehetően nem nyit a termosztát és bizony a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét, ezért a motorvezérlő bekapcsolja a hűtőventilátort.
A hűtőfolyadék hőmérséklet mutatója kb. 115°C-ig nem mozdul a piros tartomány felé, ezért nem látod túlmelegedni.
Viszont már ezalatt elindul a hűtőventilátort.
Amikor megy a hűtőventilátort, ellenőrizni kell a hűtő ki és bemenő csövet.
Ha a termosztát utáni jelentősen hidegebb, akkor nem kering a hűtőben a hűtőfolyadék.
Nagy valószínűséggel a termosztát hibája miatt. Nem nyit ki.


Szia Gyözö!   / Bácsi/

Köszönöm a segítséget, Kb 90%-ban megoldodott a problémám, és tényleg a termosztát csere segített! Annyi még visszamaradt, hogy felmegy a hőmérséklet 108 fokig, és utánna visszahül 96-97-re!  hosszabb utat még nem mentem vele, talán letisztul a rendszer /levegőre gondolok/! Az új termosztát volt hibás, és nem nyitott! Kivétel után megprobáltuk egy lábosban! Most valami Spanyol van benne, de működik!  Nem sporolási szándékkal, de szemétség ami itt működik! Rendeltem egy Gates termosztátot az Unix-nál 25 ezerért, és kibontás után kiderült, hogy Motokraft van a dobozba, ami ha külön veszem, akkor 13 ezer! felháborodtam ezen a csaláson!  Felhívtam a Pesti központot, és ott azt felelték, hogy a Gates így küldi nekik! Ez az emberek megkárosítása, ezt nem akarom elhinni! Most írok a Német központba, és megkérdezem, hogy tényleg így működik-e!     

Üdv:  Difoe
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13814 Dátum: 2019.10.01 kedd, 11:01:53 »

Szia Gyözö!   / Bácsi/

Köszönöm a segítséget, Kb 90%-ban megoldodott a problémám, és tényleg a termosztát csere segített! Annyi még visszamaradt, hogy felmegy a hőmérséklet 108 fokig, és utánna visszahül 96-97-re!  hosszabb utat még nem mentem vele, talán letisztul a rendszer /levegőre gondolok/! Az új termosztát volt hibás, és nem nyitott! Kivétel után megprobáltuk egy lábosban! Most valami Spanyol van benne, de működik!  Nem sporolási szándékkal, de szemétség ami itt működik! Rendeltem egy Gates termosztátot az Unix-nál 25 ezerért, és kibontás után kiderült, hogy Motokraft van a dobozba, ami ha külön veszem, akkor 13 ezer! felháborodtam ezen a csaláson!  Felhívtam a Pesti központot, és ott azt felelték, hogy a Gates így küldi nekik! Ez az emberek megkárosítása, ezt nem akarom elhinni! Most írok a Német központba, és megkérdezem, hogy tényleg így működik-e!    

Üdv:  Difoe

108-ig sem kéne felmennie igazából. De legalább most már nem marad ott.
Ha nem múlik el, akkor felejtsd el a sok utángyártott szemetet, vegyél gyári, ford dobozos termosztátot.
(az legalább csak néha hulladék az általában helyett  hehe)
Naplózva
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #13815 Dátum: 2019.10.01 kedd, 11:44:06 »

108-ig sem kéne felmennie igazából. De legalább most már nem marad ott.
Ha nem múlik el, akkor felejtsd el a sok utángyártott szemetet, vegyél gyári, ford dobozos termosztátot.
(az legalább csak néha hulladék az általában helyett  hehe)

Igazad lehet, de azért Én luxusnak tartom a 40 ezret egy termosztátért egy 2001 es autóba!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13816 Dátum: 2019.10.01 kedd, 11:47:36 »

Igazad lehet, de azért Én luxusnak tartom a 40 ezret egy termosztátért egy 2001 es autóba!

És most mennyit költöttél eddig úgy, hogy nem jó igazán?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13817 Dátum: 2019.10.01 kedd, 12:12:19 »

Igazad lehet, de azért Én luxusnak tartom a 40 ezret egy termosztátért egy 2001 es autóba!

Sajnos ez nem nézhető így.
Egy új alkatrészt kapsz. Mindegy mennyi idős, milyen értékű autóhoz.
Ezt nem tudja az alkatrész gyártó, de nem is számít.

Amúgy jó lenne ha úgy csökkenne az alkatrészek ára, ahogy öregszik az autó vagy csökken az értéke.
De ilyen nincs.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Green95
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #13818 Dátum: 2019.10.03 csütörtök, 14:41:10 »

Sziasztok érdekel hogy mi a pontos merte az olaj szürőnek 2000ev mk3 1.8 Duratec he. Mennyi olaj kell bele pontosan nem talaok adatot rola pontosat egyikről sem
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13819 Dátum: 2019.10.03 csütörtök, 16:08:47 »

Sziasztok érdekel hogy mi a pontos merte az olaj szürőnek 2000ev mk3 1.8 Duratec he. Mennyi olaj kell bele pontosan nem talaok adatot rola pontosat egyikről sem
https://applications.castrol.com/oilselector/hu_hu/c/recommendation?vehicleType=szem%C3%A9lyaut%C3%B3k&manufacturer=ford-(eu)&model=mondeo-mk-iii-(2001-2007)&modelType=mondeo-1-8i-16v-(92-kw)-(2001-2007)

https://cromax.hu/ford/mondeo_2000-2007_/szurok/szurok/motorolajszuro/?limitstart=0

Ha betétes,akkor:
Külső átmérő/hossz1 (mm)
65
Belső átmérő/szélesség1 (mm)
28
Magasság 1 (mm)
74
Külső átmérő/hossz2 (mm)
43
Megnevezés
Olajszűrő
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.03 csütörtök, 16:12:12 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
somedra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #13820 Dátum: 2019.10.08 kedd, 17:33:53 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.Van egy mk3 1.8 benzines mondeom ès mostanàban elkezdett ràngatni,de csak akkor ha alacsony fordulatról szeretnék intenzívebben gyorsítani akkor rànt egy-két nagyobbat,de ha magas fordulaton teszem ezt akkor minden rendben van.ha szép lassan gyorsítok akkor nem ràngat.idàig ez a jelenség nem volt és nem rángatott bàrhogy is használtam.első körben kicseréltem a gyújtókábeleket és a gyertyàkat.nem változott semmit a rángatás maradt.ha viszont autópàlyàn megyek és kihuzatom,gyorsítok akkor nem rángat.
Segítségeteket előre is köszönöm
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1639



« Új hozzászólás #13821 Dátum: 2019.10.08 kedd, 19:24:33 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.Van egy mk3 1.8 benzines mondeom ès mostanàban elkezdett ràngatni,de csak akkor ha alacsony fordulatról szeretnék intenzívebben gyorsítani akkor rànt egy-két nagyobbat,de ha magas fordulaton teszem ezt akkor minden rendben van.ha szép lassan gyorsítok akkor nem ràngat.idàig ez a jelenség nem volt és nem rángatott bàrhogy is használtam.első körben kicseréltem a gyújtókábeleket és a gyertyàkat.nem változott semmit a rángatás maradt.ha viszont autópàlyàn megyek és kihuzatom,gyorsítok akkor nem rángat.
Segítségeteket előre is köszönöm

Akkor már csak 1 maradt hátra, a trafó.  vigyor3
Milyen gyertya/kábel ment bele? A benzines mondeónak kényes a gyújtásrendszere. Szinte csak gyárival hajlandó kifogástalanul működni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
somedra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #13822 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 06:02:53 »

Köszönöm.akkor megnézetem a trafót.
Naplózva
bubika30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #13823 Dátum: 2019.10.16 szerda, 20:41:16 »

Sziasztok. Olyan problémám van, hogy a 2.0 benzines mondeom nehezen indul be.  Kicseréltük a gyertyáka, trafót és a gyújtókábeleket is. Beindulás után  benzin szag van és nem mindíg megy mind a négy henger. Ha beindul utána semmi baj nincs vele, nem rángat, rendesen megy.
Naplózva

2003/4 Mondeo Mk3 2.0  16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13824 Dátum: 2019.10.16 szerda, 21:21:29 »

Sziasztok. Olyan problémám van, hogy a 2.0 benzines mondeom nehezen indul be.  Kicseréltük a gyertyáka, trafót és a gyújtókábeleket is. Beindulás után  benzin szag van és nem mindíg megy mind a négy henger. Ha beindul utána semmi baj nincs vele, nem rángat, rendesen megy.

Benzinnyomás mérése, mikor nehezen indul.
Gyertyák színe? Benzinszagú?
MAP értéke?
Hűtőfolyadék értéke?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #13825 Dátum: 2019.11.26 kedd, 09:14:08 »

Üdv Mindenkit...

Tudja valaki, hogy a most bevezetendő  E10 -es benzin  használható lesz-e a MK3 benzin motorokhoz ?
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13826 Dátum: 2019.11.26 kedd, 10:12:46 »

Üdv Mindenkit...

Tudja valaki, hogy a most bevezetendő  E10 -es benzin  használható lesz-e a MK3 benzin motorokhoz ?


Miért ne lenne?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #13827 Dátum: 2019.11.26 kedd, 10:32:36 »

Miért ne lenne?

Asszonta' a TV, hogy régi autókhoz nem biztos, hogy jó...  Persze, hogy miért nem, azt nem mondták...   

Kösz, Tibi  smile
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13828 Dátum: 2019.11.26 kedd, 12:32:37 »

Asszonta' a TV, hogy régi autókhoz nem biztos, hogy jó...  Persze, hogy miért nem, azt nem mondták...   

Kösz, Tibi  smile

Ne nézz TV-t.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13829 Dátum: 2019.11.26 kedd, 12:53:10 »

Ez sem mai cikk, szóval nem újkeletű a dolog.
De már akkor is kiderült hogy még jobb is az E10 mint az E5......  Cool
Ezt pedig nem a TV, média mondja.

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/10801/e10-botrany-es-hiszteria


A régi autó az Old és esetleg a young timer. Tehát 25+ év.
Emellett ugye a cikkben is olvasható, hogy bizonyos gyártók azt mondják egyes típusaikra, hogy E10-et nem.
Ez nem más, mint a könnyebbik út, amikor nem akarunk foglalkozni a dologgal, nem akarjuk vizsgálni a felénk feltett kérdést..... mondjuk azt, hogy nem. Az eddigi benzinnel kapcsolatban nincs tennivaló.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.26 kedd, 12:57:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13830 Dátum: 2019.11.26 kedd, 13:04:33 »

Ez sem mai cikk, szóval nem újkeletű a dolog.
De már akkor is kiderült hogy még jobb is az E10 mint az E5......  Cool
Ezt pedig nem a TV, média mondja.

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/10801/e10-botrany-es-hiszteria


A régi autó az Old és esetleg a young timer. Tehát 25+ év.
Emellett ugye a cikkben is olvasható, hogy bizonyos gyártók azt mondják egyes típusaikra, hogy E10-et nem.
Ez nem más, mint a könnyebbik út, amikor nem akarunk foglalkozni a dologgal, nem akarjuk vizsgálni a felénk feltett kérdést..... mondjuk azt, hogy nem. Az eddigi benzinnel kapcsolatban nincs tennivaló.

Ezt még nem nevezném szakújságcikknek, mert egy hosszas semmitmondó felvezető után a lényegre tér, de azt már nem fejti ki.

Az eredmény meglepő volt: alumíniumházakra, benzinvezetékekre az E5 károsítóbb hatású volt mint az E10, ami a vegyészeket egyáltalán nem lepte meg. Az „Oldimer Markt” az E10 használatát javasolja és azt, hogy ne váltogassák az E5 és az E10 tankolását.

Miért nem lepte meg? Na erről kellene írni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13831 Dátum: 2019.11.26 kedd, 13:31:31 »

Ezt még nem nevezném szakújságcikknek, mert egy hosszas semmitmondó felvezető után a lényegre tér, de azt már nem fejti ki.

Az eredmény meglepő volt: alumíniumházakra, benzinvezetékekre az E5 károsítóbb hatású volt mint az E10, ami a vegyészeket egyáltalán nem lepte meg. Az „Oldimer Markt” az E10 használatát javasolja és azt, hogy ne váltogassák az E5 és az E10 tankolását.

Miért nem lepte meg? Na erről kellene írni...

Nem a szakújságon van a lényeg, hanem alul a feltüntetett forrásokon.  Cool

Azért nem lepte meg, mert amiben több a benzin (agresszív anyag), mint az alkohol az egy azonos vizsgálatban nyilván "károsabb".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13832 Dátum: 2019.11.26 kedd, 15:57:25 »

Ne nézz TV-t.....
eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #13833 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 22:01:43 »

Ne nézz TV-t.....

Nem fogok...!  Ezt is csak hallottam belőle (TV), de eztán ettől is tartózkodom !   nyes
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13834 Dátum: 2019.12.04 szerda, 12:00:31 »

Az elmúlt hónapokban az autóm több időt töltött szervizben, mint nálam, és ha itt volt, abban sem nagyon volt köszönet. Hátha ti tudtok segíteni.
A legtöbb probléma megoldódott, de eggyel még mindig küzdök. Úgy indult az egész, hogy néha-néha magától felment a fordulatszám üresben. Utána volt olyan, hogy vagy felhúzta a fordulatot (2500-4000 környékére), vagy leállt alapjáraton, ekkor kezdtük el sorban nézni, mi okozhatja.
Amit eddig néztünk, megtettünk:
Voltam a Kertész utcában, a generátor rendben.
Fojtószelepet kivették, alaposan kipucolták.
A tempomat bowdene kirojtosodott a végénél, azt kicseréltem.
Vákuumcsöveket megnézték, rendben vannak.
Végül az alapjárati motorra terelődött a gyanú. Minden bizonnyal ez volt a fő bűnös, mert a cseréje óta nem megy fel a fordulatszám. Viszont nincs még minden rendben. Üzemmelegen néha kissé lemegy az alapjárat, olyan 500 könyékére engedi le, aztán fel is húzza pár mp múlva. Már nem áll le, de engem aggaszt, hogy ez így mégsem jó. Merre induljak, mire figyeljek még? Hozzáértők vagy tapasztaltak tanácsát nagyon megköszönném, ha valami fontosat nem írtam, kérdezzetek.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13835 Dátum: 2019.12.04 szerda, 12:06:24 »

Az elmúlt hónapokban az autóm több időt töltött szervizben, mint nálam, és ha itt volt, abban sem nagyon volt köszönet. Hátha ti tudtok segíteni.
A legtöbb probléma megoldódott, de eggyel még mindig küzdök. Úgy indult az egész, hogy néha-néha magától felment a fordulatszám üresben. Utána volt olyan, hogy vagy felhúzta a fordulatot (2500-4000 környékére), vagy leállt alapjáraton, ekkor kezdtük el sorban nézni, mi okozhatja.
Amit eddig néztünk, megtettünk:
Voltam a Kertész utcában, a generátor rendben.
Fojtószelepet kivették, alaposan kipucolták.
A tempomat bowdene kirojtosodott a végénél, azt kicseréltem.
Vákuumcsöveket megnézték, rendben vannak.
Végül az alapjárati motorra terelődött a gyanú. Minden bizonnyal ez volt a fő bűnös, mert a cseréje óta nem megy fel a fordulatszám. Viszont nincs még minden rendben. Üzemmelegen néha kissé lemegy az alapjárat, olyan 500 könyékére engedi le, aztán fel is húzza pár mp múlva. Már nem áll le, de engem aggaszt, hogy ez így mégsem jó. Merre induljak, mire figyeljek még? Hozzáértők vagy tapasztaltak tanácsát nagyon megköszönném, ha valami fontosat nem írtam, kérdezzetek.

Szia, esetleg érdemes ránézni a PCV szelepre is.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13836 Dátum: 2019.12.04 szerda, 12:09:07 »

Szia, esetleg érdemes ránézni a PCV szelepre is.
Köszi! Ez az, amihez szét kell szedni a fél motort, szívósort levenni róla, nem? Ha igen, akkor ezt megint csak a szerelőmnél lehet majd valamikor a következő hetekben.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #13837 Dátum: 2019.12.04 szerda, 12:17:03 »

Köszi! Ez az, amihez szét kell szedni a fél motort, szívósort levenni róla, nem? Ha igen, akkor ezt megint csak a szerelőmnél lehet majd valamikor a következő hetekben.


Igen, eléggé el van dugva...

Motorvezérlő újratanítás megvolt? Ha nem, érdemes azzal kezdeni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13838 Dátum: 2019.12.04 szerda, 13:22:01 »


Igen, eléggé el van dugva...

Motorvezérlő újratanítás megvolt? Ha nem, érdemes azzal kezdeni.
Ez még nem, de már megfordult a fejemben! Ma megcsinálom!
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13839 Dátum: 2019.12.04 szerda, 13:40:41 »

Szia, esetleg érdemes ránézni a PCV szelepre is.

Mit kell rajta nézni?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #13840 Dátum: 2019.12.06 péntek, 17:27:19 »

Üdv Csoporttársak!

Már megint akkor jövök, amikor kérdésem van! Smiley

Az utóbbi időben érdekes jelenséget figyeltem meg. Indulás után pár perccel a fordulatszám nem igazán akar visszaesni, sőt szépen húz tovább az autó váltás után, gázpedálról leszállás után is.
A minap valamiért leállítottam az autót olyan 15-20 perccel az indulás után, és a jelenség elmúlott. Azóta így csinálok, egy lámpánál leállítom a motort, és utána nincs a jelenség, rendesen visszaesik a fordulat.
Emlékszem, mintha tavaly is lett volna hasonló, akkor ha jól rémlik a fojtószelep tisztítás után jó lett.
Valóban ez lehet a hiba oka, és ha igen, miért javul meg egy motorleállítás után?
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.06 péntek, 18:15:31 írta Runo » Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13841 Dátum: 2019.12.06 péntek, 19:01:52 »

Üdv Csoporttársak!

Már megint akkor jövök, amikor kérdésem van! Smiley

Az utóbbi időben érdekes jelenséget figyeltem meg. Indulás után pár perccel a fordulatszám nem igazán akar visszaesni, sőt szépen húz tovább az autó váltás után, gázpedálról leszállás után is.
A minap valamiért leállítottam az autót olyan 15-20 perccel az indulás után, és a jelenség elmúlott. Azóta így csinálok, egy lámpánál leállítom a motort, és utána nincs a jelenség, rendesen visszaesik a fordulat.
Emlékszem, mintha tavaly is lett volna hasonló, akkor ha jól rémlik a fojtószelep tisztítás után jó lett.
Valóban ez lehet a hiba oka, és ha igen, miért javul meg egy motorleállítás után?

Nézz körül te is az alapjárati motor környékén. Húzd le róla a csatlakozót, miközben jár a motor. Ha visszaesik a meleg motor fordulatszáma az alapjárat környékére, akkor valószínű, hogy hibás. Aztán ne felejtsd el visszadugni tesztelés után, mert le fog állni menetközben az autó.
Lehet, hogy csak ki kell tisztítani, el tud koszolódni az is. Ha ez és a fojtószelep tisztítás sem segít, akkor lehet, hogy érdemes az alapjárati motort kicserélni.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #13842 Dátum: 2019.12.06 péntek, 19:55:34 »

Nézz körül te is az alapjárati motor környékén. Húzd le róla a csatlakozót, miközben jár a motor. Ha visszaesik a meleg motor fordulatszáma az alapjárat környékére, akkor valószínű, hogy hibás. Aztán ne felejtsd el visszadugni tesztelés után, mert le fog állni menetközben az autó.
Lehet, hogy csak ki kell tisztítani, el tud koszolódni az is. Ha ez és a fojtószelep tisztítás sem segít, akkor lehet, hogy érdemes az alapjárati motort kicserélni.

Köszönöm a gyors választ!  worship
Esetleg kaphatnék egy képi lokalizációt, hogy hol találom az alapjárati motort?!
A csatit még csak-csak le tudom húzni róla talán, de a tisztítást a panel előtti parkolóban sajnos nem fogom tudni megejteni, ha szükség lesz rá!  smile
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13843 Dátum: 2019.12.06 péntek, 21:02:31 »

Köszönöm a gyors választ!  worship
Esetleg kaphatnék egy képi lokalizációt, hogy hol találom az alapjárati motort?!
A csatit még csak-csak le tudom húzni róla talán, de a tisztítást a panel előtti parkolóban sajnos nem fogom tudni megejteni, ha szükség lesz rá!  smile
Fotózni most nem tudom, de ha leveszed a motor felső burkolatát, látni fogod a fojtószelepet, amibe a gázbowden is csatlakozk. Attól kissé balra van az alapjárati motor a hűtő felőli oldalon. Egy kis henger, a csati a tetején van, meg fogod ismerni. Amúgy két csavar tartja, 8-as dugókulcsal pillanatok alatt le tudod szedni. Tömítés van alatta, arra vigyázz.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13844 Dátum: 2019.12.06 péntek, 21:07:57 »

Fotózni most nem tudom, de ha leveszed a motor felső burkolatát, látni fogod a fojtószelepet, amibe a gázbowden is csatlakozk. Attól kissé balra van az alapjárati motor a hűtő felőli oldalon. Egy kis henger, a csati a tetején van, meg fogod ismerni. Amúgy két csavar tartja, 8-as dugókulcsal pillanatok alatt le tudod szedni. Tömítés van alatta, arra vigyázz.


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #13845 Dátum: 2019.12.06 péntek, 22:37:58 »

Nagyon köszönöm mindkettőtöknek!  worship worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13846 Dátum: 2019.12.07 szombat, 08:15:25 »



A kép tökéletes, és ennek kapcsán én is kérdezek valamit. Mi az a vékony fekete műanyag cső, ami az alapjárati motor alatt kissé balra indul és felette megy el? Valamilyen vákuumcső lenne?
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #13847 Dátum: 2019.12.10 kedd, 12:59:08 »

Tisztelt csoporttagok, a hűtő előtt keresztben átmenő "cső" mi célt szolgál, mi a neve?

http://keptarhely.eu/view.php?file=20191210v00ral53h.png


Az enyém annyiban különbözik ettől, hogy hűtőlamellák is vannak rajta.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.10 kedd, 13:04:02 írta Runo » Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13848 Dátum: 2019.12.10 kedd, 13:12:19 »

Tisztelt csoporttagok, a hűtő előtt keresztben átmenő "cső" mi célt szolgál, mi a neve?

http://keptarhely.eu/view.php?file=20191210v00ral53h.png


Az enyém annyiban különbözik ettől, hogy hűtőlamellák is vannak rajta.


Ha követed a csövet láthatod, hogy a kormányszervó olaja közlekedik benne.
A dízelen nincs hűtőborda, míg a benzineseknél van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #13849 Dátum: 2019.12.10 kedd, 13:15:45 »


Ha követed a csövet láthatod, hogy a kormányszervó olaja közlekedik benne.
A dízelen nincs hűtőborda, míg a benzineseknél van.

Értem, köszönöm! Akkor a lamella nélküli sejtésem szerint nem jó...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Oldalak: 1 ... 270 271 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.