Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662025 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2850 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 16:09:12 »

1l/9000 szerintem nem olyan vészes, de ha akarod rákölthetsz egy adag pénzt, hogy megszüntesd (olajlehúzó/szelepszárszimmering/neadjisten hengerfalkopás).
De az is lehet, hogy valamelyik PCV nem jó.

Kormos kipufogó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy motor zabálja az olajat. Városi használattól, sok rövid, hidegen megtett úttól is be tud
feketedni (dús keveréktől, akárcsak a gyertya). De mivel nálad nem kifelé folyik el, és párologni sem párolog annyit az olaj, mint amennyit fogy, ezért valamilyen úton
megeszi.

Megintcsak személyes vélemény, de én emiatt nem váltanék vastagabb olajra. Egyrészt nem garantált, hogy kevesebbet fog enni belőle,
másrészt ez tüneti kezelés, amivel a problémát nem oldod meg, csak "eltakarod", harmadrészt a már említett minőségbeli aggályok miatt sem.

hmm......városban volt használva relativ sokat mostanság...........PCV?? Hol van az? Tudok valamit vele kezdeni?
A teknőt kitakaritani?? Hülyeség??
....és ha rátöltenék az olajra? nem akarom még cserélni.....
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2851 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 16:18:32 »

hmm......városban volt használva relativ sokat mostanság...........PCV?? Hol van az? Tudok valamit vele kezdeni?
A teknőt kitakaritani?? Hülyeség??
....és ha rátöltenék az olajra? nem akarom még cserélni.....

Feltéve, hogy az a bajod: szívósor le. Alatta van egy derékszögű pipa, azt kell cserélni. Kb 6-8 EUR.
Ha a PCV a ludas, akkor a szívócsonkon belül olajnak kell lennie kirakódva. S egyben meg is lehet nézni a terelőlemezeidet, ha még nem újabb szériás (hogy azok nem válnak-e le éppen).
Utána szívósor tömítés csere (2000 Ft/db) és vissza minden.

Teknő takarítása:
http://www.fordpartsuk.com/shop/ford_mondeo_oil_seperator_assy_duratec_he_f_1357522_c_456.htm

Ez a cucc van a blokk oldalára csavarozva. A narancssárga izé a PCV szelep (ne tévesszen meg, fent fekete, így ne narancssárga izét keress a szívósor alatt).
Ennek a szerepe - ha jól értelmezem - hogy a fröccsenő olaj és társai ne juthassanak el a narancs szelepig, illetve valamilyen belobbanás gátlása is van vagy valami.
A lényeg, hogy a gőzök felfele, a használható olaj meg lefele menjen belőle, így ne legyen esélye a szelepnek olajat szívni. Ha oda olajsár rakódik le, akkor simán elképzelhető, hogy elkezd pangani az olaj és ha eléri a szelep szintjét, akkor tiszta olajat is kiszívhat a vákum.

Ha hülyeséget írnék, akkor pls javítsatok.



Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2852 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 17:13:46 »

Olajra nyugodtan rátölthetsz.

Előző hsz-hez még:
Második PCV a szelepfedél jobb hátulján, a szívócsőbe csatlakozik bele.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2853 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 17:17:17 »

Olajra nyugodtan rátölthetsz.

Előző hsz-hez még:
Második PCV a szelepfedél jobb hátulján, a szívócsőbe csatlakozik bele.

Annak van szelepe?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2854 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 17:31:01 »

Annak van szelepe?

Szerintem kéne lennie, de nem nézelődtem még arrafelé.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2855 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 17:40:32 »

Szerintem kéne lennie, de nem nézelődtem még arrafelé.

Pedig érdekes kérdés lenne. Ha jól olvastam, akkor fent nincs szelep. De ebben egyáltalán nem vagyok biztos, ezért kellene egy kis megerősítés...
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2856 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:58:59 »

Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...

Frásznyavalyát sok  Wink Egy 200ezret futott autónál 1000km/1dl olajfogyasztás az szerintem teljesen belefér.
Kíváncsi lennék a gyári értékre, mennyi a megengedett olajfogyi 1000km-re. Ez szerintem bőven benne van.
Van olyan autó - mondjuk ki - Opel Astra 16V, aminek a gyárilag megengedett olajfogyasztása, 4-5dl/1000km.

Az enyémben most 214ezer van és kicsit ez is eszi az olajat, de se füst, se egyéb hiba nincs, szóval nem kell kétségbe esni.

A 270km/1L az más tészta. Ott valami nagy b.meg van.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2857 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:25:32 »

Pedig érdekes kérdés lenne. Ha jól olvastam, akkor fent nincs szelep. De ebben egyáltalán nem vagyok biztos, ezért kellene egy kis megerősítés...

köszönöm a válaszokat........azért nyugodtabb vagyok! Lehet azért rátöltök és jobban megfigyelem. Smiley
Ezso! Hát,nekem eddig nem volt ilyen tapasztalatom,anno off márkánál nem láttam ilyet........de lenyugszom! vigyor3
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #2858 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:06:32 »

A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni Smiley Most nincs kedvem bontott motorra vadászni Sad Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...

Miért nem lehet fúrni?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2859 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:24:44 »

Miért nem lehet fúrni?

Ha jól emlékszem, akkor speciális bevonat van a henger falán. Fúrásnál értelemszerűen ez eltűnne.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2860 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:36:20 »

Miért nem lehet fúrni?

A motorblokk alumíniumból van, ezért a hengerfalak külön öntöttvas "betét"-ekből vannak.
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #2861 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:49:19 »

A motorblokk alumíniumból van, ezért a hengerfalak külön öntöttvas "betét"-ekből vannak.

Ok, ezt már értem. Lehet láma a kérdés, de a betétben nincs annyi hogy lehessen fúrni?
Egyébként ha ez így van, akkor miért lehet kapni hozzá +0.50 dugattyút és +0.50 gyűrűkészletet is?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2862 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 17:14:56 »

Ok, ezt már értem. Lehet láma a kérdés, de a betétben nincs annyi hogy lehessen fúrni?
Egyébként ha ez így van, akkor miért lehet kapni hozzá +0.50 dugattyút és +0.50 gyűrűkészletet is?

Nem tudom milyen vastag, olyat olvastam, hogy 2mm. De az is lehet, hogy ezeknek a felülete is bevonatos.
Ennyire nem mentem már bele ennek a motornak a lelki világába  nemtudom
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2863 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:23:51 »

Helló mindenkinek!

Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Van egy 2003 mk3 1.8/110 mondeom, és mostanában azt tapasztaltam, hogy nagyobb gáznál kék füstöt és kormot nyom ki!
Mi lehet a probléma oka?
Az autón nem lehet semmit észrevenni és nem nem világít kontroll lámpa sem. Az olajfogyasztás sem túlzottan nagy, viszont a kipufogom kormos és belülről vizes!
3000km olajcsere után az olaj korom fekete!

Ha valaki tudna tanácsot adni, megköszönném!

Előre is köszönöm mindenkinek!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2864 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 18:38:42 »

Helló mindenkinek!

Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Van egy 2003 mk3 1.8/110 mondeom, és mostanában azt tapasztaltam, hogy nagyobb gáznál kék füstöt és kormot nyom ki!
Mi lehet a probléma oka?
Az autón nem lehet semmit észrevenni és nem nem világít kontroll lámpa sem. Az olajfogyasztás sem túlzottan nagy, viszont a kipufogom kormos és belülről vizes!
3000km olajcsere után az olaj korom fekete!

Ha valaki tudna tanácsot adni, megköszönném!

Előre is köszönöm mindenkinek!

Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.

Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 hétfő, 18:41:51 írta Hyperborg » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2865 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 19:07:18 »

Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.

Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?

Benzines motornál szerintem nem kéne koromfeketének lennie, főleg nem 3ekm-rel csere után. Nekünk 10ekm után is
csak sötétebb barna gyári 5w-30 olajjal (castrol).


gery1986:
Milyen használatban van a kocsi? Városi, országúti, sok autópálya?
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #2866 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:22:51 »

Miért nem lehet fúrni?
Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba  eplus2 Egyenlőre kitűnő!)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2867 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 20:25:47 »

Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba  eplus2 Egyenlőre kitűnő!)

Mennyi volt a hüvelyezés?
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #2868 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 21:15:00 »

Mennyi volt a hüvelyezés?
Kompletten 190 ezer Ft-ba fájt a művelet (ebben nincs benne, hogy a szerelők ki is beszerelték a motort a kocsiból/ba) Új dugattyúk, nyugvócsapágyak, meg minden kutyafüle, amit ilyenkor egy jó szakember kicserél, hogy legyen egy király gyakorlatilag 0 km-s motor.
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2869 Dátum: 2012.03.27 kedd, 14:30:36 »

Benzines motornál szerintem nem kéne koromfeketének lennie, főleg nem 3ekm-rel csere után. Nekünk 10ekm után is
csak sötétebb barna gyári 5w-30 olajjal (castrol).


gery1986:
Milyen használatban van a kocsi? Városi, országúti, sok autópálya?

A használatról annyit, általában nagyon sokszor indítok elég rövid távon közlekedek legtöbbször!!
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2870 Dátum: 2012.03.27 kedd, 14:36:24 »

Olaj: az a jó, ha fekete, mert a lerakódásokat oldott állapotban kell tartania. Ha még mindig arany színű lenne, akkor az azt jelenti, hogy a lerakódások letapadtak és sz*r az olaj.
Olajfogyasztás: szelepszálszimmering, PCV, olajlehúzó gyűrű okozhatja. Valószínű PCV-d lesz az első körben, mert a szelepszár motorféken füstöl nagyon.

Alapjáraton ad füstöt?
Üzemmeleg motornál alapjáraton a nívópálcánál jön ki füst?
Üzemmeleg motornál ha terheled a motort, a nívópálcán jön ki füst?
A hűtőfolyadékod fogy/olajos?

Az alapjárat nem füstöl, és a kék füst is csak akkor jelentkezik, ha 4-5 ezer fordulatra pörgetem!
A hűtőfolyadék szintje "állandó" és nem látom hogy olajos lenne.
A pálcán üzem meleg motornál még nem figyeltem a dolgot, de utána fogok járni!A napokban kicseréltem a gyertyákat és amikor kivettem egyet,füst jött ki belőle. Ez normális?
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2871 Dátum: 2012.03.27 kedd, 14:40:52 »

Szia!
Nekem az 1.8-asom felújtották kitűnően (azóta 800 km-t mentem, még bejáratós). Hüvelyezték, elvileg ezeket tényleg nem szabad fúrni. Nade arra akartam kilyukadni, hogy nem feltétlenül kell új motor, lehet generálozni ezeket is. (Ha meghalna a motor sok száz ezer km-n belül, akkor tekintsétek a hsz-em semmisnek, én meg majd vagdalom a fejem a falba  eplus2 Egyenlőre kitűnő!)

Helló Conor?
Ha szabad kérdezni, mennyibe volt neked ez a teljes procedúra?-és hol csinálták?
Csak mert lehet, hogy nekem is arra kerül a sor, ha csak nem valami más probléma miatt füstöl kéken a paripa.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2872 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:00:08 »

A használatról annyit, általában nagyon sokszor indítok elég rövid távon közlekedek legtöbbször!!

Akkor az, hogy kormos és vizes a kipufogó normálisnak tekinthető.

A gyertya kivételekor meleg volt a motor? A füst milyen volt?
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2873 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:10:16 »

Akkor az, hogy kormos és vizes a kipufogó normálisnak tekinthető.

A gyertya kivételekor meleg volt a motor? A füst milyen volt?
Igen a motor meleg volt!és halvány fehér füst látszott!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2874 Dátum: 2012.03.27 kedd, 17:42:27 »

Igen a motor meleg volt!és halvány fehér füst látszott!

Hát azt már nem tudom sajnos, hogy normális-e.

Egy veszteségmérésre biztos érdemes beiratkozni, ha az nem mond semmit, akkor marad a pcv, vagy olajgyűrű, vagy enyhén kopott
hengerfal.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2875 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 07:16:44 »

szepjoreggelt mindenkinek...van egy olyasmi problemam hogy alapgazon kicsit ketyeg a motorom Sad  az anyos ulesi felen jobban hallani.valakinek valami otlete???
elore is koszonom az otleteket Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2876 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 07:21:12 »

szepjoreggelt mindenkinek...van egy olyasmi problemam hogy alapgazon kicsit ketyeg a motorom Sad  az anyos ulesi felen jobban hallani.valakinek valami otlete???
elore is koszonom az otleteket Smiley

Szívócson közepén kicsi vákumcsövet lehúztad? Elhallgatott a ketyegés?
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2877 Dátum: 2012.03.30 péntek, 09:49:09 »

Szívócson közepén kicsi vákumcsövet lehúztad? Elhallgatott a ketyegés?

nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #2878 Dátum: 2012.03.30 péntek, 09:55:42 »

nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??


dugozd le!
 wow1 wave
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2879 Dátum: 2012.03.30 péntek, 10:08:48 »

dugozd le!
 wow1 wave

alternatív megoldásként a lapátokat mozgató kart ki lehet akasztani a motor jobb oldalán
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2880 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:12:16 »

nemprobalkoztam olyannal...ha az lenne a baj akkor hagyjam leveve??


A probléma az, hogy ha akkor elmarad a ketyegés, akkor a lapátok már kikoptak. Ha szimplán levéve hagyod, akkor azok még ott vannak és bármikor beszívhatja a motor. Ezért:
- vagy kiszeded az összes lapátot és ledugózol mindent (viszont az alapjárat közeli fogyasztásod magasabb lesz)
- veszel bontott szívócsonkot FL után + szívócsonk tömítést (mk2, motocraft, HZsolt talán tud ebben segiteni)
- veszel egy gyári újat (kissé húzós, 86.000 a Cromax-ban)
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2881 Dátum: 2012.03.30 péntek, 18:03:08 »

A probléma az, hogy ha akkor elmarad a ketyegés, akkor a lapátok már kikoptak. Ha szimplán levéve hagyod, akkor azok még ott vannak és bármikor beszívhatja a motor. Ezért:
- vagy kiszeded az összes lapátot és ledugózol mindent (viszont az alapjárat közeli fogyasztásod magasabb lesz)
- veszel bontott szívócsonkot FL után + szívócsonk tömítést (mk2, motocraft, HZsolt talán tud ebben segiteni)
- veszel egy gyári újat (kissé húzós, 86.000 a Cromax-ban)
Cheesy  tudom gagyi kerdes de melyik csore is celoztal?  Cheesy nem arra ami megy vissza levegofilter csovere ugye?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
nemtudom jo hejen e kapisgalok de errol lenne szo?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 18:10:21 írta 4levi17 » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2882 Dátum: 2012.03.30 péntek, 18:22:22 »

Cheesy  tudom gagyi kerdes de melyik csore is celoztal?  Cheesy nem arra ami megy vissza levegofilter csovere ugye?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
nemtudom jo hejen e kapisgalok de errol lenne szo?


Pont arról van szó. Videó: KLIKK
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2883 Dátum: 2012.03.30 péntek, 18:44:20 »

Pont arról van szó. Videó: KLIKK

bingo Smiley ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?Huh? Undecided
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2884 Dátum: 2012.03.30 péntek, 18:59:44 »

bingo Smiley ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?Huh? Undecided

Hát ezt sajnos nem tudom megmondani, mert nekünk a kis vezérlő karja ki van akasztva már nagyon régóta. De nincs
horribilis fogyasztása az autónak, most éppen 7.8-at mutat a fedcomp vegyes használatban (számolt is ekörül szokott alakulni)
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2885 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:07:34 »

Hát ezt sajnos nem tudom megmondani, mert nekünk a kis vezérlő karja ki van akasztva már nagyon régóta. De nincs
horribilis fogyasztása az autónak, most éppen 7.8-at mutat a fedcomp vegyes használatban (számolt is ekörül szokott alakulni)

koszi az infot.majd meglassuk menyi lesz a fogyasztas,de az a fo hogy mar nem ketyeg hanem olyan mint mikor megvettuk-csendes Smiley))
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2886 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:50:59 »

bingo Smiley ledugoztam gyors egyenlore.ha lesz idom kiszedem az orvenylapatokat.amugy menyiben befolyasolja ez a fogyasztast?Huh? Undecided

Akkor van szerepe, amikor kicsi a vákum, akkor a lapátok állása nagyobb örvénylésre készteti a levegőt, ezáltal a benzin is egyenletesebben elkeveredik.
Ezért feltehetőleg kevesebb benzin is elegendő a megadott teljesítményhez.

Az örvénylapátokat minél előbb szedd ki, mert ha kotyog, akkor bármikor lerepülhet belőle bármi, és akkor nem állsz meg a motorgenerálig.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2887 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:53:38 »

No, elkezdem vizsgálni, hogyan bontható szét a szívócsonk. Amit tudok:

- a pillangószelep előtti rész tiszta, mögötte (beleértve a pillangószelepet is) viszon olyan 0.5mm-es, nedves olajos lerakódás van mindenhol.

Ez megerősíti a PCV szelep hibáját?

Illetve, az olajszűrő a 2.0-s motorokon a deknitől előrefele van?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2888 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:19:05 »

No, elkezdem vizsgálni, hogyan bontható szét a szívócsonk. Amit tudok:

- a pillangószelep előtti rész tiszta, mögötte (beleértve a pillangószelepet is) viszon olyan 0.5mm-es, nedves olajos lerakódás van mindenhol.

Ez megerősíti a PCV szelep hibáját?

Illetve, az olajszűrő a 2.0-s motorokon a deknitől előrefele van?

igen, ott az olajszűrő
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2889 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:23:36 »

igen, ott az olajszűrő

Ok. Nos, akkor az olajszűrőm olajos, a teljes alsó fele. Körülötte viszont minden száraz.
Olajszűrő 1000 km-rel ezelőtt cserélve.
Tipp?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2890 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:27:08 »

Ok. Nos, akkor az olajszűrőm olajos, a teljes alsó fele. Körülötte viszont minden száraz.
Olajszűrő 1000 km-rel ezelőtt cserélve.
Tipp?

Friss olajos? Ha igen, akkor megkockáztatnék egy olyan tippet, hogy az olajszűrőnél jön?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2891 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:47:25 »

Friss olajos? Ha igen, akkor megkockáztatnék egy olyan tippet, hogy az olajszűrőnél jön?

Értem én azt Smiley De mitől? Illetve hogy szüntethető meg?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2892 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:04:52 »

Értem én azt Smiley De mitől? Illetve hogy szüntethető meg?

Hát először megnézném, hogy rendesen be van-e csavarva. Ha igen, akkor gondolom a tömítéssel lesz valami gond.
Ha laza, akkor meghúzni, ha tömítés, akkor csere.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2893 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:06:44 »

Hát először megnézném, hogy rendesen be van-e csavarva. Ha igen, akkor gondolom a tömítéssel lesz valami gond.
Ha laza, akkor meghúzni, ha tömítés, akkor csere.

Maga a tömítés cserélhető önmagában, vagy a teljes kupakot kell megvenni?
Vagy az olajteknő tömítéskészletét kell megvenni hozzá?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 21:12:11 írta Hyperborg » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2894 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:34:56 »

Maga a tömítés cserélhető önmagában, vagy a teljes kupakot kell megvenni?
Vagy az olajteknő tömítéskészletét kell megvenni hozzá?

Külön tömítést még nem láttam. Gondolom betétes a szűrőd, nem?
Az új betéthez (legalábbis a gyárihoz) adnak új tömítéseket. Nem egy nagy tétel, a gyári: 2783Ft.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2895 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:37:36 »

Külön tömítést még nem láttam. Gondolom betétes a szűrőd, nem?
Az új betéthez (legalábbis a gyárihoz) adnak új tömítéseket. Nem egy nagy tétel, a gyári: 2783Ft.

Betétes. Csak azért kérdem, mert a Mondeot még nem ismerem, ugye Offból jövök.
Inkább kérdem, mintsem belefussak egy pofonba.

Magát a szűrőt nem én cseréltem, így passzolok, hogy a tömítést cserélték-e vagy sem.
Ha cserélték és "nedvedzik" azaz maga alatt nem csinál tócsát, akkor menet közben mennyit engedhet el? Van ott nyomás?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2896 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:47:30 »

Betétes. Csak azért kérdem, mert a Mondeot még nem ismerem, ugye Offból jövök.
Inkább kérdem, mintsem belefussak egy pofonba.

Magát a szűrőt nem én cseréltem, így passzolok, hogy a tömítést cserélték-e vagy sem.
Ha cserélték és "nedvedzik" azaz maga alatt nem csinál tócsát, akkor menet közben mennyit engedhet el? Van ott nyomás?

Igen, a filter már a nyomásoldalon van, de ha nem spriccel/dől kifelé az olaj, akkor nem aggódnék nyomásveszteség miatt.
Hogy menet közben mennyit engedhet el, azt innen nem igazán tudom  nemtudom
Meg kell szüntetni, aztán majd kiderül javított-e a helyzeten.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2897 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:20:24 »

Igen, a filter már a nyomásoldalon van, de ha nem spriccel/dől kifelé az olaj, akkor nem aggódnék nyomásveszteség miatt.

Fene tudja, hogy mennyi ment el ott. Ha nagy nyomáson megy el az olaj, akkor mennyire kellene ott olajosnak lennie mindennek.
1l/100 km-t kell levadásznom Smiley

Szívócsonk belső oldali koromra vélemény?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2898 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:38:00 »

Fene tudja, hogy mennyi ment el ott. Ha nagy nyomáson megy el az olaj, akkor mennyire kellene ott olajosnak lennie mindennek.
1l/100 km-t kell levadásznom Smiley

Szívócsonk belső oldali koromra vélemény?

Hát azon még agyalok. Alapvetően sok helyről nem jöhet, vagy valamelyik tömítés, vagy a PCV. Az, hogy be van borítva az egész egyenletesen,
inkább PCV irányba mutat. Jó lenne a szívósortól függetlenné tenni a PCV-t, és egy külön levegőztetőn + olajleválasztón nézni hogy mennyi
gáz és olaj jön ott ki.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2899 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:40:26 »

Hát azon még agyalok. Alapvetően sok helyről nem jöhet, vagy valamelyik tömítés, vagy a PCV. Az, hogy be van borítva az egész egyenletesen,
inkább PCV irányba mutat. Jó lenne a szívósortól függetlenné tenni a PCV-t, és egy külön levegőztetőn + olajleválasztón nézni hogy mennyi
gáz és olaj jön ott ki.

Ok, akkor nem úszom meg a PCV cserét Smiley
Megpróbálok hozzá vadászni valami bödönféleséget is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 64 65 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.