Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
87
88
89
90
91
92
93
[
94
]
95
96
97
98
99
100
101
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662034 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4650 Dátum:
2013.04.16 kedd, 21:11:55 »
Idézetet írta: gorsee - 2013.04.16 kedd, 21:03:10
Az új akksikra 2 év a garancia. Ha egy normális akksit veszel ( Varta, Bosch stb.) 4-5 évvel nyugodtan számolhatsz.
Hidd el, tudom...... és a garanciális ügyintézést is
Nekem nem kell elmagyaráznod semmit.....
Azért pl. 1.5 év után nem egyszerű ám a garanciális ügyintézés. Rengeteg a feltétel.....és a kikötés, aminek a nagy részét nem fogod tudni bizonyítani, teljesíteni, bemutatni.
Valamint taxi és nem normál használatú járműbe szerelt aksinál 1 év a garancia.
Az új autónál pedig a gyártástól számolják az akkut, tehát mire megveszi valaki akár fél éves is lehet és 1 év van....azaz összesen kb. 1.5 év. Sajnos ez van.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.16 kedd, 21:15:32 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
gorsee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4651 Dátum:
2013.04.16 kedd, 21:13:49 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.16 kedd, 21:11:55
Hidd el, tudom...... és a garanciális ügyintézést is
Nekem nem kell elmagyaráznod semmit.....
Azért pl. 1.5 év után nem egyszerű ám a garanciális ügyintézés. Rengeteg a feltétel.....és a kikötés, aminek a nagy részét nem fogod tudni bizonyítani, teljesíteni, bemutatni.
Valamint taxi és nem normál használatú járműbe szerelt aksinál 1 év a garancia.
Akkumulátor kis és nagykerben dolgozom nálunk 2 év, a Varta 2 évet vállal a 100 Ah alattira
Naplózva
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4652 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 11:02:47 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.13 szombat, 18:25:56
Sziasztok
1.8 benzin 110 Le
kb 1000-rel ezelőtt volt olajcserén a cromaxnál.
Most néztem a nivópálcát, épp hogy beleér az olajba. Mikor elhoztam, a max jelnél volt.
Előtte 10ezer kb-et ment nálam az autó és nem volt olajfogyasztás, többször ránéztem és semennyi sem fogyott belőle.
Szerintetek mi okozhatta ezt a hirtelen olajfogyást? Nem vettem észre semmi változást, nincs új zaj, erőtlenség, füst, semmi?
Lehet, hogy nem a belevaló olajat kapta és amiatt fogyasztotta el?
Mennem kellene vele 250km-et, ha újratöltöm, szerintetek kibírja?
Milyen olaj kell bele?
Segítsetek
Köszi
Hello
A fentihez kapcsolódóan osztanám meg az eddig megtudott új információktat. Remélem lesz valaki, aki hasonló cipőben jár és van valami ötlete.
Szóval 1-2 hónapja kicseréltem a termosztátot az autóban, azóta gyorsan melegszik és az ELM327 olvasóval figyelve 102-103 fokig fel is melegszik a motor. Erre a szervíz azt mondta, hogy ilyennek kell lennie, jó ez.
Nemsokkal ezután időszerűvé vállt az olajcsere, úgyhogy a megszokott helyre elvittem, el is végezték a cserét. A gyári formula ford 5w-30 került bele - ahogy eddig is.
Olajcsere után megnéztem a nivópálcát, a maximumon volt. Ekkor azt gondoltam, hogy minden rendben van, az autó szervizelve, üzemi hőmérsékleten friss és megfelelő olajjal dolgozik.
Ezután következett egy BP-Szeged-Gyula-BP, majd egy BP-Zalaegerszeg út, egy kevés BP-i utazással, nagyjából 850-900 Km.
Ezután ellenőriztem az olajszintet hideg motornál és azt tapasztaltam, hogy a minimum alatt van a szint kb fél centivel. Na ezen ledöbbentem, szerencsétlen kevés olajjal ment...
Alánéztem, de olajfojás nyomát nem láttam sem alul, sem felül, így csak az maradt, hogy elégette az olajat.
Felöntöttem az előző olajcseréről maradt 5w30-cal és 10w-40 volt még otthon, abból is kapott vagy fél litert.
Visszafele Zala - BP megálltam és megnéztem mennyi az annyi és kb újabb fél litert elfogyasztott kb 200 km alatt.
Visszaérve az első út a szervízbe került - kompresszió és veszteség mérés, ellenőrzés.
Eredménye:
Kompresszió
1. henger: 12,5 bar
2. henger: 12,2 bar
3. henger: 12,8 bar
4. henger: 12,5 bar
Veszteség:
1. henger: 18%
2. henger: 15%
3. henger: 20%
4. henger: 12%
Szavakban kifejezve: "A motor kopott, de nem nagyon, ez nem indokol ilyen mértékű olajfogyasztást."
Felmerült lehetőségek:
1. más olaj használatával vizsgálni az olajfogyasztást - Valvoline Maxlife 10w-40 vagy 5w-40, amelyek melegen sűrűbbek a 30-nál, de nem rendelkeznek a Ford tanusítvánnyal.
2. motor meggyűrűzése - ez nem olyan nagyon drága, de nem találtam gyűrű készletet, ezzel kapcsolatban minden tanács érdekel
3. motor teljes felújítás - kiszerelés, gépműhelyben teljes felújítás - kb 400 ezer Ft
4. használt motor vásárlása - 1.8 benzin. Ebből van 81KW és 92 KW is. Mivel a motorkód nem egyforma (CGBA / CHBA), így nem egyszerű a csere. Az enyém a gyengébb...
5. ha már motor csere, miért ne legyen 2.0 Benzin. Azt tanácsolták, hogy a legjobb ár / érték arány az lenne, ha vennék egy jobbkormányos komlett autót. Motor átépítve az enyémbe, a többi eladva
6. autó eladása - így el lehet adni vagy 6-800 ezer Ft-os áron, tehát nem éri meg.
3 variáció esélyes:
- sűrűbb olaj
- motor meggyűrűzése
- valahonnan azonos motorkódú használt motor beszerzése
Mit ajánlatok?
Várom az építő jellegű hozzászólásokat.
Köszönöm
Kiegészítés:
Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javítsatok, ha tévedek
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 11:25:41 írta sempi
»
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4653 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 11:18:24 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 11:02:47
Hello
Szia!
A 102-103 fok teljesen OK ezeknél a motoroknál, amiatt ne aggódj.
Az olajfogyasztásos történettel kapcsolatban szerintem keresd fel Hyperborg-ot, ő nem rég a két literesével végigzongorázta ezt a témát, ugyanígy jó kompresszióval, kis veszteséggel döntötte le a torkán az olajat a motor. Neki az olajlehúzó gyűrűk lettek végül a fő hibásak, ő motorgenerál mellett döntött.
Elég régen láttam errefelé, ha jól tudom valami devizahiteles pereskedéssel van elfoglalva
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4654 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 11:21:46 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 11:02:47
3 variáció esélyes:
- sűrűbb olaj
- motor meggyűrűzése
- valahonnan azonos motorkódú használt motor beszerzése
Mit ajánlatok?
Várom az építő jellegű hozzászólásokat.
Köszönöm
szelepszár szimering csere?
ott is elfolyhat az olaj az égéstérbe
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4655 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 11:26:23 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.04.18 csütörtök, 11:21:46
szelepszár szimering csere?
ott is elfolyhat az olaj az égéstérbe
módosítottam fent, de ide is leírom:
Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javíts ki, ha tévedek
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4656 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 11:44:08 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 11:26:23
módosítottam fent, de ide is leírom:
Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javíts ki, ha tévedek
lehet, nem tudom
nekem csak az fura, h az olajcsere előtt nem volt olajfogyasztásod aztán egyszer csak ekkora a fogyasztás. a gyűrűk nem szoktak 100km-en elkopni, de pl. gyűrű törés bármikor megtörténhet. ebben az esetben viszont ha nem szeretnél generálozni akkor lépni kell és cserélni ha még nem karistolta össze a hengerfalat. de ezt csak szétszerelés után fogod megtudni...
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 11:49:44 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4657 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 12:04:27 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.04.18 csütörtök, 11:44:08
lehet, nem tudom
nekem csak az fura, h az olajcsere előtt nem volt olajfogyasztásod aztán egyszer csak ekkora a fogyasztás. a gyűrűk nem szoktak 100km-en elkopni, de pl. gyűrű törés bármikor megtörténhet. ebben az esetben viszont ha nem szeretnél generálozni akkor lépni kell és cserélni ha még nem karistolta össze a hengerfalat. de ezt csak szétszerelés után fogod megtudni...
Arra gondoltam, hogy a jó termosztát azt eredményezte, hogy a motor üzemi hőmérséklete mondjuk 50-70 fokról felment 100-ra, így az olaj hígabb lett, így meg nem húzza le a gyűtű. Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni.
Egy gyűrűzésben benne lennék, az nem horror árú szerintem - bár nem találtam sehol készletet hozzá. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a gyűrűk cseréje meghozza-e a várt eredményt - az olaj fogyasztás megszűnését.
Szerinted?
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4658 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 12:33:21 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 12:04:27
Arra gondoltam, hogy a jó termosztát azt eredményezte, hogy a motor üzemi hőmérséklete mondjuk 50-70 fokról felment 100-ra, így az olaj hígabb lett, így meg nem húzza le a gyűtű. Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni.
Egy gyűrűzésben benne lennék, az nem horror árú szerintem - bár nem találtam sehol készletet hozzá. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a gyűrűk cseréje meghozza-e a várt eredményt - az olaj fogyasztás megszűnését.
Szerinted?
nagyauto/cromax -ban érdeklődtél már?
én valahogy nem hiszek abban, h ekkora olajfogyasztást más viszkozitású olaj megszüntet, lehet egy picit mérsékel de...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4659 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 12:49:28 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 12:04:27
Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni.
Ezt hívják tüneti kezelésnek, a valós problémát az nem oldja meg. Azelőtt a vékony olajjal sem volt olajfogyasztás, igaz? Ezért javítás kell, nincs mese. A vastagabb olajat is enné az autó, hideg olajat kevésbé, meleget jobban.
Naplózva
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4660 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 13:23:40 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.04.18 csütörtök, 12:33:21
nagyauto/cromax -ban érdeklődtél már?
én valahogy nem hiszek abban, h ekkora olajfogyasztást más viszkozitású olaj megszüntet, lehet egy picit mérsékel de...
Cromaxnál mértek kompressziót meg veszteséget.
Azt mondták, hogy nem kopott annyira, ami indokolná ezt a nagy olajfogyasztást, és teljes felújítást javasolnak.
Én nem akarok 400 ezret kifizetni erre, de egy gyűrű csere + esetleg szelepszár szimering csere meglenne ennek a negyedéből - ha jól kalkulálok.
A gyűrűcsere járható út?
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4661 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:15:43 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 13:23:40
Cromaxnál mértek kompressziót meg veszteséget.
Azt mondták, hogy nem kopott annyira, ami indokolná ezt a nagy olajfogyasztást, és teljes felújítást javasolnak.
Én nem akarok 400 ezret kifizetni erre, de egy gyűrű csere + esetleg szelepszár szimering csere meglenne ennek a negyedéből - ha jól kalkulálok.
A gyűrűcsere járható út?
Csak nem a XIII. ker A.S. utcában voltál? Ott nekem is ki akarták cseréltetni a szívósorom, holott semmi baja nem volt azóta sem. (ennek van már vagy 4 éve.) Utoljára futómű állíttatáson voltam ott és kétszer kellett visszamennem 2 nap alatt, mert sz.rul csinálták meg. Harmadszorra máshova mentem. Azóta sem voltam ott.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4662 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:30:12 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.18 csütörtök, 15:15:43
Csak nem a XIII. ker A.S. utcában voltál? Ott nekem is ki akarták cseréltetni a szívósorom, holott semmi baja nem volt azóta sem. (ennek van már vagy 4 éve.) Utoljára futómű állíttatáson voltam ott és kétszer kellett visszamennem 2 nap alatt, mert sz.rul csinálták meg. Harmadszorra máshova mentem. Azóta sem voltam ott.
Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...
én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 15:31:50 írta FokaDriver
»
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4663 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:37:04 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.04.18 csütörtök, 15:30:12
Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...
én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...
Amit én nem tudok vagy nem merek megcsinálni, azt a Szentendrei úti speedynél illetve most már kvikfit (vagy mi?) csináltatom meg. ÖŐk még nem akartak átverni. Az alkatrészt is onnan rendelik, ahonnan mondom, miután csináltak egy árajánlatot.
Naplózva
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4664 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 16:08:16 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.18 csütörtök, 15:37:04
Amit én nem tudok vagy nem merek megcsinálni, azt a Szentendrei úti speedynél illetve most már kvikfit (vagy mi?) csináltatom meg. ÖŐk még nem akartak átverni. Az alkatrészt is onnan rendelik, ahonnan mondom, miután csináltak egy árajánlatot.
Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.
A kérdésemre mi a válaszod?
Gyűrűcsere?
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4665 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 16:19:15 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.04.18 csütörtök, 15:30:12
Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...
én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...
Csak Fordokat szerel? Szagszervízben id dolgozik? Küldd már el püben a számát, elérhetőségét, ha nem gond...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4666 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 16:22:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.04.18 csütörtök, 16:19:15
Csak Fordokat szerel? Szagszervízben id dolgozik? Küldd már el püben a számát, elérhetőségét, ha nem gond...
feltételezem, h hozzájuk jár
http://essmotor.hu/
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4667 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 16:24:55 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 16:08:16
Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.
A kérdésemre mi a válaszod?
Gyűrűcsere?
speedybe ne vidd gyűrűcserére, ők gyorsszervíz, motort szerintem nem is szednek szét
róluk eddig csak jót lehetett hallani (legalábbis én)
http://essmotor.hu/
de itt van pl. ő is:
http://www.eszgab.hu/
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4668 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 16:27:05 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 16:08:16
Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.
A kérdésemre mi a válaszod?
Gyűrűcsere?
Ha eszi az olajat, az látszik a kipufogó füstjében. Kicsit kékesebb és láthatóbb a füst.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4669 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 20:28:05 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 16:08:16
Gyűrűcsere?
A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leállított motornál lebontod a légszűrő részt egyészen a pillangó szelepig. Esetleg a pillangó szelepet is.
Benézel a beömlőbe elemlámpával. Ha a közepén ott lötyög az olaj, akkor a PCV szelepen keresztül tolja ki a motor az olajat.
Alapesetben gyűrűcsere + tömítéscserékkel tudod megúszni a dolgot, de mivel a motort ki kell szedni (hónolás és henger ellenőrzés miatt) ezért a munkaórák miatt magasabb lehet a költség.
250.000 Ft-ot legalább allokálj a műveletre.
Naplózva
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4670 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 21:13:24 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.04.18 csütörtök, 16:24:55
speedybe ne vidd gyűrűcserére, ők gyorsszervíz, motort szerintem nem is szednek szét
róluk eddig csak jót lehetett hallani (legalábbis én)
http://essmotor.hu/
de itt van pl. ő is:
http://www.eszgab.hu/
http://www.eszgab.hu/
- Én hozzá vittem az előző offtopic (Opel) autómat 2002 óta. Csak jót tudok mondani róla. Felesleges dolgokat nem cserélt ki, megmondta mi kb. mennyit bír még ki, és mindig mondott 2-3 árat, ha cserélt valamit (gyári, utángyártott).
http://essmotor.hu/
- Náluk 2-szer voltam eddig a Mondeóval mióta megvan (2 hónapja). Én vittem az alkatrészeket, nem dolgoznak drágán, időpontra mentem és megvártam a szerelést. Elmondták mi az amit cserélni kell, mi az ami bírja. Mondjuk Gábornál úgy müködik, hogy az olajcserére is otthagytam az Opelt, itt náluk simán megvártam. A
http://www.fordfocus.hu/
oldalon van külön topikjuk, ahova ír is rendszeresen a tulaj.
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4671 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 22:06:54 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2013.04.18 csütörtök, 20:28:05
A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leállított motornál lebontod a légszűrő részt egyészen a pillangó szelepig. Esetleg a pillangó szelepet is.
Benézel a beömlőbe elemlámpával. Ha a közepén ott lötyög az olaj, akkor a PCV szelepen keresztül tolja ki a motor az olajat.
Alapesetben gyűrűcsere + tömítéscserékkel tudod megúszni a dolgot, de mivel a motort ki kell szedni (hónolás és henger ellenőrzés miatt) ezért a munkaórák miatt magasabb lehet a költség.
250.000 Ft-ot legalább allokálj a műveletre.
Hello
Köszönöm a visszajelzést.
Azt nem értem, hogy miért kell kivenni a motort. Miért kell hónolni?
Én abban bízotam, hogy hengeerfej, kartel le, dugattyú ki, gyűrű csere után peding minden vissza és még a főtengelyt sem kell kivenni.
Részleteket légyszi, pontosan mit végeztek a tiéden.
Köszönöm a segítséget
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4672 Dátum:
2013.04.19 péntek, 18:49:09 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.18 csütörtök, 22:06:54
Hello
Köszönöm a visszajelzést.
Azt nem értem, hogy miért kell kivenni a motort. Miért kell hónolni?
Én abban bízotam, hogy hengeerfej, kartel le, dugattyú ki, gyűrű csere után peding minden vissza és még a főtengelyt sem kell kivenni.
Részleteket légyszi, pontosan mit végeztek a tiéden.
Köszönöm a segítséget
mert miután a henger ha ovál
,akkor azt fúrni kell és hónolni,és mérni.aztán mehetnek a túlméretes dugattyúgyűrű készlet.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4673 Dátum:
2013.04.19 péntek, 20:57:33 »
Idézetet írta: alf - 2013.04.19 péntek, 18:49:09
mert miután a henger ha ovál
,akkor azt fúrni kell és hónolni,és mérni.aztán mehetnek a túlméretes dugattyúgyűrű készlet.
és túlméretes dugattyú is
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4674 Dátum:
2013.04.19 péntek, 21:10:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.19 péntek, 20:57:33
és túlméretes dugattyú is
nyilván a készletben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sempi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 88
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4675 Dátum:
2013.04.20 szombat, 08:57:38 »
Idézetet írta: alf - 2013.04.19 péntek, 21:10:20
nyilván a készletben.
Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...
Naplózva
MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4676 Dátum:
2013.04.20 szombat, 09:13:21 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.20 szombat, 08:57:38
Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...
Persze.
Sosem szabad előre vásárolni, max. olajat, szűrőt és tömítéseket.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4677 Dátum:
2013.04.20 szombat, 18:17:20 »
Idézetet írta: sempi - 2013.04.20 szombat, 08:57:38
Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...
így van.gyárit meg semmiképp.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
imike83
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4678 Dátum:
2013.04.22 hétfő, 13:25:51 »
2.0 benzines automata mk3 kombi! Beinindítás után néha leeseik a fordulat van mikor le is fullad? Valakinek valami ötlet!?
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4679 Dátum:
2013.04.22 hétfő, 15:15:17 »
Idézetet írta: imike83 - 2013.04.22 hétfő, 13:25:51
2.0 benzines automata mk3 kombi! Beinindítás után néha leeseik a fordulat van mikor le is fullad? Valakinek valami ötlet!?
Nekem akkor csinált ilyet, amikor a szívósort vezérlővákum dugattyúról leesett a gömbfejes csatlakozó a motor jobb oldalán a pillangószelep mögött. Nézd meg hátha.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4680 Dátum:
2013.04.26 péntek, 17:26:26 »
Sziasztok!
Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4681 Dátum:
2013.04.26 péntek, 21:28:10 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 17:26:26
Sziasztok!
Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.
Szia!
Nem csak a trafó okozhat rángatást, kábeleket, gyertyákat is meg kéne nézni. Szívócsonkon egy helyen kell lennie beragasztva, jobb oldalt, ahol a kis kar volt, ami mozgatta a lapátokat.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4682 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:07:56 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 17:26:26
Sziasztok!
Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.
Mennyi km volt benne mikor beszívta?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4683 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:16:54 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.04.26 péntek, 22:07:56
Mennyi km volt benne mikor beszívta?
280 000 km
Az új motorban elméletileg 160 van.
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4684 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:17:38 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 22:16:54
280 000 km
Az új motorban elméletileg 160 van. 160 000
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4685 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:21:07 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.26 péntek, 21:28:10
Szia!
Nem csak a trafó okozhat rángatást, kábeleket, gyertyákat is meg kéne nézni. Szívócsonkon egy helyen kell lennie beragasztva, jobb oldalt, ahol a kis kar volt, ami mozgatta a lapátokat.
Gyertyák jók, a gyújtáskábeleknél nem látszik szikra, nem pattog, úgy tűnik nem húz át...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4686 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:22:16 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 17:26:26
Sziasztok!
Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.
A katalizátorból nem mehettek hátra nagyobb darabok, ami eltömődést okozhat?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4687 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:23:54 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 22:17:38
Mondjad hangosabban, nem halljuk!
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4688 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:31:59 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.26 péntek, 22:22:16
A katalizátorból nem mehettek hátra nagyobb darabok, ami eltömődést okozhat?
Nem valószínű, de végigkopogtatom a rendszert, nem zörög-e... Illetve akkora darabok szinte biztos nem, amik eltömítenék a rendszert (szerintem). Amikor a katalizátor miatt nem ment, akkor kívülről látni lehetett, hogy nem a motornál akad meg a dolog, hanem a kipuff csőnem engedi ki a füstöt rendesen és hátulról fojtódik vissza a rendszer, most mintha elől, a motornál dadogna...
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4689 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:44:23 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 22:21:07
Gyertyák jók, a gyújtáskábeleknél nem látszik szikra, nem pattog, úgy tűnik nem húz át...
No meg azért sem tartom valószínűnek a gyújtást, mert mindeközben meg az átlagfogyasztásom 8,5 l. Ez meg elég baráti lenne rossz gyújtásnál. Vagy rosszul gondolom?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4690 Dátum:
2013.04.27 szombat, 07:46:40 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 22:44:23
No meg azért sem tartom valószínűnek a gyújtást, mert mindeközben meg az átlagfogyasztásom 8,5 l. Ez meg elég baráti lenne rossz gyújtásnál. Vagy rosszul gondolom?
Nekem az első gyertyánál húzott át a porcelánon a nagyfesz, és 8 alatti vegyes átlagfogyasztással lehetett vele járni. Szerintem cseréljétek meg a gyertyát hármas (vagy amelyikre panaszkodik a PCM), meg egy másik henger között, meg a kábelt is (akár bontottra) cseréljétek ki a rossz hengernél, hátha így megjavul / átugrik a másik hengerre a probléma.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4691 Dátum:
2013.04.27 szombat, 08:11:53 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.27 szombat, 07:46:40
Nekem az első gyertyánál húzott át a porcelánon a nagyfesz, és 8 alatti vegyes átlagfogyasztással lehetett vele járni. Szerintem cseréljétek meg a gyertyát hármas (vagy amelyikre panaszkodik a PCM), meg egy másik henger között, meg a kábelt is (akár bontottra) cseréljétek ki a rossz hengernél, hátha így megjavul / átugrik a másik hengerre a probléma.
A 3000-es max fordulatot okozhatja a rossz kábel?
Nem tartom valószínűnek, lesz ott más is szerintem.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4692 Dátum:
2013.04.27 szombat, 08:18:48 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.04.27 szombat, 08:11:53
A 3000-es max fordulatot okozhatja a rossz kábel?
Nem tartom valószínűnek, lesz ott más is szerintem.
Egy gyertyacsere semmibe, egy bontott kábel meg zsebpénzbe kerül. Nekem amikor a legrosszabb volt a rángatás, akkor kettesben kihúzatás 4000-ig eltartott 5-6 másodpercig padlógázon, pedig csak egy henger gyertyája (meg talán kábele) volt kuka.
Persze nem ártana egy komoly élő tesztelés olyan műszerrel, amivel hozzáférhető az égéskimaradás számláló, kéne lambda-értékeket nézni, üzemanyagnyomást, mert az is lehet, hogy alig megy be kaja.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 szombat, 08:22:11 írta tpmportal
»
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4693 Dátum:
2013.04.27 szombat, 08:52:43 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.27 szombat, 08:18:48
Egy gyertyacsere semmibe, egy bontott kábel meg zsebpénzbe kerül. Nekem amikor a legrosszabb volt a rángatás, akkor kettesben kihúzatás 4000-ig eltartott 5-6 másodpercig padlógázon, pedig csak egy henger gyertyája (meg talán kábele) volt kuka.
Persze nem ártana egy komoly élő tesztelés olyan műszerrel, amivel hozzáférhető az égéskimaradás számláló, kéne lambda-értékeket nézni, üzemanyagnyomást, mert az is lehet, hogy alig megy be kaja.
Minden esetben az autó számítógépre lett dugva. A katalizátor hibánál ki is hozta, hogy a hátsó lambdaszonda nem kap értéket a katalizátortól, most viszont annyit ad ki, hogy a 3-as henger időnként nem műkszik.... Ezt egy (nem tökéletes) kábellel ki is próbáltuk (mármint a cserét). Hétfőn jön a MAF szenzor és minden olyan, ami mélyebben van az autóban. Azért is gondoltam, hogy írok Nektek, mert ezeket az eszmecseréket elviszem a szakinak, nézze végig egyesével
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4694 Dátum:
2013.04.27 szombat, 08:55:01 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.26 péntek, 22:31:59
Nem valószínű, de végigkopogtatom a rendszert, nem zörög-e... Illetve akkora darabok szinte biztos nem, amik eltömítenék a rendszert (szerintem). Amikor a katalizátor miatt nem ment, akkor kívülről látni lehetett, hogy nem a motornál akad meg a dolog, hanem a kipuff csőnem engedi ki a füstöt rendesen és hátulról fojtódik vissza a rendszer, most mintha elől, a motornál dadogna...
Ha be van szorulva, nem zörög.
Benzin nyomást mérj.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4695 Dátum:
2013.04.27 szombat, 09:03:12 »
Idézetet írta: gergelyur - 2013.04.27 szombat, 08:52:43
Minden esetben az autó számítógépre lett dugva. A katalizátor hibánál ki is hozta, hogy a hátsó lambdaszonda nem kap értéket a katalizátortól, most viszont annyit ad ki, hogy a 3-as henger időnként nem műkszik.... Ezt egy (nem tökéletes) kábellel ki is próbáltuk (mármint a cserét). Hétfőn jön a MAF szenzor és minden olyan, ami mélyebben van az autóban. Azért is gondoltam, hogy írok Nektek, mert ezeket az eszmecseréket elviszem a szakinak, nézze végig egyesével
Hibakódot láttatok arra, hogy a hármas henger kihagyogat, vagy néztetek számlálókat is? Ha csak P0303 volt, az még nem jelenti azt, hogy csak a hármas henger hagy ki, hanem azt, hogy csak a hármas henger hagy ki annyiszor egy vizsgálati cikluson belül, hogy kódot dobjon a PCM. Ettől még lehet, hogy más hengerben is van probléma, de nem elégszer hagy ki ahhoz, hogy hibakód legyen belőle.
Naplózva
gergelyur
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4696 Dátum:
2013.04.27 szombat, 09:06:36 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.27 szombat, 09:03:12
Hibakódot láttatok arra, hogy a hármas henger kihagyogat, vagy néztetek számlálókat is? Ha csak P0303 volt, az még nem jelenti azt, hogy csak a hármas henger hagy ki, hanem azt, hogy csak a hármas henger hagy ki annyiszor egy vizsgálati cikluson belül, hogy kódot dobjon a PCM. Ettől még lehet, hogy más hengerben is van probléma, de nem elégszer hagy ki ahhoz, hogy hibakód legyen belőle.
Na ennyire nem tudom, de a második fele lehet igaz, mert a szerelő is azt mondta, hogy nem csak a hármas hengernél lesz ez probléma, csak ott jelentkezik...
Naplózva
mazlitulla
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4697 Dátum:
2013.05.01 szerda, 18:53:16 »
Sziasztok!
Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4698 Dátum:
2013.05.01 szerda, 19:01:12 »
Idézetet írta: mazlitulla - 2013.05.01 szerda, 18:53:16
Sziasztok!
Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.
ha eszi az olajat:
-oválra kopott a henger,kb 5kiló a felújítás,talán jó lehet a motorcsere
-a kartelgáz felé sok olaj megy el,az olajleválasztó szelep hibája miatt.
-szelepszár szimmering kopás
-gyűrűtörés,lásd az első pontot.
A mondeóba 5w30as olaj való.sajnos a hibát nem javítja a vastagabb olaj.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4699 Dátum:
2013.05.01 szerda, 19:02:38 »
Idézetet írta: mazlitulla - 2013.05.01 szerda, 18:53:16
Sziasztok!
Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.
Nem lesz baja tőle, de télen nehezebben fogja felkapni az olajszivattyú.
5W-ből 2 liter/3000 km? Az sok....
Mennyi km van a kocsiban/motorban?
Nekem is 5W-30 van benne, 162e km és 3500 km alatt semmit nem változott az olajszint.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
87
88
89
90
91
92
93
[
94
]
95
96
97
98
99
100
101
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ