Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:05:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4655317 alkalommal)
0 Felhasználó és 212 vendég van a témában
Alessandro
Vendég
« Új hozzászólás #5450 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 20:27:39 »

Sziasztok !

Egy kis segítség kellene. Van egy 2007-es MK3-om és a check engine lámpa önálló életet él. Időközönként világít (hibakód kiolvasás EGR hibát jelez, de nemrég lett szakszervízben kicserélve az EGR szelep), majd elalszik, 2 hét után ismét világít. Elektromos átvizsgáláson is volt a kocsi, de semmit nem találtak. (computer cserét javasoltak, de az elég húzós áron van) Valakinek valami ötlete, tapasztalata?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5451 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 20:32:27 »

Sziasztok !

Egy kis segítség kellene. Van egy 2007-es MK3-om és a check engine lámpa önálló életet él. Időközönként világít (hibakód kiolvasás EGR hibát jelez, de nemrég lett szakszervízben kicserélve az EGR szelep), majd elalszik, 2 hét után ismét világít. Elektromos átvizsgáláson is volt a kocsi, de semmit nem találtak. (computer cserét javasoltak, de az elég húzós áron van) Valakinek valami ötlete, tapasztalata?

Nézd meg az örvénylapátokat. Ha van hangjuk, akkor vagy csere vagy kihajítod őket. A FAQ-ban van róla egy leírás. Amúgy elég egy helyre beírni, fogsz kapni választ.
Naplózva
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5452 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 21:03:11 »

Sziasztok!

Pár kérdésem lenne 2001-es 1,8cm3 benzines mondeom-al kapcsolatban.

Nehezen indul /hidegen és melegen/  Menet közben tökéletesen müködik. Erö van bent, a fogyasztása 7,5-böl megáll. Napi 140 km-t megyek vele. Az olajat nem eszi.  A víz kicsit fogy belölle. Alapjáratnál valami kopogás hallatszik! Mi lehet a gondja?     Hengerfej tömités?

Márkaszervízben mennyibe jönne egy tömités csere és termosztát csere anyaggal együtt?


A hengerfej tömítésnek semmi köze szerintem a nehezen indulásnak és a kopogásnak. A kopogás lehet főtengely is, de mielőtt megbontanád a motort bármiért is, nézd meg oldalt hosszbordás szíj vezető meg feszítő görgőjét. Én nekem is ez a kopogás volt, levettem a szíjat és kotyogott, zörgött a vezetőgörgő, alapvetően megoldotta a zörgő hangot, most is van vmi zörej, de az is lehet hogy vmi hővédő lemez hozzáér a motorhoz. Ha az olaj nem fogy, és nem füstöl a gép nincs nagy baj  hehe  Egy kompresszió végnyomással is okosabb lehetsz, remélhetőleg nem kopott a hengerfal és nem a dugattyú kopog benne...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5453 Dátum: 2013.10.20 vasárnap, 23:57:29 »

Sziasztok !

Egy kis segítség kellene. Van egy 2007-es MK3-om és a check engine lámpa önálló életet él. Időközönként világít (hibakód kiolvasás EGR hibát jelez, de nemrég lett szakszervízben kicserélve az EGR szelep), majd elalszik, 2 hét után ismét világít. Elektromos átvizsgáláson is volt a kocsi, de semmit nem találtak. (computer cserét javasoltak, de az elég húzós áron van) Valakinek valami ötlete, tapasztalata?

Milyen benzines? SCi, vagy sima?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5454 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 09:06:01 »

Elektromos átvizsgáláson is volt a kocsi, de semmit nem találtak. (computer cserét javasoltak, de az elég húzós áron van)

Debil gabázs lehet az a szakszervíz ha comp cserével akartak azonnal lehúzni...
Javaslat : Beszélj az injektor.hu vagy az essmotor.hu  szervízekkel, jó műszerezettség, jó diagnosztikai képesség, és nincs presszió hogy indokolatlanul legózzanak az autóddal a te pénztárcádból...
Naplózva
Alessandro
Vendég
« Új hozzászólás #5455 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 19:00:57 »

Milyen benzines? SCi, vagy sima?

1.8 Duratec HE
Naplózva
Alessandro
Vendég
« Új hozzászólás #5456 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 19:03:46 »

Debil gabázs lehet az a szakszervíz ha comp cserével akartak azonnal lehúzni...
Javaslat : Beszélj az injektor.hu vagy az essmotor.hu  szervízekkel, jó műszerezettség, jó diagnosztikai képesség, és nincs presszió hogy indokolatlanul legózzanak az autóddal a te pénztárcádból...
2
Rendben, köszi az infót. A másik, ami összefügghet a problémával, hogy elég "kén" szaga van a kipufogógáznak. A fogyasztás és a lendület jó,
Naplózva
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #5457 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 19:22:04 »


A hengerfej tömítésnek semmi köze szerintem a nehezen indulásnak és a kopogásnak. A kopogás lehet főtengely is, de mielőtt megbontanád a motort bármiért is, nézd meg oldalt hosszbordás szíj vezető meg feszítő görgőjét. Én nekem is ez a kopogás volt, levettem a szíjat és kotyogott, zörgött a vezetőgörgő, alapvetően megoldotta a zörgő hangot, most is van vmi zörej, de az is lehet hogy vmi hővédő lemez hozzáér a motorhoz. Ha az olaj nem fogy, és nem füstöl a gép nincs nagy baj  hehe  Egy kompresszió végnyomással is okosabb lehetsz, remélhetőleg nem kopott a hengerfal és nem a dugattyú kopog benne...
[/

quote]

Szia!

Tavaly lett generálozva a motor. A szervizbe mérték a kompressziot, az jó. Igazábol, Én a láncfeszítőre gyanakszom. A hengerfejtömítés cserét, a kis vizfogyás miatt gondoltam.
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5458 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 19:30:45 »

Sziasztok!

Pár kérdésem lenne 2001-es 1,8cm3 benzines mondeom-al kapcsolatban.

Nehezen indul /hidegen és melegen/  Menet közben tökéletesen müködik. Erö van bent, a fogyasztása 7,5-böl megáll. Napi 140 km-t megyek vele. Az olajat nem eszi.  A víz kicsit fogy belölle. Alapjáratnál valami kopogás hallatszik! Mi lehet a gondja?     Hengerfej tömités?

Márkaszervízben mennyibe jönne egy tömités csere és termosztát csere anyaggal együtt?
mt

hello.lehet a lapatkak vannak kikopva amik az alapjarati levegobevitelert felelnek es azok zorognek.
Ezt konnyu kideriteni meg a laikusnak is ez nem igenyel szerelot sem.
Termlsztatot en most ebayrol rendeltem 40€postakoltseggel angliabol.csereje meg var ram
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5459 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 19:42:08 »

mt

hello.lehet a lapatkak vannak kikopva amik az alapjarati levegobevitelert felelnek es azok zorognek.
Ezt konnyu kideriteni meg a laikusnak is ez nem igenyel szerelot sem.
Termlsztatot en most ebayrol rendeltem 40€postakoltseggel angliabol.csereje meg var ram

Alapjárati levegőbevitelért felelő lapátkák?  Ez érdekes..... vigyor3
A levegőt nem kell bevinni, szívó motor lévén beszívja az magának és nem csak alapjáratok.
Örvénylapátoknak nevezik őket.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5460 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 20:08:52 »

Alapjárati levegőbevitelért felelő lapátkák?  Ez érdekes..... vigyor3
A levegőt nem kell bevinni, szívó motor lévén beszívja az magának és nem csak alapjáratok.
Örvénylapátoknak nevezik őket.  Wink

koszi a kijavitast ;-) utana jutott eszembe az orvenylapatkak.es nemtudom mert irtam h ahol bemegy a levego :-D  koszi a javitast megeghszer ;-)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5461 Dátum: 2013.10.21 hétfő, 21:49:49 »

Szia!

Tavaly lett generálozva a motor. A szervizbe mérték a kompressziot, az jó. Igazábol, Én a láncfeszítőre gyanakszom. A hengerfejtömítés cserét, a kis vizfogyás miatt gondoltam.

http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ

Ez az örvénylapát teszt ... ha így csinálja, akkor cserélni kell őket a lehető leggyorsabban ...

A láncfeszítő - azon most voltam túl  falbav - nek zörgő hangja van. Felpörgeted a motor és hirtelen elveszed a lábad a gázról. Ha egy nagyon picit késleltetett csörgés jön a motorból, akkor az a láncfeszítő.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.21 hétfő, 21:51:45 írta Hyperborg » Naplózva
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #5462 Dátum: 2013.10.22 kedd, 19:06:08 »

http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ

Ez az örvénylapát teszt ... ha így csinálja, akkor cserélni kell őket a lehető leggyorsabban ...

A láncfeszítő - azon most voltam túl  falbav - nek zörgő hangja van. Felpörgeted a motor és hirtelen elveszed a lábad a gázról. Ha egy nagyon picit késleltetett csörgés jön a motorból, akkor az a láncfeszítő.

Köszönöm a tanácsokat.   A szívósort is tavaly cserélték. Vadi uj van benne. A jövö héten viszem a márkaszervizbe, remélem megtalálják a hibát. Kiváncsi leszek mibe fog fájni majd.   Ha kész lesz, jelenkezem majd!  Üdv:
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5463 Dátum: 2013.10.22 kedd, 22:02:12 »

Köszönöm a tanácsokat.   A szívósort is tavaly cserélték. Vadi uj van benne. A jövö héten viszem a márkaszervizbe, remélem megtalálják a hibát. Kiváncsi leszek mibe fog fájni majd.   Ha kész lesz, jelenkezem majd!  Üdv:

Márkaszerviz? Biztos rögtön motort akarnak majd cserélni  hehe
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5464 Dátum: 2013.10.24 csütörtök, 08:44:40 »

Köszönöm a tanácsokat.   A szívósort is tavaly cserélték. Vadi uj van benne. A jövö héten viszem a márkaszervizbe, remélem megtalálják a hibát. Kiváncsi leszek mibe fog fájni majd.   Ha kész lesz, jelenkezem majd!  Üdv:

Úgy egyezz velük hogy először diagnózist adjanak, és árajánlatot, mert ha egyből javítják is, könnyen lehet hogy betesznek egy futtatott aranyhímzésű anyósülést is, hátha az az oka a motorikus hibának...
Naplózva
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5465 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 15:51:14 »

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem tőletek.

Egy olyan bajom lenne, hogy ugye korábban említettem volt egy motorgenerálom, minden rendben volt azóta nincs olajzabálás,nincs füst.

Viszont az a bajom, hogy a generál után egy héten iszonyat módon elkezdett rángatni az autó, alapjáratról való gyorsításnál, 1500-2000-es fordulat között eszméletlen módon rángat, de nem csak kis sebességnél, ebben a fordulattartományban 80-nál is.

A gyújtást átnéztük, új trafót vettem hozzá, a gyertyák vadi újak, a kábeleket kimértük, illetve nem szórtak szikrát, de mindezek sem oldották meg a problémát.

Ma visszavittem a kereskedés szervízébe, megnéztük gépre kötve, ott is minden rendben volt a gyújtással illetve mindennel.

Tehát gyújtás részéről kilőve minden. Jelenleg a szervíz azt mondta, hogy nem találtak semmit, rakjunk fel új leömlő csonkot, a szívósor miatt.(Előző tulaj kibelezte már a szívósort).

Nem tudom érdemes-e visszapakolni a szívósori örvénylapátokat, és az megoldaná-e a rángatást, illetve a nagy fogyasztást, mert jelenleg 10-12 liter körül van a fogyasztásom. (Én egyb lambdaszondára v injektorra tippelek, de azt mondták a szervízben hogy azokkal semmi baj, jó a károsanyag kibocsátás is)

Szerintetek mi lehet a problem? Előre is köszi....
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5466 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 16:13:49 »

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem tőletek.

Egy olyan bajom lenne, hogy ugye korábban említettem volt egy motorgenerálom, minden rendben volt azóta nincs olajzabálás,nincs füst.

Viszont az a bajom, hogy a generál után egy héten iszonyat módon elkezdett rángatni az autó, alapjáratról való gyorsításnál, 1500-2000-es fordulat között eszméletlen módon rángat, de nem csak kis sebességnél, ebben a fordulattartományban 80-nál is.

A gyújtást átnéztük, új trafót vettem hozzá, a gyertyák vadi újak, a kábeleket kimértük, illetve nem szórtak szikrát, de mindezek sem oldották meg a problémát.

Ma visszavittem a kereskedés szervízébe, megnéztük gépre kötve, ott is minden rendben volt a gyújtással illetve mindennel.

Tehát gyújtás részéről kilőve minden. Jelenleg a szervíz azt mondta, hogy nem találtak semmit, rakjunk fel új leömlő csonkot, a szívósor miatt.(Előző tulaj kibelezte már a szívósort).

Nem tudom érdemes-e visszapakolni a szívósori örvénylapátokat, és az megoldaná-e a rángatást, illetve a nagy fogyasztást, mert jelenleg 10-12 liter körül van a fogyasztásom. (Én egyb lambdaszondára v injektorra tippelek, de azt mondták a szervízben hogy azokkal semmi baj, jó a károsanyag kibocsátás is)

Szerintetek mi lehet a problem? Előre is köszi....

Városi fogyasztást mérsékelheti a lapátos szívósor. De a *** gyújtás rendbetétele is biztos segít rajta.

Rángatással kapcsolatban: Milyen márkájú cuccok kerültek be trafóból meg gyertyából? Kábel amúgy még lehet kuka attól, hogy nem látszik az átütés (pipához nem lehet belátni), meg hogy ellenállásra jó (szigetelésről ez nem mond semmit).
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5467 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 16:45:26 »

Városi fogyasztást mérsékelheti a lapátos szívósor. De a *** gyújtás rendbetétele is biztos segít rajta.

Rángatással kapcsolatban: Milyen márkájú cuccok kerültek be trafóból meg gyertyából? Kábel amúgy még lehet kuka attól, hogy nem látszik az átütés (pipához nem lehet belátni), meg hogy ellenállásra jó (szigetelésről ez nem mond semmit).

Igazat adok, itt kell a gyújtásrendszerben keresni a megoldást. Ezek a vasak a gyári gyertyát és trafót kedvelik, ha u_gyártott akkor minőségit. Az a kábel simán lehet sz@r.  2-esben felgyorsulsz addig hogy bevegye a 4.-et, ott nyomj egy padlót. Ha morogva de egyenletesen gyorsul akkor jó a gyújtás renccered, ha rángatva gyorsul akkor továbbra is gyertya-kábel-trafó bermuda háromszögben keresgélj még. Ha a márka szerviz kicserélné az anyósülést hátha alapon, akkor azért legyenek kétségeid a sikert illetően...

ui: a herélt szívósor nem okot ilyet, csak ezért ne vegyél bele újat...
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5468 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 16:51:06 »

Igazat adok, itt kell a gyújtásrendszerben keresni a megoldást. Ezek a vasak a gyári gyertyát és trafót kedvelik, ha u_gyártott akkor minőségit. Az a kábel simán lehet sz@r.  2-esben felgyorsulsz addig hogy bevegye a 4.-et, ott nyomj egy padlót. Ha morogva de egyenletesen gyorsul akkor jó a gyújtás renccered, ha rángatva gyorsul akkor továbbra is gyertya-kábel-trafó bermuda háromszögben keresgélj még. Ha a márka szerviz kicserélné az anyósülést hátha alapon, akkor azért legyenek kétségeid a sikert illetően...

ui: a herélt szívósor nem okot ilyet, csak ezért ne vegyél bele újat...

Nekem is volt rángatós problémám, de a bermudaháromszög cseréje megoldotta. Ez kb 1000km-rel ezelőtt volt, és most megint elkezdte... Lehet azért, mert utángyártott volt a cucc, és eddig bírta? Gyertyák gyári Ford, a trafó meg a kábelek Valeo vagy Vernet vagy valami ilyesmi  falbav
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5469 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 18:33:10 »



Nem tudom érdemes-e visszapakolni a szívósori örvénylapátokat, és az megoldaná-e a rángatást, illetve a nagy fogyasztást, mert jelenleg 10-12 liter körül van a fogyasztásom. (Én egyb lambdaszondára v injektorra tippelek, de azt mondták a szervízben hogy azokkal semmi baj, jó a károsanyag kibocsátás is)

Szerintetek mi lehet a problem? Előre is köszi....
Szia!
A nagy fogyasztás a generál miatt lehet, ilyen lett  rinya Nekem is így volt, generál előtt vegyesben kb 7-7,5-et evett, generál után, míg bejáratós volt a motor, 9,5-10-et kért, ez bejáratás után sem ment 8,5-9 alá  szomoru1 
Naplózva
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5470 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:33:18 »

Városi fogyasztást mérsékelheti a lapátos szívósor. De a *** gyújtás rendbetétele is biztos segít rajta.

Rángatással kapcsolatban: Milyen márkájú cuccok kerültek be trafóból meg gyertyából? Kábel amúgy még lehet kuka attól, hogy nem látszik az átütés (pipához nem lehet belátni), meg hogy ellenállásra jó (szigetelésről ez nem mond semmit).

A gyertyákból gyári motorcraft, ford szakszervízben vettem, a trafóból viszont vmi 25 rugós utángyártott Bárdinál vett.

Lehet tényleg azt kéne, hogy új kábel, meg gyári trafó, csak azért szeretek az unixnál meg bárdinál vásárolni, mert 50% kedvezményem van, viszont gyári fordot nem kapok ott.

Már megőrülök, hogy senki nem tudja megmondani mi a gáz, de ha a gyujtással van biztosan a baj, azt a diagnosztikán nem kellett volna látni? komolyan megőrülök már .

Azért köszönöm a tanácsokat  worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5471 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:49:56 »

A gyertyákból gyári motorcraft, ford szakszervízben vettem, a trafóból viszont vmi 25 rugós utángyártott Bárdinál vett.

Lehet tényleg azt kéne, hogy új kábel, meg gyári trafó, csak azért szeretek az unixnál meg bárdinál vásárolni, mert 50% kedvezményem van, viszont gyári fordot nem kapok ott.

Már megőrülök, hogy senki nem tudja megmondani mi a gáz, de ha a gyujtással van biztosan a baj, azt a diagnosztikán nem kellett volna látni? komolyan megőrülök már .

Azért köszönöm a tanácsokat  worship

Te nem diagnosztikán voltál, hanem hibakódolvasáson.
Diagnosztikán látszik minden, persze terhelésnél is tudni kell vizsgálni....azaz bekötve és úgy menni vele.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5472 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:50:23 »

Szia!
A nagy fogyasztás a generál miatt lehet, ilyen lett  rinya Nekem is így volt, generál előtt vegyesben kb 7-7,5-et evett, generál után, míg bejáratós volt a motor, 9,5-10-et kért, ez bejáratás után sem ment 8,5-9 alá  szomoru1 

Értelek, őszintén a 8,5-el boldog lennék, előtte nekem is 7,5 ; 7,2 volt  hehe
Naplózva
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5473 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:54:08 »

Sziasztok,

Lehet, rossz helyre írom...

Gyertyát akartam cserélni a mondeómban. Megvettem a gyári Ford gyertyákat (1 493 001 cikkszámú) és amikor kivettem a benne lévőket, amik Motorcraft NGK iridium típusúak, meglepve láttam, hogy kb. 1cm-rel rövidebb rajtuk a menet, mint az újakon. Valami nem stimmel, talán rosszat kaptam a boltban?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5474 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:55:24 »

Sziasztok,

Lehet, rossz helyre írom...

Gyertyát akartam cserélni a mondeómban. Megvettem a gyári Ford gyertyákat (1 493 001 cikkszámú) és amikor kivettem a benne lévőket, amik Motorcraft NGK iridium típusúak, meglepve láttam, hogy kb. 1cm-rel rövidebb rajtuk a menet, mint az újakon. Valami nem stimmel, talán rosszat kaptam a boltban?

igen.a hossza nagyon fontos!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5475 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 19:58:54 »

Sziasztok,

Lehet, rossz helyre írom...

Gyertyát akartam cserélni a mondeómban. Megvettem a gyári Ford gyertyákat (1 493 001 cikkszámú) és amikor kivettem a benne lévőket, amik Motorcraft NGK iridium típusúak, meglepve láttam, hogy kb. 1cm-rel rövidebb rajtuk a menet, mint az újakon. Valami nem stimmel, talán rosszat kaptam a boltban?


Legközelebb először vedd ki a gyertyát és után újat   eplus2 viccet félre téve, rosszat vettél bele, NGK Motorcraft iridium kell bele, ami benne volt, a hossz az fontos tényező
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.28 hétfő, 20:06:50 írta Janika111 » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5476 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:03:13 »

Sziasztok,

Lehet, rossz helyre írom...

Gyertyát akartam cserélni a mondeómban. Megvettem a gyári Ford gyertyákat (1 493 001 cikkszámú) és amikor kivettem a benne lévőket, amik Motorcraft NGK iridium típusúak, meglepve láttam, hogy kb. 1cm-rel rövidebb rajtuk a menet, mint az újakon. Valami nem stimmel, talán rosszat kaptam a boltban?


Vidd vissza, hogy cseréljék ki. Elvileg alvázszám alapján tudniuk kellene, hogy melyik kell bele.
Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5477 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:16:43 »

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, mert már kezdünk tanácstalanok lenni.
Egy 2.0-s benzin/gázos Mk3-as Mondeom van, ami hidegen nagyon rakoncátlanul viselkedik, indítózás után effektíve lerohad a motor, ha csak nem tartom a gázt. Szépen visszaesik a fordulat és lehörög és ez egészen addig így is marad amíg nagyjából be nem melegszik, ha leszállok a gázról köhécsel és meg akar pusztulni. És melegen is kicsit alá esik az alapjárati fordulatnak (1 kis osztásnyit) és onnan mászik vissza.
Ez gondlom magában nem egy nagy újdonság, nade!

Most ment át egy elég komoly felújításon, szelep cserék, szelepülékek felcsiszolva, hengerfej síkba húzva (megette a rendszert a szarul beállított gáz), a gyertyák sincsenek még egy évesek sem és kifejezetten gázos autóhoz valók. Igaz azok benne voltak a motorban egy pár hónapot a *** beállítások mellett. A gáz azóta be lett állíttatva, és normális rendszer amúgy, az indításkor benzint használ.
Ezenkívül lecseréltük az alapjárati motort, kapott új örvénylapátokat és gyertya kábel szettet is, ja és az olaj is friss benne!
Motor visszajelző lámpa nem ég, hibakód nincs, se aktív sem a tárolóban.

Van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja még ezt a problémát?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5478 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:23:35 »

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, mert már kezdünk tanácstalanok lenni.
Egy 2.0-s benzin/gázos Mk3-as Mondeom van, ami hidegen nagyon rakoncátlanul viselkedik, indítózás után effektíve lerohad a motor, ha csak nem tartom a gázt. Szépen visszaesik a fordulat és lehörög és ez egészen addig így is marad amíg nagyjából be nem melegszik, ha leszállok a gázról köhécsel és meg akar pusztulni. És melegen is kicsit alá esik az alapjárati fordulatnak (1 kis osztásnyit) és onnan mászik vissza.
Ez gondlom magában nem egy nagy újdonság, nade!

Most ment át egy elég komoly felújításon, szelep cserék, szelepülékek felcsiszolva, hengerfej síkba húzva (megette a rendszert a szarul beállított gáz), a gyertyák sincsenek még egy évesek sem és kifejezetten gázos autóhoz valók. Igaz azok benne voltak a motorban egy pár hónapot a *** beállítások mellett. A gáz azóta be lett állíttatva, és normális rendszer amúgy, az indításkor benzint használ.
Ezenkívül lecseréltük az alapjárati motort, kapott új örvénylapátokat és gyertya kábel szettet is, ja és az olaj is friss benne!
Motor visszajelző lámpa nem ég, hibakód nincs, se aktív sem a tárolóban.

Van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja még ezt a problémát?

Benzinnyomás, injektorok. Mivel hidegen ezekkel kell járni a motornak. Melegen (30-40+) között átkapcsol a gázinjektorokra. Onnan jó, nem?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5479 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:25:25 »

Köszönöm, cseréltetem...
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5480 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:26:12 »

Értelek, őszintén a 8,5-el boldog lennék, előtte nekem is 7,5 ; 7,2 volt  hehe
Az enyém eladó, vedd meg.  hehe hehe
Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5481 Dátum: 2013.10.28 hétfő, 20:31:59 »

Benzinnyomás, injektorok. Mivel hidegen ezekkel kell járni a motornak. Melegen (30-40+) között átkapcsol a gázinjektorokra. Onnan jó, nem?

Hát kb, még nem ellenőriztem, hogy egybe esik e javulás a gázra váltással, de meg fogom nézni.
Mondjuk ha még langyos a motor úgymond, tehát nemsokkal a megállítás után újra indítom akkor normálisan működik és asszem van egy minimum idő korlát is, hogy mikor válthat gázra, meg melegen sem indít gázzal az biztos.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5482 Dátum: 2013.10.29 kedd, 00:38:54 »

A gyertyákból gyári motorcraft, ford szakszervízben vettem, a trafóból viszont vmi 25 rugós utángyártott Bárdinál vett.

Lehet tényleg azt kéne, hogy új kábel, meg gyári trafó, csak azért szeretek az unixnál meg bárdinál vásárolni, mert 50% kedvezményem van, viszont gyári fordot nem kapok ott.

Már megőrülök, hogy senki nem tudja megmondani mi a gáz, de ha a gyujtással van biztosan a baj, azt a diagnosztikán nem kellett volna látni? komolyan megőrülök már .

Azért köszönöm a tanácsokat  worship

25 guriga sok pénz egy ugyártott trafóért. Én 19ért vettem cromax-nál, azt ajánlották, ők is azt szerelték az ugyártottak közül, nincs is baj vele, pedig LPG-zek. (Hanspries-Topran).  Nézd meg a gyertyákat, és figyeld meg nem e sötétebb valamelyik a többinél...  ha kábelt veszel, be találom bárdisat, hanem ford szervizben ajánlottat vegyél.  Tudtommal a 3as benyás mondeóknak nincs túl sok baja, de a gyújtásrendszerükre érzékenyek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.29 kedd, 00:50:25 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5483 Dátum: 2013.10.29 kedd, 00:47:07 »

A gáz azóta be lett állíttatva, és normális rendszer amúgy, az indításkor benzint használ.
Melyik cégnek sikerült ennyire rosszul beállítani a gázrendszert hogy tönkre vágta az autót ?

Ja és egy tipp, némi wd40-es tisztogatás után próbáld meg visszatenni a "régi" alapjárati szelepet, hogy ugyanúgy viselkedik vele, vagy másképp. Ugye rádugtad a csatlakozóját ? (bocs)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.29 kedd, 00:54:24 írta FokaDriver » Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5484 Dátum: 2013.10.29 kedd, 19:00:24 »

Sziasztok!

Üzemanyagszivattyút nagy mutatvány házilag cserélni?
Hol van egyáltalán a verdában? MIlyen szerszám kell hozzá?

Köszi!
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5485 Dátum: 2013.10.29 kedd, 19:14:40 »

Sziasztok!

Üzemanyagszivattyút nagy mutatvány házilag cserélni?
Hol van egyáltalán a verdában? Milyen szerszám kell hozzá?

Köszi!
Hátsó ülés alatt?! Adja magát.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5486 Dátum: 2013.10.29 kedd, 19:47:56 »

Melyik cégnek sikerült ennyire rosszul beállítani a gázrendszert hogy tönkre vágta az autót ?

Ja és egy tipp, némi wd40-es tisztogatás után próbáld meg visszatenni a "régi" alapjárati szelepet, hogy ugyanúgy viselkedik vele, vagy másképp. Ugye rádugtad a csatlakozóját ? (bocs)

Jól érzed, hogy nem vagyok jártas ebben a témában, semmi gond. Viszont nem én szerelem az autót, van egy autószerelő haverom, csak gondoltam érdeklődök, mert már kezd kiakasztó lenni, hogy még mindig nincs hidegen alapjárat.
Amúgy az autót így vettem, nem is gondoltam rá, hogy megnézessem a gáz beállításokat, és valsz az előző tulaj nagyon elhanyagolta.
Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5487 Dátum: 2013.10.29 kedd, 19:51:01 »

Benzinnyomás, injektorok. Mivel hidegen ezekkel kell járni a motornak. Melegen (30-40+) között átkapcsol a gázinjektorokra. Onnan jó, nem?

Ma kipróbáltam, tényleg jó onnan, hogy átvált gázra, viszont ha melegen újraindítom a motort (mondjuk fél óra állás után) akkor simán van alapjárat benzinnel is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5488 Dátum: 2013.10.29 kedd, 20:28:17 »

Ma kipróbáltam, tényleg jó onnan, hogy átvált gázra, viszont ha melegen újraindítom a motort (mondjuk fél óra állás után) akkor simán van alapjárat benzinnel is.

Mert kb. 30-40 °C hűtőfolyadék hőmérséklet fölött már szinte egyből átvált.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5489 Dátum: 2013.10.29 kedd, 21:19:04 »

Sziasztok!

Üzemanyagszivattyút nagy mutatvány házilag cserélni?
Hol van egyáltalán a verdában? MIlyen szerszám kell hozzá?

Köszi!

Le kell venni hozzá a tankot. Nem vész, de azért kell vele kicsit szenvedni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5490 Dátum: 2013.10.29 kedd, 23:04:55 »

Mert kb. 30-40 °C hűtőfolyadék hőmérséklet fölött már szinte egyből átvált.

Néztem a gáz rendszer visszajelzőjét, az bőszen villogott, hogy még benzin üzem, meleg indításkor is
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5491 Dátum: 2013.10.30 szerda, 07:39:12 »

Néztem a gáz rendszer visszajelzőjét, az bőszen villogott, hogy még benzin üzem, meleg indításkor is

Mennyi ideig? Egyből indításkor lehet.
Ha csak pár másodperc, az ugye nem vészes.

Viszont meleg motornál -vagy fél meleg- már kisebb az injektor nyitási ideje, így lehet elég a benzinnyomás vagy amit be tud fecskendezni.
Ritkán használt benzin injektoroknál ki szokott csapódni az injektorokon a paraffin, ami miatt dugulhat.

Szerintem tankolj egy ki etanolt a benzinhez, első körben. Ne sokat. 10%-ot
Talán átmossa eléggé a rendszert.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.30 szerda, 07:41:09 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5492 Dátum: 2013.10.30 szerda, 09:46:09 »

Szerintem tankolj egy ki etanolt a benzinhez, első körben. Ne sokat. 10%-ot
Talán átmossa eléggé a rendszert.

Tisztán benzin üzemű autónál lehet e, illetve érdemes e tankolni egy kis etanolt az üzemanyag rendszer / befecskendezés tisztítás céljából?
Vagy egyszerűbb valamilyen injektor tisztító adalékot hozzáadni a benzinhez. Esetleg mindkettő egyszerre.
Ha igen akkor 10%-os arány elegendő? 50-60 liter benzin egy tank, 5-6 liter etanol...
Benzinszűrő most lett cserélve, abból most nem tud feloldani semmit ami továbbmehetne és ezzel több kárt tenne mint hasznot.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5493 Dátum: 2013.10.30 szerda, 09:52:46 »

Tisztán benzin üzemű autónál lehet e, illetve érdemes e tankolni egy kis etanolt az üzemanyag rendszer / befecskendezés tisztítás céljából?
Ne felejstd el hogy a normál benzinben is van 4-6% etanol tartalom. lehet játszani etanol hozzátankolással, de ilyen 5-6 liter hozzáadással több tank is kell némi eredményhez. Hatékonyabb lenne 20% hozzátankolással.  De mivel hidegebbek vannak, a reggeli hidegindítás tovább fog tartani esetleg. Plusz babra munka, látványos eredmény nélkül.
Egyszerűbb ha beleborítasz egy flakon injektor tisztítót tankolás előtt, és jó napot...
Naplózva
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5494 Dátum: 2013.10.30 szerda, 10:14:58 »

Ne felejstd el hogy a normál benzinben is van 4-6% etanol tartalom. lehet játszani etanol hozzátankolással, de ilyen 5-6 liter hozzáadással több tank is kell némi eredményhez. Hatékonyabb lenne 20% hozzátankolással.  De mivel hidegebbek vannak, a reggeli hidegindítás tovább fog tartani esetleg. Plusz babra munka, látványos eredmény nélkül.
Egyszerűbb ha beleborítasz egy flakon injektor tisztítót tankolás előtt, és jó napot...

Köszi, akkor keresek valami használható adalékot.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5495 Dátum: 2013.10.30 szerda, 10:22:53 »

Vagy ezt a megoldást megcsináltatni.

http://www.youtube.com/watch?v=iQNSCnpxqcM  8:00-tól látható.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5496 Dátum: 2013.10.30 szerda, 10:44:22 »

Egy 2.0-s benzin/gázos Mk3-as Mondeom van, ami hidegen nagyon rakoncátlanul viselkedik, indítózás után effektíve lerohad a motor, ha csak nem tartom a gázt.
A gáz azóta be lett állíttatva, és normális rendszer amúgy, az indításkor benzint használ.

Még egy tipp eszembe jutott egy totalcaros cikk alapján:
Rosszul van beállítva a gázrendszer. Valószínűleg dús keverékkel jár gázüzemben, ezért a gyári motorvezérlő szegényít, adaptívan el tanulja ezt az üzemállapotot. Ennek köszönhetően hidegindításnál nem dúsít eléggé, ezért elégtelen lesz a hidegindítás illetve az azt követő üzem benzinnel...

Úgy tudsz a végére járni ha jársz 150 km-t csak benzinnel. Ha helyreáll az alapjáratod egy idő után akkor a gázrendszer szívatja a motorvezérlőt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.30 szerda, 10:46:15 írta FokaDriver » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5497 Dátum: 2013.10.30 szerda, 10:57:15 »

Még egy tipp eszembe jutott egy totalcaros cikk alapján:
Rosszul van beállítva a gázrendszer. Valószínűleg dús keverékkel jár gázüzemben, ezért a gyári motorvezérlő szegényít, adaptívan el tanulja ezt az üzemállapotot. Ennek köszönhetően hidegindításnál nem dúsít eléggé, ezért elégtelen lesz a hidegindítás illetve az azt követő üzem benzinnel...

Úgy tudsz a végére járni ha jársz 150 km-t csak benzinnel. Ha helyreáll az alapjáratod egy idő után akkor a gázrendszer szívatja a motorvezérlőt.

Hidegindításnál nem úgy van, hogy minden üzemanyagkorrekciótól független táblázatból veszi a befecskendezési időt?
Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5498 Dátum: 2013.10.30 szerda, 11:48:04 »

Ezt tapasztalati úton könnyű kideríteni. Lehúzzuk az akksit 10 percre, akkor minden adaptivitást elfelejt az ECU, majd hidegindítunk. Ha ekkor nem fullad meg a kollégának, akkor van adaptivitás hidegindítás üzemben is. Bár ilyenkor az alapjárati szelepet is az alap kitöltési tényezővel vezérli, és egy koszos alszelep nem fog akkorát nyitni,ami megint alapjárat gondhoz vezethet. Mondjuk az alszelepet az első 10-15 km alatt megtanulja helyesen vezérelni.
Viszont a kolléga arról számolt be hogy most cserélte az alszelepet, akkor tekinthetjük újnak, így érdemes ezt a tesztet elvégezni.

Tévedés jogát fenntartom, nincs diplomám elméleti autószerelésből, csak olvasok ezt azt...

Szóval akkor összefoglalva, valsz mocskosak az injektorok meg azt az alszelepet is jó lenne ellenőrizni. Az garantálható, hogy a szarul beállított gáz az adaptív dolgokat elvitte (elvégre elég sok gázt kapott ahhoz, hogy megegye a szelepülékeket..). De mivel az autó nagyon durván szét volt döntve, az kb garantálható hogy le volt húzva az akksi saru több mint 15 percre, de azt megtenni nem nagy kaland amúgysem.
Akkor vegyek egy flakon injektor tisztítót és járjam ki benzinnel? Most kb félig van a tank, várjak még és utána öntsem hozzá, vagy zutty aztán járjam ki a fél tankot? (már előre sikít a pénztárcám.... sokat eszik a "kicsike")
Az injektor tisztító gondolom az alszelepet nem fogja kipucolni, szóval azt feltételezem ki kéne venni és kipucolni.

Amúgy 10 liter körüli fogyasztás (fedélzeti computer szerint) városban mennyire számít magasnak? Valójában jóval több gázt megevett, de az még a szarul beállított rendszerrel volt, azóta nem fogyott még ki, hogy valós értékkel tudjak számolni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5499 Dátum: 2013.10.30 szerda, 11:57:54 »

Szóval akkor összefoglalva, valsz mocskosak az injektorok meg azt az alszelepet is jó lenne ellenőrizni. Az garantálható, hogy a szarul beállított gáz az adaptív dolgokat elvitte (elvégre elég sok gázt kapott ahhoz, hogy megegye a szelepülékeket..). De mivel az autó nagyon durván szét volt döntve, az kb garantálható hogy le volt húzva az akksi saru több mint 15 percre, de azt megtenni nem nagy kaland amúgysem.
Akkor vegyek egy flakon injektor tisztítót és járjam ki benzinnel? Most kb félig van a tank, várjak még és utána öntsem hozzá, vagy zutty aztán járjam ki a fél tankot? (már előre sikít a pénztárcám.... sokat eszik a "kicsike")
Az injektor tisztító gondolom az alszelepet nem fogja kipucolni, szóval azt feltételezem ki kéne venni és kipucolni.

Amúgy 10 liter körüli fogyasztás (fedélzeti computer szerint) városban mennyire számít magasnak? Valójában jóval több gázt megevett, de az még a szarul beállított rendszerrel volt, azóta nem fogyott még ki, hogy valós értékkel tudjak számolni.

Városban a 10 szerintem nem vészes.

Egyébként ezen a motoron pont jól hozzá lehet férni az injektorokhoz, nem nagy munka kivenni, szóval egy erre felszerelt szervizben gyorsan meg tudják nézni, hogy az injektorok szállítása megegyezi-e.

Tisztításhoz vagy egy olyan kerozinos injektortisztítót áttolsz a rendszeren, vagy van olyan tisztító szett, amit a rail-re rácsatlakoztatva közvetlenül egy tisztító cuccról lehet járatni a motort, vagy lehet ultrahangosan egy oldószeres löttyben tisztítani az injektorokat.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.